مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ مُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام):
🔸مَنْ رَوَى عَلَى مُؤْمِنٍ رِوَايَةً يُرِيدُ بِهَا شَيْنَهُ وَ هَدْمَ مُرُوءَتِهِ لِيَسْقُطَ مِنْ أَعْيُنِ النَّاسِ أَخْرَجَهُ اللَّهُ مِنْ وَلَايَتِهِ إِلَى وَلَايَةِ الشَّيْطَانِ فَلَا يَقْبَلُهُ الشَّيْطَانُ.
🔹مفضّل بن عمر گويد حضرت صادق (عليه السّلام) به من فرمود:
هر كه به ضرر مؤمن داستانى بگويد و قصدش عيب او و ريختن آبرويش باشد تا از چشم مردم بيفتد، خداوند او را از دوستى (ولایت) خود به دوستى (ولایت) شيطان براند و شيطان هم او را نپذيرند.
📜الكافي، ج2، ص 358
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
صبحگاهی در حریم بوتراب
مانده بودم با سئوالی بی جواب
رو به ایوان گفتمش، قرآن به دست
یاعلی! میزان تویی یا این کتاب؟
در دلم افتاد که قرآن بخوان
خود مشّخص میشود قول صواب
از نبأ، از آل عمران، مائده
خط به خط تا «ناس» از «أمّالکتاب»
هرچه میخواندم به حیدر میرسید
نور میبارید از آن آیات ناب
آیه بعد از آیه، نورٌ بعد نور
آفتاب آمد دلیل آفتاب
مصحف نار است بیشک مصحفی
کز دلش بیرون نیاید بوتراب
خاک بودم پیشت افتادم به خاک
یا أمیرالمؤمنین روحی فداک
من که سرتا پا پر از درخواستم
هر چه را دارم از این در خواستم
من غلام خانهزاد حیدرم
این غلامی را ز قنبر خواستم
نوکری نه، بلکه اینجا رو زدم
پادشاهی را ز نوکر خواستم
با علی دنیای خود را ساختم
هر چه را میخواست حیدر، خواستم
تا بیندازم به پای مرتضی
از خداوند علی، سر خواستم
لب نیالودم به هر پیمانهای
ساغر از ساقی کوثر خواستم
هر زمان در زندگی خوردم زمین
یا علی گفتم زجا برخواستم
من خدای بی علی را کافرم
از علی، اللّه اکبر خواستم
ای برای دین و ایمانم ملاک
یا أمیرالمؤمنین روحی فداک
ما گرفتاریم ای جان نجف!
جان نوکرها به قربان نجف
حاضریم از زندگیمان بگذریم
یک سحر باشیم مهمان نجف
رزق ما هر صبح بعد از هر نماز
می رسد از سمت ایوان نجف
چترها را بستهایم و دیدهایم
عشق را در زیر باران نجف
ما گرفتار شیاطین گشتهایم
رحم کن بر ما سلیمان نجف!
آرزو دارد سگ أصحاب کهف
تا شود یک روز دربان نجف
من یقین دارم که مهمان خداست
هر کسی گشته است مهمان نجف
دیده ام پروردگار خویش را
در شکوه صحن سلطان نجف
با خدا داری هزاران اشتراک
کعبه از عشق نجف شد سینه چاک
یا أمیرالمؤمنین روحی فداک
روز خیبر بود و وقت کارزار
تیغ در دستان مرحب بی قرار
روز اوّل، اوّلی رفت و گریخت
دوّمی تا رفت میدان، الفرار
روز دوّم میرود آن کس که شد
هم پیمبر عاشقش هم کردگار
نبض جنگ افتاد در دست علی
چون به دست کاردان افتاده کار
دیگر اکنون روز رزم حیدر است
خون مرحب نوش جان ذوالفقار
مرگ تنها چارهی بیچارهایست
که به خشم مرتضی گردد دچار
با نگاهش لشگری را زد به هم
شیر حق شمشیر میخواهد چهکار؟
مرگ جا میماند از چشمان او
پشت پایش میدود گرد و غبار
فرق دارد در اُحد زخمی شدن
یا که ترجیحِ فرارِ بر قرار
فرق دارد، خواب در آغوش مرگ
یا فرار از ترسِ مُردن سوی غار
فرق ایمان علی با آن سهتا
فرق بین جبر بود و اختیار
این قیاس أصلاً قیاس باطلی است
حضرت دریا کجا و شورهزار؟
هر خلافت هر زمان و هر کجا
بی علی هرگز ندارد اعتبار
گفته این را دشمنش هفتاد بار
از شما هرکس جدا شد، شد هلاک
یا أمیرالمؤمنین روحی فداک
کیست حیدر؟ در شجاعت بی بدل
کیست مولا؟ در وفا ضرب المثل
شانههایش شاهد إنفاق او
شاهد جنگ آوری هایش جمل
در اذان خود شهادت میدهم
عشق بر حیدر بود خیرالعمل
تا أبد هم دل نخواهم کند از این
دُرّ نایابی که دارم از أزل
تا نبینم روی ماه مرتضی
من نخواهم داد جان دست أجل
بی علی هر کار خیری هم کنی
گوییا که چک کشیدی بی محل
خسته از دنیا که باشم میروم
تا مرا مولا بگیرد در بغل
شیعه بودن افتخار أنبیاست
من محبّ او که هستم لاأقل!
تا تو را دارم نگردم بیمناک
یا أمیرالمؤمنین روحی فداک
شعر وقتی وصف یار فاطمه است
واژه ها در اختیار فاطمه است
من چه گویم از علی بی فاطمه؟
از علی که بیقرار فاطمه است
فاطمه دار و ندار مرتضی
مرتضی دار و ندار فاطمه است
گفت «لولا فاطمه» یعنی بدان
کلّ خلقت بر مدار فاطمه است
هر که رو در روی ظالم ایستاد
تا قیامت در کنار فاطمه است
روز محشر هر که دنبال کسی است
چشم ما در انتظار فاطمه است
بار عشق مرتضی برداشتن
کار هر کس نیست، کار فاطمه است
عشق زهرا! لیس معشوقی سواک
یا أمیرالمؤمنین روحی فداک
«داود رحیمی»
#شعر
#مدح
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
♦️ملّتی که قویتر و چیرهدستتر است، سعی میکند دائماً تاثیر بگذار؛ أمّا تأثیر نپذیرد.
سید علی خامنه ای
تفسیر سوره برائت، ص 749
#کتاب
#تفسیر_سوره_برائت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
🔰مناشدهی امام سبط، حسين بن على (عليه السّلام) به حديث غدير در سال 58/ 9:
🔻تابعى بزرگوار أبو صادق سليم بن قيس هلالى در كتاب خود، در پيرامون سخت گيرىها و مزاحمتهاى خصمانه معاوية بن أبى سفيان بر شيعيان و وابستگان أميرالمؤمنين (عليه السّلام) بعد از شهادت آن جناب، مطالب جامع و سخنان وافى بيان داشته، سپس چنين مينگارد:
💠 تا اينكه دو سال قبل از مرگ معاويه، حسين بن على (عليهما السّلام) به حجّ بيت اللّه به همراهى عبداللّه بن عبّاس و عبداللّه بن جعفر عزيمت فرمود و بني هاشم را (از مرد و زن) و پيروان و وابستگانشان را، چه آنها كه حجّ نموده بودند و چه آنها كه حج ننموده بودند، جمع نمود و از انصار آنها را كه به شخصيت و مقام آن جناب و أهلبيتش عارف بودند، همه را گرد آورد، و از أصحاب رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) و از تابعين أنصار كه به صلاحيت و تقوى موصوف بودند و آن سال به حجّ آمده بودند، احدى را فرو گذار نفرمود.
