eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 اعتراف شاعر بزرگ سنّی به هجوم به 🔶 👈🏼 از نشانه‌های اثبات یک مسئله تاریخی ورود به ادبیات و شعر است. 🔸 حمله به خانه و آتش زدن آن آنقدر نزد مشخص است که شاعر معروف شان، ( ) در اشعارش در مورد این واقعه می‌گوید: وقولة (لعلی) قالها (عمر) أکرم بسامعها أعظم بملقیها! حرقت دارک لا أبقی علیک بها إن لم تبایع وبنت المصطفى فیها ما کان غیر (أبی حفص) یفوه بها أمام فارس (عدنان) وحامیها و کلامی که از سوی خطاب به صادر شد چه شنونده بزرگواری و چه گوینده بزرگواری (عُمَر) به (علی) گفت: اگر نکنی خانه‌ات را به آتش می‌کشم و کسی را در آن باقی نمی‌گذارم حتی اگر در آن باشد به غیر از (عُمَر) کسی دیگر نمی توانست چنین کلامی را خطاب به شهسوار عرب و مدافع آن بگوید 📚 دیوان حافظ إبراهیم ص۸۲ ط الهیئة المصریة 👈 آیا آتش زدن خانه اهل بیت و کشتن آنها جرات و شجاعت محسوب شده و افتخار داد؟‌ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠انتقاد محکم سنایی از صوفیه 🔸از منتقدان سرسخت تصوف، ابو المجد بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی است، که سروده‌های تندش، او را در جرگه‌ی مخالفان سرسخت تصوف حساب کرده‌است. 🔹او اشعار مختلفی در رد صوفیه و انتقاد‌های شدیدی نسبت به این طایفه دارد. 🔻در میان اقول صوفیه، به سختی می‌توان کلامی به سنگینی و صلابت قصاید مستحکم سنایی در رد و انکار صوفیه یافت. 🔻گزیده یکی از اشعار تند سنایی در نقد صوفیه و بزرگان و اعمال ایشان بعنوان نمونه نقل می‌شود. 🔹ای مسلمانان! خلایق، حال دیگر کرده‌اند از سر بی حرمتی معروف، منکر کرده‌اند 🔹در سماع و پند، اندر آیات حق چشم عبرت کور و گوش و زیرکی کر کرده‌اند 🔹کار و جاه سروران شرع در پای اوفتاد زانکه اهل فسق از هر گوشه سر بر کرده‌اند 🔹خرقه‌پوشان مزور سیرتِ سالوس و زرق خویشتن را سخره قیماز و قیصر کرده‌اند . . . 🔹مصحف یزدان درین ایام کس می‌ننگرد چنگ و بربط را بها اکنون فزون‌تر کرده‌اند 🔹کودکان خرد را در پیش مستان می‌دهند مر مخنث را امین خوان و دختر کرده‌اند 🔹ای مسلمانان دگر گشته‌ست حال روزگار زانکه اهل روزگار احوال دیگر کرده‌اند. [1] 💢با وجودی که سنایی مشهور به صوفی‌گری است، اما او در نقد جریان صوفی‌گری و بزرگان ایشان و اعمال و رفتار این طایفه اشعار تند و تیزی دارد. 📚پی‌نوشت: 1.دیوان اشعار سنایی، قصاید، شماره 49. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حضرت عیسی هم شارب بلند داشتن 🔸اکثر صوفیه برای شارب احترام خاصی قائل هستند و قدمتی بلند برای آن قائل هستند و علت بلند گذاشتن آن را اقتدا به امام علی (ع) می‎دانند. 👈گویند: «وقتی امیرالمومنین (ع)، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را غسل می‌داد، آب سر ناف ایشان را آشامید! و دیگر شارب خود را نگرفت!» [2] 🔻اما مرتضی محجوبی با لقب طریقتی رشیدعلی از بزرگان سلسله گنابادیه جدیدترین اظهارنظر را در رابطه با سبیل داشته و قدمت شارب بلند را به زمان حضرت عیسی مسیح می‌رساند و می‌گوید: حضرت عیسی گیسوان بلند داشتند، محاسن بلند داشتند، شارب بلند داشتند، چون کسانی که به آمریکا و اروپا رفتند در کلیساها تمثالی از پیامبران سابق هست که شارب و محاسن بلند و گیسوان تمیز دارند. حضرت عیسی هم همین‌طور بوده است. [2] 🔰اما این چنین اظهارنظری به دور از شأن مشایخ فرقه گنابادیه است که برای توجیه شارب بلند خود، آن را منسوب به ائمه و انبیاء الهی کنند، آن‌هم با استدلالی بی‌اساس، از نقاشی‌هایی که هیچ منبع موثقی در تأیید آن‌ها نیست. اگر هم بپذیریم که این تصاویر واقعی بوده و شارب بلند گذاشتن جزء شریعت آن پیامبر الهی بوده است، حال باید پرسید که آیا دراویش، باید به شریعت عیسی مسیح عمل کنند؟ یا اگر خود را مسلمان می‌دانند به شریعت آخرین پیامبر الهی، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) تمسک جویند؟ 📚پی‌نوشت: 1. ذبیح‌الله محلاتی، کشف الاشتباه، ص 432 2. 27/ 9/ 1396 کانال صدای سخن عشق عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠بوسه در تصوف، مقدمه رسیدن به خدا 🔸شاهدبازی و نظربازی از انحرافات صوفیه است که برخی از صوفیه آن را راهی برای رسیدن به خداوند قلمداد می‌کنند. 🔹غزالی نظر کردن بر زیبارو را به دو قسمت تقسیم می‌کند: «یکی از روی شهوت و دیگری از روی عبرت. او نظر کردن بر خوب‌رویان را از روی شهوت گناه دانسته‌ و همین نظر اگر از روی عبرت باشد را عبادت می‌داند.» [1] 🔻این در حالی است که یک حکایت مشهور نشان می‌دهد که احمد غزالی فقط به مشاهده شاهد اکتفا نمی‌کرده، بلکه در این راه آنچنان مشتاق بوده که حتی از بوسیدن روی شاهد نیز ابا نداشته است. 👈درباره او آمده است: «ملکشاه به احمد غزالی ارادت می‌ورزید. روزی سنجر -پسرملکشاه- که شخصی زیبا بود، به دیدن شیخ رفت و شیخ گونه او را بوسید. این معنی بر حضار گران آمد و به سلطان رساندند. ملکشاه به سنجر گفت: شنیده‌ام که احمد غزالی بر گونه تو بوسه داده است. گفت: آری. گفت: تو را بشارت باد که بر یک نیمه از جهان فرمانروا گشتی و اگر شیخ از گونه دیگر تو نیز بوسه می‌گرفت بر تمام جهان مسلط می‌آمدی.» [2] 🔻اینکه صوفیه ادعا می‌کنند شاهدبازی ایشان بدون شهوت است، امری مضحک است زیرا بزرگان صوفیه در برخی موارد به شهوت‌آلود بودن شاهد بازی اذعان دارند. 📚پی‌نوشت: 1.یوسف‌پور محمدکاظم، نقد صوفی، روزنه، تهران، ص 198 2.پورجوادی نصرالله، سلطان طریقت، آگاه، تهران، 1358، صص ۵۴-۵۵. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
امام على عليه السلام فرمودند: الحَريصُ تَعِبٌ حريص، همواره در رنج است 📚 غررالحکم، حدیث3759 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
نانی به طعم مسیح مومنان مسیحی ایمان دارند که در عشای ربانی، نان به جسم عیسی مسیح و شراب به خون او تبدیل شده است.* برخی چالش های این مدعا: ۱. اگر نانی که در کلیسا با این باور، خورده می شود، آزمایش شود، دیگر ویژگی های نان متعارف را ندارد؟ ۲. آیا هر لقمه ای که هر فرد مسیحی می خورد، یک جسم کامل مسیح است؟ آیا در این صورت، میلیون ها مسیح نخواهیم داشت؟ اگر هم بخشی از مسیح خورده شده باشد، مسیح کامل، خورده نشده است. ---- *۱۳۷۶. شورای ترنت، ایمان کاتولیکی را بدین شرح خلاصه می‌کند: "چون مسیح، منجی ما گفته که آنچه را او با نان عرضه کرد، واقعاً جسم او بوده است، پس همیشه این اعتقاد کلیسای خدا بوده است و شورای مقدس اینک دوباره اعلام می‌کند که با تقدیس نان و شراب، کل جوهر نان به جوهر جسم مسیح خداوند ما و کل جوهر شراب به جوهر خون او متحول می‌شود. کلیسای کاتولیک این تغییر را به نحو شایسته و کامل، تحول جوهری نامید". تعالیم کلیسای کاتولیک، ن. الکترونیکی، پدید آورنده: کلیسای کاتولیک؛ مترجمان: حسن قنبری، حسین سلیمانی و احمد رضا مفتاح؛ قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۸۸، ص ۳۷۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠رد اسقاط تکلیف با تمسک به سیره معصومین (ع) 🔸آنچه از حالات پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصوم (علیهم السلام) معلوم و مشخص است آن بزرگواران در مدت عمر شریف خود حتی در بیماری‌ای که به شهادتشان می‌انجامید، بر انجام عبادت و طاعات خویش مراقبت داشتند. 🔹بنا بر ادعای صوفیه در مورد اسقاط تکلیف برای اشخاصی که به مقامات خاصی رسیده‌اند، لازم است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) به مقام کشفی که صوفیان مدعی آنند، نرسیده باشند! وگرنه به عقیده اینان انجام عبادات بر آنان واجب نبود. 🔻امیر مومنان علی (علیه السلام) فرمود:«لَو كُشِفَ الغِطاءُ مَا ازدَدتُ يَقينَاً [بحار الانوار، اسلامیه، ج 46، ص 134] اگر پرده‌ها کنار رود، چیزی بر یقینم افزوده نخواهد شد.» بنابراین مساله اسقاط تکلیف که به جهت شریعت‌گریزی توسط صوفیان مطرح شده، منتفی خواهد بود. 📚پی‌نوشت: 1.مجلسی محمدباقر، بحار الانوار، اسلامیه، تهران، ج 46، ص 134. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠رد اسقاط تکلیف صوفیه با تمسک به روایات 🔸روایات فراوان و متواتری از معصومین (علیهم السلام) رسیده که بر وجوب تمسک به دین و استمرار آن تا لحظه مرگ دلالت دارد و حلال حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) را تا قیامت حلال و حرام او تا روز قیامت حرام اعلام است. 👈«عَنْ زُرَارَةَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ فَقَالَ حَلَالُ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَا يَكُونُ غَيْرُهُ وَ لَا يَجِي‏ءُ غَيْرُهُ وَ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ مَا أَحَدٌ ابْتَدَعَ بِدْعَةً إِلَّا تَرَكَ بِهَا سُنَّة.[1] 🔻زرارة می‌گويد از امام صادق (علیه السلام) راجع به حلال و حرام پرسيدم. ایشان فرمودند: حلال محمد هميشه تا روز قيامت حلال‌ست و حرامش هميشه تا روز قيامت حرام، غير حكم او حكمى نيست و جز او پيغمبرى نيايد و على (علیه السلام) فرمود هيچ كس بدعتى ننهاد جز آنكه به سبب آن سنتى را ترك كرد.» 🔰روایات و احادیث یاد شده با وجود فراوانی، عموماً و خصوصاً بر این معنا تصریح دارند و اهل دقت هیچ‌گونه تردیدی در آنها نمی‌یابند. ♻️بنابراین سستی ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف شرعی از مکلفین بی‌اساس است. 📚پی‌نوشت: 1.کلینی، اصول كافی، ترجمه مصطفوى، اسلامیه، تهران، ج ‏1، ص 75. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠رد اسقاط تکلیف با تمسک به آیات قرآن 🔸برخی از صوفیه معتقد هستند در صورت دست‌یابی به کشف مورد ادعای خود، تکالیف شرعی از ایشان ساقط می‌شود. 🔹از این رو یکی از بزرگان صوفیه درباره اسقاط تکلیف می‌گوید: «پس از یقین، عبودیت نیست، ربوبیت است و تکلیف نیست!»[1] 🔰ما با تمسک به آیات قرآن این ادعای صوفیه را رد می‌کنیم. خداوند متعال در کتاب خود قرآن کریم می‌فرماید: 👈«مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ [ذاریات/ 56] من جن و انس را نيافريدم جز براي عبادت کردن! (و از اين طريق تكامل يابند و به من نزديك شوند.)» 🔻مضمون این آیه با ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف متعارض است. زیرا آیه شریفه به صراحت اعلام می‌دارد هدف از خلقت اجنه و انسان‌‌ها عبادت خداوند است و اگر قرار باشد عبادت از انسان‌ها برداشته شود، آیه ذکر شده معنی نخواهد داشت. 🔰درنتیجه بطلان ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف روشن می‌شود. 📚پی‌نوشت: 1. گنابادی ملا علی، صالحیه، حقیقت، تهران، ص 411. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
صلى الله عليه و آله فرمودند: الْمُؤْمِنُ يَأْكُلُ بِشَهْوَةِ أَهْلِهِ وَ الْمُنَافِقُ يَأْكُلُ أَهْلُهُ بِشَهْوَتِهِ. مؤمن با رغبت و میل خانواده اش می خورد (نظر آنان مهم است) ولی خانواده منافق طبق میل آن منافق می خورند. 📚 كافي (ط - الإسلامية) ج‏4 ص12 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 دستور به خانه وحی 🔶 « » مورخ شهیر در قرن هفتم و هشتم در کتاب «المختصر فی اخبار البشر» در موضوع برخورد خلفا با کسانی که نکردند، می‌نویسد: ، عمر را به سوی و همراهانش فرستاد تا آنان را از خانه سلام الله علیها بیرون کند و به او گفت: اگر بیعت نکردند، با آن ها بجنگ؛ سپس با مشعلی از ، به سمت خانه رفت تا آن جا را بسوزاند. وقتی فاطمه سلام الله علیها او را دید، به او فرمود: ای پسـر خطـاب کجا می آیی؟! آیا می خواهی خانه ما را آتش بزنی؟ عمر گفت: آری (یا آتش می زنم) یا این که باید داخل شوید در آنچه امت در آن داخل شدند (بیعت کنید). 📚 المختصر فی اخبار البشر ج۱ ص۱۵۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔸🔶 و تِلْکَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ 💠 ترجمه: و ما این روزها[یِ پیروزی و ناکامی] را [به عنوان امتحان] در میان مردم می گردانیم 📚 قسمتی از آیه 140 سوره آل عمران عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 ناصبی و توجیه هجوم به 🔶 «ابن تیمیه» درباره علت هجوم به خانه علیه السلام و سلام الله علیها می‌گوید: اگر این صورت گرفته باشد، به این منظور بوده که اموال الهی از را از آن خانه خارج کنند و به صاحبان آن ها بدهند!!! 📚 منهاج السنه ج۸ ص۲۹۱ 👈🏼 پ ن: اولا تئوریسین وهابیت فرض را بر قبول هجوم به خانه گذاشته است و ثانیاً ابن تیمیه گری خود را با این جملات آشکار نموده، نمی‌گوید که اگر اموال الهی در خانه حضرت بوده پس چرا بدون هجوم از ایشان نخواستند آن ها را برگرداند؟! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت توسط استاد: حامد بازگیر ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیر علمی: حجت الاسلام فخرآور ⏰زمان: سه شنبه 1400/10/28 🕙ساعت: 10:00 الی 11:00 🔗لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: اِجعَلُوا كُلَّ رجائكُم للّهِِ سبحانَهُ و لا تَرجُوا أحَدا سِواهُ، فإنّهُ ما رَجا أحَدٌ غَيرَ اللّهِ تعالى إلاّ خابَ هر چه اميد داريد، به خداى سبحان داشته باشيد و به كسى جز او اميد مبنديد؛ زيرا هيچ كس، به غير خداوند متعال اميد نبست، مگر آن كه نوميد بازگشت 📚 غررالحكم حدیث2511 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح عالم به 🔶 مالکی عالم معاصر در کتابش به صراحت به صحت روایت اشاره می‌کند: ولكن حزب علي كان أقل عند بيعة عمر منه عند بيعة أبي بكر الصديق نظراً لتفرقهم الأول عن علي بسبب مداهمة بيت فاطمة في أول عهد أبي بكر، وإكراه بعض الصحابة الذين كانوا مع علي على بيعة أبي بكر، فكانت لهذه الخصومة والمداهمة، وهي ثابتة بأسانيد صحيحة اطرافيان در زمان بیعت با ، كمتر از زمان با بودند؛ چون در آغاز ابوبكر به خانه هجوم برده شد و بهمين جهت بعضى از صحابه که با علی علیه‌السلام بودند از بيعت با ابوبكر اكراه داشتند. اين مدعا با سندهاى صحيحى كه وجود دارد، ثابت شده است. 👈🏼 سپس در پاورقی می‌گوید: در ابتدا فكر مى‌كردم قصه هجوم است و صحت ندارد تا اینکه سندهاى محكم براى آن پيدا كردم كه يكى از آنها روایتی است که ابن ابی شیبه به از مولی عمر روایت کرده است . 📚 قراءة فی کتب العقائد المذهب الحنبلی ص٤۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔸🔶 قلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِي الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِيَدِکَ الْخَيْرُ إِنَّکَ عَلي‏ کُلِّ شَيْ‏ءٍ قَديرٌ 💠 ترجمه: بگو: خدایا! ای مالک همه موجودات! به هر که خواهی حکومت می دهی و از هر که خواهی حکومت را می ستانی ، و هر که را خواهی عزت می بخشی و هر که را خواهی خوار و بی مقدار می کنی ، هر خیری به دست توست ، یقیناً تو بر هر کاری توانایی 📚 آیه 26 سوره آل عمران عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تصریح به صحّت اسناد روایت منقول از 🔶 در کتاب المذکر و التذکیر والذکر به روایت به خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و تهدید به آتش زدن خانه و اهل خانه اشاره شده و محقق کتاب این روایت را تصحیح کرده است. 👈🏼 اسناده صحیح ؛ اخرجه ابن ابی شیبه فی " المصنف " بهذا الاسناد اسناد این روایت صحیح است و ابن ابی شیبه این روایت را با همین اسناد در آورده است. 📚 المذكر والتذكير والذكر ص۹۱ رقم۱۹ (اسم المؤلف: أبوبكر بن أبي‌عاصم و هو أحمد بن عمرو بن الضحاك بن مخلد الشيباني الوفاة ۲۸۷ه.ق ، دار النشر : دار المنار - الرياض- ۱۴۱۳ ه.ق / ۱۹۹۳ م ، الطبعه : الاولی ، تحقيق : ياسر خالد بن قاسم الردادي) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: مَا الْعَاجِلَةُ خَدَعَتْكَ وَ لَكِنْ بِهَا انْخَدَعْت‏ دنیا تو را گول نزده بلکه تو گول آن را خورده ایی 📚 غررالحكم حدیث2511 👈🏼👈🏼راهنمای شیادشناسی در محیط مجازی قدیم‌ها هر کجای خیابان شلوغ می‌شد مردم جمع می‌شدند، الان در اینستاگرام! به شلوغی‌ها، تیراژ بالا و فالوئر فراوان شک کنید به حرف‌ تیک آبی ‌ها بیش از سایرین شک کنید. این نشانه فقط برای تایید صفحات است، نه تایید حرف‌های صاحب صفحه! چه بسیار شارلاتان که از توییتر و اینستاگرام تیک آبی گرفته‌اند... فالوئر فراوان به معنای حقانیت و راستگویی نیست! فریب برچسب ‌هایی نظیر برترین، پرفروش ‌ترین، پربیننده ‌ترین، پرخواننده ‌ترین، پربازدیدترین، و... را نخوردید آنهایی که صفحه ‌شان پر از عکس اتومبیل است، فقدان شخصیت ‌شان را با ماشین ‌ها پوشش می‌دهند! فریب دغلکارانی راکه در اینستاگرام می گویند می‌خواهیم پولدارتان کنیم ولی قصد زدن جیب ‌شمارا دارند نخورید! گول ظاهرسازی و زبان بازی هایشان را نخورید! به تعداد محدودی خانم ‌های علاقمند هنرپیشگی جهت تست برای بازی در فیلم نیاز است. پس از واریز فیش.../ آگهی دهنده هم شیاد است و هم متجاوز! عنوان شغلی، شرافت اشخاص را تضمین نمی‌کند. فیزیکدان، خلبان، مترجم، کارگردان، مربی تیم ملی، ناشر، آرشیتکت هم می‌تواند قالتاق باشد! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
📚کانال ، تأملاتی است درباره: 🌍؛ اوصاف و احوال آن 📌لینک عضویت ایتا👇 👉https://eitaa.com/joinchat/2600337464C9b945cb3d1 🖥سایت: 🆔https://ahmadshahgoli.ir __ ✍🏻احمد شه گلی (دکتری فلسفه_عضو هیئت علمی) 🌿 🌾💐 🍃☘️🍄 💐🌾🌺🍃🌱
امام على عليه السلام فرمودند: فَضلُ فِكرٍ و تَفَهُّمٍ، أنجَعُ مِن فَضلِ تَكرارٍ و دِراسَةٍ زياد انديشيدن و فهميدن، سودمندتر از زياد تكرار كردن و خواندن است 📚 غررالحكم حدیث 6564 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 (۱)🔶 👈🏼 از نقل می‌کند: بر غضب نمود و با وى کرد و تا پایان عمر با او سخنى نگفت. و بعد از پیامبر شش ماه بیشتر زندگی نکرد. وقتی از دنیا رفت، شوهرش او را دفن کرد و را خبر نساخت و خود بر او نماز خواند: حدثنا یحیى بن بکیر حدثنا اللیث عن عقیل عن بن شهاب عن عروة عن عائشه أَنَّ فاطمة بِنْتَ النبی صلى الله علیه وسلم أَرْسَلَتْ إلى أبی بَکْرٍ تَسْأَلُهُ مِیرَاثَهَا ... فَوَجَدَتْ فاطمة على أبی بکر فی ذلک فَهَجَرَتْهُ فلم تُکَلِّمْهُ حتى توفیت و عاشت بَعْدَ النبی سِتَّةَ أَشْهُرٍ فلما توفیت دَفَنَهَا زَوْجُهَا عَلِیٌّ لَیْلًا ولم یُؤْذِنْ بها أبابکر وَصَلَّى علیها وکان لِعَلِیٍّ من الناس وَجْهٌ حَیَاةَ فاطمة فلما تُوُفِّیَتْ اسْتَنْکَرَ عَلِیٌّ وجوه الناس فَالْتَمَسَ مُصَالَحَةَ أبی‌بکر وَ مبایعته ولم یَکُنْ یُبَایِعُ تِلْکَ الْأَشْهُرَ. 📚 صحیح بخاری ج۴ ص۱۵۴۹ ح۳۹۹۸ (نشر دار ابن کثیر) ؛ صحیح مسلم ج۳ ص۱۳۸۰ ح۱۷۵۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: ثلاثٌ يُوجِبْنَ المَحبَّةَ: حُسنُ الخُلقِ، و حُسنُ الرِّفقِ، و التَّواضُعُ سه خصلت موجب جلب محبّت مى شود: خوش خويى، ملايمت و فروتنى 📚 غررالحكم حدیث4684 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