eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠انحراف صوفیه در اعتقاد به امام عصر 🔸وجود امام در هر عصر و زمان لازم بوده که به اعتقاد شیعیان، حضرت حجت بن الحسن العسکری(علیه‌السلام) در زمان غیبت امام، خاتم الولایه و قطب عالم امکان بوده و به امر پروردگار در جهان، دارای ولايت تكوينی است. 🔹امام محور جهان هستی است که اگر نباشد، پایداری جهان و بقای اهل آن، محال خواهد بود که «لولا الحجه لساخت الارض باهلها [1] اگر حجت نباشد زمين اهل خود را فرو می‌برد.» 🔻اما فرقه‌ی منحرف صوفیه معتقد بر این است که مفهوم قطب در شیعه و تصوف یکی است، لذا با گستاخی شیخ و مرشد خود را به عنوان قطب عالم امکان معرفی می‌کنند و در این‌باره گفته‌اند: «اعتقاد به وجود امام به عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف تقریباً یکسان است»(2) 🔻و یا اینکه «قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است»[3] 🔰این گفتار از سوی صوفیان، جز به جهت فریب و گمراه کردن مردم نبوده که خودشان را تا جایگاه امام معصوم(علیه‌السلام) بالا آورده و در زمان غیبت از عدم حضور حجة ابن الحسن العسگری(علیه‌السلام) سوء استفاده کرده‌اند و شیخ خود را قطب عالم دانسته‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.كليني، اصول كافی، چاپ المکتبةالاسلاميه، 1381، ج1، ص334. 2.آزمایش، مصطفی، مجموعه مقالات فصلنامه عرفان ایران، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ اول، 1379، ج7، ص33. 3.همان علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تلاوت یک آیه از قرآن کریم 🌷🌹💐 انعام بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ لَا شَرِيكَ لَهُ ۖ وَبِذَٰلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ که او را شریک نیست و به همین (اخلاص کامل) مرا فرمان داده‌اند و من اول کسی هستم که تسلیم امر خدایم.(۱۶۳) 💐به نیابت از 🌹 *شهید سید خلیل هاشمی فر* 🌹 و دیگر شهدای جنایت تروریستی 31 شهریور اهواز و *همه ی شهدا* هدیه به امام زمان برای سلامتی و تعجیل درظهور آقا امام زمان(عج): 🌹 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ، وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجِل فَرَجَهُم 🌹
📻 تخصصی فِرق انحرافی فعال در کشور با عنوان "معنویت در اسارت" برگزار می‌گردد. نمایشگاه معنویت در اسارت، در دو بخش به معرفی فرقه ها وانحرافات وآسیب های اجتماعی وفرهنگی آنها می پردازد. 🔰بخش : همچون عرفان حلقه، یوگا، قانون جذب، سای بابا،شیطان گرایی،اوشو وآئین ها هندی ... 🔰بخش که به معرفی فرقه های صوفیه فعال در کشور می پردازد از جمله ؛ 💥گنابادیه، 💥ذهبیه، 💥نوربخشیه، 💥خاکسار، 💥صفی علیشاهی، 💥اویسیه شاه مقصودی 💥قادریه 💥نقشبندیه 🌟بازدید از نمایشگاه فقط برای روحانیون و فعالان فرهنگی امکان پذیر است. 📅 زمان : ۱۸ دی‌ماه لغایت ۲۴ دی‌ماه 🕰 ساعات بازدید: ۸:۳۰ الی ۱۷ 🏫مکان: قم، خیابان‌معلم، نرسیده به چهارراه شهدا،جنب بوستان کتاب،مرکز همایش‌های غدیر. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هندوهای افراطی این مرد مسلمان را وسط خیابان وادار کردند بر روی زمین تف کند و همان را بلیسد و بعد "زنده باد خدای رام" را فریاد بزند. سال‌هاست این جنایات رخ می‌دهد و فیلم برداری و وایرال می‌شود اما جماعتی هنوز تخیلات بالیوودی از همزیستی ادیان و سکولاریسم در هند دارند. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
