eitaa logo
علم سرخ
96 دنبال‌کننده
121 عکس
88 ویدیو
4 فایل
سردار شهید: « امروز جمهوری‌اسلامی حرم است...» @saeed_alef "سعید اسماعیل دخت"، یاعلی. درس خارج #حوزه ارشد علوم سیاسی #دانشگاه تربیت مدرس تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
هدفم از نوشتن این مطالب صرفا ماندن در یاد خودم و تاریخ است. نکته اول ؛ قالیباف نمی خواستم وارد شوم، بنا بر اصرارها وارد شدم. "در ابتدا با توجه به اعتماد نمایندگان محترم در سپردن کرسی ریاست مجلس به بنده وظیفه اصلی خود را خدمت در مجلس می‌دانستم و این موضوع را با دلسوزان کشور نیز در میان گذاشتم، اما مشاهده صحنه انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدی و راهکارهای حل مشکلات و همچنین دعوت اکثریت نمایندگان محترم و تکلیف کردن جمعی از فرزندان و خانواده های شهدا که آنها را امین و یاور خود و کشور می‌دانم و همچنین دعوت گسترده چهره های سیاسی برجسته جبهه انقلاب بنده را به جمع بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب این انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مسائل اقتصادی مردم در دولت مردمی و مجلس انقلابی شروع کرده ایم و به زمان ثمردهی رسیده است ناتمام می ماند." -ثبت نام ایشان در حالی بود که او در انتخابات مجلس تهران که پایگاه اصلی رای او بود چندانی نداشت و با افت آرای شدیدی مواجه شد. -فرایند انتخابات مجلس بین نیروهای حامی ایشان و دیگران رقیبان گفتمان اصولگرایی همراه با کش و قوس ها و اختلافات بعضا شدیدی بود. هنوز آتش زیر خاکستر بود . آمدن او به میدان یعنی شعله ور شدن دوباره اختلافات درونی . و چنین هم شد. -اولین تاثیر ورود قالیباف به انتخابات گردش رقابت از رقابت با کاندیداهای جناح رقیب به رقابت درون گفتمانی بود. -با وجود چنین فضایی آنچه قابل تامل است اصرار به گفته او "چهره های برجسته جبهه انقلاب" برای به میدان آمدن ایشان است! این چهره های برجسته چه کسانی بودند؟ هوش سیاسی آنها در رصد فضای انتخابات و وضعیت دکتر قالیباف با توجه به انتخابات اخیر مجلس محل تامل است. -اولین ثمره رقابت درون گفتمانی، ایجاد فضای لجاجت و تخریب بود. دور دوم رقابت بین جلیلی-پزشکیان در حالی صورت گرفت که به گفته برخی خبرگزاری ها بخش قابل توجهی از حامیان ایشان در حساس ترین وضعیت ممکن به سوی پزشکیان چرخش کردند و نه به سوی جلیلی. تقریبا این مورد اتفاق تحلیل گران و آمارهای انتخاباتی است که سبد رای مشترک قالیباف اغلب با پزشکیان است. و اکثریت حامیان ایشان در دوگانه پزشکیان-جلیلی، پزشکیان را انتخاب می کنند. -وجود کاندیداهای متفاوت از اصولگرایان موجب تردید در بین نخبگان و کف جامعه شده بود. نتایج ئدور اول هر چند تردیدها را زدود اما فرصت روایت دولت شهید رئیسی و همچنین تمرکز بر روی کاندیدای هدف را از جبهه گرفت. همه اینها فارغ از اختلافاتی است که بوجود آمد. -بخشی از تخریب های حامیان قالیباف نسبت به جلیلی در دور دوم از زبان کاندیدای رقیب نیز بازگویی شد. اهمیت این مساله در این است که عملا دشت گرفتن این انتقادات موجب نفوذ این خوانش و تردیدها نسبت به جلیلی شد. -اطرافیان جلیلی توسط حامیان قالیباف هیولاهای خطرناک و خشن نشان داده شدند. با اینکه اگر قرار به سخن گفتن از اطرافیان و قضاوت کاندیداها با اطرافیان بود، قالیباف اساسا نمی بایست تایید صلاحیت می شد. چرا که در مجموعه شهرداری با لیست بلندی از مدیران متخلف با محکومیت قطعی قضایی همراه بوده ایم. همین فضا مورد سوء استفاده اصلاح طلبان نیز واقع شد. ضمن اینکه یکی از عوامل رویگردانی حامیان ایشان از جلیلی شایدهمین فضای مستقر در بین هواداران ایشان بود. -فشارها برای کنار زدن