eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
السّلام ای خزینة الأسرار السّلام ای مدینة الأبرار السّلام ای عوالم الآیات السّلام ای جوامع الأخبار همه خلقند زیر چادر تو در حقیقت تویی تویی ستّار إختیار نبیّ است در دستت مادری تو به أحمد مختار نیست إغراق گر بخوانندت خواهر تیغ حیدر کرّار چاکر درگهت چنان حمزة نوکرت همچو جعفر طیّار شجر طیّبة تویی زهرا تا أبد هستی ای شجر پُر بار مصطفایی ولی به قالب زن هم به رفتار و نیز در گفتار طفل بیت تو سیّد الشّهداء کودک توست سیّد الأبرار هرکه جان می دهد به یک نگهت بایدش خواند أفضل التّجار چمن کوچه باغ تو طوبی خار کوی تو أعظم الأشجار گر جمال خداست همسر تو تو جلالی به ایزد غفّار قطره ای از متانتت شب قدر ذرّه ای از شرافتت أسحار نه فقط روز، بلکه نیمه ی شب بوده ای در قنوت، مردم دار مفتخر از گدایی تو بلال بهره مند از غلامی ات عمّار باغ فردوس، بی رخت پائیز با رخ تو خزان، همیشه بهار جلوات تو لیلة الأسری خلواتت، مشارق الأنوار در طلوع سه گانه ات هر روز مرتضی داشت با خدا دیدار مهر تو در عروسی ات، بخشش رَخت شام زفاف تو إیثار منکران فضیلتت ملحد مشرکان کرامتت کفّار چادرت در سرای أهل یهود همچو پیغمبری است در أنظار نوکرانت همه أولی الألباب چاکرانت همه أولی الأبصار پدرت همچو تاج بر سر تو همچو آویز گردنت، کرّار پسرانت چو گوشواره ی تو در تلألؤ به از دُر شهوار پدر و مادرم به قربانت جان و مالم به مقدم تو نثار خون من فرش مقدمت ای دوست روی من خاک درگهت ای یار ای که آرد به جای شوهر تو جبرئیل از بهشت بر تو انار غوره ی باغ تو به از حلواست دل روح الأمین کند إظهار علم ما لا یکون به سینه ی توست شده از علم، جان تو سرشار ای که فرمود مصطفای عزیز در مقام تو مادر أحرار می رساند به جان من آسیب هر چه آرَد به فاطمه آزار مصطفی دیده از جهان پوشید تا بدان جا رسید آخر کار که دم أجر دادن أحمد دخترش سوخت در پس دیوار معنی، آخر چه سان مودّت بود أقربای رسول و شعله ی نار؟! بوسه گاه نبیّ أکرم را هبه کردند بر نوک مسمار "محمّد سهرابی" @Arshiv_Gholam
اگر ما در أمور فردی عقل را معتبر دانستیم، به این دلیل بود که عقل کشف واقعیّت می کند؛ أمّا در أمور إجتماعی هم می توان گفت خواست أکثريّت کاشف از حقیقت است؟...حتی اگر فرض کنیم که دو طرف (أقلیّت و أکثریّت) هر دو از روی عقلانیّت تصمیم می گیرند، باز هم دلیلی نداریم که رأی أکثریّت به حقیقت نزدیک تر است؛ زیرا إمکان دارد در طرف أقلیّت أفراد بسیار نخبه و فکوری وجود داشته باشد که رأی هر کدام از آن ها مساوی رأی هزار نفر باشد. در باب حساب إحتمالات باید هم به کمّیّت أفراد توجّه شود و هم به کیفیّت آن ها. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 145 @Arshiv_Gholam
وَ عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ حَفْصٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُحَسِّنُ الْخُلُقَ وَ تُسَمِّحُ الْكَفَّ وَ تُطَيِّبُ النَّفْسَ وَ تَزِيدُ فِي الرِّزْقِ وَ تُنْسِئُ فِي الْأَجَلِ. عَنْهُ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ خَطَّابٍ الْأَعْوَرِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): صِلَةُ الْأَرْحَامِ تُزَكِّي الْأَعْمَالَ وَ تَدْفَعُ الْبَلْوَى وَ تُنْمِي الْأَمْوَالَ وَ تُنْسِئُ لَهُ فِي عُمُرِهِ وَ تُوَسِّعُ فِي رِزْقِهِ وَ تُحَبِّبُ فِي أَهْلِ بَيْتِهِ فَلْيَتَّقِ اللَّهَ وَ لْيَصِلْ رَحِمَهُ. الكافي، ج‏2، ص 151 و 152 @Arshiv_Gholam
4_5983193531307525131.mp3
5.28M
🎙از عشق تو جانا دلدارم🎙 "کربلایی سیّد مهدی حسینی" @Arshiv_Gholam
10.mp3
4.81M
🎙حسّ خوب زندگی با تو میشه معنا حسین🎙 "کربلایی حسن عطایی" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯من خاک کف پای سگ کوی همانم کو خاک کف پای سگ کوی تو باشد🕯 😔مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)😔 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ الرِّضَا (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): صِلْ رَحِمَكَ وَ لَوْ بِشَرْبَةٍ مِنْ مَاءٍ وَ أَفْضَلُ مَا تُوصَلُ بِهِ الرَّحِمُ كَفُّ الْأَذَى عَنْهَا وَ صِلَةُ الرَّحِمِ مَنْسَأَةٌ فِي الْأَجَلِ مَحْبَبَةٌ فِي الْأَهْلِ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حَرِيزِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ فُضَيْلِ بْنِ يَسَارٍ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ (علیه السّلام): إِنَّ الرَّحِمَ مُعَلَّقَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِالْعَرْشِ تَقُولُ اللَّهُمَّ صِلْ مَنْ وَصَلَنِي وَ اقْطَعْ مَنْ قَطَعَنِي. الكافي، ج‏2، ص 151 @Arshiv_Gholam
باتوجّه به ویژگی های موضوع علوم انسانی، برای دست یابی به حقیقت در این عرصه چاره ای جز پذیرش کثرت گرایی روشی نداریم...انتخاب روش تابع نوع مسئله و موضوع است...این روش نیست که باید موضوع را تحدید کند، بلکه موضوع است که روش را تعیین می کند. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 67 تا 69 @Arshiv_Gholam
Moghadam-Rooz30Safar1395[03].mp3
13.3M
🎙ای گل بهارم دلیل انتظارم🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
شور_هیچ‌کسی‌جوابمونمیده.mp3
4.22M
🎙هیچ کی جوابمو نمیده🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔حجاب ده ها فلسفه دارد ولی بی حجابی یک فلسفه بیشتر ندارد🔔 "حضرت استاد فربهی" @Arshiv_Gholam
دموکراسی با دین قابل جمع نیست، به این معنا که؛ أوّلاً حتّی اگر به تمام احکام دین عمل شود، مبنای مشروعیّت این احکام [در دموکراسی] خواست مردم است و نه دستور خدا. ثانیاً دلیلی ندارد که همه مردم دین دار بخواهند به تمام احکام دین عمل شود. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 146 @Arshiv_Gholam
فَفِيمَا أَوْحَى اللَّهُ تَعَالَى إِلَى دَاوُدَ: يَا دَاوُدُ إِنِّي وَضَعْتُ خَمْسَةً فِي خَمْسَةٍ وَ النَّاسُ يَطْلُبُونَهَا فِي خَمْسَةٍ غَيْرِهَا فَلَا يَجِدُونَهَا، وَضَعْتُ الْعِلْمَ فِي الْجُوعِ وَ الْجَهْدِ وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي الشِّبَعِ وَ الرَّاحَةِ فَلَا يَجِدُونَهُ وَ وَضَعْتُ الْعِزَّ فِي طَاعَتِي وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي خِدْمَةِ السُّلْطَانِ فَلَا يَجِدُونَهُ وَ وَضَعْتُ الْغِنَى فِي الْقَنَاعَةِ وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي كَثْرَةِ الْمَالِ فَلَا يَجِدُونَهُ وَ وَضَعْتُ رِضَائِي فِي سَخَطِ النَّفْسِ وَ هُمْ يَطْلُبُونَهُ فِي رِضَى النَّفْسِ فَلَا يَجِدُونَهُ وَ وَضَعْتُ الرَّاحَةَ فِي الْجَنَّةِ وَ هُمْ يَطْلُبُونَهَا فِي الدُّنْيَا فَلَا يَجِدُونَهَا. عدة الداعي و نجاح الساعي، ص 179 @Arshiv_Gholam
