جمال آفتاب-جلد۳.pdf
9.06M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
3⃣جلد ۳
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۲.pdf
10.33M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
2⃣جلد ۲
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۱.pdf
9.82M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
1⃣جلد ۱
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۵.pdf
8.08M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
5⃣جلد ۵
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۱۰.pdf
11.26M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
🔟جلد ۱۰
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۷.pdf
8.1M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
7⃣جلد ۷
@emtedade_hekmat
جمال آفتاب-جلد۶.pdf
8.68M
#دانلود_کتاب
❇️عنوان: #جمال_آفتاب_و_آفتاب_هر_نظر
♦️شرح عرفانی دیوان حافظ
🔸برگرفته از جلسات اخلاقی
علامه سید محمد حسین طباطبایی
📝تالیف و تدوین : آیت الله علی سعادت پرور (پهلوانی تهرانی)
6⃣جلد ۶
@emtedade_hekmat
یک افزونه جالب برای گوگل کروم
با این افزونه می تونید در ایات و روایات و کتابهای مرکز نور، بدون نیاز به نرم افزار علوم اسلامی جستجو کنید:
@IRANfaramarz 👈
https://chrome.google.com/webstore/detail/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8/plfnniakmgpjfdmocjplofcmlkicfkgo?hl=fa
کافیست یک کلمه ای رو در مرورگرتون، انتخاب کنید و راست کلید کنید و از قسمت نوریاب، کلمه انتخاب شده خودتون رو در آیات و روایات یا کتابهای نور، جستجو کنید.
یک وب سایت خوب برای تقویت عربی
http://3asafeer.com/
@iranfaramarz
💠 کتاب «درباره شر»
در این مجموعه، در جلد نخست نگاههای سنتی و در جلد دوم رویکردهای مدرن را از نظر خواهیم گذارند. در جلد نخست که به بازتاب واکنشهای سنتی به مسئله شر اختصاص دارد، در آغاز مقدمۀ سرپرست مجموعه را می خوانیم که به مرور کلی ادبیات مسئلۀ شر می پردازد. پس از آن دو روایت تحلیلی و تازه از «برهان شر» آمده است تا با اصل برهان شر از راه تقریرهای تازۀ آن آشنا شویم. سپس پای سخن «فیلسوفان کلاسیک» همچون هایدگر، مکبرَیِر، فروید و یونگ و «الاهیات ادیان» شامل «تئودیسه یهودی»، «تئودیسه مسیحی»، «تئودیسه اسلامی» و «تئودیسه هندی» مینشینیم. در آخر علل و عوامل «ناکامی تئودیسههای سنتی» را از نظر متفکران مدرن پی¬گیری میکنیم. میخوانیم که از نظر اندیشمندان مدرن سه نوع نقد «گفتمانی»، «اخلاقی» و «اگزیستانسی» به اندیشمندان سنتی وارد است. در جلد دوم که به بازنمایی پاسخهای جدید میپردازد، گزیدهای از کوششهای خلاقانه و تحولخواه «الاهیاتهای مدرن» در پاسخ به مسئله شر آمده است: «الاهیات خدای گشوده»، «الاهیات پویشی»، «الاهیات اعتراض»، «الاهیات شکاکانه»، «الاهیات تحلیلی»، «الاهیات روایی»، «الاهیات صلیب»، «الاهیات شبانی»، «الاهیات اگزیستانسی»، «الاهیات عملگرایانه» و «الاهیات فمینیستی». این نمونهها خواندنی و آموختنی هستند. کتاب در دو جلد با حجم 1500 صفحه از سوی انتشارات کتاب طه در تابستان 98 منتشر شده است.
🔹 دربارۀ مقالات
شصت مقالۀ این مجموعه را در یک کتاب به زبان اصلی نمی توان یافت. مقالات از منابع گوناگون گردآوری و در کنار هم چیده شده اند. راز گردهم آوری و چیدمان این شصت مقاله در یک مجموعه انتقادهایی است که این آثار به پاسخ های الاهیات سنتی به مسئله شر وارد دانسته اند و در پی آن از الاهیات سنتی به الاهیات مدرن گذر کرده اند.
