#او_کجا_و_ما_کجا❓
🍃حضرت علامه طباطبایی(ره) : سحرگاهان از صدای مناجات اهل آسمان و ملائکه ، آرام و قرار از من گرفته می شود...
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
مردی خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله رسید و عرض کرد آیا به من اجازه میدهید که آرزوی مرگ بکنم؟
✅حضرت فرمود: مرگ چیزی است که چاره ای از آن نیست و مسافرتی است طولانی که سزاوار است برای کسی که بخواهد به این سفر برود ده هدیه با خود ببرد.(ایا هدایا را اماده کردی)
✅پرسید آن هدایا کدامند؟
رسول اکرم صلی الله علیه وآله فرمود:
۱- هدیه عزرائیل
۲- هدیه قبر
۳- هدیه نکیر و منکر
۴- هدیه میزان
۵- هدیه پل صراط
۶- هدیه مالک (خزانه دار جهنم)
۷- هدیه رضوان (خزانه دار بهشت)
۸- هدیه پیامبر
۹- هدیه جبرئیل
۱۰- و هدیه خداوند متعال
⚡️اما هدیه عزائیل چهار چیزاست :
۱. رضایت حق داران.
۲. قضای نمازها.
۳. اشتیاق به خداوند.
۴.آرزوی مرگ.
⚡️اما هدیه قبر چهار چیزاست :
۱. ترک سخن چینی.
۲. استبراء.
۳. تلاوت قرآن.
۴. نماز شب.
⚡️اما هدیه نکیر و منکر چهار چیزاست :
۱. راستگویی.
۲. ترک غیبت.
۳. حق گویی.
۴. تواضع در برابر همه
⚡️اما هدیه میزان چهار چیزاست :
۱. فرو خوردن خشم.
۲. تقوای راستین.
۳. رفتن به سوی جماعت.
۴. دعوت به سوی آمرزش الهی
⚡️اما هدیه صراط چهار چیزاست :
۱. اخلاص عمل.
۲. زیاد به یاد خدا بودن.
۳. خوش اخلاقی.
۴. تحمل کردن آزار دیگران
⚡️اما هدیه مالک(خزانه دار جهنم) چهار چیزاست :
۱. گریه از ترس خداوند.
۲. صدقه مخفی.
۳.ترک گناهان.
۴.خوش رفتاری با پدر و مادر
⚡️اما هدیه رضوان(خزانه دار بهشت) چهار چیزاست :
۱. صبر در ناملایمات.
۲. شکر بر نعمت.
۳.انفاق مال در راه اطاعت خداوند.
۴.رعایت امانت در مال وقفی
⚡️اما هدیه رسول اکرم(ص) چهار چیزاست :
۱. دوست داشتن او.
۲. پیروی از سنت او.
۳. دوست داشتن اهل بیت او.
۴. زبان را از بدی ها حفظ کردن
⚡️ اما هدیه جبرئیل چهار چیزاست :
۱. کم حرف زدن.
۲.کم خوردن.
۳. کم خوابیدن.
۴. مداومت بر حمد
⚡️اما هدیه خداوند متعال چهار چیزاست :
۱. امر به نیکی.
۲. نهی از بدی.
۳. نصیحت و خیر خواهی برای مردم.
۴.و مهربانی کردن با همه
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
•┈┈••✾❀🕊💓🕊❀✾••┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلمی_عجیب_و_تأثیر_گزار
🍃درک عمق مصیبت وداع #امام_حسین❤️ 😭😭علیهالسلام با اهل بیتش برای ما ممکن نیست اما با دیدن این فیلم شاید ذرهای از این داغ را بتوانیم بفهمیم.
این فیلم و تا میتونید انتشار بدید
🔻 نفس مطمئنه
http://eitaa.com/joinchat/1868431360C70b0fb3381
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 « معجزه اشک بر اباعبدالله»
🔊 استاد رائفی پور
#ولایت_پذیری
👤استاد رائفی پور :
🔸 از زمان خروج اباعبداللّه (علیه السلام) از مدینه تا رسیدن ایشان به کربلا، شما یک کلام از حضرت عباس (علیه السلام) نمی شنوید!
امّا بقیه امام حسین را نصیحت می کنند که یا حسین بیعت کن!
