eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
ذات ناشناختنی و تثلیث آن آگوستین یکی از بزرگ‌ترین و نام آورترین الهیدانان مسیحی است. او نگاشته ی برجسته ای با عنوان "on the trinity" دارد. او در این اثر، درک و شناخت کاملِ ذات و جوهر الهی را امری دشوار می شناساند. سفارش وی پالایش ذهن برای دریافت امور متعالی (امور توصیف ناشدنی) است. Further, it is difficult to contemplate and fully know the substance of God; ... And it is necessary, therefore, to purge our minds, in order to be able to see ineffably that which is ineffable; پرسش کلیدی که آقای آگوستین و دیگر الهیدانان هم فکر او شایسته است، پاسخ دهند این است که: چگونه تثلیث در ذات دست نیافتنیِ خدای عالم دریافت شده است؟ این سه شخص در یک ذات - که به تعبیر آگوستین به دشواری درک و دریافت می شود- چگونه شناخته شده است؟ ---------- http://www.logoslibrary.org/augustine/trinity/0101.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 کلام بر صحت 🔶 حدیث یکی از احادیث فوق می باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون و ) در پی تشکیک در آن برآمده اند. از این رو به سخن شافعی در مورد این حدیث اشاره می کنیم: وقوله – صلى الله علیه وسلم -: ” من کنت مولاه فعلی مولاه ” حدیث صحیح کما قاله النووی فی فتاویه. و این قول پیامبر (ص) که ” من کنت مولاه فعلی مولاه ” حدیثی است همانطور که در فتاوایش گفته است. 📚 شرح البخاری للسفیری (ط دار الکتب العلمیه) ج۲ ص۱۶۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔قابل توجه دارندگان دیپلم و کاردانی🔔 حوزوی و دانشگاهی کارشناسی مجازی بدون آزمون در ۷ ترم در رشته های *فقه و حقوق اسلامی* و *شیعه شناسی* با تخفیف ویژه ۴۰ درصد کد رشته شیعه شناسی: ۱۵۵۲۳ کد رشته فقه و حقوق اسلامی: ۱۵۵۲۴ 👈ثبت نام در سایت سازمان سنجش آموزش کشور ⏳آخرین مهلت ثبت نام: ۱۸ مرداد 09383307241 📲09907661051 ☎️05132008647 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ادعای گزاف صلاحی درباره معروف کرخی 🔰معروف کرخی🔰1⃣ 🔸معروف کرخی یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های تاریخ تصوف است که بسیاری از فرقه‌های صوفیه سلسله خویش را به معروف کرخی می‌رسانند. 🔹از آنجا که معروف کرخی مورد نقد بسیاری از علما و مورخین قرار گرفته است، لذا هر فرقه‌ای در راستای اعتباربخشی و صحت بخشی به سلسله خویش، اقدام به صحبت درباره معروف کرخی و تأیید او کردند. 🔻فرقه صوفیه گنابادی نیز که سلسله آن‌ها به معروف کرخی می‌رسد، اقطاب و مشایخ آن‌ها بارها به مسئله معروف کرخی و اسلام آوردن و دربانی او اشاره کرده‌اند. 🔻ازجمله اظهارنظرهای عجیبی که تاکنون از سوی اقطاب و مشایخ این فرقه شده است نظر محمد اسماعیل صلاحی قطب خود خوانده دراویش گنابادی است که ادعا می‌کند سلسله اجازه روایت بسیاری از علمای شیعه و اهل سنت به معروف کرخی می‌رسد. 🔰هیچ‌یک از متصوفه تاکنون چنین ادعای بزرگی را درباره معروف کرخی نکرده بود، چراکه به اذعان بسیاری از علما و رجال شناسان، نام معروف کرخی در بین اصحاب ائمه اطهار (علیهم السلام)، رجال و بزرگان شیعه نیست و در کتب معروف و معتبر رجالی نیز نامی از معروف کرخی به میان نیامده است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 🔶 « » چیره دست قرن چهارم هجری و نواده قاتل چنین می‌سراید: همگان دانستند که در اثر نابکارى آنان بود، که روز ، روز را در پى داشت. صریح خصم شماست و هم آنچه بهترینِ پیامبران در آن روز فرمود. سفارش او را علناً زیر پا نهادید، و بر او بستید آنچه را که خواستید. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۴ ص۲۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠علامه مجلسی: معروف کرخی از اصحاب امام رضا نیست. 🔰 معروف کرخی🔰2⃣ 🔸علامه مجلسی اینکه معروف کرخی از اصحاب امام رضا (علیه السلام) بوده را غیرممکن می‌داند و برای این سخن به عدم ذکر نام معروف در منابع اصیل رجال شیعه استناد می‌کند که به اعتقاد وی این منابع در ثبت و ضبط نام اصحاب ائمه از هر صنفی وسواس و دقت داشته‌اند. 🔻علاوه بر این، مجلسی با اشاره به داوود طائی که بنا بر منابع صوفیه استاد و مراد معروف کرخی بوده است و تعصب وی در مذهب اهل سنت مشهور است، اصالت مطالب مربوط به معروف را با شبهات جدی مواجه می‌داند. [1] 📚پی نوشت [1]. مجلسی، محمدباقر، عین الحیاة، نشر طهران، ج ۱، ص ۴۳۰ و ۴۳۱. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 رابطه با دشمنان خدا و تکیه به قدرتشان برای پیشرفت و توسعه کشور، 🔹 ساختن خانه با آب دهان است که مهندسی و معماری عنکبوت هاست و هیچ بنایی سست تر از این سراغ ندارد روزگار 😔 خدا رحم کند به این ملت با مدیریت های عنکبوتی و غرب‌زده که دلشان را برده علم و تکنولوژی گاوچران های نیویورک 👇👇👇👇 🌴 آیه 41 سوره عنکبوت 🌴 🕋 مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِياءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كانُوا يَعْلَمُونَ ⚡️ترجمه: مَثَلِ كسانى كه غير خدا را سرپرست خود برگزيدند، همانند مَثَل عنكبوت است كه (براى خود) خانه‌اى ساخته؛ و البتّه سست‌ترين خانه‌ها خانه‌ى عنكبوت است اگر مى‌دانستند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف به تواتر 🔶 حدیث یکی از احادیث فوق تواتر می باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ) در پی تشکیک در آن برآمده اند. در مورد این حدیث می نویسد: و در امالی خودش از نقل کرده است که: ” علی بن ابی طالب مولی من کنت مولاه ” و نتیجه آن که این حدیث حدیثی است و شکی در آن نیست بلکه بعضی از حفاظ آن را دانسته اند و در روایتی از است که این حدیث را سی از شنیده‌اند و برای علی بن ابی طالب هنگامی که در ایام نزاع رخ داده به آن شهادت داده اند. 📚 مرقاه المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۶۴ 👈🏻 نتیجه آن که : الف) حدیث غدیر حدیثی است ثابت و صحیح و شکی در آن نیست. ب) برخی از حفاظ حدیث مخالفین شیعه آن را متواتر دانسته اند. ج) در روایتی از احمد بن حنبل آمده که سی صحابی این حدیث را از نقل کرده‌اند. د) برخی از در زمان خلافت به این حدیث به سود شهادت داده اند. (همین مطلب خود نشان می دهد که دلالت حدیث غدیر ، خلافت و ولایت امور می باشد چرا که در ایام نزاع در خلافت امیرالمومنین، از اساسی ترین مسائل، مساله خلافت بود و از همین رو عده‌ای از صحابه به این حدیث شهادت داده اند) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴امام زمان ظهور کردند؟!! فقط نمی دونم امام زمان سه تیغه رو کجای دلم جا بدم. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 سیاست دوگانه ها در ردّ 🔶 « » درباره پاداش روز می‌گوید: «این‌ که نقل شده روزه روز غدیر معادل روزه شصت ماه است صحیح نیست، زیرا مگر می‌شود روزه مستحبی از روزه ماه اجر بیشتری داشته باشد؟!» 📚 البدایه و النهایه ص۶۸۱ 👈🏻 حال باید به «ابن کثیر» گفت چرا شما درباره شش روز، روزه ماه که به ماه مبارک رمضان ضمیمه شود و پاداشی معادل روزه در تمام مدت عمر دنیاست، اعتراض نمی‌کنید و نسبت به حدیث صحیح مسلم ساکتید؟!!! 📚 صحیح مسلم کتاب الصیام باب استحباب صوم ستة ایام من شوال عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح به صحت 🔶 از علمای بزرگ در مورد این فراز می‌نویسد: ثُمَّ قَوْلُ بَعْضِهِمْ إِنَّ زِیَادَهَ: اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ مَوْضُوعَهٌ مَرْدُودَهٌ، فَقَدْ وَرَدَ ذَلِکَ مِنْ طُرُقٍ صَحَّحَ الذَّهَبِیُّ کَثِیرًا مِنْهَا وَاللَّهُ أَعْلَمُ. قول برخی افراد که زیاده ” اللهم وال من والاه ” موضوع و است است و این عبارت از طرق مختلفی وارد شده که بسیاری از آن‌ها را کرده است والله اعلم. 📚 مرقاة المفاتیح شرح مشکاه المصابیح (ط دار الفکر) ج۱۰ ص۴۷۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
جداسازی به کدام دلیل؟ در الهیات مسیحیت تبشیری، سخن از برابری عیسی مسیح (خدای پسر) با خدای پدر است. یکی از نقدهای این ادعا، درون متنی و بر پایه ی آیه های کتاب مقدس است. آیه هایی مانند: "خدای پدر از من بزرگ تر است."1 اگر عیسی مسیح، خدای کامل و برابر پدر است، چرا از نابرابری اش با پدر سخن می گوید؟ بزرگ ترین الهیدانان مسیحی، برای گره گشایی از این مشکل، دست به دامان جداسازی می شوند (جدا کردن سویه ی انسانی عیسی از سویه ی الهی اش). برای نمونه آقای توماس آکوئیناس از طبیعت انسانی عیسی مسیح که در پرتو و پایین تر از پدر هست و طبیعت الهی عیسی مسیح که برابر با پدر است، سخن می گوید: "These words are to be understood of Christ's human nature, wherein He is less than the Father, and subject to Him; but in His divine nature He is equal to the Father" چالش برجسته ی این ادعا این است که: شاهد و سند این اعتبار و جداسازی چیست؟ کدام آیه از کتاب مقدس، پشتیبان چنین چیزی است؟ ____________ ۱. اول قرنتیان 15: 28. ۲. https://www.ccel.org/ccel/aquinas/summa.FP_Q42_A4.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 طريق‌های فراوان نقل (1) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: من طريق حديث غدير را كه در كتاب ابن جرير طبري آمده را ديدم: فاندهشت له ولكثرة تلك الطرق. من زده و زده شدم از اين همه طريق براي حديث غدير. 📚 تذكرة الحفاظ ج۲ ص۷۱۳ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (2) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. در کتاب دیگرش می‌گويد: جَمَع طرق حديث غدير خم في أربعة أجزاء رأيت شطره فبهرني سعة رواياته وجزمت بوقوع ذلك. آقاي ابن جرير طبري طرق حديث غدير خم را در ۴جلد جمع كرده است، بعضي از اين ها را ديدم و ماندم و عقل از سرم پريد و اين همه روايات متعدد ديدم و قطع پيدا كردم كه اين حديث غدير اتفاق افتاده است. 📚 سير أعلام النبلاء ج۱۴ ص۲۷۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 زندانی کردن به جرم‌ نقل توسط 👈به نظر شما چرا کتابت در زمان جرم بود و با صحابه ای که از حضرت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم حدیث نقل میکردند به شدت برخورد میشد؟ ⁉️اهل سنتی که ادعای پیروی از و دارند چه پاسخی برای این عمل و سنت نبوی دارند؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💎نا توانی بهائیت ار پاسخ به سؤالات جوانان 👤چندی پیش جوان ۱۹ ساله بهایی کرجی با حضور در مرکز فرهنگی امام رضا (علیه السلام) مشهد‌مقدس به دین مقدس اسلام مشرف شد. 👤وی بعد از تشرف به دین مقدس اسلام و بعد از زیارت بارگاه مطهر امام رضا (علیه السلام) گفت: 🗣حرم امام رضا (علیه السلام) را بهترین مکان امن و دارای آرامش در سراسر زندگی خود دیدم. 👤این جوان تازه مشرف شده به دین اسلام افزود: 🗣سئوالاتی در ذهنم بود که فرقه بهائیت نتوانست به آن‌ها پاسخ بدهد. 👤وی با بیان اینکه اسلام را دینی کامل یافتم، بیان کرد: 🗣یکی از دلایل تشرف به دین اسلام حال خوب و روحانی افرادی بود که از فرقه بهائیت جدا شده و به اسلام مشرف شده بودند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎مهشید ضیایی؛ بانوی تازه مسلمان (1) 👤مهشید ضیایی، دردوم آذرماه ۱۳۹۵، جدایی‌اش راازفرقه بهاییت با اعلام عمومی دریکی ازروزنامه‌های کثیرالانتشار کشور رسانه‌ای کرد ومصائب ورنج‌های این بانوی متأهل که مادر چند فرزند هم بود، ازهمان روزهای آغازین تیره شد. پرونده‌سازی، جدا کردن فرزندان ازمادر وطرد قطعی ازاقوام وخویشان، دردهایی است که این زن با ما درمیان گذاشته است. از شما خواننده محترم گفت‌وگوی اجمالی ما با ایشان رادرچند قسمت وبه صورت اجمالی مطالعه می‌نمایید. ❓کمی درمورد خانواده‌ای که درآن زاده شدید برایمان بگویید. 🗣دقیقا مثل سایر بهائیان، من درسال ۱۳۴۸ دریک خانواده بهایی نسبتاً متمول متولد شدم وآخرین فرزند خانواده نیز بودم. درنتیجه همیشه مورد توجه همه مخصوصاً پدرم قرارداشتم. به همین دلیل، معمولا ازنظر مالی ومعنوی تأمینم می‌کردند. ازکودکی درتمام کلاس‌های بهایی ازجمله درس اخلاق شرکت می‌کردم تا سن ۱۶ سالگی که درحضور یکی ازدوستان پدرم (دوست خانوادگی) تنها با تلاوت نماز وسطی به اصطلاح بهاییان «تسجیل» شدم. قبل ازتسجیلی به علت اینکه تمام اقوام مادر وپدرم مسلمان بودند واینکه چرا ما باید دراقلیت باشیم، سوالاتی برایم پیش می‌آمد. همچنین چرا ما باید بهایی باشیم که نتوانیم هیچ کجا ازجمله درمدرسه، محل کار، ادارات و… دین خود راهمچون دیگران آزادانه بیان کنیم. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت 📓سایه شوم: خاطرات یک نجات یافته از بهائیت2 👤مهناز رئوفی، نشر کیهان، تهران، چاپ اول، 1385 👈نویسنده دراین کتاب به زبان روایت، از کار گسترده، هدفمند وتخریبی بهائیان روی ذهن وضمیر پاک کودکان پرده بر می دارد وخواننده را به اردوهای مختلط بهائیان به منظور هنجار شکنی درجامعه مسلمانان توجه می دهد.هم چنین به شکلی دقیق ومؤثر درباره تساوی زن ومرد از دیدگاه فرقه بهائیت روایت می کند واینکه هر دوی آن ها چگونه اسیر برنامه‌های تشکیلاتی بهائیت هستند. 👈موضوع جاسوس پروری ومراقبت تشکیلاتی از یکدیگر واینکه تا چه اندازه بهائیان از یکدیگر ترس دارند ونسبت به هم بی اعتمادند، مورد موشکافی ودقت نظر نویسنده قرار می گیرد.شیوع دروغ وآلودگی درمیان سران بهائیت، کوچ وزندگی اجباری، حتی درتعیین محل‌های زندگی، چگونگی انتخاب همسر ویا جدایی از آن ها از جمله مواردی است که نویسنده به آن ها اشاره دارد ورفتار تشکیلاتی را درشکل گیری آن ها مؤثر می داند. 