eitaa logo
عصر آب
219 دنبال‌کننده
417 عکس
75 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 یکم: دهه عاشورا (قرن 15 ه. ق.) جایی یکی از شاگردان ..را دیدم. بحثی صورت گرفت. او گفت: من در شرح دیوان حافظ روح حافظ را احضار میکنم و از خودش سوال می‌پرسم.حافظ گفته است: بزرگ اهل حقیقت علامه طباطبایی است . آن آقای محترم می‌گفت من از روح حافظ درباره شخصیت های مختلفی سوال کردم. مثلا: پرسیدم هاشم حداد چگونه است؟ حافظ گفت: مطالب رابشنو و نقل مکن. پرسیم مرحوم طهرانی چگونه است؟ گفت:اهل بهشت است ولی مقاماتش زیاد نیست. ++ دوم: ابوالقاسم جنید شیرازی(791 ه.ق) مدعی است .برخی از مرشدان مرده در هنگام غسل حرکات بدنی داشتند.مثلا: غسال، آداب غسل را به تمامه انجام نداد. آن میت ناگاه سیلی محکمی به صورت غسال زد که چرا در آداب کوتاهی میکند.(نک: جنید شیرازی،شد الازار فی حط الاوزار عن زوار المزار،ص15) + کرامت و نسبت خوارق عادات به مردگان در مکتب تصوف فراوان است. و این نسبتها و ادعاها در صوفیان اهل سلسله و غیر سلسله یافت می شود. خط تصوف نشانه هایی دارد که یکی از نشانه هایش به اختصار ذکر شد. 👇👇 شما با چنین ادعاهایی مواجه هستید. اینکه واقعا حافظ این سخنان را گفته است یا نه نمی دانم. آیا حافظ می تواند سنجه برای کشف اهل حقیقت باشد،باز نمی دانم. ولی : مناسب است اهل تبلیغ و دقت به جایی کرامت گویهایی صوفیانه تبیین عقلانی و برهانی از دین الامامیه داشته باشند.تا زمینه گرایش به مدعیان کمتر شود. ➖➖➖➖ @Age_of_water
کتاب پرسمان معنویتهای جدید با تاکید بر عرفان حلقه و قانون جذب انتشار یافت. + مولف در فصل اول به کلیاتی چون : ضرورت طرح بحث،تعریف مفاهیمی چون معنویت و شاخصه های معنویت شیعه اشاره گرده است. در فصول بعدی به 48 شبهه از شبهات مشترک معنویتهای جدید بر اساس کلام شیعه پاسخ داده شده است. + مباحثی چون: خدای درون،بازاریابی شبکه ای، جهان بینی عرفان حلقه و قانون جذب ، زدنگی پس از زندگی از جمله مطالب و سوالاتی است که نویسنده در این اثر مورد بررسی قرار داده است. ➖➖➖➖ @Age_of_water
2024_08_02_11_07_03.mp3
6.91M
🔹سخنرانی : فرجام شمر عذاب جاودان یا عذاب موقت 🔸خلاصه: برخی از اصحاب مکتب تصوف در حوزه و دانشگاه،نگره بهشتی شدن شمر را مطرح می کنند. در این نشت بعد از شخصیت شناسی این ملعون با استفاده از ادعیه و زیارات،احادیث ماثور و نظر دانشیان بزرگ شیعه مشخص شد شمر اساسا کافر از دنیا رفته است. در نتیجه مخلد در نار است. 📌 ادامه دارد ▪️جمعه ۱۲ مردادماه ۱۴۰۳ ➖➖➖➖ @Age_of_water
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑حاج آقای قرائتی : داستان موسی و شَبان(چوپان) در کتاب مثنوی در تضاد با آیات قرآن است. 👈این داستان سالها در کتب درسی بود ... گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند نکته در تحلیل این ذوقی گویی عباس موزون : 1. عباس موزون متخصص در زمینه لغت و تاریخ و حدیث نیست. و طبیعتا کسیکه در امری تخصصی ندارد نباید اظهار نظر کند. متاسفانه عده ای به صرف رسانه داشتند عادت دارند در همه مسائل اظهار نظر کنند. قبلا در ماه رمضان در نشستی که به مناسبت برنامه زندگی پس از زندگی گذاشتم مفصل شخصیت شناسی ایشانرا توضیح دادم . 