⭕️ در نتيجه جمعيتى بالغ بر هفتصد نفر از مردان در محضر آن جناب جمع شدند كه همگى از تابعين بودند و بالغ بر دويست تن از أصحاب رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) كه همگان در منى و در خرگاه و اقامتگاه آن حضرت حضور يافتند.
💡سپس بعد از حمد و ثناى خداوند فرمود:
همانا اين ستمكار ياغى (معاويه) بر سر ما و بر سر شيعيان ما آورد آنچه را كه دانستيد و ديديد، مشاهده كرديد و به شما خبر آن رسيد، و من ميخواهم از شما درباره چيزى سئوال كنم. چنانچه سخن من مقرون به صداقت و راستى است مرا تصديق كنيد و اگر بر خلاف حقيقت چيزى از من شنيديد مرا تكذيب نمائيد. سخن مرا بشنويد و گفتار مرا بنويسيد و ثبت كنيد. سپس به شهر و ديار خود مراجعت كنيد و آنها را كه از آنها ايمن هستيد (كه نفاق نورزند و سخن چينى و فتنهانگيزى نكنند) و به آنها اعتماد و وثوق داريد دعوت كنيد و آنچه را كه درباره ما و حقّ ما علم به آن داريد و بدان معتقد هستيد به آنان بياموزيد و إبلاغ نمائيد؛ زيرا ما مىترسيم از اينكه اين حق، كهنه و متروك شود و (در اثر كيد و نيرنگ و تبليغات مداوم دشمن) از بين برود و مغلوب شود، در حاليكه خداى متعال (بر حسب وعده و تصريحى كه در قرآن فرموده) «نور خود را تمام و كامل مىفرمايد اگر چه كفار و ناسپاسان از آن اكراه داشته باشند».
💎 در اين موقع آن جناب فرو گذار نفرمود و آنچه خداوند در قرآن درباره أهلالبيت نازل فرموده، تلاوت و بيان داشت و تفسير فرمود و آنچه را كه رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) درباره پدرش و مادرش و خودش و أهلبيتش فرموده بود، روايت فرمود.
🔸و در مورد هر جمله از فرمايشات آن جناب حاضرين ميگفتند:
«بار خدايا! تمام اينها درست است و راست است و از رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) شنيده و بدانها گواهيم»
🔸و تابعين ميگفتند:
«بار خدايا! چنين است. آنان كه از صحابه مورد وثوق و تصديق هستند اين را حديث نمودهاند و ما از آنها شنيده و به آن ايمان داريم و گواهيم»
⚪️ تا آنجا كه فرمود:
به خدا سوگند ميدهم شما را آيا آگاهى داريد كه رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) على (عليه السّلام) را در روز غدير خم منصوب فرمود و ولايت او را إعلام نمود و فرمود بايد حاضر به غايب إبلاغ كند؟!
⚫️گفتند:
«بار خدايا! آرى به اين جريان آگاه و مطلّع و گواهيم».
علّامه عبدالحسین أمینی
📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۶۳ و ۶۴
#کتاب
#الغدیر
#علامه_امینی
@Arshiv_Gholam
🔰 در ادامهی آداب حجّ...
🔻انسان نمىرسد به اين كرامت عظمى إلّا به ملاحظه آداب و رسوم حقيقى آن و هى أمور:
1⃣ الأوّل اينكه هر عبادتى از عبادات بايد به نيّت صادقه باشد، و به قصد إمتثال أمر شارع به جا آورده شود تا عبادت شود. كسى كه اراده حجّ دارد، أوّلاً بايد قدرى تأمّل در نيّت خود بنمايد، هواى نفس را كنار گذارد، ببيند غرضش از اين سفر إمتثال أمر الهى و رسيدن به ثواب و فرار از عقاب اوست، يا نه، نستجير باللّه غرضش تحصيل اعتبار يا خوف از مذمت مردم يا تفسيق آنها يا از ترس فقير شدن (بنابر اينكه معروف است هركه ترك حجّ كند او مبتلاء به فقر خواهد شد)، يا امور ديگر از قبيل تجارت و تكيّف و سير در بلاد و غير ذلك.
🔺اگر درست تأمّل كند خودش مىفهمد كه قصدش چطور است. و لو به آثار اگر معلوم گرديد كه غرض خدا نيست، بايد سعى در إصلاح قصد خود نمايد. لاأقل ملتفت باشد به قباحت اين عمل كه قصد حريم ملك الملوك را كرده براى اينگونه مطالب بىفايده. لاأقل به نحو خجالت وارد شود نه به طرز غرور و عجب.
📜تذكرة المتقين، ص 49 و 50
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
@Arshiv_Gholam
🏵 أبوبكر بن عبّاس از قدم ضبّى روايت كند كه على (علیه السّلام) كس فرستاد تا لبيد بن عطارد تميمى را نزد او بياورد. در راه كه مىآمد به يكى از منازل بنى أسد رسيد. نعيم بن دجاجه آنجا بود. نعيم برخاست و لبيد را آزاد كرد. پس نزد على (علیه السّلام) آمدند و گفتند كه ما لبيد را دستگير كرديم و بياورديم، در راه بر نعيم بن دجاجه گذشتيم او بندى را برهانيد (و نعيم از افراد «شرطه الخميس» بود).
♻️ على (علیه السّلام) فرمان داد نعيم را حاضر آوردند و سخت بزدند. چون او را بازمىگردانيدند، گفت:
«يا أميرالمؤمنين با تو زيستن سبب خوار شدن است و جدا شدن از تو كفر است».
▫️على (علیه السّلام) گفت:
واقعاً چنين است؟
▪️گفت:
آرى.
▫️على (علیه السّلام) گفت:
آزادش كنيد.
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 45 و 46
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥من کشته اشکم🎥
🔰 هیئت قرار بود امام حسین (علیه السّلام) را نشان بدهد...
🔻صفات اخلاقی امام رو دارند فریاد میزنند...
#فیلم
#هیئت
#سخنرانی
#موعظه
@Arshiv_Gholam
golshan-ehbab-jeld-1 (1).pdf
8.72M
💥جلد اوّل کتاب گلشن أحباب
✍ حاج سیّد محمّد صادق حسین طهرانی
💠 گشن أحباب در کیفیت سیر و سلوک أولی الألباب
#معرفی_کتاب
#سید_محمد_صادق_حسینی_طهرانی
#گلشن_احباب
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اثر گناه خودته🎥
🔰 حضرت استاد مصطفایی (حفظه اللّه)
💠 وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصيبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَيْديكُمْ وَ يَعْفُوا عَنْ كَثير (سورة الشورى، آیة ۳۰)
#فیلم
#قرآن
#سخنرانی
#استاد_مصطفایی
#آثار_گناه
@Arshiv_Gholam
🕯یا قتیل العطشان🕯
از آن زمان که سر راه درد وا شدهام
به فیض زخم عظیم تو مبتلاء شدهام
میان این همه آشوب نیزه و شمشیر
مرا ببخش اگر مثل لاله وا شدهام
«حضرت استاد سیّد رضا جعفری (حفظه اللّه)»
#شعر
#روضه
#روضه_روز
#شهدای_کربلاء
#امام_حسین
@Arshiv_Gholam
🔰أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عَبْدِ الْحَمِيدِ عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ صَبِيحٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ:
🔻مِنَ النَّاسِ مَنْ رِزْقُهُ فِي التِّجَارَةِ وَ مِنْهُمْ مَنْ رِزْقُهُ فِي السَّيْفِ وَ مِنْهُمْ مَنْ رِزْقُهُ فِي لِسَانِهِ.
📜الكافي، ج5، ص 305
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند
چون به خلوت میروند آن کارِ دیگر میکنند
مشکلی دارم ز دانشمندِ مجلس بازپرس
توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند؟
گوییا باور نمیدارند روزِ داوری
کاین همه قَلب و دَغَل در کارِ داور میکنند
یارب این نو دولَتان را با خَرِ خودْشان نشان
کاین همه ناز از غلامِ تُرک و اَسْتَر میکنند
ای گدایِ خانقه بَرْجَه که در دیرِ مغان
میدهند آبی که دلها را توانگر میکنند
حُسنِ بیپایان او چندان که عاشق میکُشد
زمرهٔ دیگر به عشق از غیب سر بَر میکنند
بر درِ میخانهٔ عشق ای مَلَک تسبیح گوی
کَاندر آنجا طینتِ آدم مُخَمَّر میکنند
صبحدم از عرش میآمد خروشی، عقل گفت
قدسیان گویی که شعرِ حافظ از بَر میکنند
«حافط»
#شعر
#مناجات
#موعظه
#حافظ
@Arshiv_Gholam
احتجاج عبدالله بن جعفر.pdf
532.1K
🔰مناشدهی عبداللّه بن جعفر بر علیه معاویة (لعنة اللّه علیه) مبتنی بر حدیث غدیر
علّامه عبدالحسین أمینی
📖ترجمه الغدیر، ج۲، ص ۶۴ تا ۶۷
#کتاب
#الغدیر
#علامه_امینی
@Arshiv_Gholam
🔰در ادامهی آداب حجّ...
2⃣ الثّانى اينكه تهيّه حضور ببيند از براى مجلس روحانيّين يا به جا آوردن يك توبه درستى با جميع مقدّمات كه از جمله آنهاست ردّ حقوق چه از قبيل ماليه باشد مثل خمس و ردّ مظالم و كفّارات و غيرها يا از غير ماليه باشد مثل غيبت و اذيت و هتك عرض و ساير جنايات بر غير كه بايد إستحلال از صاحبانش بنمايد به آن تفاصيلى كه در محل خود مذكور است.
🔺و خوب است بعد از اين مقدّمات آن عمل توبه روز يكشنبه را كه در منهاج العارفين مسطور است به جا بيآورد، و اگر پدر يا مادرى دارد، مهما أمكن آنها را هم از خود راضى كند تا پاك و پاكيزه از منزل درآيد، بلكه تمام علايق خود را جمعآورى نموده، شغل قلبى خود را از پشت سرش قطع نمايد تا به تمام قلب رو به خداى خود كند، همچنين فرض كند كه ديگر برنمىگردد.
🔘 پس بناء على هذا بايد وصيّت تامّ و تمامى بكند، به إطّلاع أشخاص خيّر و دانا تا بيان كنند كه كيفيت وصيّت بايد چگونه باشد، كار را بر وصى تنگ نگيرد، بلكه به نحو توسعه در أمر ثلث خود وصيّت كند كه مسلمانى بعد از فوت او در حرج نيفتد، و معذلك اهل و عيالش را به كفيل حقيقى واگذارد فإنّه خير معين و نعم الوكيل.
💠 الحاصل كارى كند كه اگر برنگردد هيچ جزئى از جزئيات كار او معوّق نماند، بلكه دائماً بايد چنين باشد شخصى كه إطّلاع تامّ به وقت مردن خود ندارد.
📜تذكرة المتقين، ص 50 و 51
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی حجاب نباشد...🎥
🔰 استاد رحیم پور ازغدی
#فیلم
#حجاب
#حجاب_اجباری
#سخنرانی
#استاد_رحیم_پور_ازغدی
@Arshiv_Gholam
HS_Volume 25_Issue 1_Pages 114-143.pdf
943.5K
💥لیلة الرّغائب
✍ دکتر فاطمه ژیان
💠 بررسی و داوری أدلّهی بی اعتباری روایت لیلة الرّغائب
#معرفی_کتاب
#فاطمه_ژیان
#لیلة_الرغائب
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥يَا مَنْ يَمْلِكُ حَوَائِجَ السَّائِلِينَ🎥
🔰 حضرت استاد رخشاد (حفظه اللّه)
💠 امید از ماسوای او گسستم تا چه پیش آید...
