فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ #خط_دیدار | توصیه اخیر رهبر انقلاب به وزارت آموزش و پرورش درباره ورود هر چه بیشتر شعر فارسی به کتب درسی
✍و مگر انس کودک با شعر و معارف و حکمت اسلامی جز از #دامن_مادر شروع می شود؟
و چه زبانی برای انس کودک بهتر از #زبان_مادری است؟
و #لالایی_های_مادرانه ، را اکنون چه زیبا می توان دوباره و دوباره شنید و نوای توحیدی را با آن بهجت و سرور مادرانه ، به گوش وجودی کودک نیوشاند.
#شعر
#تمدن
#کودکی
#مادری
💻 Farsi.Khamenei.ir
✅@ziafat_andishe
.
🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست.
#آیت_الله_خامنه_ای
🔰دعوت به ضیافت
ضیافتی از جنس #هنر
گفت و گو با نظر به:
نمایش نامه های "ایبسن"
🔰...تصویر زن در آینه غرب...
#زن
#هنر
#اندیشه
📆 زمان: دوشنبه ۳ اردیبهشت
🕰ساعت ۱۳
🔻مکان :سرای هنر و اندیشه
💢میز گفت وگوی جوان امروز :
✅@ziafat_andishe
📩 رهبر انقلاب: از #همسران و #فرزندان نیروهای مسلح به خاطر تحمل سختیها تشکر میکنم.
✏️ رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح، تشکر ویژهای از خانوادههای فرماندهان و ردههای مختلف ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داشتند و گفتند:
🔹️ بار اصلی زحمات بردوش همسران و فرزندان نیروهای مسلح است که سختیها را تحمل میکنند. ۱۴۰۳/۲/۲
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir
✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مامورانخدا(قسمت اول):
✍تا قبل از ۵ اردیبهشت ۵۹ #طبس مثل بسیاری از نقاط کره زمین متعلق به طبقه بی جانها بود ،جمادی بود مثل بقیه بیابانها .
اما پس از ۵ اردیبهشت ۵۹، دیگر شنهای طبس #مامور_خدا بودند که هوشمندانه پدافند دفاعی داشتند و هوای طبس نیز مامور خدا شده بود که هوشمندانه می وزید.
اکنون پس از واقعه طبس که با رعایت همه جوانب لازم برای برنامه فوق سری ارتش آمریکا به شکست انجامید لازم نیست تا از خود بپرسیم:
آیا میتوان خدای خمینی را در این تاریخ یافت تا با ایمان به غیب و شهودش بتوان در عالَمی حاضر شد که حتی نسبت درس خواندنمان نیز متفاوت از رسم رایج باشد ؟؟؟
امام ،
فقه خواند و اصول ،
فلسفه و عرفان،
تفسیر و کلام ؛
و اما او سیاست را نیز راه بَر بود و سیاست را کجا آموخته بود؟
ادامه⤵️⤵️⤵️
✅@ziafat_andishe
🔻مامورانخدا(قسمت دوم):
✍ یعنی ابتدا شاگرد حوزه بود و بعد به میدان سیاست و قدرت روی آورد ؟
و یا اینکه او علم آموخت و طلبه بود، اما چیزی در جانش فغان و غوغا انداخته بود،
او از فراموشی عهد دینی بیقرار بود و در عالَم خود، در بحث و تفکر و تهذیب نفس خود ،
دغدغه تجدید عهد دینی داشت و مگر جز با مجاهده نفس و تفکر به تقدیری که حضور او را در آن تاریخ میسر میکرد راهی وجود داشت؟
قرآن را نوشیده بود و با گوشت وپوستش آمیخته:
والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا.
که که مجاهدت حل مسائل را ممکن خواهد کرد و راه آینده را گشایش می بخشد و چه گشایشی ! که برای ایران نه بلکه برای همه دنیا واکنون نیز برای #غزه .
این گونه بود که او با انقلاب، بشر سرگردان را به جوهر انسانی خود ،یعنی به #سرآغاز برد و رشته اتصال گذشته و آینده را دوباره زنده کرد .
این گونه است که پاسداری انقلابش را شنهای بیابان به عهده میگیرند ،در نیمه شب،
در بی خبری دستگاه های اطلاعاتی ،
در...
در...
