eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
283 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🪔 به مرحوم آخوند می‌گفتند شما در آمدن به سامره مشرک هستید. 🏷 ایشان می‌گفت: «نه، من موحّد هستم. از نجف که حرکت می‌کنم خالصاً به قصد میرزا می‌آیم، در اینجا شرکی در کار نیست. در سامرا هم که از منزل به حرم می‌روم این هم خالصانه برای قصد زیارت است و شرکی در کار نیست» آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه) 📘جرعه‌ای از دریا، ج۱، ص ۱۱۰ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔑 راهکار دیگر جبهه طاغوت، برای تحریف دین، مشتبه کردن امور برای مردم و درهم کردن حق و باطل است. 📌يا أَهْلَ الْكِتابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُون‏. (سورة آل‏ عمران، آیة 71) 💎 أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) در بیانی، خلط بین حق و باطل را عامل عدم تشخیص و نزاع و اختلاف در فهم مردم می‌دانند. 📌أَلَا إِنَّ الْحَقَّ لَوْ خَلَصَ لَمْ يَكُنِ اخْتِلَافٌ، وَ لَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ يَخْفَ عَلَى ذِي حِجًى، لَكِنَّهُ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَيُجَلَّلَانِ مَعاً فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ نَجَا الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنَى‏. (الكافي، ج‏8، ص 58) 💡خب در چنین وضعیتی، انسان برای تشخیص حق و باطل نیازمند معیار است. این معیار برای کارآمدی، نیازمند اوصافی است. شاخص باید ثابت، واضح و معتبر باشد. اگر در ذهن مردم، معیار، این ویژگی‌ها را از دست بدهد، دیگر نمی‌تواند مردم را از سرگردانی نجات دهد. لذا رجوع به شاخص، خودش، باعث تحیّر جامعه میشود. (هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک) ✅ یکی از این معیارها، خود پیامبر و سنّت اوست. 🔱 به صورت گسترده و از جانب کسانی که حرفشان در جامعه خریدار داشت، برای مردم نسبت به پیامبر القاء شک و تردید شد و گزارش‌هایی نقل شد که اعتبار و وجاهت پیامبر را خدشه دارد می‌کرد. ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔑 راهکار دیگر جبهه طاغوت، برای تحریف دین، مشتبه کردن امور برای مردم و درهم کردن حق و باطل است. 📌يا
1⃣ پیامبر با امور دنیا آشنا نیست: 🔻نقل کردند، پیامبر با توصیه‌ای اشتباه، در مورد بارورسازی درختان نخل، باعث ضرر مادّی به صاحب نخلستان شد. لذا فرمود، شما در امور دنیا آگاه‌تر از من هستید. 🔵 عَنْ ‌أَنَسٍ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) مَرَّ بِقَوْمٍ يُلَقِّحُونَ، فَقَالَ: لَوْ لَمْ تَفْعَلُوا لَصَلَحَ. قَالَ: فَخَرَجَ شِيصًا، فَمَرَّ بِهِمْ فَقَالَ: مَا لِنَخْلِكُمْ؟ قَالُوا: قُلْتَ كَذَا وَ كَذَا. قَالَ: أَنْتُمْ أَعْلَمُ بِأَمْرِ دُنْيَاكُمْ. (صحيح مسلم، ج7، 95) 2⃣ پیامبر قرآن را فراموش می‌کند: ⚠️ نقل كردند، پیامبر با شنیدن صوت قرآن مردی، یاد آیاتی افتاد که فراموش کرده بود و هنگام تلاوت سُوَر آن‌ها را نمی‌خواند. 🔘 عَنْ ‌عَائِشَةَ أَنَّ النَّبِيَّ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) سَمِعَ رَجُلًا يَقْرَأُ مِنَ اللَّيْلِ فَقَالَ: يَرْحَمُهُ اللهُ! لَقَدْ أَذْكَرَنِي كَذَا وَ كَذَا آيَةً كُنْتُ أَسْقَطْتُهَا مِنْ سُورَةِ كَذَا وَ كَذَا. (صحيح مسلم، ج2، ص 190) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
1⃣ پیامبر با امور دنیا آشنا نیست: 🔻نقل کردند، پیامبر با توصیه‌ای اشتباه، در مورد بارورسازی درختان ن
3⃣ پیامبر زودرنج و تندمزاج است و سریع از کوره در میرود و مثل سایر انسان ها بی‌جا و بی‌حساب حرف می‌زند و سخنان او معانی دیگری دارد: 🔅 عَنْ عُرْوَةَ بْنِ الزُّبَيْرِ، أَنَّ عَائِشَةَ، قَالَتْ: إِنَّ أَمْدَادَ الْعَرَبِ كَثُرُوا عَلَى رَسُولِ اللهِ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) حَتَّى غَمُّوهُ، وَقَامَ إِلَيْهِ الْمُهَاجِرُونَ يَفْرِجُونَ عَنْهُ، حَتَّى قَامَ عَلَى عَتَبَةِ عَائِشَةَ، فَرَهِقُوهُ، فَأَسْلَمَ رِدَاءَهُ فِي أَيْدِيهِمْ، وَ وَثَبَ عَلَى الْعَتَبَةِ، فَدَخَلَ، وَقَالَ: "اللهُمَّ الْعَنْهُمْ"، فَقَالَتْ عَائِشَةُ: يَا رَسُولَ اللهِ، هَلَكَ الْقَوْمُ، فَقَالَ "كَلَّا، وَاللهِ يَا بِنْتَ أَبِي‌بَكْرٍ، لَقَدْ اشْتَرَطْتُ عَلَى رَبِّي (عَزَّ وَ جَلَّ) شَرْطًا لَا خُلْفَ لَهُ"، فَقُلْتُ "إِنَّمَا أَنَا بَشَرٌ، أَضِيقُ بِمَا يَضِيقُ بِهِ الْبَشَرُ، فَأَيُّ الْمُؤْمِنِينَ بَدَرَتْ إِلَيْهِ مِنِّي بَادِرَةٌ، فَاجْعَلْهَا لَهُ كَفَّارَةً". (مسند أحمد، ج41، ص 281) 4⃣ پیامبر بسیار اهل غفلت و اشتباه است: ♨️ موارد متعددّی از سهو و خطا نسبت به پیامبر نقل کردند که ایشان در نماز و امور دیگر مرتکب شده است. 💠 عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ (رضي الله عنه) أن رسول اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) انْصَرَفَ مِنَ اثْنَتَيْنِ، فَقَالَ لَهُ ذُو الْيَدَيْنِ: أَقَصُرَتِ الصَّلَاةُ أَمْ نَسِيتَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ): أَصَدَقَ ذُو الْيَدَيْنِ. فَقَالَ النَّاسُ: نَعَمْ، فَقَامَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) فَصَلَّى اثْنَتَيْنِ أُخْرَيَيْنِ، ثُمَّ سَلَّمَ، ثُمَّ...(صحيح البخاري، ج1، ص 412) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
3⃣ پیامبر زودرنج و تندمزاج است و سریع از کوره در میرود و مثل سایر انسان ها بی‌جا و بی‌حساب حرف می‌زن
5⃣ پیامبر کارهای لغو و بیهود و سبک و بعضاً شبهه‌ناک انجام می‌دهد و هیبت او کمتر از عمر است (شیاطین از پیامبر فرار نمی‌کنند ولی با حضور عمر فراری می‌شوند): 📌عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) جَالِسًا فَسَمِعْنَا لَغَطًا وَ صَوْتَ صِبْيَانٍ، فَقَامَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) فَإِذَا حَبَشِيَّةٌ تَزْفِنُ وَالصِّبْيَانُ حَوْلَهَا، فَقَالَ: «يَا عَائِشَةُ تَعَالَيْ فَانْظُرِي» فَجِئْتُ فَوَضَعْتُ لَحْيَيَّ ‌عَلَى ‌مَنْكِبِ ‌رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ)، فَجَعَلْتُ أَنْظُرُ إِلَيْهَا مَا بَيْنَ المَنْكِبِ إِلَى رَأْسِهِ، فَقَالَ لِي: «أَمَا شَبِعْتِ، أَمَا شَبِعْتِ». قَالَتْ: فَجَعَلْتُ أَقُولُ لَا، لِأَنْظُرَ مَنْزِلَتِي عِنْدَهُ، إِذْ طَلَعَ عُمَرُ، قَالَتْ: فَارْفَضَّ النَّاسُ عَنْهَا. قَالَتْ: فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) «إِنِّي لَأَنْظُرُ إِلَى شَيَاطِينِ الإِنْسِ وَالجِنِّ قَدْ فَرُّوا