eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹 در آستانه سفر پاپ فرانسیس رهبرمسیحیان کانولیک جهان به عراق، بنرهای متنوعی مرتبط با این سفر در خیابان‌های بغداد نصب شده است. 🔹در یکی از این بنرها که بر دیوار کلیسائی در بغداد نصب شده، به نقل از آیت الله سیستانی خطاب به مسیحیان گفته شده: شما بخشی از ما و ما بخشی از شمائیم.. 🆔 @Adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید خلیل عالی نژاد از نوازندگان مشهور تنبور و از سران فرقه یارسان، به وصیت اقطاب تصوفش مانند و عمل کرد و در تشییع جنازه اش ساز و آواز محقق شد. در تالار وحدت تهران زیر تابوت وی کف زدند ‌و پایکوبی کردند و هنگام انتقالش به «صحنه» زادگاه وی از توابع کرمانشاه، صدها نفر نوازنده تنبور از زن و‌ مرد زیر تابوتش نواختند و کف زدند‌ و در نهایت به وی لقب شهید دادند. وی در ایامی که برای کنسرت به سوئد رفته بود، به طرز مبهمی کشته و جنازه اش سوزانده شد و بخشی از بدن وی بجای ماند. 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ انوشیروان عادل 🔹 اینکه مى گویند «انوشیروان عادل» این از اساطیر است. یک مرد ظالم سفاکى بوده است، منتها شاید پیش سلاطین دیگر وقتى گذاشتند، به او گفتند عادل. و الّا کجایش انوشیروان عادل بوده است؟! 🔰 @Adyanuniv🔰
4_5827736408344758300.pdf
3M
💯ویراست سوم 📚درسنامه نقد و بررسی جریان احمدالحسن البصری 🖊علی محمدی هوشیار 🔍به همراه اضافات و اصلاحات 💰هزینه دانلود: تلاش و جهاد برای هدایت گمراهان 🔰 @Adyanuniv🔰
2_5264756269893290475.pdf
1.13M
📚شبیه عرفان، شریک شیطان (خطر عارف حیران و صوفی سرگردان) ✍آیت الله ضیاءآبادى 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بالا ترین مرتبه کشف و سلوک عرفانی، یعنی شهود ذات احدیت به واسطه فنای صرف رخ می دهد که با جذبه و سکر عرفانی همراه است. جَذبی که بر اثر تجلی ذاتی خدا، تمام وجود بنده را در بر می‌گیرد و او را در حالت طبیعی خارج می گرداند. 📚جامی، نفحات، ج1، ص 573 شبستری: اگر فيضى رسد از عالم جان ز فيض جذبه يا از عكس برهان‏ جذبه‌ای از عشق باید بی گمان تا شود طی هم‌زمان و هم مکان 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️ماریا کوثری مجرمِ فعالِ بهائی 👈13 مهر95 مأمورین امنیتی شهرستان قروه، فردی بهائی به نام ماریا کوثری را بازداشت کردند. کوثری که دارای مدرک همیوپاتی از اکوادور بوده، همسرش در اکوادور و فرزندانش در استرالیا ساکن می‌باشند. بار دیگر این بازداشت از سوی رسانه‌های بهائی بهانه‌ای شد برای مظلوم‌نمایی و زدن انگ بی‌عدالتی به نظام اسلامی ایران. 😳آنچه در سایت‌ها و شبکه‌های بهائی در رابطه با این عناصر سیاسی منتشر می‌شود چهره‌ای آرام و بی گناه است که تنها جرم‌شان باور داشتنِ بهاء الله و دعوت اوست. همان‌طور که در رسانه‌هایشان گفته‌اند: " این شهروند بهایی به اتهام اعتقاد دینی و یکتاپرستی حضرت پرودگار باید مورد محاکمه قرار بگیرید که چرا خداوند را قادر متعال می داند که می تواند رسولانی برای هدایت بشر بفرستد؟ چرا معتقد به تحری حقیقت است؟" و مواردی از این قبیل افترائات بی‌اساس. 👽حال آنکه بنقل از منابع آگاه، نامبرده از عناصر فعال تشکیلاتی فرقه بهائیت در قروه است، که با اقدام به اعمالی نظیر توهین به مقدسات اسلام، تلاش برای خدشه‌دار کردن چهره پیامبر اسلام(ص)، قصد تخریب باور اطرافیان و جذب آنان به فرقه بهائیت را داشت. ☠️علاوه بر این، وی در منزل داروهای دست ساخته‌ای که به شهادت شبکه بهداشت، مخدر و غیرمجاز تشخیص داده شده، نگهداری و در کنار آن به طبابت غیرقانونی می‌پرداخت. در پی تفتیش منزل کوثری علاوه بر موارد مذکور، مقادیر زیادی سی‌دی، جزوه و کتب ضد اسلام و تبلیغاتیِ بهائیت، ضبط گردید. 🔰@Adyanuniv🔰