و مواجهه با 🔴عصر قاجار به واسطه‌ی فعالیت نسبتاً گسترده‌ی مکاتب و جریان‌های عرفانی و ‌منشانه، فصل خاصی در دفتر تاریخ معاصر ایران به‌شمار می‌رود. در اوایل دوره‌ی قاجار، به دلیل فعالیت و تبلیغات گسترده‌ی برخی صوفیان مانند معصوم علیشاه و نورعلیشاه، عده‌ی زیادی به این جریان پیوستند و جریان‌های صوفی رواج یافتند. 🔰میرزای قمی که یکی از علمای طراز اول عصر قاجار بود، برای مقابله با این جریانات به نقش‌آفرینی پرداخت.میرزا ضمن تلاش برای شناخت و رسیدن به عرفان حقیقی، به سالکان واقعی بسیار احترام می‌گذاشت و با عرفای هم‌عصرش رابطه‌ی نزدیکی داشت. میرزای قمی اگرچه از اصولیون بزرگ شیعه محسوب می‌شود اما در عین‌حال عارف عاملی بود و حقیقی در ادوار زندگیش نمود عینی داشت. 💠زهد، ساده‌زیستی، توکل، دنیا‌گریزی و دائم‌المراقبه بودن از ویژگی‌های زندگی وی است. 🔹به‌این ترتیب میرزا با شناخت معرفت حقیقی، تلاش خود را برای بازشناساندن اجناس بدلی آغاز کرد. نگارش چند اثر به زبان فارسی و عربی پیرامون تصوف و عرفان، نشان‌دهنده‌ی کوشش او در این زمینه است.¹ ⚪️ میرزا در این آثار سخت به صوفیه می‌تازد و عقاید آن‌ها را خلاف شرع عنوان می‌کند. وی صوفیان را از غلات و غلات را از شیطان صفتان می‌داند که به فریب عوام مردم مشغولند.² ۱.آثاری مانند رساله جوابات رکنیه، سه رساله در نقد عرفان، التقریرات. ۲.نقد و نظرهای میرزای قمی درباره عرفان اسلامی،ایبنا،۲۲اسفند۱۳۸۸ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠خودزنی صوفیانه برای ادامه حیات 🔸افراط‌وتفریط مسئله‌ای است که در هریک از دوره‌های تصوف آن را می‌بینیم، به‌عنوان مثال، زهد و بی‌رغبتی به دنیا به ریاضت‌های غیرشرعی کشیده شد. 🔻با مرور زمان این افراط‌وتفریط‌ها رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت، تا جایی که مسلمانان در قرن سوم هجری به یک‌باره با افکار، اعتقادات و سخنانی روبرو شدند که تا آن زمان نشنیده بودند که با فرهنگ و اعتقادات اسلامی آن‌ها ناسازگار بود. 🔸به‌عنوان مثال سخن از وحدت وجود، حلول و اتحاد، سقوط تکالیف شرعیه و صحبت کردن از آتش زدن کعبه و بهشت و جهنم، که توسط شبلی مطرح می‌شد، [1] سخنانی نبود که سابقه دینی برای مردم داشته باشد. 🔻اما بزرگانی از صوفیه همچون حلاج و جنید بغدادی با حیله‌گری تمام و فرار رو به جلو، برای خنثی کردن این مذمت‌ها و راضی نگه‌داشتن مریدان خود، صوفی واقعی را کسی معرفی کردند که مورد مذمت، بلکه تکفیر واقع شود. 🔻همان‌طور که حلاج می‌گوید: «صوفی آن است که هیچ‌کس او را نپذیرد و او هیچ‌کس را نپذیرد. [2] 🔰این تدبیر سران تصوف باعث شد بسیاری از صوفیان، امواج تند مذمت دیگران را تحمل کرده و خود را ورای دیگر مردم ببینند، زیرا با این سخنان، این‌طور به آن‌ها القاء شده بود که با دیگران متفاوت‌اند و باید بهای این تفاوت را با شنیدن مذمت بپردازند. 📚پی‌نوشت: 1.عطار نیشابوری، فریدالدین محمد، تذکره الاولیاء،نشر زوار،تهران، 1346،ص 539، شرح شبلی 2.عبادی، مظفر بن اردشیر، مناقب الصوفیه، محقق مایل هروی، نجیب، نشر مولی، 1393، ص 33. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اهانت به 🔶 👈🏼 بعد از آنکه در جریان ، بودن را اثبات نمودند، و حق و باطل را از هم تمییز دادند، امروزه پیروان همان خلیفه و و و (به تصریح بخاری)، برای راهی جز اهانت به مقام دختر رسول الله پیدا نکردند: محمد بن صالح العثيمين ناصبی نسبت به دخت رسول‌الله زبان به هتاکی گشوده است: ... ولكن كما قلت لكم قبل قليل: عند المخاصمة لا يبقي للإنسان عقل يدرك به ما يقول أو ما يفعل، أو ما هو الصواب فيه؛ فنسأل الله أن يعفو عنها، وعن هجرها خليفة رسول الله صلى الله عليه (وآله) وسلم. از اینکه به علیه السلام چیزی بدهد، امتناع کرد. لذا فاطمه از خشمگین شد و با او کرد ... در هنگام و دعوا عقلی برای انسان باقی نمی‌ماند تا بداند که چه میگوید و چه کار می‌کند، و یا راه درست چیست! پس از خداوند می خواهیم که از فاطمه بگذرد که با خلیفه رسول خدا قهر کرد! 