eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
358 عکس
372 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️مسؤولان جمهوری اسلامی و عبرت‌گیری از داستان سوریه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از نکات مهم سخنان امروز (۲۱ آذر ۱۴۰۳) رهبر حکیم انقلاب در تبیین حوادث سوریه، اشاره به عبرت و درسی است که مسؤولان جمهوری اسلامی باید از این حادثه بگیرند. و آن اینکه: اولاً، «از دشمن نباید غافل شد؛ دشمن را حقیر هم نباید شمرد». دشمنان اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، دائماً در اندیشه ضربه زدن به اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی هستند. به تعبیر حکیمانه امیرمؤمنان علیه السلام: مَن نامَ لَم یُنَم عَنه. همه مسؤولان سیاسی و نظامی و اقتصادی و علمی و فرهنگی کشور باید دانند که لحظه‌ای از دشمنان نباید غافل بمانند. بدانند که اگر آنان از دشمن غافل شوند، دشمن هرگز از آنها غافل نخواهد شد. قرآن کریم به صراحت و مکرراً به توصیف رویکرد جبهه کفر در تقابل با اسلام پرداخته است: وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا (بقره، ۲۱۷) طبیعتاً در برابر چنین دشمنانی همواره باید هوشیاری و هوشمندی و آمادگی خود را در بالاترین سطح و در همه سطوح تقویت کرد. ثانیاً، «به تبسّم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد؛ گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف می‌زند، با تبسّم حرف می‌زند، امّا خنجر را پشت سرش گرفته، منتظر فرصت است.» امید است که سیاستمداران و مسؤولان از همه احزاب و گروه‌های سیاسی کشور یک بار برای همیشه از سرنوشت بشار اسد عبرت بگیرند. او در یک سال اخیر، به لبخند آمریکاییان و به وعده‌های دشمنان دیرین مردم سوریه دل خوش کرده بود!‌ و توصیه رهبر معظم انقلاب را گوش نکرد که ابتدای همین سال جاری به او گفت آمریکایی‌ها هرگز به وعده‌های خود وفا نمی‌کنند. و گویا به این سخن صریح خدای متعال باور نداشت که اولیای کفر هرگز به وعده‌های خود پایبند نیستند: «إنَّهُم لَآ أَيمَٰنَ لَهُمۡ» و شد آنچه می‌توانست نشود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️در محضر قرآن 🔸وظیفه مؤمنان به هنگام پیروزی و شکست 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹امام خامنه‌ای: «در پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، «غرور» سم است. در ناکامی‌ها و مشکلات، «انفعال» زهر است.» (۲۱/ ۹/ ۱۴۰۳) 🔸پیام اصلی سوره نصر این است که به هنگام پیروزی‌ها و فتوحات بزرگ (اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا)، دو کار باید انجام گیرد: نخست، شکرگزاری به درگاه الهی؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک. اصولاً بر اساس منطق اهل ایمان و منطق تفکر توحیدی هر گونه پیروزی و نصرتی از خدای متعال و نتیجه عنایت و خواست اوست: وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (آل‌عمران، ۱۲۸) و دوم: استغفار و طلب بخشش برای کوتاهی‌ها و ضعف‌ها و سستی‌های احتمالی: وَاستَغفِره 🔻براساس منطق قرآن کریم: وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ (شوری، ۳۰) بنابراین بعد از هر ناکامی یا شکستی باید با دقت، جوانب کار را سنجید و نقاط ضربه‌خور را فهمید و رخنه‌ها را بست و خود را برای حرکتی کامل‌تر و جدی‌تر آماده کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟡بحثی در علائم حتمی و غیرحتمی ظهور 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹در برخي از روايات مربوط به علائم الظهور، از دو نوع علامت سخن رفته است:‌ «علائم حتمي» و «علائم غير حتمي». علائم غير حتمي به علائمی گفته مي‌شود که ممکن است رخ ندهند اما ظهور محقق شود. اما علائم حتمي به اين معني است که حتماً بايد پيش از ظهور و يا همزمان با ظهور رخ بدهند. 🔸برخي از مهدي‌پژوهان بر همين مسأله تأکيد دارند و معتقدند که تا علائم حتمي تحقق نيابد، هم محقق نخواهد شد! اما روايتي از علیه السلام در اختيار داريم که همين مسأله را به زيبايي پاسخ مي‌دهد و کاملاً همراه و همنوا با آن دسته از رواياتي است که تأکيد مي‌کنند در هر لحظه‌اي ممکن است ظهور محقق شود. روايت به اين شرح است که داود بن ابي‌القاسم مي‌گويد با عده‌اي از ياران نزد امام جواد بوديم که سخن از رفت و اينکه در روايت آمده است که سفياني از علائم حتمي ظهور است. داود بن ابي‌القاسم مي‌گويد به امام جواد عرض کردم: «هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ؟ آيا بدا در علائم حتمي رخ مي‌دهد؟» امام در پاسخ فرمودند: «نَعَمْ؛ بله.» داود بن ابي‌القاسم مي‌گويد به امام عرض کردیم: «فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ؛ ما مي‌ترسيم در اصل قيام قائم بدا رخ دهد.» امام جواد در پاسخ فرمودند: «إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد؛ قيام قائم وعدة الهي است؛ و خداوند خلف وعده نمی‌کند» ♦️این حدیث اشاره به اين دارد که «بدا» در اصل قيام قائم رخ نخواهد داد، زيرا اين منافات با وعدة الهی و بلکه منافات با هدف غايی بعثت و نبوت و امامت دارد. زيرا مهدی موعود کسی است که با قيام او آرمان نهايی همة اديان و پيامبران الهی به بار خواهد نشست و هدف نهايی بعثت و برانگيختن پيامبران محقق خواهد شد. و بدون او اين سلسله و آن همه زحمت و رنج به نهايت نخواهد رسيد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دانشگاه و استکبارستیزی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹یکی از مهم‌ترین شعارها و شاخص‌های انقلاب اسلامی نه فقط در عرصه سیاسی، بلکه در همه عرصه‌های زیست اجتماعی از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و رسانه، و حتی حوزه علم و فناوری، «استکبارستیزی» است. انقلاب اسلامی، ذاتاً نه تنها با هیچگونه استکباری سازگاری ندارد، بلکه را معدن و مرکز همه مفاسد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی می‌داند. ✔️روز ۱۳ آبان که نمایانگر یکی از نمادهای استکبارستیزی انقلاب اسلامی است، یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است. ✔️روز ۱۶ آذر به یاد اعتراض خونین دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ به حضور معاون رئيس جمهور آمریکا در تهران، روز دانشجو نامگذاری شده است. ✔️روز ۲۷ آذر، به یاد ترور یکی رهبران انقلاب، شهید ‌آیت‌الله دکتر مفتح، به دست عوامل استکبار جهانی در دانشگاه تهران، به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری‌های نمادین بیانگر آن است که حتی در روزهای بزرگداشت دانش و دانشگاه نیز بُعد استکبارستیزی، برجسته است. 🔸به همین دلیل، از توصیه‌های همیشگی امامین انقلاب به همه ارکان نظام و همه مسؤولان و ذی‌نفوذان کشور به ویژه دانشگاهیان، حفظ و تقویت روحیه استکبارستیزی بوده است. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای، شرف علم و و عالم و دانش و دانشگاه به استکبارستیزی آن است. «همه به خصوص دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها باید هوشیار باشند. جهت حرکت خود را ضدیت با سلطه‌گران و دشمنی با جهانخواران بگذارید؛ این است که ما را به ارزش‌های اسلامی خواهد رساند.» ♦️نکته: همه تلاش دشمنان و اذناب داخلی آنان در محیط‌های دانشگاهی این بوده و هست که با شگردهای مختلف، تا می‌توانند این روحیه را در میان استادان و دانشجویان کم‌رنگ کنند. با فراتحلیلی بر روند فعالیت‌های سیاسی چهاردهه اخیر در دانشگاه‌ها، بهتر می‌توان حرکت نرم و خزنده دشمنان در کم‌رنگ کردن روحیه استکبارستیزی در میان دانشگاهیان را درک کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔸برکت اخلاص بهره‌ امشب من از «درسهایی از قرآن» استاد قرائتی: «کمیل چند صفحه دعای امیرمؤمنان علیه السلام را نقل کرد، ۱۴۰۰ سال است که یکی از مهم‌ترین دعاها و مناجات‌های مورد توجه موحدان است. اما کسانی هستند که عمری درباره دعا و مناجات و توحید تحقیق و پژوهش کرده و می‌کنند ولی تأثیری در جامعه ندارد» «اللهم اجعَلنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🎤 احمدحسین شریفی 🔻قم باید در مقام اثبات نیز، شهر علم باشد. https://www.isna.ir/news/1403092015039 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشنی بسیار گویا درباره نقش ایران در دفاع از امنیت سوریه و نادانی و قدرناشناسی برخی از مردم و مسؤولان سوریه، و نتیجه ناسپاسی‌ها. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرم‌شناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸نقل می‌کنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرم‌شناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمی‌نویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!» در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟» استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن می‌پوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه‌ شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود می‌رسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعه‌ای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!» و سپس هم ادامه داده است که «چگونه می‌شود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد می‌کند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.» جدیداً هم در یکی از کانال‌های علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است! ♦️هر چند بنده نمی‌توانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونه‌های مختلف و با بیان‌های گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری می‌شود، بیش از آنکه محصول «دلیل‌جویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علت‌هایی درونی» و «انگیزه‌هایی غیرعلمی» است. یعنی این محقق محترم و امثال او، نمی‌دانند که ✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ نمی‌دانند که یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چاره‌ای جز اجرای حدود و دیات نیست؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعه‌ای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم. ✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی‌ و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال می‌کنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمی‌دانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کرده‌اند؟! ✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزش‌های اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل می‌شود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال می‌دانند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتدایی‌ترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال می‌کنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمی‌کنید؟! ✔️می‌گوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد می‌کند می‌توان از حجاب دم زد»؛ آیا نمی‌داند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شل‌حجابی و بی‌حجابی دارد؟ یعنی یکی از راه‌های کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بی‌حجابی است. ✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بی‌حجابی در میان خانواده‌های فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟ 🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل‌»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️قتلگاه انقلاب از نگاه امامین انقلاب 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از نکات مهم و حیاتی برای تداوم حرکت پیش‌رونده انقلاب اسلامی، نگاه انقلابی داشتن همه مدیران و مسؤولان جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است. به تعبیر امامین انقلاب، «منحصر کردن اهداف انقلاب در اهداف مادی و رفاهی»، «غفلت از اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب»، «کوتاهی در راه‌اندازی و راهبری بسیج جهانی مستضعفین علیه مستکبرین»، «کوتاهی در مبارزه با شرک و کفر»، «محافظه‌کاری»، «اکتفای به آنچه که داریم» و «نداشتن همت و بلندپروازی»، «قتلگاه انقلاب» است. شرط تداوم انقلاب و شرط تعالی و توسعه فکر انقلابی در سراسر جهان آن است که آرمان‌های اصیل انقلاب همواره در ذهن و ضمیر و زبان تک‌تک مسؤولان کشور زنده باشد: آرمان اصلی انقلاب مبارزه با شرک و کفر در سراسر گیتی بوده است. آرمان انقلاب به اهتزاز درآوردن پرچم توحید بر قلل رفیع جهان بوده است. آرمان انقلاب همان بوده است که خمینی کبیر(ره) کمتر از یک سال به پایان عمر مبارکشان در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۶۷ به مناسبت قبول قطعنامه ۵۹۸ چنین ترسیم کردند: «ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پس‌ای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌ام، و ای نیروهای مردمی، هرگز از دست دادن موضعی را با تأثر و گرفتن مکانی را با غرور و شادی بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با آخرت.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۸) مسؤولان نظام ایران انقلابی همواره باید بدانند که «جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۷) همه تلاش غربیان و غربزده‌ها و بریده‌های از اسلام و انقلاب در طول چهل سال گذشته این بوده است که ذهن و ضمیر و زبان مسئولان ما را به امور روزمره و مسائل پیش‌پا افتاده مشغول کنند و آنان را از پیگیری آن اهداف متعالی منصرف کنند! و تا حدودی هم دست کم در دوره‌هایی در این جهت موفق بوده‌اند. اما باید دانست که این «سم مهلک» و به تعبیر امام خامنه‌ای «قتلگاه» انقلاب است: «من معتقدم محافظه‌کاری و اکتفای به آنچه که داریم و نداشتن همت و بلندپروازی در همه زمینه‌های فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است. انقلاب اساساً یعنی گام بلندی، که پشت سرش باید گام‌های بلند دیگری برداشته