eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر در روايات فرموده ‏اند كه پيروان على، اهل سعادتند، بايد ما ببينيم ما پيرو هستيم يا نيستيم؟...شما يك حكومت طاغوتى را برداشتيد و به جاى او يك حكومت اسلامى گذاشتيد. شمايى كه اين كار را كرديد بايد دنبالش باشيد تا نگهش داريد. نمى‏شود كه انسان يك كارى بكند و نيمه كاره رهايش كند. امروز كه اسلام و جمهورى اسلامى در دست شما و ما و همه ملّت ايران امانت است، اگر چنانچه خلاف بكنيم، خلاف مصالح جمهورى اسلامى بكنيم، خلاف مصالح اسلام بكنيم، به اين امانت خيانت كرديم، و در پيشگاه مقدّس حق تعالى مجرم و خائن هستيم‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 66 @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ جَمِيلٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): مَا مُنِعَ مِيثَمٌ (رَحِمَهُ اللَّهُ) مِنَ التَّقِيَّةِ فَوَ اللَّهِ لَقَدْ عَلِمَ أَنَّ هَذِهِ الْآيَةَ نَزَلَتْ فِي عَمَّارٍ وَ أَصْحَابِهِ "إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِيمانِ". أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ شُعَيْبٍ الْحَدَّادِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّمَا جُعِلَتِ التَّقِيَّةُ لِيُحْقَنَ بِهَا الدَّمُ فَإِذَا بَلَغَ الدَّمَ فَلَيْسَ تَقِيَّةٌ. الكافي، ج‏2، ص 220 @Arshiv_Gholam
گاهی فساد، زیاد می شود ولی نظام اسلامی در زیاد شدن آن هیچ تأثیری نداشته است؛ بلکه به مقدار فراوانی نیز جلوگیری کرده است. در واقع عوامل دیگری باعث انتشار فساد شده است. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 314 @Arshiv_Gholam
با این دید به آیات نگاه کنید که این آیات دارند همه ی آن معارف و دانستنی هایی را که برای انتخاب یک راه صحیح برای عبودیت پروردگار لازم است، به ما می دهد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 45 @Arshiv_Gholam
گم می شود در غربت شب های کوفه در لا به لای نخل ها، تنهای کوفه کوه است کوه أمّا دگر از پا نشسته سر می کند در چاه غم دریای کوفه خسته شده از سُستی این قوم صد رنگ خسته شده از شاید و أمّای کوفه با نان و خرما می رود کوچه به کوچه أمّا چرا نفرین؟ مگر مولای کوفه جز جود و رحمت از امام ما چه دیدند؟ ای وای از نامردمان ای وای کوفه یاربّ بگیر از قدر نشناسان علی را سر آمده صبر از ملالت های کوفه مانند چشمانش دل عالم گرفته آماده‌ی رفتن شده آقای کوفه أمّا نگاهش بی کران بی کسی هاست دلشوره دارد از غم فردای کوفه روزی که می آید به شهر نانجیبان با دست بسته، جان به لب، زهرای کوفه روزی که خون می بارد از چشمان غیرت از طعنه های تلخ و جان فرسای کوفه بر روی نِی سوی لب غرق به خونی سنگ بلا می بارد از هر جای کوفه می میرد از اندوه گوش و گوشواره دارد خبر از بغض بی پروای کوفه می پرسد از راه نجف طفل یتیمی ذکر لبش بابای من! بابای کوفه! "یوسف رحیمی" @Arshiv_Gholam
آن چیز هایی که انسان احتیاج دارد تا سعادتمند به طور کامل و همه جانبه باشد، تماماً به مؤمن و برای ایمان نوید داده شده...نتیجه می گیریم که ایمان، باور توأم با عمل، آن چنان که فرهنگ قرآنی معیّن می کند، مساوی است با تمام شرایط خوش بختی و سعادت...برای یک مادّی گرا هم همین ها شرایط سعادتمند شدن است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 145 @Arshiv_Gholam