🔹دربارۀ مترجمان و ویراستار
نعیمه پورمحمدی، سید محمد حسین صالحی، مهدی خسروانی، محمد حقانی فضل، حمید هاشمی کهندانی، پریسا شکورزاده، کوثر طاهری، احمدرضا هاشمی، طیبه حقانی فضل، کوثر موسوی، سعیده میرصدری و فهیمه زعفرانی مترجمان این مجموعه هستند. سید محمدحسین صالحی ویراستار زبانی و ادبی کل مجموعه است.
🔹دربارۀ سرپرست مجموعه
نعیمه پورمحمدی، استادیار فلسفه دین در دانشگاه ادیان و مذاهب در قم، آثار متعددی در باب مسئلۀ شر در شکل مقاله، سخنرانی علمی در دانشگاه های خارجی، کارگاه، تدریس و راهنمایی پایان نامه در پروندۀ علمی خود دارد. سرپرستی این مجموعه (شامل انتخاب مقالات و مترجمان، نظارت بر کار مترجمان و ویراستار، فصل بندی کتاب، نگارش چکیده برای مقالات، نگارش مقدمه کتاب و ترجمه بخش عمده ای از مقالات) بر عهدۀ او بوده است. پیش-تر کتاب ایمان و اخلاق (انتشارات دانشگاه ادیان 90) و کتاب جهان معلول ساز (انتشارات توانمندان، 98) به تألیف او و کتاب بازگشت به عقل (انتشارات علمی فرهنگی 90) و درباره خدا (انتشارات علمی فرهنگی 93) به ترجمه او منتشر شده است.
چگونه حدیث پژوه شویم؟
مصاحبه با عبدالهادی مسعودی
به نظرم پژوهش کلاً رکود دارد و مختص حدیث و حوزه نیست؛ در دانشگاه هم علاقه بیشتر اساتید به تدریس است تا تحقیق. شاید علتش این باشد که ادبیات ایران ادبیاتی شفاهی است و دست به قلم نبودهایم. ما بیشتر حرف میزنیم تا بنویسیم. ما از استناد یک شیء به خودمان میپرهیزیم. شاید هم به دلیل سختی پژوهش باشد.
برای ادامه مصاحبه به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.andishvaran.ir/fa/ShowNews.html?DataID=6342
💠فضل الرحمان؛ نماد تلاش اهل سنت در برابر غول مدرنیته
#اندیشه_اجتماعی_مسلمین
🔸نام فضل الرحمان ملِک (1988-1919)؛ فیلسوف و متفکر برجسته پاکستانی برای نواندیشان و دینپژوهان ایرانی نیز آشناست. سال 1385 نشریه «مدرسه» که متعلق به طیف فکری دکتر سروش بود، در شماره چهارم خود پروندهای را به آرای این متفکر پاکستانی اختصاص داد. اخیرا نیز آرش نراقی؛ پژوهشگر فلسفه به اندیشههای فضل الرحمان متوجه شده و چند سخنرانی را در خصوص آرای وی در باب اصلاح اندیشه دینی و بازسازی مکانیسم وحی ایراد کرده است. سال گذشته نیز دو کتاب «اسلام و مدرنیته» و «مضامین اصلی قرآن» از نوشتههای فضل الرحمان ترجمه و منتشر شد.
