149.2K
🔰سئوال⁉️
سلام
بنده طلبه درس خارج هستم، ولی هنوز ملبّس نشدم. چون میترسم نتونم از عهده مسئولیت سنگینی که داره بر بیام و آبروی دین را ناخواسته ببرم.
همچنین چون شخصیتاً آدم درونگرایی هستم، نه اهل منبر رفتن هستم، نه تبلیغ.
لطفاً راهنماییم کنید. وظیفم چیه؟
✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)...
#صوت
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
#عمامه_گذاری
#تلبس
#لباس_روحانیت
#طلبگی
#درون_گرایی
@faghihiseyyedahmad
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌بايد ما با اسم گول نخوريم، ببينيم چه مىكند، ببينيم سابقه اين چيست، ببينيم كتابهايى كه اينها مىنويسند محتوايش چيست، ببينيم تبليغاتى كه اينها مىكنند چه تبليغ مىكنند؟
🔵 مجرّد اينكه بگويد من مسلمم كه فايده ندارد با ادّعا. الآن همه مىگويند ما مسلميم، همه مىگويند ما انقلابىايم، كسى نيست كه بگويد من انقلابى نيستم، هر كه مىگويد من انقلاب را درست كردهام.
امام خمینی (رحمه اللّه)
📔صحيفه امام، ج12، ص 464
#کتاب
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📈همانطور که میدانید فقه از لحاظ کیفی پیشرفت کرده است، أمّا از لحاظ کمّی پیشرفتی نداشته است. از لحاظ کیفی پیشرفت کرده است؛ زیرا شیوههای استنباط عمیقتر و روشهای تفکّر فقهی دقیقتر شده و عمق علمی فقهی شکوه ویژهای پیدا کرده است، أمّا از لحاظ کمّی پیشرفتی نداشته است؛ چرا که فقه همچنان در همان محدوده معیّنی که از هزار یا صدها سال پیش در آن بحث و پژوهش شده است، کار میکند. همچنان به همان محدوده بسته مشکلات انسان میپردازد. همچنان فقه با آیینه صدها سال پیش به این جهان نگاه میکند و سپس برای آنها راهکار و درمان ارائه میدهد.
🏷 می توانیم بگوییم پیشرفت در فقه عمودی بوده است، نه افقی. کیفی بوده است، نه کمّی. یعنی فقط به شکل عمودی عمق پیدا کرده، أمّا در افق گسترشی نداشته است.
🪞تا زمانی که فقه از لحاظ کمّی توسعه پیدا نکند، و به طور افقی گسترش نیابد، نمیتواند دین اسلام را با همه جامعیت و فراگیری آن به ظهور برساند و قادر نیست ویژگیها و قدرت و ظرفیت اسلام را برای حلّ مشکلات امروز بشر نشان دهد و نمیتواند اسلام را در چهرهای به نمایش بگذارد که توجّه امّت را به خود جلب کند...
💠 بنابراین، یکی از ضرورتهای جایگاه اسلامی ما و نیز یکی از ضرورتهای اهداف بزرگی که پیش رو داریم، تبدیل پیشرفت کیفی به پیشرفت کمّی است.
🛎 البته منظور از تبدیل این نیست که ما به آن پیشرفت های کیفی نیازی نداریم، بلکه باید از آن پیشرفتهای کیفی بهره بگیریم و از آنها برای گسترش کمّی و توسعه عرضی و افقی استفاده کنیم تا صورت و ظاهر فقه با دین مطابق و هماهنگ شود.
استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه)
📖 حوزه و بایستهها، ص ۴۷ و ۴۸
#کتاب
#حوزه_و_بایسته_ها
#شهید_صدر
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فقط یه لحظه مرا پشت در تجسّم کن🎥
🔰 کربلایی علی کرمی
🪔 حرم شلوغ که شد لطف کن مرا گم کن...
#فیلم
#مناجات
#علی_کرمی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔑 راهکار دیگر جبهه طاغوت، برای تحریف دین، مشتبه کردن امور برای مردم و درهم کردن حق و باطل است. 📌يا
🏷 پروژه تحریف پیامبر...
🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان
#عکس
#تحریف
#رسول_الله
#سخن
#دشمن_شناسی
#استاد_طباخیان
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
@m_mahdi_tabakhian
شیخ غلامعلي بدرلو
5⃣ پیامبر کارهای لغو و بیهود و سبک و بعضاً شبههناک انجام میدهد و هیبت او کمتر از عمر است (شیاطین ا
7⃣ پیامبر را سحر میکنند، تا جایی که ادراک معمولی خود را از دست میدهد:
📌عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: سُحِرَ النَّبِيُّ (صلى الله عليه و سلم)، حتى كان يخيل إليه أنه يفعل الشيء و ما يفعله، حتى كان ذات يوم دعا و دعا، ثم قال: (أشعرت أن الله أفتاني فيما
فيه شفائي، أَتَانِي رَجُلَانِ: فَقَعَدَ أَحَدُهُمَا عِنْدَ رَأْسِي وَالْآخَرُ عند رجلي، فقال أحدهما للآخر: مَا وَجَعُ الرَّجُلِ؟ قَالَ: مَطْبُوبٌ، قَالَ: وَ مَنْ طبه؟ قال: لبيد ابن الأعصم، قال: فيما ذا؟ قال: في مشط و مشاقة وَ جُفِّ طَلْعَةٍ ذَكَرٍ، قَالَ: فَأَيْنَ هُوَ؟ قَالَ: في بئر ذروان). فخرج إليها النَّبِيَّ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ) ثُمَّ رَجَعَ، فقال لعائشة حين رجع: (نخلها كأنه رؤوس الشياطين). فقلت: استخرجته؟ فقال: (لا، أما أنا فقد شفاني الله، وخشيت أن يثير ذلك على الناس شرا). ثم دفنت البئر. (صحيح البخاري، ج3، ص 1192)
8⃣ پیامبر در دریافت وحی شکّ دارد و همسر او باید به او تذکّر بدهد. خود پیامبر فرشته وحی را تشخیص نمیدهد:
📌حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ شَدَّادٍ، قَالَ: [اتى جبريل محمدا (صلي الله عليه و سلم)، فَقَالَ: يَا مُحَمَّدُ، اقْرَأْ؟ فَقَالَ: مَا أَقْرَأُ؟ قَالَ: فَضَمَّهُ، ثُمَّ قَالَ: يَا مُحَمَّدُ، اقْرَأْ، قَالَ: مَا أَقْرَأُ؟ قَالَ: فَضَمَّهُ، ثُمَّ قَالَ: يَا مُحَمَّدُ، اقْرَأْ، قَالَ: وَمَا أَقْرَأُ؟ قَالَ: «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ. خَلَقَ الْإِنْسانَ مِنْ عَلَقٍ» حَتَّى بَلَغَ «عَلَّمَ الْإِنْسانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ» ، قَالَ: فَجَاءَ إِلَى خَدِيجَةَ، فَقَالَ: يَا خَدِيجَةُ، مَا أَرَانِي إِلا قَدْ عُرِضَ لِي، قَالَتْ: كلا وَاللَّهِ مَا كَانَ رَبُّكَ يَفْعَلُ ذَلِكَ بِكَ،] مَا أَتَيْتَ فَاحِشَةً قَطُّ قَالَ: فَأَتَتْة خَدِيجَةُ وَرَقَةَ بْنَ نَوْفَلٍ فَأَخْبَرَتْهُ الْخَبَرَ، فَقَالَ: لَئِنْ كُنْتِ صَادِقَةً، إِنَّ زَوْجَكِ لَنَبِيٌّ، وَلَيَلْقَيَنَّ مِنْ أُمَّتِهِ شِدَّةً، وَلَئِنْ أَدْرَكْتُهُ لأُومِنَنَّ بِهِ. قَالَ: ثُمَّ أَبْطَأَ عَلَيْهِ جِبْرِيلُ، فَقَالَتْ لَهُ خَدِيجَةُ: مَا أَرَى رَبَّكَ إِلا قَدْ قَلاكَ، قَالَ: فَأَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ: «وَالضُّحى وَاللَّيْلِ إِذا سَجى مَا وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَ ما قَلى. (تاريخ الطبري، تاريخ الرسل والملوك، وصلة تاريخ الطبري، ج2، ص 299)
⭕️ ادامه دارد...
#سخن
#خلاصه_منبر
#سخنرانی
#منافقین
#نفاق
#تحریف_دین
#دشمن_شناسی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
109.6K
🔰سئوال⁉️
با سلام خدمت استاد عزیز
مریض احوالم متأسفانه چند ماهه، افت فشار عصبی دارم، پر از اضطرابم، از زندگی افتادم.
چه دستوری میفرمایید؟
✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)...
#صوت
#سخنرانی
#استاد_فقیهی
#اضطراب
#استرس
#بیماری
@faghihiseyyedahmad
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌من خوف اين را دارم كه بعضى از اين معمّمينى كه در بين روحانيون، خودشان را جا زدهاند و خرابكارى دارند مىكنند، در بعض از جاهايى كه اينها يك چيزى دستشان آمده است، من خوف اين را دارم كه اينها چهره اسلام را برگردانند از آن كه هست.
🔦 من به روحانيين ايران مىگويم به اينكه، اين اشخاصى كه خودشان را جا زدند يا رفتند در كميته يا رفتند در كجا، اين اشخاص را شما به مردم معرفى كنيد كه اينها ربطى به ما ندارند.
امام خمینی (رحمه اللّه)
📔صحيفه امام، ج12، ص 468
#کتاب
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰در ادامهی دستورالعملها...
▪️سيّم ترك مباحات است در غير مقدار لزوم و ضرورت،
🔻اگرچه شارع مقدّس خيلى چيزها را مباح كرده براى اغنياء، أمّا چون در باطن ميل ندارد بنده او مشغول به غير او باشد از امورات دنيويه و لذا خوب است بنده هم نظراً به ميل مولى اين مزخرفات را تماماً يا بعضها ترك نمايد، اگرچه حرام نباشد ارتكاب به آنها، اقتداء بالنّبيّين (عليهم السّلام) و تأسّيا بالائمّة الطّيّبين الطّاهرين (صلوات اللّه عليهم اجمعين).
📜تذكرة المتقين، ص 89
#کتاب
#تذکره_المتقین
#شیخ_محمد_بهاری
https://eitaa.com/Arshiv_Gholam