🔴طرف باباش عامل ساواک بوده، مردم چون میدونستنش مجلشو نمیخریدند و از شدت توهین هایی که به مقدسات داشته حتی تو حکومت پهلوی مجلشو توقیف میکنن. بعد پسرش که سال۵۷ با خودش از ایران فرار کرده بوده دهه هفتاد برمیگرده NGO میزنه به نام ! یا للعجب!!!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
⭕️مشرق الاذکارِ مغرب زمین 👈در ۲۲ مهر95، هشتمین مشرق‌الاذکار بهائیان در سانتیاگو پایتخت شیلی واقع در آمریکای جنوبی افتتاح شد. 👽احداث مشرق‌الاذکار برای اولین بار توسط حسینعلی بهاء در کتاب اقدس پیشنهاد و سپس مقاصد آن توسط فرزند وی، عبدالبها، تشریح و گسترش داده شد. 👤طرح مشرق‌الاذکار شیلی توسط معماری ایرانی تبار به نام سیامک حریری، تابع کشور کانادا ارائه شد؛ طرحی که بیت‌العدل و محفل روحانی-ملی شیلی، از بین تمام طرح‌های پیشنهاد شده، برای ساخت مشرق‌الاذکار آمریکای جنوبی انتخاب نمودند. تکمیل این بنا ۹ سال به طول انجامیده است. 😳در واقع بخش اعظمی از هزینه ساخت مشرق الاذکار شیلی (سانتیاگو)، با سرمایه‌های ثابت پاسال تأمین شد. او که از اعضای محفل ملی بهائیان ایران و عضو باشگاه لاینز (اداره اطلاعات، امنیت و آزادی ملت) و روتاری، بود از ثروتش برای گسترش این فرقه در جهان بهره می‌برد. وی املاک پیرامون حظیره‌القدس در تهران را خرید، اطراف برخی زمین‌های فرقه در تهران را دیوارکشی کرد و برای احداث محفل ملی بهائیان پاکستان، ساخت ایوان مقام اعلی در جبل کَرمِل، حظیره‌القدس بهائیان در هندوستان، مشرق الاذکار در سانتیاگو (شیلی) و معابد بهائیان در مصر، استرالیا و اردن کمک‌های مالی زیادی نمود. 👻ساخت این مشرق‌الاذکارها از سال‌ها قبل توسط تشکیلات بهائیت برنامه‌ریزی شده است. جامعه بهائیت ادعا می‌کند احداث چنین بنایی را در تهران و حیفا نیز در برنامه دارد. در حیفا واقع در فلسطین اشغالی، مکانی که برای ساخت مشرق الاذکار در نظر گرفته‌اند، توسط مجسمه‌ای از نماد ابلیسک نشانه‌گذاری شده است. 🔰@Adyanuniv🔰
⭕️پرونده سیاه ماریا کوثری 👽اواسط مهر ماه 95، ماریا کوثری شهروند بهائی ساکن قروه، بدلیل ارتکاب تخلفات عدیده بازداشت شد. بهائیان طبق روال همیشه تشکیلات، در تمام رسانه‌های وابسته، او را فردی بی‌گناه معرفی کردند که جرمش فقط بهائی بودن است وبس. درصورتی که حقیقت غیر از این بوده، چنانچه چندی بعد دراخبار مربوط به بازداشت وی به برخی از تخلفات او اشاره شد. با این حال رسانه‌های بهائی همچنان به ادعای بی‌گناه بودن وی ادامه دادند. این درحالی است مراجع قضایی با مراجعه ده‌ها تن به عنوان شاکیان پرونده نامبرده مواجه شده‌است. 📜اطلاعات حاصله از پرونده‌ گویای این واقعیت است که، ماریا کوثری علاوه بر ارتکاب به جرایمی از قبیل توهین به مقدسات اسلام، تلاش برای خدشه‌دار کردن چهره پیامبر اسلام(ص) و… ، تخلفاتی نظیر ترویج خرافات، فال‌گیری، ادعای ذهن‌خوانی، استخاره، کشف حدود 70 میلیون داروی غیرقانی در منزل وی، تجویز داروهای شیمیایی و گیاهی بدون مجوز، طالع‌بینی، مشاوره‌های غیرقانونی ازدواج که عمدتا منجر به شکست یا طلاق شده، نیز به پرونده وی اضافه گردیده است. 