📚شرح صحيح مسلم للعثيمين ج۶ ص۷٤ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠از تاسیس خانقاه تا جدایی شریعت 🔸مساجد بعنوان محلی بنیادین برای عبادت پروردگار مشخص شده‌اند، از این رو مسجد محلی برای انجام مناسک دینی است که از سوی خدا و رسول و جانشینان معصوم رسول خدا (علیهم السلام) مورد عنایت ویژه قرار گرفته است. 🔹عباداتی که در مسجد انجام می‌شود مطابق با دستورات الهی و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) است. در واقع مساجد پایگاه عبادت بر حسب دستورات خداست. 🔻اما صوفیه با اینکه مسلمان هستند محل عبادتی غیر از مسجد برای خود برگزیده‌اند و از انجام مسائل شریعتی جدا افتاده‌‌اند. 🔻جدایی محل عبادت صوفیه از مسجد به خانقاه، تمام مساله نیست بلکه ایشان به جای انجام امور عبادی، در برخی موارد کارهایی که در شرع اسلام از آن نهی شده است را در خانقاه انجام می‌دهند. 🔻پس «اگر مسجد پایگاه دین و شریعت بود، خانقاه پایگاه طریقت و پایگاهی برای گستراندن اندیشه و رفتارهای زمینی و عرفی شدند و بویژه با پیدایش سماع و رقص صوفیانه در خانقاه‌ها، جدایی میان خانقاه و شریعت افزایش یافت.»[1] 🔰درنتیجه یکی از عوامل جدایی صوفیه از عموم مسلمانان و پر رنگ شدن جدایی طریقت از شریعت، ایجاد خانقاه است. 📚پی‌نوشت: 1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد 🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی خود برمی‌گزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیت‌های عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام می‌دادند. 🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاه‌ها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید می‌آورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین می‌رفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی می‌رفت خانقاه را سرای خویش می‌یافت.»[1] 🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه می‌دهد، جدا کرده و کم‌کم همانند تافته‌ای جدا بافته از آموزه‌های اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود. 📚پی‌نوشت: 1.زرین‌کوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد 🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی خود برمی‌گزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیت‌های عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام می‌دادند. 🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاه‌ها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید می‌آورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین می‌رفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی می‌رفت خانقاه را سرای خویش می‌یافت.»[1] 🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه می‌دهد، جدا کرده و کم‌کم همانند تافته‌ای جدا بافته از آموزه‌های اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود. 📚پی‌نوشت: 1.