🔸فضل الرحمان که سکولاریسم را الحادی و ضد دینی میدانست (اسلام و مدرنیته، ص 15)، میکوشید با نگاهی تاریخی به دین از دو گونه سنت اسلامی سخن بگوید: سنت نبوی و سنت زنده. سنت نبوی در اندیشه فضل الرحمان همان اعمال و رفتار نبی مکّرم اسلام(ص) است. این اعمالِ پیامبر اکرم به اقتضای شرایط جامعه عربستان در آن زمان صورت پذیرفته است. اما فضل الرحمان میگفت که که انسان امروز در مواجهه با هجمه مدرنیته و سکولاریسم نیازمند «سنت زنده» است. سنت زنده همان است که عالمانِ دینی باید با شناخت روح و معنای اصلی از سنتِ نبوی برای بشر امروز استنباط و استخراج کنند (تحول در سنت آغازین، ص 206). او معتقد بود که ضعف روشهای اجتهادی اهل سنت، علت اقبال جوامع اسلامی به سکولاریسم است (اسلام و مدرنتیه، ص 29).
🔸دومین ایده دینپژوهانه فضل الرحمان به «نظریه دو حرکتی» مشهور است. به باور وی برای بنا کردن مجموعهای اصیل و قابل اجرا از قوانین اسلامی، باید دو حرکت فکری انجام شود؛ نخست اینکه میبایست از احکام اجراییِ قرآن به فهم روح کلی پیام اسلام نائل آمد. در ثانی با شناخت این روحِ کلی و پیام اصلیِ قرآن، باید احکام جدید را برای دنیای امروز استنباط کرد (اسلام و مدرنیته، ص 20). فیالمثل ما در جزء جزء آیات قرآن میتوانیم روح عدالت، اخلاق و برابری را نظاره کنیم. با تأسی به این حکم کلی میبایست احکام ما برای بشر جدید هم یک حکم اخلاقی، برابر و عادلانه باشد. به تعبیر فضل الرحمان، امروز نمیتوان برخی احکام را عیناً و جزء به جزء عملی ساخت و در جامعه اجرا کرد، زیرا این امر ممکن است مانع از تحقق بسیاری از اهداف قرآن شود (تاثیر مدرنیته بر اسلام، ص 127). این ایده در میان شیعیان نیز مطرح شده است. از جمله به تازگی حیدر حبالله؛ دینپژوه شیعه لبنانی با اشاره به برخی سخنان آیتالله سیستانی در کتب و دروس اصولیاش گفته که این فقیه برجسته معاصر نیز همانند استاد مطهری و برخی دیگر از فقهای شیعه معتقد است میتوان از اصل قرآنی عدل در استنباطهای فقهی نیز بهره گرفت.
🔸فضل الرحمان اگرچه نخستین مؤلف یک کتاب مستقل درباره فلسفه ملاصدرا به زبان انگلیسی محسوب میشود، اما گویا چندان با آرای فقهای شیعه سر و کار نداشته است. وی پس از بیان این ایدهها در پاکستان تحمل نشد و جریانهای بنیادگرا و پیروان ابوالأعلی مودودی به ستیز با وی برخاستند . او مجبور شد از پاکستان به آمریکا مهاجرت کرده و در دانشگاههای غرب به فعالیت بپردازد.
_به نقل از کانال راوی
@daghdagheha
💠پیشنهادهایی نافرجام برای آشتی دین با دنیای جدید
#اندیشه_اجتماعی_مسلمین
🔸محمد احمد خلفالله (1983-1904) از جمله قرآنپژوهان روشنفکر مصری بود. او شاگرد طه حسین، مصطفی عبدالرازق و امین الخولی به شمار میرفت . خولی که در پی اثبات سازگاری علم جدید از جمله نظریه داروین با اسلام بود، شاگردان مشهوری همچون عایشه بنتالشاطی، خلفالله و نصر حامد ابوزید تربیت کرد.
🔸خلفالله رساله دکتری خود را با عنوان «هنر داستانی قرآن کریم» زیر نظر خولی گذراند. مخالفت علمای الازهر مانع از دفاع وی شد و او این اثر را در قالب کتابی منتشر کرد. انتشار این کتاب در سال 1947 غوغای دامنهداری علیه خلفالله برانگیخت و برخی علمای مهم مصر همچون شیخ محمود شلتوت و شیخ عبدالمجید سلیم حکم تکفیر او را صادر کردند. اخوانالمسلمین نیز خواهان توبه نویسنده و آتش زده شدن کتاب او در یک مراسم عمومی شد. اگرچه در بیانیه نوامبر 1947 الازهر بر ممنوعیت تدریس خلفالله تصریح شده بود، اما او با حمایت استادش امین الخولی که جایگاه مهمی در میان علمای مصر داشت توانست به تدریس علوم قرآنی در دانشگاه قاهره بپردازد و بعدها نیز معاون وزیر فرهنگ مصر شود.
