#فرقه شیطان پرستی
فرقه #شیطان_پرستی به #دو_دسته عمده تقسیم می شود؛
شیطان پرستان #فلسفی
شیطان پرستان #دینی
#شیطان_پرستی_فلسفی؛ مبادی زندگی وحدانی و عدالت الهی را در کائنات زیر سوال میبرد، خداوند را به عنوان قدرت وجود #کائنات میپذیرد، اما علم و حیات و قدرت مطلق خداوند و آخرت را نمیپذیرد. به طور استعاری میتوان گفت که دستان خداوند را فرو میبندد. این نوع از شیطان پرستی سعی میکند که حضور خداوند را در زندگی انسان کم کند. در شیطان پرستی دینی، شیطان در جایگاه #خدا مینشیند. نمادهای تخیلی - وهمی همراه با #بت_پرستی جدید که در قالبهای پوشاک، رفتار، ادبیات و نوع خاصی از آرایش است در این دسته وجود دارد. مطلقا نمیتوان اذعان کرد که شیطان پرستان به معنای فلسفی شیطان پرستی رسیدهاند، اما نمیتوان انکار کرد که این افراد ممکن است به #شیطان_پرستی دینی هم برسند. برخی افراد هم بواسطه متفاوت بودن شیطان پرستی را میپذیرند. به هر حال نقطه آغاز گرایش به شیطان متفاوت است. خطر و پلیدی شیطان پرستی #دینی به مراتب شدیدتر و جدیتر از شیطان پرستی #فلسفی است.
#شیطان_پرستی_دینی؛ بر زندگی و روان فرد تاثیر میگذارد و باعث اغتشاشاتی در #روح و روان فرد و از بین رفتن نهاد خانواده، نابودی امنیت فردی و در نهایت به مسائلی چون #خودکشی و استفاده از مواد مخدر و داروهای روا نگردان ختم میشود.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#اصول_عقیدتی شیطان پرستی
اندیشههای شیطان پرستی بر نُه اصل عقیدتی استوار است که در ذیل به آنها اشاره میشود:
شیطان پرستی #لذت_جویی، آزادی و افراط است نه ریاضت کشی. شیطان نماد وجود زندگی شاداب و #مادی است نه خوابی ناچیز و معنوی (امور معنوی و غیرمادی، توهم و تظاهر است). شیطان میگوید: کم عقلی و بیعفتی بهتر از ریاکاری و خودفریبی است
#شیطان_میگوید: مهربانی با کسانی که شایسته آن هستند، بهتر از عشق ورزیدن از روی ظاهر و برای جلب توجه است. #شیطان سمبل انتقام جویی است نه گرداندن آن طرف صورت. شیطان سمبل مسئولیت پذیری برای مسئول است به جای دلمشغولی برای خون آشامان خالی (اشاره به ترس مؤمنان از معاد و جهنم و انجام اعمال خوب).
شیطان انسان را با دیگر #حیوانات کاملاً همانند میداند. گاه بهتر و اغلب بدتر از آن حیواناتی که چهار دست و پا راه میروند. بارها و بارها شدیدتر از آنهایی که در این راه به طور اجباری آلوده شدهاند، به خاطر خدای معنویاش و ظهور عقلانی، به صورت حیوانی شرور تبدیل شده است. شیطان #نماد آنچه را که #گناه نامیده شده، مایه خرسندی و مسرت روانی، فکری و عاطفی میداند. شیطان بهترین دوستی است که #کلیسا تاکنون داشته، چرا که در تمام این سا لها کلیسا را مشغول داشته است.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#جذب_افراد در فرقهی شیطانپرستی
ابزارهایی که این فرقه برای جذب افراد استفاده میکنند عبارتاند از:
#موسیقی: موسیقیهای مهیج همواره نقش مؤثری در گرایش جوانان و نوجوانان به سوی فرقههای انحرافی همچون شیطانپرستان داشته است. نوع موسیقیهای استفاده شده در این گروهها بهگونهای است که فعالیت مغز و سیستم اعصاب انسان را مختل میکند و قدرت تشخیص انسان را از بین میبرد و چون جوانان کانون جوشان نیرو و تحرک و در پی هیجاناند، از موسیقیهای راک و متال که در محافل شیطانپرستی استفاده میشود، استقبال میکنند. ایدهی متال بازگشت به تاریکی، بیرحمی، تجاوزات جنسی، فحاشی، تهاجم به جامعه و فرهنگ عمومی است و خوانندگان آن به هنگام اجرای موسیقی به کارهای شنیع و زشتی چون خونخواری، کندن دست و پای حیواناتی چون گربه و سنجاب و مانند آن دست میزنند. از چهرههای مشهور این گروههای موسیقی، مرلین منسون است که با حمایت رسانهها و عناصر اطلاعاتی امریکا توانسته طرفداران زیادی را جذب نماید.
