eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 در نداشتن خانه‌های 🔶 🔸 جواب اول: آیه قرآن کریم قرآن کریم در سوره «نور» می‌فرماید: لَيْسَ عَلَى الْأَعْمى‏ حَرَجٌ وَ لا عَلَى الْأَعْرَجِ حَرَجٌ وَ لا عَلَى الْمَريضِ حَرَجٌ وَ لا عَلى‏ أَنْفُسِكُمْ أَنْ تَأْكُلُوا مِنْ بُيُوتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ آبائِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أُمَّهاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ إِخْوانِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخَواتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَعْمامِكُمْ أَوْ بُيُوتِ عَمَّاتِكُمْ أَوْ بُيُوتِ أَخْوالِكُمْ أَوْ بُيُوتِ خالاتِكُمْ أَوْ ما مَلَكْتُمْ مَفاتِحَهُ أَوْ صَديقِكُم... بر نابينا و افراد شل و بيمار گناهى نيست (كه با شما هم غذا شوند) و بر شما نيز گناهى نيست كه از خانه‌‏هاى خودتان (خانه‌‏هاى فرزندان يا همسرانتان كه خانه خود شما محسوب می‌شود بدون اجازه خاصى) غذا بخوريد، و همچنين خانه‌‏هاى پدرانتان، يا خانه‏‌هاى مادرانتان، يا خانه‏‌هاى برادرانتان، يا خانه‏‌هاى خواهرانتان يا خانه‏‌هاى عموهايتان، يا خانه‌‏هاى عمه‌‏هايتان، يا خانه‏‌هاى دائيهايتان، يا خانه‏‌هاى خاله‌‏هايتان، يا خانه‏‌اى كه كليدش در اختيار شما است، يا خانه‏‌هاى دوستانتان...‏ 📚 سوره نور آیه۶۱ مخاطب اولیه این آیه، مردم اهل مدینه هستند. می گوید آن خانه هائی که کلیدشان دست شماست، می توانید واردش بشوید و از آنجا غذا بخورید. 👈 سؤال این است که اگر خانه‌های مدینه درب نداشت، کلمه چه معنائی دارد؟! آیا با کلید، پرده‌ها را قفل می‌کردند؟! یا حصیرها را قفل می‌کردند؟! این نص است. فارغ از تمام روایات موجود. . 🔸 جواب دوم: روایت «صحیح مسلم» در صحیح خود روایتی را نقل می‌کند که دال بر درب داشتن خانه‌های مردم مدینه است: «إِنَّمَا أُمِرَ... وَ بِالْأَبْوَابِ أَنْ تُغْلَقَ لَيْلًا» و دستور داد که شبها ها را ببندیم. 📚 صحیح مسلم ج۳ ص ۱۵۹۳ (باب فی شرب النبیذ، ح۲۰۱۰) 👈🏼 اگر شروح صحیح مسلم هم مشاهده شود، خواهید دید که پیغمبر امر و دستور دادند بر اینکه مردم شب‌ها درب خانه خود را ببندند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام در دعاى کمیل به درگاه خداوند: اى پروردگار، اى پروردگار، اى پروردگار! به حقّ تو و به مقام قُدست، و به بزرگ ترين صفات و نام هايت، از تو درخواست مى كنم كه اوقات شب و روز مرا به ياد خودت، آباد گردانى و پيوسته، در خدمت خودت قرارم دهى و اعمالم را به درگاهت بپذيرى تا آن كه همه اعمال و اَورادم يك وِرد شوند و تا ابد، در خدمت تو باشم سرورم، اى آن كه تكيه ام به اوست، اى آن كه از احوال خويش به او شِكوه مى كنم، اى پروردگار، اى پروردگار! اندام هاى مرا در خدمت به خودت، نيرومند گردان و دلم را در عقيده، استوار بدار و در ترس از خودت، به من كوشايى بخش و پيوسته مرا در خدمت خويش بدار، تا در ميدان هاى مسابقه دهندگان، به سوى تو بدوانم و در ميان پيشى گيرندگان به كوى تو بشتابم و در ميان مشتاقان، شوق نزديك شدن به تو، جانم را فرا گيرد و چونان نزديك شدن اخلاص مندان، به تو نزديك شوم و آن سان كه اهل يقين از تو مى ترسند، از تو بترسم و در كنار و پناه تو، با مؤمنانْ گِرد آيم عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠عالم فداکاری که صوفی خطاب شد! 