👀 فضل بن شادان قمّی، متوفّی ۴۲۰، از قول عایشه نقل میکنه زمانی که خلیفه اوّل تو بستر بیماری افتاده بود (همون مرضی که باهاش مُرد) مولا اومد پیش أبوبکر. عایشه میگه تو مدّتی مولا بیاد و بره پدرم خیره شده بود به مولا. چشم از مولا برنمیداشت. بعد که مولا رفت، به بابام گفتم چرا اینجوری زل زده بودی به مولا؟ گفت چون از پیامبر شنیدم نگاه کردن به صورت علیّ (علیه السّلام) عبادته...
🔻حَدَّثَتْنِي عَائِشَةُ قَالَتْ:
دَخَلَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع عَلَى أَبِي فِي مَرَضِهِ الَّذِي (قَبَضَهُ اللَّهُ تَعَالَى) فِيهِ، فَجَعَلَ [أَبِي] يَنْظُرُ إِلَيْهِ فَمَا يُزِيغُ بَصَرَهُ عَنْهُ، فَلَمَّا خَرَجَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع قُلْتُ يَا أَبَةِ رَأَيْتُكَ تَنْظُرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَمَا تُزِيغُ بَصَرَكَ عَنْهُ، قَالَ يَا بُنَيَّةُ قَدْ فَعَلْتُ هَذَا لِأَنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ ص يَقُولُ النَّظَرُ إِلَى وَجْهِ عَلِيٍّ عِبَادَةٌ.
📜مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ص 151 و 152
📎پ،ن: بنویس آخرین عبادتمون تو این دنیا نگاه کردن به صورتت باشه مولا...
#حدیث
#سخن
#رسول_الله
#امام_علی
#فضائل
#مئة_منقبة
#نگاه_به_صورت_مولا
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
سائلت بر دری از درب تو بهتر نزده
پشت در مانده ولیکن در دیگر نزده
خوبی مرغ زبان بسته و پربسته تو
به همین است که جای دگری پرنزده
روی در خون سرانگشت مرا میبینی؟!
خانهات را کسی اندازه من در نزده
حقّش این است به دامان تو دستش نرسد
آنکه بوسه به کف گیوه قنبر نزده
گر به زهرا برسد نامه ما نیست غمی
هر کسی بچّهی بد را زده مادر نزده
آنچنان سوختهام از سر شب تا حالا
غیر پروانه به من هیچکسی سر نزده
محملت منبر پیغمبریات بود؛ نبود؟
بر روی ناقه کسی مثل تو منبر نزده
تیر تو گریهی تو نیزهی تو آهت بود
غیر تو هیچ کس اینگونه به لشگر نزده
تو که هستی و چه دیدی و چه کردی که هنوز
بوسهای که زدی آن روز پیمبر نزده
میزد و هیچ نگفتند نزن شمر، کسی
خواهری را جلوی چشم برادر نزده
به روی قبر شهیدان حرم بنویسید
کشته این دو حرم رو به دو تا زر نزده
«علی اکبر لطیفیان»
#شعر
#مناجات_و_روضه
#مدح_و_روضه
#حضرت_زینب
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
اینجا که گود بود چرا خوردهای زمین؟
جای دگر نبود، سرت را جدا کنند؟💔
#شعر
#روضه
#روضه_روز
#امام_حسین
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
💎به به...
😍 فضل بن شادان قمّی، متوفّی ۴۲۰، از قول پیامبر روایت میکنه که حضرت فرمود خدا برای برادرم فضائلی رو قرار داده که از جهت کثرت قابل شمارش نیستن. هر کسی فضائل مولا رو ذکر کنه خدا گناهان قدیم و جدیدش رو میبخشه. هر کسی فضیلتی از مولا بنویسنه تا زمانی که اون نوشته باشه ملائکة پیوسته براش استغفار میکنن. هر کسی گوش جان بسپاره به فضائل مولا گناهایی که با گوش مرتکب شده بخشیده میشه. هر کسی نگاه کنه به نوشتهای که در مورد فضائل مولاس گناهایی که به چشم انجام داده بخشیده میشه. بعد پیامبر فرمود نگاه کردن به مولا عبادته. خدا ایمان بندگانش رو بدون ولایت مولا و برائت از دشمنان مولا قبول نمیکنه...