جلیلی در روزهای آخر علی رغم پایین بودن قالیباف در همه نظر سنجی ها ادامه یافت. شایعات در مورد سید حسن نصرالله و یا اطرافیان او تا سردار قائنی و .... در رسانه های حامی قالیباف و اکانت های حامی او پمپاژ شد. فشار سنگینی علیه جلیلی و حامیان ایشان به راه افتاده بود . رسانه های حامی قالیباف با نظر سنجی و هر حربه ای که داشتند سعی در چرخش آرا به سمت قالیباف داشتند، در روز رای گیری تصویرر ساختگی از رای رهبری هم پخش کردند. تا به نوعی آخرین تیر برای چرخش آرا باشد. اما چیزی تغییر نکرد. -نتایج آرا نشان می داد مجموع آرای قالیباف و جلیلی یعنی برنده شدن جلیلی اما تقسیم رای اتفاق افتاده بود و کار به دور دوم کشیده شد. @ALAMESORKH
-افسانه سرایی های حامیان قالیباف تمامی نداشت، در حالی که از هیچ کاری برای گردش آرا به سمت قالیباف فروگذار نبودند، حتی جعل تصویر رای رهبری، بعد از آمدن نتایج آرا گفتند قالیباف از خود گذشتگی کرده است و با وجود اینکه می دانسته شکست می خورد اما ماند تا پزشکیان در دور اول پیروز نشود و فرزصت دیگری به جبهه انقلاب داده شود! خب سوال میشود که اگر این فرصت با نیامدن ایشان یک ماه بود به جای یک هفته بهتر نبود؟ بالاخره اگر ایشان رای نداشت، که از همان اول هم برای ما با توجه به نتایج تهران مشخص بود ورود ایشان ثمره ای بجز تقسیم زمان نداشت. و نکته دیگر اینکه اگر هدف ایشان از ماندن نگه داشتن سبد مشترک با پزشکیان بود پس آن همه فشار و دنگ و فنگ و جعل رای رهبری و خبر کذب ورود سید نصرالله و مایه گذاشتن از سرداران محترم سپاه برای چیدن از سبد رای جلیلی بود یا نگه داشتن سبد مشترک با پزشکیان؟! این از خودگذشتگی اگر در خود قالیباف هم وجود داشته، نمودی در حامیان ایشان نداشت. بلکه به عکس رفتار آنها نه در قالب کشاندن آرای پزشکیان به سمت خود بلکه کشاندن آرای حامیان جلیلی به سمت خود بود. -انصافا بخشی از حامیان ایشان در دور دوم آمدند پشت جلیلی ؛ اما همانطوری که عرض شد عمده مشکل در تقسیم زمان با آمدن ایشان و تبدیل رقابت بیرونی به درونی بود. کشیده شدن انتخابات به دور دوم عملا رای های خفته اصلاحات را هم بیدار کرد، پمپاژ علیه جلیلی تقویت شد و تقویت شد تا اینکه رای های خفته بیدار شدند. اصل بالا رفتن مشارکت خوب بود اما کیفیت حضور مشارکت کنندگان می توانست متفاوت باشد. می شد زمان بیشتری صرف تبیین دولت شهید رئیسی نمود و مردم را نسبت به آنچه اتفاق افتاده روشن نمود اما به وضوح با حضور در بین مردم کمبود تبیین به چشم می آمد. قرائت های مختلف و متعدد و پرداختن به اثبات خود به جای تبیین فضا توسط کاندیداها و حامیانشان، همراه با مبارزه واحد جناح رقیب علیه دولت شهید رئیسی عملا مجالی برای استقرار یک تفسیر ذهنی درست و درمان بین مردم را نداد. انتخابات تمام شده است و حامیان قالیباف با دستاویز قرار دادن جلسه آخر برای اجماع حملات پر دامنه ای را علیه جلیلی شروع کرده اند. عمده استدلال آنها این است که اگر جلیلی کنار می رفت سبد رای مشترک او با قالیباف بالا بود و همین موجب آمدن آرای او به سمت قالیباف و پیروزی در دور اول انتخهابات می شد. در مقابل روایت برخی از اعضای ستاد جلیلی از جلسه مذکور در رد چنین استدلالی از سوی قالیباف در جلسه مذکور است. آنها می گویند قالیباف دلیل ماندن خود را حجت شرعی نداشتن برای کناره گیری عنوان می کرد . برخی از حامیان قالیباف می گویند مقصود نظر رهبری بوده است. در حالی که اعضای ستاد جلیلی می گویند چنین چیزی با کسب اطلاع از رهبری فردای همان روز تکذیب شده است. همه این ها در حالی است که رهبری خود نیز صریحا دخالت در فرایند انتخابات و نظر داشتن به فرد خاصی را قویا تکذیب کرده است! با این