نیازانسان معاصردر انعکاس مولانا دکترموحد.pdf
649.2K
#پژوهش
نیاز وجودی انسان معاصر و انعکاس آن در کلام #مولانا
#دکتر_محمدعلی_موحد
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
وحدت وجود ازنظر ملاصدرا و استیس.pdf
359.8K
#مقاله
تشابه تجربه های عرفانی و توجیه عقلانی #وحدت وجود از نظر #ملاصدرا و #استیس
محمدسربخشی
#محمد_فنایی_اشکوری
به ما بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
مجموعه مناظرات سبحانی و عشاقی در وحدت وجود.pdf
917K
مجموعه #مناظرات_نوشتاری
#استاد_حسین_عشاقی
و استاد #محمدتقی_سبحانی
درباره برهان های #وحدت_وجود
در سال97
به مابپیوندید👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
عشق و عقل نجم الدین کبری.pdf
2.33M
#کتاب عشق و عقل
#نجم_الدین_رازی
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
پايان نامه ها - جلد 2 - فلسفه و کلام.pdf
5.41M
چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد جامعه المصطفی العالمیه جلد دوم
#پایان_نامه
#فلسفه_و_کلام
#چکیده
#حوزوی
#فلسفه
#کلام
منتظر جلدهای بعدی باشید.
کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی
لطفا با مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم وارد شوید
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
موضوعات پیشنهادی فلسفه اسلامی و فلسفه تطبیقی.pdf
1.04M
لیست موضوعات پیشنهادی فلسفه اسلامی و فلسفه تطبیقی
#فلسفه
#فلسفهـاسلامی
#فلسفهـتطبیقی
#موضوعات_پیشنهادی
#حوزوی
#دانشگاهی
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
🍀تقریرهای برخی از دوستان که در دروس استاد یزدان پناه شرکت می کنند بارگزاری می شود.
تمام تقریرهایی که به دستمان رسیده، در کانال قرار داده شده است و جلسات ناقص، تقریرشان موجود نیست.
✅ این تقریرها صرفا جهت بهره مندی دوستان و اطلاع از مباحث مطرح شده در دروس استاد یزدان پناه می باشد.
✅ سروران می توانند از مطالب این کانال با حفظ امانت استفاده نمایند و آن ها را برای مشتاقان این دروس به اشتراک بگذارند.
❗️بدیهی است از آنجا که این تقریرها، صرفا نقل کلمات استاد یزدان پناه در کلاس می باشد و بازنگری، تصحیح و ویرایش نشده است، به معنای سخن ها و نظرات رسمی و تایید شده ایشان نمی باشد.
نقل از کانال استاد
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 93-1392.pdf
5.83M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#خارج_نهایه
سال تحصیلی 93-1392
نقل از کانال استاد
کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایة الحکمه 94-1393.pdf
5.72M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#خارج_نهایه
سال تحصیلی 94-1393
نقل از کانال استاد
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 95-1394.pdf
3.02M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#خارج_نهایه
سال تحصیلی 95-1394
نقل از کانال استاد
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 96-1395.pdf
3.94M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#خارج_نهایه
سال تحصیی 96-1395
نقل از کانال استاد
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 97-1396.pdf
2.71M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#خارج_نهایه
سال تحصیلی 97-1396
نقل از کانال استاد
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 98-1397.pdf
4.12M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#خارج_نهایه
سال تحصیلی 98-1397
نقل از کانال استاد
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
هو
اگر از تُرکستان تا به در شام، کسی را خاری در انگشت شود، آن از آنِ من است. همچنین [اگر] از تُرک تا شام، کسی را قدم در سنگ آید، زیان آن مراست و اگر اندوهی در دلی است، آن دل از آنِ من است...