🔸ازجمله کسانی که متصوفه او را به خود منسوب می‌کنند، مرحوم شیخ بهایی است. 🔹سلطان حسین تابنده قطب فرقه‌ی گنابادی، از او به‌عنوان یک صوفی یاد کرده است. [1] 🔻اما شیخ بهایی نه تنها اعتقادی به صوفیگری نداشته است بلکه به اذعان خودش، وانمود می‌کرده است که فریب صوفیه را خورده است و در واقع درپی هدایت آنها بوده است. 🔻نهاوندی می‌گوید: «روزی شیخ بهایی به یکی از شاگران خود گفت: امشب به منزل ما بیا، من هم امتثال امر کردم و رفتم، کم‌کم ارکان دولت صفویه آمدند و همه صوفی بودند. پس شیخ بهایی فرمود: تو را آوردم که ببینی من بیچاره در این زمان مبتلا شده‌ام که شاه و درباریان همه اهل تصوف هستند، ناچار شدم از این راه وارد شوم شاید کم‌کم آن‌ها را هدایت کنم. پس مرحوم آیت‌الله میرزا حسین تهرانی نجفی در میان جمع فرمودند: کسی ظن به شیخ نبرد، زیرا او مبتلا شده بود و از روی مصلحت انجام می‌داد.» [2] 🔰درواقع نه‌تنها شیخ بهایی قصد هدایت عامه صوفیه را داشتند بلکه در پی فرصتی بودند تا کشور را از دست صوفیان درباری نجات دهند و از آن طریق جامعه را از به انحراف کشیده شدن توسط صوفیه برهاند که تا حدود زیادی هم موفق به این کار شدند. 📚پی‌نوشت: [1]. تابنده، سلطان حسین، رساله رفع شبهات، حقیقت، 1382، ص 822. [2]. نهاوندی، علی‌اکبر، جنتان مدهامتان، مجمع ذخایر اسلامی، تهران، 1354، جنت 1، ص 29. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و کلاهخود در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه: این خدا دارای سر، بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: "او دید که کسی نبود و به شگفت آمد که شفاعت‌کننده‌ای وجود نداشت؛ پس بازوی خودش برای او نجات به ارمغان آورد و عدالت وی از او حمایت کرد. پس عدالت را چون زره بر تن کرد و کلاهخود نجات را بر سر نهاد. جامۀ انتقام را در بر کرد و خویشتن را به ردای غیرت ملبس ساخت."* ـــــ *اشعیا باب ۵۹ : ۱۶ - ۱۸. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چند سوال! 👈🏼 بدون شرح عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠قطب صوفیه، تناقض در گفتار و واقعیت! 🔸روایاتی از طرف ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) درباره‌ تعداد امامان وارد شده که تعداد آنان دوازده نفرند و در هر عصری فقط یک نفر می‌تواند امام مردم باشد، که انتخاب و نصب امام، تنها از طرف خداوند متعال صورت می‌گیرد. 🔹در هر عصر و زمان، زمین از حجت خدا خالی نخواهد بود که در زمان غیبت، حضرت حجت بن الحسن العسکری(علیه‌السلام) امامت مردم را بر عهده دارند هر چند در پرده غیبت باشند. 👈در روایتی راوی به امام صادق(علیه السلام) عرض کرد: « آیا زمینی بدون امام بوده است؟ فرمود: نه. گفتم آیا دو امام بوده‌اند؟ فرمود: نه، مگر اینکه یکی از آن دو صامت باشد.» [1] 🔻بنابراین، حضرت حجت (علیه‌السلام) تا زمان ظهورشان، امام و کسی جز ایشان حق ولایت و امامت بر مردم را ندارد. 🔰امانسفی می‌نویسد: «تعداد اولیاء به عقیده صوفیه در هر عصر سیصد و پنجاه و شش کس است که چون از ایشان یکی از دنیا برود، دیگری به جای او می آید. اما این اولیاء مراتب و طبقات دارند؛ سیصد تنان، چهل تنان، هفت تنان، پنج تنان، سه تنان، یک تنان، این یکی قطب است که به عقیده صوفیه عالم به وجود او می گردد و او قطب عالم است.»[2] ♻️این ادعا از این جهت باطل و خلاف واقع است که سردمداران صوفیه در زمان حاضر هر کدام ادعای قطبیت دارند! 📚پی‌نوشت: 1. کافی، ج 1، ص 177، ح 1. 2. نسفی، عزالدین، انسان کامل، به‌تصحیح ماژیران سوله، بی‌جا، چاپ قسمت ایران‌شناسی انستیتو ایران و فرانسه، چاپ اول، 1941م، ص317. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 و تصریح به سقط 🔶 صَفّوری شافعی (متوفّای ۸۹٤ه.ق) می‌نویسد: ... وَ الْمُحْسِنُ کانَ سِقْطاً. و محسن، کودکی سقط شده بود. 📚 نزهة المجالس ج۲ ص۱۸٤ و ص۱۹٤ همچنین وی در کتاب دیگرش به نام «المحاسن المجتمعة فی الخلفاء الأربعه» سقط شدن حضرت ‌علیه‌السّلام را از کتاب «الإستیعاب» تألیف ابن عبد البَرّ (متوفّای ٤۶۳ه.ق) نقل می‌نماید: «من کتاب الإستیعاب لابن عبد البَرّ قال: و أسقطت فاطمة سقطاً سمّاه علیّ محسناً.» 📚المحاسن المجتمعة فی الخلفاء الأربعه ص۱۶٤ (از نسخه خطّی موجود در کتابخانه محقّق طباطبائی، مجموعه شماره۳۶ قم.) 👈🏼 در حالی که در چاپ‌های فعلی از کتاب الإستیعاب، عبارت فوق به چشم نمی‌خورد!؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ندیدن کرامت از قبر ملاسلطان 🔸از مواردی که باعث جذب عوام مردم به تصوف می‌شود، شنیده‌هایی از صاحب کرامت بودن بزرگان صوفیه است. 🔹مردمی که تشنه معنویت هستند، به دنبال آن گشته و در دام مدعیان کذاب معنویت قرار می‌گیرند و به انحراف کشیده می‌شوند. 🔻یکی از نمونه‌هایی که خالی بودن صوفیه از معنویت و کرامت را نشان می‌دهد روایتی از وابستگان خاندان بیدخت به نام "فخر الشریعه" است. 🔻فخرالشریعه در بیدخت با خواهر آقای محمد صدرالعلما (پدر همسر صالح علیشاه) وصلت نموده بود و بدین طریق عضو خاندان بیدخت شده بود. 🔻آیت الله محمد مدنی که سال‌ها درحال مقابله با خانقاه بیدخت است، درباره آن می‌گوید: 👈«علی‌مراد فرزند عباسعلی مراد رجب برای من نقل کرد: من کشاورز آقای فخرالشریعه بودم. یک روز به او گفتم: شما که هر شب بر سر مزار بیدخت کشیک می‌دهید و تا صبح بیدار هستید، آیا تاکنون معجزه یا کرامتی از قبر ملاسلطان محمد دیده‌اید؟ جواب داد: شما چه آدم ساده‌ای هستی، مگر در خانقاه بیدخت خبری از دین و ایمان است؟ گفتم پس شما چرا دنبال آنان می‌روید؟ گفت: من آنقدر مال وقفی خورده‌ام که دلم سیاه شده و راه برگشت ندارم و چون با آنان خویشاوندی دارم، نمی‌توانم از آنان جدا شوم. البته می‌دانم جهنمی هستم، اما تو هوس صوفی‌گری نکن و به راه خودت ادامه بده.»[1] 📚پی‌نوشت: 1. مدنی محمد، در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، راه نیکان، تهران، چاپ پنجم، 1391، صص 96 و 97. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و موی در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای سر و موی بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «چون می‌نگریستم، تختها برقرار شد، و قدیم‌الایام جلوس فرمود. جامۀ او چون برف سپید بود، و موی سرش چون پشمِ پاک. عرش او شعله‌های آتش بود و چرخهای آن آتش فروزان». * ــــــــ *دانیال ۷: ۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠سلطان پرستی، پیشه دراویش 🔸از منتقدان تصوف، سعدی شیرازی است. شاعر شیرین سخن شیراز، مصلح الدین سعدی از شعرای قرن هفتم، در خلال تصانیف خود، بویژه در بوستان و گلستان، نقد صوفی را محک زده و بر صوفیان ناسره و منحرف خرده‌ها گرفته است. 