2. امروزه کسانیکه تخصص کافی در زمینه ای ندارند،برای باور پذیر بودن بافته خود ادعاهای بزرگی مثل آنچه جناب موزون گفت- که بعداز هزار سال تازه این نکته ناب را فهمیده است- دارند. پس نباید اسیر این ادعاها شد. 2. زیارت عاشورا در نقل کامل الزیاره که به نظر بر خی نسخه اصح است، کلمه « تنقبت » را ندارد. 3. تنقبت در لغت یعنی نقاب به صورت زدن . این کلمه لازم است و نیاز به مفعول ندارد که عباس موزون آنرا متعدی معنی کرده است. 4. در قرون قبل از حیات عباس موزون اهل لغت و علمای شیعه که شرح زیارت عاشورا داشته اند؛ واژه تنقبت را معنی کرده اند . مثل شفاء الصدور از شروح معروف زیارت عاشورا که 5 وجه در معنای آن از لغت و حدیث اورده است. 5. من از کسانیکه با اسب آشنایی دارند سوال کردم . مشخص شد اولا اسب جنگی و در معرکه با بقیه اسبها فرق دارد و روی انسان هم می رود و نیازی به بستن چشمهایش نیست. 6. در نتیجه تنقبت یعنی آن کسانیکه چنینی مصیبت بزرگی را رقم زدند به صورتهایشان نقاب زدند . شاید می خواستند شناخته نشوند یا چون به امام حسین نامه نوشتند و.... ✨نقل گزارش تاریخی ذیل هم ردیه ای است بر بافته موزون. 👇👇👇
💢 فوت جلودار زیر پای اسب شمر در تعزیه سال 1308 ش در قم از قم اطلاع می‌دهند روز عاشورا در سر قبرستان از طرف یکی از دستجات مجلس تعزیه‌خوانی و آتش‌ زدن خیمه برپا گردیده و در موقعی‌که شبیه شمر شبیه حضرت امام حسین را با اسب تعاقب می‌نمود غفلتاً اسب شبیه شمر رم کرده و مشهدی مهدی دلال که دهنۀ اسب را در دست داشته به زمین می‌اندازد و سم خود را به سینۀ او فرو می‌برد. مشارالیه مجروح و پس از یک روز فوت نموده است. فعلاً شمر را جلب نموده مشغول تحقیقات می‌باشند. از قرار مسموع شخص مذکور وصیت نموده که تقصیر متوجه شمر نبوده و در راه حضرت سید‌الشهداء دار فانی را وداع نموده است. (روزنامه کوشش، ۲ تیر ۱۳۰۸، ص ۲)
عصر آب
#فایل_صوتی 🔹سخنرانی : فرجام شمر عذاب جاودان یا عذاب موقت 🔸خلاصه: برخی از اصحاب مکتب تصوف در حوزه و
کتاب ذیل را نخواندم. ولی در نقد آنانی که بهشتی شدن شمر را در سر می پزند باید خواندنی باشد👇
7️⃣1️⃣ ⏏️ مختار ثقفی سرانگشتی از انگشتان امام حسین(ع) را برتر از قریش می داند. ای کاش غفاری و مریدانش از مختار یاد می گرفتند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
32.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏏️ ادعا: منصوری لاریجانی از صوفیان محترم: من مکاشفات زیادی داشتم! -=- 👈 تحلیل: ⬆️ 1. منصوری عزیز چطور وقتی شما ملعونِ شیطان صفتی به نام طاهری و عرفان شیطانی اش با نام عرفان حلقه را عرفان اسلامی می دانستید و باعث شدید برخی دینداران کفریات طاهری را اسلامی بدانند،حقیقت شیطانی آن فرقه را در مکاشفه مشاهده نکردید. + 2. از چه زمانی در امام زاده می توان معتکف شد. در ساده ترین کتاب فقهی شیعیان یعنی توضیح المسائل آمده است که در مسجد جامع شهر می توان اعتکاف داشت. همچنین در همان کتاب شیعیان هست معتکف نمی تواند از محل اعتکاف خارج شود😘 + 3. تعجب از شما نیست . چون این تربیت یافتگان مکتب تصوف بدعتهای مختلفی داشته و دارند. چندی پیش استاد صمدی آملی دیگر هم درس ایشان شهادت به ولایت امام زمان(ع) در اذان را بر اساس مکاشفه پایه گذارد. اینجا 😳 و البته استاد رمضانی هم در مقاله ای کوشیده اند این بدعتهای صوفیانه را بدعت مستحسن و نیکو معرفی کنند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