شود» (بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان امیرکبیر ۹/ ۱۲/ ۱۳۷۹) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️نخودسیاهِ راهکار فرهنگی برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹سالیانی است هر زمانی که برخی از مدیران کشور، تصمیمی بر مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی و ضداخلاقی در سطح جامعه می‌گیرند مخالفان ارزش‌های اسلامی و دلدادگان لیبرالیسم غربی در کشور ما، با ژستی روشنفکرانه، فریاد برمی‌آورند که «برای اصلاح فرهنگ، فقط باید کار فرهنگی انجام گیرد!» شوربختانه، این القائات لیبرالیستی آنقدر اثرگذار بوده است که بر ذهن و زبان برخی از مسؤولان ارشد کشور و حتی برخی از روحانیان سنتی نیز تأثیر گذاشته است. تا جایی که برخی از آنها را واداشته است که مجریان قانون را به گردن‌کشی دربرابر قانون دعوت کنند! 🔸این در حالی است که اولاً، هیچ هنجاری در هیچ «جامعه‌»ای، به صرف کار فرهنگی، نهادینه نشده و نخواهد شد. به عنوان مثال، تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است به صرف فعالیت فرهنگی و با ساخت پویانمایی‌هایی مثل «سیاه‌ ساکتی» و امثال آن ارزشی مثل نظم و انضباط ترافیکی را، که همگان مفید بودن و بلکه ضروری بودن آن را برای حیات اجتماعی درک می‌کنند، نهادینه کند. بلکه در کنار آن و همزمان با تبیین و آموزش و کار فرهنگی، جرایم بسیار سنگین مالی و اعتباری برای نقض قوانین ترافیکی هم وضع کرده‌اند؛ دوربین‌های نظارتی هوشمند برای شناسایی متخلفان و قانون‌شکنان هم نصب کرده‌اند و هزاران نفر را برای نظارت بر حسن اجرای آن قانون به کار گرفته‌اند. ثانیاً، (ص) نیز (که بدون تردید یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فرهنگی را در طول تاریخ در شبهه جزیزه عربستان انجام داد) برای تحقق فرهنگ اسلامی هرگز به «اصلاح باورها و بینش‌ها»، و «آموزش‌ ارزش‌ها و ضوابط اسلامی» و امثال آن اکتفا نکرد؛ بلکه به صورتی «جدی، قاطع، سریع و بدون تبعیض» با متخلفین و قانون‌شکنان و مفسدان و هنجارشکنان برخورد سخت هم داشتند. و ثالثاً، این مدعیان هیچگاه حاضر نشده‌اند الگو، راهکار و طرح و برنامه‌ای مشخص از اقدامات فرهنگی مورد نظرشان را برای مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی ارائه دهند! هر زمانی که از آنها مطالبه راهکار فرهنگی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده‌ است، گفته‌اند، این کاری دشوار است و باید با کارشناسان نشست و از آنها خواست! و البته شاید خود این آقایان ندانند که ناآگاهانه به سربازانی بی‌مزد و مواجب و ظاهرالصلاح برای «لیبرالیسم فرهنگی» از یک طرف و «آنارشیسم دولتی» از طرف دیگر تبدیل شده‌اند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️راهبرد دوست‌پنداری دشمن 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از پیچیده‌ترین و البته مخرب‌ترین شگردهای دشمنان، غافل کردن مردم از «دشمن» است! بدترین حالت برای یک فرد یا ملت آن است که دشمن را دوست بپندارد و دوست را دشمن. این، نوعی مسخ سیاسی است که با ابله‌سازی مردم از طریق ابزارهای رسانه‌ای و تطمیع‌های صرفاً مجازی صورت می‌گیرد. این نوع از مسخ‌شدگان، حتی حاضر نیستند ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و شأن و منزلت‌های موجود ملت خود را هم باور کنند. آنان عاشق توهمات و شیفته‌ی نادیده‌ها و ناموجودها و موهوماتی‌اند که دشمنان به آنان می‌گویند. ملتی که اینچنین مسخ شده باشد، به لقمه‌ای آماده برای بلعیده شدن تبدیل می‌شود. وقتی چشم‌هایش باز می‌شود که دیگر سودی برایش ندارد! چنین مسخ‌شدگانی، نه تنها خود بلکه نسل‌های آینده خود را نیز تباه می‌کنند: «هیچ کس به‌خاطر غفلت ستایش نمی‌شود. هیچ‌کس به‌خاطر چشم‌ها را بر هم گذاشتن، مدح نمی‌شود. اگر بر آدم غافل ضربه‌ای وارد شد، اوّل کسی که مسؤول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید.»(رهبر معظم انقلاب، ۲۱/ تیر ۱۳۷۸) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍️ احمدحسین شریفی 🔻اگر دیدید کس یا کسانی فیلسوفانه توصیفی سیاه‌ و ناکارآمد از کارنامه اعجازگونه انقلاب اسلامی ارائه می‌دهد، بدانید به احتمال زیاد، کارنامه انقلاب را با عینک «توسعه غربی» و لیبرالی می‌بیند. او بعد از نیم قرن جدال تمام عیار انقلاب اسلامی و نظام سرمایه‌داری هنوز نفهمیده است که کارنامه انقلاب را نمی‌توان با ترازوی توسعه غربی و نظام سرمایه‌داری توزین کرد! بنابراین با او بحث و چون و چرا نکنید. آب در هاون کوبیدن است. فقط بگویید: وصال دولت بیدار ترسمت ندهند که خفته‌ای تو در آغوش بخت خواب‌زده @Ahmadhoseinsharifi 🌹