زرین‌کوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠خانقاه محفلی برای صوفیان فراری از مسجد 🔸در زمانی که مسلمانان مسجد را بعنوان مرکز فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی خود برمی‌گزیدند، صوفیان از این امر سر باز زده و خانقاه را به جای مسجد انتخاب کرده و فعالیت‌های عبادی و اجتماعی خود را در آن محل انجام می‌دادند. 🔹جایگاه خانقاه در صوفیه آنقدر مهم جلوه داده شد که این مکان بعنوان محفلی برادرانه برای صوفیان به شمار آمد. از این رو درباره خانقاه گفته شده: «وجود خانقاه‌ها و ارتباط آنها با مشایخ، نوعی خویشاوندی و برادری بین صوفیان پدید می‌آورد؛ چنانکه حدود و ثغور در قلمرو حیات صوفی از بین می‌رفت و از سمرقند تا فارس و از سند تا اسکندریه، هر جا صوفی می‌رفت خانقاه را سرای خویش می‌یافت.»[1] 🔰صوفیه با تغییر محل عبادت خود از مسجد به خانقاه، در حقیقت راه خود را از دین و شریعت محمدی (صلی الله علیه و آله) که با محوریت مسجد به حیات خود ادامه می‌دهد، جدا کرده و کم‌کم همانند تافته‌ای جدا بافته از آموزه‌های اسلامی دور شدند و همین امر موجب شد تا به مرور زمان بر انحراف صوفیان مسلمان افزوده شود. 📚پی‌نوشت: 1.زرین‌کوب عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، تهران، 1362، ص 79. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
از چاله به چاه افتادن آموزه ی تثلیث با چالش تناقض (یگانگی خدا و سه گانگی - خدا بودن پدر، پسر و روح القدس) روبروست. یک توجیه الهیدانان مسیحی در رفع تناقض، این است که یگانگی مربوط به چیستی خدا و سه گانگی مربوط به کیستی اوست. "Rather, Christians maintain that in one way ( what God is) God is one and in a different way ( who God is) he is three."* چالش این توجیه: مراد از چیستی، چیست؟ آیا مراد، هویت است؟ هویت (حد وجود) که خدا را محدود و در نتیجه معدود و غیر ازلی می سازد. --- *http://factsandfaith.com/how-can-god-be-both-three-and-one-is-the-doctrine-of-the-trinity-irrational/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: مهربانى با مردم را پوشش دل خويش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش. مبادا هرگز، چونان حيوان شكارى باشى كه خوردن آنان را غنيمت دانى، زيرا مردم دو دسته اند، دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش مى باشند. اگر گناهى از آنان سر مى زند يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد. همانا تو از آنان برتر، و امام تو از تو برتر، و خدا بر آن كس كه تو را فرماندارى مصر داد والاتر است، كه انجام امور مردم مصر را به تو واگذارده، و آنان را وسيله آزمودن تو قرار داده است 📚نهج البلاغه (قسمتی از نامه 53 خطاب به مالک اشتر) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 اعترافات عجیب در هجوم به 🔶 محدث در کتاب (کتابی با اوج تعصبات علیه شیعه) در پاسخ به طعن شیعیان در مسئله هجوم به اصل هجوم و جسارت را قبول کرده است: ۱. اعتراف به تهدید به احراق و سوزاندن توسط بن خطاب؛ ۲. به علت خروج از جماعت؛ ۳. توهین به متحصن در منزل : - صاحب - گر - طالبین امت - مردودان جانب الهی ٤. اعتراف به فساد و تباهی امت توسط و پیروانش در و کار صحیح در جنگیدن با آنان با وجود هتک حرمت ؛ ۵. اعتراف به عدم رضایت متحصن با ؛ ۶. اعتراف به صحت کار در جزای صحابه متحصن به و ؛ ۷. بیت ، محل تجمع مخالفین ؛ ۸. نابودی اصل اسلام به سبب فتنه علیه ؛ ۹. بی‌ادبی در به سوزاندن ؛ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠دستبرد قشیری به موقوفات خانقاه! 🔸همانطور که اهل شریعت به خاطر اهمیت مسجد برای آن موقوفاتی در نظر می‌گرفتند، صوفیان نیز برای خانقاه موقوفاتی در نظر داشتند تا با صَرف آنها امورات خانقاه را بگذرانند. 