eitaa logo
انتشارات زحل
94 دنبال‌کننده
379 عکس
87 ویدیو
13 فایل
مدیر مسئول: دکتر مهدی فرمانیان 🔹صفحه انتشارات در تلگرام @zohalpublications 🔹سایت انتشارات www.zohalpub.com ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال انتشارات در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
انتشارات زحل
📺 (پنجاه و نهمین برنامه) 🔸قَالَ أَلَمْ أَقُلْ إِنَّكَ لَنْ تَسْتَطِيعَ مَعِيَ صَبْرًا ﴿٧٢﴾ قَالَ لَا تُؤَاخِذْنِي بِمَا نَسِيتُ وَلَا تُرْهِقْنِي مِنْ أَمْرِي عُسْرًا ﴿٧٣﴾ 🔹گفت: [ای موسی!] آیا نگفتم که تو هرگز نمی توانی بر همراهی من شکیبایی ورزی؟ (۷۲) گفت: مرا بر آنچه از یاد بردم، مؤاخذه مکن و در کارم به من سخت مگیر. (۷۳) ▫️ سوره مبارکه کهف ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻الشیخ عوض احمد القوصی (۱۹۱۳-۱۹۹۵م.) از قاریان نسل نخست قراء بزرگ مصر در قرن بیستم و اهل اسیوط است. عوض القوصی از جمله صداهای شگفت آن دیار است تا آنجا که برخی صدای او را به صوت داود تشبیه کرده‌اند. نیز او را به جهت خوش صدایی کروان لقب داده‌اند که نام پرنده‌ای خوش صداست. 🔻صدای القوصی واقعا نیرومند و پرتحریر است؛ صدایی که برخوردار از حلاوت زیاد و ادایی ممتاز و فصیح و کم‌نظیر است که بزرگان قرائت چون منشاوی و عبدالباسط و مصطفی در مجلسش حاضر یا در بزرگی‌اش در قرائت سخن گفته‌اند. به نظر می‌رسد یکی از بارزترین ویژگی‌های این قاری بزرگ «خشوع» در تلاوت است که لازمه قرائت کتابی قدسی چون قرآن است که اگر بر کوه فرود می‌آمد از خشیت الهی خاشع می‌شد. 🔻در تلاوتی که امروز خواهیم شنید این خشوع آشکارا مسموع و محسوس است. این قاری پیشکسوت که از موهبت نفسی بلند نیز برخوردار است با تسلط تمام الحان و نغمات مختلف را در تلاوت به کار می‌گیرد و در تلاوت از توسط‌خوانی بهره نمی‌گیرد بلکه در اوج تلاوت می‌کند و گاه برای تنوع و استراحت دادن به حنجره در پرده پایین و بم تلاوت می‌کند. مجموعه این ویژگی‌ها سبک ابداعی او را شکل داده و او را در وادی قرائت به قاری و صوت و سبکی خاص ممتاز ساخته است. 🔻مع الوصف، همانطور که در کانال «مهارت های تنغیمی» امده است، باید او را در زمره " قاريان فراموش شده" (القراء المنسيون) در شمار آورد که به رغم چنان صوت و مهارتی از آوازه لازم برخوردار نشدند؛ یا بدان سبب که خود نخواستند یا وقتی شناخته شدند که تحت الشعاع حضور اسطوره‌های بی‌بدیلی چون محمد صدیق منشاوی، مصطفی اسماعیل، عبد الباسط، رفعت و بهتیمی شدند که در اوج توجه و شهرت بودند و یا به لحاظ شخصیتی یا امکانات لازم نمی‌توانستند قرائات خود را ضبط و تبلیغ کنند. اما شاید گذر زمان و برافتادن حجاب معاصرت بتواند تا حدی آنان را به علاقه‌مندان هنر قرائت بشناساند. 🔻از ویژگی های مصریان محبت بسیار آنان به اهل بیت رسول اکرم (ص) است. می.دانیم که از پربسامدترین انشادات و تواشیح‌های مذهبی مبتهلان مصری، مدائح آنان در باب اهل بیت است و چه شاهکارها که در ابن‌باره آفریده‌اند. 🔻نقل کرده‌اند که استاد القوصی علاقه وافری به حضرت زینب کبری(ع) داشت و به همین سبب در شب پایانی مراسم ولادت آن " بطلة الکربلاء" تا صبح بیدار می‌ماند و علاقه‌مندان خود را از سراسر مصر در محل مراسم به حضور می‌پذیرفت. برنامه‌ای که تا پیش از فوتش و به مدت ۴۰ سال ادامه داشت‌. چنین اهتمام و تقیدی عمق ولایت و محبت این قاری برجسته را به اهل بیت عصمت نشان می‌دهد. 