eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تفسیر به رأی نورعلی تابنده از آیه اولی الامر 🔸یکی از آیاتی که مؤمنین را به اطاعت از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) سفارش کرده، آیه‌ی اطاعت یا اولی الامر (نساء/۵۹) است، که حق‌تعالی علاوه بر اطاعت از خود و رسول خود (صلی الله علیه و آله)، اهل ایمان را به اطاعت از اولی‌الأمر نیز أمر می‌کند. 🔻بنا بر تفسیر اکثر مفسران شیعه و سنی، «اولی‌الأمر» در اینجا حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) و امامان از فرزندان او هستند. 🔻نکته بسیار مهم و اساسی، انتخاب اولی‌الأمر و تعیین امام، توسط خداوند متعال است و مردم حق انتخاب امام را ندارند. ♻️اما عده‌ای از تشنگان قدرت و فریب‌خوردگان شیطان، از قبیل فرقه‌ی منحرف صوفیه، برای آنکه جواز شرعیِ ریاستِ خود بر مردم را ثابت کنند، با تفسیر به‌ رأی آیه،  اولی‌الأمر را به خودشان نسبت دادند. 🔹نورعلی تابنده قطب سابق فرقه صوفیه گنابادیه درتفسیر این آیه گفته: «در آیات قرآن از اطاعت از امر رسول ذکر شده است، اطیعواالله و اطیعوا الرسول در ادامه آمده و اولوالامر منکم، به کلمه «منکم» کمتر توجه شده و مفسرین کمتر آن را دیدند یعنی اولوالامری که از خود شما باشد. به یک معنا «منکم» یعنی دست جماعت دست خداست، یعنی وقتی جماعت یک چیزی تصویب کرد آن امر خداست و جز به امر خدا سیادتی انجام نمی شود.» [سخنرانی نورعلی تابنده، 9/10/96] 🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای صوفیه در حبط اعمال با سرپیچی از قطب 🔸یکی از حربه‌ها و نیرنگ‌های سران صوفیه، برای جذب مردم به سمت خودشان، طرح مسئله‌ی ولایت است که خود را خلیفه‌ی خدا و ولیِّ مردم معرفی کرده و اطاعت و تسلیم محض از شیخ و مراد را بر همه‌ی مریدان لازم دانسته‌اند. 🔹اما نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که آنان سرپیچی و عدم اطاعت مراد از قطب و شیخ مجاز را، نشانه‌ی حبط و نابودی اعمال ذکر کرده‌اند. 🔻ملا‌علی گنابادی در این رابطه می‌نویسد: «هرکس از ولی وقت سر پیچد اگر هفتاد سال عبادت کند و ریاضت کشد ... نفع نبخشد و به‌جایی نرسد و تجرّدی نبخشد.» [1] 🔻و یا ملا‌سلطان گنابادی مؤسس فرقه گنابادیه، سرپیچی از قطب و ولی را نشانه‌ی بی‌ایمانی و نابودی اعمال می‌داند. «آگاه باشید، اگر کسی تمام شب‌ها در نماز و تمام‌ روزها را در روزه باشد و جمیع مال خود را تصدّق و جمیع عمر خود را درراه حج صرف کند، ولی شناسای ولایت ولی‌الله نباشد که قبول ولایت او باشد و جمیع اعمال او به دلالت ولی امر بوده باشد، برای او بر خدا هیچ حقّی در ثواب او نبوده و از اهل ایمان هم نخواهد بود.»[2]  📚پی نوشت [1]گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، تهران، حقیقت، 273. [2]گنابادی، سلطان محمد، ولایت‌نامه، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، 1384، ص178. 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 فلسفه مهاجرت سلام الله علیه در قلمروی حکومت در کلام ، عالم مخالفین ابن جوزی نوشته است: بدان جهت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند، در این هنگام حسین بن علی گفت: مرا رها کنید تا برگردم. گفتند: نه، حکم را بپذیر. حسین بن علی را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند. 📚 التبصره ج2 ص13 👈🏼 پ.