eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
251 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
monajat.mp3
1.81M
🔈 توسّل پایانی "فاطمیّه 1399" @Arshiv_Gholam
zekr.mp3
4.53M
🔈 ذکر أباعبداللّه (علیه السّلام) "فاطمیّه 1399" @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ وَ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْقَاسَانِيِّ جَمِيعاً عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ دَاوُدَ الْمِنْقَرِيِّ عَنْ حَفْصِ بْنِ غِيَاثٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِذَا أَرَادَ أَحَدُكُمْ أَنْ لَا يَسْأَلَ رَبَّهُ شَيْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ فَلْيَيْأَسْ مِنَ النَّاسِ كُلِّهِمْ وَ لَا يَكُونُ لَهُ رَجَاءٌ إِلَّا عِنْدَ اللَّهِ فَإِذَا عَلِمَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) ذَلِكَ مِنْ قَلْبِهِ لَمْ يَسْأَلِ اللَّهَ شَيْئاً إِلَّا أَعْطَاهُ. الكافي، ج‏2، ص 148 @Arshiv_Gholam
انسان ها همیشه از روی عقل تصمیم نمی گیرند و همیشه به دنبال راه صحیح نمی روند؛ بلکه بسیاری أوقات از روی میل و خواسته های زودگذر خود تصمیم گیری می کنند...آیا میزان أرزش رأی أفراد متخصّص با أفراد عادی برای رسیدن به حکومت عقلانی، یکی می باشد؟...ملاک أرزشمند بودن یک قانون، مطابقت با حقّ و در راستای رشد بودن است؛ نه مطابقت با خواست و میل أفراد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 140 @Arshiv_Gholam
_گروه_صدابرداری_صوت_الحزین_ضیاء.mp3
6.7M
🎙جان من کجایی که از غمت شکستم؟🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
09-Shoor & rozeh.mp3
5.36M
🎙با ساربان به غیر محبّت چه کرده بود؟🎙 "کربلایی حنیف طاهری" @Arshiv_Gholam
دموکراسی به دنبال خواست و میل أکثریّت است و این میل أکثریّت در دموکراسی هرگز مشروط به نظر دادن از روی عقل و عقلانیّت نمی باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 144 @Arshiv_Gholam
قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو غَالِبٍ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ قَالَ حَدَّثَنِي جَدِّي مُحَمَّدُ بْنُ‏ سُلَيْمَانَ‏ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ الْحُسَيْنِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ عَنْ حَمْزَةَ بْنِ مُحَمَّدٍ الطَّيَّارِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ‏: إِنَّمَا قَدَّرَ اللَّهُ‏ عَوْنَ الْعِبَادِ عَلَى قَدْرِ نِيَّاتِهِمْ فَمَنْ صَحَّتْ نِيَّتُهُ تَمَّ عَوْنُ اللَّهِ لَهُ وَ مَنْ قَصُرَتْ نِيَّتُهُ قَصُرَ عَنْهُ الْعَوْنُ بِقَدْرِ الَّذِي قَصَّرَ. الأمالي (للمفيد)، ص 65 @Arshiv_Gholam
ma94073010.mp3
7.03M
🎙بی تو خشکم خاکم خرابم🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
Moghadam-13951001[03].mp3
5.88M
🎙هر دو عالم یک طرف یک موی زینب یک طرف🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
السّلام ای خزینة الأسرار السّلام ای مدینة الأبرار السّلام ای عوالم الآیات السّلام ای جوامع الأخبار همه خلقند زیر چادر تو در حقیقت تویی تویی ستّار إختیار نبیّ است در دستت مادری تو به أحمد مختار نیست إغراق گر بخوانندت خواهر تیغ حیدر کرّار چاکر درگهت چنان حمزة نوکرت همچو جعفر طیّار شجر طیّبة تویی زهرا تا أبد هستی ای شجر پُر بار مصطفایی ولی به قالب زن هم به رفتار و نیز در گفتار طفل بیت تو سیّد الشّهداء کودک توست سیّد الأبرار هرکه جان می دهد به یک نگهت بایدش خواند أفضل التّجار چمن کوچه باغ تو طوبی خار کوی تو أعظم الأشجار گر جمال خداست همسر تو تو جلالی به ایزد غفّار قطره ای از متانتت شب قدر ذرّه ای از شرافتت أسحار نه فقط روز، بلکه نیمه ی شب بوده ای در قنوت، مردم دار مفتخر از گدایی تو بلال بهره مند از غلامی ات عمّار باغ فردوس، بی رخت پائیز با رخ تو خزان، همیشه بهار جلوات تو لیلة الأسری خلواتت، مشارق الأنوار در طلوع سه گانه ات هر روز مرتضی داشت با خدا دیدار مهر تو در عروسی ات، بخشش رَخت شام زفاف تو إیثار منکران فضیلتت ملحد مشرکان کرامتت کفّار چادرت در سرای أهل یهود همچو پیغمبری است در أنظار نوکرانت همه أولی الألباب چاکرانت همه أولی الأبصار پدرت همچو تاج بر سر تو همچو آویز گردنت، کرّار پسرانت چو گوشواره