🔻وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادي عَنِّي فَإِنِّي قَريبٌ أُجيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجيبُوا لي وَ لْيُؤْمِنُوا بي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُون (سورة البقرة، آیة ۱۸۶)
🔸يَا مَنْ يَمْلِكُ حَوَائِجَ السَّائِلِينَ وَ يَعْلَمُ ضَمِيرَ الصَّامِتِينَ وَ يَا مَنْ لِكُلِّ مَسْأَلَةٍ عِنْدَهُ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِيدٌ وَ كُلِّ صَامَتٍ عِلْمٌ مِنْهُ [به] بَاطِنٌ مُحِيطٌ مَوَاعِيدُكَ الصَّادِقَةُ وَ أَيَادِيكَ النَّاطِقَةُ وَ نِعَمُكَ السَّابِغَةُ وَ أَيَادِيكَ الْفَاضِلَةُ وَ رَحْمَتُكَ الْوَاسِعَةُ...
📜إقبال الأعمال، ج2، ص 621
#فیلم
#حدیث
#قرآن
#سخنرانی
#اقبال_الاعمال
#استاد_رخشاد
@Arshiv_Gholam
🔰كارگزاران و كارهاى على (عليه السّلام)
🔻إبن أبى ليلى گويد على (علیه السّلام) براى شريح قاضى پانصد (دينار يا درهم) معيّن كرد.
🔹شريح قاضى گويد على (علیه السّلام) نزد من فرستاد كه به همان شيوه كه قضاوت مىكنى، قضاوت كن تا كار مردم به سامان آيد.
🔸شعبى گويد على (علیه السّلام) زره خويش در نزد مردى نصرانى يافت. او را نزد شريح برد، تا إقامه دعوا كند. چون شريح را چشم به او افتاد از جاى خود به يك سو كشيد. على (علیه السّلام) گفت سر جايت بنشين و در كنارش نشست و گفت:
«اى شريح، اگر خصم من مسلمان بود حتماً در كنار او مىنشستم ولى خصم من نصرانى است و رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) گفته است كه اگر شما و ايشان در راهى بوديد، آنها را در تنگنا افكنيد و تحقيرشان كنيد، همان گونه كه خدا ايشان را تحقير كرده است، البته بىآنكه بر آنان ستم كنيد».
سپس گفت اين زره از آن من است. نه آن را به او فروختهام و نه به او بخشيدهام.
شريح، نصرانى را گفت أميرالمؤمنين چه مىگويد؟ نصرانى گفت نه، زره، زره من است. و نمىگويم كه أميرالمؤمنين دروغ مىگويد. شريح رو به على (علیه السّلام) كرد و گفت يا أميرالمؤمنين آيا بر ادّعاى خود شاهد و دليلى دارى؟ گفت نه. شريح به سود آن نصرانى رأى داد.
نصرانى اندكى رفت و بازگرديد و گفت شهادت مىدهم كه اين گونه قضاوتها قضاوت پيامبران است. أميرالمؤمنين مرا نزد قاضى خود آورده و قاضى به زيان او رأى مىدهد.
شهادت مىدهم كه جز خداى يكتا خدايى نيست و شهادت مىدهم كه محمّد بنده و پيامبر اوست. يا أميرالمؤمنين به خدا سوگند كه اين زره، زره توست. لشكرت حركت كرد و تو به صفّين مىرفتى اين زره از پشت أشتر خاكسترى تو فرو افتاد.
على (علیه السّلام) گفت اكنون كه اسلام آوردى اين زره از آن تو باد و اسبى نيز به او داد.
🔺شعبى گويد كسى كه او را ديده بود مرا گفت كه همراه على (علیه السّلام) در نهروان با خوارج مىجنگيد.
ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي
📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 47 و 48
#کتاب
#الغارات
#ابراهیم_بن_هلال_ثقفی
@Arshiv_Gholam