ن : کلام ابن الجوزی منطبق است بر آنچه که مورخین در بارۀ ملاقات ها و خطبه های حضرت علیه‌السلام پس از خروج از و در راه نوشته اند. حضرت با خوف و نگرانی از قتل، از خارج شده اند؛ در مکه تلاش برای ایشان صورت گرفته؛ و در راه عراق هستند. ضمن آن که اساساً خود علیه الهاویه، به تعهدات خود بر طبق مفاد قرارداد صلح با علیه‌السلام عمل ننموده، و را جانشین خود معرفی نموده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 يكی از دشمنی های آن بوده که حتی در خلافت علی علیه ‌السلام - به عنوان خلیفه چهارم، نه خلافت الهی‌ - نیز تشکیک کنند!!!! 🔷 «... قال سَعِيدٌ. قُلْتُ لِسَفِينَةَ: إنّ هَؤُلاَءِ يَزْعُمُونَ أنّ عَلِيّا لَمْ يَكُنْ بخَلِيفَةٍ، قال: كَذَبَتْ أسَتَاهُ بَنِي الزّرْقَاء ـ يَعْنِي بَنِي مَرْوَانَ... » ♦️ سعيد می گوید: به سفینه (یکی از صحابه) گفتم:اینها فکر می کنند علی (علیه ‌السلام) خلیفه نیست! سفینه گفت: دروغ می گویند بنی مروان («استاه»: اندام های جنسی و «بنی زرقاء»: فرزندان زن چشم آبی، این عبارت کنایه از زناکار بودن است، یعنی نسل زناکاران می گویند) 📚 الجامع الصحيح مما ليس في الصحيحين ج4 ص45 👈🏼 اما با تاسف شدید، باید بدانید که نیز در کتاب های خویش سیاست بنی مروان را در پیش گرفته است! 🔷 «... عاش أبو بكر بعد أن استخلف سنتين وأشهرا وعمر عشر سنين حجها كلها وعثمان اثنتي عشرة سنة حجها كلها إلا سنتين ومعاوية عشرين سنة إلى أشهرا حج حجتين ويزيد ثلاث سنين وأشهرا وعبد الملك بعد الجماعة بضع عشرة سنة...» ♦️ در این عبارت هیچ اشاره ای به خلافت حضرت علی علیه السلام و (علیه‌السلام) نکرده و گویی او را خلیفه نمی داند! خلافت و و عبدالملک بن مروان را قبول دارد، ولی خلافت امیرالمومنین (علیه‌السلام) و مجتبی(علیه السلام ) را نه !! 📚تاريخ الصغير (بخاري) ج1 ص57 🔰 @Adyanuniv🔰
سلفي گريِ وهّابي - سقاف.pdf
976K
📚 انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي ✍🏻 نویسنده: حسن بن علی ✍🏻 مترجم: حمیدرضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای است که ردیه های بسیاری بر علیه نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول: تاریخ و ریشه های گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به ، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد. فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند. فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمی‌شمارد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي ✍🏻 نویسنده: حسن بن علی ✍🏻 مترجم: حمیدرضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای است که ردیه های بسیاری بر علیه نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول: تاریخ و ریشه های گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به ، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد. فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند. فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمی‌شمارد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ علمای غرب و شاگردی مکتب مسلمانان 🔹 علمای غرب، دانش را از اسلاف خود که شاگردان مکتب مسلمین بودند فرا گرفتند. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (4) ✍️مهوش ثابت دربخش دیگری از خاطراتش که دررسانه‌های وابسته به بهائیت منتشر شده، می‌نویسد: 📜«امشب افطار مهمان فائزه خانم بودیم. همه را دعوت کرده بودند به فسنجان با پسته رفسنجان، سالاد الویه وسوپ عالی، بعد هم چند دقیقه‌ای صحبت‌ کرد. قرار است 30 اسفند بعد از سال تحویل آزاد شود اما اعلان‌ کرده که مایل‌ است که سال تحویل را درزندان بگذراند (خبرنامه دانشجویان ایران،۲۷/۲/۹۵)». 👀این اقدام با بازتاب گسترده‌ای در داخل وخارج کشور همراه بوده تا جاییکه منجر به واکنش پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی گردید. وی با بیان اینکه فائزه کار بدی کرده و باید جبران کند، افزود: 🗣«فرقه ضاله بهائیت یک فرقه‌ استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم (خبرگزاری فارس، ۲۶/۲/۹۵)». 😳این درحالیست که مصاحبه فائزه هاشمی با شبکه یورونیوز، مشخص کرد بهیچ وجه پشیمان نبوده واصرار بر توجیه کارش دارد، کما اینکه اشتباهش را تکرار کرد، لذا ضمن برپایی یک میهمانی دورهمی درمنزل خود، میزبان برخی از هم‌بندان بهائیش در زندان اوین بود. 👻در این دورهمی زنانه که به بهانه‌ آزادی بهاره هدایت (ازمجرمان سیاسی و فعال در فتنه۸۸) برگزار شد، تعدادی از بانوان بند نسوان زندان اوین حضور داشتند. ازجمله چهره‌های قابل توجه دراین میهمانی، فاران حسامی و نوشین خادمی (از بهائیان فعال سیاسی در ایران) می‌باشند. 🔫درپی برقراری چنین ارتباطاتی، گویا مبادرت به معاشرت با معاندان اسلام وایران در برنامه‌های او قرار گرفته است. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مرشد یا پیر افعی صفت 🔸یکی از اعتقادات دراویش این است که هر کس می‌خواهد وارد این مسلک شود باید ولی یا استاد یا پیر و راهنمایی داشته باشد تا بتواند به مقصد برسد و همین مطلب باعث افتادن سالک در دام افعی صفتانی که منتظر طعمه های خود هستند می‌شود. 🔹چنانچه از آداب سلوکی سالك در فرقه صوفیه این است که بايد اعمال مرشد را اعمال خدايي دانسته و هر چه را از او صادر می‌شود بدون چون و چرا، به جا و ثواب بداند، دست ارادت و بيعت به او داده و در مقابل دستورات و ارشادات او تسليم محض باشد. 🔻مولوي مي گويد: چون گرفتت پير، هين تسليم شو / همچو موسی زير حکم خضر رو صبر کن بر کار خضری بي نفاق / تا نگويد خضر، رو "هذا فراق" گر چه کشتی بشکند تو دم مزن / گر چه طفلی را کشد تو مو مکن دست او را حق چو دست خويش خواند / تا "يدالله فوق ايديهم" براند دست پير از غائبان کوتاه نيست / دست او جز قبضه ی الله نيست [1] ♻️داشتن پير و مرشد از اصول و مباني تصوف است و حال آنكه هيچ دليل شرعي بر اين كار وجود ندارد و تنها دست در دست معصوم عليه السلام گذاشتن دليل عقلي و نقلي دارد. 1. مثنوي، 1/79 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷آیت الله خود خوانده بهائیان (1) 👽«عبدالحمید معصومی تهرانی» روحانی‌نمایی که تبلیغ بهائیت از جمله خدمات ارزنده‌ای است که داشته، چندی است در راستای اقدامات انسانی‌پندارانه‌اش با شبکه ماهواره‌ای کلمه همکاری می‌کند. 👻ماهیت وهابی و تفرقه‌افکن این شبکه بر هیچکس پوشیده نیست. این شبکه با ترویج افکار انحرافی وهابیت به ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و انجام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی شیعیان آن هم در پوشش نام اهل سنت می‌پردازد. 