🔸خلفالله در این کتاب گفته بود که همه داستانهای قرآن واقعی و تاریخی نیست و برخی از آنها جنبه نمادین دارد و نیازی نیست که به دنبال مطابقت دقیق آن داستانها با واقعیتهای تاریخی بگردیم. از نظر خلفالله خداوند این داستانها را نه به عنوان واقعیات تاریخی، بلکه به عنوان واقعیاتی روحی و روانی در قرآن بیان کرده تا احساسات شنوندگان تحت تاثیر قرار گیرد و روح آنها به سمت خدامحوری میل کند. به ادعای او، این داستانها عمدتاً مقبول اعراب پیشین بوده است. البته خلفالله بر این مسأله تاکید و باور داشت که کلمه به کلمه قرآن از جانب خداوند بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است. این نظریه خلفالله نه تنها با واکنش تند علمای اهل سنت مواجه شد، مورد انتقاد مفسرین معاصر شیعه همچون علامه طباطبایی (المیزان، جلدهای 2 و 7) و آیتالله معرفت (کتاب شبهات و ردود حول القرآن) نیز قرار گرفت.
🔸خلفالله همچون علی عبدالرازق که برادر استادش مصطفی عبدالرازق بود، کتابی با عنوان «القرآن و الدولة» نوشت و گفت که امر حکومت را خداوند به بشر واگذار کرده و نهاد خلافت از ابتدا بیراهه رفته است. وی بر این پایه میکوشید احکام اسلامی را برای جهان امروز، کارآمد معرفی کند. میگفت که احکام دینی را میباید به گونهای پذیرفت که برای بشر امروز به کار آید. معیاری که او برای پذیرش احکام دینی تعیین میکرد اما متر و معیارِ جهان غرب بود. معتقد بود که آن دسته از مفاهیم اسلامی که در معیارهای جهان غربی پذیرفتنی است میتواند قابل قبول باشد و آن دسته از مواردی که معیارهای لازم را کسب نمیکند مردود است (سلسلة رموز الفکر العلمانی المعاصر). خلفالله برای اینکه احکام دینی را در جهان امروز کارآمد نشان دهد، به برخی توجیهها و تاویلات نیزدست میزد که مورد پذیرش فقها و مفسران نبود. درباره ممنوعیت ازدواج مسلمانان با غیر مسلمانان میگفت: «از آنجا که در حال حاضر دیگر مشرکی در حجاز وجود ندارد، پس مشکل حل شده است. قرآن کریم ازدواج با پیروان ادیان آسمانی را منع نکرده است. از سوی دیگر، ازدواج با مشرکان هم فقط برای ساکنان عربستان منع شده، نه ساکنان دیگر سرزمینها».
🔸راهی که خلفالله نشان میدهد اگر چه تلاشی برای فهم بهتر احکام دینی در جهان امروز بود، اما به نظر میرسد که بر اساس اسلوب و معیار دقیق و متقنی بنا نشده و نمیتواند به فهم بهتر و معقول نشان دادن احکام اسلامی در جهان معاصر کمکی برساند.
_به نقل از کانال راوی
@daghdagheha
هدایت شده از مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان
41.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گروه تواشیح استاد دهدشتی، سرودی عربی را در تشکر از موکبداران عراقی در مسیر نجف-کربلا بصورت سرزده برای آنها اجرا میکند. حال و هوای خادمان موکبها و واکنش آنها دیدنی است.