حال خوانش اصلی همان گردش آرای جلیلی به سمت قالیباف در صورت کناره گیری اوست. حامیان قالیباف این کار جلیلی را تک روی او و در نتیجه عامل شکست عنوان می کنند. در مقابل حامیان جلیلی استدلال می کنند که کنار رفتن کسی که سه برابر قالیباف رای داشته است به لحاظ احترام به آرای عمومی هیچ گونه وجاهت سیاسی ندارد ، بخصوص اینکه اختلاف نظر سنجی ها در دوگانه ها با توجه به فضای دور اول و آنهم در حدود یک درصد در یک بازه آماری حداکثر 15 هزار نفری بوده است! از نظر حامیان جلیلی این حرکت و خوانش حامیان قالیباف حاکی از نگاه ابزاری به آرای عمومی دارد. گویی آرای عمومی قرار است زینت باشد و نه اینکه کاندیداها برایندی از آرای عمومی باشند. امروز همان ها با استناد به همان یک درصد احتمال بیشتر رای آوری قالیباف می توانند بگویند دیدید جلیلی شکست خورد، اینجای قضیه درست است که جلیلی شکست خورد اما اینکه آنها برای حرفهای خود به بازه آماری 15 هزار نفری با یک درصد احتمال آرا در سبد رای سی میلیون نفری، آن هم قبل از دور دوم استناد می کنند مشخص است که هیچ وجاهت علمی ندارد! چون بالاخره نتایج انتخابات از دو حالت خارج نبوده است ! یا جلیلی یا پزشکیان ، اما نسبت درستی آمارهای آنها یک درصد در یک پانزده هزارم بوده است، و همین اختلاف یک درصدی قرار بود تبلوری در یک بازه سی میلیونی داشته باشد. اینکه این نتیجه گیری چقدر علمی است را به قضاوت خود شما واگذار میکنم. علاوه بر اینکه همه آمارها و نظر سنجی های دور اول مبتنی بر مشارکت نزدیک 50 درصد بودند، با اینکه مشارکمت عملا 40 درصد شد! یعنی ده درصد تفاوت در نظر سنجی ها! با این حال استناد به نظر سنجی می تواند علمی باشد؟ تخریب ها و بد اخلاقی های حامیان قالیباف از تریبون های رسمی هواداری ایشان و هواداران نشان دار ایشان ادامه دارد . به اعتقاد من بخشی از این تخریب ها ناشی از ترس این جریان و شاید پشتیبان های آنهاست، ترس از رای قریب به 14 میلیونی جلیلی در انتخابات. بخصوص اینکه جلیلی بخواهد این سرمایه اجتماعی را بصورت سازماندهی ادامه دهد. مشخصا برخی اصولگراهای تشکیلاتی و حزبی انگار بیشتر دیگر با این آرا به جلیلی به چشم یک تهدید می نگرند تا یک فرصت! @ALAMESORKH
🟢کنکاشی آماری در استناد حامیان دکتر قالیباف به نظر سنجی ها، برای پیروزی ایشان و تخریب سعید جلیلی 🔴سعید اسماعیل دخت/دانش آموخته حوزه و دانشگاه ⚫یکی از استدلال های محکم ستاد و حامیان دکتر قالیباف برای کناره گیری دکتر جلیلی در دور اول، و به اصطلاح جلسه سه نفره در مشهد، نتایج نظر سنجی ها در رقابت دو گانه بود. ⚫بنظر تنها استناد موجه ایشان و حامیانشان همین دلیل است. بیایید بیینیم چقدر علمی است این استناد. 1⃣اول این را در نظر بگیرید دور دوم احتمال پیروزی و شکست هر کدوم از کاندیداها 50-50 بوده است. از این جهت شانس صحت و عدم صحت هر گفته و نظر سنجی ای نسبت به دور دومی منحصر در این دو حالت است. این یعنی اینکه اگر شما شیر و خط هم می کردید احتمال درست بودن حرف شما 50 درصد بوده است. از این جهات باید بررسی های آماری در مورد دور دوم وجاهت و مطابقت علمی قابل اعتنا داشته باشد. 2⃣نکته دوم اینکه استناد حامیان آقای قالیباف برای پیروزی ایشان بر پزشکیان در دور اول با فرض کنار رفتن جلیلی، به تنها نظر سنجی ای است که این فرض را بررسی کرده است، یعنی نظر سنجی متا. که در آن آرای آقای قالیباف کمتر از یک درصد(0.3 درصد) بالاتر از پنجاه درصد در دوگانه ایشان با پزشکیان است. 3⃣نکته اول در مورد همین اختلاف است که در دور اول، برای دور دوم قابل اعتنا نیست. می گویید شد، می گویم اگر شیر و خط هم می کردید ممکن بود بشود. در بند 1 عرض شد که اختلاف باید وجاهت قابل اعتنا داشته باشد و 0.3 درصد در جامعه آماری حداکثر 15 هزار نفری که یعنی یک/200 هزارم افراد شرکت کننده در دور دوم است قابل اعتنا نیست. 4️⃣همه نظر سنجی هایی دور اول و از جمله همین متا با خطای چیزی نزدیک به ده درصد در مشارکت همراه بودند. همین متا 12 درصد در اصل مشارکت خطا داشت. این یعنی چه؟ یعنی اینکه اساسا 0.3 درصد استنادی حامیان آقای قالیباف دیگر وجاهتی ندارد. پیش فرض بر 52 درصد مشارکت بوده است، 12 درصد کم شده، پس اساسا دیگر قابل استناد نیست. 5️⃣ آن دوازده درصد خطا از چه کسی کم شد؟ همین نظر سنجی ای که آقای قالیباف را پیروز دوگانه ایشان با پزشکیان با اختلاف 0.3 درصد عنوان کرده است، با فرض مشارکت 53 درصدی خود، آرای آقای قالیباف را در تاریخ 6 تیرماه 25 درصد و آرای آقای جلیلی را 18 درصد عنوان کرده است! در حالی که نتیجه واقعی انتخابات 39 درصد جلیلی و 14 درصد قالیباف بود! یعنی با دوازده درصد مشارکت کمتر عملا چیزی که دیدیم، نصف شدن آرای قالیباف و افزایش دو برابری آرای جلیلی در واقعیت بود! 6️⃣حرف زدن بعد از مشخص شدن دور دوم که احتمال پیروزی هر دو کاندیدا 50-50 بوده است، آسان است! کما اینکه حدس زدن با شیر و خط هم آسان است. اگر می خواهید تخریب کنید خجالت نکشید. اما به استناد آمار نمی توانید تخریب کنید، چون با حرفهای بالا به شما می گوییم " عدد نمی فهمید". @ALAMESORKH
💬این روزها... اصلاحاتی ها و برخی اصولگرایانِ خاص و عام در تخریب سعید جلیلی به اجماع رسیده اند... «سبدِ مشترک!» @alamesorkh
🟢 ، قطاری که باید سنگ بخورد! ⚪🔴سعید اسماعیل دخت/ دانش آموخته حوزه و دانشگاه ⚪برای بعضی مدعیان بعد از انتخابات، خطرناک است! ⚪نمی خواهم همه را به یک چوب برانم، اما خیلی از جیغ و دادها و تخریب ها برای همین است! و البته نگرانی از زمانی بیشتر شده است که او گفته می خواهد این فضای گفتمانی جبهه انقلاب را ادامه بدهد. گویی این حرف آب در لانه مورچه ها و چوب در خانه زنبورها کرده است. برخی در جریان اصولگرایی به جلیلی به چشم یک تهدید نگاه می کنند و نه یک فرصت. پیش از این، رویکرد رسانه ای اینها درباره جلیلی عدم اعتنا بود... ⚪جالب است کسی که فهم درستی از انقلاب اسلامی و شیوه طرح گفتمان آن دارد، کسی که منطبق بر منطق خمینی، خامنه ای و بهشتی و مطهری نه از گعهده های نخبگانی که می خواهد از جامعه شروع کند را سنگ می زنند! چرا؟ چون این قطار وی آی پی نیست؟ می خواهد همه را سوار کند؟ چون سیر معیوب گعهده ها را کنار می زند؟ دفتر دستک ها را بر می چیند؟ بیانیه بازی های شب امتحانی در حمایت از فلانی و بیسانی را بی اعتبار می کند؟ چون پشتوانه زر و زور را در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی با قدرت عمومی کنار می زند؟ چون وعظ و خطابه را به گفتگو تبدیل می کند؟ چون منطبق بر منطق "بعضهم اولیاء بعض" است؟ همه در یک سطح، در یک طبقه گفتمانی. ⚪این همه جیغ زدن نمی خواهد، بسم الله، جامعه نقطه هماورد گفتمان هاست. شما هم وارد گود شوید و خوانش ها و شیوه های خود را برای طرح گفتمان انقلاب اسلامی به راه بیندازید، اگر قدرت تئوریک، تطبیق و اجماع سازی دارید! اگر نمی خواهید ضعف های خود را با خیزش به گعده ها پنهان کنید. اما با دوپینگ تخریب و رسانه نمی توانید جلوی قدرت عمومی را بگیرید. ⚪چرا نباید به همان اندازه که به سردار سلیمانی در مبارزه با داعش اعتماد کردیم، به جلیلی در ترویج گفتمان جبهه انقلاب و مواجهه با جریان های سیاسی اعتماد کنیم؟ ⚪ایشان سالهاست رسماً کف میدان است، و نه تنها در تشخیص های سیاسی غلط عمل نکرده ، بلکه به عنوان یک ، مسائل و پیچیدگی ها را خیلی زودتر از بقیه متوجه شده. جایی که دیگران غائب بودند او بود. نه فقط در مساله برجام، که در همه مسائل مهم کشور در این چند ساله کف میدان بوده است. 