🔹با افزایش درآمد موقوفات خانقاه، سودجویی و بهره برداری شیخ، خادمان و پیرامونیانِ ایشان از درآمد خانقاه افزایش یافت و درگیری میان آنها بالا گرفت. 🔻نمونه از دستبرد بزرگان صوفیه به درآمد خانقاه‌ها پیغام شیخ ابوسعید ابوالخیر به ابوالقاسم قشیری پیرامون دستبرد او به اوقاف خانقاهش است.»[1] 🔻این سروده حافظ اشاره به فساد درآمد اوقاف خانقاه است: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد که می حرام ولی به ز مال اوقاف است. [2] 🔰بنابراین تاسیس خانقاه نه تنها زمینه انحرافات عقیدتی صوفیه را فراهم کرد، بلکه زمینه انحراف عملی ایشان را نیز رقم زد. این در حالی است که انحرافات صوفیه از سطح عوام به خواص کشیده شد و بزرگان صوفیه دچار انحرافات ذکر شده گردیدند. 📚پی‌نوشت: 1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29 به نقل از: محمد بن منور، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، به کوشش شفیعی کدکنی، آگاه، تهران، 1376، ج 1، ص 280. 2.دیوان حافظ، غزل شماره 44. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دستبرد قشیری به موقوفات خانقاه! 🔸همانطور که اهل شریعت به خاطر اهمیت مسجد برای آن موقوفاتی در نظر می‌گرفتند، صوفیان نیز برای خانقاه موقوفاتی در نظر داشتند تا با صَرف آنها امورات خانقاه را بگذرانند. 🔹با افزایش درآمد موقوفات خانقاه، سودجویی و بهره برداری شیخ، خادمان و پیرامونیانِ ایشان از درآمد خانقاه افزایش یافت و درگیری میان آنها بالا گرفت. 🔻نمونه از دستبرد بزرگان صوفیه به درآمد خانقاه‌ها پیغام شیخ ابوسعید ابوالخیر به ابوالقاسم قشیری پیرامون دستبرد او به اوقاف خانقاهش است.»[1] 🔻این سروده حافظ اشاره به فساد درآمد اوقاف خانقاه است: فقیه مدرسه دی مست بود و فتوا داد که می حرام ولی به ز مال اوقاف است. [2] 🔰بنابراین تاسیس خانقاه نه تنها زمینه انحرافات عقیدتی صوفیه را فراهم کرد، بلکه زمینه انحراف عملی ایشان را نیز رقم زد. این در حالی است که انحرافات صوفیه از سطح عوام به خواص کشیده شد و بزرگان صوفیه دچار انحرافات ذکر شده گردیدند. 📚پی‌نوشت: 1.کسروی احمد، صوفیگری، به کوشش امینی محمد، شرکت کتاب، تهران، 1393، ص 29 به نقل از: محمد بن منور، اسرار التوحید فی مقامات الشیخ ابی سعید، به کوشش شفیعی کدکنی، آگاه، تهران، 1376، ج 1، ص 280. 2.دیوان حافظ، غزل شماره 44. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠غزالی: بر اساس مکاشفه شیعه باطل است! 🔸از مواردی که صوفیه در حقانیت خود بدان استناد می‌کنند، کشف و شهود است. برخی از ایشان کشف و شهود را مبنای پاره‌ای از عقاید و باورهای خود قرار داده و مطابق آن احکام دیگر را صادر می‌کردند. 🔹نکته جالب آن است که هر يک از صاحبان مسلک‌های صوفیه، مدعی بطلان مسالک‌ مخالف خود بر اساس كشف و شهود هستند. 🔻از میان این افراد غزالی گفته: «با ده سال رياضت‌كشی و خلوت‌گزينی و متاركه درس، بطلان مذهب شيعه و مراتب فراوان برتری ابوبكر بر علی(ع) برايش كشف شده است، هم چنين شيعيان صوفی مسلک و هر گروهی حتی كفار هند و ديگران نيز، چنين ادعايی كرده‌اند.»[1] 🔰با توجه به اینکه منشأ کشف و شهود گاهی شیطانی و گاه الهی است، نمی‌توان به آن استناد کرد و کشف و شهود را مبنایی اصیل برای تمییز حق از باطل قرار داد. ♻️از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت برخی از كشف‌ و شهودهای صوفیه، پندار و خيالی بيش نبوده و از حقيقتی برخوردار نیست و يا صرفا ادعايی بی‌پايه و اساس است و بر فرض آنکه همه مواردی که در اصالت کشف و شعود معتبر است، قطعی و ثابت شده باشند، در این صورت کشف و شهود فقط برای صاحب آن بعنوان حجت و ملاک قرار می‌گیرد نه برای همه. 