#اینترنت: بسیاری از فرقهها و گروههای انحرافیِ خارج از کشور، از طریق اینترنت، افکار و اندیشههای خود را وارد ایران اسلامی میکنند. امروز افکار شیطانپرستان بهراحتی از طریق اینترنت در سراسر جهان گسترش پیدا کرده و تأثیرات ریشهای بر رفتار و آداب اجتماعی جوانان گذاشته است.
#فیلمسازی: از راههای جذب افراد بهسوی شیطانگرایی فیلمسازی است و این امر مهم در دنیا با تلاش هالیوود، بزرگترین مرکز فیلمسازی جهان صورت میگیرد. از دههی ۶۰ میلادی به علت نیاز مردم جهان به معنویت، بیشتر فیلمها بر معنویت و عرفان متمرکز شده است؛ معنویتی که سکولار بوده و شریعت ستیزی و اباحیگری را تجویز مینماید.
#اشاعه_بیبند_و_باری: برخی افراد با مباح شمردن نبایدهای اجتماعی و کنار زدن حدود الهی، به دنبال آزادی بیش از حد و ترویج بیبند و باریاند. این روش امروز به شدت از سوی گروههای شیطانپرستی برای جذب افراد اعمال میشود و در تفکرات آنان هر نوع رفتار و ادبیاتی بدون محدودیت و بیهیچ ساختار مشخص آزاد است؛ غافل از اینکه عدم محدودیت و آزادی مطلق سرانجام نابودی و سقوط مردم را در پی خواهد داشت.
#نمادسازی: نمادها از عوامل تأثیرگذار بر فرهنگ عمومی است و از آنجا که از نظر هنری ظرفیتهای فراوانی دارند تأثیر بیشتری بر تودههای مردم بهویژه جوانان میگذارند. از مهمترین پیامهای این نمادها ساختارشکنی و هنجارشکنی و بهنوعی نه گفتن و ستیز داشتن با همهچیز است.
اینگونه باورهای #اومانیستی از طریق فیلمها، سایتها و مخصوصاً شبکههای اجتماعی و مانند آن به افکار جوانان ایرانی بهویژه دختران که از روحیهی حساسی برخوردارند تزریق شده و عدهای ناخواسته جذب این نوع تفکرات انحرافی میشوند. دستوراتی که بیتوجهی به مرزهای اخلاقی، قانونی و شرعی را برای مخاطبان خود پیشنهاد میکند؛ کارهایی مانند: تشویق به خودکشی، مجروح کردن خود و خونخواری و اعمال شنیع دیگر و اینگونه القا میکند که با ساختارشکنی و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز میتوانند به اهداف خود نائل شوند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#مدعی_دروغین
علی یعقوبی همانند سایر مدعیان دروغین، بی سوادی خود را از الطاف الهی دانسته و خود را مقید به رعایت قواعد علمی نمیداند! وی می گوید: بنده را می بینید که بعضی وقت ها کلمات را اشتباه می گویم، از همین جا نتیجه بگیرید که بنده #امّی هستم. می بینید علوم تفسیری بلد نیستم، می بینید علوم حدیثی بلد نیستم، می بینید صرف و نحو را درست و حسابی بلد نیستم؛ از اینجا نتیجه بگیرید که بنده به محبت الهی پشیزی از این سوادهای امروزی را ندارم. از این سوادهایی که ساخته این و آن است. این ها را خود آقایان در خلال این سال ها ساخته اند! چهل شب با کاروان حسینی، ص۲۱۲.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
ایجاد #بیماری روحی توسط #روح_متوفی!
