بنده این ناشر ها و افرادش رو نمی شناسم
تنها کتاب رو معرفی میکنم
از قیمت و... نیز بی خبرم تا حدودی
نقد مطالب ازغدی_1.mp3
2.98M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #فارسی
حجت الاسلام علي قربانی
💢موضوع:
نقد علمی شبهه پراکنی ازغدی
و تطهیر عمر بن خطاب
⏱زمان: ۱۳ دقيقه
⭕️ حجم : مگابایت
#عاشورا #ازغدی #یزید #اهلسنت
#امام_حسین_علیه_السلام
#اهل_بیت_علیهم_السلام
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
✅نقد مطالب آقای ازغدی در مورد عاشورا و دفاع عمر از امام حسین علیه السلام:
جناب آقای ازغدی با استناد به روایتی از منابع اهل سنت بیان می کند:
اگر خلفای صدر اسلام بودند، در کربلا طرف یزید نبودند!
این ادعا به دلائلی قابل اثبات نیست:
۱. طبق مبنای مذاهب اربعه اهل سنت، خروج بر حاکم جایز نیست و حتی اگر حاکم جائر باشد، نباید علیه او اقدام کرد:
اکثر علماء نظرشان این است که صبر بر طاعت حاکم جائر بهتر است از خروج و شورش بر علیه او.
(الجامع لاحكام القرآن قرطبی ، ج ۲ ، ص ۱۰۹)
بر این اساس قیام امام حسین ( ع )، در دستگاه فکری اهل سنت خروج بر حاکم محسوب می شود:
ابن العربی تصریح کرده:
اگر کسی آمد در برابر امام حسین ایستاد و امام حسین را به قتل رساند ، دلیلش روایتی بود که از جد امام حسین که مهیمن بر رسل است و رسالتش بر تمام انبیاء هیمنه دارد و مشرف است و خبر به فساد امت داده است و تحذیر کرده از اینکه مردم در فتنه ها داخل شوند، حدیث شنیده است.
(ابن العربي ، العواصم من القواصم ، ص 232)
بنابراین اگر شیخین در زمان امام حسین ( ع ) بودند، در راستای مبنایی که ساخته بودند، باید در صف لشکریان یزید می بودند. در بالاترین درجه حسن ظن باید گفت آنان جزء ساکتانی بودند که خود را از حضور در معرکه کربلا کنار کشیدند مانند عبدالله بن عمر، مروان بن حکم ، عبدالله بن عباس .
۲. ممکن است این سخن جناب ازغدی، به جهت بعید دانستن انجام چنین جنایاتی از صحابه باشد.
در پاسخ باید گفت اقدامات صحابه ای هم تراز شیخین نیز در جنایاتی شبیه به ماجرای کربلا، ثبت شده است.
بنابراین صحابه بودن مانع از انجام این جنایات نمی شده است.
جنایاتی که یزید بن معاویه در واقعه حره انجام داد که لشکر او به فرماندهی مسلم بن عقبه بیش از 4000 نفر را در مدینه کشت و 1000 فرزند نامشروع به دنیا آمد، سفارشی بوده که پدرش معاویه به او کرده بود
ابن حجر می گوید:
ابن ابی خیثمه با سند صحیح تا جویریه بن اسماء روايت کرده که شیوخ اهل مدینه را شنیدم که می گفتند:
« وقتی نزدیک مرگ معاویه شد ، یزید را خواند و به او گفت، برای تو از اهل مدینه روزی است! بر تو شورش خواهند کرد پس اگر انجام دادند ، مسلم بن عقبه را برای آنها بفرست »
( فتح الباري ابن حجر ج 13 ص ۷۰ . ۳.)
در کنار همه این موارد ، روایاتی که در منابع شیعه است، گویای شریک قتل بودن شیخین در ماجرای کربلا است.
امام حسین ( ع ) داخل قتلگاه فرمودند:
فلما امتلات لطخ بها رأسه ولحيته وقال هكذا أكون حتى ألقى جدي رسول الله وأنا مخضوب بدمي وأقول يا رسول الله : قتلني فلان وفلان .