🔹او از ابدال روزگار قدیم یاد می‌کند که به کرامت، سنگ در دست آنان به سیم بدل می‌شده است و اگر در روزگار او اینگونه کرامت به ظهور نمی‌رسد، نه به دلیل غیر معقول بودن چنان کرامت‌هایی است، بلکه از این روست که دراویش یزدان پرست، سلطان پرستی پیشه کرده‌اند.[1] 🔻بنابراین در اعصار گذشته کسانی که ادعای خاصی نداشتند صاحب کرامت بوده و به خلق خدمت می‌کردند، اما بعدها صوفیان مدعی علاوه بر ادعای معنویت، به گزاف خود را صاحب کرامت می‌خواندند. 🔰در صورتی که به جای عبادت و خودسازی، روی به دنیا آورده و دنیاپرستی را پیشه خود ساخته و از اصول بنیادین تصوف فاصله گرفته بودند. به همین جهات بود که به انحراف کشیده شده بودند. 📚پی‌نوشت: 1. مدی ارژنگ، عشق در ادب فارسی، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، تهران، 1371، ص 76؛ محمد غزالی، کیمیای سعادت، علمی فرهنگی، تهران، 1361، صص 581 و 582. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با سر و موی در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای سر و موی بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «چون می‌نگریستم، تختها برقرار شد، و قدیم‌الایام جلوس فرمود. جامۀ او چون برف سپید بود، و موی سرش چون پشمِ پاک. عرش او شعله‌های آتش بود و چرخهای آن آتش فروزان». * ــــــــ *دانیال ۷: ۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹 اصلاح جامعه و درمان فساد جنسی، ریشه اش در خانواده و حفظ عفت و حریم هاست! 🔹 از همان کودکی، حسابی مراقب باشیم که چشم و گوش فرزندان مان، باز نشود به حریم زناشویی و خلوت های گاه گاهی همسرانه! 👈 پس بنابراین كودكان بايد پاكدامنى را از محيط خانه بياموزند.  👇👇👇👇 🌴 آیه 58 سوره نور 🌴 🕋 یَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِيَسْتَئْذِنكُمُ... الَّذِينَ لَمْ يَبْلُغُوا الحُلُمَ مِنكُمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ... ثَلَاثُ عَوْرَاتٍ لَكُمْ 💐 اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! غلامان و فرزندانى كه به سنّ بلوغ و احتلام نرسيده‌اند، در سه وقت براى ورود به اتاق از شما اجازه بگيرند: 1⃣ پيش از نماز صبح 2⃣ و هنگام نيمروز، كه لباس از تن بيرون مى‌كنيد، 2⃣ و بعد از نماز عشا. 👆 اين سه وقت، هنگام خلوت شماست، اما در غير اين سه وقت، بر شما و بر آنان گناهى نيست كه بدون اذن وارد شوند، زيرا آنان پيوسته با شما در رفت و آمد هستند و بعضى بر بعضى وارد مى‌شوند. 👌 خداوند آيات خود را اين گونه براى شما بيان مى‌كند و خداوند دانا و حكيم است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 پرهیز از لجاجت سرچشمه لجاجت امور زیادى مى تواند باشد؛ از جمله خود بزرگ بینى که سبب مى شود نظر خود را از همه برتر ببیند و بخل و حسادت که او را از پذیرش نظر دیگران باز مى دارد و جهل و نادانى که به انسان اجازه نمى دهد تمام جوانب مطلب را ببیند و شدید که سبب پافشارى بر امور باطلى مى شود که مورد تعصب اوست و دفاع بى دلیل از قوم و قبیله و خانواده و بستگان که سبب مى شود بر اعتقادات آنها پافشارى کند و امورى از این قبیل یکى دیگر از عوامل اصلى لجاجت عدم شجاعت در بازگشت از نظرات باطل و پذیرفتن نظرات صحیح است؛ نداشتن شجاعت برای تغییر راه است و همین امر گاه سبب مى شود عمرى در مسیر باطل بمانند و به پرتگاه ها کشیده شوند مجید در سوره «ملک» بعد از آنکه آیات روشنى را از خداوند ذکر مى کند به انحراف کافران اشاره کرده مى فرماید: «(بَلْ لَّجُّوا فِى عُتُوّ وَنُفُور)؛آنها در سرکشى و فرار از حقیقت لجاجت مى ورزند». 