گویی ابابیل هابه استقبال سپاه ابرهه رفته اند؛
و گویی امروز روز انزال دوباره قرآن است !!!
و ما چگونه میتوانیم دائماً خود را به پاسداشت از تفکر این انقلاب فرا نخوانیم؛
آنگونه که ندای بیصدای آن را شنوا شویم و راه آینده خود را گشوده یابیم؟ راهی که گرچه در گفت نیاید ، اما می دانیمکه رفتنی است ...
وشاید #راز_دوران ، همین #راه_بی_پایان #تفکر است.
والذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا.
✅@ziafat_andishe
بدون گریم.MP3
37.95M
در نمایشنامههای ایپسن گویی حرف از حضوری از زن است؛ زنی که خواهان حضوری در تاریخ خود است و در طلب نقشآفرینی جدی در جامعه خود میباشد.
در نمایشنامه هدا گابلر، زن با ارادهای قوی گویی همه قصه را پیش میبرد و در پایان داستان نقش، خودش را میکُشد. پایانی که در نمایشنامههای ایپسن به انحاء مختلف تکرار میشود.
ایپسن یک خودآگاهی است؛ نمایشی از جامعه اروپایی است که نشان از خانههای اروپایی میدهد که گویی خانه عروسکیاند.
در نمایشنامههای او محور قصه زن است و گویا این زن به شدت خواهان بودن است. بودنی در پیشگاه مرگ، بودنی در تاریخ و نه در پیشگاه ایدئولوژیها.
هدا گابلر خواهان چیست؟ انگار که زیست مشهور و حتی درخشیدن در مدل ژورنالیستی را خواهان نیست. زیستی که او را از ملال روزگار رها کند. چه حضوری را میتوان مقابل او قرار داد؟
#ایپسن
#بدون_گریم
🗓 دوشنبه ۳اردیبهشت ۱۴۰۳
✅@ziafat_andishe
.
🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست.
#آیت_الله_خامنه_ای
🔰دعوت به ضیافت
ضیافتی از جنس #هنر
گفت و گو با نظر به:
نمایش نامه های "ایبسن"
🔰...تصویر زن در آینه غرب...
#زن
#هنر
#اندیشه
📆 زمان: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
🕰ساعت : ۱۳:۳۰
🔻مکان :سرای هنر و اندیشه
💢میز گفت وگوی جوان امروز :
✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به این زن نگاه کنید...
خانهی ویران شدهاش را جارو میکند. او در دامنهٔ آتشفشان سُکنی گزیده.... و این حقیقت حیات است. آنها که در پناه عافیت به سر میبرند جز سپری کردن زمان فانی به سوی مرگ، حظی از حیات ندارند.
➕️ @yaminpour
✅@ziafat_andishe
#خانه چیست؟
و خانه کجاست که در ویرانه هایش هم می توان احساس #بودن داشت ؟
او امروز از همه تعلق های پوچ مدرن ،
یعنی تعلق به آسایش و رفاه که آزادیش را سلب می کند،
دل کنده و به خانه دل بسته،
ودر این دل بستن خانه ای را به پا می کند که حتی در #ویرانه هایش نیز می شود سکنی گزید و امیدوارانه به استقبال آینده رفت .
اینده ای که متعلق به ازادی خواهان است.
و آزادی خواهی همان طی #راه_دشوار_مقاومت است که #زن_غزه عازمش شده است.
✅@ziafat_andishe
.
... شهید تفکّر ...
🔹 گفتگو به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) با محوریت کتاب :
📚مسئله #حجاب.
📆 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
🔸 ساعت ۱۸
📍مکان: خیابان ظهیرالاسلام، کوچه شهید حیرت، سرای هنرو اندیشه.
🔹 پخش زنده از #سها_روم
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
#شهید_تفکر
@ziafat_andishe
@soha_sima
شهید مطهری و درک زمانه:
#شهید_مطهری، رادمردِ #آزاداندیش #متفکری بود که خیلی زود و به خوبی متوجه مسئله حضور زنان مسلمان در هویت اجتماعیشان گردید. گواه این ادعا،
📚کتابهای «#مسئله_حجاب» و «نظام حقوق زن در اسلام» که از یک طرف، مقابلهای بود با متحجّرین، و از طرف دیگر مقابلهای با روشنفکران غربزده .