🔻قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ:
إِنَّ اَللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِي فَضَائِلَ لاَ تُحْصَى كَثْرَةً فَمَنْ ذَكَرَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اَللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ مَنْ كَتَبَ فَضِيلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ لَمْ تَزَلِ اَلْمَلاَئِكَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِيَ لِتِلْكَ اَلْكِتَابَةِ رَسْمٌ وَ مَنْ أَصْغَى إِلَى فَضِيلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ اَلذُّنُوبَ اَلَّتِي اِكْتَسَبَهَا [بِالاِسْتِمَاعِ وَ مَنْ نَظَرَ فِي كِتَابٍ فِي فَضَائِلِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ اَلذُّنُوبَ اَلَّتِي اِرْتَكَبَهَا] بِالنَّظَرِ، ثُمَّ قَالَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ اَلنَّظَرُ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عِبَادَةٌ [وَ ذِكْرُهُ عِبَادَةٌ] وَ لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ إِيمَانَ عَبْدٍ [مِنْ عِبَادِهِ كُلِّهِمْ] إِلاَّ لِوَلاَيَتِهِ وَ اَلْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِهِ.
📜مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ج ۱، ص ۱۷۶
#حدیث
#سخن
#رسول_الله
#امام_علی
#فضائل
#مئة_منقبة
#نشر_فضائل_مولا
#غفران_ذنوب
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😔وصلهی ناجور شدم...
🗣کربلایی حسین ستوده
#فیلم
#مناجات
#حسین_ستوده
🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
برای اوج نوشتند بال وا شده را
نزول نیست، به معراج آشنا شده را
تو هَمزه اَحَد و حمزه اُحد هستی
چگونه شرح دهم جلوهی دوتا شده را
قسم به حرمت جعفر تو نیز طیاری
قفس چگونه بگیرد تن رها شده را
خودی شکستی و آوازهات فراتر رفت
خدا بلند کند خاک مصطفی شده را
تو ایستادهای و ایستاده میمانی
شکست نیست، بدست نبی بنا شده را
به بازویت "اسداللّهی" علیّ وصل است
سپاه نیست جلودار مرتضی شده را
به روی خاکی و پیغمبر خدا مانده است
چگونه جمع کند این جدا جدا شده را
کفن که برتن تو کرد، گریه کرد و نشست
کنار پیکر تو دید بوریا شده را
خدا به خواهر غمدیدهی تو رحم کند
اگر نگاه کند جسم جا به جا شده را
«علی اکبر لطیفیان»
#شعر
#مدح_و_روضه
#حضرت_حمزه
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
✍به بهانه این روایت، از عبارت «غفر اللّه ما تقدّم من ذنبه و ما تأخّر» بحث کنیم.
❄️ این عبارت تو ثواب زیارت امام حسین علیه السّلام و . . . هم اومده.
📖مشابه همین تعبیر تو قرآن در مورد پیامبر اومده.
🔸لِّيَغۡفِرَ لَكَ ٱللَّهُ مَا تَقَدَّمَ مِن ذَنۢبِكَ وَمَا تَأَخَّرَ وَيُتِمَّ نِعۡمَتَهُۥ عَلَيۡكَ وَيَهۡدِيَكَ صِرَٰطٗا مُّسۡتَقِيمٗا (الفتح، آیة ۲)
1⃣ بعضیا اینجوری ترجمه کردن. ما تقدّم یعنی گناهان گذشته و ما تأخّر یعنی گناهان آینده. گذشته و آینده هم به لحاظ اون عملی که ثواب براش ذکر شده سنجیده میشه.
2⃣ بعضیا هم گفتن این ترجمه درست نیست. ما تقدّم یعنی گناهان گذشته و قدیمی (مثلاً عادت شده یا عادت نبوده ولی بخشیده نشده چون بزرگ بوده یا طرف بعدش توبه نکرده) و ما تأخّر یعنی گناهان جدید و أخیر و تازه (مثلاً طرف تازه بهش مبتلاء شده و هنوز تبدیل به عادت نشده یا از این جهت که فرصت توبه نبوده یا اونقدر بزرگ بوده که بخشیده نشده ولی طرف به تازگی انجام داده).