🟢امیدوارم این حرکت سیاسی-اجتماعی منطبق بر گفتمان انقلاب اسلامی توسط ایشان آغاز شود. مدل انقلاب، مدل جبهه، مدل همین انتخابات اخیر باز آفرینی شود. و مردم به معنای واقعی کلمه در مسائل سیاسی اجتماعی مشارکت داده شوند، نه همانند نگاه برخی از آنها بخواهند به عنوان تزیین استفاده کنند. ⚪بله نقد و انتقاد مصلحانه و مشفقانه ایرادی ندارد، به سردار هم ایراد نداشت، به شهید رئیسی هم ایراد نداشت. هیچ کس کامل نیست، هیچ جریانی هم بی ایراد نیست. @alamesorkh
دو خبر همزمان از پزشکیان.... _شرکت در مجلس روضه ریحانة النبی(مجید بنی فاطمه) _حکم ظریف به عنوان رییس شورای راهبردی انتقال دولت عزیزان! نمی گم سوء ظن داشته باشیم، اما ساده لوح هم نباشیم. ملاک‌های ما در موقعیت سیاسی، باید منطبق بر واقعیت سیاسی باشد. محور قرار دادن مناسک، منقطع از واقعیت سیاسی، سطحی نگری به مناسک و سیاست است. @alamesorkh
💬 سکولار نبودن، به حضور دولت در هیات امام حسین نیست، به حضور امام حسین در هیات دولت است! @alamesorkh
💬رفتارها و مواضع متناقض، علائم شخص یا گروهی است که یک گفتمان برای او ملکه نشده، قرار ندارد، و صرفا بر اساس موقعیت و بدون پشتوانه یک عقلانیت مستقر، کنش و واکنش دارد. این عدم استقرار گفتمان، یا به عمد است( التقاط فکری و عملی) یا به سهل گیری و بی توجهی است (آنچه در عمل گرایی و تکنوکرات‌ها شاهدیم) یا به سهو و خطاست است(مانند نگاه و رفتار غیر آگاهانه کودکان یا برخی عوام) ۲۴ تیر ۱۴۰۳ @alamesorkh
💬تا حالا زیاد شنیده ایم «بی بند و بار»... اما مقابلش « باردار» معنای لطیفی دارد... 🌟انسان باردار، کسی است که یک امانت در وجود خود و در قلب خود دارد، «تقوا». 🌟او آبستن یک نور ارزشمند است، لذا مراقبه دارد، حواسش جمع است، هر کاری و همه جایی نیست، کارهایش «بند» دارد. @alamesorkh
هر وقت در شهر رانندگی کرده ام، در این ترافیک ها، عجله و تهوّر پیک موتوری ها برایم جالب توجه بوده! هم ویراژ و تند رفتن، هم رفتن از پیاده رو و سواره رو و معکوس و هر جایی که فکرش را بکنید و نکنید، هم رد شدن از چراغ ها و محدودیت ها! هم سوار بر موتور چک کردن گوشی، دیدید حتی وقتی چیزی سفارش داده ای، تند تند زنگ خانه می زنند، تند تند کد سفارش می زنند، از پله ها پاییم می روند، موتور را خاموش نکرده، سریع می پرند روی موتور و با یک ویراژ خیلی سریع از کنار شما می جهند! یک عجله ای متمایز در آنها احساس می کنی! نمی دانم از ترس سرد شدن چیزی است که برای سفره ای می برند یا از ترس سرد شدن سفره ای که برایش چیزی می برند؟ این قار و قور اگزوزها، برای قار و قور شکم هایی است که انتظارش را می کشند، یا قار و قور شکم هایی است که انتظارش می کشند؟ یا نه، برای رسیدن به یک آرزو، یک لبخند، یک خانه، یک ماشین، یا یک مهمان کردن معمولی دوستان؟ کدامش؟ اصلا وضعشان بد است یا خوب است؟ پیک موتوری می ارزد؟ روزی چند؟ روزی چند تا باید ببرد؟ @alamesorkh
از آداب مسلّم و مستند در عزای اباعبدالله، دوری از شوخی و مزاح در روز عاشورا بطور خاص هست... از این ساعات حالت حزن به خود بگیریم... @alamesorkh
📝دو معنا از در علوم اجتماعی برجسته است، 🟢آزادی به معنای نفی سلطه ، که در سنت فکری جمهوری خواهی مطرح میشود. 🟢آزادی به معنای رها بودن هر کس در هر آنچه میخواهد که در سنت فکری لیبرالی مطرح است. 🟥متوجه باشیم که یکی از مغالطات برجسته درباره آزادی، در همین دو معناست. ⬜حقاً در جمهوری اسلامی چیزی به نام تحمیل و سلطه اندیشه سراغ نداریم ؛ حتی در ولایت فقیه هم التزام عملی شرط است، و نه عقیده داشتن، در احکام اجتماعی هم التزام عملی شرط شده است، نه عقیده داشتن. از این جهات سلطه در مقام اندیشه نیست، الزام به ضابطه اجتماعی است که در این حد و حدود در همه جوامع هست. @alamesorkh
شما به هیات رفتن پزشکیان توجه می‌کنید یا صحبتهای محمد جواد ظریف درباره رجحان داشتن غیر شیعی بودن کاندیداهای وزارت؟ قبلا گفتیم «ملاک های ما در موقعیت ها، باید منطبق بر واقعیت سیاسی باشه. هیات رفتن و نرفتن در واقعیت سیاسی امروز ما یک کنش گفتمانی نیست، موضعی را مشخص نمی کند. مرزی را مشخص نمی کند. » و گفتیم ... «سکولار نبودن، به حضور دولت در هیات امام حسین نیست، به حضور امام حسین در هیات دولت است!» @alamesorkh
یکی از رموز موفقیت در جمهوری اسلامی، لگد پرانی است. باورتون نمیشه؟ برید رزومه و افکار اعضای شورای راهبری پزشکیان رو مطالعه کنید🕳️ @alamesorkh
🟢 هفته قبل: انتشار خبر دیدار با شیخ حسین انصاریان. هدیه دادن «دستمال گریه» و «تسبیح نماز شب» شیخ حسین به پزشکیان. رفتن به هیات ها و دیدار با مداح ها. 🔴 در همون حالت انتصاب محسن رنانی در شورای راهبری دولت پزشکیان. نظرات رنانی: روحانیت و مداح ها مروج خرافه در ایران بوده اند! مفاتیح الجنان (از قول رنانی «کتاب نماد خرافه») از قرآن بیشتر منتشر میشود. 💬 میدونی خبر دستمال روضه و تسبیح نماز شب برا یه جا خوبه، محسن رنانی هم برا یه جا دیگه. 💬 گفت نماز با علی میچسبه ، غذا با معاویه! 👇👇👇 @alamesorkh
💬به گیر می‌دادند اما خودشون 🕳️ درست کرده اند. هر چی سوءسابقه دار فکری و سیاسی و عقیدتی بوده جمع کرده اند تا برای دولتشان تعیین تکلیف کنه! 👇👇👇 @alamesorkh
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
⭕️کارزار برگزاری علنی دادگاه متهمان کرسنت و انتشار صورت جلسات دادگاه، ۲۵۰ هزار امضا را رد کرد 🔹کارزار درخواست از قوه قضاییه برای برگزاری علنی جلسات دادگاه متهمان کرسنت و انتشار صورت جلسات قبلی دادگاه، ۲۵۰ هزار امضا را رد کرد. 🔹در توضیح این کارزار جمع آوری امضا آمده است: با توجه به اهمیت موضوع مبارزه با فساد و روشنگری برای افکار عمومی از قوه قضاییه تقاضا می‌شود جلسات باقی مانده از دادگاه کرسنت را علنی برگزار کند یا صورت جلسات دادگاه های برگزار شده را در اختیار رسانه ها قرار دهد. 🔴 علاقه مندان برای شرکت در این کارزار می توانند از لینک زیر امضاء و حمایت کنند. https://www.karzar.net/134964 @saeedjalily
💬دفاع امروز از ایستادن ایشان در مقابل بود. این یعنی اینکه دولت جدید، با تکیه بر رویکردی که دنبال کرد، باید به دنبال راهکارها و ابتکارات دیگری، جز آنچه و دنبال کردند، باشد. 👉 @alamesorkh
💬 فرمودند به برای حل مشکلات کمک و همراهی کنید. نفرمودند در خلق مشکلات توسط دولت سکوت کنید! 🎯 👇👇👇 @alamesorkh
💬 اونایی که مطالبه تشکیل پرونده قضایی برا فلان سخنران و موسسه اش داشتند راز موفقیت شون رو به ما هم بگن، سه هفته مطالبه کردند، مسئولین علیه اش دادخواست تنظیم کردند، ما الان هفشده ساله فریاد محاکمه حسن روحانی و وزیر وزراش رو می‌زنیم آب از آب تکون نخورده ، نه مجلسی استیضاحش کرد نه قوه قضاییه باهاش برخوردی کرد.😐 بخدا این موفقیت بزرگیه!!!😏 ! @alamesorkh
💬 در انجام وظایف و حوزه مسئولیت ها... ⬜تعفن قبیله گرایی، اگر بیشتر از وادادگی به دشمن نباشه، کمتر از اون نیست. 🔴اگر بستن با دشمن، صفوف وحدت جامعه اسلامی را با یک تعهد نامشروع بیرونی می شکند، 🔴قبیله گرایی و تحزب غلط، وحدت جامعه را با یک تعهد نامشروع داخلی می شکند. @alamesorkh
📝جریان عقلانیت اسلامی در مرکز تهاجم طرفینی 🖊سعید اسماعیل دخت/ دانش آموخته حوزه و دانشگاه 🔺قبل از انتخابات یکی از اساتید ما در دانشگاه که از منتقدان سر سخت لیبرالیسم و پرچمداران آن از جمله غنی نژاد بود و به نوعی متصل به نحله های جدید و مدرن ارسطویی و جامعه گرا است، از دکتر پزشکیان حمایت علنی کرد و بنده در جمع مجازی دوستان کلاس خطاب به ایشان عرض کردم که "چطور این قابل جمع است که شما مانند هابرماس، منتقد سرسخت لیبرالیسم، از کسی حمایت می کند که لیبرال ها ستاد ایشان را پر کرده اند؟" . یکی از اساتید دیگر حامی ایشان پاسخ دادند که "شما وقتی از جریانی دشنه خورده باشید(جریان انقلاب اسلامی)، با جریانی که به شما فحش هم داده باشد(لیبرال ها) ممکن است همراهی کنید. و این اتحاد حول پزشکیان از تفکر ارسطویی و سوسیال تا لیبرال برای خاطر خطری است که احساس می کنند. " 🔺وقتی نگاه می کنیم به جریان های مقابل جریان وفادار به انقلاب اسلامی، می بینیم در این جریان ها به همان نسبتی که جریان متصل به مدرنیته اش برای فراخوان دادن به حامیان کف جامعه ی خود، جریان انقلابی را در قالب ادبیاتی همچون "طالبانیسم" و "جهل مقدس" خطاب می کند و وعده شکستن بند و قید های اجتماعی را پر رنگ می کند، به همان نسبت برای گرفتن رای نزدیک ترین تفکر به طالبان و حامی طالبان در سیستان و بلوچستان یعنی عبدالحمید وارد معامله میشود. به همان نسبتی که برای شعارهای دموکراتیک فریاد می زند به همان نسبت امید بسته است به رای گتره ای و تقلیدی فلان مذهب یا فلان قوم! به همان نسبتی که همیشه منتقد بی برنامگی و باری به هر جهتی و تخصص گرایی را برای متخصصین پر رنگ می کند، از کسی حمایت کند که هیچ تخصصی به اعتراف خود و هیچ برنامه ای ندارد و از قضا توسط جریان خودی در دوره وزارتش استیضاح شده است! یا همان جریان که رفتارهای پوپولیستی و ادبیات عامیانه و سوتی های گفتاری برخی از مسئولین را به تمسخر می گرفت، از کسی حمایت نمود که واجد بیشترین سوتی های گفتاری و ادبیاتی و کمترین میزان رعایت ادب رفتاری در طول انتخابات بود. ⁉چرا چنین میشود؟ ⁉چرا جریان هایی که خود را پرچمدار یک تفکر و رفتار می دانند، عملا در مواضعی صد و هشتاد درجه عکس آنچه باید عمل کنند می کنند. این جمع اضداد از کجاست؟ این انقطاع عقل عملی آنها از عقل نظری شان برای چیست؟ 🔹برگردیم به پاسخی که آن استاد در جمع دوستان در توجیه مواضع استاد دانشگاه ما به بنده داد... البته قبل از پاسخ ایشان، تقریبا خودم به این جواب، این شاه بیت، این نکته طلایی رسیدم. و تبیین آن به بیان خودم چنین است که "هر چند لیبرالها و جامعه گراها، سوسیال ها و مارکسیست ها و کمونیست ها با لیبرالها و نئولیبرالها، مدرنیته ها و سلفی ها، ملی گراها و قوم گراها، تجزیه طلبان و ایران شهری ها، با هم فاصله ها و زد و خرد هایی دارند، اما با این حال، فاصله آنها از جریان عقلانیت اسلامی که در تفکر انقلاب اسلامی تبلور یافته است بیشتر از فاصله آنها با یکدیگر است. برای همین است که می بینیم در جریان های جهانی شوروی و آمریکا علی رغم همه دشمنی ها و در اوج جنگ سردشان، هر دو از حامیان نظام صدام در جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی بودند. آن ریشه تقابلی اصلی در بین جریان ها چیزی فراتر از موضعی است که در مواجهه با هم می گیرند. هر دو سویه این دو قطبی های غلط یا در فضای جاهلیت مدرن تعریف میشوند و یا جاهلیت سلف! اما در نهایت هر دو جهالت است! هر دو سر، به یک اندازه دنیا گرا، الحادی و خداناباور هستند، فقط جهت دنیاگرایی شان متفاوت است. 🔹 از آن جهت که از منابع خالی از حکمت و از جهالت بر می خیزند با عقلانیت در تقابل هستند، و از آن جهت که دعوای آنها در هر صورت برای همین دنیا است، حتی اگر زیست خوب هم باشد، اخلاق هم باشد صرفا برای آرامش و رفاه در همین دنیا، همین نقطه محدود است، با اسلامیت و معنویت متعالی در تقابل هستند. ✅در لایه دوم همه تقابل های روبنایی ، یک تقابل اصلی است، همان جنود عقل و جهل، عقل هم به معنای حکمت و هم به معنای حق، و جهل هم به معنای نادانی و هم عمل باطل. پ.