یا حسین از این سمت نرو!
یا حسین چرا زن و بچه ها رو می بری و ...!
❗️هم چنین جالب است بدانید که افرادی هستند که حتی خود را صاحب نظر می دانند مثل:
عبداللّه بن عباس
عبداللّه بن زبیر
و عبداللّه بن جعفر
و همگی این افراد عبداللّه هستند و دارند اباعبداللّه (ع) را نصیحت می کنند
✅ تفاوت فاحش حضرت عباس با این افراد در این است که حضرت عباس نه تنها مطیع فرمان امام حسین (ع) بودند بلکه هیچ نظر و حتی یک کلام نصیحت و نقدی در مورد کارها و تصمیمات امام حسین (ع) نداشتند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز زائر امام حسین(ع) باشیم
حجت الاسلام عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر روز زائر امام حسین(ع) باشیم
حجت الاسلام عالی
◽️ امام عصر(عج) در تفسیر عبارت «کهیعص» فرمودند:
🔹 «كاف» اسم كربلا و «هاء» اشاره به شهادت و هلاكت عترت طاهره (خاندان مكرّم حضرت رسالت) است؛ «ياء» اشاره به يزيد است كه بر حسين(ع) ظلم نمود؛ «عين» اشاره به عطش و تشنگی حسين(ع) [و ياران عزيز او]ست و «ص» اشاره به صبر آن حضرت است [در مقابل مصايب و شدايد].»
◽️ طبرسی، «الاحتجاج»، ج 2، ص 268.
📚 « #از_حسین_ع_تا_مهدی_ع »
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
🔸 امیر المومنین(ع):
@zoohor59
فنحن أنوار السموات والأرض وسفن النجاة وفينا مکنون العلم وإلينا مصير الأُمور وبمهدّينا تقطع الحجج فهو خاتم الأئمة ومنقذ الأُمّة ومنتهي النور وغامض السرّ، فليهنأ من استمسک بعروتنا وحشر علي محبّتنا.
حضرت امیر (ع) ضمن خطبه اي در ستايش پيامبر (ص) فرمودند:
✨ما نورهاي آسمان و زمين و کشتيهاي نجات هستيم.
دانش، در ما نهان است و ما گنجينهي آنيم و سرانجام کارها بسوي ماست و مهدي ما، آخرين حجّت است. او آخرين امام معصوم، نجات بخش امّتها، آخرين نور رسالت و امامت و معمّاي پيچيدهي آفرينش است.
گوارا باد آنان را که به رشته محبّت و ولايت ما چنگ زده و با محبّت ما محشورند.
📚بحارالانوار، ٣٠، ٧۴
⁉️آیا احادیث معتبری داریم که اگر کسی هفتاد سال #عبادت کند ولی به ولایت اهل بیت (ع) اعتقاد نداشته باشند اهل آتش #جهنم خواهد بود؟
پاسخ:👇👇👇
در احادیث معتبر در کتب شیعه و سنی آمده که اگر کسی یک عمر ( مثلا ۷۰ سال ) عبادت کند ولی « بغض اهل بیت علیه السلام» داشته باشد اهل جهنم است.
👈ماجرای چنین کسی شبیه ماجرای ابلیس است که ۶ هزار سال عبادت کرد ولی چون نسبت به آدم (ع )که مخلوق برگزیده ی خدا بود حسادت و تکبر ورزید و از سجده در مقابل او و اعتراف به فضیلت او خودداری کرد بنابراین عبادات شش هزارساله اش قبول نشد و اهل جهنم شد.
👈در واقع مردود شدن عبادات بخاطر تکبر ، حسادت و روحیه کفر است که به « انکار حق اهل بیت( ع)» و « دشمنی با آنان » بینجامد.
👈اما کسانی که مستضعف فکری و جاهل هستند یا دچار شبهاتی شده اند و درباره ولایت اهل بیت (ع) در حالت توقف و تردید هستند و « آگاهانه و عامدانه » دست به « انکار » و « ستیز » نمی زنند ، مشمول آن حدیث نیستند.
