eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 📛 وقتی باورت به آخرت و حساب کتاب، ضعیف باشد و هیچ یادی از قبر و قیامت نکنی در طول روزمرگی هایت، ❌ زود باد می افتد به پوست و کلّه ات! مقابل خدا و قرآن سرکشی میکنی و سخت یاغی میشوی و سربه هوا! 👈 تقویت کن یاد و باور قبر و قیامت را! 👇👇👇👇 🌴 آیه 21 سوره فرقان 🌴 🕋 لَا یَرْجُونَ لِقَاءَ نَا... لَقَدْ اسْتَكْبَرُوا في أَنْفُسَهِم وَعَتَوْا عُتُوًّا كَبِيرًا ⚡️ترجمه: كسانى كه به ملاقات ما اميد ندارند (و رستاخيز را قبول نمى‌كنند) ... همانا آنان در حق خویش راه تکبر و نخوت پیش گرفتند و به سرکشی و طغیانی شدید شتافتند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 تصریح به اعتقاد شیعیان به و 🔶 به تصریح یکی از علمای بزرگ که حداقل عصر سه امام معصوم را درک کرده است، بزرگان و علماء و فقهای شیعه در آن زمان (که همگی از اصحاب جلیل القدر علیهم السلام بوده‌اند) معتقد بوده اند که و ، سلام الله علیها را مضروب ساخته اند و در نتیجه علیه السلام سقط شده است. (متوفای حد فاصل ۱۸۱ تا ۱۹۰ هجری قمری) در مورد عقاید شیعیان می‌نویسد: وأن أبا بکر وعمر ظلما وضربا فاطمة بنت رسول الله بنت رسول الله حتى ألقت جنینا. [شیعیان بر این اعتقاد هستند که] و به ظلم کرده و او را زدند تا اینکه خود را سقط کرد. 📚 التحریش ص۵۲ ؛ الغطفانی، ضرار بن عمرو (المتوفى ۱۸۱-۱۹۰ هـق) ؛ تحقیق: حسین خانصو/محمد کسکین، الناشر: دار ابن حزم، الطبعة: الأولى، ۱٤۳۵ هـق - ۲۰۱٤ م. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پرسونا، شخص و نقش ترتولیان، کلمه ی پرسونا را در ترجمه ی واژه ی یونانی hypostasis (اقنوم) که در کلیسای یونانی زبان، مورد قبول واقع شده بود، وضع کرد. دانشمندان به تفصیل، درباره مقصود ترتولیان از این واژه ی لاتین که در انگلیسی همواره به person ترجمه شده است، بحث کرده اند. تبیین ذیل، تاحد گسترده‌ای مورد پذیرش قرار گرفته است و پرتوی تازه ای بر پیچیدگی‌های تثلیث می افکند. معنای تحت اللفظی پرسونا، ماسک است که بازیگران نمایش های روم باستان می پوشیدند. در آن زمان بازیگران ماسک می‌زدند تا بینندگان متوجه شوند که هر یک از آنها نقش کدام شخصیت را در نمایش بازی می‌کند. بر این اساس واژه پرسونا به تدریج در راستای نقشی که فرد بازی می کند معنای بسط یافته ای به خود گرفت. کاملا محتمل است که قصد ترتولیان این بوده است که خوانندگان، نظریه یک جوهر سه شخصیت را به این معنا بفهمند که یک خدا سه شخص نقش متمایز و در عین حال مرتبط با هم را در نمایش بزرگ نجات انسانها ایفا کرده است. در ورای تکثر نقش‌ها، یک بازیگر وجود دارد. پیچیدگی فرآیند خلقت و نجات به معنای وجود خدایان بسیار نبوده است؛ بلکه تنها یک خدا وجود داشت که در برنامه تدبیر نجات به شیوه های متعدد رفتار کرده است. _______ درس نامه ی الهیات مسیحی، آلیستر مک گراث، صص 477 – 478. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠بریدن از وحی و ادعایی عرشی 🔸از بالاترین انحرافات صوفیه روی آوردن به شهود و دریافت‌های شخصی و بریدن از وحی است. 🔹صوفیه با ادعای اتصال به عرش الهی راه خود را از قرآن و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) جدا کرده‌اند. 🔻تا جایی که در بین صوفیه کسانی بوده‌اند که مدعی بودند که قرآن و پیغمبر هر دو حجاب‌اند و آنچه اصل است رابطه بنده با خداست [1] 🔻و حتی برخی از آنان سخن از «حدثنی قلبی عن ربی جل جلاله» هم گفته‌اند! [2] 🔻آنچه از کتب صوفیه استفاده می‌شود این است که ولی به‌ واسطه ارتباط نزدیک به خدا به مقامی می‌رسد که حجاب بین او و عالم غیب برداشته می‌شود. [3] 🔰در سخنان مشایخ صوفیه مکرر از تلقی واقعه و الهام ربانی و سیر در مدارج شهود روحانی یاد شده که معراج بایزید ازجمله آن‌هاست و همه این‌ها حاکی از ادعای اتصال و ارتباط مستقیم صوفی باخدا است و این یعنی حذف قرآن، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و عترت پاک و مقدس آن حضرت، که واسطه فیض بین تمام انسان‌ها و خداوند متعال هستند. 