eitaa logo
اسناد المصائب
3هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
305 ویدیو
42 فایل
﴾﷽﴿ 🕌امام رضا(علیه السلام) : «مَنْ تَذَكَّرَ مُصَابَنَا كَانَ مَعَنَا فِی دَرَجَتِنَا يَوْمَ القِيَامَةِ» 📚أمالی شیخ صدوق، ص۷۳ ✍ارائه ی مصائب و مراثی اهل بیت(علیهم السلام) @hosseinifazel نشر و کپی بدون ذکر منبع🚫 📚کانال تاریخ اسلام : @TarikhEslam
مشاهده در ایتا
دانلود
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍ 🌐جهت خرید کتاب «دختر پیامبر(ص)» :👇 https://taaghche.ir/book/20735/دختر-پیامبر-ص-؛-وقایع-زندگی-حضرت-زهرا-س-بعد-از-رحلت-پیامبر-ص @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️ ✍ 8️⃣0️⃣1️⃣ 👤 @AsnadolMasaeb
🔸🔶《السَّلامُ عَلَيْكِ يَا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ(ص) السَّلامُ عَلَيْكِ يَا اُمَّ الاَئِمَّةِ النُجَبَاء، السَّلاَمُ عَلَيْکِ يَا فَاطِمَةَ الزَهرَاءَ(سَلامُ اللهِ عَلیهَا)》🔶🔸 ✅در روایات آمده است که حضرت فاطمه(سلام الله علیها) در اواخر عمر شریفشان در دو جا تبسم و لبخند به لب داشتند. 1⃣هنگام شنیدن خبر شهادت خود از حضرت رسول اکرم(ص) : در این باره عایشه در شرح لحظات آخر عمر رسول اکرم(ص) نقل می کند که؛ 📋《دَعَا رَسُولُ اللهِ(ص) ابْنَتَهُ فاطِمَةَ(س) فَسارَّها، فَبَکَتْ، ثُمَّ سارَّها فَضَحِکَتْ، فَسَأَلْتُها عَنْ ذلِکَ》 ♦️هنگامى که حضرت رسول اکرم(ص) بیمار شدند، در ساعات آخر عمر، دخترش فاطمه(سلام الله علیها) را به حضورش فراخواند و لحظاتی باهم به نجوا و صحبت محرمانه پرداختند، من از دور دیدم که فاطمه(سلام الله علیها) نخست گریه کرد و سپس خندید. من از این کار تعجب کرده و از دختر رسول اکرم(ص) پرسیدم: ای فاطمه(س)! با رسول خدا(ص) چه صحبتی کردید که اول گریه کردی و سپس خندیدی؟ او ابتدا از فاش کردن این موضوع خودداری کرد، ولی پس از رحلت رسول اکرم(ص) وقتی مجدد از او خواستم که آن را بگوید، گفت : 📋《أَمّا حَینَ بَکَیتُ فَإِنَّهُ أَخْبَرَنى أَنَّهُ مَیتٌ، فَبَکَیتُ، ثُمَّ أَخْبَرَنى أَنّى أَوَّلُ أَهْلِهِ لُحُوقًا بِهِ فَضَحِکْتُ》 ♦️پدرم در مرحله نخست، از رحلت خود به من خبر داد و لذا گریه کردم، ولی سپس به من فرمود : اولین کسی که از خانواده ام به من ملحق می شود، تو هستی و لذا خنده نمودم.(۱) 2⃣هنگام ساخت تابوت به پیشنهاد «اسماء بنت عُمیس» : در روایتی از «اسماء بنت عمیس» نقل شده است که بعد از شهادت حضرت رسول اکرم(ص)، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) خطاب به اسماء فرمود : 📋《أَلَا تَرَیْنَ إِلَى مَا بَلَغْتُ؟ فَلَا تَحْمِلِینِی عَلَى سَرِیرٍ ظَاهِرٍ》 ♦️آیا نمی‌ بینی من در چه حالی هستم؟ مبادا مرا روی تخته‌ای بگذارید که جنازه‌ ام ظاهر باشد. «گویا تابوتهای آن‌ زمان همانند نردبانى بدون دیوار بوده، وجنازه را روى آن مى‌گذاشتند، و جنازه مشخّص مى‌ شد و پارچه‌ اى روى جنازه‌ ى آنها مى‌انداختند و حجم جسم آنها از زیر پارچه پیدا بود، و هر کس آن ها را می دید تشخیص مى‌ داد که آن مرده، مرد است یا زن!» اسماء گفت : 📋《لَا لَعَمْرِی وَ لَکِنْ أَصْنَعُ نَعْشاً کَمَا رَأَیْتُ یُصْنَعُ بِالْحَبَشَةِ》 ♦️نه! به جان خودم قسم! بلکه نظیر آن تابوتی را برای تو درست می‌ کنم که در حبشه دیده بودم. فاطمه(سلام الله علیها) فرمود : 📋《فَأَرِینِیهِ》 ♦️پس نمونه‌ی آن را به من نشان بده. 📋《فَأَرْسَلَتْ إِلَى جَرَائِدَ رَطْبَةٍ فَقُطِّعَتْ مِنَ الْأَسْوَاقِ ثُمَّ جَعَلَتْ عَلَى السَّرِیرِ نَعْشاً وَ هُوَ أَوَّلُ مَا کَانَ النَّعْشُ فَتَبَسَّمَتْ وَ مَا رُئِیَتْ مُتَبَسِّمَةً إِلَّا یَوْمَئِذِِ》 ♦️اسماء افرادی رد فرستاد تا از بازار شاخه‌ های تازه‌ی خرما آوردند و آن تابوتی را که در حبشه دیده بود را ساخت و آن اوّلین تابوتی بود که ساخته شد. حضرت فاطمه(سلام الله علیها) پس از دیدن آن تابوت خندان شد و هیچ وقت غیر از آن موقع خندان نشده بود.