🔻 اکنون در این صبح آدینه تلاوت او را از سوره کهف که در ۵۹ سالگی اجرا کرده است می‌شنویم. ملاحظه خواهیم کرد که در سن نسبتا بالا چه تلاوت زیبا و پرقدرتی را ارائه کرده است. تنوع مقامات و الحان و جمال و خشوع در این تلاوت کاملا آشکار است. سماعا طیبا. التماس دعا 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🪐 فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَن یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا پس باید در راه خدا کسانى بجنگند که زندگى دنیا را به آخرت می‌فروشند و کسى که در راه خدا می‌جنگد، کشته شود یا پیروز گردد، به‌زودی پاداشى بزرگ به او خواهیم داد. آیه 74 سوره نساء ▪️انتشارات زحل شهادت مظلومانه سید مقاومت، مجاهد شهید سیدحسن نصرالله و یاران با وفایش را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(عج)، رهبر معزز انقلاب، حزب الله لبنان، مردم ایران و تمامی آزادگان و مستضعفان جهان تبریک و تسلیت عرض می نماید. ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصتمین برنامه) 🔸وَإِذَا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ ۖ وَإِذَا ذُكِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ ﴿٤٥﴾ 🔹و هنگامی که خدا به یگانگی یاد می شود [و نامی از معبودانشان به میان نمی آید] دل های کسانی که به آخرت ایمان ندارند، نفرت پیدا می کند و چون یادی از معبودان دیگر به میان می آید، ناگاه مسرور و شاد می شوند!! (۴۵) ▫️ سوره مبارکه زمر ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻شیخ محمد ساعی نصر الجرزاوی (۱۹۱۲-۱۹۸۴) از سن ۱۲ سالگی با حفظ قرآن وارد عرصه ای شد که گذشت زمان نشان داد مرد این میدان است. بعد به الازهر پیوست و به مدارج بالا دست یافت. همچنین قاری رسمی مسجد الزمالک قاهره گردید. پخش صدا و تصویر او از صدا و سیمای قرآنی مصر بر شهرت او افزود و دعوت های متعددی از سوی کشورهای اسلامی و مراکز اسلامی کشورهای اروپایی از او به عمل آمد و او با سفر به این کشورها با صدای زیبا و هنر معنوی اش جان شیفتگان قرآن را به صوت آسمانی‌اش مبتهج می‌ساخت. صدای جرزاوی آنقدر زیبا بود که شیخ محمد رفعت، قاری اسطوره ای مصر، می گفت صدای جرزاوی طعم خاصی دارد. آری صدای نرم و پر تحریر و سبک ویژه اش و البته تسلطش به مقامات قرائت او را در میان قاریان بزرگ مصری در قرن بیستم جای داد. نقل کرده‌اند که شخصیتی زاهد و معنوی داشت. لذا حاضر نشد دعوت شرکت صوتی و تصویری قاهره را بپذیرد و گفت قرآن فروشی نیست. اکنون تلاوت زیبای او را از سوره مبارکه تحریم می‌شنویم. التماس دعا 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصت‌ویکمین برنامه) 🔸لَوْ أَنْزَلْنَا هَٰذَا الْقُرْآنَ عَلَىٰ جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ ۚ وَتِلْكَ الْأَمْثَالُ نَضْرِبُهَا لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٢١﴾ 🔹اگر این قرآن را بر کوهی نازل می کردیم، قطعاً آن را از ترس خدا فروتن و از هم پاشیده می دیدی. و این مثل ها را برای مردم می زنیم تا بیندیشند. (۲۱) ▫️ سوره مبارکه حشر ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻الشیخ ابرهیم الشعشاعی (۱۹۳۰-۱۹۹۲م.) یکی از چهره های شناخته شده تلاوت مصر است. وی فرزند عبدالفتاح الشعشاعی است که استادی کم‌نظیر در قرائت و خود صاحب مکتبی فنی و کم نظیر در تلاوت بود. شیخ ابراهیم به یمن تربیت پدر در کودکی حافظ قرآن شد و علوم قرائات را فرا گرفت. باوجود این از محضر دیگر اساتید فن بهره گرفت. از جمله این اساتید الشیخ محمد سلیمان الشندویلی، شیخ القراء مسجدالحسين قاهره بود. شيخ ابراهيم از اويل دهه پنجاه در کنار پدر به تلاوت قران در محافل مبادرت کرد و خیلی زود استادی و مهارت خویش را در هنر تلاوت نشان داد و درخشیدن آغاز کرد. او پس از درگذشت پدرش در ۱۹۶۲م. که قاری مسجد سیده زینب در قاهره بود جایگزین او در منبر تلاوت این مسجد مهم شد. همچنین در ۱۹۶۷ وارد اذاعه قرآن مصر شد و تلاوت های بسیاری از او توسط آن ثبت و ضبط گردید. 🔻در تلاوت پیرو سبک پدر و در صدا نیز شبیه او بود، هرچند در کیفیت فنی و صوتی به پای پدر نمی‌رسید. باوجود این، سبک و مهارت وی را ستوده‌اند. شیخ عبدالفتاح استوانه‌ای در تلاوت معناگرا بود و شیخ ابراهیم که در مکتب او تلاوت می‌کرد نیز ادامه دهنده همان شیوه در قرائت معناگرا بود. با طمأنینه و باشکوه تلاوت می‌کرد. وی که از اساتید متخصص، دستگاه‌های موسیقی را فراگرفته بود به هنگام تلاوت در اجرای نغمات متعدد و پرده‌ها و گوشه‌های مختلف تسلط ویژه داشت و از آنها به خوبی بهره می‌گرفت. اینک از تلاوت‌های زیبای او را از سور مبارکه حشر و قصارالسور استماع می کنیم. سماعا طیبا 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🔸میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیه السلام تبریک و تهنیت باد. امام عسكرى عليه السلام : 🔻خصلَتانِ لَيسَ فَوقَهُما شَى ءٌ : الإيمانُ بِاللّه ِ و نَفعُ الإخوانِ ؛ 🔻دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به برادران. ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصت_و_دومین‌ برنامه) 🔹قَالَ كَذَٰلِكَ قَالَ رَبُّكَ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ قَبْلُ وَلَمْ تَكُ شَيْئًا ﴿٩﴾قَالَ رَبِّ اجْعَلْ لِي آيَةً ۚ قَالَ آيَتُكَ أَلَّا تُكَلِّمَ النَّاسَ ثَلَاثَ لَيَالٍ سَوِيًّا ﴿١٠﴾ 🔸[فرشته وحی به او] گفت: چنین است [که گفتی، ولی] پروردگارت فرمود: این [کار] بر من آسان است، و همانا تو را پیش از این در حالی که چیزی نبودی آفریدم. (۹)گفت: پروردگارا! برای من نشانه ای قرار ده. گفت: نشانه تو این است که سه شبانه روز در حالی که سالم هستی، قدرت سخن گفتن با مردم نخواهی داشت. (۱۰) ▫️ سوره مبارکه مریم ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻شیخ عبدالفتاح علی عبدالفتاح معروف به عبدالفتاح الطاروطی (۱۹۶۵م.-    ) یکی از قاریان ممتاز حال حاضر مصر و از شاگردان و پیروان سبک مکتب شرقیه مصر است. وی در روستای طاروت در استان شرقیه مصر و در خانواده‌ای قرآنی تولد یافت و در هشت‌سالگی و زیر نظر استاد برجسته زادگاهش، الشیخ عبدالمقصود، موفق به حفظ کل قرآن شد. طاروطی در ۱۹۸۸م. از دانشکده اصول دین الازهر در رشته دعوت و تبلیغ اسلام فارغ التحصیل گردید و در سال بعد امام و خطیب اوقاف شرقی شد. او به سبب صوت زیبا و مهارت در قرائت قرآن به بلبل قراء قرآن ملقب شد. 🔻وزارت اوقاف مصر به‌سبب چنین ویژگی ممتازی او را برای مشارکت در هیئت‌های قرآنی کشورهای مختلف جهان درشب‌های ماه رمضان و محافل و جشن‌های دینی اسلامی برگزید. ازاین‌رو، استاد طاروطی سفرهای پرشماری به کشورهای مختلف اسلامی و غیر آن برای شرکت در مجالس قرائت قرآن کریم در میان مسلمانان و ازجمله سفرهای متعددی به ایران داشته است و قرائات او با استقبال بسیاری در این سفرها مواجه شده است. 