💀افرادی نظیر معصومی تهرانی برای فرقه‌هایی مثل بهائیت، وهابیت و… که همواره در تلاشند هرطور شده و به نحوی خود را مشروع نشان دهند، گزینه‌های مناسبی هستند تا از کسوت روحانیت ویترین جذابی برای مقاصد خود به نمایش بگذارند و از آن‌ها نهایت سوءاستفاده را می‌برند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠به نام قرآن به نام صوفیان 🔸از مقررات صوفیه اینست که مرید باید در شیخ فنا شود، یعنی تسلیم محض او شود و عقل خود را در فرمایشات شیخ به کار نگیرد. لذا ملاشاه بدخشی از شعرای صوفیه می‌گوید: من چه پروا زمصطفی دارم؟ پنجه در پنجه ی خدا دارم! 🔹وی حتی قرآن را تفسیر به رای کرده و بنا بر نظرات ذوقی خود و حتی بنابرخلاف ظاهر، آیات الهی را ترجمه می‌کند! ♦️در آیه ی 7 سوره ی بقره ("خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ أَبْصَارِهِم‌ْ غِشَاوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ ؛ ملاشاه می گوید: این آیه در شان اولیاء است و معنای آن این است که: مهر نهاده خدای تعالی بر دلهای اولیاء خود تا ساحت فضاهای باصفا که به حکم (قلب المومن عرش الله) هر یکی بارگاه کبریاست که از خس و خاک و وساوس نفسانی و غبار و کدورات شیطانی پاک می باشند و برگوشهای ایشان که دریچه های قلوبند تا از داخل کلمات پوچ محفوظ می ماند و بر چشم ایشان پرده است از سرادق عظمت و جلال و جلباب حسن لایزال که در تماشای آن به جمال ناسوت و ملکوت نظر نمی گمارند و برای ایشان است شربتهای بزرگ در مزه ی حلاوت!) 🔶در این آیه ملاشاه عذاب را از عذب (آب شیرین) 😏 گرفته و در ترجمه ی آیه با استفاده از کلمات ثقیل، سعی در ارائه ی افکار منحرف خود در قالب ترجمه ی آیه برآمده و جالب اینجاست که ابن عربی هم در تفسیر این آیه به همین شکل عمل کرده است.1 این حاکی از عملکرد خودسرانه ی صوفیه است، که نه قرآن آن را تائید می کند و نه سنت پیامبرص. 1. فتوحات محیی الدین عربی ج1 ص 117. 🔰 @adyanuniv🌹
💠تشرف به شیطان 🔸صوفي را در اين فرقه تا قبل از تشرف، طالب مي دانند و بعد از چند سال که آمادگي پيدا نمود طي مراسمي به نام « تشرف » صوفي رسمي مي شود و از اين به بعد، فقير نام دارد. 🔻براي صوفي شدن، طالب بايد مقداري پارچه سفيد که بهتر است يک قواره پارچه کفني باشد و نيز حدود 3 کيلو گرم نبات و يک جوز هندي، سکه و انگشتر تهيه کند. او بايد اين پنج چيز را که وصله نام نهاده اند و هر کدام گوياي رازي مي باشد، در وقت تشرف به همراه داشته باشد. اين وسائل را به دست پير دليل مي دهد و آنگاه عازم مکاني مي شود که رئيس فرقه يا نماينده او انتظار طالب را مي کشند. 🔹قطب آن پنج چيز را مي گيرد و بر زمين مي نهد و دست راست مريد را از دست دليل خلاص نموده و آن را به طور صفا مي گيرد. در اين حال، قطب با ناله سه بار استغفار مي کند و دليل و مريد هم به متابعت، صيغه توبه و استغفار را مي خوانند و گريه مي کنند. پس رو به مريد کرده ، اشاره به عقد صفا مي نمايد و مي فرمايد که اين است صورت بيعت الهيه. (1) بعد ها اين فقير مي تواند مدارج ديگر را طي نمايد و با حکم قطب مجاز به نماز يا مجاز به دستگيري شود. ♻️در کجای اسلام آمده که باید برای تقرب به خدا به نزد کسی رفت و این وسایل را آماده کرده و دست بیعت دراز کند و حتی در نزد وی توبه و استغفار هم بکند. 📚پی نوشت 1. استوارنامه صفحه 427. 🔰 @adyanuniv 🔰