ی تو در تلألؤ به از دُر شهوار پدر و مادرم به قربانت جان و مالم به مقدم تو نثار خون من فرش مقدمت ای دوست روی من خاک درگهت ای یار ای که آرد به جای شوهر تو جبرئیل از بهشت بر تو انار غوره ی باغ تو به از حلواست دل روح الأمین کند إظهار علم ما لا یکون به سینه ی توست شده از علم، جان تو سرشار ای که فرمود مصطفای عزیز در مقام تو مادر أحرار می رساند به جان من آسیب هر چه آرَد به فاطمه آزار مصطفی دیده از جهان پوشید تا بدان جا رسید آخر کار که دم أجر دادن أحمد دخترش سوخت در پس دیوار معنی، آخر چه سان مودّت بود أقربای رسول و شعله ی نار؟! بوسه گاه نبیّ أکرم را هبه کردند بر نوک مسمار "محمّد سهرابی" @Arshiv_Gholam
اگر ما در أمور فردی عقل را معتبر دانستیم، به این دلیل بود که عقل کشف واقعیّت می کند؛ أمّا در أمور إجتماعی هم می توان گفت خواست أکثريّت کاشف از حقیقت است؟...حتی اگر فرض کنیم که دو طرف (أقلیّت و أکثریّت) هر دو از روی عقلانیّت تصمیم می گیرند، باز هم دلیلی نداریم که رأی أکثریّت به حقیقت نزدیک تر است؛ زیرا إمکان دارد در طرف أقلیّت أفراد بسیار نخبه و فکوری وجود داشته باشد که رأی هر کدام از آن ها مساوی رأی هزار نفر باشد. در باب حساب إحتمالات باید هم به کمّیّت أفراد توجّه شود و هم به کیفیّت آن ها. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 145 @Arshiv_Gholam
وَ عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ حَفْصٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسَمِّحُ الْكَفَّ وَ تُطَيِّبُ النَّفْسَ وَ تَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ تُنْسِئُ فِي الْأَجَلِ. عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ خَطَّابٍ الْأَعْوَرِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُزَكِّي الْأَعْمَالَ وَ تَدْفَعُ الْبَلْوَى وَ تُنْمِي الْأَمْوَالَ وَ تُنْسِئُ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ تُوَسِّعُ فِي رِزْقِهِ وَ تُحَبِّبُ فِي أَهْلِ بَيْتِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ وَ لْيَصِلْ رَحِمَهُ. الكافي، ج‏2، ص 151 و 152 @Arshiv_Gholam
4_5983193531307525131.mp3
5.28M
🎙از عشق تو جانا دلدارم🎙 "کربلایی سیّد مهدی حسینی" @Arshiv_Gholam
10.mp3
4.81M
🎙حسّ خوب زندگی با تو میشه معنا حسین🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯من خاک کف پای سگ کوی همانم کو خاک کف پای سگ کوی تو باشد🕯 😔مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)😔 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): صِلْ رَحِمَكَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاءٍ وَ أَفْضَلُ مَا تُوصَلُ بِهِ الرَّحِمُ كَفُّ الْأَذَى عَنْهَا وَ صِلَةُ الرَّحِمِ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ مَحْبَبَةٌ فِي الْأَهْلِ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حَرِيزِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): إِنَّ الرَّحِمَ مُعَلَّقَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِالْعَرْشِ تَقُولُ اللَّهُمَّ صِلْ مَنْ وَصَلَنِي وَ اقْطَعْ مَنْ قَطَعَنِي. الكافي، ج‏2، ص 151 @Arshiv_Gholam
باتوجّه به ویژگی های موضوع علوم انسانی، برای دست یابی به حقیقت در این عرصه چاره ای جز پذیرش کثرت گرایی روشی نداریم...انتخاب روش تابع نوع مسئله و موضوع است...این روش نیست که باید موضوع را تحدید کند، بلکه موضوع است که روش را تعیین می کند. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 67 تا 69 @Arshiv_Gholam
Moghadam-Rooz30Safar1395[03].mp3
13.3M
🎙ای گل بهارم دلیل انتظارم🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
شور_هیچ‌کسی‌جوابمونمیده.mp3
4.22M
🎙هیچ کی جوابمو نمیده🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔حجاب ده ها فلسفه دارد ولی بی حجابی یک فلسفه بیشتر ندارد🔔 "حضرت استاد فربهی" @Arshiv_Gholam
دموکراسی با دین قابل جمع نیست، به این معنا که؛ أوّلاً حتّی اگر به تمام احکام دین عمل شود، مبنای مشروعیّت این احکام [در دموکراسی] خواست مردم است و نه دستور خدا. ثانیاً دلیلی ندارد که همه مردم دین دار بخواهند به تمام احکام دین عمل شود. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 146 @Arshiv_Gholam