#استاد_اصغر_طاهرزاده
✅@ziafat_andishe
شهید تفکر - مسئله حجاب.mp3
36.85M
🎙شهید تفکّر
صوت گفتگو به مناسبت شهادت استاد مرتضی مطهری(ره) با محوریت کتاب:
📚مسئله#حجاب
📆 سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
#شهید_تفکر
✅@ziafat_andishe
بدون گریم.mp3
40.53M
🔹#بدون_گریم؛ تصویر زن در آیینه غرب
🔹جلسه هشتم
🔹گفتگو پیرامون نمایشنامه «رسمرس هلم» از ایپسن، پرده دوم
🔹دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
✅@ziafat_andishe
.
🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست.
#آیت_الله_خامنه_ای
🔰دعوت به ضیافت
ضیافتی از جنس #هنر
گفت و گو با نظر به:
نمایش نامه های "ایبسن"
🔰...تصویر زن در آینه غرب...
#زن
#هنر
#اندیشه
📆 زمان: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت
🕰ساعت : ۱۳:۳۰
🔻مکان :سرای هنر و اندیشه
💢میز گفت وگوی جوان امروز :
✅@ziafat_andishe
🔻گفت وگو در موضوع #حجاب
با محوریت مقاله:
✍تقابل آزادی و حجاب! چرا؟
به قلم: استاد #طاهرزاده
🗓دوشنبه ؛ ۱۷ اردیبهشت
⏰ساعت : ۱۶
🔻پخش زنده :
https://www.skyroom.online/ch/sohasima/soharoom
(با گزینه"مهمان"وارد گفت وگو شوید)
💠میز گفت وگوی دختران و زنان امروز:
✅@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍استاد #طاهرزاده:
میگوییم تو خطری در پیش داری.
این خطری که در پیش داری را با چه #هویتی میخواهی حفظ کنی ؟
در واقع حجاب اینجا یک #تکه_پارچه روی سر آدم نیست بلکه یک نوع #سبک_حضور است.
حال با او در میان میگذاریم که دو سبک حضور است یکی آن که میخواهی بیپروا خودت باشی که ببین چه میشود ؟؟!!خیلی عجیب است ؛
و یکی سبک حضوری که خودت باشی اما در بستری که بستر #قدسی حیات معنوی خودت باشد.
باز هم باید روی این #فکر کنید.
📚تقابل آزادی و حجاب! چرا؟
✍و به راستی،اکنون #چفیه فلسطینی یک تکه پارچه است که مانند سایر روسری ها ، روی سر دختران آمده و یا؛
یک سبک حضور در جهان امروز است که حتی دانشجویان دانشگاه های آمریکا نیز با آن هویت خود را که در جهان استکباری دیگر حاضر نیستندوتعلقی به ان ندارند، معرفی می کنند؟
آری #تعلق به این چفیه ، تعلقی است آزادی بخش و نه تعلقی دست وپا گیر،
و در این نقطه چگونه می توان حجاب را مقابل #آزادی دانست؟
#حجاب
#هویت_قدسی
💠@ziafat_andishe
.
🔹حجاب و آزادی
در فهم همگانی، حجاب در برابر آزادی و آزادی در برابر حجاب است. در این فهم حجاب از رسومات گذشته و آزادی پدیدهای امروزی است. معمولا اینگونه فهمیده میشود که زن در گذشته حجاب داشته و در امروز آزادی دارد.
در این فهم، حجاب تکلیف و آزادی حق است. با این نوع نگاه ما در یک تنگنای تاریخی نسبت به این مسأله هستیم. به عبارت بهتر این فهم همان تنگنای تاریخی ماست که باید منتظر غلبه یکی بر دیگری بود؛ تکلیف بر حق یا حق بر تکلیف. بیشتر اوقاتمان به جنگ و نزاع میگذرد و زمانی که از جنگ خسته شدیم از در صلح وارد میشویم و میگوییم باید عقاید یکدیگر را محترم بشماریم. اما کمی بعد دوباره...
تفکر تاریخی درک تنگناهای تاریخی و پیدا کردن چشم اندازی برای فهم و درک مسائل است. تا وحدت خود را بیابیم و بجای نزاع و جدال با مهر و دوستی جهانی برای زندگی بیابیم.