📚 سوره ملک، آیه 21 امام على عليه السلام فرمودند: لجاجت زیان بارترین اشیا در دنیا و آخرت است 📚 غررالحکم ح10640 هیچ مرکبى سرکش تر و چموش تر از مرکب لجاجت نیست 📚 غررالحکم ح10643 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با پشت و روی در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین نیز هست. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای سر، بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «و خداوند ادامه داد: اینک نزدیک من مکانی هست که آنجا می‌توانی بر صخره بایستی. چون جلال من بگذرد، تو را در شکافی در آن صخره می‌نهم و با دست خود تو را می‌پوشانم تا آنگاه که بگذرم. سپس دست خود را بر خواهم داشت و پشت مرا خواهی دید؛ اما روی من دیده نخواهد شد.» * ــــــــ *خروج ۳۳: ۲۱ - ۲۳. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠جامی: هر ناتراشیده‌ای می‌گوید من صوفی‌ام! 🔸به دنبال مخالفت سران تصوف با جریان صوفی‌گری، این بار شیخ ژنده پیل احمد جامی، از مُرقع پوشان ناصوفی شکوه کرده که: 👈«این راه درویشان را قومی ناجوانمرد خراب کردند. به هر کجا که از این کاهلی، بی دیانتی، ناجوانمردی، زندیقی، اباحی‌گری، موافقت طبعی بود در این راه درآمدند و هر کسی مرقعی در بر افکند و خود را بر این قوم بستند که این عالم درویشان عالمی بلند است و ولایت فراخ و دولت بی‌نهایت. هر کسی و هر ناپیراسته‌ای و ناتراشیده‌ای، روی به آستانه دولت ایشان نهادند و خود را به میان این قوم افکندند که از ایشانیم.[1] 🔻شیخ جامی که از بزرگان صوفیه است، به این مساله اعتراض می‌کند که افراد نالایق، مسند‌های صوفیه را اشغال کرده و خود را صوفی خوانده‌اند. 🔻او که در قرن ششم می‌زیسته این سخن را گفته است، ما که چندین قرن بعد از او زندگی می‌کنیم، باید چه بگوییم؟ حال که فرقه‌های صوفیه زیادی وجود دارد، کدام فرقه صوفی واقعا بر حق است و کدامین قطب همان قطبی است که شایستگی قطبیت را دارد؟ 🔰اگر صوفیان به گفته شیخ ژنده پیل توجه کنند، می‌بینند که امروز هم قطبی که شایستگی قطبیت و رهبری صوفیان را داشته باشد، وجود ندارد. 📚پی‌نوشت: 1.جامی احمد، مفتاح النجاه، مصحح دهقان عبدالقادر، نشر شیخ احمد جام، مشهد، 1388، ص 194. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠صوفیان، فریب دهندگان خدا و مومنان 🔸چرخیدن و بر زمین افتادن و آشفتگی صوفیان از اعمالی است که دین مبین اسلام از انجام آن نهی کرده چه رسد به اینکه بعنوان عبادت انجام شود! 