@zoohor59
✅بنابراین آن حدیث معتبر درباره منکرانِ جاحِد و ستیزه جو است نه جاهلانی که در تردید هستند و از نعمت ولایت محروم مانده اند و الله العالم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نگاه صحیح به جایگاه اسباب و علل در عالم
💌حجت_الاسلام #عابدی
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 رسول الله(صلی الله علیه وآله):
👈نشانه انسان صبور سه چيز است:
۱ ـ كسل نمى شود.
۲ ـ دل تنگ نمى شود.
۳ ـ از پروردگارش شكايت نمى كند.
@zoohor59
چرا كه وقتى كسل شود، حق را ضايع و تباه خواهد كرد، و هنگامى كه دلتنگ شد، سپاسگزارى نمى كند و وقتى كه از پروردگارش شكايت كند، گناه خواهد كرد.
📙بحارالانوار،71/86
4_5769124445650158121.pdf
804.8K
🔸 « #امتحانات_الهی دردنیا برای چیست؟»
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ #حضرت_سلیمان( ع) چطور #اجنه را به بردگی کشید؟!
#یهود و جریان خاتم سلیمان نبی علیه السلام
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
💢آیا ظاهر انسان نشان دهنده باطن است؟
2⃣. «ایمان و عمل صالح» معیار قلب پاک
🔹خداوند متعال دو معیار ایمان و عمل صالح را برای ارزیابی اعمال قرار داده و فرموده:
«إِنَّ الْإِنْسانَ لَفی خُسْر. إِلاَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ…»[۲۰۸]؛
«که انسان ها همه در زیانند؛ مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند»
🔹با توجه به این آیات و دیگر آیات قرآن کریم، اگر قرار بود قلب پاک به عنوان تنها مبنای ارزیابی اعمال کافی باشد، دیگر تأکید بر عمل صالح در قرآن و دستورات دینی معنا نداشت. وانگهی، اگر ملاک ایمان و تقوی صرفا داشتن قلب پاک بود؛ پس این همه امر و نهی، واجب و مستحب و آداب و احکام، که در قرآن کریم آمده، برای چه بود!
🔹دستورهایی که در قرآن کریم و روایات اهل بیت(علیهم السلام) در رابطه با انجام واجبات از قبیل: نماز، روزه، حج، جهاد، امر به معروف، نهی از منکر و… و پرهیز ار محرماتی همچون: غیبت، تهمت، دروغ، دزدی، نگاه نامشروع، زنا و… آمده، چه فلسفه ای می تواند داشته باشد؟!
🔹اگر مهم فقط قلب پاک است، دستور خداوند به زنان پیغمبر(ص) و زنان مؤمنه مبنی بر رعایت حجاب و عفت چگونه توجیه می شود؟
#ادامه_دارد...
پی نوشت:
[۲۰۸]. عصر (۱۰۳)، آیات ۲و ۳.
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
💢آیا ظاهر انسان نشان دهنده باطن است؟
3⃣. قلب پاک مردها!!
▪️فراموش نکنیم که پوشش زن به هر شکل که باشد دارای پیام است. چرا که پوشش هر کسی زبان ارتباط وی با دیگران است بنابراین چگونه می توان با ظاهری فریبنده از مردها بخواهید که به ظاهر شما توجه نکنند.
▪️بنابراین اگر فرض کنیم زنان بی حجاب، پاکدامن باشند و به اصطلاح، قلب و دلشان پاک باشد، آیا مردان نیز خواهند توانست هنگام دیدن آنها با آن وضع، قلب و دل خویش را پاک نگه دارند؟ آیا تحریک نخواهند شد، هوسبازی نمی کنند و مزاحم آنان نخواهند شد؟ نه تنها تجربه که تحقیقات علمی و روانشناسی نیز خلاف این مطلب را ثابت کرده است.[۲۰۹]
▪️. حجاب نشانه قلب پاک!
برخلاف تصور برخی که گمان میکنند با بدحجابی میتوان قلب پاک داشت، خداوند متعال حجاب را به عنوان عامل و نشانه قلب پاک معرفی نموده است:
«وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِکُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِکُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ»[۲۱۰]؛
«و هنگامی که چیزی از وسایل زندگی را(بعنوان عاریت) از آنان [ همسران پیامبر] می خواهید از پشت پرده بخواهید؛ این کار برای پاکی دلهای شما و آنها بهتر است!»