🔻طاروطی از موهبت صوتی بسیار زیبا و کاملا منعطف و پرتحریر برخوردار است. وی از این ویژگی به‌خوبی بهره گرفته و اساس سبک خود را در تلاوت بر آن تحریرها گذاشته است. صدای وی مستعد هردو تحریر ریز و درشت است و در بخش‌های مختلف یک مقطع تلاوت از ابتدا تا قفلات پایانی از هر دونوع تحریر بهره می‌گیرد. سبک وی، همانطور که در بالا اشاره شد، متأثر از اساتیدی چون محمد احمدشبیب، شحات محمد انور و حصان است که هرکدام آیتی در ابداع در تلاوت قرآن بوده‌اند. لذا بسیاری از فنون و نغمات تلاوت طاروطی از این اساتید به ویژه استادش مرحوم شحات اقتباس شده است. 🔻در عین حال مجموع تلاوت ویژگی استقلالی دارد و در تحریرها و قفلات و زنگ و طنین صدا و فضای تلاوت می‌توان درجاتی از ابداع را مشاهده کرد و این سبک را سبک طاروطی نام نهاد. به همین جهت در سال ۱۹۹۳م. در رادیوی مصر برای تلاوت پذیرفته شد. همچنین باید افزود که استاد طاروطی را مبدع «تلاوت تعبیری» دانسته اند. خود وی در توضیح این روش، در مصاحبه ای که در پایگاه همشهری آنلاین درج شده، چنین گفته است: «به خاطر مطالعاتی که در حوزه معنی‌شناسی، علوم حدیث، سبک‌های قرائت، زبان و تفسیر داشتم، معنی آیات قرآنی را با تمام وجود احساس و تلاش می‌کنم آن‌ها را به مخاطب و شنونده منتقل کنم. در همین راستا تلاش کردم تا مقام‌های صوتی متناسب با هر بار معنایی را در حین قرائت اجرا کنم تا اینکه مخاطب بتواند به آسانی چارچوب معنای کلی آیات را از روی لحن و مقام دریابد. 🔻در این شیوه سعی می‌شود، معنی توصیفی و تحلیلی آیات را از طریق سبک قرائت منتقل کرد. از طریق این سبک حتی مخاطبانی که با زبان عربی و معنی آیات قرآن آشنایی نداشته باشند، می‌توانند عظمت آیات و معانی آن‌ها را احساس کنند و به این طریق مخاطب در فضای آیه و تحت تأثیر آن قرار می‌گیرد و قرآن راهی را برای او به سوی فطرت الهی خویش باز می‌کند تا با پیوستن به دریای پاک فطرت بشری به سوی آموزه‌های اسلام روی بیاورد.» 🔸در این صبح نورانی آدینه تلاوت زیبای این استاد ممتاز را را از سور مبارک کهف و مریم  به گوش جان نیوش میکنیم. هنیئا. 🎼 به پیوست فایل کامل 👇👇 ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹 شیوه های نگارش برون دادهای علمی / نگارنده: دکتر سیدمهدی طاهری / گردآوری و تنظیم: بنت الهدی موحدی محب و نگین شکرزاده هشترودی/ قم: انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🛒خرید اینترنتی از فروشگاه انتشارات زحل 🔻🔻 https://b2n.ir/NEGARESH-BRONDADE 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
🔸کتاب پیش‌رو، به آموزش نسبتا جامع شیوه‌های نگارش بروندادهای علمی با تاکید بر انواع مقالات، کتاب و گزارش‌های پژوهشی، به ویژه پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا، به صورت کاملا کاربردی می‌پردازد. همچنین، برای آگاهی مخاطبان کتاب از شاخص‌های سنجش بروندادهای علمی و پژوهشگران نظیر ضریب تاثیر نشریات ادواری و شاخص اچ-ایندکس، و به طور کلی حوزه علم‌سنجی، دگرسنجی و دیگر سنجه‌ها، پایگاه‌های استنادی و جز آن‌ها برای برنامه‌ریزی، تحلیل، انتخاب و بهبود پیدانمایی (رویت‌پذیری) و جایگاه علمی مطالب مهمی ارایه شده است. بخش پایانی کتاب نیز به معرفی و چگونگی تهیه انواع چکیده که برای انتشار انواع بروندادهای علمی ضروری است، اختصاص دارد. 🔹 شیوه های نگارش برون دادهای علمی /نگارنده: دکتر سیدمهدی طاهری / گردآوری و تنظیم: بنت الهدی موحدی محب و نگین شکرزاده هشترودی/ قم: انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🛒خرید اینترنتی از فروشگاه انتشارات زحل 🔻🔻 https://b2n.ir/NEGARESH-BRONDADE 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