ْ:
29 موقع ومجلة تضم دراسات ورسائل واطروحات ماجستير ودكتوراه تحت هذه التغريدة سبق نشر بعض منها سابقا وجمعتها تحت هذه التغريدة للفائدة
http://www.ekb.eg/home 1- موقع بنك المعرفة المصري
http://mandumah.com/ 2- موقع دار المنظومة
http://library.iugaza.edu.ps/thesis.aspx 3- المكتبة المركزية- الجامعة الإسلامية بغزة
http://aae2016.com/ 4- رابطة التربويين العرب
http://www.dfaj.net/ 5- دليل الدوريات العربية المجانية
http://b7oth.com/ 6- جامع البحوث والرسائل العلمية
http://www.shamaa.org/AR/Component/Main/Index.asp 7- موقع شمعة
http://www.almanhal.com/index.aspx 8- موقع المنهل
http://srv2.eulc.edu.eg/eulc_v5/libraries/Start.aspx 9- موقع اتحاد مكتبات الجامعات المصرية
https://uqu.edu.sa/lib/15776 10- مكتبة جامعة أم القرى
http://library.iugaza.edu.ps/thesis.aspx.. 11- مكتبة الجامعة الإسلامية غزة
http://www.alazhar.edu.ps/library/allarchive.asp 12- مكتبة جامعة الأزهر بغزة
http://scholar.najah.edu/ar/theses 13- مكتبة جامعة النجاح الوطنية فلسطين -نابلس
14- جامعة الشرق الأوسط حمل كل http://www.meu.edu.jo/index.php?type=library&action=view
15- جامعة القدس المفتوحة
http://www.qou.edu/indexPage.do
16- جامعة الملك فيصل
https://www.kfu.edu.sa/ar/Deans/Library/Pages/ScientificLettersD.aspx
17- جامعة نزوى- رسائل الماجستير
http://www.unizwa.edu.om/index.php?contentid=1029
18- مجلة جامعة البحرين
http://www.mhceg.com/2016/09/blog-post_27.html
19- جامعة ديالي (كلية التربية الأساسية) - أطاريح جامعية
http://www.basicedu.uodiyala.edu.iq/PageViewer.aspx?id=405
20- مجلة ديالى للبحوث الإنسانية
http://www.humanmag.uodiyala.edu.iq/PageViewer.aspx?id=107
21- المجلات العراقية- المجلات الأكاديمية العلمي
http://www.iasj.net/iasj?uiLanguage=ar
22- مجلة جامعة بابل للعلوم الإنسانية
http://repository.uobabylon.edu.iq/humanities.aspx
23- مستودع جامعة النجاح
https://scholar.najah.edu/ar
24- مجلة القادسية للعلوم الإنسانية
http://qu.edu.iq/artjou/
25- مجلة دراسات للعلوم التربوية- الجامعة الأردنية
https://journals.ju.edu.jo/DirasatEdu/index
26- مجلة العلوم التربوية- جامعة الملك سعود
https://jes.ksu.edu.sa/ar/node/3418
http://www.gulfkids.com/ar/index.php?action=library
27- مكتبة جامعة نزوى عمان -مسقط
http://www.unizwa.edu.om/index.php?contentid=1029
28- موقع نظام جامعة عين شمس للرسائل العلمية
http://drepository.asu.edu.eg/xmlui/
29- موقع الرسائل العلمية لجامعة القاهرة
http://erepository.cu.edu.eg/index.php/cutheses
30 – مدونة الرسائل الجامعية
http://histgeoislam.blogspot.com/
هدایت شده از تفقه
قاموس المصطلحات الفلسفیة عند صدر المتألهین - السيد جعفر سجادي.pdf
13.83M
📘 قاموس المصطلحات الفلسفیة عند صدرالمتألهین رحمهالله
🖊 دکتر سید جعفر سجادی
@tafaqqoh
هدایت شده از سلمان رئوفی
tadwinalhadith-taghrirat.net.pdf
954.9K
🔆تدوین الحدیث
🔆حضرت آیت الله سیستانی حفظه الله
🔆به قلم محمدعلی ربانی
@salmanraoofi
1_115433595.mp3
16.7M
#فایل_صوتی سخنرانی دکتر احمد #پاکتچی
الزامات و بایسته های پژوهشی در #رسالههای_دکتری
#شهادت_با_جیوه_سفید🏴
@MahdiMovahedAbtahi
دکتر علییار موسوی و چند نفر از اساتید دانشگاههای آمریکا با انجام تحقیقات گسترده ای مشخص کردند که امام حسن مجتبی علیه السلام با خوراندن جیوه سفید به شهادت رسید.
