🍃 #امیرالمؤمنین علی علیه السلام :
🔻 وَ قَالَ (عليه السلام): رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَيْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا يَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّرُّ
🍀 و درود خدا بر او فرمود: سنگ دشمن را از همان جایی كه پرت كرده، باز گردانید، كه شر را جز شر پاسخی نیست.
📚 #نهج_البلاغه ، #حکمت ۳۱۴
°•کپی با ذکر #صلوات آزاد است•°
1_126623801.mp3
1.86M
#میل_به_عبادت_چگونه_است
🍃بعضي اوقات خيلي ميل به خواندن نماز و دعا داريم و بعضي وقت ها اينگونه نيست. لطفا درباره اينكه همواره ياد خدا باشيم بفرماييد چه كار بايد
1_124292807.mp3
5.67M
💿 فایل صوتی
🎙واعظ: حجت الاسلام #دانشمند
🔖 ابو دجانه و عشق به پیامبر(ص)🔖
┄┅═══••☘️🌹☘️••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام علی علیه السلام فرمودند:
به "کمیل بن زیاد"
ای کمیل!
🍃شیفته کسانی که نماز طولانی می خوانند و مدام روزه می گیرند و صدقه می دهند و گمان می کنند که آدمهای موفقی هستند ، مباش و فریب آنها را نخور.
زیرا ممکن است که به این عبادات "عادت" کرده باشند یا بخواهند عمداً مردم را فریب دهند.
ای کمیل!
🍃شیطان وقتی قومی را دعوت به گناهانی مثل زنا، شراب خواری، ریا و آنچه شبیه این گناهان است می نماید، عبادات زیاد را با طول رکوع و سجود و خضوع و خشوع پیش آنان محبوب می گرداند.
وقتی خوب آنها را به دام انداخت، آنگاه آنان را دعوت به ولایت و دوستی پیشوایان ظلم و ستم می نماید.
📚بحارالانوارج۸۱ ص ۲۲۹
1_107941482.mp3
6.19M
*------**---**------*
👌 قرائت بسیار بسیار زیبا
♦️نهج البلاغه ،خطبه 111♦️
👈...همانا من شما را از دنیای حرام میترسانم زیرا ....👆👆
❇️پیشنهاد #ویژه دانلود😊
🌳🌿🌳🌿🌳🌿🌳🌿🌳🌿
♦️ در گیر و دار هجوم به خانه مولا، در میان شعله و تازیانه و غلاف شمشیر و سیلی و چه و چه، وقتی ریسمان به گردن حیدر انداخته و به سوی مسجد پیامبر میکشیدند؛ همان سلمان که در پله ای از ایمان ایستاده بود که اگر ابوذر از مقامش آگاه میشد جانش را میگرفت، همان سلمان که در وصفش فرموده اند: «مِنّا أهلُ البَیت»، همان سلمان که از یاران انگشت شمار علی در این وانفسا بود، همان سلمان لحظه ای تردید کرد!
♦️ آن هم نه تردید در حقانیت مولایش! بلکه قدری درنگ کرد که مگر این علی همان علی قاتل مرحب و عمرو بن عبدود نیست!؟ مگر همان علی نیست که در قلعه خیبر را از جا کند؟! مگر همان علی نیست که به اسم اعظم آگاه است!؟ مگر همان علی نیست که *او با حق و حق با اوست* !؟ پس چرا هیچ نمیگوید!؟ چرا دست به ذوالفقار نمی برد!؟ چرا زمین مدینه را از خون اینان لبریز نمیکند؟!
♦️ در همان شلوغی مولا لحظه ای برگشت و به چشمهای سلمان خیره شد که شک نکن! دوباره با من بیعت کن که من همان علی هستم و امروز وظیفه ام این است...
♦️ امروز هم قصه همان است. مولا حرفی میزند، کاری میکند اما جماعت مؤمنین و امت حزب الله از درکش عاجز میشوند. موج انتقادات راه می افتد که چنین گفتن غلط بود و چنان گفتن بهتر...