پی نوشت ها:
[۲۰۹]. دهقانی، اکرم السادات، چادر و مقنعه از دیدگاه قرآن و حدیث، مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما، ۱۳۸۴ش، اول، ص ۱۲۱.
[۲۱۰]. احزاب (۳۳)، آیه ۵۳.
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
💢آثار وعواقب بی توجهی به #نماز
✍رسول خدا (ص) فرمود: ای فاطمه جان! هر کسی از مردان و زنان نمازش را سبک بشمارد،خداوند او را به پانزده بلا مبتلا می سازد. (شش مورد در دنیا، سه مورد در وقت مرگ، و سه مورد آنها در قبر و سه مورد در قیامت)
🔶 اما آن شش بلایی که در دنیا دامنگیرش می شود:
①⇜ خداوند برکت را از عمرش می برد.
②⇜ خداوند برکت را از رزقش می برد.
③⇜ خداوند عز و جل سیمای صالحین را از چهره اش محو می کند.
④⇜ هر عملی که انجام می دهد پاداش داده نمی شود.
⑤⇜ دعایش به آسمان نمی رود.
⑥⇜ بهره ای از صالحین برای او نیست.
🔶 اما آن سه بلایی که هنگام مرگ گرفتارش خواهد شد:
①⇜ ذلیل از دنیا می رود.
②⇜ هنگام مرگ در حال گرسنگی خواهد بود.
③⇜ تشنه از دنیا خواهد رفت، اگر چه آب نهرهای دنیا را به او بدهند .
🔶 اما آن سه بلایی که در قبر دامنگیرش می شود:
①⇜ خداوند ملکی در قبر برای او می گمارد تا او را زجر دهد.
②⇜ قبرش برای او تنگ خواهد شد.
③⇜ گرفتار ظلمت و تاریکی قبر خواهد شد.
🔶 اما آن سه بلایی که در روز قیامت گرفتارش خواهد شد:
①⇜ خداوند ملکی را موکل می سازد تا او را با صورت بر زمین بکشد، در حالی که خلایق تماشا می کنند.
②⇜ محاسبه اعمالش به سختی انجام می شود .
③⇜ خدا به نظر لطف به او نمی نگرد و برای اوست عذاب همیشگی.
📚 مسند فاطمه الزهراء، ص٢٣۵
🔻 نفس مطمئنه
🔹 @zoohor59
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨
❣﷽❣
🌺 #راز_مهلت_خواستن
#امام_حسین_ع_برای_نماز🌺
امام حسين(ع) با همه سابقه اي كه در طول عمر شريف خود در نماز و عبادت داشت، عصر تاسوعا از برادرش حضرت ابوالفضل(ع) خواست يك شب از امويان مهلت بگيرد تا در آن يك شب فقط دعا، نماز، تلاوت قرآن، استغفار و راز و نياز باخدا داشته باشد؛ «فهو يعلم أنّى كنت قد اُحبّ الصّلاة له و تلاوة كتابه و كثرة الدعاء و الاستغفار». لذا بعد از صحبت ها و اتمام حجت هايي كه با اصحاب خودش كرد به خيمه خود برگشت و تمام آن شب را به نماز و استغفار و دعا و تضرع گذراند؛ «ورجع(ع) إلي مكانه فقام ليلته كلّها يصلّى ويستغفر ويدعو ويتضرع».
چنان كه اصحاب آن حضرت نيز اين چنين بودند؛ «وقام أصحابه كذلك يصلّون ويدعون ويستغفرون». آنها در آن شب در جوار امام حسين(ع) همانند زنبورعسل،شهد شيرين شهادت را مزمزه و نام خدا را در حال ركوع و سجود و قيام و قعود زمزمه مي كردند؛ «لهم دوىّ كدوىّ النحل ما بين راكع وساجد وقائم وقاعد».