شاید بگوییم: تفکر تاریخی نظرش در مورد این مسأله چیست؟ و چه راه حلی ارائه می کند؟
تفکر تاریخی به ما کمک می کند تا مسائل، از نو طرح شوند به تعبیر بهتر اگر امروز خود را در یک نزاع میبینیم هنوز نتوانستهایم مسأله را بیابیم. پس بجای آنکه اصرار بر نظر و نگاه خود داشته باشیم، باید دوباره به مسأله حجاب و آزادی بیندیشیم شاید فهم دیگری از مسأله پیش آید.
#مدرسه_سیاست
#دولت_مردم_آزادی
@soha_sima
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باید پرسید رهبر انقلاب در کدامین نقطه حاضر است که به تقدیرات حضورِ جهانیِ امروزِ اسلام این گونه می اندیشد؛ آن گونه که تقدیر از ورزشکاران و عکس یادگاری گرفتن نیز جایی برای ایشان می یابد؟
تشکر از#خانواده_محجبه وحید شمسایی ، اکنون گویی همان #دعوت به آینده ای است که در آن ،تجدید عهد انسان ها با هویت قدسی شان ممکن گردیده و و در این نقطه حجاب دیگر همان امکان رفتن به #آینده است.
در این حضور حجاب نه متعلق به دیروز و امروز که اتفاقا برای #فردا و #پس_فردا هاست.
#خانواده_محجبه
#حجاب
#فردا
💠@ziafat_andishe
مقوله حجاب در تفصیل مقاله تقابل آزادی و حجاب استاد طاهرزاده.mp3
35.24M
گفت وگو با محوریت متن :
تقابل ازادی وحجاب !چرا؟
آیا می توان به مساله حجاب آن گونه بیندیشیم که در تفصیل ان یقین کنیم که حل این مساله فقط با برخورد قانونی و نهی از منکر شرعی (که لازم است)ممکن نخواهد شد آن گونه که از زبان مشهورات ، خود را فارغ می یابیم؟
اگر حجاب حکم فقهی و دستور قانونی است، باید پرسید که قانونی شدن فقه در جهان امروز چقدر ممکن است؟
وبا توجه به مسائل کنونی ، در عرصه #فقه و #قانون،درسایه حاکمیت کدام یک، راهگشایی تاریخ ممکن خواهد شد؟
به عبارتی چقدر در مواجهه با مسائل امروز خود توانسته ایم به #چالش_فقه_و_قانون بیندیشیم؟
آیا می توان به مقوله حجاب مانند بستن #کمربند_ایمنی نگاه کرده و سپس قانون را به عنوان راه حل پذیرفت و بسنده کرد ؟
باید گفت :
فکر کردن به مساله حجاب، اکنون ، دعوت به همان راهی است که می تواند به اقتضائات حضور انقلاب در جهان آینده بیندیشد و جهان را به آینده مطلوب که همان آینده انقلاب است فرا خواند.
در این سلسله گفت وگوها تلاش داریم تا با نگاهی متفاوت و مناسب این تاریخ ، به مقوله حجاب بپردازیم.
امید که همواره عازم راه بی پایان تفکر باشیم .
#مقوله_ححاب
#فقه
#قانون
#جلسه_اول(۱۴۰۳/۰۲/۱۷)
💠@ziafat_andishe
بدون گریم 22.MP3
38.93M
#بدون_گریم
جلسه #نهم
🔹بدون گریم؛ تصویر زن در آیینه غرب
🔹جلسه نهم
🔹گفتگو با توجه به نمایش نامه #خانه_عروسک از ایبسن
🔹دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
💠@ziafat_andishe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟪 #دختر_ایران را سوار بر کشتی نوح ببینید...