‼️ *برادر! ولایت را بد فهمیده ایم! طرفدار ولایت بودن آنجا که رأی من و تو را تأیید میکند ولایت مداری نیست. اگر عقل و فهم من و تو ملاک بود که اکنون من و تو مولای این امت بودیم و آن وقت واویلا! عیار ما آنجا محک زده میشود که مولا مخالف نظرمان سخنی گفت! آنجا که دو دوتای عقلمان چهارتای مولا نمی شود! آنجا اگر گفتیم سمعاً و طاعتا مردیم...*
1_127643042.mp3
7.16M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس اول
⌚️زمان: 59:41
📌 لقب فاروق برای کیست؟
🔰به اعتقاد #شیعه، لقب فاروق به کسی جز #اميرالمومنین علیه السلام اختصاص ندارد. اما #اهل_سنت قائل به این هستند که لقب #فاروق برای #عمر استعمال شده!
🔰واقعیت این است که این لقب هم برای اميرالمومنین علیه السلام است هم برای عمر❗️ اما باید دید چه کسی این لقب ها را برای آنها به کار برده.
🔰فرق این جاست که لقب مذکور را #پیامبر اکرم صلی الله علیه و اله برای اميرالمومنین علیه السلام به کار برده؛ اما همین لقب را نه پیامبر و نه حتی مسلمانان به عمر نسبت نداده اند! بلکه به تصریح علمای اهل سنت، برای اولین بار اهل کتاب این لقب را به عمر دادند!
✍ دو #روایت ذیل برای اثبات مطالب فوق:
👈 #ابن_عباس می گوید:
💠 پیامبر صلی الله علیه و اله به امیرالمومنین علیه السلام فرمود:
تو صدیق اکبر هستی!
و تو آن فاروقی هستی که بین حق باطل فاصله انداخته ای!
👈 زهری گوید:
💠 اولین کسانی که لقب فاروق را برای #خلیفه_دوم به کار بردند، اهل کتاب بودند نه #رسول_خدا صلی الله علیه و اله و مسلمانان به تبعیت از اهل کتاب به عمر، فاروق می گفتند!
📚 شرح #نهج_البلاغه، #ابن_ابی_الحدید، ج۱۳، ص۲۲۸.
📚 #تاریخ عمر بن خطاب، ابن جوزی، ص۳۰.
📚 طبقات الکبری، ابن سعد، ج۳، ص۱۹۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎥جناب #ام_المؤمنین #ام_سلمه امین حضرات معصومین علیهم السلام
🎙 حجت الاسلام #حامد_کاشانی
💥ببینیدو انتشار دهید
1_128032053.mp3
7.15M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس سوم
⌚️زمان: 59:35
✨✨✨✨✨
چگونه دعا کنیم؟!
امام صادق(ع) فرمودند:
🔹خداوند دعایی را که از روی غفلت و بی توجهی واز قلب غافل باشد؛ اجابت نمیفرماید پس وقتی دعا میکنی دل بده و با توجه دعا کن و آنگاه یقین کن که خدای تعالی خواهد اجابت کرد.