🔰طبق معنای اوّل باید یه تبیینی نسبت به بخشودگی گناهان آینده ارائه کرد. برخی گفتن بخشیدن گناهان آینده یعنی بستر گناه کردن را از بین میبرد یا اینکه اگر گناهی مرتکب شد توفیق توبه را خواهد داد. برخی گفتند این به نحو استعداد و مقتضیه و به نتیجه رسیدنش مشروط به عدم مانعه. ولی طبق ترجمه دوّم دیگه این توجیهها لازم نیست.
#سخن
#ثواب_زیارت
#غفران_ذنوب
#فقه_الحدیث
#ترجمه_روایت
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
1.87M
🎙ترجمه روایتی از «الأربعون حدیثا عن أربعین شیخا من أربعین صحابیا فی فضائل الإمام أمیرالمؤمنین (علیه السّلام)» نوشته مرحوم شیخ منتجب الدّین رازی، متوفّی ۵۸۵
💎 در وصف یکی از موالیان أبوتراب...
📌 آثار حبّ مولا...
📎 متن روایت 👇👇👇
#صوت
#حدیث_خوانی
#ترجمه_روایت
#فضائل
#امام_علی
#محبت_مولا
#آثار_ولایت
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰عَنِ اَلْأَعْمَشِ قَالَ: كُنْتُ حَاجّاً إِلَى بَيْتِ اَللَّهِ اَلْحَرَامِ، فَنَزَلْتُ فِي بَعْضِ اَلْمَنَازِلِ فَإِذَا أَنَا بِامْرَأَةٍ مَحْجُوبَةِ اَلْبَصَرِ وَ هِيَ تَقُولُ: يَا رَادَّ اَلشَّمْسِ عَلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ بَيْضَاءَ نَقِيَّةً بَعْدَ مَا غَابَتْ، رُدَّ عَلَيَّ بَصَرِي؛ قَالَ اَلْأَعْمَشُ: فَأَعْجَبَنِي كَلاَمُهَا، فَأَخْرَجْتُ دِينَارَيْنِ وَ أَعْطَيْتُهَا، فَلَمَسَتْهُمَا بِيَدِهَا ثُمَّ طَرَحَتْهُمَا فِي وَجْهِي وَ قَالَتْ: يَا رَجُلُ أَذْلَلْتَنِي بِالْفَقْرِ، أُفٍّ لَكَ، إِنَّ مَنْ تَوَلَّى آلَ مُحَمَّدٍ لاَ يَكُونُ ذَلِيلاً. قَالَ اَلْأَعْمَشُ: فَمَضَيْتُ إِلَى اَلْحَجِّ، وَ قَضَيْتُ مَنَاسِكِي، وَ أَقْبَلْتُ رَاجِعاً إِلَى مَنْزِلِي وَ كَانَتِ اَلْمَرْأَةُ مِنْ أَكْبَرِ هَمِّي حَتَّى صِرْتُ إِلَى ذَلِكَ اَلْمَكَانِ، فَإِذَا أَنَا بِالْمَرْأَةِ لَهَا عَيْنَانِ تُبْصِرُ بِهِمَا. فَقُلْتُ لَهَا: يَا اِمْرَأَةُ مَا فَعَلَ بِكِ حُبُّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ؟ فَقَالَتْ: يَا رَجُلُ إِنِّي أَقْسَمْتُ بِهِ عَلَى اَللَّهِ سِتَّ لَيَالٍ، فَلَمَّا كَانَ فِي اَللَّيْلَةِ اَلسَّابِعَةِ وَ هِيَ لَيْلَةُ اَلْجُمُعَةِ، فَإِذَا أَنَا بِرَجُلٍ قَدْ أَتَانِي فِي نَوْمِي فَقَالَ [لِي]: يَا اِمْرَأَةُ أَ تُحِبِّينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ؟ [قَالَتْ]: قُلْتُ: نَعَمْ. قَالَ: ضَعِي يَدَكِ عَلَى عَيْنَيْكِ وَ قَالَ: [اَللَّهُمَّ] إِنْ تَكُنْ هَذِهِ اَلْمَرْأَةُ تُحِبُّ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ مِنْ نِيَّةٍ صَادِقَةٍ، فَرُدَّ عَلَيْهَا عَيْنَهَا. ثُمَّ قَالَ: نَحِّي يَدَكِ. فَنَحَّيْتُهَا فَإِذَا أَنَا بِرَجُلٍ فِي مَنَامِي. فَقُلْتُ: مَنْ أَنْتَ اَلَّذِي مَنَّ اَللَّهُ بِكَ عَلَيَّ؟ قَالَ: أَنَا اَلْخَضِرُ، أَحِبِّي عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ، فَإِنَّ حُبَّهُ فِي اَلدُّنْيَا يَصْرِفُ عَنْكِ اَلْآفَاتِ، وَ فِي اَلْآخِرَةِ يُعِيذُكِ مِنَ اَلنَّارِ.