#استاد_طاهرزاده:
✍ای زن! به کدام سو نظر داری که این چنین سخن میگویی؟ این یعنی رو به سوی فردایی دیگر. فردایی که با انتظاری مقدس بر ما رُخ مینمایاند که همان حاضرشدن در #تاریخی است که با #انقلاب_اسلامی شروع شده و می توان با این حضور، به مقامِ انسانیت ارتقاء یافت و از درون خود لبریز شد. درونی که #طنینِ_آینده در آن بیشتر قابل لمس است به همان معنایی که حضرت روح الله«رضوان الله تعالی علیه» از آن خبر داد و فرمود: « خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزهاند»؛ و آری این یعنی سوار شدن در #کشتی_نوح که شما از آن خبر دادی.☘️
واکنون چگونه می توان با کوتاه اندیشان اکنون زده از انقلابی گفت که در اجمال خویش ما را به خود فرا میخواند تا در طلب درک تفصیلش،تمنای درکِ نسبتِ امروز خودبا آن را بیابیم؟
نسبتی که تنها در حضور آن می توان فقط از خدا گفت و به آینده دعوت کرد،چرا که خدای امروز،خدایی است که شن های بی جان طبس نیز زنده اند و سربازانش می شوندو انقلاب خمینی همان حقیقتی است که با خدایش می توان به سر برد؛
با این خدا تحمل دشواری ها نازیباست ،
بلکه باید به #استقبال دشواری ها و سختی های دوران رفت ، در دل آن ها #شنا کرد ، مثل #حاج_قاسم ،
وملامتِ ملامت گران را نادیده که نه، #لذت برد:
در بلا هم می چشم لذات او
مات اویم مات اویم مات او
و آیا می توان به مقوله#حجاب با همین تفکر تاریخی انقلاب اندیشید؟
تنها نقطه ای که امروز ما را در مقوله حجاب صاحب سخن کرده و امکان دیالوگ #دختر نوجوان را ممکن خواهد کرد ، همین #زبان_تفکر_تاریخی است
✅@ziafat_andishe
انقلاب اسلامي در ميان زمين و آسمان:
نکته ۳۹:
✍چگونه میشود انقلاب اسلامی نسبت به ما به غایتِ قرب در آید؟ آیا انقلاب اسلامی به جهت پیشفرضهای ما در نزدیکی به ما، مقاومت نمیکند؟ بدترین ظلم به واقعیتآن است که آنچه به ذاتِ انقلاب اسلامی اشاره میکند را، توصیفِ واقعیت انقلاب اسلامی ندانیم و گمان کنیم آن توصیف، توصیفی است ذهنی و نه واقعی. این به جهت آن است که تلاش نکرده باشیم تا آنجا که ممکن است به حقیقت انقلاب اسلامی نزدیک شویم و نیز به جهت آن است که با نگاه ابزاری بدان نظر کردهایم.
توصیف روح انقلاب اسلامی به خودی خود گشودن افقی است که در جلوی ما قرار دارد و هنوز مناسبات زندگی ما با آن شکل نگرفته، در حالیکه آن را پیشاپیش به ملت ما دادهاند و آن روح ملت را فراگرفته. مهم آن است که ما به آنچه پیشاپیش به ما دادهاند نظر کنیم زیرا معنای #امروز و #فردایِ ما در آن نهفته است.
اگر حقیقت انقلاب اسلامی را در آنچه مردم در این روزها به آن سرگرماند جستجو کنیم، به #بیراهه میرویم زیرا آنچه هنوز بر ما مسلط است، روحِ غربیِ ما است و هنوز همهی #مناسبات ما در تعریفی قوام دارند که آن فرهنگ از آن مناسبات کرده است. انقلاب اسلامی فعلاً در میان زمین و آسمان قرار دارد، از یک طرف در مأوایِ آسمانیاش مستقر شده و از طرف دیگر در #انتظار است تا در جایگاه زمینی خود نیز استقرار یابد و نظر به #انتظار ما دارد تا لااقل در آن حدّ که آن را میشناسیم، فرود آید.
📚کتاب در انتظار زبانی در وصف انقلاب اسلامی ،صفحه ۴۶
@ziafat_andishe
.
🎙خانم ها خوب است تعدادی از نمایش نامه های شکسپیر را اگر نخوانده اند بخوانند تا ببینند زن در چشم غربی ها چیست.
#آیت_الله_خامنه_ای
🔰دعوت به ضیافت
ضیافتی از جنس #هنر
گفت و گو با نظر به:
نمایش نامه های "ایبسن"
🔰...تصویر زن در آینه غرب...
#زن
#هنر
#اندیشه
📆 زمان: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت
🕰ساعت : ۱۳:۳۰
🔻مکان :سرای هنر و اندیشه
💢میز گفت وگوی جوان امروز :
✅@ziafat_andishe