eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از آیت الله محمود رجبی
‼️بیانیه آیت‌الله محمود رجبی دربارۀ «مذاکرات پایان جنگ با آمریکا و تفاهم‌نامۀ آتش بس» : بسمه تعالی آنگونه که برخی مسئولان اظهار می‌دارند تیم مذاکره‌کننده در آستانۀ نهایی کردن تفاهم‌نامۀ آتش‌بس هستند؛ از این‌رو نکاتی را به مسئولان محترم یادآور می‌شوم: 🔸۱. در شرائط کنونی دشمن در سراشیبی سقوط و به دلایل مختلف نیاز شدید به تفاهم‌نامه و پایان یافتن جنگ دارد و در مقابل، ایران اسلامی در آستانۀ پیروزی نهایی است، از این رو باید به مذاکره فقط برای گرفتن مطالبات به‌حق ملت ایران نگاه کرد. شروط ۱۰ ماده‌ای ایران اسلامی برای پایان جنگ که در بیانیۀ شورای عالی امنیت ملی آمده بود در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) تعیین فرمودند و سه پیش‌شرط آن که سرتیم مذاکره‌کنندگان بیان کردند، مطالبات ملت ماست که دشمن باید دقیقا با تضمین‌های لازم آن را عملیاتی کند. 🔹۲. اگر دشمن به همۀ بندهای ده‌گانه و پیش‌شرط‌ها عمل کند باز هم انتقام و قصاص کسانی که در جنگ اخیر سرداران و دانشمندان و کودکان دانش‌آموز و دیگر عزیزان ما و در رأس همه رهبر عزیز ما را به شهادت رساندند در جای خود محفوظ است و از هم‌اکنون برای آن باید از طرق مختلف برنامه‌ریزی و اقدام شود. 🔸۳. خواست همۀ آحاد ملتی که بیش از یکصد شب در خیابان‌ها و میدان‌ها حضور یافته‌اند و عزیزانی که در نیروهای مسلح جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و هدیه به نظام اسلامی کرده‌اند، این است که برگ‌های برندۀ ما خدای ناکرده به بهای اندک یا بی‌بها به دشمن تحویل داده نشود. تنگۀ هرمز و گرفتن عوارض از کشتی‌ها که از جمله موارد بندهای ده‌گانۀ بیانیه رهبری معظم است، برگ برندۀ ایران اسلامی است. این برگ برندۀ بزرگ نباید در برابر رفع محاصرۀ ظالمانۀ دشمن که به تصریح خودش دزدی دریایی است از دست برود. حق مسلم را در برابر دزدی دریایی دادن ناشی از یک خطای محاسباتی است. بخشی از تنگۀ هرمز که طرف ساحل ماست، منحصراً از آن ملت ماست و بخش سمت کشور عمان، برای عمان است. عبارت مبهم «آبراه مشترک ایران و عمان» خطای محاسباتی است. 🔹۴. پیش‌شرط «استرداد اموال بلوکه شده» و «پایان جنگ در همۀ جبهه‌های مقاومت (لبنان، غزه، کرانۀ باختری، یمن، عراق و ...» همانطور که پیش‌شرط مذاکره بوده، پیش‌شرط تفاهم هم هست. و گرنه با تجربه‌های گذشته هیچ تضمینی برای عمل کردن دشمن به تعهداتش وجود ندارد. 🔸۵. زمان توافق نهایی باید دقیقا مشخص با قید زمان معین و کوتاه مدت حداکثر دو هفته‌ای از زمان امضای تفاهم‌نامه و بدون هیچ قید و شرط دیگری باشد. 🔹۶. از عبارات مبهمی که در برجام وجود داشت، عبرت بگیریم. در این تفاهم‌نامه از هر عبارت مبهمی مانند «احترام به حق حاکمیت» یا «موکول شدن مباحث هسته‌ای به مرحلۀ بعد» پرهیز شود. عبارت «احترام به حق حاکمیت» در توافق الجزایر هم بود و دشمن عمل نکرد. 🔸۷. همانگونه که در خطوط قرمز رهبری به حق ذکر شده بود، ملت ما انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند و آمریکا یا هیچ کشوری حق هیچگونه مداخله‌ای در آن ندارد. نباید در تفاهم‌نامه یا گفتگوها و پیام‌ها هیچ کلمه‌ یا جمله‌ای راجع به آن ذکر شود؛ بلکه بر حق مسلم ما و نقض آتش‌بس بودن هرگونه مداخله در آن از هر کشوری باید تأکید شود و موکول شدن مباحث هسته‌ای به مرحلۀ دوم نافی حق مسلم بودن آن است و از جمله عبارات مبهمی است که نباید در تفاهم‌نامه ذکر شود. 🔹۸. خروج صهیونیست‌ها به طور کامل از سرزمین لبنان باید از پیش‌شرط‌های امضای تفاهم‌نامه باشد. 🔸۹. باید برای نقض آتش‌بس و هریک از بندهای تفاهم‌نامه از سوی دشمن عدم پای‌بندی ایران اسلامی به تعهداتش، حق حمله ایران به منافع دشمن و مجازات دشمن از سوی ایران اسلامی بدون هیچ اجازه‌ای از هیچ سازمانی تأکید شود. 🔹۱۰. بیانیه مشترک قبل از نهایی شدن تفاهم‌نامه بی‌معناست. بیانیۀ مشترک نسبت به امری که هنوز معلوم نیست چه خواهد شد فقط به سود دشمن و خلاف عقل است. 🔸۱۱. متن پیشنهادهای تیم مذاکره کننده را قبل از نهایی شدن به اطلاع برسانید تا ملت بدانند مسئولان بر چه چیزهایی اصرار دارند و آرامش یابند. 🔹۱۲. قبل از آنکه دشمن از این تفاهم‌نامه سوء‌استفاده کند، تیم مذاکره کننده اولین روایت را به صورت دقیق به مردم دنیا اطلاع‌رسانی کند تا در مغلوب دشمن نشود. محمود رجبی ۱۴۰۵/۰۳/۲۳ 📝@mahmoodrajabi_ir
20.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید، با تجربه های جنگ در غرب، جنگ‌ امروز را چگونه صورت بندی می کنند و استراتژیست‌های ما چگونه؟ استراتژیست های فجازی 3 سال است فقط در پارادایم «بازدارندگی» حرف می‌زنند و گمان می‌کنند منظور آقای شهید از «محاسبه غلط دشمن» هم آن چیزی است که بازدارندگی را از بین برد! نه! اصلا افق ماجرا چیز دیگری است! رهبری آمریکا بر در خطر است؛ اما در این جنگ در لبه پرتگاه نیستیم! بلکه این امپراطوری «محور آتلانتیک»—که نام دیگرش تمدن غرب است— دیگر نمی تواند به جهان رویا فروشی کند و رهبر جهان بماند! و این‌بار ایران است سعی دارد این لحظه بحرانی آنها را به پایانِ این تمدنِ اپستینی، غارتگر و دروغ‌گو بدل کند؛ کاری که طی ۵۰۰ سال گذشته کسی در آن موفق نبوده است! حالا به راه انقلاب و این باورِ شهید ایمان دارید که «با مقاومت» می‌توان جهان را به عبور از این تمدن منحوس واداشت؟ اگر دارید، پس فکر کنید نه استرسی و «بازدارنده»! این جنگ همه جانبه، در 50 سال اخیر همیشه بوده اما از 7 اکتبر وارد مقیاسی جدید شده! پس همان‌طور که میدانِ نبرد در فاصله جنگ 12 روزه و رمضان با معادلات پیچیده‌تر، جهان را شگفت‌زده کرد، ما مردم نیز باید فناوری‌های «تاب‌آوریِ» جدید ایران را وارد عرصه‌هایی شگفت‌انگیز جدید کنیم! از دیپلماسی هم نترسید! سرزندگی و شور مردم برای مقاومت، دیپلماسی وادادگی و کراش روی غرب را بیشتر از ابراز استرس های ما محدود می کند! استرش نداشته باشیم! اضطراب ها را کور می کند! هر وقت نگران شدید یاد این سخن آقای شهید(ره) بیفتید که «خدا راه شکست را به روی ما بسته است»! 🆔 @social_theory
