eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دختر مولا🎥 🔰 کربلایی وحید حامد مقدّم 🔻زینب که عالم حیران ز کارش... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕯زبان گرفتن بیچارگان نیابت محض است که در عزای تو گویند ای رباب بمیرد🕯 @Arshiv_Gholam
🔰عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ حَسَّانَ جَمِيعاً عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ فُرَاتِ بْنِ أَحْنَفَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔻أَيُّمَا مُؤْمِنٍ مَنَعَ مُؤْمِناً شَيْئاً مِمَّا يَحْتَاجُ إِلَيْهِ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ مِنْ عِنْدِ غَيْرِهِ، أَقَامَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مُسْوَدّاً وَجْهُهُ، مُزْرَقَّةً عَيْنَاهُ، مَغْلُولَةً يَدَاهُ إِلَى عُنُقِهِ، فَيُقَالُ هَذَا الْخَائِنُ الَّذِي خَانَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ، ثُمَّ يُؤْمَرُ بِهِ إِلَى النَّارِ. 📜الكافي، ج‏2، ص 367 @Arshiv_Gholam
📌كارى بكنيد كه اين پرده‏هايى كه بين شما و بين خداى تبارك و تعالى است، اين‌ها كنار زده بشود. پرده بزرگ، خودتان هستيد. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 211 @Arshiv_Gholam
4_5776240562214538845.mp3
6.07M
🎙منم غلام تو یاحسین🎙 🔰کربلایی وحید حامد مقدّم @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حالم به حال عبد مُکَدَّر نمی‌خورد وضعم به وضع بنده‌ی مضطر نمی‌خورد نفرین به من که اشک دُرُستی نریختم این گریه ها به درد من آخر نمی‌خورد عاشق به عشق یار ز اغیار می‌بُرَد عاشق غمی به جز غم دلبر نمی‌خورد اقدام کرده‌ام بپرم بارها، نشد بال و پرم به بال کبوتر نمی‌خورد در می‌زنم رئوف، جواب مرا بده در می زنم رئوف، مگر در نمی‌خورد؟! أصلاً قد و قواره‌ی من را نگاه کن باور بکن به بنده‌ی خودسر نمی‌خورد گرچه بدم ولی به علی دوست دارمت این لب قسم، دروغ، به حیدر نمی‌خورد ما را به جان حضرت زهرا قبول کن ما را قبول کن، به کسی بر نمی‌خورد فرزند اگر که گیر بیفتد میان غم دستش به غیر دامن مادر نمی‌خورد بی حُبِّ فاطمه به خدا کارنامه‌ام مُهر امان وادی محشر نمی‌خورد در تشنگی به خاطرِ عطشانِ فاطمه یک جرعه آب خوش لب نوکر نمی خورد ️با چکمه روی سینه‌ی او پا نمی‌نَهَند لب تشنه را که نیزه به خوردَش نمی‌دهند «بردیا محمدی» @Arshiv_Gholam
📝 انسان بیش از آن که عقلانی آفریده شده باشد، حسّی آفریده شده است. او چنین آفریده شده که بیشتر از عقلش، با حسّش هم کُنشی می‌کند...اتّفاقی نیست که انسان در طول تاریخ خویش از محسوساتش تأثیری بس بیشتر از معقولاتش گرفته و به دیدنی ها و شنیدنی هایش بیشتر از نظریه هایش چنگ انداخته باشد. این طبیعت تکوین فکری و شناختی انسان است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 84 @Arshiv_Gholam
📌ماها ممكن است كارهايى كه حتّى خيلى هم مفيد است، براى جامعه بكنيم، لكن براى خودمان مفيد نباشد. ممكن است كه ماها كارهايى انجام بدهيم كه به صلاح جامعه است و جامعه از آن استفاده كند و جامعه را به پيش ببرد، لكن ما را به عقب ببرد؛ و در پيشگاه خداى تبارك و تعالى نه اينكه اجرى نبريم، بلكه انحطاط پيدا بكنيم. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 204 @Arshiv_Gholam
62.6K
🔰سئوال⁉️ سلام درباره بلایایی که اتّفاق می‌افتد، از کجا بدانیم که نتیجه گناه و مکافات عمل است و یا به علّت محبوبیت نزد خداست، (طبق روایت المؤمن بمنزلة کفة الایمان کلّما زید فی ایمانه زید فی بلائه)؟ ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
🔰عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْأَنْصَارِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): 🔻مَنْ نَظَرَ إِلَى مُؤْمِنٍ نَظْرَةً لِيُخِيفَهُ بِهَا، أَخَافَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ يَوْمَ لَا ظِلَّ إِلَّا ظِلُّهُ. 📜الكافي، ج‏2، ص 368 @Arshiv_Gholam
2_5373053427880299418.mp3
3.58M
🎙یا حسن غریب مادر🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
