eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی ✳️واقع گرایی معرفتی و ارزشی در برابر ناواقع گرایی معرفتی و ارزشی(1) 👈در معنویت نوپدید واقع گرایی معرفتی و ارزشی نفی میگردد و از آن جا که جنبش های نوپدید مبانی خود را از مبانی نظام لیبرا ل دموکراسی غرب میگیرند، همه ی ارزش های دینی را غیرواقعی میدانند؛ حا آن که در معنویت دینی معرفت ها ریشه در واقع معنویت های نوپدید و نفس الامر دارند و تصورات و تصدیقات ما حاکی از واقعیت اند. در تفکر معنویت نو پدید، و چالش های آینده ی درخارج از ذهن آدمی چیزی نیست و اگر چیزی باشد، قابل شناخت برای ما نمیباشد. در واقع گرایی ارزشی که در معنویت دینی مطرح میباشد ارزش های دینی و اخلاقی ریشه در واقعیت دارند و ساخته وپرداخته ی ذهن انسان ، احساسات و امیال آدمی نمیباشند؛ در حالیکه در معنویت نوپدید با اعتقاد برناواقع گرایی ارزشی هیچ گونه منشأ و مبدئی برای ارزش های دینی و اخلاقی قائل نمیباشند. 📚(مصباح یزدی،1384،ص 27، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی. قم : مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) ‏گرایی_ناواقع‏گرایی عضویت درکانال👇👇 🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
📚معرفی کتاب ⬅️کتاب معنویت ‌گرایی جدید (مؤلفه ‌های مفهومی، لوازم اعتقادی و نشانه‌ های گفتمانی)، تألیف احمد شاکرنژاد است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده است. ✍🏻این کتاب شامل چهار فصل است که عبارتند از: 1️⃣فصل نخست: مفهوم معنویت 2️⃣فصل دوم: مبانی نظری و لوازم اعتقادی معنویت گرایی جدید 3️⃣فصل سوم: نشانه های معنویت گرایی جدید 4️⃣فصل چهارم: نتیجه گیری عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚معرفی کتاب درمورد عرفانهای نوظهور 👈کتاب مجموعه مقالات «جنبش‌های نوپدید دینی- معنوی» به اهتمام محمدحسین کیانی توسط انتشارات باقرالعلوم(ع) منتشر شده است. ✳️این اثر مشتمل بر ۲۸ مقاله از نویسندگان متعدد از مجموعه مقالاتی است که شماره‌های مختلف فصلنامه مطالعات معنوی منتشر شده است. ✳️این کتاب داری سه بخش اصلی است که عناوین بخش‏‏های سه‏‏‌گانه عبارت است از: 1️⃣فصل اول: مفاهیم و آسیب‌ها 2️⃣فصل دوم: مبانی و علت‌ها 3️⃣فصل سوم: موارد و مصادیق عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شاهدبازی وسیله دریافت اسرار از قطب 🔸محمدعلی کرمانشاهی دریافت معارف و اسرار توسط شاهدبازی را از انحرافاتی می‌داند که توسط ابوعبدالله کرام، قطب فرقه کرامیه، رایج شد. 🔻زیرا او قائل به اباحه‌گری در تمام اعمال بود و می‌گفت: 👈«تمام گناهان از زنا، لواط، استمنا، شهادت به دروغ و بازی با پسران، خواه آشکار و خواه پنهان بر شما رواست، الا شرب خمر چه علانیه و پنهان، زیرا آبروی مردم را می‌ریزد، پس جمله کبائر را بر شما حلال کردم.» [1] 🔰بدین‌سبب زیبارویان زیادی به این فرقه روی آوردند، به گمان اینکه بدون عبادت و تنها با شاهدبازی، واصل‌شده و صاحب معارف و اسرار می‌شوند! حال باید از صوفیان پرسید که این چه معارف و اسراری است که با بازی کردن با پسران زیباروی حاصل می‌شود؟ پی‌نوشت: بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 ه‌ق، ج 1، ص 27. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠افول تصوف با سقوط صفویه 🔸تصوف در دوره صوفیه بویِژه از اواسط آن به بعد رو به انحطاط نهاد و تا اواخر دوره زندیه به رکود مطلق دچار شد. 🔻پس از سقوط صفویه، جنگهای نادر و بی نظمی هایی که پس از کشته شدن او رخ داد و شورش هایی که اطراف کشور را فرا گرفته بود، موجب شد تا بازار درویشی و صوفی گری از رونق بیفتد. این وضعیت، تا اواخر حکومت زندیه ادامه داشت. 🔰حاجی شیروانی، وضعیت تصوف در ایران و پیش از ورود معصوم علیشاه را چنین ترسیم می کند: از اوایل سلطنت شاه سلطان حسین صفوی تا اواخر حکومت کریم خان زند، رسوم طریقت از ایران بر افتاد.(1) 📚پی نوشت 1.حاج زین العابدین شیروانی، حدائق السیاحه ص 26. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠افول تصوف در دوره قاجار 🔸برقراری ارتباط میان بزرگان صوفیه و دربار قاجار، از عوامل افول تصوف در این دوره بوده است. 🔻چنان که محمد شاه قاجار قریه «کشن» در نزدیکی شیراز را به حاجی شیروانی( مست علیشاه) داد. 🔻صدر الممالک اردبیلی (نصرت علیشاه) وزیر اوقاف شد و رحمت علیشاه شیرازی ، به نایب الصدری فارس منصوب شد.(1) 🔰این امر، به علت بدنام بون دربار قاجار، مردم را به تصوف و صوفیه بد بین می کرد. 📚پی نوشت 1.مهدی بامداد، شرح حال زجال ایران ج 4 ص 391، طرائق الحقائق ج 3 ص 391. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏳ پیرمرد منتظر . . . 😭 لحظاتی به یاد یوسف زهرا (عج) . عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
