eitaa logo
گاه نگاشته ها / علی رئیسی
168 دنبال‌کننده
375 عکس
69 ویدیو
581 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
AyatollahMorvarid-6-LQ-97-3-2.mp3
20.77M
✅ششمین پژوهشی در 🔷بخش اول: آیت الله حاج شیخ مهدی 🔻موضوع: بررسی مبانی در @rejalkh
♦️ قتل عُمر بن خطاب در ماه ذي‌الحجة بوده است، نه ربیع‌الأول؛ تاریخ قتل عُمر بن خطاب در تمام منابع تاریخی -اعم از شیعه و سنی- بدون استثناء در ماه ذی‌الحجه و در روزهای آخر این ماه گفته شده است. اختلاف اقوال در تعیین دقیق روز است؛ روز زخمی شدن و روز فوتش. خنجر خوردنش را اکثر قریب به اتفاق مورخان و تقریباً به اجماع، در بامداد روز چهارشنبه ٢٦ ذی‌الحجه سال ٢٣ق گفته‌اند. و فوتش را اغلب سه روز پس از زخمی شدنش دانسته‌اند. شروع خلافت عثمان را نیز همگی در ابتدای ماه محرّم گفته‌اند. بهرحال شهرت جرح و قتل عُمر بن خطاب در ماه ربیع‌الأول، پایه و استنادی علمی ندارد و بر خلاف اجماع مورخان و لذا فاقد اعتبار است. 📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٤: ٢٩٩ و ٣٠٠. ــــــــــــــــــــ ❖ جهت تسهیل مراجعه به منابع، عنوان برخی منابع کهن و نیز برخی منابع میانی و متأخر که به ذکر تاریخ قتل عمر بن خطاب یا تاریخ شروع خلافت عثمان پرداخته‌اند در پی آمده است: - الطبقات الكبرى (ابن سعد، ٢٣٠ق)، ج٣، ص٣٦٤ و ٣٦٥؛ - تاریخ خليفة بن خياط (٢٤٠ق)، ص١٠٩؛ - التاريخ الصغير (بخاري، ٢٥٦ق)، ج١، ص٧٥؛ - أنساب الأشراف (بلاذري، ٢٧٩ق)، ج١٠، ص٤٣٩؛ - تاريخ اليعقوبي (٢٨٤ق)، ج٢، ص١٥٩؛ - المعجم الكبير (طبراني، ٣٠٦ق)، ج١، ص٧٠، ح٧٢، ٧٣ و ٧٤؛ - تاريخ الطبري (٣١٠ق)، ج٣، ص٢٦٥ و ٢٦٦؛ - همان، ج٤، ص١٩٣؛ - التنبیه والإشراف (معسودي، ٣٤٦ق)، ص٢٥٠ و ٢٥٣؛ - مروج الذّهب (مسعودي، ٣٤٦ق)، ج٢، ص٣٠٤ و ٣٣١؛ - مسار الشيعة (شيخ مفيد، ٤١٣ق)، ص٢٣؛ - الإستيعاب (ابن عبد البر، ٤٦٣ق)، ج٣، ص١١٥٢؛ - تاريخ مدينة دمشق (ابن عساكر، ٥٧١ق)، ج٤٤، ص٤٦٤ و ٤٦٧؛ - الكامل في التاريخ (ابن أثير، ٦٣٠ق)، ج٣، ص٥٢؛ - وفيات الأعيان (ابن خلكان، ٦٨١ق)، ج٣، ص٤٣٩؛ - العدد القوية لدفع المخاوف اليومية (علي بن يوسف حلي(برادر علامه حلي)، حدود ٧٠٥ق)، ص٣٢٨؛ - الوافي بالوفيات (صفدي، ٧٦٤ق)، ج٢٢، ص٣٠٤؛ - البداية والنهاية (ابن كثير، ٧٧٤ق)، ج٧، ص١٥٥ و ١٥٦؛ - مجمع الزوائد (هيثمي، ٨٠٧ق)، ج٩، ص٧٩؛ - فتح الباري (ابن حجر عسقلاني، ٨٥٢ق)، ج٩، ص١٥؛ - المصباح (جُنة الأمان الواقية وجَنة الإيمان الباقية) (شيخ إبراهيم كفعمي،٩٠٥ق)، ص٥١١ و ٥١٥؛ - بحار الأنوار (علامه مجلسي، ١١١١ق)، ج٥٥، ص٣٧٢؛ - الكُنى والألقاب (شيخ عباس قمي، ١٣٥٩ق)، ج٣، ص١٦٧؛ - مستدرك سفينة البحار (شيخ علي نمازي شاهرودي، ١٤٠٥ق)، ج٢، ص٢١٦؛ @Yusufi_Gharawi