📜الأربعون حدیثا عن أربعین شیخا من أربعین صحابیا فی فضائل الإمام أمیر المؤمنین علیه السلام، ج ۱، ص ۷۷
#حدیث
#امام_علی
#فضائل
#آثار_ولایت
#محبت_مولا
🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗣 فضل بن شادان قمّی، متوفّی ۴۲۰، نقلی از حدیث ثقلین را نقل میکند که در آن مولا از جهت بیانگربودن معارف قرآن أفضل از کتاب اللّه معرّفی شده است...
🔻عَنْ زَيْدِ بْنِ ثَابِتٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص:
إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثَّقَلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ ع (وَ اعْلَمُوا أَنْ عَلِيّاً لَكُمْ أَفْضَلُ) مِنْ كِتَابِ اللَّهِ لِأَنَّهُ مُتَرْجِمٌ لَكُمْ عَنْ كِتَابِ اللَّهِ تَعَالَى.
📜مائة منقبة من مناقب أميرالمؤمنين و الأئمة، ص 161
📎پ،ن:
1⃣حدیث ثقلین نقلهای متعدّدی داره...إن شاء اللّه ضمیمه خواهم کرد...این نقل هم تأییدات زیادی داره...اینکه قرآن کتاب صامته...مولا کتاب ناطقه...بدون مولا، قرآن تفسیر به رأی میشه...چون ذووجوهه...مصادره به مطلوب میشه...متشابهات داره...مولا میتونه معارف قرآن رو بازگو کنه...کلیددار معارف قرآن، مولاس...
2⃣فعلاً در مقام أفضلیت مطلق نیستیم...ولی قطعاً أفضلیت نسبی از جهاتی برا مولا نسبت به قرآن ثابته...
#حدیث
#سخن
#رسول_الله
#امام_علی
#فضائل
#قرآن_ناطق
#مئة_منقبة
#نگاه_به_صورت_مولا
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در طریقت زحمت بسیارها باید کشید
تا تقرّب منّت جام بلا باید کشید
یار ما بد نیست از ما یک ملاقاتی کند
گه کریمان را به بالین گدا باید کشید
در مسیر دلبر ما چشم پاکی واجب است
گر نظر خورد انتقامش را ز ما باید کشید
نیست توجیه قبولی دیدگان خشک را
از میان چاه، گاهی آب را باید کشید
وقت روضه زودتر از هر چه باید گریه کرد
سفره که آماده شد، فوراً غذا باید کشید
الدّواء عند الحسین و الشّفاء عند الحسین
بهر درمان یافتن دست از دوا باید کشید
رفته رفته وقت ما دارد به پایان می رسد
تاکه عمری هست ناز یار را باید کشید
رو به قبله کردن ما بین قبر انصاف نیست
صورت ما را به سمت کربلا باید کشید
عاشقان بیکفنها با کفن بیگانهاند
بعد مُردن روی ما یک بوریا باید کشید
«علی اکبر لطیفیان»
#شعر
#مناجات_و_روضه
#امام_حسین
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
62.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🪔 یعنی دلت برای علی تنگ میشود...
