eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: نوکران اهل بیت دوشنبـــــه 30 تیر 1399 ســاعتــــ ۲۱:۳۰ گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب(سلام اللّه علیها) "ویژه برادران" @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيى‏، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ، عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ، عَنْ أَبَانِ بْنِ عُثْمَانَ، عَنْ خَالِدِ بْنِ طَهْمَانَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) قَالَ: إِذَا قَهْقَهْتَ فَقُلْ حِينَ تَفْرُغُ "اللَّهُمَّ لَاتَمْقُتْنِي". كافي، ج‏4، ص 750 @Arshiv_Gholam
عاشورا و ماجرای حسین بن علی باید در منبر، به شکل سنّتی روضه خوانی شود؛ أمّا نه برای سنّت گرایی، بلکه از طریق واقعه خوانی...واقعه خوانی تا حدّ ممکن باید متقن باشد. مثلاً در حدود لهوف ابن طاووس و إرشاد مفید و أمثال اینها. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با روحانیّون و وعّاظ در آستانه ماه محرّم، 1374/03/03 سیمای آرمانی طلبه، ص 169 و 170 @Arshiv_Gholam
عزیزان؛ امروز مخاطب شما جوانان اند، روی آن ها باید کار کنید، عَلیکُم بالأحداث. نمی گویم غیر جوان ها را رها کنید یا آن ها به آموختن احتیاج ندارند؛ أمّا می گویم شما روی جوان ها کار کنید، سر ریزش به غیر جوان ها میرسد و برای آن ها خیلی کافی است. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با علماء و روحانیّون استان گیلان، 1380/02/11 سیمای آرمانی طلبه، ص 171 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُمَرَ الْيَمَانِيِّ عَنْ زَيْدٍ الشَّحَّامِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ: ادْعُ فِي طَلَبِ الرِّزْقِ فِي الْمَكْتُوبَةِ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ "يَا خَيْرَ الْمَسْئُولِينَ وَ يَا خَيْرَ الْمُعْطِينَ ارْزُقْنِي وَ ارْزُقْ عِيَالِي مِنْ فَضْلِكَ الْوَاسِعِ فَإِنَّكَ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ". الكافي، ج‏2، ص 551 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَعْيَنَ عَنْ قَيْسِ بْنِ سَلَمَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) يَقُولُ: مَا أُبَالِي إِذَا قُلْتُ هَذِهِ الْكَلِمَاتِ لَوِ اجْتَمَعَ عَلَيَّ الْجِنُّ وَ الْإِنْسُ، "بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ مِنَ اللَّهِ وَ إِلَى اللَّهِ وَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَلَى مِلَّةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ اللَّهُمَّ إِلَيْكَ أَسْلَمْتُ نَفْسِي وَ إِلَيْكَ وَجَّهْتُ وَجْهِي وَ إِلَيْكَ أَلْجَأْتُ ظَهْرِي وَ إِلَيْكَ فَوَّضْتُ أَمْرِي اللَّهُمَّ احْفَظْنِي بِحِفْظِ الْإِيمَانِ مِنْ بَيْنِ يَدَيَّ وَ مِنْ خَلْفِي وَ عَنْ يَمِينِي وَ عَنْ شِمَالِي وَ مِنْ فَوْقِي وَ مِنْ تَحْتِي وَ مِنْ قِبَلِي وَ ادْفَعْ عَنِّي بِحَوْلِكَ وَ قُوَّتِكَ فَإِنَّهُ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ". الكافي، ج‏2، ص 564 @Arshiv_Gholam