مِنْ عُمَرَ» قَالَتْ فَرَجَعْتُ. (سنن الترمذي، ج5، ص 621) 6⃣ پیامبر نسبت به آوازه‌خوانی و لهو و لعب توصیه می‌کند: 📌عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ أَنْكَحَتْ عَائِشَةُ ذَاتَ قَرَابَةٍ لَهَا مِنَ الْأَنْصَارِ، فَجَاءَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ)، فَقَالَ: «أَهْدَيْتُمُ الْفَتَاةَ؟» قَالُوا: نَعَمْ، قَالَ: «أَرْسَلْتُمْ مَعَهَا مَنْ يُغَنِّي» ، قَالَتْ: لَا، فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ): " إِنَّ الْأَنْصَارَ قَوْمٌ فِيهِمْ غَزَلٌ، فَلَوْ بَعَثْتُمْ مَعَهَا مَنْ يَقُولُ: أَتَيْنَاكُمْ أَتَيْنَاكُمْ فَحَيَّانَا وَحَيَّاكُمْ". (سنن ابن ماجه، ج1، ص 612) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
149.2K
🔰سئوال⁉️ سلام بنده طلبه درس خارج هستم‌، ولی هنوز ملبّس نشدم. چون می‌ترسم نتونم از عهده مسئولیت سنگینی که داره بر بیام و آبروی دین را ناخواسته ببرم. همچنین چون شخصیتاً آدم درون‌گرایی هستم، نه اهل منبر رفتن هستم، نه تبلیغ. لطفاً راهنماییم کنید. وظیفم چیه؟ ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @faghihiseyyedahmad https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌بايد ما با اسم گول نخوريم، ببينيم چه مى‏كند، ببينيم سابقه اين چيست، ببينيم كتاب‌هايى كه اين‌ها مى‏نويسند محتوايش چيست، ببينيم تبليغاتى كه اين‌ها مى‏كنند چه تبليغ مى‏كنند؟ 🔵 مجرّد اينكه بگويد من مسلمم كه فايده ندارد با ادّعا. الآن همه مى‏گويند ما مسلميم، همه مى‏گويند ما انقلابى‏ايم، كسى نيست كه بگويد من انقلابى نيستم، هر كه مى‏گويد من انقلاب را درست كرده‏ام‏. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏12، ص 464 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📈همان‌طور که می‌دانید فقه از لحاظ کیفی پیشرفت کرده است، أمّا از لحاظ کمّی پیشرفتی نداشته است. از لحاظ کیفی پیشرفت کرده است؛ زیرا شیوه‌های استنباط عمیق‌تر و روش‌های تفکّر فقهی دقیق‌تر شده و عمق علمی فقهی شکوه ویژه‌ای پیدا کرده است، أمّا از لحاظ کمّی پیشرفتی نداشته است؛ چرا که فقه همچنان در همان محدوده معیّنی که از هزار یا صدها سال پیش در آن بحث و پژوهش شده است، کار می‌کند. همچنان به همان محدوده بسته مشکلات انسان می‌پردازد. همچنان فقه با آیینه صدها سال پیش به این جهان نگاه می‌کند و سپس برای آن‌ها راهکار و درمان ارائه می‌دهد. 🏷 می توانیم بگوییم پیشرفت در فقه عمودی بوده است، نه افقی. کیفی بوده است، نه کمّی. یعنی فقط به شکل عمودی عمق پیدا کرده، أمّا در افق گسترشی نداشته است. 🪞تا زمانی که فقه از لحاظ کمّی توسعه پیدا نکند، و به طور افقی گسترش نیابد، نمی‌تواند دین اسلام را با همه جامعیت و فراگیری آن به ظهور برساند و قادر نیست ویژگی‌ها و قدرت و ظرفیت اسلام را برای حلّ مشکلات امروز بشر نشان دهد و نمی‌تواند اسلام را در چهره‌ای به نمایش بگذارد که توجّه امّت را به خود جلب کند... 💠 بنابراین، یکی از ضرورت‌های جایگاه اسلامی ما و نیز یکی از ضرورت‌های اهداف بزرگی که پیش رو داریم، تبدیل پیشرفت کیفی به پیشرفت کمّی است‌. 🛎 البته منظور از تبدیل این نیست که ما به آن پیشرفت های کیفی نیازی نداریم، بلکه باید از آن پیشرفت‌های کیفی بهره بگیریم و از آن‌ها برای گسترش کمّی و توسعه عرضی و افقی استفاده کنیم تا صورت و ظاهر فقه با دین مطابق و هماهنگ شود. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📖 حوزه و بایسته‌ها، ص ۴۷ و ۴۸ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فقط یه لحظه مرا پشت در تجسّم کن🎥 🔰 کربلایی علی کرمی 🪔 حرم شلوغ که شد لطف کن مرا گم کن... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیخ غلامعلي بدرلو
