eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
248 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙کنار تو خوش گذشت🎙 🔰 کربلایی امین قدیم 💠وَ رَوَوْا فِي غَيْرِ اَلْكُتُبِ اَلْمَشْهُورَةِ قِرَاءَةَ اَلدُّعَاءِ اَلتَّالِي عِنْدَ تَحْوِيلِ اَلسَّنَةِ كَثِيراً، وَ قَالَ بَعْضُهُمْ بِقِرَاءَتِهِ ۳۶۰ مَرَّةً: 🔻يَا مُحَوِّلَ اَلْحَوْلِ وَ اَلْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ اَلْحَالِ. وَ بِرِوَايَةٍ أُخْرَى: يَا مُقَلِّبَ اَلْقُلُوبِ وَ اَلْأَبْصَارِ يَا مُدَبِّرَ اَللَّيْلِ وَ اَلنَّهَارِ يَا مُحَوِّلَ اَلْحَوْلِ وَ اَلْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَى أَحْسَنِ اَلْحَالِ. 📜زاد المعاد ج ۱، ص ۳۲۶ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ما چرا اینجوری شدیم؟🎥 🔰 استاد محمّد میرزامحمّدی 💠وَ رَوَى أَبُواَلصَّلْتِ اَلْهَرَوِيُّ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى اَلرِّضَا (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فِي آخِرِ جُمُعَةٍ مِنْ شَعْبَانَ فَقَالَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): يَا أَبَااَلصَّلْتِ إِنَّ شَعْبَانَ قَدْ مَضَى أَكْثَرُهُ وَ هَذَا آخِرُ جُمُعَةٍ فِيهِ، فَتَدَارَكْ فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ تَقْصِيرَكَ فِيمَا مَضَى مِنْهُ وَ عَلَيْكَ بِالْإِقْبَالِ عَلَى مَا يَعْنِيكَ، وَ أَكْثِرْ مِنَ اَلدُّعَاءِ وَ اَلاِسْتِغْفَارِ، وَ تِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ وَ تُبْ إِلَى اَللَّهِ مِنْ ذُنُوبِكَ لِيُقْبِلَ شَهْرُ اَللَّهِ إِلَيْكَ وَ أَنْتَ مُخْلِصٌ لِلَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) وَ لاَ تَدَعْ أَمَانَةً فِي عُنُقِكَ إِلاَّ أَدَّيْتَهَا وَ لاَ فِي قَلْبِكَ حِقْداً عَلَى مُؤْمِنٍ إِلاَّ نَزَعْتَهُ، وَ لاَ ذَنْباً أَنْتَ مُرْتَكِبُهُ إِلاَّ أَقْلَعْتَ عَنْهُ، وَ اِتَّقِ اَللَّهَ وَ تَوَكَّلَ عَلَيْهِ فِي سِرِّ أَمْرِكَ وَ عَلاَنِيَتِهِ، وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اَللّٰهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اَللّٰهَ بٰالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اَللّٰهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْراً، وَ أَكْثِرْ مِنْ أَنْ تَقُولَ فِيمَا بَقِيَ مِنْ هَذَا اَلشَّهْرِ: «اَللَّهُمَّ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لَنَا فِيمَا مَضَى مِنْ شَعْبَانَ، فَاغْفِرْ لَنَا فِيمَا بَقِيَ مِنْهُ»، فَإِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُعْتِقُ فِي هَذَا اَلشَّهْرِ رِقَاباً مِنَ اَلنَّارِ لِحُرْمَةِ شَهْرِ رَمَضَانَ. 📜زاد المعاد ج ۱، ص ۶۵ @Arshiv_Gholam
🔰مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ رُشَيْدٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔻مَنْ قَرَأَ الْقُرْآنَ فَهُوَ غَنِيٌّ وَ لَا فَقْرَ بَعْدَهُ وَ إِلَّا مَا بِهِ غِنًى. 📜الكافي، ج‏2، ص 605 @Arshiv_Gholam
📌هى نگوييد كه «ملّت با من است»، «ملّت با من است». ملّت با اسلام است. نه با من است و نه با شما و نه با ديگرى. من اگر يك كلمه‏اى بر خلاف اسلام بگويم، همين ملّت مى‏ريزند و من را از بين مى‏برند. ملّت اسلام را مى‏خواهد. ملّت شخص نمى‏خواهد. شخص‏پرست‏ نيست ملّت. ملّت مى‏خواهد كه قوانين اسلام در اين مملكت پياده بشود. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 371 و 372 @Arshiv_Gholam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سئوال⁉️ سلام علیکم استاد إن شاء اللّه عازم راهیان نور هستیم، لطفاً توصیه‌ای برای استفاده هرچه بهتر از این سفر معنوی بفرمایید. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
📝 در روزگار رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) کتاب و سنّت مکتوب نشده بوده‌اند. بله، کتاب مکتوب بوده، أمّا نه به صورتی که ما امروز می‌شناسیم...سنّت أصلاً مکتوب نشده بود، نه به طور پراکنده مثل قرآن و نه به هیچ شکل دیگر. سنّت در حالی که منبع دوّم اسلام بود، فقط در سینه مسلمانان آن روزگار نگه داشته شده بود. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 154 @Arshiv_Gholam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تو از قلب علی دلبازتر جایی نمی‌خواهی🎥 🔰 کربلایی علی کرمی ❤️‍🔥زمان غسل تو حرف از قلاف زد بازو... @Arshiv_Gholam
علمداری که یک لشگر به غارت برد مشکش را💔 دم دروازه‌ شامی‌ها درآوردند اشکش را😔 @Arshiv_Gholam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جنگ ارزی آرژانتین🎥 ⭕️ آمریکا چگونه با جنگ ارزی، اقتصاد آرژانتین را نابود کرد؟ ⚠️تا انتهاء ببینید... @Arshiv_Gholam
🔰بخشی از کتاب پانزده گفتار 📌موضوع: دفاع از "13" ⏳سخنرانی شهید مطهّری در روز ۱۶ فروردین ۱۳۴۹ 🔻ما اگر بخواهيم از اين نحس خارج شويم چه بايد بكنيم؟ آيا برويم بيرون شهر، سبزه ‏ها را گره بزنيم تا از نحسى خارج شويم؟! با سمنو پختن از نحسى خارج مى‏شويم؟! با سبزه را در روز سيزده از خانه بيرون ريختن از نحسى خارج مى‏شويم؟! بيچاره! چرا خانه‏ ات را در اين روز رها مى‏كنى و مى‏روى به الدنگى؟! از خودت بيرون بيا، از اين رفتار زشت خودت بيرون بيا، از اين عادات زشتت بيرون بيا، از اين أفكار زشت خودت خارج شو، از اين ملكات كثيف و پليدى كه گرفتارش هستى خارج شو. آيا تو با آن كارها از نحوست بيرون مى‏آيى؟! "13" چه گناهى دارد؟ خانه و زندگيت چه گناهى دارد؟ از سمنو چه كارى ساخته است؟! از سبزه گره زدن چه كارى ساخته است؟! 💠 به خدا ننگ اين مردم است كه روز سيزده را به عنوان سيزده بدر [بيرون‏] مى‏روند؟ من نمى‏فهمم آنهايى كه اسم تنوير أفكار و پرورش أفكار روى كار خودشان مى‏گذارند چرا يك كلمه نمى‏گويند؟! بعضى برعكس، ترويج و تشويق مى‏كنند! استاد شهید مرتضی مطهّری 📚مجموعه ‏آثار استاد شهيد مطهّرى، ج‏25، ص 406 و 407 @Arshiv_Gholam
📖 در دو جاى از قرآن كريم از روز نحس سخن رفته است، ولى نه به معنى و مفهوم امروزى. 1⃣ در سوره حم فصّلت، آيه ۱۶، درباره قوم عاد مى‏فرمايد «فأرسَلنا عَليهم ريحاً صَرصَراً فى أيّامٍ نَحِساتٍ» 2⃣ أيضاً در سورة القمر مى‏فرمايد «إنّا أرسَلنا عَليهم ريحاً صَرصَراً فى يَومِ نَحسٍ مُستَمِرٍّ» 🔺ولى مقصود از اين نُحوسَت، نُحوسَت زمانى نيست كه مثلًا چون روز سيزده بود بر آن‌ها نحس شد، بلكه قرآن به صراحت منشأ عذاب آن‌ها را أفكار و عقايد و ملكات و أعمال خود آنها مى‏داند. 🔔در تفسير «نحس» دو نحوه گفته شده است: 🔹يكى اينكه سرد بود يا تيره و غبارآلود بود، 🔹ديگر اينكه شوم بود، 🔸و بنا بر تفسير دوّم يعنى روزى كه به واسطه نزول عذاب بر آن‌ها و ديدن كيفر أعمالشان روز نحسى شد. 💡عَلي‌هذا هر انسانى كه به كيفر عمل خود گرفتار است و هر ملّتى كه به كيفر عمل خود گرفتار است، مانند ما، به مصداق قول خداوند: «قُل هُو القادِرُ عَلى أن يَبعَثَ عَلَيكم عَذاباً مِن فَوقِكم أو مِن تَحتِ أرجُلِكم أو يَلبِسَكم شِيَعاً و يُذيقَ بَعضَكم بَأسَ بَعضٍ» در أيام نحسات بسر مى‏برد. ⭕️ ما اين نحوست را به چه وسيله بايد بريزيم؟ آيا با صحرا رفتن و سبزه گره زدن و سمنو پختن مى‏توانيم اين نحوست را دور بريزيم؟ سيزده بدر ما چه جور بايد باشد؟ سيزده بدر واقعى ما اين است كه از خودمان بيرون بياييم، از خانه ‏هاى تنگ و تاريك أفكار خرافى خودمان به صحراى دانش و بينش خارج شويم، از ملكات پست خودمان خارج شويم، از أعمال زشت خودمان كه مانند تار عنكبوت دور ما تنيده است خارج شويم. استاد شهید مرتضی مطهّری (رحمه اللّه) 📚يادداشت‏ها، ج‏6، ص 130 و 131 @Arshiv_Gholam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥اول فروردین هیچ خبری نیست🎥 🔰 آیت اللّه جوادی آملی (حفظه اللّه) 📌هر کسی یک سالی دارد... 💠 آن‌هایی که اهل راه هستند، ماه رمضان اوّل سالشان است... @Arshiv_Gholam
📣 برای اولین بار در علوم حوزوی ⚜️مسابقات آنلاین علمی جناح کوییز⚜️ 📚صرف و نحو و منطق و فقه و اصول و... 🔻دانسته های تخصّصی خودت رو تو رقابت های آنلاین به چالش بکش و تقویت کن رقابت کن🥇،آموزش ببین🧠، جایزه بگیر🏆 📌برای دانلود میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 👇👇👇 🌐http://mbparnian.ir/Share/Direct?referralCode=zfLNFe4lUGMGLHOHWP2Og @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آموزش جامع کارگاهی مستندسازی 🔸ترم بهار ۱۴۰۲ 🍃دوره آموزش حضوری 🍂 ویژه آقایان و بانوان به صورت مجزا 🔹 استاد عبدالحسین بدرلو 🔺 ظرفیت محدود 💠 ثبت نام دوره حضوری آقایان👇 🌐 https://school.toluehagh.ir/msmb02 💠 ثبت نام دوره حضوری بانوان👇 🌐 https://school.toluehagh.ir/msb02 @Toluehagh_ir @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
💥بورژوا ها مخالف دو گروه بودند؛ فئودال ها و اربابان کلیسا. 🔹این گروه که رشدشان معلول رشد اقتصادی جامعه غربی بود، برای ترقّی و افزایش درآمد خود با آموزه های کلیسا مخالفت کردند؛ زیرا تا زمانی که ثروت، مذموم تلقّی شود و فرد در حدّ نیاز، مجاز به کسب آن باشد و نیز تا زمانی که اصالت با آخرت باشد نه دنیا، نمی‌توان انتظار ثروت بسیار و تراکم سرمایه را داشت، و این مخالفت هدف بورژواها بود. استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۷۳ و ۷۴ @Arshiv_Gholam
🌹یادِ تو یادِ گناه از دل هر کس برده روزهایی که به یاد تو می‌افتم عیدند🌹 «حسن معارف وند» @HassanMaarefvand @Arshiv_Gholam
💐تو بیایی، همۀ ثانیه‌ها، ساعت‌ها از همین روز، همین لحظه، همین دم، عیدند💐 «قیصر امین پور» @Arshiv_Gholam
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آقامو برگردون🎥 🔰 کربلایی هادی خادم حسینی 🕯ساعت های آخر سال ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سئوال⁉️ سلام تبریک اعیاد ماه شعبان من سعی می‌کنم با همه خوش اخلاق و مهربان باشم، ولی متأسّفانه با همسرم خیلی زود عصبانی میشم. اشتباهاتشون برام خیلی بزرگ به نظر میاد و زود از کوره در میرم. گاهی حرف و جواب‌های سبک و تندی بهشون میدم، ولی بعد خیلی ناراحت می‌شوم و إستغفار می‌کنم. ولی باز همین مورد هر روز تکرار میشه. خیلی ناراحتم دوست ندارم اینطوری رفتار کنم. کلّاً صبرم کم شده. لطفاً راهنماییم کنید. سپاسگزارم ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
📌قانون معيّن شده است. نمى‏شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مى‏كنى قانون را قبول ندارى! قانون تو را قبول ندارد. نبايد از مردم پذيرفت، از كسى پذيرفت، كه ما شوراى نگهبان را قبول نداريم. نمى‏توانى قبول نداشته باشى. مردم رأى دادند به اين‌ها، مردم شانزده ميليون تقريباً يا يك قدرى بيشتر رأى دادند به قانون اساسى. مردمى كه به قانون اساسى رأى دادند، منتظرند كه قانون اساسى اجرا بشود؛ نه هر كس از هر جا صبح بلند مى‏شود بگويد من شوراى نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسى را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئيس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه بايد مقيد به اين باشيد كه قانون را بپذيريد، و لو بر خلاف رأى شما باشد. 💎 بايد بپذيريد، براى اينكه ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراى نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست، ميزان است كه همه ما بايد بپذيريم. من هم ممكن است با بسيارى از چيزها، من كه يك طلبه هستم، مخالف باشم؛ لكن وقتى قانون شد [تصويب‏]، خب ما هم مى‏پذيريم‏. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 377 @Arshiv_Gholam
📝 تجربه اسلامی کجرو [منحرف] به حتم روزی سقوط می کند؛ چرا که کجرو است. تجربه کجرو هرچند اسلامی باشد، باید یک روزی سقوط‌ کند...این تجربه یک روزی سقوط می‌کند و تجربه‌ای دیگر که آشکارا اهل کفر است، جای آن را می‌گیرد. وقتی این تجربه کفرآمیز آشکار از راه می‌رسد، با امّتی سست رویارو می‌شود که در برابر کفر هرگز پایدار نیست. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 156 @Arshiv_Gholam
اگر سنگِ مسی را کوه زر کردم ضرر کردم اگر اینگونه خود را معتبر کردم ضرر کردم من از “اِلّا جمیلا”یی که زینب گفت دانستم به غیر از پرچمت هر جا نظر کردم ضرر کردم منم آن تاجرِ یوسف فروشی که نفهمیدم در این بازار سودی هم اگر کردم ضرر کردم مرا جز بی قراری در هوای تو، قراری نیست به جز خاک تو هر خاکی به سر کردم، ضرر کردم برایم دشمنی با دشمنانت منفعت‌ها داشت اگر از دوستان تو حذر کردم، ضرر کردم لَفِی خُسری که حق گفته بُوَد توصیف حال من که هر لحظه بدون روضه سر کردم کردم به غیر از خاطراتِ راه تو، ورد زبانم نیست به غیر از کربلا، هر جا سفر کردم ضرر کردم نکیر و منکر از من هر چه پرسیدند یادم رفت به جز نام تو هر نامی ز بر کردم ضرر کردم @Arshiv_Gholam
از نظر تاریخی، نخستین زمینه‌های مقابله با دین در اقتصاد ظاهر و سکولاریزاسیون و غیردینی شدن از مسائل مالی آغاز شد، و رشد مسائل مسائل مالی تأثیر مهمّی در روند سکولاریسم داشته است. استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۷۵ @Arshiv_Gholam