وقتی تاریخ 200 ساله مواجهه ایران با مدرنیته را نگاه می‌کنم، همیشه با اعتماد به نفس، خودشان را صاحب ابزار و راه حل های تمام کننده همه مشکلات معرفی کرده اند، اما همیشه پشت سر این تکبر و اعتماد به نفس کاذب، غیر مردمی ترین و طبقاتی ترین و تفرقه افکنانه ترین تصمیمات این تاریخ گرفته شده است! من نمی‌دانم مفاد این اخیر چیست و در نهایت در رقابت با اسلافش - از ترکمانچای تا قطعنامه 598 تا برجام تا.... - این تلخ تر خواهد بود یا آنها! اما چقدر خودش و روزهایش، سرد و نحس و متکبرانه و پر از دوری و دلمردگی و ناامیدی است! - این ولد چموش وستفالی- چه فناوری نخواستنی برای ملت ما بوده است! امام شهید خیلی تلاش کرد آن را رام کند و به یک فناوری شجاعانه و حق طلبانه بدل کند، اما حال مردم که هیچ نشانی از رسیدن به مقصود نمی‌دهد..! ⚠️ البته گریزی نیست! یک روز از زمانه مدرن هم مانده باشد، بالاخره باید گفتگو را رام کرد و ابزار سلطه را به ابزار مبارره با ظلم بدل کرد... 🔴 اضطراب شوم ترین میراث جنگ برای مردم کشورهاست، اما برای مردم ما قطعا مذاکره از جنگ اضطراب آورتر بود! کاش یک وقت روی این موضوع هم مطالعه کنیم و رازش را بفهمیم... 🆔 @social_theory
پخش شدن این دو تا با هم و به شکل گسترده، خیلی بوی خوبی نمی‌ده... یاد همون تولید روایت جعلی که این هم مویدش بود! برای لاپوشونی اتفاقات مجلس خبرگان افتادم ۱- رهبر انقلاب شرط و پیش‌شرطی نداشتند! اون برای شعام بوده ۲- توهم فتح بغداد(فتح قدس، اخراج آمریکا از منطقه و ...) نداشته باشید و انگ خیانت نزنید! جمع ۱ و ۲ یعنی: اگر توافقی کردیم که شروط ۱۰گانه رعایت نشده بود، بی‌خود نگید که خط قرمزهای رهبری رو رد کردیم و حرف رهبر زمین موند و شما خائن هستید! نه ما خائن نیستیم! شمایید که به قول یک بنده خدا «شعارزده» هستید و با زمین واقعیت خیلی فاصله دارید و فکر می‌کنید قدرت مقاومت و جنگیدن بیشتر از این داشتیم! نه توان نظامی و نه توان اقتصادی داشتیم و مجبور بودیم! زورمون هم بیشتر از این نبود و باید مذاکره می‌کردیم! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
حجت الاسلام راجی: مشکل اصلی این توافق را، نه در متن، بلکه در نامحرم دانستن مردم جستجو کنید حجت الاسلام قنبریان: کاش این جنگ _که مردم در میدان‌های شهر سنگرهایش شده‌اند_ پایانِ «نامحرم‌پنداریِ مردم» در حکمرانی باشد! آن قدر نامحرم که به قیمت تسخیر ذهن‌هایشان توسط جنگِ رسانه‌ای_روانیِ دشمن هم حاضر نیستیم، مسأله را با خود آن‌ها در میان بگذاریم! ➖حکمرانی: رابطه خضر و موسی؟خوانش غلط از ولایت و آزادی! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
🎯 اشکال فرامتن تفاهم نامه با آمریکا وقتی به هر دلیل( مجاز یا نامجاز) از «متن یادداشت تفاهم» سخن گفت
❗️تفاهم نامه یک فرامتن عیان و علنی دارد که از قضا بزرگترین اشکال، به همان است: ⬅️ تفاهم (حتی با بُرد) درون نظم آمریکایی منطقه انجام می‌شود که آمریکا هم «طرف مذاکره» است هم «ناظم نظم منطقه»! این یک «تعارض جدی» است! آمریکا بعنوان «طرف مذاکره» باید چیزهایی را بپذیرد که به عنوان «ناظم منطقه»، اقل آنها را هم نباید بپذیرد! همه «پایان بندی جنگ»، الزاماً دیپلماتیک نیست! «دیپلماسی» هم فقط مذاکره نیست! «مذاکره» هم فقط با آمریکا نیست! اما تفاهم نامه جدید _مفادش هرچه باشد_ درون نظم آمریکایی جلو رفت و صورت‌بندی شد! همه پایان‌بندی را به مذاکره آن هم با آمریکا (ناظم/ طرف) گره زد!