🌟درنتیجه قرار دادن کشف و شهود بعنوان معیاری برای صدور حکم کلی برای همه افراد جامعه، امری غیر شرعی و موهوم است. 📚پی‌نوشت: 1.شیخ حر عاملی، نقدی جامع بر تصوف، انصاریان، قم، 1386، ص 173. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شبلی برملا کننده دروغ بزرگ صوفیان 🔸شبلی از بزرگان صوفیه ازجمله کسانی است که با ابراز عقیده مذهب و اعتقاد فرقه‌ای خود، سال‌ها پنهان‌کاری سران تصوف را آشکار ساخت و آن‌ها را رسوا کرد. 🔹از جمله اینکه عقاید و اسرار صوفیانه که سال‌ها بود بزرگان صوفیه آن را از ترس مذمت مسلمین پنهان کرده بودند، آشکار کرد. 🔻جنید بغدادی در این رابطه می‌گوید: «ما این علم را در سرداب‌ها و خانه‌ها بیان می‌کردیم. شبلی آمد و آن را آشکار ساخت.» [1] 🔻دیگر اینکه صوفیه با جعل تاریخ، بزرگان خود را از شاگردان و مصاحبان ائمه اطهار (علیهم السلام) به شمار آورده‌اند، ولی شبلی با ابراز عقیده خود در مورد ائمه(علیهم السلام) و رافضی خواندن شیعیان و اهانت به آن‌ها، از دروغ صوفیان، در ارادت داشتن و شاگردی کردن در مکتب ایشان پرده برداشت. 🔻همچنان که نقل شده است شبلی گفت: 👈«ازجمله فرق عالم که خلاف کرده‌اند هیچ‌کس دنی‌تر (پست‌تر) از روافض و خوارج نیاید، زیرا دیگران که خلاف کرده‌اند درحق کردند و سخن از او گفتند و آن دو گروه، روزگار در خلق به باد دادند. از این کلام فهمیده می‌شود که: شبلی شیعه را از جمیع کفار پست‌تر می‌دانسته! زیرا که ایشان اوقات خود را صرف اثبات و تعیین امام نموده‌اند.» [2] 🔰در اینجا شبلی نه‌تنها شیعیان را رافضی معرفی کرده، بلکه اثبات ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) را کاری بیهوده می‌داند. 📚پی‌نوشت: 1.طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 154. 2. همان عضویت👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠گلایه قشیری از اباحه گری صوفیه 🔸عبدالکریم بن هوازن قشیری (حدود 376-465 هجری) از بزرگان و نویسندگان مشهور صوفیه است. 🔹قشیری به سبب شریعت محور بودن، گاه با صوفیان شریعت‌گریز درگیری داشت. قشیری از افرادی است که از اباحی‌گری و سهل‌انگاری برخی از صوفیان انتقاد کرده است و درباره آنان می‌گوید: 👈«به‌راستی که طریقت فرسوده گشته...پارسایی نابودشده و بساطش برچیده گشته. آز نیرو گرفته و ریسمانش استوارشده، پاس شریعت از دل‌ها رخت بربسته، سهل‌انگاری در امر دین را بهترین دست‌آویز می‌شمارند و فرق حلال و حرام نمی‌گذارند، حشمت فروگذاشته و از حرمت دست بازداشته‌اند، عبادت‌ها خوار انگارند و روزه و نماز نگزارند. در میدان غفلت می‌تازند و در پیروی شهوات و لاقیدی و ارتکاب منهیات و حرام‌خوارگی پای می‌فشارند و به این همه بدکارگی بس نکرده سخن از حال و مقامات و کشف و کرامات می‌گویند و مدعی هستند که قائم به حقند و محکوم به احکام آن، و محو در حقند و هر چه را بپسندند خدا ایشان را عتاب و سرزنش نکند چرا که اسرار احدیت برایشان جلوه‌گر شده و ایشان را از خود ربوده و سراپایشان را دربرگرفته و احکام بشریت از ایشان برخاسته است.»[1] 🔰اعتراض قشیری به رفتار و احوال صوفیان عصر خود بیانگر فاصله گرفتن آنان از شریعت و سهل‌انگاری در دین توسط آنان است تا حدی که نماز نمی‌خواندند و نسبت به امور شرعی بی‌قید بودند. 📚پی‌نوشت: 1. قشیری عبدالکریم بن هوازن، رساله قشیریه، زوار، ۱۳۸۹، صص ۲ و ۳. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠روایتی از نخستین کسی که فقها را علمای ظاهر خواند! 🔸علمای دین که به مخالفت با صوفیه پرداختند، مورد غضب صوفیه قرار گرفته‌اند، به همین جهت است که صوفیه فقها را علمای ظاهر خوانده و نظریات‌ اجتماعی‌ و فقهی‌ ایشان را منجمد، خشک و خشن‌ معرفی‌ می‌کنند. 🔹با دقت در سیر تاریخ صوفیه و پدید آمدن این تفکر -علمای ظاهر خواندن فقها- درمی‌یابیم 🔻«نخستین‌ کسی‌ که‌ فقها را در ایران با این‌ لقب مورد خطاب قرار داد "سر جان‌ مَلکُم" جاسوس انگلیس بود. 🔻شاهد تاریخی‌ بر این مطلب که‌ سر جان ملکم فقها را علمای ظاهر خواند، وقایع‌ مربوط‌ به‌ مرحوم‌ ملا‌ محمدباقر مجلسی‌ است. 🔻به دنبال مخالفت‌های علامه مجلسی با جریان صوفیه انحرافی، سر جان ملکم، عملکرد اجتماعی‌ و سیاسی‌ مرحوم‌ مجلسی‌ را نشانه‌ اندیشه‌ فقهی و جریان‌ مقابل‌ را جریان‌ عرفانی‌ می‌خواند. 🔻روشن‌فکرانی که‌ در صدر مشروطه‌ به‌ فعالیت‌ سیاسی‌ می‌پرداختند و نیز در لژهای‌ فراماسونری‌ سازمان‌ می‌یافتند با پذیرش‌ این‌ نظر، اد‌عای‌ همدلی‌ با دیدگاه‌ عرفانی‌ داشتند.»[1] 🔰بعد از اتهام‌زنی و توهین جاسوسی انگلیسی به فقهای شیعه، صوفیه و روشنفکران که به خاطر مخالفت فقها با صوفیه، رابطه خوبی با فقها نداشتند، ادامه دهنده راه سرجان ملکم شدند. ♻️از آن زمان به بعد این واژه دست‌آویز فرقه‌های صوفیه شده و از آن در رد علمای دین سوء استفاده‌ها کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.پارسانیا حمید، عرفان، علیه تساهل و اباحه گری، کتاب نقد، شماره 14 و 15، ص 367. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 در نداشتن خانه‌های 🔶 🔸 جواب اول: آیه قرآن کریم قرآن کریم در سوره «نور» می‌فرماید: لَيْسَ عَلَى الْأَعْمى‏ حَرَجٌ وَ لا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَ لا عَلَى الْمَريضِ حَرَجٌ وَ لا عَلى‏ أَنْفُسِكُمْ أَنْ تَأْكُلُوا مِنْ بُيُوتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ آبائِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أُمَّهاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ إِخْوانِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخَواتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَعْمامِكُمْ أَوْ بُيُوتِ عَمَّاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخْوالِكُمْ أَوْ بُيُوتِ خالاتِكُمْ أَوْ ما مَلَكْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَديقِكُم... بر نابينا و افراد شل و بيمار گناهى نيست (كه با شما هم غذا شوند) و بر شما نيز گناهى نيست كه از خانه‌‏هاى خودتان (خانه‌‏هاى فرزندان يا همسرانتان كه خانه خود شما محسوب می‌شود بدون اجازه خاصى) غذا بخوريد، و همچنين خانه‌‏هاى پدرانتان، يا خانه‏‌هاى مادرانتان، يا خانه‏‌هاى برادرانتان، يا خانه‏‌هاى خواهرانتان يا خانه‏‌هاى عموهايتان، يا خانه‌‏هاى عمه‌‏هايتان، يا خانه‏‌هاى دائيهايتان، يا خانه‏‌هاى خاله‌‏هايتان، يا خانه‏‌اى كه كليدش در اختيار شما است، يا خانه‏‌هاى دوستانتان...‏ 📚 سوره نور آیه۶۱ مخاطب اولیه این آیه، مردم اهل مدینه هستند. می گوید آن خانه هائی که کلیدشان دست شماست، می توانید واردش بشوید و از آنجا غذا بخورید. 👈 سؤال این است که اگر خانه‌های مدینه درب نداشت، کلمه چه معنائی دارد؟! آیا با کلید، پرده‌ها را قفل می‌کردند؟! یا حصیرها را قفل می‌کردند؟! این نص است. فارغ از تمام روایات موجود. . 