محمدعلی #طاهری برخلاف نظر خداوند در قرآن میگوید: روح افراد متوفی تأثیرات بسیار زیادی در زندگی انسانها دارند به طوری که بر فرد #نفوذ و تسلط مییابند و نقش یک انگل را ایفا میکنند. منبع: موجودات غیرارگانیک، ص49
#خداوند میفرماید: «تا آنگاه که مرگ یکی از ایشان فرا رسد، میگوید: پروردگارا، مرا باز گردانید، شاید من در آنچه وانهادم کار نیکی انجام دهم. هرگز، بدون ترديد اين سخنى بی فايده است كه او گوينده آن است، و پيش رويشان برزخى است تا روزى كه برانگيخته مىشوند.» منبع؛ مؤمنون/100
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#انحراف
« #کروکودیلوپولیس» نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای #فرقه_ای بودند که به یک خدایگان #تمساح شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً #مقدس موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس #مشرف می شدند و #مُستَفیض می گشتند!
طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی #کاهن اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا #شراب هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت.
پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک #قهرمان برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات #مومیایی انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان #وارث_سوچوس برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
ابزاری به نام انسان
در #فرقه ها اعضا کاملا در اختیار سرکرده آن فرقه قرار می گیرند و طبق میل و عقیده او رفتار میکنند.«نگاه رهبر فرقه به اعضا،کاملا #ابزار_انگارانه است؛یک ابزار برای رسیدن به اهدافش! در یکی از محافل فرقه ای رهبر فرقه،اعضا سابق را به #حیوانات باربری تشبیه کرده که وظیفه شان صرفا این بوده که با خدمات خود رهبر رقه را به اهدافش نزدیکتر کنند وپس از پایان ماموریت دیگر هیچ کارایی برایشان نمانده.به همین منوال اعضا باقیمانده نیزکارگرانی هستند که باید بارهای #رهبر_فرقه را حمل کنند.واضح است که در این نوع نگاه،افراد تاریخ مصرف دارند و تا هنگامی که خوب کارکنند و پول می دهندبه کار میآیند و و قتی که لب به چون و چرا باز می کنند تاریخ مصرف آنها تمام می شود.»احمدی، احسان و شاهحسینی، سمیه، در قلمرو سایهها، نشرنارگل، 1394، ص 92.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
تاثیر سلوک پوشالی #حلقه در خانواده
بسیاری از کسانی که در جلسات عرفان حلقه شرکت کردهاند،کار آنان به #جدایی از #همسران خود کشیده شده است. آنها علت جدایی و گرفتاری را، روش و منشی میدانند که در این #کلاسها تبلیغ میکنند.
در اینگونه کلاسها اعمال #منافی_عفّت که زمینه ساز ارتباطات خارج از #حد_شرع_و_عرف است رواج دارد...
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
دردسرهای #خرافات در اعتقادات #هندوئیسم
یک #زن روستایی در #نپال پس از اینکه به همراه دو فرزندش روستای خود را به علت اینکه در #عادت_ماهیانه قرار گرفته است ترک می کند، به همراه فرزندانش در اقامتگاه موقت خود جان می دهد.
منابع محلی دلیل مرگ وی را خفگی بر اثر آتش زدن کاه اعلام کرده اند. ظاهرا این زن برای فرار از سرمای کشنده شب در محل اقامت خود مقداری کاه را به آتش می کشد و همین موضوع موجب #خفگی وی و 2 فرزندش می شود.
مطابق با اعتقادات هندوئیسم زنان در زمان عادت ماهیانه باید از دیگر افراد #دور شده و تا خارج شدن از عادت ماهیانه در مکان دیگری اقامت کنند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
اهداف عرفان های کاذب در ایران
#ریچارد_داوکینز، معروفترین آتئیست جهان:
«باید #ایران را با فیلمهای #پورن و #مستهجن، بمباران کنیم.» سیل انتقادها در فضای #مجازی، داوکینز را مجبور به حذف این تویت کرد. وی همان کسی است که مشکل خاصی با #فاحشهگی_همسرش ندارد! وی گفته بود: «چه دلیلی دارد مانع شویم از اینکه همسرمان با دیگران رابطه #جنسی داشته باشد وقتی خودش راضیست؟»
#نکته: انسانیت این بیدینان زیر سؤال است، اما قصد هدایت جوامع بشری را هم دارند.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
#عرفان_حلقه
به هنگام مطالعهی آثار عرفان حلقه متوجه یک نکتهی ظریف و در عین حال #انحرافی میشویم. #محمدعلی_طاهری سرکرده این فرقه برای جذب حداکثری مخاطب میگوید: «درعرفان حلقه عوامل انسانی، کلیهی خصوصیات فردی،شرایط جغرافیایی و اقلیمی، امکانات و توانهای فردی و ... نقشی در ایجاد اتصال و دریافتهای ماورایی ندارند. بنابراین موارد زیر هیچ گونه تاثیری استفاده از شبکه و دریافت آگاهیهای آن ندارد. جنسیت، سن، ملیت، استعداد، سواد، معلومات، تفکرات، اعتقادات، تجارب عرفانی و...»[1] راجع به همین موضوع #گفتگویی با یکی از پیروان حلقه «8ahoo3143» در #اینستاگرام (عرفانهای نوظهور) صورت دادم. پیرو عرفان حلقه مدعی بود «عرفان حلقه با همهی سلایق سازگاری دارد! و بستگی به خود فرد دارد که به عرفان مورد نظر با چه دیدی نگاه کند!»