4_434343776287195510.mp3
4.56M
🎙یاأباعبداللّه دیگه از جدایی سیرم🎙 "کربلایی حبیب عبداللّهی" @Arshiv_Gholam
03_گروه_صدابرداری_صوت_الحزین_093947033471.mp3
7.69M
🎙وقتی که دلتنگ میشم از تموم دنیا🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ غَيْرِ وَاحِدٍ عَنْ زِيَادٍ الْقَنْدِيِّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): إِنَّ الْقَوْمَ لَيَكُونُونَ فَجَرَةً وَ لَا يَكُونُونَ بَرَرَةً فَيَصِلُونَ أَرْحَامَهُمْ فَتَنْمِي أَمْوَالُهُمْ وَ تَطُولُ أَعْمَارُهُمْ فَكَيْفَ إِذَا كَانُوا أَبْرَاراً بَرَرَةً. الكافي، ج‏2، ص 155 @Arshiv_Gholam
تفاوت مردم سالاری دینی با دموکراسی غربی در این است که أوّلاً در حکومت اسلامی حقّ إنتخاب مردم یک حقّ طبیعی نیست؛ بلکه حقّی إعطایی است که از ناحیه خداوند متعال به مردم إعطاء می شود...ثانیاً چهارچوب دموکراسی غربی توسّط مردم تعیین می شود، ولی چهارچوب مردم سالاری دینی توسّط خداوند متعال تعیین می گردد...أمّا مزیّت مردم سالاری دینی بر دموکراسی غربی آن است که این مردم سالاری از طرفی منافع دموکراسی غربی را داراست، یعنی از دیکتاتوری جلوگیری می کند و از طرف دیگر معایب آن را هم فاقد است، یعنی در مسیر معنویت و سعادت بشر حرکت می کند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 147 @Arshiv_Gholam
Fadaeian_Haftegi_971006_4.mp3
15.67M
🎙منم اوم حسرتی حرم ندیده🎙 "کربلایی سیّد رضا نریمانی" @Arshiv_Gholam
2017-12-31 141057.mp3
5.77M
🎙میون شلوغی شهر🎙 "حاج سیّد مهدی میرداماد" @Arshiv_Gholam
چه خوب است آب و هوایی که دارید همیشه بهشت است جایی که دارید إلهی روی خلوتی هم نبیند شلوغی این کوچه هایی که دارید مجال عرق ریختن هم ندادید به پیشانی این گدایی که دارید نمی خواهم أصلاً بفهمم که ما را کجا می برد ردّ پایی که دارید همین که شما می بریدم، یقیناً شبی می رسم تا خدایی که دارید از امروز نامه رسان حسین است پر فطرس بینوایی که دارید برایم هوای بهشتی بالا حرام است با کربلایی که دارید شما با خدا با خدا با خدایید و من با شمایم شمایی که دارید مرا خیمه کربلا می نویسید دخیل حسینیه ها می نویسید دل بی قرار إختیاری ندارد أسیر است و راه فراری ندارد مقامات عاشق فنا می پذیرد اگر هم بمیرد مزاری ندارد کسی که بنا نیست بی سر بمیرد چه بهتر دل بی قراری ندارد دل بی حسین أصل و فرعش زیادی است شبیه درختی که باری ندارد فرشته چرا؟ خوش به حال من و تو ملک آن چه را که تو داری ندارد دل بی حسین از گِل بدترین هاست دل بی حسین إعتباری ندارد بُوَد ذکر سجّاده هر فقیری أمیری حسینٌ فنِعم الأمیری همه زیر پایند و بالا حسین است همه قطره هستند و دریا حسین است چه رسم خوشی که زمان تولّد کلام نخستین ما یا حسین است حسن یا علی فاطمة یا محمّد تجلّی این چهار تن با حسین است حسن هم حسین است، علی هم حسین است محمّد حسین است و زهرا حسین است همین که به جز عشق چیزی نگفتیم تجلّی "لا ذکرَ إلّا حسین" است گنه کارها نیز ترسی ندارند قیامت اگر دست آقا حسین است شه عالمینیم، الحمدللّه غلام حسینیم، الحمدللّه ندیدم کسی را گدایش نباشد مسلمانِ یاربّنایش نباشد مسیر تکامل یقیناً محال است اگر کربلا إنتهایش نباشد برای جهنّم چه خوب است، هر که حسین بن زهرا برایش نباشد مگر می شود؟ نه،نه إمکان ندارد خدا باشد و کربلایش نباشد خدایی که دار و ندارش حسین است مگر می شود خون بهایش نباشد؟ یقین کشتی او نجاتی ندارد اگر خواهرش ناخدایش نباشد حسین آمد و بال ها گریه کردند تمامی گودال ها گریه کردند پر ما کجا؟ وسعت آسمانت؟ پریدن کجا؟ قبّه ی لامَکانت؟ حسن هم به پای تو قد راست می کرد أدب داشت، پیشت امام زمانت تو بالا نشینی، چگونه نباشد سر شانه های پیمبر مکانت؟ تویی سنّت هفت تکبیر إحرام نبیّ منتظر شد بچرخد زبانت شما هر دو در حالت إرتزاقید اگر می گذارد دهان بر دهانت خدا بهتر از تو ندارد اگر داشت یقین کن که می داد روزی نشانت خداوند مثل تو دیگر ندارد شبیه تو دارد اگر، خب بیارد من و سال ها جستجویت، حسین جان من و منّت گفتگویت، حسین جان مگر می شود من به پایت نیفتم من و سجده بر خاک کویت حسین جان من عادت ندارم شبی بی تو باشم من و هیئت کو به کویت حسین جان گلوی تو عادت به نیزه ندارد به قربان زیر گلویت، حسین جان چقدر آه گفتی جوابت ندادند چقدر آب گفتی و آبت ندادند "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
توثیقات عالمان رجالی مستند به شنیدن از مشایخ تا زمان راوی بوده و یا آن ها را در کتاب های عالمان متقدّم برخودشان دیده اند. استاد اکبر ترابی شهرضایی پژوهشی در علم رجال، ص 68 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ صَفْوَانَ الْجَمَّالِ قَالَ: وَقَعَ بَيْنَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) وَ بَيْنَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ كَلَامٌ حَتَّى وَقَعَتِ الضَّوْضَاءُ بَيْنَهُمْ وَ اجْتَمَعَ النَّاسُ فَافْتَرَقَا عَشِيَّتَهُمَا بِذَلِكَ، وَ غَدَوْتُ فِي حَاجَةٍ فَإِذَا أَنَا بِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) عَلَى بَابِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْحَسَنِ وَ هُوَ يَقُولُ يَا جَارِيَةُ قُولِي لِأَبِي مُحَمَّدٍ يَخْرُجُ قَالَ فَخَرَجَ فَقَالَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ مَا بَكَّرَ بِكَ فَقَالَ إِنِّي تَلَوْتُ آيَةً مِنْ كِتَابِ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) الْبَارِحَةَ فَأَقْلَقَتْنِي قَالَ وَ مَا هِيَ؟ قَالَ قَوْلُ اللَّهِ (جَلَّ وَ عَزَّ) ذِكْرُهُ "الَّذِينَ يَصِلُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَ يَخافُونَ سُوءَ الْحِسابِ" فَقَالَ صَدَقْتَ لَكَأَنِّي لَمْ أَقْرَأْ هَذِهِ الْآيَةَ مِنْ كِتَابِ اللَّهِ (جَلَّ وَ عَزَّ) قَطُّ فَاعْتَنَقَا وَ بَكَيَا. وَ عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ‏ (علیه السّلام) إِنَّ لِيَ ابْنَ عَمٍّ أَصِلُهُ فَيَقْطَعُنِي وَ أَصِلُهُ فَيَقْطَعُنِي حَتَّى لَقَدْ هَمَمْتُ لِقَطِيعَتِهِ إِيَّايَ أَنْ أَقْطَعَهُ أَ تَأْذَنُ لِي قَطْعَهُ؟ قَالَ إِنَّكَ إِذَا وَصَلْتَهُ وَ قَطَعَكَ وَصَلَكُمَا اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) جَمِيعاً وَ إِنْ قَطَعْتَهُ وَ قَطَعَكَ قَطَعَكُمَا اللَّهُ. الكافي، ج‏2، ص 155 @Arshiv_Gholam
Moghadam-13970524[03].mp3
7.7M
🎙در خونت نوکری میکنم عزّت میخرم🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam