eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
253 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"مراسم عزاداری شب شهادت امام حسن عسگری (علیه السّلام)" ♦️بیت الشّهداء♦️ سخنران: حجّت الإسلام و المسلمين ماهري زمان: شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 19 مکان: میدان آزادگان، خ مرصاد، خ شهید کشوری، ک9، پ3، منزل استاد شفیعی کمال آبادی. @Arshiv_Gholam
ظهر جمعه کلاس تاریخ و تمدّن محضر حضرت استاد شفیعی کمال آبادی (حفظه اللّه) @Arshiv_Gholam
ماها، نه وصل ها و نه فصل ها و جدایی هامون روی معیار نیست، برای خدا نیست؛ بلکه بر أساس مِیل خودمونه؛ این نفسِ منه که به من میگه کجا باش، با کی باش و باکی نباش. هر کی به مذاقم خوش تر بیاد باهاش هستم، وگرنه نه. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 131 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبَانٍ عَنِ الْحَسَنِ الصَّيْقَلِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) عَمَّا يَرْوِي النَّاسُ "أَنَّ تَفَكُّرَ سَاعَةٍ خَيْرٌ مِنْ قِيَامِ لَيْلَةٍ"، قُلْتُ كَيْفَ يَتَفَكَّرُ؟ قَالَ يَمُرُّ بِالْخَرِبَةِ أَوْ بِالدَّارِ فَيَقُولُ أَيْنَ سَاكِنُوكِ أَيْنَ‏ بَانُوكِ مَا بَالُكِ لَا تَتَكَلَّمِينَ؟ الكافي، ج‏2، ص 55 @Arshiv_Gholam
"خطبه 240" و من كلام له (علیه السّلام)، قاله لعبد اللّه بن العبّاس و قد جاءه برسالة من عثمان و هو محصور يسأله فيها الخروج إلى ماله بينبع، ليقل هتف النّاس بإسمه للخلافة، بعد أن كان سأله مثل ذلك من قبل، فقال (عليه السّلام): يَا ابْنَ عَبَّاسٍ مَا يُرِيدُ عُثْمَانُ إِلَّا أَنْ يَجْعَلَنِي جَمَلًا نَاضِحاً بِالْغَرْبِ أَقْبِلْ وَ أَدْبِرْ بَعَثَ إِلَيَّ أَنْ أَخْرُجَ ثُمَّ بَعَثَ إِلَيَّ أَنْ أَقْدُمَ ثُمَّ هُوَ الْآنَ يَبْعَثُ إِلَيَّ أَنْ أَخْرُجَ وَ اللَّهِ لَقَدْ دَفَعْتُ عَنْهُ حَتَّى خَشِيتُ أَنْ أَكُونَ آثِماً. از سخنان آن حضرت (عليه السّلام) است كه به عبد اللَّه ابن عبّاس فرموده‏، زماني كه از طرف عثمان كه [از جهت ستم گرى و از بين بردن بيت المال مسلمين و كارهاى ناشايسته ‏اى كه كرده] در محاصره بود [مى‏خواستند از خلافت عزلش نمايند و او از ترس كشته شدن جرأت بيرون آمدن نداشت]، نامه‏ اى‏ براى آن بزرگوار آورد. در آن نامه از آن حضرت درخواست مى‏نمود كه بملك خود در ينبع [اسم موضعى است در أطراف مدينه از سمت دريا] تشريف ببرد تا غوغاء و هياهوى مردم براى نامزد نمودن او بخلافت كم شود. [چون محاصره كنندگان عثمان به صداى بلند خلافت را بنام امير المؤمنين مى‏خواندند و عثمان گمان داشت محاصره او به تحريك حضرت است از اين رو بيرون رفتن او را از مدينه درخواست نمود تا شايد مردم هم از أطراف خانه او پراكنده شده به همراهى آن حضرت بروند و او بتواند از خانه بيرون آمده چاره نمايد؛ و اين را خواست] بعد از آن كه مانند آن درخواست را پيشتر هم نموده بود، [پيش از آن خواست كه حضرت به ينبع تشريف ببرد، و چون رفت پس از آن درخواست نمود كه از آنجا به مدينه برگشته او را يارى فرمايد، أكنون دوباره درخواست مى‏نمود كه به ينبع تشريف ببرد]؛ پس امام (عليه السّلام) فرمود: اى پسر عبّاس عثمان نمى‏خواهد مرا مگر اين كه مانند شتر آب كش قرار دهد با دلو بزرگ، بيايم و بروم، [پيش از اين] به سوى من فرستاد كه [از مدينه] بيرون شوم، پس از آن فرستاد [براى يارى او از ينبع به مدينه] بيايم، و أكنون [تو را] مى‏فرستد كه بيرون روم، به خدا سوگند [او را يارى كرده] از او دفاع نمودم به طوري كه [از زيادة كوشش كردن در همراهيش] ترسيدم گناه كار باشم، [چون بر أثر كارهاى ناشايسته ‏اى كه كرده و به جا مى‏آورد مستحقّ دفاع نمى‏باشد]. نهج البلاغة، ص 358 ترجمه و شرح نهج البلاغة (فيض الإسلام)، ج‏4، ص 820 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔍 بعضی موقع ها خوبه آدم بشینه از این محاسبه ها بکنه، یه مقدار حساب کتاب کنه، ببینه چند چنده...