🔰 کربلایی حسن حسینخانی
🕯 قول میدم اگه ورق برگرده...💔
#فیلم
#روضه
#حسن_حسینخانی
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
♨️ سهم أهلبیت (علیهم السّلام) از لغـتنامه ۵۰ جلـدی دهـخدا
🔰مقدّمه بحث #خیانت_دهخدا
👤میرزا علیاکبر قزوینی مشهور به دهخدا یا همان دخدا، در سال ۱۲۵۷ خورشیدی در محلّه سنگلجِ تهران دیده به جهان گشود. پدرش خان باباخان که از ملّاکان قزوین بود، پیش از زادهشدن علیاکبر، املاک خود را فروخت و با هدف اقامت، به سوی تهران رهسپار شد و در محلّه سنگلج تهران سکنی گزید. از سال ۱۲۹۳ زمانی که به خاطر جنگ جهانی اوّل، در میان ایل بختیاری بود، اندیشه نگارش لغتنامه در ذهن او شکل گرفت و با استفاده از کتابخانه امیر مفخم، گردآوریِ یادداشتهای آن را آغاز کرد. نخستین جلد لغتنامه در سال ۱۳۲۵ از چاپ خارج شد و دهخدا میلیونها فیش و یادداشت تهیّه کرد، أمّا تا إنتهای زندگیاش در سال ۱۳۳۴ تنها موفق شد، بر تألیف و چاپ ۴۲۶۹ صفحه از ۲۶۴۷۵ صفحه از لغتنامه، نظارت کند. پس از درگذشت دهخدا، بنابر وصیّت او، سه نفر از نزدیکترین همکارانش، محمّد معین، سیّد محمّد دبیرسیاقی و سیّد جعفر شهیدی سرپرستی إتمام لغتنامه را به عهده گرفتند. در یکی دو سال آغاز انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، در روند کار وقفهای افتاد؛ ولی سرانجام در سال ۱۳۵۸ – ۱۳۵۹ کار چاپ آن به پایان رسید.
✍محمّدتقی یارمحمّدیان
📌ادامه دارد...
📚https://emamat.org/andishe-1454/
#سخن
#لغتنامه_دهخدا
#امامت
#بابیت
#محمدتقی_یارمحمدیان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا
🏷 در لغتنامه دهخدا، مداخل چشمگیری به امامت و مسائل مرتبط با آن، اختصاص یافته است. پژوهشهای نوین أمّا نشان داده که دهخدا، مداخل مربوط به امامت و اعتقادات شیعی را به درستی و به طور کامل و دقیق تبیین نکرده است. وی به لحاظ روشی به خطا رفته و دادههای محتوایِ مداخل را از منابع اهلتسنّن برگرفته است؛ خواننده احساس میکند گویا نویسنده، یا یکی از عالمان اهلتسنّن بوده یا اعتقادات ضدّشیعی داشته است. خوشبینانهترین حالت، آن است که این مشی را بر بیاطّلاعی نگارندگان نسبت به حوزه تخصّصیِ دانش کلام و از جمله امامت شیعی حمل کنیم...به هر روی، ما در حوزه تخصّصی خویش یعنی امامت، وقتی به لغتنامه مراجعه میکنیم، با اشتباهات بسیاری مواجه میشویم. دهخدا در محتوای مداخل زیر اطّلاعات کامل و صحیحی را به مخاطب ارائه نمیدهد و یا مسائل بسیار ضروری و مهم پیرامون واژه را، از مخاطب خود دریغ میکند. در یافتههایِ نوینِ پژوهشی، حدود ۱۲۰ واژه مورد بررسی قرار گرفتهاند. این واژگان را در اختیار مخاطبان قرار میدهیم تا پژوهشگران علاقمند، بتوانند با مراجعه به آنها، تحلیل صحیح و علمی و قضاوتی درست راجع به لغتنامه داشته باشند.
✍محمّدتقی یارمحمّدیان
📌ادامه دارد...
📚https://emamat.org/andishe-1454/
#سخن
#لغتنامه_دهخدا
#امامت
#بابیت
#محمدتقی_یارمحمدیان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا
🔖 بررسی مدخلهای مرتبط با امامت در لغتنامه دهخدا و اطّلاعات ضدّ شیعی آن:
📝 واژگان از این قرارند: امامت، امام، امامیه، ولایت، شیعه، عصمت، غدیرخم، حضرت أمیرالمؤمنین علی (علیه السّلام)، رجعت، حدیث، سنّت، محدّث، شفاعت، توسّل، امامان ۱۲گانه، عدالت صحابه، عشره مبشره، سقیفه، اجماع، یار غار، حدیث ۷۳ فرقه، احادیث مربوط به امامت حضرت أمیرالمؤمنین علی (علیه السّلام) و ائمه أطهار (علیهم السّلام) (حدیث کساء، ثقلین، منزلت، قرطاس، سفینه نوح، رایت، طیر مشوی، یوم الانذار، و حدیث سدُ الابواب)، آیات امامت و فضائل اهلبیت (علیهم السّلام) (آیه اولی الامر، تطهیر، مباهله، تبلیغ، اکمال، مودت، صادقین، امّ الکتاب، سوره معارج، هل اتی و سوره کوثر)، غزوات رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله) (غزوه بدر، احد، خیبر، حنین و غزوه تبوک)، فدک، حشویه، سردابیه، بیعت، استحسان، استصحاب، نهج البلاغه، حدیث کمیل بن زیاد (دعای کمیل)، علم، نافع (حدیث سلسلة الذهب)، لیلة القدر، ربیع الاخر، نام مبارک هر یک از ۱۴ معصوم (علیهم السّلام)، نام اصحاب ائمه أطهار (علیهم السّلام) (مالک اشتر، محمد بن ابی بکر، قنبر، عمار یاسر، سلمان فارسی، ابن مسعود، مالک بن نویره، رشید هجری، عثمان بن حنیف، و حذیفه بن یمان، اصحاب حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السّلام)، هشام بن حکم، أبان بن تغلب، یونس بن عبدالرحمن، زراره بن اعین، مفضل بن عمر، مؤمن الطاق، ابن ابی عمیر، علی بن جعفر، ابان بن عثمان، اصحاب اجماع، نواب اربعه)، ابوبکر، عمر بن خطاب، عثمان بن عفان، ابوحنیفه، مالک بن انس، ابن ادریس شافعی، احمد بن حنبل، بنی امیه، بنی عباس، حفصه، عایشه، طلحه، زبیر، زید بن ثابت، عبد الرحمن بن عوف، معاذ بن جبل، سعد بن ابی وقاص، زهری، محمد بن مسلمه، اسید بن حضیر اوسی، عکرمه بربری.
✍محمّدتقی یارمحمّدیان
📌ادامه دارد...
📚https://emamat.org/andishe-1454/
#سخن
#لغتنامه_دهخدا
#امامت
#بابیت
#محمدتقی_یارمحمدیان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رزق در بین الطّلوعین است بین طوس و قم
رزق از دو سفرهی موسی بن جعفر میرسد❤️
#فیلم
#شعر
#مدح
#سینه_زنی
#حضرت_معصومه
#خواهر_سلطان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰ادامه بحث #خیانت_دهخدا
#حدیث_افتراق
📛 همگان میدانیم که به ادلّه فراوان، شامل: آیات قرآن و روایات معتبرِ حضرت ختمی مرتبت، محمّد مصطفی (صلّی اللّه علیه و آله) و ادلّه عقلی، در میان مذاهب اسلامی، تنها مذهب شیعه امامیه بر حق است. عالمان و اندیشمندان امامیه در انبوهی از منابع کلامی، در طول هزار سال گذشته، از الافصاحِ شیخ مفید، الذخیرة و الشافیِ سید مرتضی، و الاقتصادِ شیخ طوسی گرفته تا تجرید الاعتقادِ خواجه نصیر الدین طوسی، و از نهج الحق و منهاج الکرامه علّامه حلّی گرفته تا احقاق الحقِ قاضی نوراللّه شوشتری و از عبقات الانوارِ میرحامد حسین گرفته تا المراجعاتِ شرف الدّین و الغدیرِ علّامه امینی، همگی حقّانیت شیعه را به خوبی به اثبات رسانیدهاند. با این حال دهخدا صدها منبع کلامی شیعه را نادیده انگاشته و در ذیل سه نمایه: امامیه، شیعه و حدیث افتراق به گونهای سخن میگوید که گویا از بین همه مذاهب، تنها فرقه ناجیه، مذهب اهل سنّت است و دیگر فِرَق، از جمله مذهب امامیه، باطل و اهل آتش جهنّم هستند. او نه یک بار، بلکه در هر سه مدخل بر این اشتباه تأکید و اصرار میکند. ای کاش از این صدها جلد کتاب کلامی شیعه، یکی را از دیده گذرانده بود، سپس قضاوت میکرد. نمیدانم چه بر دهخدا گذشته که منابع کلامی اهل تسنّن را در دست دارد و مدام از آنها نقل دیدگاه میکند؛ امّا با اینکه او در مهد تشیّع میزیسته و به علوم و دانشهای حوزوی هم تسلّط داشته، گویا در ایران زندگی نمیکرده و منابع شیعی در اختیار او نبوده است!
✍محمّدتقی یارمحمّدیان
📌ادامه دارد...
📚https://emamat.org/andishe-1454/
#سخن
#لغتنامه_دهخدا
#امامت
#بابیت
#محمدتقی_یارمحمدیان
🌐https://eitaa.com/Arshiv_Gholam