مناظره شیخ مفید ✨ 👈🏻 سید مرتضی از شيخ مفید - رحمهما الله - نقل کرده که ایشان گفته: روزی یکی از معتزله در مجلسی که جمع کثیری از علماء حضور داشتند و من نیز حضور داشتم، از یکی از مشایخ ما پرسید: «شما که به رجعت معتقدید، و اعتقاد دارید که خداوند قبل از آخرت و هنگام قیام قائم اهل بیت _ علیهم السلام _ برخی را به دنیا باز می‌گردانَد، تا با انتقام از آنان قلوب مؤمنین آرام و شعله کینه آنها فرو نشیند، از کجا میدانید که شمر و یزید و ابن ملجم و امثالهم ( لعنهم الله ) توبه نمی‌کنند و مطیع امام شما نمی‌شوند؟ که اگر چنین شود دوستی آنان بر شما واجب می‌شود. این شُبهه مذهب شما را نقض می‌کند. عالِم شیعه در پاسخ گفت: مسئله رجعت، توقیفی است و مجالی برای نظر در آن نیست. من نیز به این سؤالی که می‌پرسید، جواب نمی دهم؛ چرا که در باره آن، نصّی به دست من نرسیده و برای من جایز نیست که از غیر جهت نص [و بدون استناد به سخن معصوم] خود را به زحمت بیاندازم و جواب دهم.» ✅ سپس شیخ میگوید که من پاسخ‌هایی از عمومات در دست دارم. و بعد به تبیین کلام می‌پردازد. خلاصه یکی از پاسخ‌های ایشان این است که: «وقتی خداوند کسی را برای گرفتن انتقام زنده می‌کند و به دنیا باز می‌گردانَد، دیگر قبول توبه‌ی او چه معنایی دارد؟ اگر بنا بود ایمان و توبه در چنین کسی شکل بگیرد، دیگر معنایی نداشت برای مجازات و انتقام حاضر شود. این پاسخ مطابق روایات و معارف شيعه است: و هذا هو الجواب الصحيح على مذهب أهل الإمامة و قد جاءت به آثار متظاهرة عن آل محمد عليهم السلام حتى روي عنهم في قوله سبحانه‌ يَوْمَ يَأْتِي بَعْضُ آياتِ رَبِّكَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي إِيمانِها خَيْراً قُلِ انْتَظِرُوا إِنَّا مُنْتَظِرُونَ‌ فقالوا إن هذه الآية هو القائم عليه السلام فإذا ظهر لم تقبل توبة المخالف و هذا يسقط ما اعتمده السائل.» 📙 الفصول المختارة، ص ١۵٣ _ ١۵۵ مشخص است آن عالِم شیعه فقط به نصوص تکیه داشته که به مجرد عدم نص، جایی برای پاسخ نمی‌دیده، لذا احتیاط کرده و ترجیح داده پاسخی از عمومات هم ندهد. شاید هم فضا را مناسب برای پاسخ از عمومات ندیده، یا نخواسته باب ورود به برخی مسائل را بگشاید. اما برخی دیگر مانند شیخ مفید معتقد بودند که در برخی مسائل، عمومات هم کافی و شافی است و وضوح دارد. 🔹آری، احتیاط و تفقه همیشه سلاح بزرگان ما بوده است، و برای پاسخ به طرف مقابل، از هر روشی استفاده نمی‌کردند و حق و باطل را بهم نمی‌‌آمیختند، تقوا داشتند و احتیاط می‌کردند. ( ای کاش بیاموزیم ) توجه:شبهه نجات شمر جدید نیست •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