مشغول چیه...کجای کاره؟ 🔍 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ وَ الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ جَمِيعاً عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: الْإِيمَانُ فَوْقَ الْإِسْلَامِ بِدَرَجَةٍ وَ التَّقْوَى فَوْقَ الْإِيمَانِ بِدَرَجَةٍ وَ الْيَقِينُ فَوْقَ التَّقْوَى بِدَرَجَةٍ وَ مَا قُسِمَ فِي النَّاسِ شَيْ‏ءٌ أَقَلُّ مِنَ الْيَقِينِ. عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (صلوات اللّه علیه): الْإِيمَانُ أَرْبَعَةُ أَرْكَانٍ، الرِّضَا بِقَضَاءِ اللَّهِ وَ التَّوَكُّلُ عَلَى اللَّهِ وَ تَفْوِيضُ الْأَمْرِ إِلَى اللَّهِ وَ التَّسْلِيمُ لِأَمْرِ اللَّهِ. الكافي، ج‏2، ص 51 و 56 @Arshiv_Gholam
تو با بلوغ، به عقل و سنجش و به آزادی و به مسئولیّت و تکلیف می رسی. مسئولیّت أوّل تو، نظارت و کنترل بر کارها و حالت هایی است که از تو سر می زنند. تو از حالا که به بلوغ رسیده ای، نمی توانی بگویی دلم خواست که انجام دادم؛ عادت کرده بودم؛ دوستم وادارم کرد؛ فلانی گفت؛ شیطان وسوسه ام کرد؛ چون [با این که] همه این ها درست است، ولی تو نیروی سنجش هم داری و با این سنجش، آزادی و إنتخاب هم خواهی داشت و این آزادی، مسئولیّت و مجازات را می خواهد. پس سنجش و حساب رسی، مسئولیّت أوّل توست؛ چون خلقت و ساختمان وجود تو، با این توانایی همراه است و این توانایی، مبنای مسئولیّت توست. تو به أندازه ای که از غریزه و عادات إلهام می گیری و طبیعی رفتار می کنی، از آدمیّت فاصله داری. و به أندازه ای که نظارت و سنجش و حساب رسی داشته باشی و إنتخاب در کارها و برخورد داشته باشی، آدم هستی. و آدم بودن، خیلی سخت تر از طبیعی بودن است؛ چون آدم باید هر لحظه و هر عمل و هر حالت و هر برخوردی را بسنجد و بررسی کند و از عکس العمل های طبیعی و از إنعکاس های طبیعی و از إنعکاس ها، به إنتخاب های سنجیده روی بیاور. و این سخت است؛ ولی با تمرین آسان می شود. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 144 @Arshiv_Gholam
وقتی حضرت راجع به غذا خوردن مؤمن صحبت می کند، که "أَکلُهُ کَأَکلِ المَرضَی"؛ خوراکش مثل خوراک مریض است، یکی مقصود علی (علیه السّلام) را در این می فهمد که کم بخورد و آن وقت شروع می کند به کم خوردن؛ چون مریض کم می خورد، و یکی دیگر از جای دیگری شروع می کند. ممکن است بگویید مقصود کم خوردن نیست، بلکه خوراک مریض، دوای او و نیاز اوست، بنابراین مؤمن باید خوراکش نیازش باشد. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 146 @Arshiv_Gholam
الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ‏ سِنَانٍ عَنْ رَجُلٍ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ قَالَ: أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ كَمَلَ إِسْلَامُهُ وَ لَوْ كَانَ مِنْ قَرْنِهِ إِلَى قَدَمِهِ خَطَايَا لَمْ تَنْقُصْهُ الصِّدْقُ وَ الْحَيَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلُقِ وَ الشُّكْرُ. الكافي، ج‏2، ص 56 @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) جمعه، 9 آبان 1399 ساعت 19 قم، میدان آزادگان، بلوار شهید عابدی، خ انصارالحسین، انتهای انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
