هدایت شده از کانال حجت الاسلام جواد ابوالقاسمی
47.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ نقدی بر سخنان حجت الاسلام پناهیان پیرامون نحوه ایمان آوردن ابوذر و مساله ولایت فقیه
🔰 برشی کوتاه از برنامه راه روشن مورخ 1403/10/18.
🎙 حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسمی
#راه_روشن
#ایمان_ابوذر
#پناهیان
#ولایت_فقیه
#استاد_ابوالقاسمی
#شبکه_حضرت_ولیعصر_عج
━━━━━━━⊰◇⊱━━━━━━━━
کانال حجتالاسلام و المسلمین ابوالقاسمی در ایتا🔻
https://eitaa.com/shjavadabolghasemi
بخشی از مقدمه مرحوم علّامه شهرستانی بر تصحیح الاعتقادات مرحوم شیخ مفید (رحمهما الله) در باب عظمت و قدرت ذهنی مرحوم مفید (رحمه الله):
لقد كان المفيد مفيدا حقّا، مفيدا في القول و العمل، مفيدا في الافتكار و الابتكار، آية في الذّكاء و سرعة الخاطر و بداهة الجواب، حتّى قال فيه أمثال الخطيب البغداديّ: إنّه لو أراد أن يبرهن للخصم أنّ الأسطوانة من الذّهب و هي من الخشب لاستطاع.
سلسلة مؤلفات الشیخ المفید (تصحیح اعتقادات الإمامیة). ج 5، ص 21.
شیخ مفید (رحمه الله) در اشکال بر پاره ای از نظرات اعتقادی شیخ صدوق (رحمه الله)، ریشه این اشتباهات را روش نص گرایی یا به تعبیر دقیق تر نص بسندگی در نظریه پردازی کلامی میداند:
قال الشيخ المفيد رحمه اللّه الذي ذكره الشيخ أبو جعفر رحمه اللّه في هذا الباب لا يتحصل و معانيه تختلف و تتناقض و السبب في ذلك أنّه عمل على ظواهر الأحاديث المختلفة و لم يكن ممن يرى النظر فيميز بين الحق منها و الباطل و يعمل على ما يوجب الحجة و من عول في مذهبه على الأقاويل المختلفة و تقليد الرواة كانت حاله في الضعف ما وصفناه...
سلسلة مؤلفات الشیخ المفید (تصحیح اعتقادات الإمامیة). ج 5، ص 49
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
ادعای شیخ محمود حلبی.mp3
567.8K
موسس انجمن حجتیه خود امام زمان است | این صدای شیخ محمود حلبی است.
به نظر شما اگر همین ادعا را امام #خمینی(ره) درباره انقلاب اسلامی داشت، واکنش انجمن حجتیه چه بود؟
یا اگر همین ادعا از سوی هر کدام از فرق انحرافی گفته میشد، باز این جریان چه واکنشی درباره آن فرقه داشتند؟!
یکی از عوامل خودبرتر بینی در اعضای انجمن، همین موضوع است که طبق گفته آقای حلبی، مجموعه خود را تحت امر امام میدانند و فکر میکنند که هر چه به زبان می آورند، از اراده امام زمان علیه السلام بوده است!
همین یک صوت، سند خوبی است برای شناختن اندیشه انجمن حجتیه!
@antihalghe
@ali_m_hoshyar
هدایت شده از پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
5.31M
💠 نظر آیت الله خامنه ای پیرامون انجمن حجتیه در دوران ریاست جمهوری
این روزها مطلبی در مورد نظر ایشان در حال انتشار است که برای فهم بهتر آن، شنیدن این صوت لازم است.
⚠️نگذاریم تاریخ تحریف شود.
🆔 @hojjatiye
هدایت شده از مباحثه فقاهت
🔸 #اصول
💠 مقایسه جایگاه زراره با جایگاه عبد الله بن ابی یعفور
👤 #استاد_سیدمحمدجواد_شبیری
🔻#زراره و #عبدالله بن ابی #یعفور به یک معنا دارای دو مکتب مختلف هستند. زراره فقیهتر است ولی عبدالله بن ابی یعفور همچون زراره به فقاهت شناخته نمیشود. البته عبدالله بن ابی یعفور از برخی جهات به عنوان شخصیتی شناخته میشود که وفاداری بیشتری نسبت به امام علیه السلام داشته و چنانکه از برخی روایات استفاده میشود بیشتر از زراره اهل تسلیم بوده است. زراره هم سابقۀ سنیگری داشته و هم اهل مناظره بوده است و از همین رو دارای روحیۀ بحث و جدل بوده است؛ لذا لحن گفتوگوهایی که زراره با امام علیه السلام دارد خاص بوده و شاید شبیه آن را از امثال عبدالله بن ابی یعفور نبینیم. هر یک از زراره و عبدالله بن ابی یعفور نیز اصحابی داشتند.
البته ائمه علیهم السلام ...
📚 درس خارج اصول، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ادامه مطلب و مباحثه👇👇
http://mobahathah.ir/showthread.php?tid=3813
┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄
🌐 کانال "مباحثه فقاهت"
🆔 @mobahathah_ir
🌘 أف به دنیایی که برای بچّههای فاطمه (علیهم السّلام) أمن نیست...
🔻فخرج الحسين (عليه السّلام) من تحت ليلته هذه [الثانية] و هي ليلة الأحد ليومين بقيا من رجب سنة ستّين [من الهجرة] ببنيه و إخوته و بني أخيه و جلّ أهل بيته، إلّا محمّد بن الحنفيّة، و هو يتلو هذه الآية "فخرج منها خائفا يترقّب قال ربّ نجّني من القوم الظالمين"، فلمّا دخل مكّة تلا هذه الآية "فلمّا توجّه تلقاء مدين قال عسى ربّي أن يهدينا سواء السبيل".
📜وقعة الطف، ص 85
رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال، النص، ص 186
حَدَّثَنِي حَمْدَوَيْهِ بْنُ نُصَيْرٍ، قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى، عَنْ يُونُسَ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ بْنِ عَبْدِ الْخَالِقِ، قَالَ:
كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) لَيْلًا فَدَخَلَ عَلَيْهِ الْأَحْوَلُ فَدَخَلَ بِهِ مِنَ التَّذَلُّلِ وَ الِاسْتِكَانَةِ أَمْرٌ عَظِيمٌ، فَقَالَ لَهُ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) مَا لَكَ وَ جَعَلَ يُكَلِّمُهُ حَتَّى سَكَنَ، ثُمَّ، قَالَ لَهُ بِمَا تُخَاصِمُ النَّاسَ قَالَ فَأَخْبَرَهُ بِمَا يُخَاصِمُ النَّاسَ، وَ لَمْ أَحْفَظْ مِنْهُ ذَلِكَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) خَاصِمْهُمْ بِكَذَا وَ كَذَا!.
وَ ذَكَرَ أَنَّ مُؤْمِنَ الطَّاقِ قِيلَ لَهُ مَا الَّذِي جَرَى بَيْنَكَ وَ بَيْنَ زَيْدِ بْنِ عَلِيٍّ فِي مَحْضَرِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: قَالَ زَيْدُ بْنُ عَلِيٍّ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ بَلَغَنِي أَنَّكَ تَزْعُمُ أَنَّ فِي آلِ مُحَمَّدٍ إِمَاماً مُفْتَرَضَ الطَّاعَةِ قَالَ قُلْتُ نَعَمْ وَ كَانَ أَبُوكَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ أَحَدَهُمْ، فَقَالَ وَ كَيْفَ وَ قَدْ كَانَ يُؤْتَى بِلُقْمَةٍ وَ هِيَ حَارَّةٌ فَيُبَرِّدُهَا بِيَدِهِ ثُمَّ يُلْقِمُنِيهَا، أَ فَتَرَى أَنَّهُ كَانَ يُشْفِقُ عَلَيَّ مِنْ حَرِّ اللُّقْمَةِ وَ لَا يُشْفِقُ عَلَيَّ مِنْ حَرِّ النَّارِ قَالَ قُلْتُ لَهُ كَرِهَ أَنْ يُخْبِرَكَ فَتَكْفُرَ فَلَا يَكُونَ لَهُ فِيكَ الشَّفَاعَةُ لَا وَ اللَّهِ فِيكَ الْمَشِيئَةُ، فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (ع) أَخَذْتَهُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ فَمَا تَرَكْتَ لَهُ مَخْرَجاً.
این متنو که دیدم به نظرم اومد این نکته رو عرض کنم...بعضی وقتا که میدونیم اگه یکی حجت برش تمام بشه و واقعیت رو بفهمه قطعا انکار میکنه (و زمینه پذیرش براش فراهم نیست)، شاید بهتر باشه ندونه و مستضعف باقی بمونه...اتمام حجت برا بعضیا شاید زمینه عذابو براشون فراهم کنه...
article_66844_ea2ba6f70bdec473f88a4785c727c1a1.pdf
767.7K
وداع با تصحیح الاعتقادات
بازنگری در انتساب یک کتاب به شیخ مفید
article_111176_bd2eac6df28ea7b96bb8469a12729a50.pdf
759.1K
بررسی کاربرد عقل در نقد روایات
کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی۱ فردوست.pdf
13.61M
کتاب ظهور و سقوط سلطنت پهلوی
جلد اول
✏️خاطرات
ارتشبد سابق حسین فردوست
(رفیق و همکلاسی محمدرضا پهلوی)
🖌عبدالله شهبازی