eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فَمِنْ ذَلِكَ مَا حَدَّثَنِي بِهِ السَّيِّدُ الْعَالِمُ الْعَابِدُ أَبُو جَعْفَرٍ مَهْدِيُّ بْنُ أَبِي حَرْبٍ الْحُسَيْنِيُّ الْمَرْعَشِيُّ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ) قَالَ حَدَّثَنِي الشَّيْخُ الصَّدُوقُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ الدُّورْيَسْتِيُّ (رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِ) قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي‏ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ حَدَّثَنِي الشَّيْخُ السَّعِيدُ أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ بَابَوَيْهِ الْقُمِّيُّ (رَحِمَهُ اللَّهُ) قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحَسَنِ مُحَمَّدُ بْنُ الْقَاسِمِ الْمُفَسِّرُ الْأَسْتَرْآبَادِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو يَعْقُوبَ يُوسُفُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ زِيَادٍ وَ أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَيَّارٍ وَ كَانَا مِنَ الشِّيعَةِ الْإِمَامِيَّةِ قَالا حَدَّثَنَا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ (علیه السّلام) قَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ (علیهم السّلام) عَنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) أَنَّهُ قَالَ: أَشَدُّ مِنْ يُتْمِ الْيَتِيمِ الَّذِي انْقَطَعَ عَنْ أُمِّهِ وَ أَبِيهِ يُتْمُ يَتِيمٍ انْقَطَعَ عَنْ إِمَامِهِ وَ لَا يَقْدِرُ عَلَى الْوُصُولِ إِلَيْهِ وَ لَا يَدْرِي كَيْفَ حُكْمُهُ فِيمَا يُبْتَلَى بِهِ مِنْ شَرَائِعِ دِينِه،ِ أَلَا فَمَنْ كَانَ مِنْ شِيعَتِنَا عَالِماً بِعُلُومِنَا وَ هَذَا الْجَاهِلُ بِشَرِيعَتِنَا الْمُنْقَطِعُ عَنْ مُشَاهَدَتِنَا يَتِيمٌ فِي حَجْرِهِ، أَلَا فَمَنْ هَدَاهُ وَ أَرْشَدَهُ وَ عَلَّمَهُ شَرِيعَتَنَا كَانَ مَعَنَا فِي الرَّفِيقِ الْأَعْلَى. و از اين موارد روايتى است كه شيخ بزرگوار صدوق (رحمه اللَّه) به اسناد مذكور در متن از امام حسن عسكرى (عليه السّلام) از پدران گرامش از رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) آورده كه فرموده: ناگوارتر [و شدیدتر و بدتر] از يتيمىِ فرد بى‏مادر و پدر، يتيمىِ آن كسى است كه از امامش دور افتاده و توان وصول به او را ندارد و پاسخ مسائل مورد نيازش را نمى‏داند؛ پس بدانيد كه شيعه ما داناى به علوم ماست، و افرادى كه به دليل عدم ديدار از علم ما بى‏خبر مانده‏ اند همچون يتيمى در كنف حمايت ايشانند. بدانيد جايگاه كسى كه هدايت و إرشاد نموده و دستورات و شرائع ما را تعليم مى‏كند همراه ما در گروه أنبياء در أعلى علّيّين خواهد بود. الإحتجاج على أهل اللّجاج (للطبرسي)، ج‏1، ص 16 @Arshiv_Gholam
AUD-20200430-WA0008.
6.25M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه ششم☑️ "نَوید های یک" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکِ یا قاسمُ بن الحَسن" آن عاشقم که صبر لِقایم نمانده است جز آرزوی شَهد وِلایم نمانده است این کامِ تشنه شَهد عمو را طلب کند شیرین تر از عسل به دعایم نمانده است از هیبت مبارزه ی مجتبایی ام یک تن در این سپاه به پایم نمانده است تا هِیمَنه ز أزرقِ شامی شکسته شد دیگر حریفِ رزم برایم نمانده است وقتی مرا محاصره ی کوفیان گرفت پس حاجتی به درد و بلایم نمانده است از بس کشیده اند مرا زیر دست و پا جایی برای قدّ رَسایم نمانده است حتّی برای گفتن یک یا عمو حسین قدرت در این طنین صدایم نمانده است @Arshiv_Gholam
نامه حضرت صاحب (عجّل الله فرجه) به شیخ مفید (رحمه الله) - 1.pdf
207K
1⃣ توقیع شریف حضرت صاحب (عجّل اللّه فرجه) به مرحوم شیخ مفید (رحمه اللّه) 2⃣ أواخر ماه صفر سال 410 @Arshiv_Gholam
1_22751171.mp3
4.81M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه هفتم☑️ "نَوید های دو" @Arshiv_Gholam
"السّلامُ علی الطِّفلِ الرَّضیع" مادر نه طفلِ تشنه خود را به باب داد مهتاب را فلک به کف آفتاب داد چون قحط آب، قحط وفا، قحط رحْم دید چشمش به لعل خشک وی از اشک، آب داد بر طفل و بابِ او چو جوابی نداد کس یک تیر، هر دو را، به سه پهلو جواب داد خون گلوی طفل نه، إیثار را ببین آن گُل، نخورد آب و به گلچین گلاب داد هم عندلیب سوخت و هم باغبان که خصم آبی به گُل نداد، ولی گُل به آب داد پرپر چو مرغ می زد و تا پر، نشسته تیر أمّا به خنده باز تسلاّی باب داد او خنده کرد و عالم از این خنده گریه کرد نگرفت آب و آب به چشم سحاب داد أصغر به لای لای ندارد نیاز و تیر او را به خواب بُرد و به مَهدِ تُراب داد "علی انسانی" @Arshiv_Gholam
نامه حضرت صاحب (عجّ الله فرجه) به شیخ مفید (رحمه الله) - 2.pdf
172.7K
1⃣ توقیع شریف حضرت صاحب (عجّل اللّه فرجه) به مرحوم شیخ مفید (رحمه اللّه) 2⃣ روز پنجشنبه، 23 ذی الحجّه سال 412 @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنَا أَبِي رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى الْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ السِّنْدِيِّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَمْرِو بْنِ سَعِيدٍ عَنْ مُوسَى بْنِ أُكَيْلٍ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: لَا يَكُونُ الرَّجُلُ فَقِيهاً حَتَّى لَا يُبَالِيَ أَيَّ ثَوْبَيْهِ ابْتَذَلَ وَ بِمَا سَدَّ فَوْرَةَ الْجُوعِ. موسی بن أکیل گوید از امام صادق (علیه السّلام) شنیدم که میفرمود: كسى دانشمند دينى و نگردد و بصیر در دیانت نیست و فهم عمیق نسبت به دین پیدا نمیکند تا آنگاه كه (هوی و هوس را ترک کرده باشد) إعتنا نكند و باکی نداشته باشد که چه لباس بى‏ارزشى پوشيده (یا کدام لباسش فرسوده شده و یا اینکه چه لباسی پوشیده است) و با چه غذایى جلو گرسنگى خود را ميگيرد و شکم خود را سیر کرده است. الخصال، ج‏1، ص 40 @Arshiv_Gholam
خدای متعال، این عالم را خلق کرده برای اینکه موطنِ تغییرات گوناگون باشد و این تغییرات بتواند زمینه ها را برای انتخاب های بسیار پیچیده و مختلف در عرصه های متفاوت فراهم کند تا آن انتخابِ مطلوب تحقّق پیدا کند، و انسان از این طریق، لایقِ عالی ترین فیض إلهی شود و از فرشتگان نیز بالاتر رود...بنابراین میتوان گفت که عام ترین حکمتِ وجودِ شرور، نقایص، آفات و بلا ها در این عالم، این است که زمینه ی انتخاب را برای انسان ها فراهم کند. علّامه مصباح یزدی زیبایی شرور، ص 13 و 14 @Arshiv_Gholam
11_Jalase-8.mp3
6.29M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه هشتم☑️ "توحید در جهان بینیِ اسلام" @Arshiv_Gholam
"السّلامُ عَلیکَ یَا مَولای و ابنَ مَولای" گیسو به خاک می کشی ای مصطفای من پای تنت به لرزه فتاده ست پای من قرآن من ورق ورق افتاده ای به خاک ذبح عظیم من شده ای در مِنای من در خون جاری از تنِ خود دست و پا مزن ای وسعت ضریح تنت کربلای من از بس صدا زدم ولدی حنجرم گرفت شاید محل دهی تو به سوز صدای من هرگز مجال نیست سخن با دهان پُر خون لخته مانع است بخوانی برای من آئینه بودی آینه بندان شدی علی زهرا و حیدر و نبی، مجتبای من از بس که نیزه خورده، تنت وا شده ز هم ای پیکر سوا شده و جا به جای من خونِ محاسنم همه بر گردنت پسر از بس که بوسه ات زدم این شد حنای من "حسین قربانچه" @Arshiv_Gholam
و يُظهَر مِن مَواضِع مِن كُتُبِه خُصوصاً كتاب كَشفِ المَحجّة أنّ بابَ لِقائِه إيّاهُ (صَلواتُ اللّهِ عَليه) كَان له مَفتوحاً ، قَد ذَكرنَا بعضَ كلِماتِه فيها في رِسالَتِنا جنّةِ المَأوَى‏. از مواضعی از کتاب های سیّد بن طاووس خصوصاً کتاب کشف المحّجة ایشان ظاهر میشود که باب ملاقات وی با حضرت ولیّ عصر (صلوات اللّه علیه) باز بوده است... مرحوم محدّث نوری مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، الخاتمة ج ‏2، ص 441 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) قرائت قرآن حدیث خوانی مناجات و روضه از شب 11 تا شب 17 ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:45 قم، پردیسان، بلوار شهروند، بلوار علمدار، بلوار مسلم، خیابان شهید گلی صرمی، ک ۱۴، پ ۱۰، طبقه ۱، منزل شیرازی "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
12_Jalase-9.mp3
5.3M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه نهم☑️ "توحید در ایدُئولوژیِ اسلام" @Arshiv_Gholam
"السّلامُ علیکَ یابنَ أمیرِالمُؤمنین" علّت رحلت ارباب کهنسال اینجاست پی گودال مگردید که گودال اینجاست علقمه منطق تاریخ به هم می ریزد روضه ی خنجر و گودال از امسال اینجاست کودکان در پی همبازی خود می گردند برسانید خبر ساقی أطفال اینجاست ضربه بر فرق عمو منشاء تاریخ عزاست اولین مرحله ی غارت خلخال اینجاست بعد عباس، حرم أمنیتش کامل نیست موسم ریختن کعبه ی آمال اینجاست هر کسی تکه ای از قامت او را برده فقط از آن قد چون سرو دو تا بال اینجاست گرچه افتاده ای از اسب، برادر برخیز فاطمه مادرمان خسته و بی حال اینجاست "عباس احمدی" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله): كَيْفَ بِكُمْ إِذَا فَسَدَتْ نِسَاؤُكُمْ وَ فَسَقَ شَبَابُكُمْ وَ لَمْ تَأْمُرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ لَمْ تَنْهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ، فَقِيلَ لَهُ وَ يَكُونُ ذَلِكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَقَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ كَيْفَ بِكُمْ إِذَا أَمَرْتُمْ بِالْمُنْكَرِ وَ نَهَيْتُمْ عَنِ الْمَعْرُوفِ، فَقِيلَ لَهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ يَكُونُ ذَلِكَ؟ قَالَ نَعَمْ وَ شَرٌّ مِنْ ذَلِكَ كَيْفَ بِكُمْ إِذَا رَأَيْتُمُ الْمَعْرُوفَ مُنْكَراً وَ الْمُنْكَرَ مَعْرُوفاً. نبیّ أکرم (صلّی اللّه علیه و آله) در جمع أصحاب خود فرمودند: چگونه خواهيد بود زمانی كه زنانتان فاسد و جوانانتان فاسق شوند و أمر به معروف و نهى از منكر را ترك كنيد؟ گفتند: يا رسول اللَّه چنين روزى خواهد آمد؟ فرمودند: آرى و بدتر هم، وقتى كه به كارهاى ناپسند أمر كنيد و از كارهاى نيك جلوگيری کنید چه خواهيد كرد؟ گفتند: يا رسول اللَّه چنين روزى خواهد آمد؟ فرمود: آرى و بدتر هم، وقتى بد را خوب و خوب را بد دانيد چه مى‏كنيد؟ الكافي، ج ‏5، ص 59 @Arshiv_Gholam
13_Jalase-10.mp3
4.72M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه دهم☑️ "عبادت و إطاعت إنحصاریِ خدا" @Arshiv_Gholam
آسمون سیاه شده خیمه بی پناه شده چه محشری تو قتلگاه شده غم گرفته عالَمو میشنوی تو نالَمو کی میدونه به جز تو حالَمو؟ تو رو کشتند اونا که توی کوچه مادَرو کشتند تو رو کشتند جلو چشای تو یه لشگرَو کشتند تو رو کشتند رو دستای تو آخر أصغرَو کشتند سرت ریختند خونِت رو پیش چشم مادرت ریختند سرت ریختند با نعل تازه روی پیکرت ریختند سرت ریختند چه غصّه ها تو قلب خواهرت ریختند واسه قلب من حسین دست و پا نزن حسین نمونده واسه تو کفن حسین لحظه های آخری چشم به راه مادری کجا میری منو نمیبری؟ گُمِت کردم دارم تو قتلگاه پیِ تو میگردم گُمِت کردم چه جور بدون تو مدینه برگردم؟ گُمِت کردم به کی بگم که از غمت پُر از دردم؟ چه ها کردند چه محشری تو قتلگاه به پا کردند چه ها کردند سر تو رو جلو چِشَم جدا کردند چه ها کردند تن تو رو چه بی کفن رَها کردند @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ (رَضِيَ اللَّهُ) عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِيِّ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِيٍّ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله):‏ وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ بَشِيراً لَيَغِيبَنَّ الْقَائِمُ مِنْ وُلْدِي بِعَهْدٍ مَعْهُودٍ إِلَيْهِ مِنِّي حَتَّى يَقُولَ أَكْثَرُ النَّاسِ مَا لِلَّهِ فِي آلِ مُحَمَّدٍ حَاجَةٌ وَ يَشُكُ‏ آخَرُونَ‏ فِي‏ وِلَادَتِهِ‏ فَمَنْ أَدْرَكَ زَمَانَهُ فَلْيَتَمَسَّكْ بِدِينِهِ وَ لَا يَجْعَلْ لِلشَّيْطَانِ إِلَيْهِ سَبِيلًا بِشَكِّهِ‏ فَيُزِيلَهُ عَنْ مِلَّتِي وَ يُخْرِجَهُ مِنْ دِينِي فَقَدْ أَخْرَجَ أَبَوَيْكُمْ مِنَ الْجَنَّةِ مِنْ قَبْلُ وَ إِنَّ اللَّهَ _عَزَّ وَ جَلَّ_ جَعَلَ‏ الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ لِلَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ‏. امام هشتم از پدرانش (عليهم السّلام) روايت كرده است كه پيامبر أكرم فرمود: قسم به كسى كه مرا بَشير مبعوث كرد به تحقيق كه امام قائم (عليه السّلام) از فرزندان من است و طبق پيمانى كه از جانب من بر عهده اوست غايب شود تا جایی كه أكثر مردم بگويند خدا را در خاندان محمّد حاجتى نيست و ديگران در أصل ولادت او شكّ كنند، پس هر كس در زمان او واقع شد بايستى به دين او متمسّك شود و به واسطه شكّ خود، راه شيطان را باز نسازد تا شيطان او را از آئين من زايل ساخته و از دين من بيرون بَرد كه او قبل از این، پدر و مادر شما را از بهشت بيرون كرد و خداى تعالى شيطان را ولىّ أفراد بی ایمان قرار داده است. كمال الدين و تمام النعمة، ج‏1، ص 51 @Arshiv_Gholam
14_Jalase-11.mp3
5.31M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه یازدهم☑️ "روح توحید، نفیِ عبودیّت غیر خدا" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکِ یا خَدیجةَ الكُبري" ای دوش تا دوش پیمبر تا همیشه دین خدا را یار و یاور تا همیشه ای همسرِ شایستۀ پیغمبر وحی ای مادر زهرای أطهر تا همیشه با بودنت زهرا به عالم فخر می کرد از این که دارد چون تو مادر تا همیشه اسلام ما با یاری تو پا گرفته ای أوّلین اسلام آور تا همیشه با بودن تو مصطفی دل گرم می شد ای بر سرِ دین، سایه گستر تا همیشه از بی پسر بودن نریز ای با وفا أشک زهرای تو نسلی ست برتر تا همیشه تا فاطمه داری تو دیگر غم نداری طوبای زهرا می دهد بَر تا همیشه با مرتضی شمشیر، پیغمبر اگر داشت با بودن تو لحظه لحظه او سپر داشت با رفتنت اسلام از بال و پر افتاد بار غمت بر شانۀ پیغمبر افتاد چشمان زهرای تو مانند صدف بود از این صدف با داغت آخر گوهر افتاد روی مزارت بارها جبریل آمد هر بار آمد دید زهرا با سر افتاد افتاد پیغمبر ز پا از داغت أمّا در این میان زهرات خیلی بدتر افتاد آتش به روی چادر او پنجه انداخت با یک لگد زهرای تو پشت در افتاد رفتی نبودی تا ببینی دختر تو در کوچه ها در پیش چشم شوهر افتاد تابوت او را مرتضی با گریه می بُرد روی مزارش نیمه شب ها حیدر افتاد رفتی ندیدی از کبوتر پر بریدند رفتی ندیدی از حسینت سر بریدند "مهدی نظری" @Arshiv_Gholam
وَ رَوَى مُحَمَّدُ بْنُ عَجْلَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: إِذَا قَامَ الْقَائِمُ (عليه السّلام) دَعَا النَّاسَ إِلَى الْإِسْلَامِ جَدِيداً وَ هَدَاهُمْ إِلَى أَمْرٍ قَدْ دُثِرَ فَضَلَّ عَنْهُ الْجُمْهُورُ وَ إِنَّمَا سُمِّيَ الْقَائِمُ مَهْدِيّاً لِأَنَّهُ يَهْدِي إِلَى أَمْرٍ قَدْ ضَلُّوا عَنْهُ وَ سُمِّيَ بِالْقَائِمِ لِقِيَامِهِ بِالْحَقِّ. محمد بن عجلان از امام صادق (عليه السّلام) روايت كند كه فرمود: آنگاه كه حضرت قائم (عليه السّلام)‏ قيام كند از نو مردم را به اسلام بخواند و به چيزى كه كهنه شده و بيشتر مردم از آن دور شده و گم گشته ‏اند راهنمائى كند، و اينكه حضرت قائم را مهدى خوانند براى آن است كه به چيز گمشده ‏اى راهنمائى كند، و اينكه او را قائم نامند براى آنست كه بحق قيام فرمايد. الإرشاد في معرفة حُجج اللّه على العباد، ج ‏2، ص 383 @Arshiv_Gholam
15_Jalase-12.mp3
5.54M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه دوازدهم☑️ "توحید و نفیِ طبقاتِ اجتماعی" @Arshiv_Gholam
"السّلام علیکِ یا شَریکةَ الحُسَين" پس از تو آب اگرخوردم از این چشمانِ تَر خوردم گلی هستم که از هر شش جهت به خار برخوردم برای دل خوشیِ دخترانِ نیمه جانت بود در این یک سال و اَندی لقمه نانی هم اگر خوردم چه کارى بر مى آمد از برادر مرده اى چون من؟ فقط زانو بغل کردم، فقط خونِ جگر خوردم منی که سایه ام را مردم کوچه نمی دیدند منی که شش برادر داشتم، حالا نظر خوردم به نان کوچه و خرمای مردم لب نزد زینب میان کوفه هر چه خوردم از دست پدر خوردم نمی دانم تو می بینی که جایی را نمی بینم؟ غروبی داشتم می رفتم از خانه به در خوردم شب شام غریبانت از این خیمه‌ به آن خیمه برای هر یتیمی که سپر گشتم سپر خوردم دلیل تازیانه خوردن ما گریه ما بود ز طفلان بیشتر گریان شدم پس بیشتر خوردم منِ پرده نشین را محمل بى پرده اى دادند به هر جا که گذر کردم چقدر از رَهگُذر خوردم تو و پیراهن پاره، من و این چادر پاره تو سنگ از صد نفر خوردى، من از صد ها نفر خوردم ببین این روزها پیراهنم هم رنگ عوض کرده فقط گرما نخورده بودم آنهم آنقدر خوردم "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يُونُسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقُرَشِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الْهَمْدَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ سَعْدَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ الْكَلْبِيِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): كَأَنِّي بِالْقَائِمِ فَإِذَا اسْتَوَى عَلَى ظَهْرِ النَّجَفِ لَبِسَ دِرْعَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی الله علیه و آله) الْأَبْيَضَ فَيَنْتَفِضُ هُوَ بِهَا فَيَسْتَدِيرُهَا عَلَيْهِ فَيَغْشَاهَا بِخَدَاعَةٍ مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ يَرْكَبُ فَرَساً لَهُ أَدْهَمَ أَبْلَقَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ شِمْرَاخٌ فَيَنْتَفِضُ بِهِ انْتِفَاضَةً لَا يَبْقَى أَهْلُ بَلَدٍ إِلَّا وَ هُمْ يَرَوْنَ أَنَّهُ مَعَهُمْ فِي بَلَدِهِمْ وَ يَنْشُرُ رَايَةَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی الله علیه و آله) عَمُودُهَا مِنْ عُمُدِ عَرْشِ اللَّهِ وَ سَائِرُهَا مِنْ نَصْرِ اللَّهِ مَا يَهْوِي بِهَا إِلَى شَيْ‏ءٍ إِلَّا أَهْلَكَهُ اللَّهُ، قُلْتُ أَ مَخْبُوٌّ هِيَ أَمْ يُؤْتَى بِهَا؟ قَالَ بَلْ يَأْتِي بِهَا جَبْرَئِيلُ (علیه السّلام) فَإِذَا هَزَّهَا لَمْ يَبْقَ مُؤْمِنٌ إِلَّا صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِيدِ وَ أُعْطِيَ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلًا وَ لَا يَبْقَى مُؤْمِنٌ مَيِّتٌ إِلَّا دَخَلَتْ عَلَيْهِ تِلْكَ الْفَرْحَةُ فِي قَبْرِهِ وَ ذَلِكَ حَيْثُ يَتَزَاوَرُونَ فِي قُبُورِهِمْ وَ يَتَبَاشَرُونَ بِقِيَامِ الْقَائِمِ (علیه السّلام) وَ يَنْحَطُّ عَلَيْهِ ثَلَاثَةَ عَشَرَ أَلْفاً وَ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ مَلَكاً قَالَ، فَقُلْتُ كُلُّ هَؤُلَاءِ كَانُوا مَعَ أَحَدٍ قَبْلَهُ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ؟ قَالَ نَعَمْ وَ هُمُ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ نُوحٍ فِي السَّفِينَةِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ إِبْرَاهِيمَ حَيْثُ أُلْقِيَ فِي النَّارِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ مُوسَى حِينَ فُلِقَ الْبَحْرُ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ عِيسَى حِينَ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَ أَرْبَعَةُ آلَافٍ كَانُوا مَعَ النَّبِيِّ (صلّی الله علیه و آله) مُرْدِفِينَ وَ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ ثَلَاثَةَ عَشَرَ مَلَكاً كَانُوا يَوْمَ بَدْرٍ وَ أَرْبَعَةُ آلَافٍ هَبَطُوا يُرِيدُونَ الْقِتَالَ مَعَ الْحُسَيْنِ (علیه السّلام) فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فَرَجَعُوا فِي الِاسْتِيمَارِ فَهَبَطُوا وَ قَدْ قُتِلَ الْحُسَيْنُ (علیه السّلام) فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ رَئِيسُهُمْ مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ فَلَا يَزُورُهُ زَائِرٌ إِلَّا اسْتَقْبَلُوهُ وَ لَا يُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلَّا شَيَّعُوهُ وَ لَا مَرِيضٌ إِلَّا عَادُوهُ وَ لَا يَمُوتُ مَيِّتٌ إِلَّا صَلَّوْا عَلَيْهِ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ فَكُلُّ هَؤُلَاءِ يَنْتَظِرُونَ قِيَامَ الْقَائِمِ (علیه السّلام). الغيبة للنعماني، ص 310 @Arshiv_Gholam