ما نباید مسائل تربیتی و معاشرتی را سطحی حل کنیم و با چند تا حرف کارش را بسازیم و از علّت ها و عوامل غافل بمانیم و فقط معلول ها را محاکمه کنیم. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 150 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِيهِ وَ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى جَمِيعاً عَنِ الْبَرْقِيِّ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنْ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْحَلَبِيِّ عَنْ عُبَيْدِ اللَّهِ بْنِ [الْحَسَنِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ‏] هَارُونَ قَالَ قَالَ لِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلًا، قَالَ يُسْأَلُ السَّمْعُ عَمَّا سَمِعَ وَ الْبَصَرُ عَمَّا نَظَرَ إِلَيْهِ وَ الْفُؤَادُ عَمَّا عَقَدَ عَلَيْهِ. الكافي، ج‏2، ص 37 @Arshiv_Gholam
ممکن است بگویید تقیّه متعلّق به آن زمانی بود که دولت مسلّطی بر سرکار بود و ما هم مخفی بودیم و از ترس او چیزی نمی گفتیم. نه، همان‌وقت هم تقیه مسأله‌ی ترس نبود. "التّقیّةُ تُرسُ المؤمن"، تقیه سپر مؤمن است. سپر را کجا به کار می برند؟ سپر در میدان جنگ مورد استفاده قرار می گیرد و به هنگام درگیری به کار می آید. پس، تقیّه در زمینه‌ی درگیری است؛ چون تُرس و حرز و سنگر و سپر است. همان وقت هم این‌گونه بود. وقتی تقیّه می کردیم، معنایش این بود که ضربه‌ی شمشیر را بر پیکر نحس دشمن وارد می کردیم؛ أمّا طوری که او نه شمشیر و نه دستی که شمشیر را گرفته و نه بلند کردن و نه فرود آمدن آن‌را ببیند و بفهمد، بلکه فقط دردش را إحساس کند. تقیّه، این بود. آنهایی که در آن روز تقیّه می کردند، همین‌طور تقیّه می کردند. آن ها مخفیانه و دور از چشم دشمن، در خانه‌های پنهان، با هزار ملاحظه و مراقبت، مثلاً إعلامیّه تنظیم می کردند که وقتی پخش می شد، به کلّی آبروی نظام را می بُرد. این کار، مثل ضربه‌ی شمشیر بود که وقتی بلند می شد، بر کمر و فرق دشمن می خورد. بنابراین، تقیٌه می کردیم؛ یعنی نمی گذاشتیم که دشمن بفهمد چه‌کاری انجام می گیرد. تقیّه سپر بود و تقیّه‌کننده پشت سپر مخفی می شد. معنای تقیّه این‌است. الآن هم همین معنا را می دهد. نائب المهدی امام خامنه ای بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران، 1368/11/09 @Arshiv_Gholam
مشورت، چشم خویش را کور کردن نیست؛ بلکه از چراغ ها و نورهای دیگر بهره گرفتن است. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 152 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ عَنْ صَفْوَانَ الْجَمَّالِ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) "وَ أَمَّا الْجِدارُ فَكانَ لِغُلامَيْنِ يَتِيمَيْنِ فِي الْمَدِينَةِ وَ كانَ تَحْتَهُ كَنْزٌ لَهُما"، فَقَالَ أَمَا إِنَّهُ مَا كَانَ ذَهَباً وَ لَا فِضَّةً وَ إِنَّمَا كَانَ أَرْبَعَ كَلِمَاتٍ، لَا إِلَهَ إِلَّا أَنَا مَنْ أَيْقَنَ بِالْمَوْتِ لَمْ يَضْحَكْ سِنُّهُ وَ مَنْ أَيْقَنَ بِالْحِسَابِ لَمْ يَفْرَحْ قَلْبُهُ وَ مَنْ أَيْقَنَ بِالْقَدَرِ لَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ. الكافي، ج‏2، ص 58 @Arshiv_Gholam
✋🏻 سلام علیکم 🔻با توجّه به توئیت هتّاکانه و پُر از دروغ در مورد بخشی از مصیبت های حضرت صدیقه طاهره زهرای مرضیه (سلام اللّه عليها)، امروز(چهارشنبه) در جوابیه منطقی و علمی برای پاسخ به این هتّاکی، ویدئویی در اینستاگرام به صورت لایو توسّط یکی از محقّقین حسینیّه مقتل، جناب حجّت‌ الإسلام دکتر حسن شفیعی ساعت ۱۳ پخش شد. 🔺برای مشاهده این ویدئو لینک زیر را لمس بفرمایید... https://www.instagram.com/tv/CG4iexgJ0zL/?igshid=1paymo4hwhh20 🌐 @h_shafiei ✳️لازم به ذکر است تحصیلات تخصصی حجّت‌ الإسلام دکتر شفیعی، تاریخ إسلام و تاریخ تشیّع می باشد: ▪️کارشناسی تاریخ إسلام ▪️کارشناسی أرشد تاریخ اهل بیت (عليهم السّلام) ▪️دکتری تاریخ تمدّن @Arshiv_Gholam @hosenih_maghtal
