eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏼 بن الخطاب: بیعت با آری اما بیعت با علی علیه‌السلام هرگز!!! ⬇️ بيعت او با بن معاويه(لع) و عبدالملك مروان (لع) و عدم بيعتش با اميرالمؤمنين على (علیه‌السلام) خلافت علی را ذکر نکرده است چرا که با او به علت وقوع اختلاف همانطور که در اخبار صحیح است بیعت نکرد و نظر ابن عمر این بود که با کسی که مردم بر بیعت او اجماع نکنند بیعت نمیشود و به همین دلیل با ابن زبیر و عبد الملک در حال اختلافشان بیعت نکرد و با یزید بن معاویه بیعت کرد و سپس با عبدالملک بن مروان بعد از قتل ابن زبیر بیعت کرد ... 📚 فتح الباري شرح صحيح البخاري جزء5 ص24 http://ar.lib.efatwa.ir/43242/5/24 🔰 @Adyanuniv🔰
💠ادعای تجلی خدا در صوفیان 🔸به عقیده اهل تصوف، هنگامی که یک صوفی پس از چله‌نشینی و گذراندن برخی ریاضت‌ها به مقام "فناء فی الله" می‌رسد، همه تکالیف شرعی از او ساقط می‌شود؛ چراکه به عقیده این گروه، صوفی در این مرحله پس از "لقاء الله" به "فناء فی الله" رسیده و در این مرحله به عقیده ای رسیده است که وجود او وجود خدا است. 🔹 مشایخ صوفیه با این ادعا و خود برتربینی، خود را تجلی حق و خدا می دانند چنانکه شبلی گفته است: «حق برای من به کمتر از آن, تجلی کرد و همه آفریدگان بنده من هستند غیر از تو, چون تو خود من هستی.»[1] 📚1. دفاعیات عین القضاه ص64. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠جانشین دروغین امام زمان ع 🔸نورعلی تابنده می نویسد : «بعد از غیبت حضرت به او (جنید) اجازه دادند برای خود جانشین تعیین کند»[1] 🔹علی تابنده همچنین می نویسد : «اولین قطب در زمان غیبت شیخ الطائفه جنید بغدادی بود پس از ایشان سلسله اقطاب مأذون که اجازه شان در امر طریقت و درایت با واسطه به امام می رسد».[2] 🔻اگر بخواهیم این ادعاها را قبول کنیم باید به تائید حضرت حجه ابن الحسن روحی فداء برسد . به این معنی که اگر چنین ارتباطی وجود داشت حتماً می بایست از ناحیه مقدسه توقیعی صادر می شد که نشده است چنان که جهت حضرات نواب اربعه و حتی وکلای آنان و حتی امثال شیخ مفید رحمه الله علیه توقیعاتی صادر گردیده است . پس چنین ادعائی دور از حق می باشد و متأسفانه نه تنها تهمت به امام زمان عجل الله فرجه الشریف است بلکه موجب ضلالت عده ای می گردد . [1] عرفان ایران : 1/12 [2] خورشید تابنده : 42 و 43. 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 امام : یزید را کشت و را غارت کرد و شایسته نیست از او حدیث نقل شود...! 👈🏼 ابوبکر خلّال می نویسد: مهنّا می گوید از احمد بن حنبل در مورد یزید بن معاویه پرسیدم، گفت:او با مدینه چه کرد؟! پرسیدم: چه کرد؟! گفت : در مدینه اصحاب پیامبر را به قتل رساند و مدینه را غارت کرد. پرسیدم: آیا از او حدیث ذکر می شود؟ گفت : نه ! و شایسته نیست برای احدی که از او حدیث نقل کند ، از احمد پرسیدم چه کسانی همراه او بودند در این جنایتش در مدینه ؟! گفت اهل شام ؟ گفتم : واهل مصر ، گفت : نه ، اهل مصر با آنها بودند در ماجرای عثمان. 👈محقّق کتاب ، عطیه الزهرانی سند را تصحیح کرده است و گفته است: ☑️☑️اسناده صحیح 📚 السُّنَّه لأبی بکر بن الخلال ج۳ص۵۲۰ (ط دار الرایه – الریاض) 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 شادی در شهادت از [لع] پرسیدند:علت خوشحالی تو چیست؟ کشته شدن (سلام الله علیهما)!! 📚 مروج الذهب ص8 👈🏼 وقتی که در شهادت سجده‌شکر میکند ،از معاویه که عایشه را مادر خود میداند!چنین خوشحالی بعید نیست!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