مقاله آنها با عنوان «معمای یک مرگ مشکوک در قرون وسطی» در مجله Medicine, Science, Law و توسط ناشر معتبر (SAGE) در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این مجله در نمایه سازی بسیار معتبر ncbi نمایه و ایندکس می شود.
ترجمه خلاصه مقاله:
▪️ معمای رازآلود مرگی در قرون وسطی با استفاده از ادبیات پزشکی قانونی و حقوقی و روشهای علمی معاصر فرضیه سازی شد.
▪️این که الحسن فرزند علی در سال ۶۶۹ میلادی و در سن ۴۵ سالگی رحلت کرد، از منظر پزشکی قانونی و براساس منابع مکتوبی تحلیل شد که این منابع شاهد و گواه غیرقابل خدشه از وقایع تاریخی هستند.
▪️براساس روشنگری منابع باستانی و با استفاده از روشهایی که تحلیل و تجزیه مواد آلی و واقعیتهای پزشکی و شیمی انجام می دهند، چنین فرضیه شد که کلرید جیوه (Hg2Cl2) فرستاده شده از ناحیه ای در امپراطوری بیزانس (غرب ترکیه فعلی)، ماده اولیه مسئول شهادت الحسن بوده است.
اصل مقاله را به طور رایگان از نشانی زیر مطالعه فرمایید👇:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4923806/
دوره درس گفتار 4 (مطالعات زن و خانواده)
▪️▪️▪️▪️
فمنیسم ( (سرکارخانم علاسوند))
http://s3.picofile.com/file/8226762634/femenism.mp3.html
مبانی حاکم بر تحلیل مباحث زنان
http://s6.picofile.com/file/8226770026/mabanihakemBarTahlilMbahesZanan.mp3.html
تحلیل فمینیسم اسلامی( (سرکارخانم علاسوند))
http://s7.picofile.com/file/8235208034/tahlilfeminism.MP3.html
زن و سینما (دکتر مجید امامی)
http://s7.picofile.com/file/8266091884/zanvacinema_DrmajidEmami.mp3.html
خانواده و رسانه های جدید (سرکار خانم امین مجد)
http://s1.picofile.com/file/8264430534/KhanevadeVaRasanehJadid.mp3.html
خانواده و نظام تربیت رسمی (حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد)
http://s1.picofile.com/file/8262426884/nezamtarbiati.mp3.html
فلسفه حقوق زن در اسلام (سرکار خانم دکتر علاسوند)
http://s1.picofile.com/file/8262016050/hoghoghZanDarIslam_Alasvand.mp3.html
شبهات حقوقی زنان (سرکار خانم دکتر علاسوند)
http://s8.picofile.com/file/8268236434/shobahathoghoghi_alasvand.mp3.html
جنسیت و زبان قرآن(حجت الاسلام و المسلمین دهقان)
http://s6.picofile.com/file/8249360100/jensiatzabanquran.MP3.html
مسئله شناسی الهیات جنسیتی(سرکارخانم امین مجد)
http://s7.picofile.com/file/8246472468/masalatshenasielahiat.mp3.html
مناسبات خانواده و دولت(جناب آقای دکتر حکمت نیا)
http://s7.picofile.com/file/8241911592/hekmatnia_monasebatkhanevadedolat.MP3.html
شبهات حقوقی طلاق(حجت الاسلام و المسلمین سجادی امین)
http://s7.picofile.com/file/8239265600/shobahattalagh.mp3.html
عدالت جنسیتی(حجت الاسلام و المسلمین زیبایی نژاد)
http://s7.picofile.com/file/8233816100/edalatgensiati.mp3.html
اصول حاکم بر شخصیت زن در اسلام
http://s3.picofile.com/file/8226775368/OsolHakem.mp3.html
غرب شناسی
http://s3.picofile.com/file/8226764326/gharbSHenasi.mp3.html
مسئله شناسی مباحث زنان
http://s3.picofile.com/file/8226771150/masaleshenasi.mp3.html
https://wrc.ir/tcos/voice
هدایت شده از
کارگاه_شیوه_مطالعه_کتب_تخصصی_الهیات(1).docx
24.6K
🔹 خوانش تفهمی کتب رشته ی الهیات .