📝 پیام رهبر إنقلاب إسلامی خطاب به جوانان فرانسه در پی إقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر أعظم (صلّی اللّه علیه و آله): بسمه تعالی جوانان فرانسه! 1⃣ از رئیس جمهور خود بپرسید، چرا از إهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است؟ دشنام و إهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار أحمقانه، توهین به شعور ملّتی نیست که او را به ریاست خود إنتخاب کرده است؟ 2⃣ سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، أمّا إهانت به پیامبر آزاد است؟ سیّد علی خامنه‌ای ۷ آبان ۱۳۹۹ @Arshiv_Gholam @Khamenei_ir
امروز أخلاق کاربردی یا حرفه ای در غرب به خاطر جا به جایی لُبّ أخلاق از صواب و قرب إلهی به نفع و سود مادّی و این جهانی، کارکردهای أخلاق را به شدّت دچار إختلال کرده است و حتّی آن را در خطر افتادن در باتلاق نسبیّت قرار داده است که عواقب نسبی شدن أخلاق بر کسی پوشیده نیست. حجّت الإسلام و المسلمین دکتر رضا غلامی فلسفه تمدن نوین اسلامی، ص 98 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ صَفْوَانَ الْجَمَّالِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ كَانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) يَقُولُ: لَا يَجِدُ عَبْدٌ طَعْمَ الْإِيمَانِ حَتَّى يَعْلَمَ أَنَّ مَا أَصَابَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُخْطِئَهُ وَ أَنَّ مَا أَخْطَأَهُ لَمْ يَكُنْ لِيُصِيبَهُ وَ أَنَّ الضَّارَّ النَّافِعَ هُوَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ). الكافي، ج‏2، ص 58 @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ‏ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ قَيْسٍ الْهَمْدَانِيِّ قَالَ: نَظَرْتُ يَوْماً فِي الْحَرْبِ إِلَى رَجُلٍ عَلَيْهِ ثَوْبَانِ، فَحَرَّكْتُ فَرَسِي، فَإِذَا هُوَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) فَقُلْتُ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ فِي مِثْلِ هَذَا الْمَوْضِعِ؟ فَقَالَ نَعَمْ يَا سَعِيدَ بْنَ قَيْسٍ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ عَبْدٍ إِلَّا وَ لَهُ مِنَ اللَّهِ حَافِظٌ وَ وَاقِيَةٌ مَعَهُ مَلَكَانِ يَحْفَظَانِهِ مِنْ أَنْ يَسْقُطَ مِنْ رَأْسِ جَبَلٍ أَوْ يَقَعَ فِي بِئْرٍ فَإِذَا نَزَلَ الْقَضَاءُ خَلَّيَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ كُلِّ شَيْ‏ءٍ. الكافي، ج‏2، ص 58 @Arshiv_Gholam
آن ها که راه دراز و وقت کم را فهمیده اند محبورند که خود را زیاد کنند و رشد دهند. این ها زندگی و مرگ را با همین معیار می سنجند؛ اگر زنده اند و اگر می میرند به خاطر همین زیاد شدن است. انسان باید إنتخاب بکند چه زیستن را و چه مُردن را. و در إنتخاب دنبال رجحان ها و أهمیّت ها و ضرورت هاست. هنگامی که زندگی سازنده تر است، زندگی و آن لحظه كه مرگ بارورتر است، مرگ إنتخاب می شود و این است که مرگِ این ها خود، زندگی است و إدامه، عالی تر از حیات. استاد علی صفائی (عین.صاد) ردّ پای نور، ج1، ص 161 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 موشن گرافیک "الکترال" ◽️آمریکا مهد خیالی آزادی، إنتخابات خود را چگونه برگزار می‌کند؟ 🎥 کاری از: "خانه طرّاحان إنقلاب إسلامی" @Arshiv_Gholam @KHATTMEDIA