🔹شیخ مفید (ره) به استناد خود از امام رضا (علیه السلام) روایت کرده که در آن از صوفیان و گوش فرا دادن آنان به ساز و آواز و عربده کشیدن و مدهوش شدنشان از آن حضرت سوال شد، 👈امام فرمود: «کلهم من المرائین و الخداعین و لا یشتغلون بهذه الاعمال الا لغرور الناس فانها من الشیطان و انهم یتبعونه[1] 🔻آنان همه ریاکار و فریبکارند. تنها برای فریب مردم دست به این کارها می‌زنند. این امور شیطانی است و آنها از شیطان پیروی می‌کنند.» به حضرت عرض شد ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آنان می‌گویند: در برخی از این حالات از خود بی خود می‌شویم، امام (علیه السلام) این آیه شریفه را تلاوت فرمود: 🌟«يُخَادِعُونَ اللَّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَمَا يَشْعُرُونَ [بقره/ 9] [به گمان باطلشان] می‌خواهند خدا و اهل ایمان را فریب دهند، درحالی که جز خودشان را فریب نمی‌دهند، ولی درک نمی‌کنند.» 🔰بنابر اینکه صوفیان می‌دانند افعالشان مخالف شرع مقدس اسلام است، ولی بر انجام آنها اصرار دارند، مطابق گفتار امام رضا (علیه السلام) ایشان فریب دهندگان خدا و مومنان هستند. 📚پی‌نوشت: 1.شیخ حر عاملی، ترجمه اثنی عشریه فی رد الصوفیه، مترجم جلالی عباس، انصاریان، قم، 1386، ص 237. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اعتراف صوفیه به ناخالص بودن تصوف! 🔸یکی از ادعاهای فرقه‌های صوفیه مدعی تشیع، درباره منشأ تصوف است که می‌گویند، تصوف از قرآن و روایات معصومین (علیهم السلام) اقتباس شده است و از هرگونه ناخالصی به دور است. 🔻در حالی برخی بزرگان این فرقه مدعی این مطلبند که با توجه به گسترش تحقیق درباره تصوف و در دسترس بودن اطلاعات محققان اسلامی و غیر اسلامی، برخی از بزرگان صوفیه و از جمله محققین آن‌ها لب به اعتراف گشوده و از ناخالصی و اقتباس صوفیه از فرقه‌ها و مذاهب غیر اسلامی سخن به میان آورده‌اند. 🔹سلطان حسین تابنده (رضاعلیشاه) درباره منشأ صوفیه در رساله رفع شبهات می‌نویسد: 👈«تصوف در اسلام از افعال و احوال پیغمبر خدا و آیات و اخبار معصومین (علیهم السلام) ظهور یافته و بزرگان تصوف هیچ ادعایی از خود ندارند، آنچه دارند از مصباح نبوت و مشکاة ولایت از معادن علم و حکمت با آداب صوری از بعض مذاهب دینی یا فلسفی دیگر اقتباس شده است. [1] 🔻یا محقق صوفی دکتر غنی می‌گوید: «شباهت بین عرفان هندی و عرفان اسلامی(تصوف) محل تردید نیست.» [2] با این تفاصیل تصوف را نباید فرقه‌ای اصیل و خالص از دین اسلام دانست، زیرا اعتراف سلطان حسین تابنده و مطلب دکتر غنی درباره وجود آداب مذاهب دیگر در تصوف، بیان کننده وجود بدعت و ناخالصی در این مسلک است. 📚پی‌نوشت: 1.تابنده، سلطان حسین (رضا علیشاه)، رساله رفع شبهات، چاپ سوم، 1359، انتشارات دیبا، ص 10. 2.زرین‌کوب، عبدالحسین، ارزش میراث صوفیه، امیرکبیر، تهران، 1390، ص 18. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 علت قبر مخفی در کلام عالم سنی 🔶 یکی از بزرگان اهل سنت در مورد دلیل مخفی بودن قبر (س) چنین میگوید: و إنما أوجب عدم العلم بعين قبر فاطمة رضي الله تعالى عنها و غيرها من السلف ما كانوا عليه من عدم البناء على القبور و تجصيصها، مع ما عرض لأهل البيت رضي الله تعالى عنهم من معاداة الولاة قديما و حديثا، قبر صديقه شهيده (س) به خاطر دشمني حاكمان از گذشته تا امروز مانده است ... 📚وفاء الوفاء بأخبار دار المصطفى ج۳ ص۱۱ 👈🏼 باید پرسید حاکم زمان چه کسی بود؟!! این سخن سهمودی را بگذارید کنار این حقیقت تاریخی که حضرت زهرا (س) در مورد مشروعیت پرچم مخالفت را برفراشت ودر دوران با و قهر از او مخفیانه دفن شدند، پس طبق سخن سمهودی اولین دشمن حضرت زهرا (س) ابوبکر بود! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام فرمودند: الظَّفَرُ بالحَزْمِ و الجَزْمِ پيروزى، با دور انديشى و اراده پايدار به دست مى آيد 📚 ميزان الحكمه جلد3 صفحه 54 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با چشمانی گشوده در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین است. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای چشم بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «با این همه، ای یهوه خدای من، به دعا و التماس خدمتگزارت توجه فرما و به فریاد بنده‌ات و دعایی که امروز به حضور تو می‌کند، گوش فرا ده: چشمان تو روز و شب بر این خانه گشوده باشد، بر مکانی که درباره‌اش فرمودی: ”نام من در آن خواهد بود“، تا دعای خدمتگزارت را که به سوی این مکان می‌کند، بشنوی.»* ــــــــ * اول پادشاهان ۸: ۲۸ - ۲۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
کتاب «سحر و کلید رهایی از آن» اثری ارزشمند از استاد گرامی سعید صدری است که با قلمی زیبا و البته بسیار متقن و مستدل و مستند به آیات و روایات به رشته تحریر در آمده است. با مطالعه این کتاب، راه رهایی از سحر و طلسم و دعاهای مشکل آفرین را خواهید دانست. 📜مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. 🏠محل تهیه کتاب: کتاب فروشی های مسجد مقدس جمکران 📱09192552030 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چرا حضرت عیسی مسیح به صراحت نگفت که آی مردم! من خدایم؟ دین مسیحیت کنونی بر پایه ی باور به الوهیت (خدا بودن ) عیسی مسیح تبلیغ و ترویج می شود. اگر عیسی خدا نباشد آموزه های اصلی (فداء و ...) بی معنی می شوند. پرسش کلیدی در اینجا این است که امری چنین برجسته و حیاتی (الوهیت عیسی مسیح) که قوام دین بدان بستگی دارد، چرا تا این اندازه مبهم مغلق و محل نزاع است؟ چرا چنین ادعایی به وضوح و سر راست در کتاب مقدس بیان نشده است؟ چرا حضرت عیسی مسیح ع خود به وضوح و صراحت نگفت که ای مردم! من خدا هستم؟ آیا او که خدا بود، نمی دانست که پس از او میلیاردها انسان، دچار سر در گمی، تردید و تشویش می شوند؟ برخی الهیدانان مسیحی در پاسخ می گویند که او از ترس جانش سکوت کرد. چالش این پاسخ این است که: ۱. مگر در چنین امر حیاتی - که بنا به ادعای مسیحیت، کلید سعادت و رستگاری دو جهان است - تقیه مجاز است؟ مضاف بر آن، حضرت که در مسائل جزئی تر، فریسیان و ... را نهی می کند و سکوت نمی کند. ۲. مگر در مراسم عشاء ربانی و در آخرین ساعات عمر، از دستگیری اش خبر نداشت؟ آیا در بالای صلیب از مرگش خبر نداشت؟ چرا آن زمان سکوت کرد؟ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 اعتراف شاعر بزرگ سنّی به هجوم به 🔶 👈🏼 از نشانه‌های اثبات یک مسئله تاریخی ورود به ادبیات و شعر است. 🔸 حمله به خانه و آتش زدن آن آنقدر نزد مشخص است که شاعر معروف شان، ( ) در اشعارش در مورد این واقعه می‌گوید: وقولة (لعلی) قالها (عمر) أکرم بسامعها أعظم بملقیها! حرقت دارک لا أبقی علیک بها إن لم تبایع وبنت المصطفى فیها ما کان غیر (أبی حفص) یفوه بها أمام فارس (عدنان) وحامیها و کلامی که از سوی خطاب به صادر شد چه شنونده بزرگواری و چه گوینده بزرگواری (عُمَر) به (علی) گفت: اگر نکنی خانه‌ات را به آتش می‌کشم و کسی را در آن باقی نمی‌گذارم حتی اگر در آن باشد به غیر از (عُمَر) کسی دیگر نمی توانست چنین کلامی را خطاب به شهسوار عرب و مدافع آن بگوید 📚 دیوان حافظ إبراهیم ص۸۲ ط الهیئة المصریة 👈 آیا آتش زدن خانه اهل بیت و کشتن آنها جرات و شجاعت محسوب شده و افتخار داد؟‌ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠انتقاد محکم سنایی از صوفیه 🔸از منتقدان سرسخت تصوف، ابو المجد بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی است، که سروده‌های تندش، او را در جرگه‌ی مخالفان سرسخت تصوف حساب کرده‌است. 🔹او اشعار مختلفی در رد صوفیه و انتقاد‌های شدیدی نسبت به این طایفه دارد. 🔻در میان اقول صوفیه، به سختی می‌توان کلامی به سنگینی و صلابت قصاید مستحکم سنایی در رد و انکار صوفیه یافت. 🔻گزیده یکی از اشعار تند سنایی در نقد صوفیه و بزرگان و اعمال ایشان بعنوان نمونه نقل می‌شود. 🔹ای مسلمانان! خلایق، حال دیگر کرده‌اند از سر بی حرمتی معروف، منکر کرده‌اند 🔹در سماع و پند، اندر آیات حق چشم عبرت کور و گوش و زیرکی کر کرده‌اند 🔹کار و جاه سروران شرع در پای اوفتاد زانکه اهل فسق از هر گوشه سر بر کرده‌اند 🔹خرقه‌پوشان مزور سیرتِ سالوس و زرق خویشتن را سخره قیماز و قیصر کرده‌اند . . . 🔹مصحف یزدان درین ایام کس می‌ننگرد چنگ و بربط را بها اکنون فزون‌تر کرده‌اند 🔹کودکان خرد را در پیش مستان می‌دهند مر مخنث را امین خوان و دختر کرده‌اند 🔹ای مسلمانان دگر گشته‌ست حال روزگار زانکه اهل روزگار احوال دیگر کرده‌اند. [1] 💢با وجودی که سنایی مشهور به صوفی‌گری است، اما او در نقد جریان صوفی‌گری و بزرگان ایشان و اعمال و رفتار این طایفه اشعار تند و تیزی دارد. 📚پی‌نوشت: 1.دیوان اشعار سنایی، قصاید، شماره 49. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حضرت عیسی هم شارب بلند داشتن 🔸اکثر صوفیه برای شارب احترام خاصی قائل هستند و قدمتی بلند برای آن قائل هستند و علت بلند گذاشتن آن را اقتدا به امام علی (ع) می‎دانند. 👈گویند: «وقتی امیرالمومنین (ع)، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را غسل می‌داد، آب سر ناف ایشان را آشامید! و دیگر شارب خود را نگرفت!» [2] 🔻اما مرتضی محجوبی با لقب طریقتی رشیدعلی از بزرگان سلسله گنابادیه جدیدترین اظهارنظر را در رابطه با سبیل داشته و قدمت شارب بلند را به زمان حضرت عیسی مسیح می‌رساند و می‌گوید: حضرت عیسی گیسوان بلند داشتند، محاسن بلند داشتند، شارب بلند داشتند، چون کسانی که به آمریکا و اروپا رفتند در کلیساها تمثالی از پیامبران سابق هست که شارب و محاسن بلند و گیسوان تمیز دارند. حضرت عیسی هم همین‌طور بوده است. [2] 🔰اما این چنین اظهارنظری به دور از شأن مشایخ فرقه گنابادیه است که برای توجیه شارب بلند خود، آن را منسوب به ائمه و انبیاء الهی کنند، آن‌هم با استدلالی بی‌اساس، از نقاشی‌هایی که هیچ منبع موثقی در تأیید آن‌ها نیست. اگر هم بپذیریم که این تصاویر واقعی بوده و شارب بلند گذاشتن جزء شریعت آن پیامبر الهی بوده است، حال باید پرسید که آیا دراویش، باید به شریعت عیسی مسیح عمل کنند؟ یا اگر خود را مسلمان می‌دانند به شریعت آخرین پیامبر الهی، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) تمسک جویند؟ 📚پی‌نوشت: 1. ذبیح‌الله محلاتی، کشف الاشتباه، ص 432 2. 27/ 9/ 1396 کانال صدای سخن عشق عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