می‌گویند دیشب عده‌ای شعارهای تند دادند و خیابان را به هم ریختند ما که از اول تا آخر در خیابان بودیم چیزی ندیدیم اما فارغ از اینکه چه گفته‌اند و چه کرده‌اند سوال مهم این است که چه کسی و با چه رفتار سیاسی در حال عصبانی کردن مردم است. خشم مردم از چیست؟ آیا اگر سنگی در آب انداختیم و آب موج زد تقصیر آب است؟ مردم آنقدر محترمند که حتی در دیماه که علیه جمهوری اسلامی و اصل نظام و با هتاکی اعتراض خشونت آمیز کردند باز هم امام شهیدمان بسیاری از آنها را شهید خواند. اما تعجب آنجاست که کسانی که مردم را عصبانی کردند با کودتا قرار نیست محاکمه شوند!!! و هیچ تقصیری گردن آنها نیست بلکه طلبکار هم هستند! و مردم مبعوث‌شده را به اراذل و اوباش کودتای دیماه تشبیه می‌کنند و می‌خواهند فریاد از سر عصبانیت عده‌ای از مردم که بیش از ۱۰۰ شب است در خیابان‌ها از این نظام و کشور دفاع می‌کنند را به پای همه مردم مبعوث‌شده و همه منتقدین بنویسند و کلیت خیابان را متهم کنند. من در تمام طول این شبها که در خیابان و در معرض آراء مختلف مردم بودم هرگز تفرقه و نزاعی ندیدم جز آنکه یک نفر با چماق وحدت بر سر دیگری می‌کوبد و او را دعوت به سکوت می‌کند. و این از تناقضات عجیب این شبهاست. با شعار وحدت نزاع و تفرقه ساختن هنری است که اهل وفاق دارند... اقْتِصادِفَرهَنگی  🇮🇷 حسین‌عباسی‌فر 🇮🇷
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
عده‌ای از دوستان حاضر نیستند وارد مباحث محتوایی و دلالی شوند. دائما رجالی بحث می‌کنند. که مگر تو از فلانی به رهبری نزدیک‌تری؟ مگر تو بیش از فلانی مجاهدت کردی؟ مگر رهبری برای فلانی حکم نزدند؟ مگر مگر مگر... این‌که وارد دلالت نمی‌شوند را هم همیشه اینطور توجیه می‌کنند که: حتما یک چیزی هست که ما نمی‌دانیم! ما که بیش از فلانی در بطن ماجرا نیستیم! ما که به اندازه فلانی پیراهن پاره نکرده‌ایم! ما که ما که ما که... و از این روست که صغارت محتوایی و دلالی را لاجرم بر جان جامعه انقلابی تحمیل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند در موضوعات فکر کنند و تحلیل کنند. دائم از تعبد دم می‌زنند و کار را تا جایی پیش می‌برند که بدیهیات فهم محتوا را هم با سلسله رجال ساختگی خودشان (یا اصلا نه با سلسله رجال معتبرشان) انکار می‌کنند. توصیه من به این دوستان این است که: باب فهم را نبندید. خودتان قدری بیاندیشید و اجازه دهید دیگران هم فکر کنند. در فقره اخیر هم ماجرا مستثنی نیست. توافقی هست که بر روی یک متن صورت می‌گیرد. و میلیون‌ها ایرانی متخصص وجود دارند که بسیاریشان از آن‌هایی که در مسند مدیریت هستند کم سوادتر نیستند و می‌توانند متن را تحلیل کنند و استنتاج کنند. یک رویکرد