👤حضرت شیخ ابوالحسن خرقانی(ره)
غم زدگان را به دمی،درمی،قدمی،قلمی، یاری رسانیم
@AGLOESHG
4_5841486269401532137.mp3
8.2M
مات حق
ز درت مران که نمی کَند، دل من دل از هوای تو
مشکن دلم که نمی رود قدمی ز صحن و سرای تو
منم آن بلاکش خون جگر که به هرکجا فتدم نظر
تو کنی به دیده من گذر همه جا رخ دلربای تو
بگشای بند دلم ز پا که کمند عهد و مهر و وفا
نبرد زکشمکش قضا که قضاست خود به رضای تو
من منتظر به اشاره ای به کرشمه ای به نظاره ای
به نوید وصل دوباره ای همه چشم من به ادای تو
چه شود به من نظری کنی نظری به رهگذری کنی
گذری به چشم تری کنی، که دهد خدای جزای تو
شده دل ز روی تو مات حق، به جمال تو جلوات حق
به حضور تو لمعات حق که نمود حق ز نمای تو
سر کوی عشق تو شد حرم ، حرم تو راست شهان خدم
تو وجودی و ما سوا عدم که الست حق ز بلای تو
بت من مزن گره بر جبین, مددی در این دم آخرین
شده ام به لحظه واپسین به امید بانگ صلای تو
تپش دلم ترنم تو دل ارفع و تجسم تو
شب و روز در تکلم تو شده روشن از صفای تو
جناب سید محمود توحیدی
متخلص به ارفع کرمانی
دکلمه بهروز رضوی
کانال فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
هو
روزی یکی صوفی از مریدان شیخ ابوسعید ابوالخیر در گذر با سگی روبرو شد و عصایش بر سگ زد و دست سگ را شکست. سگ که از کار صوفی غمگین و زار شُد، شکایت نزد ابوسعید بُرد و از ان صوفی گِلِه کرد... شیخ صوفی را بازخواست و به او گفت: ای مرد بی وفا، آیا انسان با یک حیوان زبان بسته اینگونه رفتار میکند؟ صوفی پاسخ داد که سگ خود را به جامه من مالید و جامه ام نجس شد، از همین رو او را زدم، وگرنه که زدن من از روی بازی و سرگرمی نبود...اما سگ آرام نگرفت و پاسخ قانعش نکرد. پس ابوسعید که نا آرامی سگ را دید به او گفت: بگو چه مجازاتی برایش می خواهی تا من همینک او را مجازات کنم که تو خشنود گردی، و خشمت را به روز قیامت مگذاری... سگ پاسخ داد: من چون دیدم که او صوفی است و لباس مردان خدا را بر تن دارد، نزدش آمدم و به خود ترسی راه ندادم. مجازات او باید این باشد که جامه مردان را از تن او به در آوری تا دیگران نیز مانند من فریب لباسش را نخورند و از شر او در امان باشند! و بدان که با این کار خلقی را تا قیامت از دست او اسوده کرده ای....
الهی نامه
شیخ #عطار نیشابوری
کانال فلسفه و عرفان 👇
https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
عزیزالدین نسفی قدس سره:
📝بعضی از اهل وحدت میگویند که سالکان بر دو قسمند:یک قسم ارضی و یک قسم سماوی؛ یعنی قسمی سیر و سلوک در ارض میکنند و قسمی طیران و جولان در سما میکنند.مرکب سالکان ارضی، ذکر است و مرکب و براق سالکان سماوی فکر است.بعضی دیگر از اهل وحدت میگویند که مرکب سالکان ارضی مجاهده است و براق سالکان سماوی، مشاهده است
📚کشف الحقایق،رسالهٔ سوم،ص۱۳۸
@AGLOESHG
یکی از بهترین شواهدی که دلالت دارد بر اینکه ظهور این طایفه [صوفیه] از تعلیم و تربیت ائمه شیعه سرچشمه میگیرد ، این است که همه این طوایف (که در حدود بیست و پنج سلسله کلی و هر سلسله منشعب به سلسله های فرعی متعدد دیگر است) به استثنای یک [یا دو] طایفه ، سلسله طریقت و ارشاد خود را به پیشوای اول شیعه منتسب میسازند. و دلیل ندارد که ما این نسبت را تکذیب نموده و به واسطه مفاسد و معایبی که در میان [بعضی از] این طایفه شیوع پیدا کرده ، اصل نسبت و استناد را انکار کنیم یا حمل به دکان داری بنماییم. زیرا سرایت فساد در میان طایفه ای از طوایف مذهبی ، دلیل بطلان اصل انتسابشان نیست و اگر بنا شود شیوع فساد در میان طایفه ای دلیل بطلان اصول اولی شان باشد باید خط بطلان به دور همه مذاهب و ادیان کشید و همه طبقات گوناگون مذهبی را محکوم به بطلان نمود و حمل به دکان داری و عوام فریبی کرد.
رسالت تشیع در دنیای امروز (گفتگویی دیگر با هانری کربن) صفحه ۹۴
علامه سید محمد حسین طباطبایی
@AGLOESHG
نظرعلامه مجلسی درباره زیارت جوادیه.pdf
155.2K
زیارت جوادیه امام رضا علیه السلام
به نقل علامه مجلسی(ره)
@AGLOESHG