#در_پاسخ_گفتم: «مگر برای رسیدن به خدا نباید از مسیرهای مشخص شده توسط خدا و اولیاءش حرکت کرد؟ اگر قرار باشد مردم صرفاً با سلیقهی شخصی طی طریق انجام بدهند، پس فلسفهی بعثت انبیاء و ولایت ائمه (علیهمالسلام)چگونه قابل توجیه است؟ و همه میدانیم که خداوند کار بیهوده و عبث انجام نمیدهد. البته این درست است که عرفان اسلامی دریایی است که هر کس به تناسب درک و فهم خودش از آن سیراب میشود، ولی این درک و فهم هر اندازه هم که باشد باید طبق اصول و شاخصهای مشخص شده توسط خدا و معصومین(علیهمالسلام) باشد.
امام علی(علیهالسلام) زمانی که عهدهدار خلافت مسلمین شدند، کوهی از مشکلات و دشواریها در برابر ایشان بود. و از مهمترین آنها، انحرافات و برداشتهای سلیقهای از دین و گزارههای دینی بود؛ و این همان چیزی بود که ائمه (علیهم السلام) تحت عنوان #بدعت از آن یاد می کردند. گذشتهی از بدعتها و برداشتهای عموم مردم، مشکل دیگر این بود که برخی از #صحابه معلومالحال نیز با وجود شاخصهای تبیین شده توسط خدا و معصومین، احکام و آداب دینی را صرفاً بر اساس برداشت شخصی خود تفسیر می کردند. به همین خاطر امیرالمومنین #امام_علی(علیهالسلام) به نقد این نگرش پرداخته و از اشتباهات دستههای مختلف اظهار شگفتی کرده و میفرماید: «... فَيَا عَجَباً! وَ مَا لِيَ لَا أَعْجَبُ مِنْ خَطَإِ هَذِهِ الْفِرَقِ عَلَى اخْتِلَافِ حُجَجِهَا فِي دِينِهَا، لَا يَقْتَصُّونَ أَثَرَ نَبِيٍّ وَ لَا يَقْتَدُونَ بِعَمَلِ وَصِيٍّ وَ لَا يُؤْمِنُونَ بِغَيْبٍ وَ لَا يَعِفُّونَ عَنْ عَيْبٍ، يَعْمَلُونَ فِي الشُّبُهَاتِ وَ يَسِيرُونَ فِي الشَّهَوَاتِ، الْمَعْرُوفُ فِيهِمْ مَا عَرَفُوا و الْمُنْكَرُ عِنْدَهُمْ مَا أَنْكَرُوا، مَفْزَعُهُمْ فِي الْمُعْضِلَاتِ إِلَى أَنْفُسِهِمْ وَ تَعْوِيلُهُمْ فِي الْمُهِمَّاتِ عَلَى آرَائِهِمْ، كَأَنَّ كُلَّ امْرِئٍ مِنْهُمْ إِمَامُ نَفْسِهِ قَدْ أَخَذَ مِنْهَا فِيمَا يَرَى بِعُرًى ثِقَاتٍ وَ أَسْبَابٍ مُحْكَمَاتٍ؛ در شگفتم از خطای گروههای پراکنده با دلایل مختلف که هر یک در #مذهب خود دارند! نه گام بر جای گام پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) مینهند و نه از رفتار جانشین او پیروی میکنند. نه به غیب ایمان میآورند و نه خود را از عیب برکنار میدارند. به شبهات عمل میکنند و در گرداب شهوات غوطهور هستند. نیکی در نظرشان همان است که میپندارند و زشتیها همان است که آنها منکر هستند. در حل مشکلات به خود پناه میبرند و در مبهمات تنها به رأی خود تکیه میکنند. گویا هر کدام #امام و #راهبر خویش می باشند که به دستگیرههای مطمئن و اسباب محکمی که خود باور دارند، چنگ می زنند.»[2]
#در_پاسخ_گفت: «من، خدا را این چنین دوست میدارم؛ و نیازی به دیگر نظرات ندارم!»
#در_جواب_گفتم: «به همین خاطر است که حقیقتاً باید گفت: عرفان حلقه، صرفا یک برداشت سلیقهای و در عین حال انحرافی از کمال است، که هیچ پشتوانهی دینی، عقلی و منطقی ندارد.»
#پینوشت:
[1]. جزوه فرادرمانی، محمد علی طاهری، فایلpdf، بیتا، بیجا، ص 93.
[2]. نهجالبلاغه، ترجمه محمد دشتی، خطبه88.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
با وجود سپری شدن بیش از یک دهه از انتشار کتابهایی با موضوع #دعا، #قانون_جذب، #مراقبه و #مدیتیشن و... که با پوشش #معنویت و #عرفان، به عرضه اجناس بدلی و مفاهیم مدنظر خود میپرداختند و آشکار شدن ماهیت حقیقی بسیاری از این جریانهای بهاصطلاح معنوی، هنوز هم شاهد تبلیغ و استقبال برخی افراد از این طیف کتب هستیم. بهعبارتی، تحول و توسعه رسانههای ارتباطجمعی و #شبکههای_اجتماعی، زمینه را برای عرضاندام مجدد ایندست کتب و سردمدارانشان در قالبهای تازه و بهروز فراهم ساخته است.
نمونه بارزش، تبلیغ #کتب_صوتی یا محصولات #چندرسانهای با محوریت آثار مذکور در برخی کانالهای اشاعه #قانون_جذب و مدیتیشن میباشد که مبانی فکری همین افراد را دستمایه انحرافات خود قرار دادهاند؛ آثار شخصیتهایی چون « #برایان_تریسی، #وین_دایر، #اشو، #پائولوکوئیلو، #لوئیز_هی، #اسکاول_شین، #کاترینپاندر و...» که با وجود اشتراک غایی، اما هر یک، تمرکزشان را بر یکی از موضوعات فوق قرار داده و خود را در زمینهای خاص، مطرح نمودهاند. مثلاً برایان تریسی بیشتر در رابطه با جذب ثروت ، روانشناسی موفقیت و ... شناختهمیشود؛ کوئیلو با –بهاصطلاح- عرفان و سلوک و ... .
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
چرایی ناتوانی #مسترهای_حلقه
در پاسخ به این سؤال که چرا #مسترهای فرقهی حلقه در پاسخ به اشکالات مطرح شده ی منتقدین #ناتوان هستند میتوان به موارد زیر اشارتی داشت:
#ضعف_علمی_مسترهای_حلقه؛ ناگفته پیداست که اعضای فرقهی حلقه پیرو شخصی (طاهری) شدهاند که به لحاظ دانش از تودهی #عوام جامعه است. وی هر چند با جعل عناوینی مثل «دکتر» و «مهندس» به دنبال فریب مردم بود اما مطابق با مستندات مخالفین و حتّی موافقین حلقه وی به دروغ اینچنین عناوینی را جعل کرده است. به هر تقدیر مطابق با عقل، افرادی سرسپردهی چنین استادِ عوامی میشوند که خودشان از عوام جامعه هستند. با نگاهی گذرا به ویدئوهای منتشر شده از کلاسهای این فرقه و سؤال و جوابهای مطرح شده در کلاسهای این فرقه میتوان به خوبی دریافت که بخش اعظم شاگردان طاهری #خانمهای_خانه_داری هستند که به دنبال یک معنویتِ منهای شریعت و کُلفت (سختی) در این کلاسها حاضر شدهاند.
#غیر_قابل_دفاع_بودن_آموزه های_طاهری؛ آنچه طاهری به عنوان عرفان به شاگردانش القاء کرده است آنقدر #انحراف دارد که اساسا قابل دفاع منطقی نیست.حقیقت امر این است که اعضای عرفان واره ی حلقه هم به این نتیجه رسیده اند که اولا: در گفتار طاهری خطاها و انحرافات بسیاری وجود دارد و توسط منتقدین روز به روز علنی تر می شود و ثانیا: این افراد بیشتر به دنبال محلی برای درمان هستند و دین و اعتقادات خیلی برای آنان مهم نیست.وضعیت پوشش زن هایی که در این کلاس ها حاضر هستند و نتنها ترم به ترم وضعیت آنان بهبود نمی یابد و بلکه بدتر از قبل می شود خود بهترین گواه این مطلب است.