🌐 (چاپ اول) 🔹لعیا؛ گذاری بر قدیس بانوان / دکتر فاطمه مریدی / قم: انتشارات زحل / پاییز ۱۴۰۳ 🔸سفارش تلفنی: 📞 ۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com
انتشارات زحل
📺 (شصت و سومین برنامه) 🔸إِنَّنِي أَنَا اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَأَقِمِ الصَّلَاةَ لِذِكْرِي ﴿١٤﴾ 🔹همانا! من خدایم که جز من معبودی نیست، پس مرا بپرست و نماز را برای یاد من برپا دار. (۱۴) ▫️ سوره مبارکه طه ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان 🔻محمود ابوالسعود (۱۹۴۰-۲۰۰۶م.) از قاریان برجسته در نیمه دوم قرن بیستم در مصر است و باوجود این در جهان اسلام چندان شهرتی ندارد. وی در نه سالگی در حالی که بینایی خود را از دست داده بود ضمن آموختن قرائت قرآن به حفظ کل آن نیز توفیق یافت. 🔻از دیگر توفیقات او در مسیر شکوفایی در عرصه قرائت، ملازمت با قاری بی‌بدیل قرآن، مرحوم عبدالباسط، از سن پانزده سالگی بود. همین همراهی و، به واقع، شاگردی سبب شد که در قرائت از سبک او بهره‌مند شود و قرائاتی کاملا ملهم از او و شبیه او اجرا کند. از این گذشته با محمدعمران که یکی از اعحوبه‌های صوتی در عرصه قرائت و انشاد دینی است رفاقت بسیار و محافل مشترک داشت. 🔻ابوالسعود با اراده‌ای نیرومند به مرتبه‌ای از مهارت در قرائت دست یافت که از میان آن همه قاری به جایگاهی ممتاز دست یافت و شهرت او رواج یافت و سمیعه‌های قران در قاهره مترصد اجرای قرائات وی بودند تا از هنر عالی معنوی او بهره مند شوند. 🔻محمود ابوالسعود از موهبت صوتی ممتازی بهره می‌برد. صدایی که از حجم و دامنه گسترده‌ای برخوردار و در پرده‌های مختلف و هر سه سطح فرود، توسط و اوج توانمند بود و تحریرهای لطیف و درشت را باکیفیت کم نظیری اجرا می‌کرد. 🔻 اوج صوت بسیار عالی داشت و لذا در سبک مرحوم عبدالباسط در بالاتر از دو اکتاو را به خوبی تلاوت می‌کرد، چنانکه سوره مریم را در همین سبک با استادی و مهارت تلاوت کرده است. او در تلاوت خود سبک محمد رفعت نیز استادانه به کار می‌گرفت و فقط کسی می‌تواند سبک مرحوم رفعت را اجرا کند که قدرت تحریری بالایی در صوت او باشد؛ تقلید از سبک رفعت در هنگام تلاوت توسط بسیاری از قاریان مصری انجام شده و سبب شور و شوق مستمعان می‌شده است. 🔻در مجموع می توان گفت ابوالسعود در قرائت خود سبکی به کار گرفت که حاصل ترکیب و برایند سبک بزرگانی چون رفعت، هاشم هیبه و عبدالباسط و در این کار کامیاب بود. او همچون عبدالباسط از نفسی بلند نیز برخوردار و مقاطع بلند را با یک نفس تلاوت می‌کرد. 🔻ابوالسعود به نغمات اصلی قرآنی و فروعات و گوشه‌های آنها تسلط ویژه داشت و در چارچوب تناسب لحن و معنا از آنها به خوبی بهره می‌گرفت. ابوالسعود روحانی، حزین و با احساس تلاوت می‌کرد و در محافل قرائات خود مستمعان را از مائده روحانی قرآن سرشار می کرد. 🔸در این صبحگاه جمعه تلاوت بسیار زیبای او را از سوره مبارکه طه به گوش جان نیوش می کنیم. هنیئا. 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل ✨باما همراه باشید✨ 🪐انتشارات زحل🪐 ⏮ایتا @zohalpublications ⏮تلگرام @zohalpub 🌐 وب سایت http://zohalpub.com