#رسول_چگینی #ازغدی #خلفا #کربلا #امام_حسین_علیه_السلام #شبهه #قیام #خروج #شهادت #سیدالشهدا #يزيد_بن_معاويه #معاویه
4_5900170971662256666.pdf
236.9K
✅روایات حول العزاء و الماتم لسید الشهداء علیه السلام
✅جمع کننده:
علی قربانی
✅زبان :
عربی
✅فایل:
PDF
┏━━✨💐💐✨━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━┛
💢فقه کلامی دفاع از اصل عقیده از خلال احکام شرعی است/ اساتید به رویکرد فقه کلامی در حوزههای علمیه اهتمام ورزند
✔️استاد سیدعلی شهرستانی:
🔹فقه کلامی دفاع از اصل عقیده از خلال احکام شرعی است. هدف و غایت فقه کلامی، استوار سازی عقیده پیروان عترت و شناسایی کسانی است که از سنت دور افتادهاند و شناخت اسباب این دور شدن میباشد. ابن خلدون میگوید «فقه شیعه فقه خاصی هست، طرفدار ندارد و شاذ است»؛ با فقه کلامی فقه اهلالبیت علیهمالسلام از شاذ بودن و نادر بودن خارج میشود.
🔸با این روش فقه امامیه را از حصاری که قرنهاست بهستم بر آن کشیده شده بیرون میآوریم و راز درپرده حدیث متواتر ثقلین را تبیین میکنیم. به نظر میرسد فرق متمایز میان فقه خلاف و فقه کلامی، همین نکته کلیدی است، چرا که ما را از شذوذ فقهی بیرون میآورد و با تکیهبر حدیث ثقلین و تفسیر اهلالبیت علیهمالسلام از آیه تطهیر، ما را در قلمرو و در چهارچوب مستندسازی وفاق اسلامی درمیآورد.
🔹از اساتید و علما تقاضا دارم این روش و رویکرد فقه کلامی را در حوزههای علمیه بیشتر اهتمام ورزند، زیرا ظرفیتها و توانمندیهای فراوانی در آن هست که باید آنها را ازنظر علمی و عملی برای دفاع از عقیده به کاربست.
📗بیشتر بخوانید + دانلود کتاب فقه کلامی: https://b2n.ir/y87157
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
@sokhanetarikh
#نشست
سوگواره (بررسی تاریخی واقعه عاشورا) با ارائه حجت الاسلام دکتر جباری از 7 مرداد 1401 برگزار می گردد.
👉 https://b2n.ir/r99490
1.pdf
3.31M
📜 #رزق_بُکاء (رزقهای معنوی ماه محرم ۱)
▪️حجم: ۵۳ صفحه pdf
▪️منبع: سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه محرم ۱۳۹۲
2.pdf
3.04M
📜 #رزق_زیارت (رزقهای معنوی ماه محرم ۲)
▪️حجم: ۲۷ صفحه pdf
▪️منبع: سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه محرم ۱۳۹۲
3.pdf
3.31M
📜 #رزق_محبت (رزقهای معنوی ماه محرم ۳)
▪️حجم: ۵۲ صفحه pdf
▪️منبع: سخنرانی در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در ماه محرم ۱۳۹۵
هدایت شده از بلاغ | دستیار فرهنگی
✍شب پنجم به نام حضرت عبدالله بن الحسن علیهماالسلام
💠قال الامام المجتبی علیه السلام : ما أنَا بِمُذِلِّ المُؤمِنينَ ولكِنّي مُعِزُّ المُؤمِنينَ ، إنّى لَمّا رَأَيتُكُم لَيسَ بِكُم عَلَيهِم قُوَّةٌ سَلَّمتُ الأمرَ لأِبقى أنا و أنتُم بَينَ أظهُرِهِم ، كَما عابَ العالِمُ السَّفينَةَ لِتَبقى لأِصحابِها و كَذلِكَ نَفسِي و أنتُم لِنَبقى بَينَهُم
🔰امام حسن مجتبی عليهالسلام فرمودند: من نه خواركننده مؤمنان، بلكه عزّت بخش آنانم. وقتى ديدم شما در برابر دشمن قدرتى نداريد، كار را به او واگذاشتم تا من و شما در ميان آنان باشيم. همچنان كه آن فرزانه [خضر] كشتى را سوراخ كرد تا براى صاحبانش باقى بماند، و اين چنين است حكايت من و شما تا در ميان آنها باقى بمانيم.