خیلی از موارد اتّفاق می افتد که انسان یک کاری را انجام می دهد و خیال می کند برای خاطر خدا انجام داده، أمّا در اعماق دلش اگر بکاود، خواهد دید نه، برای خاطر خدا نیست. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 45 @Arshiv_Gholam
وظیفه نخبگان است که برای عموم مردم تفاوت نظام اسلامی با حکومت مهدوی را تبیین نموده و بیان کنند که نظام اسلامی با چالش های بسیاری روبرو است و لذا به هر مقدار که بتواند به اسلام عمل کرده و در بسیاری از موارد نیز نخواهد توانست به اسلام عمل کند، چنانچه نظام های نبوی و علوی نیز به همین صورت بوده اند...ما از یک طرف وظیفه داریم حکومت اسلامی تشکیل دهیم و به هر مقدار که می توانیم به احکام عمل کنیم، سعی کنیم اشکالات نظام را کاهش داده و به سمت قلّه حرکت کنیم و از طرف دیگر نیز برای مردم روشن سازیم که نباید توقّع بی جا و حدّاکثری از حکومت اسلامی داشت. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 317 و 318 @Arshiv_Gholam
ما بايد همه با همه رابطه داشته باشيم، منتها چند تا استثناء مى‏شود كه الآن هم با آن ها رابطه نداريم. أمّا اين كه با هيچ دولتى نبايد رابطه داشته باشيم، هيچ عقل و هيچ انسانى آن را نمى‏پذيرد، چون معنايش شكست خوردن و فنا و مدفون شدن است تا آخر. و ما بايد با ملّت‏ ها و دولت ‏ها رابطه پيدا كنيم؛ آن ها را كه مى‏توانيم ارشاد كنيم، با همين روابط ارشاد كنيم، و از آن هايى كه نمى‏توانيم ارشاد كنيم، سيلى نخوريم. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص: 94 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: كُلَّمَا تَقَارَبَ هَذَا الْأَمْرُ كَانَ أَشَدَّ لِلتَّقِيَّةِ. الكافي، ج‏2، ص 220 @Arshiv_Gholam
از نگاه پسرت سمتِ سرت ریخت دلم دست تو سرد شد و چشم ترت ریخت دلم از سخن های طبیبی که تو را کرد جواب از نگاه همه در دور و برت ریخت دلم مادرم فاطمه را در نظرت می بینم ریخت از فرق تو خونِ جگرت ریخت دلم دست عباس سپردی همۀ ما را بعد از نگاه تو به دست قمرت ریخت دلم نفس من به نفس های تو بند است پدر از نفس های کم و مختصرت ریخت دلم سمتِ کوچه نظرم جلب شد و آن جا، با دیدنِ جمعیتِ پشت درت ریخت دلم رخ مهتابیِ تو روز مرا چون شب کرد خون فرق سر تو خون به دل زینب کرد این غم آن است که یک روزه مرا پیر کند کیست تا حال منِ غم زده تفسیر کند بس که این زخم عمیق است و ز تو خون رفته شیر هم سخت، بعید است که تأثیر کند کاش می مُردم و این گونه نمی دیدم که رنگ رخسار تو هر ثانیه تغییر کند پشت در گفت یتیمی که مگر سابقه داشت بی غذا باشم و خرمای علی دیر کند رحمت حق به دو چشمی که به قصد قربت گریه بر غربت این زخمیِ شمشیر کند کاش پیک أجل این بار کند صرف نظر لاأقل کاش کمی هم شده تأخیر کند کاش فکری تو به حال دل و آهم بکنی چشم خود باز کنی باز نگاهم بکنی ظاهراً زخم، عمیق است و شفا نیست که نیست سرِ مُنشق شده را هیچ دوا نیست که نیست می روی بعدِ تو شاید که بفهمد کوفه هیچ کس مرد تر از شیر خدا نیست که نیست کیسۀ نان و رطب هم به تو می ریزد اشک که گرسنه است یتیمیّ و غذا نیست که نیست کوفه نشناخت تو را بعدِ نبودِ تو چه سود پشت در جمع شده مَردُم و جا نیست که نیست داغ تو داغ بزرگیست که تا آخر عمر مرهمی بر جگر خستۀ ما نیست که نیست با اشاره به من و تشنه لبت فهماندی هیچ داغی چو غم کرب و بلا نیست که نیست چشم تو ماتِ ابالفضل شد و ماتِ حسین روضه خواندی دمِ رفتن به مصیباتِ حسین وای اگر کرب و بلا ختم به گودال شود سیلی شمر و سنان قسمت اطفال شود وای اگر کار به غارت بکشد وای اگر باز از پای زنان زینت و خلخال شود وای اگر سیّد و سالار شهیدان روی خاک آنقَدَر خون ز تنش رفته و بی حال شود وای اگر پیکر بی جان تمام شهداء زیر پا داخل گودال لگد مال شود وای اگر باز شود پای عدو سمت حرم یک دقیقه ز غمش بیشتر از سال شود وای اگر نیزه و شمشیر خورَد از چپ و راست تا پرستوی حرم بی پر و بی بال شود وای اگر اینکه جدا از بدنش سر گردد با نوک چکمۀ ملعون بدنش بر گردد "مهدي مقيمي" @Arshiv_Gholam