عاشقی از فنا شروع شده با "به نام خدا" شروع شده ذکر خیرش همیشه بوده ولی تازه این ماجرا شروع شده من شنیدم از آدم و حوّا ولی از بچّه ها شروع شده "بچّه های محلّه ی بالا" از همان پنج تا شروع شده سالیانی ست قبل دَحوُ الأرض کار بیتُ الکسا شروع شده دیدمش جبرئیل را می گفت: یَک برو و بیا شروع شده سفره پهن است و أنبیاء جمع اند محفل أنس با...شروع شده همه مشغول نذری و خیرات بر محمّد و آل او صلوات درد سر پشت درد سر دارد هر کسی عشق زیر سر دارد تجربه بارها نشان داده است عاشقی ربط با جگر دارد "بی قراری" مسیر معراج است هر پیمبر به آن نظر دارد مِی که در خمره بیشتر باشد مستی اش بیشتر أثر دارد باید از آن صاحبی شد که از دل رعیتش خبر دارد پس به کس دل نمی دهم تا که حضرت فاطمه پسر دارد کوری چشم کور می گویم: بشنود آن که گوش کر دارد مرتضی های فاطمه عشقند اوّل و آخرش همه عشقند قحطی آب بود و در یک آن از کجا آمد این همه باران سر یک سفره با غلامانت می نشستی برای خوردن نان فکر حال گدات هم بودی گوئیا بوده است او سلطان صدقه مخفیانه می بردی در دل شب برای محرومان نشده وعده ی بهشتت را ندهی، خاصّه بر گنه کاران تا که بر دین مان ضرر نرسد این همه راه آمدی ایران و چه خوب است آمدی اینجا سایه ات مستدام آقا جان دل ما در تلاطم است آقا عاشق مشهد و قم است آقا جز پریدن پری چرا باشد؟ عمر، بی نوکری چرا باشد؟ قدر کافی دلم گرفتار است صحبت از دیگری چرا باشد؟ کمی از جلوه های من کم کن جز خودت مشتری چرا باشد؟ کودکی در حرم که گم شد، گفت: پدر و مادری چرا باشد؟ این حرم خانه ی امام رضاست پس در اینجا دری چرا باشد؟ بطلب باز هم، زیارتِ من دفعه ی آخری چرا باشد؟! چه خبر از برات کرب و بلا می شود؟ می بری؟ چرا؟ باشد با امید آمدم به محضرتان فَتَصَدَّق عَلَیَّ یاسُلطان! هر دلی که پر از غبار شده به امید تو رهسپار شده رزق من در همین زیارت هاست مشهدم باز برقرار شده؟ مثل اینکه شفا گرفته کسی در حرم باز إنفجار شده بس که با رعیتت تو مأنوسی هر گدا با شما ندار شده زندگیِ تو مثل أجدادت بر مدار غم أستوار شده وقت و بی وقت توی خانه تان مجلس روضه برگزار شده گریه آورترین سؤال من است پلک چشمانتان چه کار شده؟ بوی ماه حسین می آید کار این دل هم إنتظار شده بانی روضه های زهرایی! ای محرّم! چرا نمی آیی؟ "سید باقر سیدی زاده" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ: إِنِّي كُنْتُ أَسْمَعُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) أَكْثَرَ مَا يُلِحُّ بِهِ فِي الدُّعَاءِ عَلَى اللَّهِ بِحَقِّ الْخَمْسَةِ يَعْنِي رَسُولَ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) وَ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ (علیهم السّلام). الكافي، ج‏2، ص 580 @Arshiv_Gholam
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 گزارش تصویری شب شهادت امام جواد (علیه السّلام) هیأت یارقیه (سلام اللّه علیها) گلزار شهداء علی بن جعفر (علیه السّلام) حسینیه حضرت زینب (سلام اللّه علیها) @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِيِّ جَمِيعاً عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ عَنْ سُفْيَانَ بْنِ عُيَيْنَةَ عَنِ الزُّهْرِيِّ قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام): لَوْ مَاتَ مَنْ بَيْنَ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ لَمَا اسْتَوْحَشْتُ بَعْدَ أَنْ يَكُونَ الْقُرْآنُ مَعِي، وَ كَانَ (علیه السّلام) إِذَا قَرَأَ "مالِكِ يَوْمِ الدِّينِ" يُكَرِّرُهَا حَتَّى كَادَ أَنْ يَمُوتَ. الكافي، ج‏2، ص 602 @Arshiv_Gholam
بیمار می شوم که پرستاری ام کنی خود را زمین زدم که هواداری ام کنی گوشم پر از نصیحت و حرف است ای رفیق من آمدم که رفع گرفتاری ام کنی گفتی تو سنگ دل شده ای، خب شدم ولی نزد تو آمدم که قلم کاری ام کنی أصلاً مرا به چوب أدب بستنت چه بود؟ أصلاً که گفته بود فلک کاری ام کنی؟ نانی ز من بگیری و نانی دگر دهی بر تو نیامده که دل آزاری ام کنی رو دست خوردم از همه حتّی ز دست خویش کی خواستم که کاسب بازاری ام کنی؟ فریادم از قلیلی آب و طعام نیست من جار می زنم که شبی جاری ام کنی با من دوباره قصۀ شاه و گدا مخوان حیف است صرف غُصّه ی تکراری ام کنی من إختیار خویش به دست تو داده ام حیف است وقف آتش إجباری ام کنی فردا بیا و نامه ی ما را به آب ده زآن پیش تر که مجرم طوماری ام کنی أوقات خویش ز ناله ام إعلام می شوند وقتش رسیده ساعت دیواری ام کنی دعوای ما به قوت خود باقی است و باز من بر همان سرم که سحر یاری ام کنی "محمد سهرابی" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ حَفْصٍ قَالَ سَمِعْتُ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ (علیه السّلام) يَقُولُ لِرَجُلٍ: أَ تُحِبُّ الْبَقَاءَ فِي الدُّنْيَا؟ فَقَالَ نَعَمْ، فَقَالَ وَ لِمَ؟ قَالَ لِقِرَاءَةِ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، فَسَكَتَ عَنْهُ فَقَالَ لَهُ بَعْدَ سَاعَةٍ يَا حَفْصُ مَنْ مَاتَ مِنْ أَوْلِيَائِنَا وَ شِيعَتِنَا وَ لَمْ يُحْسِنِ الْقُرْآنَ عُلِّمَ فِي قَبْرِهِ لِيَرْفَعَ اللَّهُ بِهِ مِنْ دَرَجَتِهِ، فَإِنَّ دَرَجَاتِ الْجَنَّةِ عَلَى قَدْرِ آيَاتِ الْقُرْآنِ يُقَالُ لَهُ اقْرَأْ وَ ارْقَ فَيَقْرَأُ ثُمَّ يَرْقَى، قَالَ حَفْصٌ فَمَا رَأَيْتُ أَحَداً أَشَدَّ خَوْفاً عَلَى نَفْسِهِ مِنْ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ (علیه السّلام) وَ لَا أَرْجَى النَّاسِ مِنْهُ، وَ كَانَتْ قِرَاءَتُهُ حُزْناً فَإِذَا قَرَأَ فَكَأَنَّهُ يُخَاطِبُ إِنْسَاناً. الكافي، ج‏2، ص 606 @Arshiv_Gholam
دواى درد بى تابى در اين زندان به جز تب نيست كسى بين غل و زنجير مثل من معذّب نيست كسى غير از دو زندانبان سراغ از من نمي گيرد ميان آسمان من ستاره نيست، كوكب نيست غروبى گريه مي كردم، به ياد دخترم بودم اگر نامه ندادم غير خون اينجا مرّكب نيست پَر زخمى، دل مضطر، غل و زنجير، جاى تنگ همه اين ها به جاى خود، نگهبان هم مؤدّب نيست به كه گويم سر سجاده ام خيلي كتك خوردم؟ كه اين سان ناجوانمردی ميان هيچ مذهب نيست خلاصه اين كه اين شب ها نگهبان بدي دارم كه حتّي دست بردار از سر من نيمه شب نيست لگد خوردم، زمين خوردم، دمادم خون دل خوردم ولي اين چارده سالم، چنان يك روز زينب نيست نگهبان زد مرا أمّا، نگهبان داشت ناموسم زنى از خاندانم پا برهنه پشت مركب نيست كسى معصومه من را به بزم مِى نخواهد برد شرابى نيست، دستي نيست، چوبى بر روى لب نيست تنى دور از وطن دارم، ولى چندين كفن دارم شبيه جدّ عطشانم، تن من نا مرتّب نيست "محمّد جواد پرچمی" @Arshiv_Gholam
صیغة تفضیل، بر حسب ظهور أوّلیّه عرفی، إطلاق دارد و منحصراً برتری یک فرد را بر سایر أفراد إدّعا میکند؛ یعنی اگر ما بودیم و این لفظ، آن را بر أفضلیّت إنحصاری حمل می کنیم؛ أمّا وقتی با کثرت إستعمالاتِ مخالفِ این ظهور أوّلیّه مُواجه می شویم، ظهور إستعمالی جدیدی برای ما شکل می گیرد و توقّع ما از این صیغة کمتر می شود؛ گویی این کلمه، وضع و کاربردی جدید یافته و حقیقت شرعی پیدا کرده است. استاد عالم زاده نوری استنباط حکم أخلاقی از متون دین و أدلّة لفظی، ج1، ص 231 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنِ الْفُضَيْلِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ لَيْثِ بْنِ أَبِي سُلَيْمٍ رَفَعَهُ قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله): نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ وَ لَا تَتَّخِذُوهَا قُبُوراً كَمَا فَعَلَتِ الْيَهُودُ وَ النَّصَارَى صَلَّوْا فِي الْكَنَائِسِ وَ الْبِيَعِ وَ عَطَّلُوا بُيُوتَهُمْ فَإِنَّ الْبَيْتَ إِذَا كَثُرَ فِيهِ تِلَاوَةُ الْقُرْآنِ كَثُرَ خَيْرُهُ وَ اتَّسَعَ أَهْلُهُ وَ أَضَاءَ لِأَهْلِ السَّمَاءِ كَمَا تُضِي‏ءُ نُجُومُ السَّمَاءِ لِأَهْلِ الدُّنْيَا. الكافي، ج‏2، ص 610 @Arshiv_Gholam
