eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 📛 رباخوار هرگز سود نمی کند نزد خدا و با دست خود، آتش کشیده، خرمن اموالش را؛ ❌ و همچنین است سرنوشت تمام نظام ها و سیستم های ربوی، مانند قسمتی از همین سیستم بخور بخورِ بانکداریِ مثلا اسلامی خودمان، که هیچ سرانجامی جز نابودی و انقراض ندارد به حکم قرآن 👌 اگر دنبال تجارت پرسود و تضمینی هستی، نزد خداوند حسابی باز کن با انفاق جان و مالت در راه دین و قرآن؛ 👈 که البته شرط سوددهی این تجارت، اخلاص لوجه الله است! 👇👇👇👇 🌴 آیه 39 سوره روم 🌴 🕋 وَمَا آتَيْتُم مِّن رِّبًا...فَلَا يَرْبُو عِندَ اللَّـهِ ۖ وَمَا آتَيْتُم مِّن زَكَاةٍ تُرِيدُونَ وَجْهَ اللَّـهِ فَأُولَـٰئِكَ هُمُ الْمُضْعِفُونَ ⚡️ترجمه: و آنچه شما به رسم ربا داديد ... پس نزد خداوند فزونى نخواهد يافت، و آنچه را به عنوان زكات مى‌پردازيد و رضاى خدا را مى‌طلبيد پس آنان كه چنين كنند پاداشى چند برابر دارند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (4) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. می‌گويد: جَمَعه بن جرير الطبري في مؤلف فيه أضعاف من ذكر وصححه واعتني بجمع طرقه أبو العباس بن عقدة فأخرجه من حديث سبعين صحابيا أو أكثر روايت غدير را با طرق مختلف در كتاب ذكر كرده و طرق آن را تصحيح كرده و از بيش از هفتاد يا بيشتر نقل كرده است. 📚 تهذيب التهذيب ج۷ ص۲۹۷ ، اسم المؤلف: أحمد بن علي بن حجر أبو الفضل العسقلاني الشافعي الوفاة ۸۵۲ ، دار النشر : دار الفكر - بيروت - ۱۴۰۴ - ۱۹۸۴ ، الطبعة : الأولي عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽
دلیل ترس و مخالفت  با  و  بر  علیه‌السلام
چیست؟ 👤 کارنشناسان شبکه‌های همواره با فرارسیدن ایام و شهادت سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و را از شرکت در مجالس و عزاداری امام حسین علیه‌السلام منع کرده و چنین عملی را و حرام معرفی می‌کنند... 👈🏼👈🏼 به راستی دلیل این همه و واهمه چیست؟⁉️ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تریتارینیسم و تریتئیسم روش کلاسیک برای توضیح مبانی سه گانه ی تثلیث (یک ذات و سه شخص) قانع کننده نیست. این امر تنها به دلیل نبودِ واژه ی Homoousios (هم جوهری) در کتاب مقدس نیست؛ بلکه به این دلیل است که سخن از جوهر و طبیعت مشترک، tritheism را هم به اندازه ی Trinitarianism (یک ذات و سه شخص) متبلور و برجسته می سازد؛ زیرا میان tritheism (یگانگی و فردیت هر یک از سه خدای پدر، پسر و روح القدس) و Trinitarianism که در آن، یگانگیِ سه شخصِ به طور کامل خداست، تفاوتی نیست. تعبیر one essence (یک جوهر) در سه شخص (الوهیت) که کاملا خدایند، این سه شخص را یک خدا نمی کند؛ بلکه یک سه خدای کامل می سازد. نتیجه آن که اصطلاح هم جوهری که باسیلیدس به کار بست و در میانه ی اعتراضات و در شورای نیقیه تصویب شد، کمکی به تثلیث نمی کند؛ بلکه قرابتی را میان Trinitarianism و tritheism پدید می آورد. ____ https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏷 او را بشناسيد! 🔅 (ص) : 🔸 «اى مردم! اين حسين، فرزند على است. او را بشناسيد. سوگند به آن كه جانم در دست اوست، او و دوستدارانش و دوستداران دوستدارانش در بهشت اند» . 🔹 «يا أيُّهَا النّاسُ هذا الحُسَينُ بنُ عَلِىِّ فَاعِرفُوهُ فَوَ الَّذي نَفسِى بِيَدِهِ إِنَّهُ لَفي الجَنَّةِ و مُحِبِّهِ فِي الجَنَّةِ و مُحِبِّي مُحِبِّيهِ في الجَنَّةِ». 📚 الأمالى ، صدوق ، ص ۳۵۵ علیه السلام (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 طريق‌های فراوان نقل (5) 🔶 طُرُق روايت غدير در قرون آغازين اسلام بسيار فراوان بوده كه علماء گاهي كتابهاي قطور و چند جلدي فقط خاص آن تاليف مي كرده اند. دمشقي هم در مورد اين كتاب می‌گويد: وقد رأيت له كتابا جمع فيه أحاديث غدير خم في مجلدين ضخمين وكتابا جمع فيه طريق حديث الطير. كتابي را از ابن جرير طبري ديدم كه احاديث غدير را در ۲ جلد قطور و ضخيم آورده است و كتابي كه در آن طرق را آورده بود. 📚 البداية والنهاية ج۱۱ ص۱۴۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. 🔹البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.{1} 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.{2} 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.{3} 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یک اعتراف تکان دهنده درباره ی تثلیث دکتر چارلز سی ریری، یک پرفسور و استاد الهیات سیستماتیک درباره ی تثلیث می گوید که بسیاری از آموزه هایی که انجیلی ها پذیرفته اند، شاهد و سندی از کتاب مقدس ندارد. او بهترین نمونه در این باره را تثلیث می داند. But many doctrines are accepted by evangelicals as being clearly taught in the Scripture for which there are no proof texts. The doc­trine of the Trinity furnishes the best exam­ple of this او اذعان می کند که تثلیث - حتی یک - شاهدِ کتاب مقدسی ندارد. او می گوید که اگر بنا باشد که ما تنها به آموزه هایی بپردازیم که با کتاب مقدس، پشتیبانی شود، هرگز نمی توان تثلیث را آموزش داد. If that were so, I could never teach the doctrine of the Trinity or the deity of Christ or the deity of the Holy Spirit. (Basic Theology, pp. 89-90) ----- https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 طريق‌های فراوان نقل (6) 🔶 👈🏼👈🏼 : با معنای کاری نداشته باشید! حدیث شریف بلاشک متفق علیه و اسناد آن فوق است، روایتی با سند صحیح در کتاب وجود دارد که نشان می دهد (امام ) چندان با حدیث شریف غدیر میانه خوبی نداشته است؛ ابی بکر در دو جای کتاب "السنة" می نویسد: وأخبرنی زکریا بن یحیى أن أبا طالب حدثهم أنه سأل أبا عبد الله عن قول النبی لعلی من کنت مولاه فعلی مولاه ما وجهه قال لا تکلم فی هذا دع الحدیث کما جاء از احمد بن حنبل سوال شد که (صلی الله علیه و آله) به (علیه السلام) فرمودند: من کنت مولاه فعلی مولاه، چرا چنین فرمودند؟ احمد بن حنبل گفت: حرف نزن، را نقل کن و با معنایش کاری نداشته باش 📚 السنة (ط دار الرایة) ج۲ ص۳۴۶ وأخبرنا أحمد بن محمد بن مطر أن أبا طالب حدثهم قال سألت أبا عبدالله عن قول النبی لعلی من کنت مولاه فعلی مولاه ما وجهه قال لا تکلم فی هذا دع الحدیث کما جاء 📚 السنة (ط دار الرایة) ج۲ ص۳۴۸ اما سند روایت: محقق کتاب "دکتر عطیة الزهرانی" سند دو روایت را صحیح می داند إسناده صحیح إسناد هذا الأثر صحیح 👈🏻 سوال از اهل سنت: چرا احمد بن حنبل سفارش می کرد با معنای حدیث غدیر کاری نداشته باشید؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
3⃣2⃣ 💠 این قلب، خدا را می‌خواهد.  💢 یک راه مطمئن و آسان که می‌توان با انجام آن همیشه خدا را در نظر داشت، ذکر و یاد خداست. 💢 ذکر خدا اطمینان و آرامش قلب می‌آورد و اضطراب و نگرانی را از وجود انسان می‌برد؛ از ارتکاب گناهان صغیره و کبیره و تکرار آنها جلوگیری می‌کند و وسوسه های شیطان را خنثی می‌کند. 💢 کسی که فراوان به یاد خداست یعنی او را دوست دارد، و وقتی خدا را با صفاتی مانند حکیم، علیم، رحمان و رحیم یاد کردی، این صفات خدا تو را به سمت پدر نازنینی سوق می‌دهد و خدا یاد و انتظار او را در دلت زنده می‌کند. 📚 رعد/۲۸؛ عنکبوت/۴۵؛ آل عمران/۱۳۵؛ اعراف/ ۲۰۱ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ابوحامد غزالی مدافع یزید! 🔸واقعه کربلا از وقایعی است که نه قابل‌انکار است و نه می‌توان اصل آن را تحریف کرد. 🔻جنگی که یاران خداوند که در آن شهید شدند؛ امام حسین(علیه‌السلام) و اهل‌بیت و یاران باوفای او بودند و در طرف مقابل دشمنان خدا، یزید بن معاویه و عبیدالله بن مرجانه و عمر بن سعد و شمر و یاران آن‌ها بودند. 🔻ابو حامد محمد غزالی در دفاع از یزید می‌نویسد: «لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای به قتل حسین به او کردن سوءظن به مسلمین است و به حکم کتاب و سنت حرام و هر کس گمان صحت این نسبت کند در غایت رعونت (حماقت) است...و برفرض که بر مسلمی قتل مسلمی ثابت شود نزد اشاعره موجب کفر نیست و تواند بود (احتمال دارد) که قاتل بعد از توبه بمیرد و لعن کافر بعد از توبه جایز نیست فکیف به قاتل و چگونه معلوم می‌شود که یزید توبه نکرده پس لعن هیچ مسلمان جایز نیست و هر که لعن کند او را فاسق و معصیت‌کار خواهد بود...»1 🔰حال سؤالی که می‌بایست از فرقه گنابادیه پرسید: آیا شما یزید را لعن می‌کنید یا نه؟ و یا امام غزالیِ شما با این گفتارش مسلمان است یا یزیدی؟ آیا محمد غزالی لعن‌هایی که از ائمه‌ی معصومین نسبت به قاتلین سیدالشهداء (علیه‌السلام) واردشده است؛ علی‌الخصوص در زیارت عاشورا، را مشاهده کرده است؟ 📚پی‌نوشت: [1]. طهرانی؛ ابوالفضل بن ابوالقاسم، شفاء الصدور فی شرح زیاره العاشور؛ جلد ١، ناشر: مرتضوی؛ تهران، ١٣٧۶، صفحه 438-439. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 🔶 «کُمیت» شاعر معروف دوران علیه‌السلام، در قصیده مشهور خود معروف به « » چنین می‌سراید: و در روز درخت بزرگ، یعنی درخت غدیرخم، ولایت را برای او آشکار کرد، البته اگر اطاعت می شد. و لی مردمان، این ولایت را با یکدیگر داد و ستد کردند، ومن ندیده ام کالایی به این با ارزشی داد و ستد شود. 📚 کتاب شریف الغدیر ج۲ ص۲۱۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
یگانگیِ تثلیث، یگانگی تحدید تثلیثی ها در شناساندنِ خدای عالم از ذاتی سخن می گویند که دارای سه شخص است. آنها ذات را پاسخی به چیستی (what) و شخص های تثلیث را پاسخی به کیستیِ (who) خدا می دانند. یک چالش این ادعا این است که: مقدمه ی ۱. سه شخص تثلیث (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) کس هایی هستند. م. ۲. این سه کس با هم تمایز دارند. نسبت هر یک از آن ها با آن دو، دیگر (other) است. خدای پسر از خدای پدر زاده می شود و نه بر عکس. م. ۳. پیامد سه کسِ دیگر از هم شدن ماهیت (حد وجود) داری است؛ وگرنه چرا سه کس؟ م. ۴. ماهیت، محدودیت است. در نتیجه سه خدای تثلیث، محدود و نه خدای کامل اند. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تقدس تراشی برای فریب مردم 🔸در فرقه‌ها و علی‌الخصوص در فرقه‌های صوفیه تمام آن مجموعه اعم از مشایخ و مأذونین و ... چهره‌ای کاریزما و خاص از قطب خود به تصویر می‌کشند و در فرقه‌های صوفیه بنا بر اقتضائی که دارد قطب و بزرگ فرقه را انسانی فوق‌العاده مقدس و عرفانی معرفی می‌کنند. 🔻لذا قطب در نظر یک مرید اگرچه یک انسان است ولی آن را مافوق بشر تصور می‌کند تا جایی که اگر گناه و معصیتی هم از قطب ببیند این‌طور تصور می‌کند که قطب گناه نمی‌کند و این‌طور توجیه می‌کند که مشکل از من است نه از قطب، چراکه امکان ندارد قطب گناه کند و قطعاً مشکل از دید من نسبت به این مسئله است! 👈چنانچه نجم رازی از بزرگان صوفیه می‌گوید: «اگر او (مرید) را به خلاف شرع دستور دهد، اعتقاد پیدا کند که اگرچه ظاهراً خلاف است اما شیخ خلاف نکند.» [1] 📚پی نوشت [1]. نجم رازی، ابوبکر بن محمد، مرصادالعباد، مصحح ریاحی، نشر علمی و فرهنگی، تهران، 1371، ص 259. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خطاب حضرت امام خمینی (ره) به اقطاب متکبر صوفیه 🔸شأن و جایگاه غیرواقعی قائل شدن برای قطب، توسط مشایخ صوفیه یا حتی خود قطب باعث می‌شود که مرید خود را در جایگاهی نبیند که بخواهد درباره قطب قضاوت کند، لذا چشم و گوش خود را بر حقایق می‌بندد و درواقع قطب و شیخ فرقه می‌شوند چشم و گوش مرید. 🔻از اینجاست که حضرت امام خمینی (ره) در خطاب به اقطاب متکبر صوفیه می‌فرمایند: 👈«تو اگر از اولیاء حق و محبین و مجذوبینی، خداوند می‌داند، به مردم این‌قدر اظهار مقام و مرتبت مکن و این‌قدر قلوب ضعیفه بندگان خدا را از خالق خود به مخلوق متوجّه مکن و خانه خدا را غصب مکن! بدان که این بندگان خدا عزیزند و قلوب آن‌ها پرقیمت است، باید صرف محبت خدا شود. این‌قدر با خانه خدا بازی مکن و به ناموس او دست‌درازی نکن فإنّ للبیت ربّا پس اگر در دعوی خود صادق نیستی، در زمره دو رویان و اهل نفاقی». [1] 📚پی نوشت [1]. مصطفوی، روح‌الله(امام خمینی)، چهل حدیث، نشر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1391، ص 162. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 فضائل علیه السلام نزد منصفین 🔶 درباره « » و شعرش می‌نویسد : چه بسا برای دوستداران علیه السلام سرودن این ابیات توسط شخص عجیب و غریب باشد، اما این عجیب نیست؛ زیرا فرد «با انصاف» حتی اگر دینی غیر از را بپذیرد، نمی تواند امیرالمؤمنین علیه السلام را انکار کند! 📚 کتاب شریف الغدیر ج۳ ص۲۱ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ادعای اولی الامر از طرف اقطاب صوفیه 🔸مریدان و پیروان فرقه صوفیه گنابادی باید در تمام امور تابع قطب و شیخ خود باشند و در انجام کارهای خود باید از طرف قطب یا شیخ خود اجازه داشته باشند. 🔹اقطاب این فرقه در توجیه این مسئله به آیه‌ای از قرآن اشاره می‌کنند و خود را جزء مصادیق این آیه معرفی می‌کنند، آنان در توجیه این مسئله توجیهات و سخنان مغالطه آمیزی را بیان می کنند. ازجمله اینکه که وقتی اطاعت از پدر و مادر در تمام امور واجب است، پس به طریق اولی اطاعت از پیر و مرشد به عنوان ولی خدا واجب است. 🔰اما برداشت ایشان از واژه "اولی الامر" قطعاً تفسیر به رای است چراکه خلاف تفسیر مفسران و روایات ائمه اطهار (ع) است. ✅امام باقر(ع) در تفسیر این آیه می‌فرماید: «اولی الامر امامان از فرزندان علی و فاطمه‌اند، تا آنکه روز قیامت برپا شود». ✅ایشان در جای دیگر نیز فرموده است: «خداوند از اولی الامر فقط ما را قصد کرده است و همه مؤمنان را تا روز قیامت به پیروی ما فرمان داده است» [1] 📚پی نوشت 1.بحرانی، البرهان، اسماعیلیان، ص۳۸۳ و ۳۸۶. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏴 عاقبت چشمان گریان برای أباعبدالله الحسین (علیه‌السّلام) 🔻 امام سجاد علیه السلام: أَیُّما مُؤْمِنٍ دَمَعَتْ عَیْناهُ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ(علیه‌السّلام) دَمْعَةً حَتّی تَسِیلَ عَلی خَدِّهِ، بَوَّأَهُ اللهُ بِها فِی الْجَنَّةِ غُرَفاً یَسْکُنُها أَحْقاباً ❇️ هر مؤمنی که چشمانش برای کشته شدن حسین(علیه‌السّلام) گریان شود، به گونه‌ای که اشک بر گونه‌هایش سرازیر گردد، خداوند به سبب آن، او را در خانه‌های بهشتی جای دهد که روزگاران درازی را در آنها به سر بَرَد. 📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۱ ‌ علیه السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
27.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 شب ششم 🕯 🏴 حضرت قاسم(ع) پسر 13ساله امام حسن (ع) 😔🏴 🎤 محمود کریمی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 یقینی است 🔶 « » عالم مشهور و مورد اعتماد در «البدایه و النهایه» ج۷ ص۶۸۱ آورده است: استادم ابوعبدالله ( از مفاخر و مؤلف صدها کتاب) درباره حدیث رسالـه ای جداگـانه نوشتـه و در آن می‌گویـد: «حدیـث مَن کُنتُ مَولاه… متواتر بوده و دارم که صلی الله علیه و آله و سلم این جمله را فرموده است.» 📚 کتاب شریف الغدیر جلد۱ ص۵۷۳ 👈🏻 پ ن: مرحوم علامه سیدعبدالعزیز طباطبایی رساله درباره حدیث غدیر را منتشرنموده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
وحدت تثلیث، وحدت حقیقی یا غیر حقیقی واحد، حقیقی یا غیر حقیقی است. واحد حقیقی، موجود واحدی است که بدون واسطه، متصف به صفت وحدت می‌شود؛ مانند: انسان واحد که مستقیماً به صفت وحدت متصف شده است. واحدِ غیر حقیقی، واحدی است که با واسطه به صفت وحدت، متصف شود؛ مانند: انسان و اسب که در حیوانیت مشترک اند؛ یعنی انسان و اسب به واسطه ی حیوانیت به این صفت وحدت متصف شده‌اند. با این تعریف، وحدتِ تثلیث، وحدتی غیر حقیقی است؛ زیرا: وحدت سه عضو تثلیث با واسطه (ذات یا جوهر) است. ترتولیان در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است.۲ ____ ۱. معارف عقلی، فصل نامه علمی ترویجی، مرکز پژوهشی دایره المعارف علوم عقلی اسلامی، سال هشتم، شماره اول، پیاپی ۲۶، بهار ۱۳۹۲، ص۱۱. ۲. فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e