در ظهر عاشورا كه تنور جنگ به شدت گرم و درگيري و نبرد به نهايت درجه حدّت خود رسيده بود، وقتي صحبت از نماز شد، به فكر اقامهٴ نماز افتاد و فرمود: «ذكرت الصّلاة جعلك الله من المصلّين نعم هذا أوّل وقتها ثم قال: سلوهم أن يكفّوا عنّا حتي نصلّى»؛ نماز را به يادمان آوردي خدا تو را از نمازگزاراني قرار دهدكه به ياد او هستند، بله اكنون اول وقت آن است، از دشمنان بخواهيد كه دست از جنگ بشويند تا نمازمان را بخوانيم. و چون آنها حاضر به تعطيل كردن جنگ نشدند، سعيدبن عبدالله حنفي و زهيربن قين پاسداري از جان امام(ع) در حال نماز را به عهده گرفتند و در نهايت، اين دو شهيد سعيد فداي نماز شدند. اين نماز سه خصوصيت برجسته داشت: جماعت، اول وقت بودن، علني بودن.
با آن كه امام حسين(ع) مي توانست اين نماز را به صورت انفرادي، اندكي ديرتر و در خيمه بخواند، ولي چنين نكرد و آن را با سه خصوصيت ذكرشده بجا آورد. لذا در غالب زيارتهاي آن حضرت «أشهد أنّك قدأقمت الصّلاة» به عنوان يكي از نقاط برجستهٴ زندگي آن حضرت ذكر مي شود.
پی نوشت:
(برگرفته از کتاب حماسه و عرفان، آیت الله جوادی آملی،ص243)
🌤 أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🌤
🔸 @zoohor59
✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨🌹✨
•❥•➖•●♡●♡●♡●•➖•❥•
🔸 @zoohor59
❣﷽❣
💦🔳 #تشنه_تر_از_آب
#سقای_کربلا 🔳💦
#قسمت 1⃣
من كجا ايستاده ام؟ اين نهر از كجا مى آيد؟ نام اين نهر، چيست؟
بايد به جستجو بپردازم، اين نهر را "عَلْقَمه" مى خوانند، از فرات سرچشمه گرفته است و به اينجا رسيده است.
چرا اين نهر را علقمه مى گويند؟
اين نهر بيش از هزار سال است كه در اين سرزمين جارى است، كنار اين نهر، درختى مى رويد كه عرب ها به آن درخت، "عَلقَم" مى گويند، براى همين اين نهر را "عَلقَمه" نام نهادند.1
علقمه نهرى است كه مرا به سوى فرات مى خواند.
اينجا كربلاست، من مى خواهم به سوى فرات بروم. بايد در امتداد اين نهر حركت كنم، بايد بروم. فرصت نيست... وقت پرواز نزديك است، چه كسى فكر پرواز را به ذهن من انداخت؟ همان كس كه به من فهماند نبايد اسير اين دنيا شد. بايد حركت كرد.
اى فرات! اى آب روان! به سوى تو مى آيم...
من از كنار علقمه مى آيم، اين طورى راه را گم نمى كنم، صد كيلومتر راه مى آيم... خسته ام، ديگر توان ندارم.
اين فرات است، آبى و روشن و آرام!
اين فرات چه فرياد مى زند؟ بايد گوش كنم...
صداى تشنگى مى آيد. فرات تشنه است، او به سوى دريا مى رود، اين چه حكايتى است. فرات از تشنگى فرياد مى زند، مى رود تا دريا سيرابش كند، او راهى طولانى در پيش دارد...
ساعتى كنار فرات مى مانم، معمّاى من بى جواب مى ماند، آبى كه در داغ تشنگى مى سوزد! اينجا تشنگى بيداد مى كند، نمى دانم بروم يا بمانم؟
آيا همراه فرات به سوى دريا بروم؟ مى ترسم به دريا هم كه برسم، باز فرياد
تشنگى بشنوم...
فكر مى كنم دريا هم تشنه باشد و بى قرار، پس رفتن من به سوى دريا، چه سودى برايم دارد؟
چه كنم؟ كنار فرات بمانم؟ به ديدار دريا بروم؟
بايد فكر كنم، بهترين تصميم چيست. من اين همه راه آمده ام امّا به تشنگى رسيده ام. فرياد تشنگى فرات، بلند است...
من تصميم خودم را گرفتم. برمى گردم. از كربلا به فرات آمده ام، اكنون از فرات به كربلا مى روم، همين طور، از كنار نهر علقمه، راه را مى گيرم و مى روم. صد كيلومتر راه در پيش دارم، آرام آرام مى روم...