👈این داستان نوشته مهناز رئوفی است که خود درخانواده‌ای بهایی به دنیا آمده وپس از سال‌ها تحقیق به نتیجه رسیده که بهاییت فقط یک تشکیلات سیاسی وفرقه‌ای منحرف است. او پس از سپری کردن ماجرا‌های خطرناک بالاخره توانسته است از دام این فرقه رهایی یابد وخاطرات خود را به صورت داستانی به نگارش درآورده است. نویسنده، اسامی شخصیت‌ها ومکان‌های داستان وخاطراتش را به دلایل امنیتی تغییر داده است. عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (3) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: رواه عن النبي صلي الله عليه وسلم ثلاثون صحابيا وأن كثيرا من طرقه صحيح أو حسن اين حديث را سي نفر از صحابه نقل كرده اند. 📚 الصواعق المحرقة علي أهل الرفض والضلال والزندقة ج۲ ص۳۵۵ ، اسم المؤلف: أبو العباس أحمد بن محمد بن علي ابن حجر الهيثمي الوفاة ۹۷۳هـق ، دار النشر : مؤسسة الرسالة - لبنان - ۱۴۱۷هـق - ۱۹۹۷م ، الطبعة : الأولي ، تحقيق : عبد الرحمن بن عبد الله التركي - كامل محمد الخراط، عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پدر در پسر و پسر در پدر آقای توماس آکوئیناس، چکیده ی نظامندی (summa) در الهیات مسیحی نگاشته است که بخشی از آن به تثلیث و پرسش های گرداگرد آن می پردازد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا پدر و پسر در همدیگر هستند؟ می گوید: ذات پسر و پدر یکی است؛ پس پدر و پسر در یکدیگرند. او در فراز آغازینِ پاسخ به ایراد نخست، می نویسد: "What is contained in creatures does not sufficiently represent what exists in God" او منهای خدای پسر، هستیِ آفریده ها را برای نمایشگری هستی خدا، شایسته و بسنده نمی داند. این سخن در جای خود راست و درست است؛ اما چالش در این است که: حضرت عیسی مسیح در آن هنگام که میان مردم می زیست، چه تفاوتی با دیگر آفریده ها داشت؟ آیا مردم، کمتر تفاوتی میان بودِ خویش و بودِ او در می یافتند؟! در کجای کتاب مقدس چنین گزارشی آمده است? مردم او را چون خود، بشری می دیدند که تنها - از دید برخی- کارهای خارق العاده می کند. بدین شکل، جگونه او در زمان زیست بشری، خدای کامل بود؟ ________ https://ccel.org/ccel/aquinas/summa/summa.FP_Q42_A5.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠حسن بصری در آینه کربلا 🔸حسن بصری که از مشایخ بزرگ صوفیه می باشد نه تنها از دشمنان علی (علیه السلام) بوده است، بلکه با فرزندان آن حضرت نیز دشمنی داشته تا جایی که در واقعه عاشورا نیز مردم را تشجیع بر قتل امام حسین (علیه السلام) می نموده است. 🔹لذا در این زمینه دو نظریه وجود دارد: 🔻اول آنکه بعضی ها قائل بر آنند که حسن بصری در واقعه عاشورا لبیک به دعوت امام حسین (علیه السلام) نگفته است و در صحرای کربلا نبوده است. 🔻و دوم آنکه بعضی ها قائل بر آنند که ایشان در لشکر یزید بوده است چناچه عماد الدین طبری که از اکابر و اعاظم و علمای قرن هفتم هجری است در این زمینه چنین نوشته است: 👈بدرستی که حسن بصری از دشمنان علی (علیه السلام) و فرزندان آن حضرت بوده و روز عاشورا از لشکرگاه امام حسین (علیه السلام) فرار نمود و به لشکرگاه شام رفت و همواره با معاویه در تبری نسبت به علی (علیه السلام) شرکت داشت و مردم را تشجیع و ترغیب می‌نمود در کشتن و قتل امام حسین (علیه السلام) و از جمله شاگردان علی (علیه السلام) بود که وابستگی به دنیا پیدا کرد.