eitaa logo
فلسفه و عرفان
4.9هزار دنبال‌کننده
499 عکس
216 ویدیو
342 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
پايان نامه ها - جلد 2 - فلسفه و کلام.pdf
5.41M
چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد جامعه المصطفی العالمیه جلد دوم منتظر جلدهای بعدی باشید. کتابخانه دیجیتالی دفتر تبلیغات اسلامی لطفا با مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم وارد شوید https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
🍀تقریرهای برخی از دوستان که در دروس استاد یزدان پناه شرکت می کنند بارگزاری می شود. تمام تقریرهایی که به دستمان رسیده، در کانال قرار داده شده است و جلسات ناقص، تقریرشان موجود نیست. ✅ این تقریرها صرفا جهت بهره مندی دوستان و اطلاع از مباحث مطرح شده در دروس استاد یزدان پناه می باشد. ✅ سروران می توانند از مطالب این کانال با حفظ امانت استفاده نمایند و آن ها را برای مشتاقان این دروس به اشتراک بگذارند. ❗️بدیهی است از آنجا که این تقریرها، صرفا نقل کلمات استاد یزدان پناه در کلاس می باشد و بازنگری، تصحیح و ویرایش نشده است، به معنای سخن ها و نظرات رسمی و تایید شده ایشان نمی باشد. نقل از کانال استاد کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 93-1392.pdf
5.83M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 سال تحصیلی 93-1392 نقل از کانال استاد کانال نشر آثار فلسفی و عرفانی👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایة الحکمه 94-1393.pdf
5.72M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 سال تحصیلی 94-1393 نقل از کانال استاد https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 95-1394.pdf
3.02M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 سال تحصیلی 95-1394 نقل از کانال استاد https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 96-1395.pdf
3.94M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 سال تحصیی 96-1395 نقل از کانال استاد https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 97-1396.pdf
2.71M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 سال تحصیلی 97-1396 نقل از کانال استاد https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
خارج نهایه 98-1397.pdf
4.12M
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 سال تحصیلی 98-1397 نقل از کانال استاد https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هو اگر از تُرکستان تا به در شام، کسی را خاری در انگشت شود، آن از آنِ من است. همچنین [اگر] از تُرک تا شام، کسی را قدم در سنگ آید، زیان آن مراست و اگر اندوهی در دلی است، آن دل از آنِ من است... 👤حضرت شیخ ابوالحسن خرقانی(ره) غم زدگان را به دمی،درمی،قدمی،قلمی، یاری رسانیم @AGLOESHG
4_5841486269401532137.mp3
8.2M
مات حق ز درت مران که نمی کَند، دل من دل از هوای تو مشکن دلم که نمی رود قدمی ز صحن و سرای تو منم آن بلاکش خون جگر که به هرکجا فتدم نظر تو کنی به دیده من گذر همه جا رخ دلربای تو بگشای بند دلم ز پا که کمند عهد و مهر و وفا نبرد زکشمکش قضا که قضاست خود به رضای تو من منتظر به اشاره ای به کرشمه ای به نظاره ای به نوید وصل دوباره ای همه چشم من به ادای تو چه شود به من نظری کنی نظری به رهگذری کنی گذری به چشم تری کنی، که دهد خدای جزای تو شده دل ز روی تو مات حق، به جمال تو جلوات حق به حضور تو لمعات حق که نمود حق ز نمای تو سر کوی عشق تو شد حرم ، حرم تو راست شهان خدم تو وجودی و ما سوا عدم که الست حق ز بلای تو بت من مزن گره بر جبین, مددی در این دم آخرین شده ام به لحظه واپسین به امید بانگ صلای تو تپش دلم ترنم تو دل ارفع و تجسم تو شب و روز در تکلم تو شده روشن از صفای تو جناب سید محمود توحیدی متخلص به ارفع کرمانی دکلمه بهروز رضوی کانال فلسفه و عرفان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
هو روزی یکی صوفی از مریدان شیخ ابوسعید ابوالخیر در گذر با سگی روبرو شد و عصایش بر سگ زد و دست سگ را شکست. سگ که از کار صوفی غمگین و زار شُد، شکایت نزد ابوسعید بُرد و از ان صوفی گِلِه کرد... شیخ صوفی را بازخواست و به او گفت: ای مرد بی وفا، آیا انسان با یک حیوان زبان بسته اینگونه رفتار میکند؟ صوفی پاسخ داد که سگ خود را به جامه من مالید و جامه ام نجس شد، از همین رو او را زدم، وگرنه که زدن من از روی بازی و سرگرمی نبود...اما سگ آرام نگرفت و پاسخ قانعش نکرد. پس ابوسعید که نا آرامی سگ را دید به او گفت: بگو چه مجازاتی برایش می خواهی تا من همینک او را مجازات کنم که تو خشنود گردی، و خشمت را به روز قیامت مگذاری... سگ پاسخ داد: من چون دیدم که او صوفی است و لباس مردان خدا را بر تن دارد، نزدش آمدم و به خود ترسی راه ندادم. مجازات او باید این باشد که جامه مردان را از تن او به در آوری تا دیگران نیز مانند من فریب لباسش را نخورند و از شر او در امان باشند! و بدان که با این کار خلقی را تا قیامت از دست او اسوده کرده ای.... الهی نامه شیخ نیشابوری کانال فلسفه و عرفان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1963720741C05b59f4cf3
عزیزالدین نسفی قدس سره: 📝بعضی از اهل وحدت میگویند که سالکان بر دو قسمند:یک قسم ارضی و یک قسم سماوی؛ یعنی قسمی سیر و سلوک در ارض میکنند و قسمی طیران و جولان در سما میکنند.مرکب سالکان ارضی، ذکر است و مرکب و براق سالکان سماوی فکر است.بعضی دیگر از اهل وحدت میگویند که مرکب سالکان ارضی مجاهده است و براق سالکان سماوی، مشاهده است 📚کشف الحقایق،رسالهٔ سوم،ص۱۳۸ @AGLOESHG
یکی از بهترین شواهدی که دلالت دارد بر اینکه ظهور این طایفه [صوفیه] از تعلیم و تربیت ائمه شیعه سرچشمه می‌گیرد ، این است که همه این طوایف (که در حدود بیست و پنج سلسله کلی و هر سلسله منشعب به سلسله های فرعی متعدد دیگر است) به استثنای یک [یا دو] طایفه ، سلسله طریقت و ارشاد خود را به پیشوای اول شیعه منتسب می‌سازند. و دلیل ندارد که ما این نسبت را تکذیب نموده و به واسطه مفاسد و معایبی که در میان [بعضی از] این طایفه شیوع پیدا کرده ، اصل نسبت و استناد را انکار کنیم یا حمل به دکان داری بنماییم. زیرا سرایت فساد در میان طایفه ای از طوایف مذهبی ، دلیل بطلان اصل انتسابشان نیست و اگر بنا شود شیوع فساد در میان طایفه ای دلیل بطلان اصول اولی شان باشد باید خط بطلان به دور همه مذاهب و ادیان کشید و همه طبقات گوناگون مذهبی را محکوم به بطلان نمود و حمل به دکان داری و عوام فریبی کرد. رسالت تشیع در دنیای امروز (گفتگویی دیگر با هانری کربن) صفحه ۹۴ علامه سید محمد حسین طباطبایی @AGLOESHG
نظرعلامه مجلسی درباره زیارت جوادیه.pdf
155.2K
زیارت جوادیه امام رضا علیه السلام به نقل علامه مجلسی(ره) @AGLOESHG
دکتر زیبا کلام و دکتر گلشنی و استاد خسروپناه در رسانه ملی برنامه گستره شریعت موضوع : علوم انسانی @AGLOESHG 👇 👇
شخصی که طالب خداست حتما از مراقبه جدا نمی شود، هرگز افسارش دست کسی نمی افتد، دائما حواسش به خودش هست، در اثر جمعیت حواس (نفی خواطر) از وضع کلاس ابتدائی خارج می شود، قطعا امور جزئیه ذلیلش نمی کند. شرح کلمات قصار باباطاهر شیخ حسنعلی @AGLOESHG
قال امیر المومنین علی علیه‌السلام: ان لله تعالی شراباً لاولیائه، اذا شربوا (منه) سکروا، و اذا سکروا طربوا، و اذا طربوا طابوا، و اذا طابوا ذابوا، و اذا ذابوا خلصوا، و اذا خلصوا طلبوا، و اذا طلبوا وجدوا، و اذا وجدوا وصلوا، و اذا وصلوا اتّصلوا، و اذا اتّصلوا لا فرق بینهم و بین حبیبهم. جامع الاسرار و منبع الانوار ص ۳۶۳ @AGLOESHG
ای گزیده مر خدایت یا امیرالمؤمنین/خوانده نفس مصطفایت یا امیرالمؤمنین! از نسیم باد نوروزی نشاید کرد یاد/پیش خُلق جانفزایت یا امیرالمؤمنین! آنچه عیسی از نفس می کرد رمزی بود و بس/از لب معجزْنمایت یا امیرالمؤمنین! خاطر همچون من شوریده خاطر کی کند/وصف ذات کبریایت یاامیرالمؤمنین! با همه بالانشینی عقلِ کل نابرده راه/زیر شادروان رایت یا امیرالمؤمنین! گر بُدی بالاتر از عرش برین جای دگر/گفتمی آنجاست جایت یا امیرالمؤمنین! مدح اگر شایسته ذات تو باید گفت و بس/کیست تا گوید ثنایت یا امیر المؤمنین! آنچه تو شایسته آنی ز روی عزّ و جاه/کس نداند جز خدایت یا امیرالمؤمنین! ما همه از درگه لطفت گدایی می کنیم/ای همه شاهان گدایت یا امیرالمؤمنین! فهم انسانی چه داند عزّت کار تو را/کآفرینش بر نتابد بار مقدار تو را (بند اول از هفت بند مولانا حسن کاشی در مدح امیرالمؤمنین ارواحنا فداه) نقل بزم قدسیان @AGLOESHG