⛪️ از زبان جداشدگان 🎹🎸 ظاهری (سرودخوانی و موسیقی) «حسین یعقوبی»، مستبصر دیگر نیز در این زمینه می‌گوید: «وجود موسیقی و فارسی بودن سرودهایی که خوانده می‌شد و جشن‌هایی که در کلیسا برگزار می‌گردید، برایم تازگی داشت...فضای کلیسا هم به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند تأثیرگذار باشد و حس و حالی –به‌ظاهر- معنوی را به آدم القا کند. در کل، هیجانی که موسیقی ایجاد می‌کند، در جذب افراد، بی‌تأثیر نیست... کلیسای جماعت ربانی(مرکز)(2) نیز بیشتر به دیسکو شباهت داشت!» 🔰 @adyanuniv 🔰
✝️ از زبان جداشدگان 🎹 🎸 ظاهری (سرودخوانی و موسیقی) 🔹همچنین است سخنان آقای «دهنوی»، فریب‌خورده جریان تبشیر: «بارزترین مسئله که حتی سنگ را هم جذب میکند، موضوع پرستش با موسیقی است. در هر دین و آیینی، وقتی نیایش همراه با موسیقی باشد، خواه ناخواه فرد با آن همراه می‌شود. خاصیت ، جذب کردن است. همان‌طور که مداحی جذب می‌کند. شاید شخص انسان خوبی هم نباشد اما مداحی او را جذب میکند. در مسیحیت، این مسئله بسیار پررنگ‌تر است. شروع هر جلسه عبادتی کلیسا با سرود و موسیقی همراه است. البته شاید الآن مثل سابق در کلیسای خانگی گیتار زده نشود، اما همین موزون بودن، شعرها و سرودها حین پرستش، باعث جذب می‌شوند. خیلی‌ها را می‌دیدیم که گریه می‌کردند. می‌پرسیدیم چرا گریه می‌کنی؟ می‌گفت نمی‌دانم، جذاب است. شما هر کس با سخت‌ترین عقاید را به این محیط ببری، تحت‌تأثیر قرار میگیرد. شاید آن را قبول نکند ولی خوشش می‌آید. انتساب این موسیقی به خدا باعث می‌شود که شیرین‌تر هم شود. وقتی فکر می‌کنی که این سرود را برای خدا میخوانی، خیلی برایت دل‌انگیز است. این به جذب شدن طرف کمک میکند. بعضیها را می‌شناسم که اگر از و یا کتاب رومیان، سؤالی از آن‌ها بپرسید چیزی نمیدانند، ولی سرودها را خیلی خوب میدانند». 📚منبع: روشنا 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴خبر فوری: شیخ علی اکبر تهرانی درگذشت. 🔰 وی یکی دیگر از مدعیان دروغین عرفان بود که خود را معصوم پانزدهم خطاب می‌کرد! برخی منابع لحظاتی قبل از مرگ شیخ علی اکبر تهرانی خبر دادند. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠آیت الله العظمی وحید خراسانی: 💢 دنیا و آخرت در توجه و توکل به خداوند متعال و توسل به ولی او صلوات الله علیه است. 👈وبرای رسیدن به این مهم به نکات ذیل توجه کنید: 1️⃣ هر روز بعد نماز صبح را بخوانید که وسیله ارتباط با ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. 2️⃣سعی کنید هر روز پنجاه آیه و اگر میسر است یک جز برای حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا تلاوت کنید. 3️⃣ هر روز صبح یا شب یک برای حضرت زهرا سلام الله علیها فراموش نشود. 4️⃣ بعد از هر نماز حضرت زهرا سلام الله علیها فراموش نشود و بعد از آن سه مرتبه بگوئید: «صلی الله علیک یا اباعبدالله و علی المستشهدین بین یدیک و رحمت الله و برکاته.» 5️⃣ دعای «اللهم کن لولیک...» را هم بخوانید. 🔰 @Adyanuniv🔰