😳در کنار تمام این جرایم، شکایاتی در رابطه با تخلفات غیراخلاقی نیز در این پرونده وجود دارد. بنابر اظهارات شاکیان، وی به بهانه‌های مختلف، مراجعین را برهنه کرده و اقدام به تصویربرداری از آنان می‌نمود. 👀با وجود دفاع بهائیان از چنین فردی با پرونده‌ا‌ی تا این حد سیاه و تاریک، گویا ارتکاب هر گونه جرم و تعدی از قانون در منظر بهائیان ، به صرف بهائی بودن قابل اغماض و انکار می‌باشد. 🔰@Adyanuniv🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 👌 امام سجاد علیه السلام قبل از اینکه صدقه را به فقیر بدهد آن را می بوسید، 🤔 از امام سؤال شد، حکمت این کار شما چیست؟ فرمودند: 😌 من دست پروردگارم را می بوسم نه دست فقیر را، زیرا صدقه قبل از اینکه به دست فقیر برسد در دست پروردگارم قرار می گیرد. 📙 بحار الانوار، ج 46، ص 74 @adyanuniv🔰
💠مذمت علامه مجلسی درباره اتحاد و حلول صوفیه ⬅️ بعضی از صوفیه اهل سنت و متکلمین ایشان و اکثر نصارا، به حلول خدا قائل شده‌اند در اشیا. 🔘و نصارا در خصوص عیسی قائل شده اند 🔘و صوفیه حلولیه در جمیع چیزها. 💥خداوند عالمیان نصارا را در اکثر قرآن به این سبب لعن کرده و ایشان را به کفر یاد نموده که به خدا چنین نسبتی می‌دهند. ⬅️ و جمعی از صوفیه اهل سنت که از حلول گریخته‌اند، به امر قبیح تر و شنیع تر قائل شده‌اند که آن اتحاد است و می گویند که خدا با همه چیز متحد است بلکه همه چیز اوست و غیراو وجودی ندارد‼️ ❌و همین اوست که به صورت های مختلف برآمده؛ گاه به صورت زید ظهور می کند گاه و گاه به صورت عمرو و گاه به صورت سگ و گربه و گاه به صورت قاذورات😱[۱]. 🌊 چنانچه دریا موج می‌زند و صورت‌های بسیار از آن ظاهر می‌شود و غیر دریا چیزی نیست 🔅 که جهان موج‌های این دریاست 🔅موج و دریا یکی است غیر کجاست و ماهیاتِ ممکن، امور اعتباری است که عارض ذات واجب الوجود است و در جمیع کتب خود تصریح به امثال این کفر‌ها و مزخرفات نمودند...[2] 📚 پی نوشت ۱. محمد بهاء الدین بیطار صوفی در کتاب ( النفحات القدسیه) چگونگی عقیده وحدت وجود را این طور بیان کرده است؛ ❌ وما الکلبُ والخنزیرُ الا الهُنا ❌ وما الله الا راهب فی کنیسه ترجمه : سگ وخوک نیستند مگر خدای ما ، وخدا نیست مگر راهبی که در صومعه است. 🔻۲. عین الحیات، علامه مجلسی ص۴۹-۵۲ به نقل از تاریخ فلسفه وتصوف علی نمازی . 🔰 @adyanuniv 🔰
🛑 شبکه جهانی "سلطان" در قم آغاز به کار کرد 🔹شبکه سلطان که نام خود را از حضرت سلطان‌علی ابن موسی‌الرضا هشتمین امام شیعیان وام گرفته  با شعار گفتگوی ادیان به زبان انگلیسی و رویکرد گسترش اخلاق و معنویت در قم آغاز به کرد. 🔹مدیر شبکه سلطان گفت: باید در پیام و حرف مشترک با مسیحیت راهی پیداکرده و با آن‌ها گفت‌وگو کنیم 🔹میان ادیان مختلف اصول، پیام‌ها، اهداف و سخن های مشترکی وجود دارد که ما باید تلاش کنیم که این تعالیم مشترک را با ابزارهای گوناگون میان جهانیان ترویج کنیم. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹به دنبال شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی اجباری مُفضّل سیف‌الدین، بپشوای شیعیان اسماعیلیه بُهره، فرزندش «حسین برهان‌الدین» به نیابت از پدر حضور اجتماعی پر رنگ‌تری پیدا کرده که تایید کننده جانشینی او در رهبری اسماعیلیان بُهره است. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 تفاوت علیه السلام با وقتی عثمان دید علـی علیه السلام متعـه حـج را مجـاز می‌دانـد بـه او گفت: مگر نمی‌دانی من از این کـار نهـی کرده‌ام. علی علیه السلام گفت: بله ولی من بخاطر حرف تو، سخن را رها نمی‌کنم (یعنی اجازه داده و تو مخالفت می کنی). 📚 مسند احمد حنبل ج۲ ص ۱۳۶روایت۷۳۳ پ‌ن: شعیب الأرنؤوط، سلفی مشهور این روایت را صحیح دانسته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 ترس از برای مخالفت با مسلم در صحیح خود آورده است: عثمان مردم را از متعه حج باز می‌داشت درحالی‌که علی علیه السلام مردم را به انجام آن ترغیب می‌کرد. پس عثمان در این‌باره سخنی به علـی گفت سپس علی علیه السلام پاسخ داد: تو می‌دانی که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم متعه حج مجاز بود و انجام می دادیم. عثمان گفت آری آن موقع می‌ترسیدیم (با پیامبر مخالفت کنیم) 📚 صحیح مسلم ص ۵۶۱ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 شکست و فرار از 🔶 یکی از صفات بارز فرار آن ها از جنگ بوده است و این را به روشنی حتی می توان در کتب دید. حاکم نیشابوری عالم بزرگ به سند صحیح روایت کرده است: ۴۳۳۸- أخبرنا أبو قتيبة سالم بن الفصل الآدمي بمكة ثنا محمد بن عثمان بن أبي شيبة ثنا علي بن هاشم عن محمد بن عبد الرحمن بن أبي ليلى عن الحكم ونصف عن عبد الرحمن عن أبي ليلى عن علي أنه قال ثم يا أبا ليلى أما بخيبر قال بلى والله كنت معكم قال فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث أبا بكر إلى خيبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع. 👈🏻 هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. حضرت علی (علیه السلام) خطاب به ابولیلی فرمودند: آیا تو در با ما نبودى؟ گفت: آری. به خدا سوگند همراه شما بودم. علی (علیه السلام) فرمود: (صلى الله علیه و آله) عده‌اى را به فرماندهى به طرف خیبر فرستاد؛ ولى شکست خوردند و گریختند. 👈🏻 درمورد این روایت می نویسد: این حدیثی صحیح است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکرده اند. 👈🏻 عالم بزرگ عمریه نیز در تعلیقات خود تصریح می کند که روایت صحیح است. 📚المستدرک علی الصحیحین، جلد ۳، صفحه ۳۹، طبع دارالکتب العلمیة 🔰 @Adyanuniv🔰
💠عقیده ابن عربی درباره حلول و اتحاد 🔰 علامه مجلسی در مذمت فرقه صوفیه که درباره اتحاد و حلول، عبارات و اقوال شنیع و سخیفی دارند نوشتند: محیی الدین ابن عربی در می‌گوید که ؛ ❌ما وصف حق، به هیچ وجه نکردیم الا ما عین آن وصف بودیم و حق تعالی وصف نفس خود از برای ما می فرمود. پس هر گاه او را مشاهده کنیم، خود را مشاهده کردیم و هرگاه که او مشاهده ما می‌کند، مشاهده خود کرده باشد‼️ ... و مکرر در تصانیفش می‌گوید که ؛ ❌زنهار که مقید به مذهبی مشو و نفی هیچ مذهب مکن و هیچ معبودی غیر خدا را از و غیره انکار مکن که به قدر آنچه از آنها انکار می کنی از خدای خود انکار می کنی و خدا در همه چیز ظهور دارد‼️ و می گوید که؛ ❌خدا هارون را بر گوساله پرستان مسلط نگردانید آنچنان که موسی را مسلط گردانید، تا آنکه حق در جمیع صوَر معبود شود؛ لهذا هیچ نوعی از انواع عالَم نماند که معبود نشد.