5⃣ پیامبر کارهای لغو و بیهود و سبک و بعضاً شبهه‌ناک انجام می‌دهد و هیبت او کمتر از عمر است (شیاطین ا
7⃣ پیامبر را سحر می‌کنند، تا جایی که ادراک معمولی خود را از دست می‌دهد: 📌عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: سُحِرَ النَّبِيُّ (صلى الله عليه و سلم)، حتى كان يخيل إليه أنه يفعل الشيء و ما يفعله، حتى كان ذات يوم دعا و دعا، ثم قال: (أشعرت أن الله أفتاني فيما فيه شفائي، أَتَانِي رَجُلَانِ: فَقَعَدَ أَحَدُهُمَا عِنْدَ رَأْسِي وَالْآخَرُ عند رجلي، فقال أحدهما للآخر: مَا وَجَعُ الرَّجُلِ؟ قَالَ: مَطْبُوبٌ، قَالَ: وَ مَنْ طبه؟ قال: لبيد ابن الأعصم، قال: فيما ذا؟ قال: في مشط و مشاقة وَ جُفِّ طَلْعَةٍ ذَكَرٍ، قَالَ: فَأَيْنَ هُوَ؟ قَالَ: في بئر ذروان). فخرج إليها النَّبِيَّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) ثُمَّ رَجَعَ، فقال لعائشة حين رجع: (نخلها كأنه رؤوس الشياطين). فقلت: استخرجته؟ فقال: (لا، أما أنا فقد شفاني الله، وخشيت أن يثير ذلك على الناس شرا). ثم دفنت البئر. (صحيح البخاري، ج3، ص 1192) 8⃣ پیامبر در دریافت وحی شکّ دارد و همسر او باید به او تذکّر بدهد. خود پیامبر فرشته وحی را تشخیص نمی‌دهد: 📌حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ شَدَّادٍ، قَالَ: [اتى جبريل محمدا (صلي الله عليه و سلم)، فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، اقْرَأْ؟ فَقَالَ: مَا أَقْرَأُ؟ قَالَ: فَضَمَّهُ، ثُمَّ قَالَ: يَا مُحَمَّدُ، اقْرَأْ، قَالَ: مَا أَقْرَأُ؟ قَالَ: فَضَمَّهُ، ثُمَّ قَالَ: يَا مُحَمَّدُ، اقْرَأْ، قَالَ: وَمَا أَقْرَأُ؟ قَالَ: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ. خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ» حَتَّى بَلَغَ «عَلَّمَ الْإِنْسانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ» ، قَالَ: فَجَاءَ إِلَى خَدِيجَةَ، فَقَالَ: يَا خَدِيجَةُ، ‌مَا ‌أَرَانِي ‌إِلا ‌قَدْ ‌عُرِضَ لِي، قَالَتْ: كلا وَاللَّهِ مَا كَانَ رَبُّكَ يَفْعَلُ ذَلِكَ بِكَ،] مَا أَتَيْتَ فَاحِشَةً قَطُّ قَالَ: فَأَتَتْة خَدِيجَةُ وَرَقَةَ بْنَ نَوْفَلٍ فَأَخْبَرَتْهُ الْخَبَرَ، فَقَالَ: لَئِنْ كُنْتِ صَادِقَةً، إِنَّ زَوْجَكِ لَنَبِيٌّ، وَلَيَلْقَيَنَّ مِنْ أُمَّتِهِ شِدَّةً، وَلَئِنْ أَدْرَكْتُهُ لأُومِنَنَّ بِهِ. قَالَ: ثُمَّ أَبْطَأَ عَلَيْهِ جِبْرِيلُ، فَقَالَتْ لَهُ خَدِيجَةُ: مَا أَرَى رَبَّكَ إِلا قَدْ قَلاكَ، قَالَ: فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: «وَالضُّحى وَاللَّيْلِ إِذا سَجى مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَ ما قَلى. (تاريخ الطبري، تاريخ الرسل والملوك، وصلة تاريخ الطبري، ج2، ص 299) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam