eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تاوان یک اشتباه بزرگ🎥 "گروه رسانه ای رشد آنلاین" @Arshiv_Gholam ╔═ 🍃💠🍃════╗ ✅ @roshd_online_ir ╚═════════
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: حضرت استاد سیّد بهاء الدّین ضیایی با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی شیخ غلامعلی بدرلو دوشنبه 31 خرداد 1400 ســاعتــــ 21:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ مِهْزَمٍ وَ بَعْضُ أَصْحَابِنَا عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْحَاقَ الْكَاهِلِيِّ وَ أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْكُوفِيِّ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ عَامِرٍ عَنْ رَبِيعِ بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنْ مِهْزَمٍ الْأَسَدِيِّ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): يَا مِهْزَمُ شِيعَتُنَا مَنْ لَا يَعْدُو صَوْتُهُ سَمْعَهُ وَ لَا شَحْنَاؤُهُ بَدَنَهُ وَ لَا يَمْتَدِحُ بِنَا مُعْلِناً وَ لَا يُجَالِسُ لَنَا عَائِباً وَ لَا يُخَاصِمُ لَنَا قَالِياً إِنْ لَقِيَ مُؤْمِناً أَكْرَمَهُ وَ إِنْ لَقِيَ جَاهِلًا هَجَرَهُ، قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَكَيْفَ أَصْنَعُ بِهَؤُلَاءِ الْمُتَشَيِّعَةِ؟ قَالَ فِيهِمُ التَّمْيِيزُ وَ فِيهِمُ التَّبْدِيلُ وَ فِيهِمُ التَّمْحِيصُ تَأْتِي عَلَيْهِمْ سِنُونَ تُفْنِيهِمْ وَ طَاعُونٌ يَقْتُلُهُمْ وَ اخْتِلَافٌ يُبَدِّدُهُمْ، شِيعَتُنَا مَنْ لَا يَهِرُّ هَرِيرَ الْكَلْبِ وَ لَا يَطْمَعُ طَمَعَ الْغُرَابِ وَ لَا يَسْأَلُ عَدُوَّنَا وَ إِنْ مَاتَ جُوعاً، قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَأَيْنَ أَطْلُبُ هَؤُلَاءِ؟ قَالَ فِي أَطْرَافِ الْأَرْضِ أُولَئِكَ الْخَفِيضُ عَيْشُهُمْ الْمُنْتَقِلَةُ دِيَارُهُمْ إِنْ شَهِدُوا لَمْ يُعْرَفُوا وَ إِنْ غَابُوا لَمْ يُفْتَقَدُوا وَ مِنَ الْمَوْتِ لَا يَجْزَعُونَ وَ فِي الْقُبُورِ يَتَزَاوَرُونَ وَ إِنْ لَجَأَ إِلَيْهِمْ ذُو حَاجَةٍ مِنْهُمْ رَحِمُوهُ لَنْ تَخْتَلِفَ قُلُوبُهُمْ وَ إِنِ اخْتَلَفَ بِهِمُ الدَّارُ؛ ثُمَّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) أَنَا الْمَدِينَةُ وَ عَلِيٌّ الْبَابُ وَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يَدْخُلُ الْمَدِينَةَ لَا مِنْ قِبَلِ الْبَابِ وَ كَذَبَ مَنْ زَعَمَ أَنَّهُ يُحِبُّنِي وَ يُبْغِضُ عَلِيّاً (صلوات اللّه علیه). الكافي، ج‏2، ص 238 @Arshiv_Gholam
و عليه فيرجع أمر الولاية إلى الفقيه العادل، و هو الذي يصلح لولاية المسلمين؛ إذ يجب أن يكون الوالي متّصفاً بالفقه و العدل. فأقامه الحكومة و تشكيل أساس الدولة الإسلاميّة، من قبيل الواجب الكفائيّ على الفقهاء العدول، فإن وفّق أحدهم لتشكيل الحكومة يجب على‏ غيره الاتباع، و إن لم يتيسّر إلّا باجتماعهم، يجب عليهم القيام مجتمعين. و لو لم يمكن لهم ذلك أصلًا، لم يسقط منصبهم و إن كانوا معذورين في تأسيس الحكومة. و مع ذلك، فلكلّ منهم الولاية على‏ أُمور المسلمين؛ من بيت المال إلى‏ إجراء الحدود، بل على‏ نفوس المسلمين إذا اقتضت الحكومة التصرّف فيها، فيجب عليهم إجراء الحدود مع الإمكان، و أخذ الصدقات و الخراج و الأخماس، و الصرف في مصالح المسلمين و فقراء السادة و غيرهم، و سائر حوائج المسلمين و الإسلام. فيكون لهم في الجهات المربوطة بالحكومة، كلّ ما كان لرسول اللَّه و الأئمّة من بعده صلوات اللَّه عليهم أجمعين. و لا يلزم من ذلك أن تكون رتبتهم كرتبة الأنبياء أو الأئمّة (عليهم السّلام)؛ فإنّ الفضائل المعنويّة أمر لا يشاركهم (عليهم السّلام) فيه غيرهم. امام خمینی (رحمه اللّه) كتاب البيع، ج‏2، ص 624 و 625 @Arshiv_Gholam
بر نفی خدا اصلاً استدلالی وجود ندارد، نه حالا و نه در گذشته...کسی که در این زمینه سخنی دارد، می گوید من برایم ثابت نشده که هست، نفهمیدم...علّت گرایشش به چیزی که به آن مکتب مادّی می گوید، این است که خیال می کند، امروز این مکتب مادّی، بهتر می تواند دنیا را اداره کند...از دین، از مفهوم شایع و رایج دین، چیزی نمی داند، جز آنچه که در دست مردم کوچه و بازار، به صورت سنّتی و تقلیدی مشاهده کرده؛ خلاصه از دین خبری ندارد...دینی که خدا می فرستد الکی که نیست، نشانه دارد، خصوصیت دارد، مهر استاندارد دارد..."لقَد أرسَلنا رُسُلَنا بالبیِّنات"...با برهان های روشن "و أنزَلنا معَهُم الکِتابَ و المِیزان" با آن ها مجموعه فکری و وسایل عملی را، وسایلی که بتوانند میان مردم، در اختلافاتشان حکم کند و قضاوت کند، به طرف مردم فرستادیم..."لیَقومَ النّاسُ بالقِسط" تا انسان ها بر اساس قسط و عدل و داد زندگی بکنند. دین این است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 206 و 207 @Arshiv_Gholam
خیلی ها هستند که از حوادث زندگی ناراحت، کلافه و کسل هستند...این بر اثر چیست؟ این بر اثر آن است که نمی دانند که این حوادث در عالم با چه تدبیری و با چه اراده ای واقع می شود...اگر انسان توقّع یک حادثه را داشته باشد، نگرانی و ناراحتی انسان بسیار کمتر می شود...وقتی انسان که بداند حوادث عالم، همه با اراده ی پروردگار انجام می گیرد، همه با دخالت و تأثیر اراده ی الهی است، انسان یک مقداری آرامش پیدا می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 103 و 104 @Arshiv_Gholam
02.mp3
748.8K
🎙القدس لنا🎙 "سرود حزب اللّه لبنان" @Arshiv_Gholam
توحید را که مطرح می کنید...به صورت یک مسئله ای که دانستنش و ندانستنش حیاتی است، تعیین کننده است، آن جور مطرح کنید...توحید را برای خاطر آثارش، برای خاطر آنچه بر توحید مترتّب می شود...برای این چیز هایش مطرح کنند و بفهمند و درک کنند...آن توحیدی که اسلام به آن دعوت می کند، توحیدی است بالاتر از حدّ یک پاسخ به یک سئوال، به یک استفهام. پس چیست؟...توحید اسلامی همان ألفی است که بعدش ب می آید و پ می آید و چ می آید، تا ی می آید...معنایش این است که در تمام منطقه وجود خودت شخصاً و جامعه ات عموماً، جز خدا کسی حق فرمانروایی ندارد...معنایش این است که تمام آنچه در اختیار داری از ثروت، تو و همه ی انسان های دیگر، برای خداست...اگر چنانچه قائل به توحید باشی، در جامعه اختلاف طبقاتی و تبعیض معنی ندارد...نزدیکی شما به خدا و رجحان شما به تقواست و بس...بندگی خدا به معنی آزادی از بندگی غیر خداست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 210 تا 214 @Arshiv_Gholam
حکمت این است که انسان حقایق عالم و آن چیزهایی را که در باطن این عالم جریان دارد، درک کند...خیلی از چیزها هست که منشأش حکمت است...همه ی آن چیزهایی را که با دید ظاهری و مادّی انسان قابل فهم و قابل تشخیص نیست...یک چیزهایی هست که انسان با عقل ناقص و استدلال ضعیف خود می تواند آن ها را بفهمد، و بسیار چیزها هست که انسان آن ها را با استدلال نمی تواند درک بکند؛ خدا به همه ی این ها دانا و عالم است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 104 و 105 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ: مَنْ عَامَلَ النَّاسَ فَلَمْ يَظْلِمْهُمْ وَ حَدَّثَهُمْ فَلَمْ يَكْذِبْهُمْ وَ وَعَدَهُمْ فَلَمْ يُخْلِفْهُمْ كَانَ مِمَّنْ حُرِّمَتْ غِيبَتُهُ وَ كَمَلَتْ مُرُوءَتُهُ وَ ظَهَرَ عَدْلُهُ وَ وَجَبَتْ أُخُوَّتُهُ. الكافي، ج‏2، ص 239 @Arshiv_Gholam
مردم نه پیش از فرمان خداوند، نظرشان مشروعیت بخش است و نه بعد از فرمان خداوند متعال...مردم در اصل مشروعیت بخشی، نه حقّ پیشینی دارند و نه حقّ پسینی. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص388 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) سخنرانی: حجّت الإسلام سیّد امیرحسین موسوی با نوای: کربلایی علی سراج شیخ غلامعلی بدرلو پنجشنبه 3 تیر 1400 ســاعتــــ 21:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @Arshiv_Gholam