📢 دفاع از کیان احادیث معتبر طبی ◀️ پاسخ های علمی حجت الاسلام شبیری زنجانی، به ادعاهای خلاف واقع مرحوم بهبودی در خصوص احادیث طبی ◀️ بازخوانی یک مناظره مکتوب در سال ۱۳۶۵ که توسط نشریه کیهان فرهنگی در چند شماره منتشر شد. ↔️ در این مناظره مکتوب ابتدا آقای بهبودی ادعاها و مطالب خلاف واقعی را به میراث حدیثی و معتبر شیعه از جمله احادیث طبی وارد میکنند. اما این ادعاها بی پاسخ نمانده و با واکنش بزرگان و علمای آن زمان روبرو می شود از جمله استاد معظم جناب حجت الاسلام شبیری زنجانی در شماره بعدی کیهان فرهنگی پاسخ های علمی و متینی به ایشان می دهند. ✅ متن تفصیلی این مناظره مکتوب را میتوانید در لینک زیر مشاهده نمایید:👇 http://tebona.ir/2018/06/%d8%a7%db%8c%d8%b6%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%a8%d8%b1
AyatollahMorvarid-2-LQ.mp3
21.64M
✅دومین پژوهشی در 🔷بخش اول: آیت الله حاج شیخ مهدی 🔻موضوع: بررسی مبانی در @rejalkh
AyatollahMorvarid-3-LQ-97-2-30.mp3
23.14M
✅سومین پژوهشی در 🔷بخش اول: آیت الله حاج شیخ مهدی 🔻موضوع: بررسی مبانی در @rejalkh
AyatollahMorvarid-4-LQ-97-2-31.MP3
10.2M
✅چهارمین پژوهشی در 🔷بخش اول: آیت الله حاج شیخ مهدی 🔻موضوع: بررسی مبانی در @rejalkh
AyatollahMorvarid-5-LQ-97-3-1.mp3
9.3M
✅پنجمین پژوهشی در 🔷بخش اول: آیت الله حاج شیخ مهدی 🔻موضوع: بررسی مبانی در @rejalkh
AyatollahMorvarid-6-LQ-97-3-2.mp3
20.77M
✅ششمین پژوهشی در 🔷بخش اول: آیت الله حاج شیخ مهدی 🔻موضوع: بررسی مبانی در @rejalkh
مباحث مهمی ازعلم رجال که درمشهد برگزار شده است☝️
حسن بزرگمهر: من با هر پتک او نیرو می گیرم! فرزند علامه جعفری می گفتند: اواخر دهه شصت, همسایه آهنگری داشتیم که خانه اش چند خانه با ما فاصله, و در آن جا کارگاه آهنگری داشت و صدای پتک و چکش او تا اتاق استاد می رسید. روزی یکی از همسایه ها برای دلجویی و عذرخواهی خدمت استاد رسید و گفت: استاد! اگر صدای پتک آهنگرشما را اذیت می کند بگویم رعایت کنند. استاد در پاسخ فرمودند: مبادا به ایشان چیزی در این باره بگویید,چرا که من نه تنها از صدای پتکش اذیت نمی شوم, بلکه با هر ضربه پتک و چکش او به سندان, روحیه و انرژی می گیرم و با خود می گویم: ((من این جا زیر کولر نشسته ام و دارم تحقیقات انجام می دهم در حالی که او در گرمای تابستان ,در کنار کوره آتش به خاطر یک لقمه نان چه زحمتی می کشد!)) سیره فرزانگان, عبدالحسن بزرگمهر نیا, نشر سامان دانش, به نقل از حوزه نیوز, گفتگو با علی جعفری (فرزند علامه جعفری)