🖌 دکتر پاکتچی .
🆔 @Philosophy_org
هدایت شده از سرائر | مجله دین و روحانیت
📜کوروشستیزی؛ آری یا خیر!
🔻احمد فربهی در کانال خود نوشت:
🔹کسانی که با جریان کوروش مخالفاند بر چند نکته تأکید دارند؛
🔹(1) کوروش همان ذوالقرنین نیست، زیرا ذوالقرنین یکتاپرست بوده، اما منابع تاریخی، کوروش را به عنوان یکتاپرست معرفی نمیکنند؛ بلکه همچنانکه در استوانهی کوروش آمده، او خود را فرستادهی مردوک خدای بابلیان میدانست.
🔹(2) منشور کوروش، نکات خاصی در بر ندارد؛ بخشی از آن به جهت شکستگی استوانهی کوروش، نامفهوم، و بخشی دیگر دربارهی مردوک خدای بابلیان، و نیز معبدها، و بخشی دربارهی سرِ تسلیم فروبردن افراد در مقابل کوروش، و بخشی از آن دربارهی رفتارهای خوب کوروش است که بسیاری از پادشاهان، ادعا دارند اینچنین بودهاند؛ عدالتگستر، راستگو، امنیتآور؛ اما نکات حکیمانهای که نشاندهندهی حکمت کوروش باشد، در آن دیده نمیشود، بهخلاف شخصیتهایی همچون ارسطو که نظامهای فکری گستردهای به جامعهی بشری ارائه کردهاند.
🔹(3) شاعران بزرگی همچون سعدی، حافظ و مولوی که برخی از آنان به داستانِ شاهان و سلاطین پرداختهاند، و یا فردوسی که شاهنامه نوشته، دربارهی شاهان بزرگ ایران؛ چه پیش از کوروش و چه پس از کوروش، سخنها گفتهاند اما دربارهی کوروش سخنی نگفتهاند؛ این نشان میدهد کوروش، درخششی که عدهای در عصر حاضر ادعا کردهاند، ندارد.
🔹(4) یاد کردن از کوروش و ستایش او؛ بهخودی خود عیبی ندارد، اما تبدیل آن به نماد پادشاهی، برای زندهنگهداشتن حکومتهای شاهنشاهی در ایران، نوعی استفاده ابزاری از داستان کوروش و فریب دادن جامعه است.
🔹(5) اگرچه در منشور کوروش میتوان سخنانی دربارهی ارزشهای انسانی از قبیل عدالت، صداقت و امنیت یافت اما بدون شک، آن سخنان، ظرفیت ندارد تا تبدیل به کوروشپرستی شود، زیرا محوریت دادن به آن توصیهها، نوعی ارتجاع به شمار میآید؛ امروزه سخنانی بسیار متعالیتر توسط ادیان آسمانی و فلسفههای بشری ارائه شده که میتواند محور زندگی انسانی در عصر حاضر باشد؛ سخنان کوروش صرفا میتواند بخشی از تاریخ ایرانزمین به شمار میآید.
🔹(6) اسلام، غیر از پیامبران الهی، انسانهایی که در یکی از جلوههای حق و حقیقت درخشش داشتهاند را ستوده و آنها را تا ابد زنده نگهداشته، کوروش نیز از این قاعده مستثنی نیست او نیز به هر اندازه که دارای جلوههای حق و حقیقت باشد، قابل ستایش است اما ترجیح او بر اسلام و یا مبارزهکردن با فرهنگ اسلام به اسم اصالتدادن به ایرانیت و به اسم مبارزه با عربیت، تبدیلکردن کوروش به ابزاری برای دینستیزیاست؛ کوروش؛ بنابه نقل برخی منابع تاریخی، انسان دینستیزی نبوده، بلکه فرستادهی خدای بابلیان و یا یهوه بوده، اما در عصر حاضر عدهای او را وسیلهای برای دینستیزی قرار دادهاند.
🔹(7) برخی از کوروشستایان، زندهکردن کوروش را نمادی برای زندهکردن آباء، اجداد و یا بزرگان این سرزمین؛ به صرف اینکه پدران و یا بزرگان این سرزمین بودهاند، قرار دادهاند، در صورتی که زندهکردن پدران و بزرگان، و غفلت از تأکید بر ارزشهای آنها، گونهای از بتپرستی است؛ ما باید بر این باور تأکید کنیم که کوروش، به همان اندازه که یکتاپرست و عدالتپیشه بوده قابل ستایش است.
🔹(8) گاه ستایش کوروش، با نجات و بازگشت یهودیان به اورشلیم همراه میشود و زمینهای برای مشروعیت بخشیدن به تشکیل اسرائیل بزرگ میگردد؛ و عدهای از افراد، کوروش را با همین عناوین زنده میکنند در حالیکه زندهکردن کوروش با این عناوین، ترویج تفکر صهیونیستی و کمک به ظالمانی است که عدهای از مسلمانان را از سرزمینهای خود بیرون راندهاند.
🔹(9) با اینکه کوروشِ کبیر، فرستادهی یهوه خدای آسمان بوده و اجرای ارادهی یهوه، فرمانی بوده که خدا به کوروش داده، اماعدهای از افراد آنرا وسیلهای برای سکولاریزهکردن حاکمیت قرار میدهند.
🔹(10) برخی از سخنانی که به کوروش نسبت میدهند فاقد سند است لذا در نشریات و فضاهای مجازی نیز بدون سند ذکر میشود، برخی از ترجمهها نیز سخنان سکولاریزه شدهای به نام ترجمهی استوانهی کوروش هستند که برای تقویت جریان سکولار بیان میشوند در صورتی که نه انتساب آن سخنان و رفتارها به کوروش سند دارد و نه برخی از ترجمهها معتبر است(ویکیپدیا ذیل واژهی منشور کوروش).
🔹اینها سخنانی است که در کلام مخالفان کوروش دیده میشود؛ برخی از مخالفان، کاملا تاریخی سخن گفتهاند (ویکیپدیا، ذیل واژهی کوروش و منشور کوروش) و برخی دیگر سیاسی و گاه انگیزهای؛ آنچه بنده به عنوان کوروشستیزی دیدهام بیان همین سؤالات و اشکالات بودهاست.
@saraeer
هدایت شده از
دیکشنری و فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی Longman مختص اندروید
📌این دیکشنری در طی چند سال اخیر، به استانداردی برای آموزش و مراجعه زبان آموزان تبدیل شده است. نسخه اندروید این دیکشنری پرطرفدار، حاوی بیش از 250 هزار واژه و نزدیک به 165 هزار مثال برای لغات مختلف می باشد.
👌چیزی که این دیکشنری را از سایر دیکشنری های مشابه متمایز می کند، این است که لانگمن برای توضیح معنای لغات فقط از حدود 2 هزار کلمه متداول انگلیسی استفاده می کند. یعنی افرادی که در حال آموزش زبان انگلیسی هستند به راحتی می توانند معنای لغات را درک کنند.
#application
#Dictionary
sapp.ir/mehrenasir_institute
https://eitaa.com/mehrenasirDL