📚پی‌نوشت: 1.ابن جوزی، ابوالفرج، تلبیس ابلیس، ترجمه علیرضا ذکاوتی ‌ قراگزلو، نشر دانشگاه تهران، 1367، ص 312. 2.عطار، فریدالدین، تذکره الاولیاء، به ‌ کوشش نیکلسون، انتشارات صفی ‌ علیشاه، 1375 ش، ج 2، ص 103. 3.طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 74. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔆 امیرالمؤمنین امام علی عليه السلام: 🔺هر كه به کارهای بی‌فایده مشغول شود، آرزوى مهم‌اش را از دست مى‌دهد. 📚 غررالحكم، حدیث ۸۶۳۳ علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 جلوگیری از بیان حق توسط صلی‌الله‌علیه‌وآله 🎤 جناب استاد 🔻از نظر اصحاب صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم افرادی بسیار خوب بودند و همه ایشان را باید توثیق کرد، غیر آن چیزی است که در تاریخ آمده است و این نظر غیر آن چیزی است که در نقلهای تاریخی و کتب حدیث آمده است. 👈شیعه معتقد است که برخی از صحابه علاوه بر این‌که و دروغ‌گو و ... بودند، از عدالت هم ساقط گردیده‌اند؛ برای اثبات این ادعا، مطالب گوناگونی را از کتب معتبر بیان داشته، نشان داده صحابه‌ای بودند ستمکار، گنهکار، و عصیانگر، و سرکش و از خدا و صلی‌الله‌علیه‌وآله‌، حیاء و شرم نمی‌کردند و نافرمان بودند و این در حالی بود که خداوند در و حضرت طبق روایات فراوانی ایشان را هشدار می‌دادند که مبادا به عصر جاهلیت برگردند. کسانی‌که همیشه ساز مخالف سر می‌دادند، در حالی‌که جزء صحابه‌ای بودند که همراه با تمام دستورات الهی را می‌دانستند و یا از حضرت سؤال می‌کردند. این گروه از صحابه علاوه بر این‌که با یکدیگر مخالفت می‌کردند با وقاحت و بی‌شرمی تمام، از خود حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله هم متابعت و حرف‌شنوی نداشتند. از این موارد مخالفت با در جریان معرفی خلفای بعد از خود می‌باشد که در کتب مخالفین با سند معتبر نقل شده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 جعل نمازخواندن بر جنازه 🔶 👈🏼 (در میزان الاعتدال ج٤ ص۱۸۰) آن را از هایی شمرده که آن را از مالک آورده است. 👈🏼 : همه احادیث او است. 👈🏼 : او اخبار را دگرگون می‌کرده و شاید بیش از ۱۵۰حدیث به نام مالک ساخته است. 👈🏼 : او از مالک زیاد روایت کرده است. 👈🏼 (در الانساب): او اخبار را می‌کرده و به گفتارش احتجاج نمی‌توان کرد. این دروغی که به نام امام پاک و راستگو ساخته شده مخالف با روایتی است که در تاریخ صحیح از آمده است که: دختر را دفن کرد و از آن آگاه نشد تا آنکه دفن گردید، و علی بر او نماز خواند. حاکم آن را صحیح شمرده و ذهبی به آن اعتراف کرده؛ 👈🏼 (در سیره نبوی ج۳ ص۳۶۰) به نقل از : ثابت است که علی، فاطمه را شبانه دفن کرد و بر جنازه او نماز خواند و به دیگری خبر ندادند. 📚 الغدیر ج۷ ص۳۰۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
حالت گرایی آموزه ی تثلیث، آموزه ای پایه است که همه ی ساختمان الهیات مسیحی بر آن بنا شده است؛ اما این پایه - آنطور که فهمیده می شود - چندان استوار نیست. برای نمونه درباره ی چیستی عضوهای تثلیث، بسی اختلاف در میان است. مظهر گرایی، اشخاص متمایز و واقعی، حالت گرایی و ... در حالت گرایی به عنوان رویکرد رقیب تبیین می شود که این سه شخص الهی در واقع روش هایی هستند که یک شخص الهی وجود دارد (حالت های یک خدای واحد). ____ https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌷امام صادق عليه السلام 🌷 🔷لا عَيْشَ اَهْنَأُ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ؛ 🔶هيچ زندگى گواراتر از اخلاق و رفتار پسنديده نيست. 📚تحف العقول ص 360 - کافی(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 244 - علل الشرايع ج 2، ص 560 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 نمونه‎ای از حذف از کتب 🔶 👈🏻 یکی از مصادر خطبه‌ی معروف فدکیه، کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف «أبوالطيّب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)» می‌باشد. ▪️ سلام الله علیها در این خطبه تاریخی انتقادات بسیار تندی خطاب به غاصبان و پیروان آنان ابراز داشتند. اما از آنجایی که همواره در طول تاریخ دستانی درصدد کتمان و حقایق تاریخی بوده‌اند، بنابر آنچه محقق کتاب «دکتر یحیی وهیب جبّوری» در پاورقی بدان تصریح کرده است، متأسفانه اين خطبه به طور كامل از دو نسخه‌ی خطی این کتاب که در «موزه ملی بریتانیا» و «موزه ملی عراق» نگهداری می‌شود، حذف شده است. 📚 کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف أبوالطيب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)، محقق: دکتر یحیی وهیب جبّوری، دار الغرب الإسلامي،، بيروت، ١٤١١ ه.ق عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت توسط استاد: شاداب عسکری ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیر علمی: حجت الاسلام فخرآور ⏰زمان: سه شنبه 1400/10/7 🕙ساعت: 10:00 الی 11:00 🔗لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
دیدگاه محققین درباره ارزش شریعت نزد صوفیه 🔸در تصوف، نقشی که شریعت برای مرید دارد، برای پیر و مراد او ندارد. زیرا مرید در ابتدا شریعت را وسیله و راه وصالی می‌داند که باید همیشه به آن ملتزم باشد. 🔹ولی شریعت برای پیر دیگر رنگ و بویی ندارد و خود را معاف از آن می‌دانند. 🔰محققین صوفی و غیر صوفی علت این‌همه تفاوت، در عیار شریعت نزد مرید و مراد را در چند چیز می‌دانند. 🔻نخست اینکه برخی از بزرگان صوفیه، شریعت را فقط یک عادت فرض کرده‌اند. چنانچه دکتر غنی محقق شهیر صوفی، در کتب خود به این مسئله اشاره می‌کند که: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.» [1] 🔻دیدگاه دیگر این است که صوفیه شریعت را عملی ظاهری و صوری می‌دانند که راه اصلی برای رسیدن به حقیقت نیست. دکتر غنی در مورد این دیدگاه صوفیانه می‌نویسد: « وقتی می‌توان از مسلکی پیروی کرد که مستقیماً از خدا کسب فیض می‌کند، چرا باید وقت خود را به ظاهر و صورت و توسل به راه‌های غیرمستقیم هدر داد.» [2] 🔻برخی دیگر از بزرگان صوفیه فنای در خدا و یکی شدن با خداوند متعال را سبب ترک شریعت می‌دانند. ♻️چطور می‌توان گفت انجام شریعت هدر دادن وقت است، آن‌هم شریعتی که تمام انبیاء و اوصیاء و ائمه اطهار (علیهم السلام) به دنبال تحقق آن در بین امت خود بوده‌اند. 📚پی نوشت [1]. دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186 [2]. همان، ص 177 و 178. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ⚠️ خوب چشممان را باز کنیم و ببینیم با چه کسانی نشست و برخاست میکنیم؟! 📛 اگر همنشینی با آنها موجب دوری از خدا و قرآن میشود، یقین کنیم سرباز شیطان هستند و به سرعت باید جدا شویم قبل از پشیمانی و به غارت رفتن سرمایه دینمان! 👈‌ وإلا همین نزدیکی سخت نادم و پشیمان میشویم از رفاقت شان که باعث گمراهی مان شده اند! 👇👇👇👇 🌴 آیه 28 سوره فرقان 🌴 🕋 يا وَيْلَتى‌ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِيلًا 🕋 لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جاءَنِي ⚡️ترجمه: اى واى بر من! كاش فلانى را دوست خود نمى‌گرفتم. رفيق من بعد از آن كه حقّ از طرف خدا براى من آمد، مرا گمراه ساخت. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