#اتقان_نقدهای_منتقدین؛ هر چند اتباع عرفان حلقه سعی دارند با #امنیتی کردن فضا، نقدهای منتقدین را امنیتی و از روی #غرض و یا #تقطیع شده جلوه دهند اما بر هیچ فرد عاقلی پوشیده نیست که این نقدها همگی دارای #رفرنس و آدرس از منابع حلقه است که حلقه ای ها اگر راستگو بودند مطمئنا نسخه ی کامل تر را مورد استناد قرار می دادند تا تقطیع آشکار شود.پس شعار تقطیع دیگر پاسخگوی مخاطبین کانال های حلقه ای ها و منتقدین آنان نمی تواند باشد.
از طرف دیگر در بحث نباید #انگیزه_و_انگیخته را خلط کرد.اینکه افراد با چه انگیزه ای قلم به دست می گیرند فقط در نزد خداوندی که قاضی حقیقی است مشخص خواهد شد.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom
عرفان موسوم به #حلقه، که سرکردهی آن از حداقل سواد عرفانی و دینی بیبهره است، به پیروان خود چنین وانمود میکند که آموزههای او قرائتی امروزی از #دین بوده و به همین خاطر نسل کنونی به راحتی میتوانند از طریق این آموزهها دین را بشناسند.
هنگام گفتگو در صفحهی #اینستاگرام (عرفانهای نوظهور)، یکی از پیروان عرفان حلقه «ahoo3148» در طرفداری از #فرقه_کیهانی میگفت: «زمانی که وارد این گروه شدم، یاد گرفتم که گذشت کنم؛ واین برای من لذت بخش بود. همچنین من یک مسلمان و #شیعه بودم، پس چرا در این سالها چیزی از دین یاد نگرفتم؟ به نظر من چون همه آموزههایی که تا به الان یاد گرفته بودم بیشتر جنبه کمّی داشت تا کیفی!»
در #پاسخ به ایشان گفتم: «ملاک کمی و کیفی بودن دین و آموزههای آن در نظر شما چیست؟ لطفا به این جمله جناب #طاهری دقت کنید: «اگر نمازتان از سر #عشق و #عاشقی و معرفت نیست، بهتر است تا مدتی نخوانید و مقیم کوی دوست بمانید و به اصطلاح ترمز دستی #نماز را بکشید؛ بلکه بگذارید تا عاشق شوید و بعد نماز بخوانید...»[1] آیا این گفته ایشان حرف دین است؟ یا نشانه کیفیت بالای دین داری!؟ البته این تنها یکی از دهها #انحرافاتی است که در گفتههای طاهری وجود دارد.
لطفا به این مثال دقت کنید؛ آیا یک شخصی که میخواهد رانندگی یاد بگیرد و یا در رانندگی خبره شود، میتواند مدتی رانندگی را ترک کند؟ آیا چنین چیزی عقلا و منطقاً میتواند تحقق پیدا کند؟ ما این همه #روایت درباره عواقب ترک نماز(به صورت عمدی) داریم، که همگی مطلق بیان شدهاند. «مَن تَرَکَ صَلَاتَهُ حَتّى تَفُوته مِن غَیرِعُذرٍ فَقَد حَبِطَ عَمَلُه[2] کسى که نمازش را بدون عذر ترک کند (نخواند) تا وقت آن بگذرد، تمامی عمل او نابود شده است.»
دراین روایت و روایات مشابه آن هرگز گفته نشده که اگر نماز شما عاشقانه نبود، می توانید مدتی #ترک_نماز کنید؛ و بعد از عاشق خدا شدن دوباره به نماز خواندن ادامه بدهید. بنابراین باید گفت: این #مسترهای_حلقه هستند که با مهم نشان دادن آموزههای حلقه در میان پیروان این فرقه، به دنبال بزرگ نمایی دروغین و توهم گونه از این فرقه هستند.
#پینوشت
[1]. فایل صوتی محمدعلیطاهری در ترم دوم عرفان کیهانی.
[2]. علامه مجلسی، بحارالانوار، ج ۸۲، ص ۲۰۳،. محمدی ریشهری.
🌐فرق و ادیان استان قم🌐
جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇
@adyaneqom