[1] 📚پی نوشت 1. اسرار الامامه علامه عماد الدین طبری ، ، چاپ بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، ص 399 . علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابوالقاسم گورکانی، علمدار مخالفت با شیعیان 🔸گورکانی ضمن آنکه در عصر خود علَم مخالفت و آزار شیعیان دوازده امامی را بلند کرده و برای خوش‌خدمتی سلطان جائر عصر خود، باور به امامت ائمه‌ی معصومین (علیهم السلام) را مردود دانسته و قائلان به این باور محکم و اصیل را رافضی می‌نامید؛ با بزرگان شیعه نیز حتی پس از فوت و رحلتشان به مخالفت می‌پرداخت. 🔻از جمله ماجرای دفن پیکر حکیم ابوالقاسم فردوسی، که گورکانی از دفن آن شخصیت فرزانه در قبرستان مسلمین ممانعت به عمل آورده و وی را رافضی خطاب کرده بود. 🔻یعنی تنها به جرم شیعه بودن، پیکر او را از هم‌جواری با سایر اموات مسلمین محروم ساخته است. 🔰گورکانی همان قطبی است که شیطان رجیم را به واسطه‌ی سجده نکردن بر حضرت آدم (علیه السلام) و در اصل سرپیچی از امر خداوند شایسته‌ی تحسین و تقدیر دانسته بود. او با تعبیراتی چون خواجه‌ی خواجگان و سرور مهجوران در وصف ابلیس[1]، کار شیطان را این‌گونه توجیه می‌کند و می‌گوید؛ 👈وی به این دلیل از دستور سرپیچی کرد که غیر خدا را شایسته‌ی سجده نمی‌دانست و این از شدت اعتقاد به توحیدِ شیطان بوده است. 📚پی نوشت [1]. عبدالله بن محمد عین القضاة، نامه‌های عبدالله بن محمد عین القضاة، ج۱، ص۹۷، چاپ علینقی منزوی و عفیف عسیران، تهران ۱۳۴۸ـ۱۳۵۰ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📛 رباخوار هرگز سود نمی کند نزد خدا و با دست خود، آتش کشیده، خرمن اموالش را؛ ❌ و همچنین است سرنوشت تمام نظام ها و سیستم های ربوی، مانند قسمتی از همین سیستم بخور بخورِ بانکداریِ مثلا اسلامی خودمان، که هیچ سرانجامی جز نابودی و انقراض ندارد به حکم قرآن 👌 اگر دنبال تجارت پرسود و تضمینی هستی، نزد خداوند حسابی باز کن با انفاق جان و مالت در راه دین و قرآن؛ 👈 که البته شرط سوددهی این تجارت، اخلاص لوجه الله است! 👇👇👇👇 🌴 آیه 39 سوره روم 🌴 🕋 وَمَا آتَيْتُم مِّن رِّبًا...فَلَا يَرْبُو عِندَ اللَّـهِ ۖ وَمَا آتَيْتُم مِّن زَكَاةٍ تُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّـهِ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُضْعِفُونَ ⚡️ترجمه: و آنچه شما به رسم ربا داديد ... پس نزد خداوند فزونى نخواهد يافت، و آنچه را به عنوان زكات مى‌پردازيد و رضاى خدا را مى‌طلبيد پس آنان كه چنين كنند پاداشى چند برابر دارند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (4) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: جَمَعه بن جرير الطبري في مؤلف فيه أضعاف من ذكر وصححه واعتني بجمع طرقه أبو العباس بن عقدة فأخرجه من حديث سبعين صحابيا أو أكثر روايت غدير را با طرق مختلف در كتاب ذكر كرده و طرق آن را تصحيح كرده و از بيش از هفتاد يا بيشتر نقل كرده است. 📚 تهذيب التهذيب ج۷ ص۲۹۷ ، اسم المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الوفاة ۸۵۲ ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - ۱۴۰۴ - ۱۹۸۴ ، الطبعة : الأولي عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