مناسب ترین اوقات دعا کردن :
1) هنگام باریدن باران
2)هنگام قرائت قرآن
3) هنگام وزیدن باد ها
4) هنگام نماز وتر(قنوتنماز)
5)بعد از دمیدن سپیده صبح
6) بعد از اذان ظهر و مغرب
📚نصایح ص۴۶۵۳و همان ۲۷۲۲۶
🌹 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَ الْفَــرَج
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
📡
🔵 #تلقیح_اسپرم_از_برادر
#باجناق
===============
❓سوال: آیا تلقیح اسپرم از برادر، باجناق یا بیگانه اشکال دارد؟
✅ پاسخ:
✳️ مقام معظم رهبری: به طور کلی #تلقیح_مصنوعی حتی در فرض مذکور فی نفسه اشکال ندارد، ولی باید از مقدمات حرام از قبیل #نگاه و #لمس حرام اجتناب شود، به هر حال در صورتی که با این روش کودکی به دنیا بیاید، ملحق به #صاحب_نطفه_و_تخمک است. [1]
✳️ آیت الله مکارم: #تلقيح_نطفه_بيگانه، شرعا حرام است و فرزند حاصل نامشروع خواهد بود، ولي چنانچه نطفه زن و شوهري گرفته، و در خارج رحم ترکيب، سپس به رحم زني تلقيح گردد اين کار ذاتا اشکالي ندارد، ولي با توجه به اينکه غالبا #مستلزم_لمس و نظر نامشروع است تنها در صورت ضرورت جايز است. و در هر حال فرزند متعلق به صاحبان نطفه است، هر چند بر مادرجانشين و شوهرش نيز محرم است. [2]
#فرزند_نامشروع
#زن_وشوهر
#نگاه_حرام
✳️ آیت الله سیستانی: اگر تلقیح در خارج رحم انجام بگیرد، اشکال ندارد. [3]
#خارج_رحم
✳️ آیت الله وحید: حرام است. [4]
✳️ آیت الله شبیری زنجانی: به طور کلی لقاح تخمک و اسپرم غیر زن و شوهر- ولو در خارج رحم - حرام است بنابراین #تلقیح_نطفه_محارم مثل برادر مطلقا جایز نیست.[5]
#لقاح_تخمک
#اسپرم_نطفه
✳️ آیت الله فاضل: اگر منظور این است که نطفه منعقد شده زن و شوهر را دررحم زن بیگانه قرار بدهد، قرار دادن نطفه منعقد شده زن و شوهر در رحم زن بيگانه، جايز نيست، فرقی نمی کند #زن_بیگانه از ارحام باشد یا غیر ارحام چه نطفه به صورت طبيعى منعقد شده باشد و يا به صورت#مصنوعى ولى چنانچه اين عمل حرام انجام شود، فرزند به مرد #صاحب_اسپرم و زن صاحب تخمك تعلّق دارد ولى نسبتش با زنى كه در رحم او پرورش يافته، نسبت فرزند عرفى است و همه احكام فرزند عرفى از قبيل #محرم بودن و غيره را دارد. [6]
#فرزند_عرفی
#غیر_ارحام
=================
✅ پی نوشت:
▪️[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، شماره استفتاء: o17258mZ6ic.
▪️[2]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، کد رهگیری: 9602230184.
▪️[3] استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سیستانی.
▪️[4]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله وحید.
▪️[5]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شبیری، شماره سوال: 39071.
▪️[6]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9600674.
➖➖➖➖
1_128033625.mp3
6.46M
🎵 شرح فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه
👤شارح #استاد_صمدی_آملی
🎤مجلس چهارم
🌺🍃🕊🍀
🕊🌺🍀
🌺🍀
🍀
#آیا_کاشت_ناخن_مانع_غسل_و_وضو_است⁉️
🔰اگر کاشت ناخن صورت نگرفته، جایز نیست چون مانع است.
🔰اگر کاشتید باید بردارید
🔰اگر برداشتن ممکن نیست یا سخت و مشقت دارد تا زمان برداشتن غسل و وضو جبیره ای کنید.
✍امام خامنه ای : با فرض صدق زینت، باید از نامحرم پوشانده شود.👇
1- در صورت کاشت ناخن، براى وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد.
2- چنانچه میداند امکان برطرفکردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهى دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند
و وضو و غسلهاى بعدى را باید بهصورت جبیره انجام دهد(یعنى با دست مرطوب مانع را مسح نماید)
3- در صورتى که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روزهای بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود .
---------------------------------------
✍آیت الله سیستانی : ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید.
------------------------------------------
✍ آیت الله مکارم شیرازی : در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند.
--------------------------------------
✍آیت الله وحید خراسانی : کاشتن ناخن که موجب نرسیدن آب به پوست یا ناخن اصلی در وضو و غسل می باشد جایز نیست.
در فرض کاشتن واجب است اگرچه به حرج و مشقت بیافتد ناخن کاشته شده را بردارد و اگر حتی با حرج و مشتقت قابل برداشتن نبود بنابراحتیاط واجب باید هم وضو و غسل جبیره انجام دهد و هم تیمم نماید.