‼️ ومی‌گوید که؛ ❌نصارا برای این کافرند که دعوی اتحاد با خدا در خصوص عیسی گفتند، اگر در همه‌ چیز گفتند این توحید می بود‼️ [1] ------------ 📚 پی نوشت ۱. عین الحیات، علامه مجلسی ص۴۹-۵۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آیا ما هم مومن هستیم؟؟! فردی برای امام صادق(ع) خبری آورد که فلانی در مهمانی علیه شما حرف میزد! 🌺امام صادق فرمود: حتما اشتباه شنیده ای! گفت: نه مطمنم امام صادق فرمود: شاید تاریک و شلوغ بوده و اشتباه فهمیده ای گفت: نه یقین دارم! امام فرمود: شاید در عصبانیت و اجبار بوده و حرفی زده! گفت: در آرامش و اختیار بوده است. 🌺امام صادق(ع) آنقدر بهانه آورد (۷۰ مرتبه بهانه و تاویل آوردن) تا آن فرد خبرچین خسته و پشیمان شد! 👈 اخلاق مومنانه یعنی نسبت به برادر دینی ات حسن ظن داشته باشی چون امام صادق(ع) فرمود حسن ظن و خوش گمانی از قلب سالم ناشی می شود. 📚مصباح الشریعه ص ۵۱۵ 🌸الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌸 🔰 @adyanuniv 🔰
داوری یک محاکمه در انجیل متی آمده است که: «57 و آنانی که عیسی را گرفته بودند، او را نزد قیافا رئیس کَهَنه جایی که کاتبان و مشایخ جمع بودند، بردند. 58 امّا پطرس از دور در عقب او آمده، به خانة رئیس کهنه در آمد و با خادمان بنشست تا انجام کار را ببیند. 59 پس روسای کهنه و مشایخ و تمامی اهل شورا طلب شهادت دروغ بر عیسی می‌کردند تا او را بقتل رسانند، 60 لیکن نیافتند. با آنکه چند شاهد دروغ پیش آمدند، هیچ نیافتند. آخر دو نفر آمده، 61 گفتند، این شخص گفت، می‌توانم هیکل خدا را خراب کنم و در سه روزش بنا نمایم. 62 پس رئیس کهنه برخاسته، بدو گفت، هیچ جواب نمی‌دهی؟ چیست که اینها بر تو شهادت می‌دهند؟ 63 امّا عیسی خاموش ماند! تا آنکه رئیس کهنه روی به وی کرده، گفت، تو را به خدای حّی قسم می‌دهم ما را بگو که تو مسیح پسر خدا هستی یا نه؟ 64 عیسی به وی گفت، تو گفتی! و نیز شما را می‌گویم بعد از این پسر انسان را خواهید دید که بر دست راست قوّت نشسته، بر ابرهای آسمان می‌آید! 65 در ساعت رئیس کهنه رخت خود را چاک زده، گفت، کفر گفت! دیگر ما را چه حاجت به شهود است؟ الحال کفرش را شنیدید! 66 چه مصلحت می‌بینید؟ ایشان در جواب گفتند، مستوجب قتل است! 67 آنگاه آب دهان بر رویش انداخته، او را طپانچه میزدند و بعضی سیلی زده، 68 می‌گفتند، ای مسیح، به ما نبوّت کن! کیست که تو را زده است؟[1]. سوال این است که محاکمه‌ی عیسی مسیح در خانه‌ی رئیس کهنه چگونه ممکن است؟ در صورتیکه ما می دانیم در آن زمان محاکمه‌ی متهمان در سرزمین یهودیه توسط عمال رومی انجام می گرفت و بنابراین ممکن نیست که عیسی توسط یک دادگاه یهودی محاکمه شده باشد و بر فرض که چنین چیزی امکان می داشت هرگز محاکمه نه یک شب قبل از عید فصح صورت می گرفت و نه در شب عید؛ زیرا به حکم مذهب این امر ممنوع بود[2]. ______________________ پی نوشت ها [1]. متی 26: 57-68. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 44. # متی ولف انجیل ها
🔶 شکست و فرار از 🔶 یکی از صفات بارز فرار آن ها از جنگ بوده است و این را به روشنی حتی می توان در کتب دید. حاکم نیشابوری عالم بزرگ به سند صحیح روایت کرده است: ۴۳۳۸- أخبرنا أبو قتيبة سالم بن الفصل الآدمي بمكة ثنا محمد بن عثمان بن أبي شيبة ثنا علي بن هاشم عن محمد بن عبد الرحمن بن أبي ليلى عن الحكم ونصف عن عبد الرحمن عن أبي ليلى عن علي أنه قال ثم يا أبا ليلى أما بخيبر قال بلى والله كنت معكم قال فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث أبا بكر إلى خيبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع. 👈🏻 هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. حضرت علی (علیه السلام) خطاب به ابولیلی فرمودند: آیا تو در با ما نبودى؟ گفت: آری. به خدا سوگند همراه شما بودم. علی (علیه السلام) فرمود: (صلى الله علیه و آله) عده‌اى را به فرماندهى به طرف خیبر فرستاد؛ ولى شکست خوردند و گریختند. 👈🏻 درمورد این روایت می نویسد: این حدیثی صحیح است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکرده اند. 👈🏻 عالم بزرگ عمریه نیز در تعلیقات خود تصریح می کند که روایت صحیح است. 📚المستدرک علی الصحیحین، جلد ۳، صفحه ۳۹، طبع دارالکتب العلمیة 🔰 @Adyanuniv🔰
💠رسوایی حلاج توسط ابوسهل نوبختی ✴️پس از آن که حلاج در قم با واکنش منفی مردم و علما، روبه‌رو و از آن جا طرد شد و ناگزیر به بغداد بازگشت، سعی ‌کرد ابوسهل نوبختی را که چهره برجسته سیاسی و دینی شیعیان بغداد بود، به سمت خود جذب کند و از موقعیت او بهره ببرد، لذا نامه‌هایی به او نوشت و درخواست کرد به کیش او درآید، ولی ابوسهل با انجام شگرد خاصی او را رسوا ساخت. 🔻شیخ طوسی از ابی نصر هبة الله، نواده نائب دوم امام عصر (عج) چنین نقل می‌کند: «حلاج تصور می‌کرد که می‌تواند با مکر و حیله ابوسهل را بسان برخی افراد به سمت خود فراخواند. چون خدا خواست حلاج را رسوا کند، او نامه‌ای به این صورت به ابوسهل نوشت: ❌ «من وکیل و نائب صاحب الزمانم. من مامورم که به تو نامه بنویسم و از تو یاری بطلبم» ▫️اسماعیل نوبختی برای اثبات دروغ وی و روشنگری اذهان به این مضمون بدو نوشت: ✅ اگر تو وکیل حضرت صاحب الزمان علیه السلام می‌باشی حتما برای تو دلائل و براهینی باید باشد. من برای اینکه به تو ایمان بیاورم چیز کمی از تو میخواهم تا دلیلی بر حقانیت تو باشد. 🔸من کنیزانی دارم، اما چون پیر شده‌ام و موهای سر و صورتم سفید گردیده است، مجبورم هر هفته موهای خود را خضاب کنم تا مبادا آنان پی برند که پیر شده‌ام. ♣️اگر تو در ادعای خود صادقی، کاری کن تا ریش من سیاه شود و دیگر محتاج به خضاب نباشم، آن وقت من به تو ایمان خواهم آورد.😂 👊وقتی این پیغام به حلاج رسید، دانست که تیرش به خطا رفته و رسوا گردیده، لذا دیگر جواب او را نداد. --------------------- 📚 الغیبه، طوسی، ص۲۴۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ چگونگی ترجمه گاهان 🔹 خانم مری بویس بیان می دارد که: هیچ ترجمه ی معیاری از گاهان به هیچ زبانی در دست نیست. ⁉️ با توجه به خانم مری بویس، پس چگونه گاهان ترجمه شده است؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
توصیف "حکیم الهی" روسی از اناجیل  حکیم الهی روسی موسوم به تاره ف(Tareev) که استاد آکادمی مذهبی مسکو بوده است در کتاب خود تحت عنوان «فلسفه ی تاریخ انجیلی» منتشره در 1903 چنین می نویسد: «انجیلها نه تاریخند و نه سند تاریخی؛ حتی آنها را سالنامه نیز نمی توان بحساب آورد»*. ____________________ * درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 55.