9️⃣6️⃣ 📝هاشم نعلبند و عزاداری امام حسین(ع) ➖➖➖ یکی از اهل تقوا که در مکتب تصوف تربیت یافت، هاشم نعل‌بند است. ایشان هندی الاصل بود و اولین مرتبه توسط «محمدعلی خلف زاده طائی» به هاشم حداد نامیده شد. (موسوی حداد،عارف فی الرحاب القدسیة،ص 61.) یکی از علمای نجف معتقد بود اگرچه وی از فقه بیگانه است و اهل علم نیست ولی به نیک مردی معروف است. (دل شده، ص 175. عارف فی الرحاب القدسیة، ص 168 -169.) در دوران حیاتش وی را صوفی لقب دادند.(دل شده، ص 136.) + آن مرد الهی عاشق امام حسین(ع) بود و معتقد بود راه سلوک از طریق سیدالشهداء است.(عارف فی الرحاب القدسیة، ص48.)تاسوعا و عاشورا بدنش متورم میشد و کم غذا می خورد با خودش اشعاری می خواند و گریان بود.(دل شده، ص 252.) البته گریه های عاشورایی آقا هاشم توحیدی بود. حالتش همان حال امام حسین (ع) بود که هرچه مصیبت بیشتر میشد ابتهاجش نیز بیشتر میشد. ! (دل شده، ص 246.) + البته وقتی به مقام فنا نائل آمد در کنار عزاداری ،معتقد بود در عزای امام حسین(ع) شاد باشیم.(روح مجرد،ص86.).مرحوم تهرانی از مهمترین شاگردان این قطب چنین گزارش می دهد: آقا هشام حداد در تمام دهه عاشورا حال حزن و اندوه در ایشان نبوده و سراسر ابتهاج و مسرت داشتند. غصه خوردن و ماتم و اندوه دیگران در سوگ حسینی را نشانه غفلت آن مردم میدانست. چون معتقد بود عاشورا عالیترین صحنه عشق بازی است. معتقد بود، اهل بیت (ع) به فنای مطلق در ذات احدیت رسیده و بدین علت تحقیقاً عاشورا، روز شادی و مسرت اهل بیت (ع) است. (تهرانی،روح مجرد، ص 78-79.) علت این دیدگاه آقا هاشم، رسیدن به حقیقتی بود که مولوی بدان راه یافته بود*( روح مجرد،86.) + 📌 البته مریدان آن مرحوم خود معترفند : چنین نگاهی به عزاداری عمومی نیست. گروه اندکی هستند که در اثر طی کردن مقامات سلوکی می توانند بدین جایگاه نائل شوند که عزادار نباشند.**(محمد حسن وکیلی،عاشورا روز حزن یا سرور سیدالشهدا علیه السلام، ص 17.) رفتار عملی آنان در سوگ عزیزانشان هم نشان می دهد که نمی توان در مرگ کسی شاد بود. حجه الاسلام محمد صادق تهرانی لحظه وداع با پدرشان را چنین توصیف میکند: «بدن مطهّرشان بعد از غروب به منزل آورده شد و در ميان حياط منزل بيرونى‏شان، بر مغتسلى كه تهيّه شده بود قرار گرفت. ارادتمندان داغدار بوده و ذكر مصيبت سالار شهيدان أبا عبد الله الحسين عليه السّلام و اشك و شور حسينى لحظه‏اى قطع نمى‏شد. آنگاه كه پارچه از روى آن چهره منوّر كنار رفت، ضجّه و ناله فضا را پر كرد و پيكر نورانى پير عشق غسل داده شد.» (آیت نور، ص 626) ⭕️در حین تشییع و خاک سپاری، جوانی خون‌آبه‌ای که از بدن ایشان خارج شده بود را نوشید. اینجا سپس با هزار درد و اندوه، در قسمت جنوب شرقى صحن عتيق رضوى- صحن انقلاب- در آستانه كفشدارى شماره چهار به خاك سپرده شدند. (همان، ص: 627) ⏏️ همو درپاسخ پیام تسلیت چنین نوشته است: وصول تلگرام جانبخش حضرتعالی در ارتحال آیت الله والد 👈قلوب جریحه دار را ترمیم و صدور محرقه را تبرید نمود.تالم در فقدان پدری که حق حیات ابدی بر متعلمین و تلامذه خود داشت...گرچه متالمین در این واقعه،👈به مصیبتی عظمی و داهیه دهیا و خسارتی غیر متوقع دچار شدند... .(محمد محسن دعائی و محمد حسن وکیلی،عرفان و سیاست،ص274.) 📌 نتیجه: اینگونه نبوده که آقا هاشم مخالف عزاداری سید الشهداء(ع) باشد .در مرحله ای از زندگی به گزارش مریدان، نگاه خاصی به عاشورا داشت که البته اگر این گزارشات درست باشد، در مکتب تشیع چنین نگاهی نداریم. عاشورا سراسر حزن و عزاست. 〰️〰️〰️ * مولوی روز عاشورا وارد شهر حلب می شود و عزاداری شیعیان در سوگ امام حسین(ع) را مشاهده می نماید. وی در قالب اشعاری این رفتار را نکوهیده و معتقد است در روز عاشورا باید شاد بود و بر خود گریه کرد. + ** البته ممکن است سوال شود چرا سالک الی الله در مکتب تصوف وقتی به اوج قله رسید باید اینگونه شود🤔 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فقط 5 درصد جهان ما از اتم‌ها که شامل کهکشان‌ها، سیارات، ستاره‌ها و.... می‌باشد تشکیل شده است؛ 95 درصد بقیه اصلا قابل مشاهده و آشکار شدن نیست؛ نمی‌دونیم این 95 درصد ماهیتش چی هست و ذراتشون رو نتونستیم دیتکت کنیم (تشخیص بدیم) ولی می‌دونیم یک چیزی هست که اسم آن را انرژی تاریک و ماده تاریک گذاشتیم تا بتونیم رفتار و حرکت اجرام آسمانی و کیهان رو در نظریه‌مون توضیح بدهیم. 🔴 در تعجب‌ایم از یک عده که می‌گویند ما تا چیزی را با چشمان‌مان نبینیم به آن ایمان نمی‌آوریم.❗️
عصر آب
مناظره شیخ مفید ✨ 👈🏻 سید مرتضی از شيخ مفید - رحمهما الله - نقل کرده که ایشان گفته: روزی یکی از معت
منصور النمري متوفای 190 یا 193ق است . در منابع شعری به وی نسبت داده شده است. وی معتقد است قاتل امام حسین(ع) شفاعت نخواهد شد. در فرسته قبلی گزارشی از زمانه شیخ مفید ارائه شد که در آن بحث شفاعت شمر ملعون توسط سنیان در قرن چهارم مطرح شده بود. در این شعر که از قرن دوم هست باز این نگره مورد نقد قرار گرفته. اما شعر النمری چنین است:👇👇 تُقتلُ ذريـّة النبي ويرجون / جنانَ الخلود للقاتل ويلك يا قاتل الحسين لقد/ بؤت بحمل ينوء بالحامل أيّ حباء حبوتَ أحمد في/حفرته من حرارة الثاكل بأيّ وجه تلقى النبي وقد/دخلت في قتله مع الداخل هلّم فاطلب غدا شفاعته/أو لا فرد حوضه مع الناهل ما الشك عندي في كفر قاتله/لكنني قد أشك في الخاذل نفسي فداءُ الحسين حين غدا/الى المنايا غدّو لا قافل 📒 (ادب الطف،ج1،ص208.) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
⭕️ 📍گروهی از مریدان / ولگرد* وی را شهید دانسته و مقبره ای برای این صوفی منحرف معرفی کرده اند. ⏏️ دکتر سروش مرتد، که مبانی فکری اش از نظام اعتقادی صوفیانی چون شمس است؛ اعتراف می کند نمی توان پذیرفت او کشته شده است . و گزاراشات قتل وی ساختگی است. 📒سروش دباغ،شوریدگی شمس،ج1،ص22. =-= *به تصریح دکتر صاحب الزمانی مردم معاصر شمس،وی را شمس پرنده یا شمس ولگرد خطاب می کردند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ 01 👈 علی رغم مخالفت مراجع بزرگوار، فیلم مست عشق اکران شد. به امید خدا به تفصیل این فیلم را واکاوی کرده و حقایق زندگی شمس پرنده و مولوی که به تصویر کشیده و حقایقی که تحریف کرده و یا آنرا بیان نکرده توضیح خواهم داد. ادامه دارد •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