_________________________
📚منبع:
📝استفتاء از سایت مراجع عظام
🍁🍂 سایت اسک احکام
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌹حکم اکستنشن مژه (کاشت مژه مصنوعی) چیست؟
🔱 🔹در وضو و غسل نباید مانعی در اعضا وجود داشته باشد كه سبب شود آب به عضونرسد.
👈 بر همین اساس اگر لاك روی ناخن 💅 باشد و یا ناخن ، ابرو و یا مژه مصنوعی و … كه جنبه آرایشی دارند، روی اعضا باشد حتما باید برداشته شوند.
💵 حتی اگر نیازمند هزینه كردن باشد.
☝ البته اگر باعث عسر و حرج شود بحث فرق می كند كه در ادامه بدان اشاره خواهد شد.
✍ امام خامنه ای: چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را برطرف کند و یا بر طرف کردن مانع حرج و مشقت 😩 داشته باشد باید به وظیفه غسل و وضوی جبیرهای عمل کند یعنی با دست مرطوب 💦 مانع را مسح نماید.
✍ آیت الله مکارم: در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی آن، به هنگام غسل و وضو نباشد، بصورت عادی، وضو یا غسل را انجام می دهد.
✍ آیت الله سیستانی : ناخن کاشته شده مانع از وضو و غسل وتیمم است و باید آن را جدا کند و تا جدا کردن آن به احتیاط واجب بین وضو و تیمم یا غسل و تیمم - به اختلاف وظیفه مکلف - جمع نماید.
-------------
💻 استفتا از سایت مراجع عظام
#احکام_وضو_غسل
#احکام_اکستنشن_کاشت_مژه_مصنوعی
🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱♧🌱
سوالات دیگران هم هستند پس به اشتراک بذاریم👌
🌾🌿🌾🌿🌾
پیامبر مهربانی صلی الله علیه وآله:
برای من محافظت از شش چیز را بر عهده بگیرید تا من نیز برای شما جواز ورود به بهشت را عهده دار شوم
✅✨محافظت از نماز
✅✨پرداخت زکات
✅✨امانت داری
✅✨محافظت از شرمگاه ( رعایت پاکدامنی)
✅✨محافظ از شکم (لقمه حرام نخوردن)
✅✨و محافظت از زبان
📚احادیث الطلاب ۱۰۰۳
🌾🌿🌾🌿🌾🌿🌾
1_145759759.mp3
11.07M
🔈 #امام_نمادها
📢 تحلیلی متفاوت از شخصیت امام عسکری ع
📅98/09/14
#مشهد
🌺 #عشق_و_دوستی_با_خدا :
قال الامام الصادق ـ عليه السّلام ـ : لا يُمَحِّضُ رجلٌ الايمانَ باللهِ حتّي يكونَ اللهُ احبُّ اليهِ من نفسِهِ و ابيهِ و امّهِ و ولدِهِ و اهلِهِ وَ مالِهِ و من الناسِ كُلُّهِمِ.
«بحارالانوار، ج 7، ص 25»
امام صادق ـ عليه السّلام ـ فرمودند: ايمان انسان پاك و خالص نمي گردد مگر اينكه خداوند در نزد او محبوبتر و دوست داشتني تر از جان، مال، پدر، مادر، فرزند و خانواده اش و همه مردم باشد.🌷
عشق و عرفان:
(قسمت دهم)
شرح هفت شهر عشق عطار نیشابوری:
داستان هفت شهر عشق عطار از آن جایی آغاز می شود که تمام پرندگان موجود در زمان اعم از آن هایی که پنهان یا آشکارا بودند ، در جایگاهی جمع شدند و تشکیل جلسه دادند . تمام پرندگانی که در انجمن حضور داشتند عنوان کردند که هیچ کشوری بدون فرمانروا و بدون پادشاه وجود ندارد . پرندگان به اتفاق بیان کردند چگونه است که مملکت و کشور ما پادشاه ندارد ، ما بر این باوریم که بیش از این نمی توانیم بدون داشتن پادشاه زندگی خود را ادامه دهیم و صلاح نیست که بدون پادشاه باشیم .