🔸 جواب دوم: روایت «صحیح مسلم» در صحیح خود روایتی را نقل می‌کند که دال بر درب داشتن خانه‌های مردم مدینه است: «إِنَّمَا أُمِرَ... وَ بِالْأَبْوَابِ أَنْ تُغْلَقَ لَيْلًا» و دستور داد که شبها ها را ببندیم. 📚 صحیح مسلم ج۳ ص ۱۵۹۳ (باب فی شرب النبیذ، ح۲۰۱۰) 👈🏼 اگر شروح صحیح مسلم هم مشاهده شود، خواهید دید که پیغمبر امر و دستور دادند بر اینکه مردم شب‌ها درب خانه خود را ببندند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام در دعاى کمیل به درگاه خداوند: اى پروردگار، اى پروردگار، اى پروردگار! به حقّ تو و به مقام قُدست، و به بزرگ ترين صفات و نام هايت، از تو درخواست مى كنم كه اوقات شب و روز مرا به ياد خودت، آباد گردانى و پيوسته، در خدمت خودت قرارم دهى و اعمالم را به درگاهت بپذيرى تا آن كه همه اعمال و اَورادم يك وِرد شوند و تا ابد، در خدمت تو باشم سرورم، اى آن كه تكيه ام به اوست، اى آن كه از احوال خويش به او شِكوه مى كنم، اى پروردگار، اى پروردگار! اندام هاى مرا در خدمت به خودت، نيرومند گردان و دلم را در عقيده، استوار بدار و در ترس از خودت، به من كوشايى بخش و پيوسته مرا در خدمت خويش بدار، تا در ميدان هاى مسابقه دهندگان، به سوى تو بدوانم و در ميان پيشى گيرندگان به كوى تو بشتابم و در ميان مشتاقان، شوق نزديك شدن به تو، جانم را فرا گيرد و چونان نزديك شدن اخلاص مندان، به تو نزديك شوم و آن سان كه اهل يقين از تو مى ترسند، از تو بترسم و در كنار و پناه تو، با مؤمنانْ گِرد آيم عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠عالم فداکاری که صوفی خطاب شد! 🔸ازجمله کسانی که متصوفه او را به خود منسوب می‌کنند، مرحوم شیخ بهایی است. 🔹سلطان حسین تابنده قطب فرقه‌ی گنابادی، از او به‌عنوان یک صوفی یاد کرده است. [1] 🔻اما شیخ بهایی نه تنها اعتقادی به صوفیگری نداشته است بلکه به اذعان خودش، وانمود می‌کرده است که فریب صوفیه را خورده است و در واقع درپی هدایت آنها بوده است. 🔻نهاوندی می‌گوید: «روزی شیخ بهایی به یکی از شاگران خود گفت: امشب به منزل ما بیا، من هم امتثال امر کردم و رفتم، کم‌کم ارکان دولت صفویه آمدند و همه صوفی بودند. پس شیخ بهایی فرمود: تو را آوردم که ببینی من بیچاره در این زمان مبتلا شده‌ام که شاه و درباریان همه اهل تصوف هستند، ناچار شدم از این راه وارد شوم شاید کم‌کم آن‌ها را هدایت کنم. پس مرحوم آیت‌الله میرزا حسین تهرانی نجفی در میان جمع فرمودند: کسی ظن به شیخ نبرد، زیرا او مبتلا شده بود و از روی مصلحت انجام می‌داد.» [2] 🔰درواقع نه‌تنها شیخ بهایی قصد هدایت عامه صوفیه را داشتند بلکه در پی فرصتی بودند تا کشور را از دست صوفیان درباری نجات دهند و از آن طریق جامعه را از به انحراف کشیده شدن توسط صوفیه برهاند که تا حدود زیادی هم موفق به این کار شدند. 📚پی‌نوشت: [1]. تابنده، سلطان حسین، رساله رفع شبهات، حقیقت، 1382، ص 822. [2]. نهاوندی، علی‌اکبر، جنتان مدهامتان، مجمع ذخایر اسلامی، تهران، 1354، جنت 1، ص 29. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و کلاهخود در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه: این خدا دارای سر، بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: "او دید که کسی نبود و به شگفت آمد که شفاعت‌کننده‌ای وجود نداشت؛ پس بازوی خودش برای او نجات به ارمغان آورد و عدالت وی از او حمایت کرد. پس عدالت را چون زره بر تن کرد و کلاهخود نجات را بر سر نهاد. جامۀ انتقام را در بر کرد و خویشتن را به ردای غیرت ملبس ساخت."* ـــــ *اشعیا باب ۵۹ : ۱۶ - ۱۸. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e