کور کورانه مرو در کربلا... 📕نسخه خطی رد صوفیه، محمد علی اردکانی استنساخ ۱۲۳۹ق در صفحه ۲۱۷ می‌نویسد: «پاره‌ای از مریدانش انکار کرده‌اند که این شعر از مثنوی نیست و برخی گفته‌اند که مراد از حسین، حسین منصور است نه حسین مظلوم و بعضی گفته‌اند که مراد آن است که چنانکه حسین کور کورانه در کربلا نرفت تو نیز کورانه مرو تا چنانکه او در بلا نیفتاد تو نیز در آن نیفتی». رد صوفیه، اردکانی؛ کتابخانه مجلس، شماره نسخه: ۱۰۱۱۸ 👆از کانال بررسی های کلامی ◀️ البته در کتابم (داستانهای خداوندگار) توضیح داده ام که در نسخه قونیه_ قدیمیترین نسخه خطی مثنوی_ این بیت بدین صورت وجود ندارد. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
0️⃣7️⃣ 📝لعن رحمت است🧐 ➖➖➖ یکم: آقا هاشم معتقد بود لعن های در زیارت عاشورا به معنای رحمت است و خیر محض است!(تهرانی،روح مجرد،111-112) + دوم: حجه الاسلام محمد صادق تهرانی معتقد است : خدا یک پارچه نور و عشق است و لعن از وی متمشی نمیشود.(نورمجرد:1/ 298) + سوم: امام رضا (ع) درباره مغیره و ابوالخطاب از سران غلات فرمودند:آنها دروغگو هستند. حرارت آهن را خدا بدانها بچشاند.(رجال کشی:332.) آیت الله محمد سند معتقد است منظور از «کذب» در روایت یعنی اشاعه اسرار. یعنی: منظور امام دروغگو بودن این دو غالی نیست بلکه منظور امام بیان اسرار است. (سند،(الغلوّ و الفرق الباطنیة،ص250.) ➖➖➖ انسان تعجب می کند این انسانهای مومن چرا اینگونه سخن می گویند. اگر باب این تاویلات بی اساس باز شود دیگر چیزی از دین باقی نمی ماند. ❌بنابر این روش صوفیانه : وقتی امام سجاد(ع) نیز حرمله را نفرین نمود و فرمود:خدایا گرمای آهن را به وی بچشان(طوسی،الامالی:238.) منظور امام اظهار اسرار توسط حرمله بود.❌ —— ✅ امام حسین(ع) در موراد فراوانی یزیدیان را نکوهش و لعن نمود. ازجمله: همه سپاهیان ابن سعد در اول روز عاشورا،وقتی به جوانش علی اکبر نگریست،کنار پیکر غرق خون قاسم و قنداقه خونین طفل شیرخوارش،ابوالحتوف جحفی و... . قطعا این شیعیان حاضر نیستند بر قاتلان سید الشهداء ترضی کرده و معتقد باشند که لعن امام بر این ملعونان یعنی همان رحمت الهی. 〰️〰️〰️ این استدلال در منابع سنی یافت می شود. مسلم نیشابوری از بزرگترین محدثان سنی برای دفاع از معاویه و امثال وی در بابی از ابواب کتابش 8 روایت از افرادی چون عایشه و ابی هریره آورده که اینان به دروغ به پیامبر نسبت داده اند که ایشان فرمود: من بشری مثل شما هستم وقتی کسی را لعن کردم بدانید لعن من رحمت است بر این فرد. ↘️↘️ آقا هاشم که اهل علم نبوده ولی حجه الاسلام تهرانی و آیت الله سند می دانند یکی از مبانی شیعه در اخذ معرفت و عقیده مخالفت با عامه است. عامه معتقدند لعن پیامبر(ص) به معنای رحمت است. طبیعتا شیعیان که مرید مکتب خلفاء نیستند چنین اعتقادی ندارند. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
*... شفاء بیماری عالم سنی٠٠٠*🤷🏻‍♂️ ✍🏻قال *الأصبهاني :* اصفهانی گفت 👈🏻 *سمعت أحمد یقول:* از احمد شنیدم 👈🏻 *سمعت أبا بکر یقول:* از ابابکر شنیدم 👈🏻 *سمعت الخلدی یقول: کَانَ فِیَّ👈🏻 جرَبٌ عَظِیمٌ کَثِیرٌ، قَالَ:👈🏻 فمَسَحْتُ بِتُرَابِ قَبْرِ الْحُسَیْنِ، قَالَ: فَغَفَوْتُ فَانْتَبَهْتُ، وَلَیْسَ عَلَیَّ مِنْهُ شَیْءٌ.* خلدی گفت: بیماری گری داشتم تربت قبر حسین را بر بدنم مالیدم شفا یافتم. *📚الطیوریات* ،ج3،ص912. -----------------▪️------------------- 🌴 *دقت کن*👇🏻 1️⃣ آیا وهابیت این علما را مشرک می داند ⁉️ 2️⃣ایا علمای سنی دین شناس نبودند⁉️ 3️⃣ چرا مسلمانان پاک که به تربت امام حسین تبرک می جویند مشرک می دانید ⁉️ 📥شــارك تــؤجــر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چیزی که اسلام میگه: Vs چیزی که نظام سرمایه داری میگه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 🔻🔻🔻🔻 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💦 01 🕳🕳🕳 یکی از سخنوران ولایی سید احمد نجفی معروف به آقاجون بود.ایشان تربیت یافته مکتب تصوف و شاگرد یکی از اقطاب آن مکتب یعنی آقا هاشم حداد بودند. در چند فرسته با این سید مرحوم بیشتر آشنا می‌شویم. ---- یکم: کربلا الشهود از کتابهایی که حاصل سخنرانی هایی این ذریه زهراء س است، کتاب «کربلاء الشهود» است. مطالب قابل تاملی در آن ذکر شده است. به ترتیب صفحات آنها را ذکر میکنم. ↘↘ ابتدا ادعا میکند برای اطلاع از ماجرای کربلا بهترین روش شهود کربلاء است و نقل شهودی بسیار اهمیت دارد(کربلاء الشهود،ص17) . وی روش ملاآغا دربندی برای اثبات عروسی حضرت قاسم در کربلا را مویدی بر این دیدگاه خود ذکر می‌کند. + در نظر آقاجون،توجه به اسناد واقعه بی فایده است و در فهم شهادت سیدالشهداء و جرئیاتش فقط باید با باطن، متوجه کربلاء بود(همان،ص21.) هرچند اعتراف میکند این شهودات فقط برای همان فرد تجربه‌گر ارزشمند است. وی معتقد است فهم کربلاء نیاز به فهم عشق دارد. یعنی:باید فقط عاشق شوی تا کربلاء را بفهمی!(همان،ص60) و این عاشق وقتی از کربلاء سخن می‌گوید. در حقیقت امام حسین(ع) یا حضرت عباس است که در حال گفتگوست نه آن فرد عاشق.(همان). ---- بر اساس همین مرام عشقی آقا سید عزیزمان معتقد است :دشمنان ائمه و منکران فضائل ایشان و حتی کسیکه برایش در فضائل شبهه پیش بیایید ملعون است.(همان،ص66.) البته در پاورقی همین صفحه از کتاب یکی از جاعلان بزرگ عصر مشروطه به نام مرندی برای تایید دیدگاه آقاجون عاشق مطلب آورده شده است. ---- در ادامه آقاجون عزیز معتقد است : روز عاشورا که امام حسین بدنش پاره پاره شد شما عزاداران بدن پاره پاره او هستین که الان دور هم جمع شده‌اید.(همان،ص67.) در مراسم سینه زنی وقتی سینه میزنیم در حقیقت این دست ما نیست که بر سینه می کوبد آن دست حضرت عباس است که در کربلاء قطع شده و الان بر سینه ما می کوبد.(همان،ص69.) + و چنان در عشق مستغرق می شود که مدعی شده: خدا چیزی شبیه بالش در حالیکه اتکاء به دستش دارد زیر سرش می گذارد،آن دست خدا که بر روی آن بالش هست هم دست ابوالفضل (ع) می باشد.(همان،ص69) البته منظور این ‌شیعه مولی این نیست که خدا مرکب است و صاحب اجزاء است. ✨ ادامه دارد .... •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم یزید در نزد وهابیت مورد احترام و بهشتی است. 😳. در برخی کلاسهای آقایان هم این حرفها هست. اگر آن افراد محترم می دانستند نگره بهشتی شدن شمر و یزید ساخته مکتب سقیفه است فکر نمی کنم در ترویجش تلاش کنند. چون شیعه مولی و دشمن محاربان او و خاندان مطهرش هستند.