eitaa logo
Antifeminism
79 دنبال‌کننده
644 عکس
435 ویدیو
226 فایل
Antifeminism
مشاهده در ایتا
دانلود
📒: ایران از ؛ با تأکید بر دیدگاه 👥نویسندگان: ، . 📎منبع: مجله دین و ارتباطات، دوره 21، شماره45،پاییز و زمستان 1393 صفحه 27-53 📌 در این مقاله، ضمن تبیین رویکرد هنجاری اسلام به موضوع ازدواج در حوزه‌هایی مثل « در جهت تشکیل خانواده»، «»، «»، «»، « تا ازدواج»، «مؤلفه‌های انتخاب آگاهانه همسر» و... تلاش ‌شده است تا روند عمومی بازنمایی ازدواج در سینمای ایران در نسبت با آن مطالعه شود. ❓سؤال اصلی این تحقیق این است که برساختۀ ازدواج در سینمای ایران چقدر با دیدگاه اسلام دربارۀ است؟ ⭕این مطالعه با روش تحلیل محتوای کمّی انجام شده است و ، عبارت است از کل از سال 1376 تا 1390 که در آن‌ها یکی از نقش‌های اصلی فیلم به‌نحوی با خود درگیر می‌شود. از میان حدود 150 فیلم که از این ویژگی برخوردار بوده‌اند، 116 فیلم در دسترس، جامعۀ آماری تحقیق را تشکیل داده است. تحلیل محتوای فیلم‌ها حاکی از بروز شش روند نامطلوب در بازنمایی ازدواج در سینمای ایران است. 🔚 ایران عبارت است از: برساختۀ به‌مثابه مقوله‌ای غیرجدی، کمرنگ شدن مرزهای معنایی (تقلیل معنای شرعی )، هم‌نشینی ازدواج با تنش، تضعیف وجوه آیینی و بازنمایی ازدواج. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒عنوان مقاله: ، مفاهیم و امکان ها 👥نویسندگان: / 📎منبع: مطالعات راهبردی زنان، دوره 15، 59 (بهار 1392)، صفحه 229- 263. 📌 موج سوم فمینیسم با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از فمینیسم پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت نهضت فمینیسم قرار دادند. در مقابل، مخالفان فمینیسم اسلامی نیز این مفهوم را مفهومی متناقضدانسته و با تمرکز بر دو مفهوم «اسلام» و «فمینیسم»، امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می کشند. در این مقاله اندیشه های فمینیسم اسلامی و نظرات موافقان و مخالفان این دیدگاه فمینیستی بررسی و رویکردهای مطرح شده در این حوزه طبقه بندی شد. در بخش موافقان، سه گروه با استراتژی های تحدید مفهوم اسلام، اسلام محور و مساوات مدرن محور و در بخش مخالفان، سه گروه با تأکید بر مفهوم ، با تأکید بر موفق نبودن و با تأکید بر منطق کلامی شناسایی شدند. پس از بررسی نظرات موافقان و مخالفان یافته های پژوهش حاکی از آن است که با توجه به گستردگی حیطه ی مفهومی دو مفهوم اصلی یعنی «» و «» نمی توان مدعی امکان یا عدم امکان قطعی این مفهوم شد. بدیهی است در مبحث امکان مفهومی فمینیسم اسلامی توجه به زمینه های مفهومی مانند فمینیسم و اسلام در زمینه ی اجتماعی مطرح شده ضروری است. از این رو بسته به زمینه ی اجتماعی و گستره ی تعریف دو مفهوم می توان به امکان یا عدم امکان رأی داد. https://eitaa.com/Antifeminism2
📒عنوان پایان نامه: امکان و چالش‌های پیش‌روی 👤دانشجو: 📌توضیحات: ...بی‌تردید پیوند ملت‌های مسلمان با آموزه‌های اسلامی مانعی بزرگ در موفقیت فمینیسم است. از این رو، طرفداران این جنبش با طرح الگوهای بومی و با ظاهری اسلامی به دفاع از فمینیسم پرداخته و با تفسیرهای جدید از متون دینی، مفاهیم دینی را در خدمت نهضت فمینیسم قرار دادند. مخالفان فمینیسم اسلامی این مفهوم را مفهومی متناقض دانسته و توجه به هر یک از مفاهیم «» و «» امکان مفهومی این ترکیب را به چالش می‌کشند. در این شرایط بررسی امکان مفهومی «» و انواع آن، با توجه به روند رو به رشد آن در جوامع اسلامی و داعیه‌ی طرفداری از این گرایش در میان زنان مسلمان، امری ضروری است. از میان طرفداران «» فاطمه مرنیسی و هبه رئوف عزت از چهره‌های شاخص در قید حیات هستند که تحلیل مهم‌ترین کتاب آنان در مشخص ساختن جایگاه این دو در قائله‌ی فمینیسم اسلامی و روشن شدن دیدگاه طرفداران این گرایش فمینیستی کمک می‌نماید. پایان‌نامه حاضر، پس از بررسی امکان مفهوم فمینیسم اسلامی و چالش‌های پیش روی آن، به تحلیل گفتمان کتاب «» و کتاب «- دیدگاه اسلامی»، می‌پردازد. https://eitaa.com/Antifeminism2
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
«»() 🎧از رادیو پؤوهش بشنوید 🌐http://dte.bz/isca248 📒ارائه دهندگان: 🔶حجت الاسلام و المسلمین ،حجت الاسلام و المسلمین _قاضی_زاده ،حجت الاسلام و المسلمین وآقای https://eitaa.com/Antifeminism2
final_sample.pdf
12.8M
پی‌دی‌اف سه کاربردی؛ ▫️ (دلایل عقلی ) ▫️ (کنترل و ) ▫️ (سالم‌سازی برای ) https://eitaa.com/Antifeminism2
تار_و_پود_عاشقی-.pdf
5.71M
چگونگی با و .... نویسنده: امیر حسین فرد انتشارات: آستان قدس رضوی https://eitaa.com/Antifeminism2
رفیق خوشبخت ما.pdf
2.26M
✅ فایل pdf کتاب " " 🔆انتشارات آستان قدس رضوی خاطراتی زیبا از عزیز اسلام 🏴به مناسبت اولین سالگرد شهادت https://eitaa.com/Antifeminism2
کتاب روانشناسی تبلیغ . استادمحمد کاویانی.pdf
9.2M
# روانشناسی_و_تبلیغات( با تاکید بر منابع ) نویسنده: انتشارات: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه https://eitaa.com/Antifeminism2
کتاب تکنیک های فرزند پروری.pdf
1.08M
نویسنده: فرد انتشارات: ارجمند فایل pdf توضیح: مطالعه این کتاب به همه پیشنهاد میشود بسیار کتاب در دلبندتان است. https://eitaa.com/Antifeminism2
1_815651793.pdf
448.5K
نقش حساس و آینده ساز (نقش و از نگاه آیت الله ) انتشارات: مرکز ریحانه https://eitaa.com/Antifeminism2
1_467583551.pdf
471.7K
شرحی بر بیانات مهم امسال در ارتباط تصویری با هیئت دولت با موضوع مدیریت توسط استاد کشوری و صاحب کتاب ارزشمند حجه الاسلام . https://eitaa.com/Antifeminism2
1_463108903.pdf
20.6M
(اخلاق کاربردی) نویسنده: حجه الاسلام دکتر انتشارات: دانشگاه معارف اسلامی https://eitaa.com/Antifeminism2
1_411628076.pdf
1.48M
نویسنده: انتشارات: دفتر پیشگیری از اسیب های اجتماعی بهزیستی https://eitaa.com/Antifeminism2
1_406454521.pdf
7.77M
؟ توضیح(۹۲ ترفند بر جا کردن در دل آدم ها) نویسنده: مترجم: انتشارات: بخشایش https://eitaa.com/Antifeminism2
▪️10 برداشت غلط و رایج درباره 🔻یکم. ما نداریم، الزامی داریم. تفاوتش چیست؟ برای احکام اجبار نداریم، الزام برای احکام# اجتماعی است. مثل تفاوت حکم مستی در خلوت و جلوت؛ در خانه و خیابان. انشالله روشن است. 🔻دوم. الزام برای باحجاب کردن ها نیست، بلکه برای صیانت از دموکراسی و دفاع از حق اکثریت است که را می خواهند. پس مدام ژست نگیرید که مگر چند درصد با اجبار ، شدند. 🔻سوم. یک جامعه در انتخاب آزادست، اما در انتخاب از آزاد نیست. مردم ما اکثریت اسلام را می خواهند و جزئی از اسلام است. پس تکلیف رفراندوم هم روشن است. رفراندوم برای انتخاب اصل دین است نه جزئیاتش. 🔻چهارم. اینکه در صدر بوده یا نه، سوال غلطی است. با فرض اینکه نبوده است باز هم مهم نیست. حجاب از احکام است که متناسب با زمان و مکان و شرایط اتخاذ می شود. مثل بسیاری دیگر از قوانین که زمان نبوده و امروز هست و شرعی است. 🔻پنجم. در ایران ناشی از بی دینی نیست، ناشی از سبک زندگی است. نشانه اش نیز و ماست و نه ظاهرشان. پس از روی ظاهر نگوئید مردم حجاب نمی خواهند. انشالله روشن است؛ این بند بسیار مهم است. 🔻ششم. متولی در تنها گشت ارشاد نیست؛ 26 نهاد متولی حجاب اند که متاسفانه در خواب عمیق اند و به کسی هم پاسخگو نیستند. کاش عدلیه به عنوان حقوق عامه به کم کاری این 26 نهاد هم ورود کند. 🔻هفتم. ملاک دینداری نیست؛ یک نشانه است در کنار دیگر نشانه ها. چه بسا بدحجابی که دیندارتر ند و بالعکس. خیلی ها این خطای اجتماعی را ندارند و صدها خطای فردی و اجتماعی دیگر دارند. 🔻هشتم.حجاب تنها چادر نیست. با این حال چادر طی سالهای اخیر فراتر از حجاب رفته است و به یک هویت فرهنگی-سیاسی و حتا مبارزاتی ارتقا یافته است. 🔻نهم. و موارد شبیه آن، پروژه فرهنگی علیه حجاب نیست؛ پروژه امنیتی علیه نظام است. لذا برخورد امنیتی می خواهد نه فرهنگی. 🔻دهم.مردها با دیدن الزاما به وسوسه گناه نمی افتند، بلکه دیدن زن خودش فی نفسه بدون ریبه و لذت معصیت است. لذا تعرض به حقوق دیگران است. انشالله روشن است. https://eitaa.com/Antifeminism2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا ، اختیاری نیست مگر در قرآن نیامده که «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»؟ پس چرا اختیاری نیست؟! https://eitaa.com/Antifeminism2
اقای درباره آقای در برنامه زاویه با قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند. ✅چند نکته در این رابطه: 🔸1.اول اینکه ما نداریم. داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸3. آقای گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸4. آقای معقدند مردم شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. در ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸5. گفتند قانون# حجاب نتواسته مردم را کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای کردن هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف تنها کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸9. می گویند با اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ اما با حرمتش نه. برادرم خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟ 📝 https://eitaa.com/Antifeminism2