اگر انسان با همه ی وجود، خدا را عالم بداند، این اعتقاد به علم مطلق پروردگار، که خود این اعتقاد در حرکت صحیح و معتدل انسان در خطّ عبودیت خدا به شدّت مؤثّر است، موجب خواهد شد که در مقابل آن چیزی که از سوی پروردگار عالم به عنوان قانون زندگی به انسان عرضه شده، خاضع و تسلیم باشد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 46 @Arshiv_Gholam
به چه چیز هایی محتاج است انسان؟ یک...سرمنزل سعادت را بشناسد...بداند به سوی این هدف، از کدام راه باید رفت...دو...پرده های جهل و غرور و پندار و هر آن چیزی که گوهر بینش و خرد او را در حجابی ظلمانی می پیچد و نیروی دیدن و فهمیدن را از او می گیرد، زائل گردد...سه...از دغدغه ها و وسوسه های درونی...که توان فرساتر از عامل های بازدارنده برونی است، برهد...چهار...تلاش خود را ثمربخش بداند...پنج...لغزش ها و خطاهایش قابل جبران و مورد بخشایش باشد...شش...از دستاویز تکیه گاهی مورد اطمینان برخوردار باشد...هفت...در مواجهه با دشمن ها و دشمنی ها از نصرت و مدد خدا برخوردار گردد...هشتم...بر جبهه ها و صف های مخالف برتری و رجحان داشته باشد...نهم...بر دشمنان راه و هدفش که مانع و خنثی کننده تلاش اویند، پیروز گردد...دهم...عاقبت، از همه سختی ها...رسته و به مقصود و منظور خود نائل گردد...یازدهم...در همه حال...از ذخیره هایی که برای آدمی در این جهان مهیّا گشته، بهره مند و برخوردار گردد...و بالأخره بعد از تمام این ها...بعد هم که مُرد...تازه رشته استفاده اش خاتمه نپذیرد، اوّل استراحتش باشد...این ها شرایط سعادت است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 146 تا 151 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ جُمْهُورٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ حَمْزَةَ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): خَالِطُوهُمْ بِالْبَرَّانِيَّةِ وَ خَالِفُوهُمْ بِالْجَوَّانِيَّةِ إِذَا كَانَتِ الْإِمْرَةُ صِبْيَانِيَّةً. الكافي، ج‏2، ص 220 @Arshiv_Gholam
اگر بخواهد تهذيب كند جامعه را، اوّل از خودش بايد شروع كند، و بعداً تكليف دارد كه جامعه خودش را تهذيب كند. اگر خودش تهذيب نشود نمى‏تواند جامعه را تهذيب كند. كسى كه خودش فاسد است، نمى‏تواند كلامش را يك طورى اداء كند كه مردم صحيح بشوند، تأثير ندارد. آن وقتى كلام تأثير دارد كه از قلب مهذّب و پاك بيرون بيايد، اگر چنانچه از قلب ناپاك بيرون بيايد و از قلب شيطانى بيرون بيايد، به زبان شيطانى گفته بشود، اين تأثير نمى‏تواند بكند در قلب اشخاص. و اگر چنانچه قلب، قلب رحمانى شد، الهى شد، توجّه به خدا كرد، از خدا همه چيز را خواست، همه چيز را به دست او دانست، او مى‏تواند كه مردم را تهذيب كند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 135 @Arshiv_Gholam
بر طبق دستورات اوّلیه اسلام، لازم نیست این دو منصب (مرجعیّت و ولایت أمر) در یک فرد جمع شود، بلکه اساساً لازم نیست ولیّ فقیه، مرجع تقلید بوده و مقلّدینی داشته باشد. آنچه در ولیّ فقیه لازم است، چنانچه در درس دوازدهم گذشت، ویژگی فقاهت و تخصّص در شناخت احکام اسلامی است. چون شرایط هر کدام از دیگری متفاوت است. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 331 و 332 @Arshiv_Gholam
دور شمع پیکرت، گردیده ام خاکسترت ای به قربان تو و این رنگ زرد پیکرت از نفس های بلندت میل رفتن می چکد حق بده امشب بمیرم در کنار بسترت تا نگیرد خون تازه گوشه ی تابوت را مهلتی تا که ببندم دستمالی برسرت حیف شد، از آن ­همه دلواپسی کودکان کاسه های شیر­ مانده روی دست دخترت کاش می ­مُردم نمی­ دیدم به خاک افتاده است هیبت طوفانی دلدل سوار خیبرت خلوت شب های سوت و کور نخلستان شکست با صدای وا علی و وای حیدر حیدرت شهر کوفه تا نگیرد انتقام بدر را دست خود را بر نمی دارد پدر جان از سرت با شمایی که امیر کوفه اید اینگونه کرد الأمان از کاروان دختر بی معجرت می روی أمّا برای صد هزاران سال بعد میل احسان می نماید غیرت انگشترت "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
دختراتو به‌ رفتنت‌ مُجاب ‌کرد همون‌طبیبی‌که ‌تو رو جواب‌ کرد بشکنه‌ دست‌ نحس‌ اِبن‌ملجم که دنیا رو، رو سرِ ما خراب ‌کرد حال دل أمّ البنین وَخیمه تو بی قراریای من سهیمه پاشو بریم یه لحظه تا دم در پشت دره خونه پُر از یتیمه رفتن تو بابا به نفع ما نیست غُصّه‌ی دخترت یکی ‌دو تا نیست پلک‌ حسین ‌زخمی شده با گریه حال حسن دو روزه رو بِه راه نیست چه جوری هِق‌هِق نکنه اباالفضل خدا کنه دِق نکنه اباالفضل مگه میشه این روزا رو ببینه هی یاده سابق نکنه اباالفضل مثل‌چشات‌ داشتی‌ هوای مارو نشنیده‌ همسایه‌م صدای‌ مارو آتیشه‌ تو دلم رو شعله ور کرد گفتی حدیث کربلای مارو گفتی‌که ‌این مردم وفا ندارن داغ حسین و به دلم میزارن گفتی ‌یه ‌روز میاد که توی کوفه ما رو به هیبت اسیر میارن "محمّد قاسمی" @Arshiv_Gholam
🏴روضه روز شهادت أمیرالمؤمنین (علیه السّلام)🏴 ⏳ سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 ساعت 17 🌐 حرم مطهّر حضرت معصومه (سلام اللّه علیها)، حیاط مسجد أعظم @Arshiv_Gholam
(الحاقی ۱۳۶۸/۰۵/۰۶) به منظور تأمین منافع ملّی و پاسداری از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی و حاکمیت ملّی "شورای عالی امنیت ملی" به ریاست رئیس‌جمهور، با وظایف زیر تشکیل می‌گرد. 1⃣ تعیین سیاست های دفاعی - امنیتی کشور در محدوده سیاست های کلّی تعیین شده از طرف مقام رهبری. 2⃣ هماهنگ نمودن فعالیت‌های سیاسی، اطّلاعاتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در ارتباط با تدابیر کلّی دفاعی - امنیتی. 3⃣ بهره‌گیری از امکانات مادّی و معنوی کشور برای مقابله با تهدیدهای داخلی و خارجی. 💠 اعضای شورا عبارتند از: 🔸 روسای قوای سه‌گانه 🔸 رئیس ستاد فرماندهی کلّ نیروهای مسلح 🔸 مسئول امور برنامه و بودجه 🔸 دو نماینده به انتخاب مقام رهبری 🔸 وزرای امور خارجه، کشور، اطّلاعات 🔸 حسب مورد وزیر مربوط و عالیترین مقام ارتش و سپاه 4⃣ شورای عالی امنیت ملّی به تناسب وظایف خود، شوراهای فرعی از قبیل شورای دفاع و شورای امنیت کشور تشکیل می‌دهد. ریاست هر یک از شوراهای فرعی با رئیس‌جمهور یا یکی از اعضای شورای عالی است که از طرف رئیس‌جمهور تعیین می‌شود. حدود اختیارات و وظایف شوراهای فرعی را قانونی معیّن می‌کند و تشکیلات آن ها به تصویب شورای عالی می‌رسد. 5⃣ مصوّبات شورای عالی امنیت ملّی پس از تأیید مقام رهبری قابل اجراست. قانون اساسی فصل سیزدهم (شورای عالی امنیت ملی) اصل یکصد و هفتاد و ششم @Arshiv_Gholam