🕯ای که بر دشمنی‌ات بغض و حسد گشت شریک پسرت گفت: گناهم؟، همه گفتند: أبیک🕯 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واقعیت های جهان غرب🎥 🏙 تصاویر واقعی از و 🌆 🇨🇦 گزارش مستقیم و بی واسطه ⛔️حرف هایی که رسانه ها به شما نمی گویند📡 @sadidmedia @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 می‌میرم برات علیّ🎥 🔰 مرحوم استاد شیخ احمد کافی (رحمه اللّه) 🔻شیعه نگه علیّ، کی بگه علیّ؟ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اسلامی سازی دانشگاه🎥 🔰 نائب المهدی امام خامنه‌ای (حفظه اللّه) 🔹این شد اسلامی کردن دانشگاه؟ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مراسم عقد راهیانی🎥 🔰 راهیان نور ۱۴۰۱ _ ۱۴۰۲ 📍مراسم عقد دو عاشق، در یادمان شهید تندگویان (منطقه ذوالفقاریه) @Arshiv_Gholam
4_5949633537324879371.mp3
6.51M
🎙کجای دنیایی؟🎙 🔰 کربلایی سیّد حجّت بحرالعلومی طباطبایی 🔻من اگه مانعت نباشم، دلخوشیتم نیستم... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ز خاک کوی تو پرواز مشکل است مرا که از گرانی جان، کوه بر دل است مرا به صد امید به نخل تو کرده ام پیوند بریدن از تو به ناکام مشکل است مرا هزار پله سبک‌بارتر بود قارون ز تخم های امیدی که در گل است مرا عجب که پای تو را در نگار نگذارد ز انتظار تو خونی که در دل است مرا شود ز آیه رحمت گناهکار دلیر نظر به سبزخطان زهر قاتل است مرا مکش ز دست من آن ساعد نگارین را که خون ز دست تو بسیار در دل است مرا ز نام من، به غلط هم دهن نسازد تلخ همان که یاد لبش نقل محفل است مرا پرست چون جرس از ناله ام بیابان ها اگر چه راه سخن پیش محمل است مرا همان که نقش مرا می زند به تیر از دور به هر طرف که روم در مقابل است مرا گهر به گرد یتیمی نمی رسد صائب در آن محیط که امید ساحل است مرا «صائب تبریزی» 📚دیوان اشعار، غزلیات، غزل 610 @Arshiv_Gholam
🔰عبد اللّه بن حواله ازدى گويد مردم شام چون از صفّين بازگشتند منتظر رأى آن دو حكم بودند. (يعنى أبوموسى أشعرى و عمرو بن العاص). 🔺چون بازآمدند و حكم خود بدادند و از يكديگر جدا شدند، شاميان با معاويه به خلافت بيعت كردند و بر قوّت و توان معاويه افزوده شد. و ميان مردم عراق در مورد على (علیه السّلام) اختلاف افتاد. 💠 همه همّ معاويه مصر بود. معاويه به سبب نزديكى مصر به شام، از مردم مصر بيمناك بود. از سوى ديگر مصريان با طرفداران عثمان سخت مخالف بودند. معاويه فهميده بود كه در آنجا فرقه‏اى هستند كه كشتن عثمان را نكوهش مى‏كنند. و با على سر خلاف دارند. همه اميد معاويه آن بود كه اگر جنگ بر سر مصر ميان او و على (علیه السّلام) درگير شود، اينان به ياريش برخيزند. دلبستگى معاويه به مصر به سبب فراوانى خراج آنجا بود. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 97 @Arshiv_Gholam
🔰در أصناف مغرورين‏: 🔸بعض از مغرورين كفّارند كه نقد دنيوى را به نسيه أخروى نفروشند، از قلّت اعتمادى كه به خدا و رسول دارند. زيرا كه اگر ايمان به خدا بوده، نه چنين بود. 🔺به دليل اينكه قول‏ هر صاحب صنعتى را كه شخص بالنّسبه به او جاهل است مسموع مى‏دارند عقلاً و عمل به قول أنبياء نشده حقيقتاً. ❌ و بعضى از تعبيرات كاذبه وهميه هم پيش خودشان دارند و آن اين است كه مى‏بينند إبتلاء مؤمنين را تارة للفقر و اخرى از جهت ديگر در أمور دنيويه و مى‏بينند حسن حال دنيوى خودشان را. از اينجا مغرور مى‏شوند كه اگر مؤمن را قدرى و حظّى پيش خداوند عالم بود چنين نبود، و اگر خدا ما را دوست نمى‏داشت، آن‏قدر نعمت و احسان به ما روا نمى‏داشت، پس بايد در آخرت هم‏چنين باشد كذب و اللّه العظيم. 🔅چه اينكه نعمت دنيوى دليل بر تقرّب نيست. از فراعنه سابقه معلوم شده حسّا. بل نعمت دنيوى مهلك است و مبعّد عن اللّه جلّ جلاله. و از اينجاست كه آن اطبّاء نفوس پرهيز دادند اولياء خود را از التذاذات دنيويه، همچنان كه پدر مهربان طفل عزيز خود را پرهيز دهد در حين مرض از اطعمه لذيذه به جهت تحصيل صحّت او حبّا للولد. 💠 پس اگر كسى كه دو بنده داشته باشد يكى را به حال‏ خود واگذارد و مهمل، ديگرى را متعرّض شود به انواع رياضات و امورات شاقّه به جهت تحصيل صحّت او از امراض و رفع معايب او، اين دليل بر محبّت مولى است. ⚠️للأخير فقطّ دون العكس و قد كان السّلف يحزنون من اقبال الدّنيا و يقولون ذنب عجّلت عقوبته، و يفرحون بإدبارها و يقولون مرحباً بشعار الصّالحين. و المغرور على العكس يظنّ الاوّل كرامة و الثّانى اهانة و اليه يشير قوله عزّ من قائل: «أَ يَحْسَبُونَ أَنَّما نُمِدُّهُمْ بِهِ مِنْ مالٍ وَ بَنِينَ نُسارِعُ لَهُمْ فِي الْخَيْراتِ بَلْ لا يَشْعُرُونَ. سنستدرجهم من حيث لا يعلمون» «فتحنا عليهم ابواب كلّ شي‏ء حتّى اذا فرحوا بما اوتوا اخذناهم بغتة فاذا هم مبلسون» 📜تذكرة المتقين، ص 73 تا 75 @Arshiv_Gholam