نگاهم به آبى است كه در اين نهر، جارى است، در هر ثانيه، پنجاه هزار ليتر آب از فرات جدا مى شود و در اين نهر به سوى كربلا پيش مى رود. من هم به سوى كربلا مى روم.
چه شكوهى دارد اين سفر. من همراه آبى شده ام كه به كربلا مى رود، آبى كه خود تشنه است، نهرى كه از تشنگى مى سوزد...
اين معمّا را چه كسى پاسخ خواهد داد؟ چه كسى تا به حال، آبِ تشنه ديده است؟
از زير سايه نخل ها مى آيم، نسيم مىوزد، آبِ فرات، همراه من است و راهنماى من. كسى كه آب راهنمايش است، راه را گم نمى كند...
خسته ام، زير آن نخل كمى مى نشينم تا قدرى استراحت كنم. به تنه نخل تكيه مى دهم، قلم و كاغذ هم در دست من است، مى خواهم بنويسم، امّا آب مى رود، اين آب، استراحت ندارد و به سوى هدف خويش مى رود، من چرا بايد از آن، عقب بيفتم؟
بايد برخيزم. چرا رفيق نيمه راه شوم؟ اين كار درستى نيست. از جا برمى خيزم و به حركت ادامه مى دهم....
اين هياهو چيست؟ اينجا چه خبر است؟ صداى طبل و شيپور مى آيد!
شيپور جنگ!
هزاران نفر شمشير به دست در اينجا به صف ايستاده اند، سى هزار نفر كربلا را محاصره كرده اند... فريادها به آسمان مى رود..
همه منتظر هستند تا "عُمَرسَعد" فرمان آغاز جنگ را صادر كند، لبخندى بر چهره عمرسعد نشسته است، او از اين همه شور بى شعور، خوشحال است. او سخن خود را چنين آغاز مى كند: "اى ياران من! اگر در اين جنگ كشته شويد، شهيد هستيد و به بهشت مى رويد. شما سربازانى هستيد كه در راه خدا مبارزه مى كنيد. حسين از دين خدا خارج شده و مى خواهد در امّت اسلامى اختلاف بيندازد. شما براى حفظ و بقاى اسلام شمشير مى زنيد".
همه شعار مى دهند، صداى "الله اكبر" طنين انداز مى شود، شورى در ميان آنان مى افتد، آنان شمشيرها را دست گرفته اند و آماده نبردند.
من مات و مبهوت اين سخنان شده ام، من راز مظلوميّت حسين(ع) را اكنون فهميده ام، حسين(ع) مظلوم است چرا كه دشمنان او براى رسيدن به بهشت، به جنگ او مى روند... سخنان عمرسعد كارى كرده است كه اين مردم نادان و بىوفاى كوفه، باور كنند كه حسين(ع) از دین خارج شده و کشتن او واجب است.
این همان "فریب"یا"تزویر"است که جنگ حسین (ع) آمده است.
📚 #نویسنده : دکتر مهدی خدامیان
#ادامه_دارد....
✨☀️الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج☀️✨
•❥•➖•●♡●♡●♡●•➖•❥•
╭━═━⊰🍃💔🍃⊱━═━╮
❣﷽❣
💠 #تفسیر_زیارت_عاشورا
⬅️ #قسمت 3⃣2⃣
⁉️چرا خدا در قرآن فحش می دهد؟ می گوید آنانی که علم می آموزند و عمل نمی کنند همانند حمار هستند یا به بَلعم باعورا می گوید همانند سگی است که چه بزنی و چه نزنی واق واق می کند! یا می گوید بعضی از افراد «أُولئِك کَالأَنْعام» همانند حیواناتی هستند «بَلْ ﻫُﻢْ أَﺿَﻞُّ..» حتی پست تر..
‼️اینها فحش است دیگر، چرا خدا در قرآن فحش می دهد؟
👌می گوییم خدا فحش نداد، بلکه باطن اینها را مشخص کرد. یعنی آن فردی که علم می آموزد و عمل نمی کند اگر کسی چشم برزخی داشته باشد باطنش را به صورت یک خر می بینند. بلعم باعورای که اسم اعظم را داشت و سوء استفاده از این اسم اعظم خدا می کرد، باطنش مثل یک سگ بود. کسی که به دنبال شهوات می رود درست است ظاهرش انسان است ولی باطنش اگر کسی چشم برزخی داشته باشد و ببیند حتی پست تر از حیوان است.