ن : ⚪البته، البته این طیف ها در نوع مواجهه خودشان از شدت و ضعف برخوردارند اما می خواهم بگویم در نهایت آنچه گروه ها را تقسیم می کند فردگرایی یا جمع گرایی، قومیت یا ملیت، سلفیت یا مدرنیته و امثال این دو گانه ها نیست. ⚪و نکته و تذکر انتهایی اینکه غرضم از وام گرفتن از انتخابات و حمایت یا رای دادن پزشکیان تقسیم قطعی و کلی حامیان دو طیف موافق و مخالف ایشان به حق و باطل نیست، و بحثم بر روی نمودها و نمادهای اصلی و غالبی دو طیف بود، خواهی نخواهی در جریان انتخابات یک طرف نماد و نمود جریان غربگرا بود و یک طرف مذهبی و انقلابی. 🟢⚪🔴 @alamesorkh
📝طیف بندی های جریان، از نسبی گرایی تا مطلق گرایی 🖊سعید اسماعیل دخت/ دانش آموخته حوزه و دانشگاه 🔺قبلا بنظرم رسیده بود راجع به این مطلب چیزی بنویسم، و توضیح بدهم، که چرا گفتمان ها را چنین متضاد در نظر می گیریم، یعنی مثلا می گوییم جریان غربگرا، در مقابلش جریان انقلابی، به دو قطب متضاد عموما تقسیم می کنیم. 🔹ببینید درست است که در هر دو جریان طیف هایی متفاوت با این تضاد در هر دو سویه وجود دارند، اما در تحلیل سیاسی و گفتمانی عملا و علنا آن چیزی که مورد توجه قرار می گیرد "دلالت غالب" است و نه اینکه بخواهند احصای کلی از همه طیف های حامی فلان کاندیدا داشته باشند. ما به دنبال تحلیل جریان ها هستیم و نه تحلیل تک تک افراد و طیف های یک جریان. 🔹بله، اگر قرار باشد درباره علل شکل گیری یک جریان بحث کنیم، اصناف یک جریان و طیف های یک جریان را ، و چرایی آنرا میشود به صحبت نشست، اما در نهایت آنچه نماد و نمود یک جریان است را کار داریم. چرا؟ چون در انواع و اقسام انتخاب هایی که صورت می گیرد، هر شخص خود را در یک دو راهی می بیند، هر کاندیدا برای هر انتخاب کننده نماد و نمود یک سر یک تضاد است، و حالت تساوی، یعنی عدم رجحان! و در عدم رجحان، انتخاب معنا ندارد. هر چند انتخاب کنندگان مختلف به بهانه های متفاوتی ممکن است یک سر تضادهایی را انتخاب کرده باشند، که لزوما منطبق بر آن دلالت غالب نیست، اما در نهایت، انتخاب آنها با هر قصد و نیتی یک وجهه در فضای گفتمانی آن انتخابات بوجود می آورد. یعنی ممکن است کسی بخاطر سادگی پزشکیان به او رای داده باشد،ممکن است کسی بخاطر ترک بودن به او رای داده باشد، دیگری بخاطر خواندن روایت از نهج البلاغه به او رای داده باشد، اما در نهایت این رای او در فضای کلی انتخابات به دلالت غالبی جریان رای پزشکیان ترجمه میشود و نه سادگی و ساده زیستی و نهج البلاغه. در مقابل ممکن است عده ای به جلیلی رای داده باشند، برای خاطر اینکه مثلا در پستش ابقاء شود، ارتقا پیدا کند، فلان تجارتش کساد نشود، یعنی منشاء انتخابش سود شخصی است و نه انقلابی بودن و غیره اما در نهایت آرای او به دلالت غالبی جریانی که جلیلی نماد و نمود آن است ترجمه میشود. کما اینکه این رای و انتخاب در فضای جهانی ممکن است نمودهای متفاوت تری از فضای ایران داشته باشد. ‼از این جهات شناخت دلالت غالبی در هر جریان نکته مهمی است. که جدای از جزئی نگری هایی که در باره طیف ها وجریان های سیاسی میشود، باید یک کلی نگری هم داشت. 🟢⚪🔴 @alamesorkh
برا مهندس باهنر و جبهه پیروان خط امام و رهبری به عنوان یکی از استوانه های اصولگرایی بعد از حمایت از دکتر در دور اول، در دور دوم برای این تشکل اصولگرا، تفاوتی بین و نبود...😐😐😐 اینکه میگیم نباید به عنوان ها نگاه کرد، باید عمل را دید یعنی همین. @alamesorkh