خلاصه سخنراني پروفسور محمد لگنهاوزن در همايش دين و پوچ گرايي: 🌹 ✅معناي زندگي از نظر ارسطو : ارسطو معتقد است که "يودامونيا" (يا سعادت به بيان مسلمانان) چيزي است که تمام انسان ها به دنبال آن هستند و يودامونيا بالاترين درجه معناداري زندگي انسان است ؛ که اين زندگي معنادار ، زندگي است که در آن فعاليت مداوم براي کسب فضيلت انجام ميگيرد. ✅اين "زندگي معنادار فعال" بسته به اهدافي است که به آن معنا مي دهد . فهم اين زندگي معنادار وابسته به فهم پوچي حيات وابسته به ماديات است. ✅جريان "پوچ گرايي" از جايي آغاز مي شود که انسان دقيقا نميداند چه هدفي را برگزيند که به زندگي او معنا دهد. ✅آيا معنادار بودن زندگي "ملاک عيني" دارد ؟ يا وابسته به آن چيزي است که ما درباره آن فکر ميکنيم ؟ ✅ "فردريش هاينريش ياکوبي" در قرن هجدهم ميلادي عنوان کرد که روشنگري شکست خورد و توانايي حل مسائل زندگي را ندارد. همچنين "هيوم" بيان داشت که هرچه غير از عقل و تجربه را به کار گيريم درباره تمام ارزش ها به شک ميرسيم. برخي فيلسوفان نيز معتقدند زندگي معنا ندارد و معنا داشتن زندگي ايمان کاذب است. که اين مصداق بارز پوچ گرايي است. ✅اما خداوند در قرآن در آيات مختلف براي تشخيص معناي زندگي به يک نوع "تأمل و تعقل خاص" يعني تاملي که برهاني و استدلالي نيست اشاره دارد و نتيجه اين تامل فهم پوچي حيات دنيا و بصيرت به کم ارزشي اين دنياست. ✅البته بيان اين نکته ضروري است که حتي اگر کسي اعتقاد به خدا را رد کند ، بازهم مي تواند زندگي معنادار داشته باشد . اما معناي عيني زندگي تنها زماني که تدبير و ارشاد الهي نصيب فرد شود ؛ حاصل مي شود.
سلام بر شما. 📌 لینک یک دوره شامل ۵۰ درس خیلی مفید برای تقویت مکالمه رو خدمتتون پیوست میکنم. جملات رو ابتدا به فارسی بعد فرصت میدهد انگلیسی شو بگید بعد انگلیسی شو میگه. جملات از آسان به سخت ارتقا پیدا میکنه. انشالله مفید باشه. https://www.aparat.com/v/9S8gK/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4_%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C_%D8%AF%D8%B1_%DB%B5%DB%B0_%D8%B1%D9%88%D8%B2_-_%D8%AF%D8%B1%D8%B3_%DB%B1 "مطلب ارسالی از آقای علی صبوری دانشجوی دکتری فلسفه FUM" 🌺🌿 @baharedanesh_research
فایل صوتی از طرف گلشن راز
توصیه دکتر معارف به فراگیری علوم حدیث قبل از ورود به کتب حدیثی.mp3
2.6M
💠 توصیه دکتر معارف به فراگیری علوم حدیث قبل از ورود به کتب حدیثی 🆔 @ostadmaaref