⚠️خدا اینجا فحش نمی دهد بلکه پرده از حقیقت باطنی آن فرد برمی دارد که باطن این فرد این است. فردای قیامت هم خودمان چهره واقعی چنین افراد را می بینیم. پس در حقیقت خدا فحش نداد باطل آنها را مشخص می کند.
💠اینجا هم که می گوید من دوری می کنم از دشمنان شما.. اساس سیر وسلوک و رسیدن به سمت خدا تولی و تبری است. کسی که اهل بیت را دوست داشته باشد نسبت به دشمنان آنها هیچ بغض و کینه ای نداشته باشند پس در حقیقت دوست اهل بیت هم نیست. در این زمینه روایت هم داریم؛ پیش اهل بیت آمدند و گفتند فلانی شما را خیلی دوست دارد ولی نسبت به دشمنان شما اصلا کار خاصی نمی کند! امام می گوید دروغ می گوید اگر کسی ما را واقعا دوست داشته باشد نسبت به دشمنان ما هم کینه و بغض دارد.⚠️
🔹در فراز بعدی زیارت عاشورا می گوید: «ﯾﺎ اَبا عَبْدِاللهِ اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکم اِلی یَوْمِ الْقِیامَه..» یا اباعبدالله مفرد است، ولی ضمیر "کم" که اینجا بکار برده جمع است یعنی منظور به همه ی اهل بیت است، نه فقط امام حسین (ع) نسبت به همه ی اهل بیت است. می گوید ای ابا عبدالله من صلح و مهربانی دارم با آن کسانی که با شما صلح و مهربانی دارند و دشمن هستم با آن کسانی که با شما دشمن هستند.
📃روایت داریم از ابوهریره، ما روایاتش را قبولش نداریم کذاب و جاعل حدیث بود، اما برای وهابیت و اهل سنت ابوهریره احادیثش خیلی مهم است به همین خاطر یک مثال از کتاب خود آنها می زنیم. ″البدایة النهایة- ج۸، ص۳۶″ برای احتجاج و بحث با اهل سنت و وهابیت خیلی مهم است چون که روایت را خود ابوهریره از پیغمبر (ص) نقل می کند👇
💢ابوهریره می گوید دیدم پیغمبر (ص) به امیرالمومنین (ع) و فاطمه (س) و امام حسن و امام حسین (ع) نگریست، آنها را نگاه کرد و سپس گفت من دشمنم با کسی که با شما دشمنی کند و من دوستم با کسی که با شما دوستی کند.
🔹 #ادامه_دارد ...
🎤استاد #احسان_عبادی
#شرح_و_تفسیر_زیارت_عاشورا 23
✨🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج☀️
🔸 @zoohor59
╰━═━⊰🍃💔🍃⊱━═━╯
@rafiei110.mp3
16.92M
💾🔊 #دانلود_سخنرانی
💌 استاد #رفیعی
📝 « #امیدواری_در_کربلا»
🌼جلسه ششم
📅 محرم۹۸،قم،هیئات رزمندگان
🔸 @zoohor59
تنبلی و بی حوصلگی_22.mp3
11.38M
🔸 #تنبلی_و_بی_حوصلگی ۲۲
🔹سرخوردگی در مسائل دنیایی👇
🔹موجب تنبلی و بی حوصلگی
و در نتیجه 👇
🔹 نشناختن "خودِ حقیقی" می شود.
💌 استاد #شجاعی
🔹 @zoohor59
ما قیام میکنیم_4.mp3
13.16M
🔸 #ما_قیام_میکنیم ۴
🔹محال است کسی لذّتِ فریاد زدن بر سرِ پلیدی را بچشد؛ و رهایش کند...
🔹اگر کسی حاضر نیست ؛ سختیهایِ قیام را ب خود تحمیل کند؛ چون طعم شیرینش را نچشیده است!
🔹یکبار امتحان کنیـــد ...
💌 استاد #شجاعی
🔹 @zoohor59