♦️توجه ♦️ توجه ✅امکان ثبت نام دوباره مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب ✅از طریق سایت سازمان سنجش ✅ در ۱۵ رشته 🔰 مهلت ثبت نام تا جمعه ۱۰/۱۰/ ۱۴۰۰ 👈لینک ثبت نام: http://register1.sanjesh.org/phd1401late/ ✅ دفترچه دکتری https://b2n.ir/e64084 ✅ آشنایی با رشته های دکتری https://b2n.ir/d23767 📲09383307241 ☎️051 3855 1264 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
تنها یک خود مسیحیت مدعی است که برای نجات، بایستی در عین باور به یک خدا، به خدا بودن پدر، پسر و روح القدس هم ایمان داشت؛ اما حفظ این دو باور، در کنار هم، بسی سخت است! براستی چرا باوری چنین حیاتی، تا این اندازه پیچیده و نفهمیدنی است؟ آیا حکیمانه است که باورهای حیاتی ِ ادیان، خرد ستیز، حتی خرد گریز و یا اختلافی باشد؟! متکلمان، دست به دامان توجیهات شده اند. یک توجیه: تثلیث یک خود ( One-self Trinity theories) است که در آن سخن از حالت گرایی است. در پست پیشین، اشارتی بدان رفت. توضیح بیشتر: حالت گاه، ویژگی ذاتی یک چیز است (به عنوان مثال، قدرت یک چیز )؛ گاه، رابطه ای که یک چیز با چیز یا چیزهای دیگر دارد (مثلا این چیز از آن چیز، بزرگ تر است)؛ گاه حالت، یک رویداد است (مثل عشق چیزی به چیز دیگر). به نظر می رسد که تثلیث گرایان «یک خود» One-self Trinity theories این آخری را در ذهن دارند؛ برای نمونه: خدا بودن پسر، واقعه ای است که خدا از این راه، با ما به عنوان دوست و نجات دهنده ارتباط می گیرد، یا پسر رویدادی است که خداوند جسم می گیرد و زندگی می کند و می میرد تا پدر را برای بشریت آشکار کند. یک چالش این توجیه این است که خدای پسر بر اساس ظاهر کتاب مقدس، شخصی مستقل و بیش از یک حالت برای دیگری است. او خود، به عنوان یک انسان، رابط بین خدا و خلق است که موعظه می کند و خود را با خدای پدر مقایسه می کند و به او می خواند. او وجودی مستقل دارد. --- https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اهمیت 🎤 مقام معظم رهبری پ ن: و در روایات و دین اسلام به آن تأکید زیادی شده است و معنای آن این است که با دوستان خداوند و پیامبر و خاندانش دوست و با دشمنان آنان دشمن باشیم. آنچه مهم است این است که بدانیم به معنای نفی باورها و تغییر هویت شیعیان یا اهل سنت نیست، بلکه بدین معناست که طرفین با احترام به باورهای یکدیگر و خودداری از به طرف مقابل، برادرانه در کنار هم زندگی نمایند و در مقابل دشمنان اسلام را تشکیل بدهند. اسلامی به هیچ وجه ربطی به مذهبی و اعتقادی ندارد و مقصود از اتحاد پیروان مذاهب مختلف در عین اختلافات مذهبی در برابر بیگانگان است. منظور از وحدت، وحدت با قاتلین آل الله نیست، معیار یگانه بودن، یگانگی در گوهر وجودی است، نه یگانگی اعتقادی یا رفتاری. منظور از اتحاد، یکی بودن نیست؛ بلکه یکسو بودن در چیزی است. وحدت اجتماعی و سیاسی با مردم حاضر که هرچند محبتی به اهل بیت علیهم‌السّلام دارند ولی اعتقاد به امامت آنها ندارند پس هرچند در اعتقاد با آنها وحدت نداریم و بحث علمی هم میکنیم ولی در جنبه اجتماعی با حسن معاشرت و در جنبه سیاسی در مقابل دشمن واحد، وحدت داریم. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام على عليه السلام فرمودند: ذَوُو العُيوبِ يُحِبُّونَ إشاعَةَ مَعايبِ الناسِ؛ لِيَتَّسِعَ لَهُمُ العُذرُ في مَعايبِهِم كسانى كه خود دارند، علاقه مند به شايع كردن عيبهاى مردم هستند، تا جاىِ عذر و بهانه براى عيبهاى خودشان باز شود 📚 غررالحكم حدیث 5198 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تکریم ویژه و متقابل و 🔶 در صحیح سنن با ذکر روایت صحیحی از می‌نویسد: هرگاه سلام الله علیها بر صلی الله علیه و آله و سلم وارد می‌شد، صلی الله علیه و آله و سلم به استقبال او می‌رفت، دست او را می‌گرفت، خم می‌شد و می‌بوسید و او را در جای خود می‌نشاند و هر زمان که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم به خانه فاطمه سلام الله علیها داخل می شد، فاطمه سلام الله علیها نیز همان کار را انجام می‌داد؛ به استقبال او می‌شتافت، خم می‌شد و دستش را می‌بوسید و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در جای خود می‌نشاند!! 