از این جا به بعد است که پرندگان ( سالکان و عارفان راه حق ) برای پیدا کردن پادشاه خود اولین قدم ها را بر می دارند ، آنان شنیده اند که پرنده ای به نام سیمرغ در کوه قاف لانه دارد و او پادشاه تمام پرندگان است ! آنان نمی دانند سیمرغ کیست ، فقط می خواهند بروند و پادشاه را بیابند :
در طی مسیر بسیاری از پرندگان یا از بین می روند و یا از ادامه ی راه به دلیل سخت بودن مسیر سر باز می زنند و تنها عده ی کمی موفق می شوند تا به آخر راه برسند . آنان با راهنمایی و رهبری هدهد ، یک یک راه های عرفان را می پیمایند و وقتی به آخرین مرحله می رسند ، می بینند که سی تا مرغ ( پرنده ) از بین تمام مرغانی ( پرندگان ) که آنان را در طی راه همراهی می کردند باقی مانده است و بدین صورت در می یابند که آن سیمرغی که از آن به عنوان منجی و راهنما و پادشاه یاد شده است خود آنان هستند .
هد هد در هفت شهر عشق عطار نیشابوری:
در منطق الطیر عطار نیشابوری پرنده ای به نام هدهد است که نماد پیر طریقت قرار می گیرد . هدهد که حالات و صفات خاصی نسبت به دیگر پرندگان دارد ، می ایستد و هماهنگی پرندگان ( سالکان طریق ) را به عهده می گیرد .
صفات هدهد :
هدهد لباسی از طریقت که تمام بدنش را در بر می گیرد از تزکیه ی باطن در بر کرده بود و تاجی از حقیقت یعنی از تجلی ظهور حق به سر دارد . در عربی به هدهد به علت سیاست مدار بودن ، آگاه بودن ، دلیر و شجاع بودن ، عابد و زاهد بودن ، کنیه های زیادی داده اند . از جمله : ابو اخبار ، ابوالعباد ، ابوالسجاد ، ابوالربیع و ابوالروح است . هدهد ، بسیار باهوش است و مسایل مختلف را سریع دریافت می کند و قدرت تمییز و تشخیص بسیار بالایی دارد و از بد و نیک کارها آگاه است .
مراحل 7 گانه عرفان ایرانی یا همان هفت شهر عشق عطار نیشابوری که ریشه در آئین کهن میترائیزم باستانی دارد ، شامل مراحل زیر است :
هست وادی طلب آغاز کار
وادی عشق است از آن پس ، بی کنار
پس سیم وادی است آن معرفت
پس چهارم وادی استغنا صفت
هست پنجم وادی توحید پاک
پس ششم وادی حیرت صعبناک
هفتمین وادی فقر است و فنا
بعد از این روی روش نبود تو را
در کشش افتی روش گم گرددت
گر بود یک قطره قلزم گرددت
عطار عبور از مراحل مختلف تزکیه و رسیدن به خلوص را هفت « وادی » یا هفت شهر عشق می داند . از مولانا که خود اسوه ی عرفان و خلوص است نقل می کنند :
هفت شهر عشق را عطار گشت
ما هنور اندر خم یک کوچه ایم
عطار را عقیده بر این است که ، برای پاک باختگی ، و حلول در عمق عرفان و رهایی از تعلقات ، هفت وادی را باید وادی به وادی بگذری و در هر مرحله اشراف کامل را تحصیل کنی و برای وصول به حقیقت بایستی گام نهی در هر وادی از طریق کشف و شهود و اشراق ، توشه معنوی لازم را بیاندوزی .
در ادامه به هر یک از هفت وادی بطور مشروح پرداخته خواهد شد...
#عشق_و_عرفان
1_145731159.mp3
3.06M
🎵 #پادکست
💠 حجت الاسلام و المسلمین #میرباقری
🔸 شفاعت کریمه اهل بیت علیهاالسلام
🔷🔸💠🔸🔷