خدای واحد متفرد! تثلیث از باورهای بنیادین مسیحیت تبشیری است. الهیدانان مسیحی در تثلیث از سه عضو: خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس دم می زنند. آنان هر سه عضو را فردِ دارای وجود و شخص بازنمایی (توصیف) می کنند. آنان درباره ی وحدت مشترک این سه عضو، نظریات فلسفی گوناگونی ارائه می کنند. گاه از جنس نوعی و گاه از موضوع مشترک و ... نام می برند. پرسش: چگونه خدای یگانه می تواند، اعضای متفرد داشته باشد؟! لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🏷 حقّ زبان 🔅 : 🔸 «حقّ زبان، اين است كه آن را با پرهيز از ناسزاگويى، بزرگ بدارى و به سخنِ خوب عادتش دهى و آن را به ادب وا دارى» . 🔹 «أمّا حَقُّ اللِّسانِ فَإِكرامُهُ عَنِ الخَنا ، وتَعويدُهُ عَلَى الخَيرِ ، وحَملُهُ عَلَى الأَدَبِ» . 📚 تحف العقول: ص ٢٥٦ ح ٣ علیه السلام لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 فضائل علیه السلام در کلام صلی الله علیه و آله به روایت 🔶 محب الدین از علمای روایت کرده است: عن أنس بن مالك قال صعد رسول الله صلى الله عليه وآله المنبر فذكر قولا كثيرا ثم قال أين على بن أبى طالب فوثب إليه فقال ها أنا ذا يا رسول الله فضمه إلى صدره وقبل بين عينيه وقال بأعلى صوته معاشر المسلمين هذا أخى وابن عمى وختنى هذا لحمى ودمى وشعرى هذا أبو السبطين الحسن والحسين سيدى شباب أهل الجنه هذا مفرج الكروب عنى هذا أسد الله وسيفه في أرضه على أعدائه على مبغضه لعنة الله ولعنة اللاعنين والله منه برئ وأنا منه ... گفت: صلی الله علیه و آله منبر رفته و بعد از صحبتی طولانی فرمودند: علی بن ابی طالب (علیهما السلام) کجاست؟ وقتی کنار ایشان آمدند او را به سینه چسبانيدند و بین دو چشم ايشان را بوسیده و با صدایی بلند فرمودند: او پدر سبطین، حسن و حسین (علیهما السلام) دو سرور جوانان اهل است، او برطرف کننده گرفتاری‌ها از من است، او شیر خداست و او شمشیر خداست در زمین بر علیه دشمنان خدا، بر دشمن او خدا و لعنت لعنت کنندگان باد، و به خدا قسم، خدا و من از دشمن او دور هستیم، پس هر کس دوست دارد از خدا و از من ببرد از علی دوری کند، [این کلام را] شاهدان به غایبان برسانند. 📚 ذخائر العقبی ج۱ ص۴۴۵ (چاپ دار الکتاب الاسلامی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💢واقع گرایی معرفتی و ارزشی در برابر ناواقع گرایی معرفتی و ارزشی(2) ✅اغلب رهبران جنبش های نوپدید ارزش های دینی را غیراخلاقی میخوانند و معتقدند ارزش های دینی سلیقه ای است . طبیعتا اگر کسی ارزش ها را واقعی ندانست ، به لوازم آن یعنی کثرت گرایی و نسبی گرایی ملتزم میشود. "دالایی لاما "رهبر تبتیان ضمن نسبی دانستن امور میگوید: فرد باید تشخیص دهد که هر پدیده ای جنبه های مختلف دارد؛ همه چیز ازیک طبیعت نسبی برخوردار است و هیچ چیز خوب و بد مطلق یافت نمیشود. 1 ✳️پائولو کوئیلو هم ضمن تایید ناواقع گرایی معرفتی و ارزشی میگوید: باید اعلام کرد که انسان میتواندمسلمان باشد یا کاتولیک یا بودائی یا لامذهب یا شکاک و این موضوع به کسی ارتباط ندارد ،نکته ی مهم آن است کسانی که واقع گرایی معرفتی و ارزشی را انکار کردند، باب ورود به نسبیت گرایی را باز کرده و شعار نسبیت در معرفت ها و ارزش ها را سر دادند؛ با این رویکرد دیگر معیار صدق و معرفت مطابق با واقع نیست ، بلکه ممکن است برای کسی صادق باشد و برای دیگری کاذب . در ارزش ها هم همین گونه است . در واقع ، ارزش ها اموری قراردادی وسلیقه ای هستند. بدین روی با نگاه نسبیگرایی، هم جنس بازی، خودکشی، خون خوری و... مباح میگردد.2 📚فعالی،1388:ص120، نگرشی بر آرا و اندیشه های دالایی لاما. تهران : سازمان ملی جوانان پائولوکوئیلو ، اعترافات یک سالک . تهران : نشر بهجت،ص94؛ ورونیکا تصمیم میگیرد بمیرد. تهران : نشر کاروان،ص135 عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