📚 صحیح سنن ابی داود ج۳ ص۲۸۰ 👈🏼 پ ن: البانی برجسته سند روایت را می‌داند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
زاییدن و زاده شدن از ازل آقای کارل بارث یکی از تاثیر گذارترین الهیدانان معاصر است. بیان او درباره ی تثلیث، خود نشان از پیچیدگی این آموزه و البته خرد سوزی آن می دهد. ببینید: "از آنجا که خدا از ازل در خودش، پدر است، خودش را از ازل به عنوان پسر به دنیا می آورد. از آنجا که او از ازل پسر است، از ازل از خودش به عنوان پدر زاده می شود. در این زاییدن و زاییده شدن از ازل، او برای بار سوم خود را روح القدس قرار داد؛ یعنی عشقی که او را با خود یگانه می سازد. ـــــــ As God is in Himself Father from all eternity, He begets Himself as the Son from all eternity. As He is the Son from all eternity, He is begotten of Himself as the Father from all eternity. In this eternal begetting of Himself and being begotten of Himself, He posits Himself a third time as the Holy Spirit, that is, as the love which unites Him in Himself. (Barth 1956, 1) https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
امام على عليه السلام فرمودند: المَرءُ بِهِمَّتِهِ لا بِقُنيَتِهِ [ارزش] انسان به همّت اوست، نه به ثروتش 📚 غررالحكم حدیث 2167 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 برترین زنان عالم 🔶 مفسر بزرگ در کتاب تفسیر می‌نویسد: در میان تمام زنان عالم سلام‌الله‌علیها از همه برتر است؛ پس از ایشان نیز سلام الله علیها از همه برتر است و اگر گفته شود سایر دختران پیامبر نیز از برترند، از نظر من مانعی ندارد. 📚 روح المعانی ج۲ ص۱۵۰ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
خدایی در خود و از خود آموزه ی تثلیث در بین الهیدانان‌مسیحی، معرکه ی آراء است. این که چگونه یگانگی خدا در کنار الوهیت سه شخص (پدر، پسر و روح القدس) حفظ شود، چالش سهمگینی است. کارل رانر Karl Rahner (1904–84) یکی دیگر از الهیدانان تاثیر گذار قرن بیستم، برای گره گشایی از این معضل، خدا را چنین بازنمایی می کند: خدا همزمان و به شکلی ضروری و در حالیکه خلق و ایجاد نشده "unoriginate" خود واسطه ی خود می شود (پدر) و خود را برای خود اظهار می کند (پسر) و خود، عشق می ورزد و عشق خود را دریافت می کند (روح القدس). --- …is – at once and necessarily – the unoriginate who mediates himself to himself (Father), the one who is in truth uttered for himself (Son), and the one who is received and accepted in love for himself (Spirit) – and… as a result of this, he [i.e. God] is the one who can freely communicate himself. (Rahner 1997, 101–2) https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
عليه السلام در مناجات به درگاه خداوند می‌فرمودند: و سُقمي لا يَشفيهِ إلاّ طِبُّكَ، و غَمِّي لا يُزيلُهُ إلاّ قُربُكَ، و جُرحِي لا يُبرِئُهُ إلاّ صَفحُكَ، و رَينَ قَلبي لا يَجلوهُ إلاّ عَفوُكَ بيمارى مرا جز طبابت تو درمان نمى كند و اندوه مرا جز نزديك شدن به تو نمى زدايد و زخم مرا جز گذشت تو بهبود نمى بخشد و زنگار دلم را جز بخشش تو، صيقل نمى دهد. 📚 ميزان الحكمه جلد9 صفحه544 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