📚ميزان الحكمه، حدیث 1051
🔰 شیخ مفید در کتاب الإرشاد (ج۲ ص۱۱۰) چنین نقل میکند : پس از آن که «مالک بن نسر کندی» با شمشیرش به سر مبارک امام حسین(علیه السلام) زد، امام پارچهای درخواست فرمود و با آن سر مبارکش را محکم بست و عمامهای بر کلاه خود بست. شمر و دیگران هم به جایگاه خود بازگشتند. زمانی گذشت تا امام بار دیگر به میدان بازگشت و آنها هم بازگشتند و آن حضرت را محاصره کردند.
عبدالله پسر امام مجتبی(علیه السلام) هنوز به حد بلوغ نرسیده بود و در خیمهگاه با زنان به سر میبرد. هنگامی که متوجه حمله دشمن به جانب امام شد، از خیمهگاه بیرون دوید. او سراسیمه و شتابان رو به جانب امام حسین(علیه السلام) رفت و در کنار عمویش ایستاد. حضرت زینب (علیهاالسلام) او را دنبال کرد و به او رسیده بود. او تلاش کرد که آن کودک را نگه دارد. امام حسین(علیه السلام) به خواهرش فرمود: «احبسیه یا اخیه؛ ای خواهرم! او را نگهدارید.» آن کودک از این که بازداشته شود، سخت امتناع میورزید. او به عمهاش گفت: «والله لا افارق عمّی ؛ سوگند به خدا، از عمویم جدا نمیشوم.»
🔰 نحوه شهادت عبدالله بن الحسن(علیه السلام) : ناگاه «ابجر بن کعب» شمشیر خود را به سوی امام پایین آورد. عبدالله فریاد زد: «ای پسر زن ناپاک! وای بر تو! آیا میخواهی عمویم را بکشی؟» بَحر قصد ضربه زدن به امام را داشت.ناگاه عبدالله دستش را پیش آورد تا ضربه را از امام دور سازد. ولی دست مبارکش تا پوست قطع شد و دست آویزان گشت. کودک فریادش بلند شد: «یا امتاه؛ ای مادرم!» حسین(علیه السلام) او را در بر گرفت و به سینه چسبایند و فرمود: «ای فرزند برادرم! بر آنچه به تو رسیده صبر کن و آن را به حساب خیر بگذار؛ چرا که خداوندا تو را به پدران صالحت ملحق خواهد کرد.»
امام دست خود را به آسمان بلند کرد: «پروردگارا! قطرات باران را از اینها دریغ بدار و برکات زمینت را از اینها باز دار؛ پروردگارا! پس اگر تا هنگام (مرگ) آنها را مهلت داده و بهرهمند میسازی، بین آنها تفرقه بینداز و هر کدام را به راهی جداگانه بدار؛ و سردمداران را هرگز از اینها راضی مدار؛ چرا که اینها ما را دعوت کردند تا که یاریمان کنند، سپس بر ما دشمنی کردند و ما را کشتند.»
ابوالفرج گوید: در نهایت عبدالله به دست «حرملة بن الکاهل الاسدی» به شهادت رسید.
🔰در زیارت ناحیه مقدسه آمده: «السلام علی عبدالله بن الحسن بن علی الزکی» و سپس بر قاتل او به نام «حرملة بن کاهل الاسدی» نفرین شده است.
پا برهنه شد و به میدان زد داد میزد عمو رسیدم من
دست من هست پس نبُر دیگر تیغِ زیر گلو
....رسیدم من
تا بیایم غریب لب تشنه با خدا دردِ دل مُفصَّل کن
با مناجات گوشه ی گودال نیزه ها را کمی معطّل کن
چه قدر دیر آمدم تیغی بوسه بر دست مهربانم زد
قاری خوش صدای آل الله چه کسی نیزه بر دهانت زد