سنگ نگین اگر بتراشم برای تو باید که از جگر بتراشم برای تو طوف سرت به شیوه حجّاج جایز است پس جایز است سر بتراشم برای تو اکنون که در ملائکة کس فُطرست نشد من حاضرم که پَر بتراشم برای تو باشد که سمت مرقدت آزاد رو کنم از چوب سرو دَر بتراشم برای تو از إصفهان ضریح برایت بیاورم یک گنبد از گوهر بتراشم برای تو از والدین خادم درگه بسازمت قربانی از پسر بتراشم برای تو "محمّد سهرابی" @Arshiv_Gholam
بسمه تعالی برادر بزرگوار، قربانت شوم شما را به خدای متعال قسم می دهم به حرف های دکتر ترتیب أثر دهید. چرا موجب نگرانی همه می شوید؟ خداوند لازم نموده است که در مواقع إحتمال ضرر، انسان از آنچه موجب است، إجتناب کند؛ اگرچه ترک حجّ و صوم و صلاة باشد. شما می خواهید موافق حکم خدا عمل کنید، کاری نکنید که خداوند _نعوذ باللّه_ از شما ناراضی باشد. این إحتیاطات شما بر خلاف شرع است و لازم است از آن إجتناب فرمایید. والسّلام روح اللّه الموسوي الخميني نامه به آقای سیّد مرتضی پسندیده در تاریخ 1365/01/13 با موضوع توصیه به رعایت دستورات پزشک صحیفه آفتاب، ج20، ص 16 @Arshiv_Gholam
عَلِيٌّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ حَرِيزٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: الْقُرْآنُ عَهْدُ اللَّهِ إِلَى خَلْقِهِ فَقَدْ يَنْبَغِي لِلْمَرْءِ الْمُسْلِمِ أَنْ يَنْظُرَ فِي عَهْدِهِ وَ أَنْ يَقْرَأَ مِنْهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ خَمْسِينَ آيَةً. الكافي، ج‏2، ص 609 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ يَحْيَى بْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَبَلَةَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ إِنِّي أَحْفَظُ الْقُرْآنَ عَلَى ظَهْرِ قَلْبِي، فَأَقْرَؤُهُ عَلَى ظَهْرِ قَلْبِي أَفْضَلُ أَوْ أَنْظُرُ فِي الْمُصْحَفِ؟ قَالَ فَقَالَ لِي بَلِ اقْرَأْهُ وَ انْظُرْ فِي الْمُصْحَفِ فَهُوَ أَفْضَلُ، أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ النَّظَرَ فِي الْمُصْحَفِ عِبَادَةٌ. الكافي، ج‏2، ص 613 @Arshiv_Gholam
عید واقعی آن وقتی است که انسان، رضای خدا را به دست بیاورد؛ درون خود را إصلاح کند. أموری که مربوط به این عالم است گُذراست، زودگذر هم هست و پیروزی ها و شکست ها و خوشی ها و ناخوشی های این دنیا بیش از چند روزی و مقدار أندکی پایدار نیست. آنچه که برای ما و شما می ماند، آن چیزی است که در درون خودمان تحصیل کرده باشیم. روح اللّه الموسوي الخميني صحیفه آفتاب، ج20، ص 19 @Arshiv_Gholam
عاشق آن است که در پای تو همّت دارد همه گفتند که وصل تو ریاضت دارد بی محلّی نکن اینقدر خدا میداند یک نفر از خم گیسوت شکایت دارد هر کس آمد در این خانه بزرگش کردند سر معشوق سلامت که محبّت دارد جرمم این است که عاشق شده ام عاشق تو عاشق أصلاً به شکسته شدن عادت دارد نان ما نان حسینی است فدایت بشوم پدر کارگرم بر تو إرادت دارد هر کسی لایق نوکر شدن بزم تو نیست نوکری کردن این قوم لیاقت دارد نفست در نمی آید چه شد حلقومت؟ نیزه گر بین دهن باشد أذیّت دارد "حامد جولازاده" @Arshiv_Gholam