این است که به همه این متخصصین و حتی مردم عادی بگوییم سکوت پیشه کنید. همه چیز هماهنگ است. و این چند نفر برای همه شما فکر می‌کنند! یک رویکرد هم این است که عقول اجتماع را فعال کنیم برای فهم و تحلیل. من از سیاق کلام امام شهید و امام حی و حاضرمان، دومی را ادراک می‌کنم. رهبر انقلاب در پیام اولشان فرمودند در تاکسی که میان شما می‌امدم، از شما می‌آموختم. و نیک می‌دانیم که این‌ها تعارف نیست. روش شناسی فهم است. ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
این ننگ را ما کجا باید ببریم؟ که اهالی یک کشوری، افرادی که از همین مملکت است، اینجا زاییده شده و اینجا پرورش پیدا کرده، حالایی که مملکت ما و ملت ما قدرت آمریکا را در اینجا شکست داده است، باز روابط با آمریکا دارند که برگردانند، ما این ننگ را باید کجا ببریم؟ ➖صحیفه حضرت امام خمینی(ره)، جلد ۱۱، صفحه ۲۶۰ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
مادری شغله ولی بابایی شغل نیست سیدمحمدحسن/ شش و نیم ساله @sherokoodaki پ.ن: شاید بگید یک جمله ساده کودکانست اما یک دنیا حرف و مفهوم پشت سرش خوابیده...
هدایت شده از محسن قنبریان
پاسداری از بعثتِ خیابان!اگر می خواهید: • بعثت مردم و «تمام کردن کار»، نمایشی نشود و «مؤثر بر نتایج مذاکرات» بماند... • در کنارش «اختلاف نظرهای موجّه» به تفرقه ها و گروه گروه شدن ها نیانجامد و نقشه دشمن منعقد نشود... ✓ حتماً این دو دستور دینی را لحاظ کنید: 1⃣ شعار دهنده علیه مسئولین را تنها بگذارید و یاری اش نکنید. مسئول در نظام اسلامی، محترم است «مرگ بر» و برچسب های «سازشکار و خائن» را قطعا رهبر شهید رد می کردند! حضرت امیر(ع) حتی از سبّ و ناسزا علیه قاسطین و حزب اموی در صفین منع کرد: «من دوست ندارم شما دشنام دهنده باشيد؛ ولى اگر اعمال زشتشان را شرح دهيد و احوال آن ها را بيان کنيد، به گفتار صحيح نزديک تر و براى اتمام حجّت رساتر است»( خطبه۲۰۶) 2⃣ نگرانی ها درباره تفاهمنامه و توافق را در و اصلی دنبال کنید. ،«بستر رادیکال کردن حرف» و افراط است. رقیب هم مانندش می سازد و جامعه گروه گروه و مقابل هم می شود! جماعت بزرگ مردم، خود تعدیل کننده هم اند و مانع افراط و تفریط در کُنش اند. در اینباره خطبه ۱۲۷ را حتما بخوانید. چاره افراط و تفریط ملازمت با جمعیت انبوه مردم ( ِدر عهد ولایت) است: «همواره با بزرگ ترين جمعيّت ها باشيد كه دست خدا با جماعت است. از پراكندگى بپرهيزيد، كه انسان تنها بهره شيطان است آنگونه كه گوسفند تنها طعمه گرگ خواهد بود». ⛔️ «نتانیاهو و ترامپ» را با جلوگیری از تفرقه و «مردم زداها و محفلی ها» را با متانت و اتحاد شکست دهید! 📎 مرتبط محسن قنبریان ۱۴۰۵/۳/۲۴ ☑️ @m_ghanbarian