⬅️حفظ حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور ✅برخی می‌گویند: آیا خداوند نمی توانست حضرت مهدی علیه السلام را بدون غیبت حفظ نمایند؟ ♻️در پاسخ این سؤال می‌گوییم: 🔅اولاً: اعجاز، در نظام طبیعت و تکوین خلاف اصل است، مگر آن که ضرورتی اقتضا کند و در مورد حضرت مهدی علیه السلام اراده خداوند بر این تعلّق گرفته که محافظت حضرت از راه غیبت باشد. 🔅ثانیاً: مصالح و مفاسد و تقدیرات الهی به تبع واقعیت‌های الهی تغییر پیدا می‌کند. خداوند متعال برای امت اسلامی یازده امام معصوم به جهت هدایتشان فرستاد، ولی آنان را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند و با این عملکرد بد و کارنامه سویی که از خود نشان دادند تقدیر خداوند بر این تعلّق گرفت که امام دوازدهم را تا مدّتی در پشت پرده غیبت قرار دهد تا محرومیّت غیبت امام را احساس کنند و با ظهور حضرتش قدر او را بدانند. 🔅ثالثاً: مطابق آیات و روایات، یکی از سنّت‌های حتمی خداوند متعال مسأله امتحان امت هاست. امت اسلامی نیز از این قانون استثنا پذیر نیست. و هر امّتی به نحوی امتحان خواهد شد. امتحان امت اسلامی در این عصر و زمان به غیبت امام زمان آن هاست، که آیا با این حالت بر دین و مذهب خود استقامت دارند یا خیر؟ // 🔰 @Adyanuniv🔰
🙏 زمان هایی که مظانّ استجابت دعاست 1)قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:‏ اطْلُبُوا الدُّعَاءَ فِي‏ أَرْبَعِ سَاعَاتٍ: عِنْدَ هُبُوبِ الرِّيَاحِ، وَ زَوَالِ الْأَفْيَاءِ، وَ نُزُولِ الْقَطْرِ، وَ أَوَّلِ‏ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِ الْقَتِيلِ الْمُؤْمِنِ؛ فَإِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ‏ عِنْدَ هَذِهِ الْأَشْيَاءِ. (الكافي، ج‏2، ص477) حضرت صادق علیه السلام فرمود: در چهار زمان، دعا کنید: هنگام وزش باد، هنگام زوال سایه ها(یعنی وقت ظهر)، هنگام نزول باران، و زمانی که اوّلین قطره خون یک مؤمن شهید، ریخته می شود. در این اوقات، درهای آسمان گشوده می شود. 2)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ‏: قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام:‏ اغْتَنِمُوا الدُّعَاءَ عِنْدَ أَرْبَعٍ: عِنْدَ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ،‏ وَ عِنْدَ الْأَذَانِ،‏ وَ عِنْدَ نُزُولِ الْغَيْثِ، وَ عِنْدَ الْتِقَاءِ الصَّفَّيْنِ لِلشَّهَادَةِ. (الكافي، ج‏2، ص477) حضرت صادق عليه السّلام از امير المؤمنين عليه السّلام نقل می کند که فرمود: در چهار جا دعا را غنيمت شماريد: هنگام قرائت قرآن، هنگام گفتن أذان، هنگام آمدن باران، و زمانی که دو صف (مؤمنین و کفّار) برای قتال آماده شده اند. 3)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ:‏ تُفَتَّحُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ فِي خَمْسَةِ مَوَاقِيتَ: عِنْدَ نُزُولِ‏ الْغَيْثِ‏، وَ عِنْدَ الزَّحْفِ، وَ عِنْدَ الْأَذَانِ، وَ عِنْدَ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ، وَ مَعَ زَوَالِ الشَّمْسِ، وَ عِنْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ. (الخصال، ج‏1، ص303) حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامی اش علیهم السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کند که فرمود: درهای آسمان، در پنج زمان گشوده می شوند: زمان نزول باران، زمان حمله به دشمن، زمان اذان، زمان قرائت قرآن، زمان زوال شمس(یعنی ظهر) و هنگام طلوع فجر. 👌توصیه می گردد در این اوقات، بر فرج مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام دعا کنیم. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج» 🔰 @Adyanuniv🔰
وَ سُئِلَ (عليه السلام)عَنْ قُرَيْشٍ فَقَالَ أَمَّا بَنُو مَخْزُومٍ، فَرَيْحَانَةُ قُرَيْشٍ نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ وَ النِّكَاحَ فِي نِسَائِهِمْ وَ أَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْسٍ فَأَبْعَدُهَا رَأْياً وَ أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا وَ أَمَّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِي أَيْدِينَا وَ أَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُفُوسِنَا وَ هُمْ أَكْثَرُ وَ أَمْكَرُ وَ أَنْكَرُ وَ نَحْنُ أَفْصَحُ وَ أَنْصَحُ وَ أَصْبَحُ. و درود خدا بر او فرمود: (از قریش پرسیدند)اما بنی مخزوم، گل خوشبوی قریشند، كه شنیدن سخن مردانشان، و ازدواج با زنانشان را دوست داریم، اما بنی عبد شمس (امویان)دوراندیش، و در حمایت مال و فرزند توانمندند كه به همین جهت بداندیش تر و بخیل تر می باشند، و اما ما (بنی هاشم)آن چه در دست داریم بخشنده تر، و برای جانبازی در راه دین سخاوتمندتریم، آنگاه شمارشان بیشتر اما فریبكارتر و زشت روی ترند، و ما گویاتر و خیرخواه تر و خوش روی تریم. ۱۱۶ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔹 🔸🔶 إنَّ اللَّهَ فالِقُ الْحَبِّ وَ النَّویٰ‏ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ذلِکُمُ اللَّهُ فَأَنَّیٰ تُؤْفَکُونَ 📗 آیه 95 سوره انعام 💠 ترجمه: بی تردید خدا شکافنده دانه و هسته است زنده را از مرده بیرون می آورد، و بیرون آورنده مرده از زنده است این است خدا، پس چگونه[ از حق] منصرفتان می کنند؟ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (2) 👈ورودیه: 👀باید توجه داشت که ادامه حیات یا داشتن پیروان، برای یک فرقه، دالّ بر حقانیت یا مشروعیت آن نمی‌باشد، بلکه یکی از دلایل حیات آن، حمایت، تبلیغات گسترده و از سوی دیگر جهالت عدّه‌ای بوده که از باور و نیازشان سوءاستفاده شده است. 👻بنابراین اگر این فریب و جهل در عرصه‌ اجتماعی ظهور و بروز یابد، یا توسط عواملی ردای مشروعیت بر آن آویخته گردد، می بایست از جانب نهادهای حاکمیت محکوم و با آن از راه قوّه قهریه مقابله شود. این مبارزه به جا و منطقی از سوی رسانه‌های وابسته به دشمنان ایران، به شدت مورد هجمه واقع می‌شود. 👽در این میان سرخوردگان یا چهره‌های شناخته شده‌ سیاسی و اجتماعی از جایگاه قابل توجهی برای تبلیغات رسانه‌های معاند برخوردار هستند. 👀نکته‌ تأسف‌برانگیز، رفتار برخی سرخوردگان نسبت به چنین فرقه‌هایی، برای دیده و شنیده شدن مخالفت‌های لجوجانه‌شان می‌باشد. 👽نمونه‌ای ازاین سیاسیون طرد شده و شناخته شده در میان اجتماع، فائزه هاشمی است. او که به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود، برای بار چندم، با یکی از سرکرده‌های بهائیت که به تازگی از زندان آزاد شده دیدار کرد. کاری که اگر ریشه در خط فکری-عقیدتی وی نداشته باشد، به لجاجت و غرض ورزی ناشی از کوتاه بینی تعبیر می‌شود. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مواد مخدر، آخرین مرحله سلوک صوفی 🔸استعمال مواد مخدر در بین صوفیان سابقه ی طولانی دارد.حشیش و تریاک جزو لاینفک برنامه های خانقاه ها بوده است. در بسیاری از شاخه های نعمت اللهی بویژه صفیعلیشاهی و مونسعلیشاهی و همچنین فرقه هایی مانند خاکساریه استعمال مواد مخدر سابقه ی طولانی دارد. 🔹غلامعلیشاه خاکسار در بسیاری از مجالس بساط تریاکش به پا بود و عکسهای او بر سر منقل موجود است. در وقفنامه ی چندین خانقاه استعمال تریاک و حشیش جزو شرایط وقف است. 🔻علامه ی طباطبایی رحمت الله علیه عارف بزرگ و مفسر ارجمند شیعه در المیزان می فرمایند: صوفيه براى سير و سلوک آداب و رسوم خاصى را که در شريعت وجود نداشت به وجود آوردند و راه‌هاى جديدى را پيوسته به آن افزوده و شرع را کنار گذاشتند. تا اينکه به جايى رسيدند که شريعت را در يک طرف ديگر قرار دادند و کارشان به جايى رسيد که در محرمات غوطه‌ور شدند و و اجبات را ترک کردند و در آخر منتهى به تکدى و استعمال بنگ و افيون شدند که اين حالت، آخرين حالت تصوف است که مقام فنا ناميده مى‌شود.1 📚1-محمدحسين طباطبايي، تفسيرالميزان، قم، انتشارات موسسه نشر اسلامی، ج5، ص 282. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ ما آریایی هستیم؟! 🔹 حسین وحیدی در مورد واژه آریایی چنین نظر دارد: اروپاییان واژه آریا را ساختند تا ایران را کنار بزنند و چنین وانمود کنند که ایرانی ها گروهی از آریایی ها بوده اند. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم گل باران قطب فرقه صوفیه سیفیه! آیا می دانستید پیروان فرقه سیفیه در ایران هم وجود دارند؟ فرقه سیفیه از فرق صوفیه اهل سنت است. در روزهای بعد اطلاعات بیشتری راجع به این فرقه را در همین کانال بیان خواهیم کرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
وَ قَالَ (عليه السلام) شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَي تَبِعَتُهُ وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ يَبْقَي أَجْرُهُ. و درود خدا بر او فرمود: چقدر بین دو عمل فاصله دور است؟ عملی كه لذتش می رود و كیفر آن می ماند، و عملی كه رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است. ۱۱۷ 🔰 @adyanuniv 🔰
مبادا کاری که اجر و ثواب دارد، زیان به حساب آوری قَالَ يَعْقُوبُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّوْبَخْتِيُّ: مَرَّ رَجُلٌ بِأَبِي‌الْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فَقَالَ لَهُ: أَعْطِنِي عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِكَ. قَالَ: لَا يَسَعُنِي ذَلِكَ. فَقَالَ: عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِي. قَالَ: أَمَّا إِذاً فَنَعَمْ، ثُمَّ قَالَ: يَا غُلَامُ! أَعْطِهِ مِائَتَيْ دِينَارٍ، وَ فَرَّقَ علیه السلام بِخُرَاسَانَ مَالَهُ كُلَّهُ فِي يَوْمِ عَرَفَةَ. فَقَالَ لَهُ الْفَضْلُ بْنُ سَهْلٍ: إِنَّ هَذَا لَمَغْرَمٌ. فَقَالَ: بَلْ هُوَ الْمَغْنَمُ، لَا تَعُدَّنَّ مَغْرَماً مَا ابْتَعْتَ بِهِ أَجْراً وَ كَرَماً. (بحارالأنوار، ج‏49، ص100 به نقل از مناقب) ‌‌‏ يعقوب بن اسحاق نوبختی گفت: مردى از کنار حضرت رضا علیه السلام می ‌گذشت. عرض كرد: به اندازه جوانمردی ‌ات به من ببخش. آن‌ حضرت فرمود: آن‌قدر برايم مقدور نيست. عرض كرد: پس به قدر جوانمردی من ببخش. فرمود: اين كار اشكالی ندارد. پس به غلامش فرمود که به اين مرد دويست دينار بده. و این کار در حالی بود که در روز عرفه تمام اموال خود را در خراسان بين فقرا تقسيم كرده بود. فضل بن سهل عرض كرد: اين كار موجب زيان است. حضرت رضا علیه السلام فرمود: خیر، این کار موجب سود است. كارى كه موجب اجر و پاداش شود، هرگز نبايد زيان به حساب آوری. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 احادیثی از امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد ... 🔸 هر كه قانع باشد، عبادتش نيكو شود مَن قَنِعَ حَسُنَت عِبادَتُهُ غررالحکم حدیث7795 🔹 هر كه قانع باشد، طمعش اندك شود مَن قَنِعَ قَلَّ طَمَعُهُ غررالحکم حدیث7974 🔸قانع، از آسيب طمع ها مى رهد القانِعُ ناجٍ مِن آفاتِ المَطامِعِ غررالحکم حدیث1770 🔹عبرت گير، تا قانع شوى اِعتَبِرْ تَقتَنِعْ غررالحکم حدیث2252 🔸قانع باش تا عزيز گردى اِقنَعْ تَعِزَّ ميزان الحكمه ج7 ص 367 🔹تنِ قانع، غنى تر از درياست البَدَنُ القانِعُ أغنى مِنَ البَحرِ جامع الأخبارصفحه 383 🔰 @adyanuniv 🔰
‼️گمراهان اینگونه شناخته میشوند...‼️ ▫️امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند و ليبعثن الله رجلا من ولدي (في آخرالزمان) يطالب بدمائنا و ليغيبن عنهم تمييز الأهل الضلالة ▪️خداوند مردی را از فرزندان من برمی انگیزد که انتقام خون مارا میگیرد او از چشم ها پنهان خواهد شد تا گمراهان شناخته شوند ... 📚 غیبت النعمانی جلد ۱ صفحه ۱۴۰ 🔰 @adyanuniv 🔰
▫️ حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله فرمودند يَقْسِمُ اَلْمَالَ صِحَاحاً وَ يَمْلَأُ اَللَّهُ قُلُوبَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ غِنًى وَ يَسَعُهُمْ عَدْلُهُ ▪️وقتی امام مهدی علیه السلام ظهور می کند مال را عادلانه تقسیم میکند و دل های امت محمد صل الله علیه و آله را با بی نیازی پر میکند و عدالتش همه آن ها را فرا میگیرد... 📚 دوران رهایی صفحه ۳۰۸ 📚بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۹۲ 🔰 @adyanuniv 🔰
💠تصوف و مرکبی به نام عشق 🔸بسياری از بزرگان عرفان صوفیانه در توصيه به عشق، مصاديقی را برشمرده­‌اند كه شائبه شهوانی در آن بسيار محتمل و بلكه قطعی است. 🔹از سيره برخی از آنان برمي­‌آيد كه اين شائبه در بسياری اوقات، در صحنه عمل نيز پديدار گشته است. حتّی اگر ما تقسيم عشق به شهوانی و غير شهوانی را هم بپذيريم، مواردی كه آنان برشمرده ‌اند، معمولاً سرانجامی جز گرفتاری در دام شهوت نداشته؛ همان شهوت حرامی كه اكيداً از جانب شرع مقدّس اسلام نهی شده است. 🔻از ميان صوفيان، صوفيان جمال پرست با كمال بي‌پروايي، جمال پرستی می‌كردند و در بازارها می‌گشتند و پسران امرد پيدا می‌نمودند و به ايشان تعشّق می‌ورزیدند و در سماع با شاهدان می‌رقصيدند[1] «اوحد­الدّين ابي الفخر كرمانی» در عشق بازی و شاهد بازی دست همه را از پشت بسته بود. می‌پنداشت عشق مجازی صوری، منهاج عشق حقيقی الهی است.[2] و در عشق شاهدان بيخودی و بی‌قيدی نشان می‌داد. 📚پی نوشت 1. مناقب،ص39،مقدمه مصحّح. 2. لمعات، به سعی دكتر جواد نوربخش،ص 50و51 . 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠تقابل شیخ مفید در برابر صوفیه 🔸شیخ مفید برای مبارزه با تصوف روایات زیادی اورده است و حلاج و دیگر بزرگان تصوف را به صورت کاملا علمی و مستند رد کرده و در مقابل انها ایستاده است. 🔹شيخ مفيد و علماي ديگر شيعه معتقدند که «ترک نماز و جمله فرايض و حلال داشتن جميع معاصی، دينِ مجموع طوايف صوفيه است ». (1) 🔻بايزيد و حلاج از متقدمان صوفيه اند که يکي از دو مذهب حلوليه يا اتحاديه را داشته اند. شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه به سبب اعتقاد فاسدي که اين گروه داشته اند، [آنها را] از غلات شمرده اند. (2) «و يقين حاصل است که ايشان بدترين طوايف غلاتند و از نواصب اند». (3) 📚پی نوشت 1. آقا محمدعلي کرمانشاهي، خيراتيه در ابطال طريقه صوفيه، تحقيق سيد مهدي رجائي، قم، انتشارات انصاريان، 1412 ه . ق، 2/432. 2. همان، 2/418 . 3. همان، 2/418. 🔰 @adyanuniv 🔰