(۲) در روایتی دیگر آمده که حضرت(سلام الله علیها) وقتی تابوت را مشاهده نمود، به اسماء فرمود : 📋《اُسْتُرِينِي سَتَرَكِ اَللَّهُ مِنَ اَلنَّارِ》 ♦️حجم بدنم را بپوشان که خداوند متعال بدنت را از آتش دوزخ مستور گرداند.(۳) {وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ} 📝شعر : ای خوش آن روزی که ما، در خانه مادر داشتیم  دیده از دیدار رخشارش، منور داشتیم  هر کسی جسم عزیزش روز بر دارد، ولی  ما که جسم مادر خود را به شب برداشتیم کاش آن روزی که مادر گفت: پهلویم شکست!  ما دم در، حق حفظ جان مادر داشتیم  کاش آن روزی که تنها مادر ما را زدند  ما یکی را در میان کوچه، یاور داشتیم کاش محسن را نمی‏کشتند، تا ما غنچه‏ یی  یادگار از آن گل رعنای پرپر داشتیم کاش آن ساعت که دانستیم بی مادر شدیم  جای آغوشش به خاک تیره، بستر داشتیم این در و دیوار می‏گرید به حال ما، که ما  مادری بشکسته پهلو پشت این در داشتیم مادر ما، رفت از دنیا در آن حالی که ما  گریه بر حالش سر قبر پیمبر داشتیم 👤سازگار 📚منابع : ۱)امالی شیخ طوسی، ص۴۰۰ ۲)کشف الغمّه اربلی، ج۱، ص۵۰۳ ۳)تهذیب الاحکام طوسی، ج۱، ص۴۶۹ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📺مواردی از افاضات برخی از مادحینی که با وجود داشتن مخاطب میلیونی در شبکه های تلوزیونی صدا و سیما، این فرصت را مغتنم نشمردند و قدری زحمت مطالعه به خودشان ندادند! @AsnadolMasaeb
اسناد المصائب
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ #روضه_های_بی_سند #روضه_های_جعلی #جعل_حدیث 0️⃣4️⃣متن کلیپ : «روایتی جعلی از امام صادق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 1️⃣4️⃣متن کلیپ : «امام علی(ع) در شب شهادت حضرت فاطمه(س) با عتاب به سلمان گفت؛ برو بیرون تا زینب(ع) بیاد کنار تابوت مادر» 📺﴿شبکه یک، بیت رهبری﴾ 🎤 ‌✍این چنین نقلی در منابع وجود ندارد. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 2️⃣4️⃣متن کلیپ : «یه روایتی از، فکر می کنم حضرت زینب(س) یا امام سجاد(ع)؛ همون قدر که بدن به آب نیاز داره، همه به روضه سید الشهداء همون قدر نیاز دارن! اگه روزی ده بار هم روضه سید الشهداء را بشنوی، این نیاز بدن رو تامین کردی و چیز اضافه ای رو نشنیدی!» 📺﴿شبکه یک/برنامه فرمول یک﴾ 🎤 ✍خمسه یک روایتی را که از اساس جعلی و بی سند است را به اسم اهل بیت(علیهم السلام) در رسانه به زبان می آورد، در حالی که فقط در مورد راوی آن شک دارد! @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 3️⃣4️⃣متن کلیپ : «امام صادق(ع) می فرماید : هیچ چشمی بی اذن ما گریان نمی شه، تا اینکه خود آقا سیدالشهداء(ع) زانو به زانوی مُحبّش میشینه، تو چشماش نگاه میکنه، اون موقع اشکت میاد.» 📺﴿شبکه سه/ برنامه مهلا﴾ 🎤 ‌✍این چنین روایتی در منابع روایی و حدیثی ما وجود ندارد. اول ببینید اصلا همچین روایتی وجود دارد یا نه؟ بعدش اینجوری تو تلوزیون نقشش رو هم بازی کنید. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 4️⃣4️⃣متن کلیپ : «امام علی(ع) در شبی که ضربت خوردند، امام حسن(ع) و ابی عبدالله(ع) زیر بغل بابا را گرفتند و همراهی کردند تا دم خانه! بنابر بعضی نقلها آقا فرمودند : دم خونه بزارید خودم برم، دخترم منو با این وضع نبینه!» 📺﴿شبکه قرآن/برنامه روبراه﴾ 🎤 ‌✍در منابع معتبرِ تاریخی و روایی متاخرین و حتی متقدمین هم، چنین نقلی وجود ندارد. عباسی از باب زبان حال هم نمی گه، بلکه مدعی است طبق برخی نقلها!! پس سند نقلش رو میشه بفرمایید؟!! @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️🎙⚠️ 5️⃣4️⃣متن کلیپ : «مرا به لاک سیاهِ همان زنی، که پشت دسته های عزای تو می رود، ببخش! و بقیه ماجرا» 📺﴿شبکه نسیم/ برنامه از سرگذشت﴾ 🎤 @AsnadolMasaeb
‌✍اوج اباحه گری برخی مادحین را می توان در ایراد یک بیتِ کاملا انحرافی و حساب شده که در عزاداری های امسال مطرح شد‌، دید. از این بیت، حتی در تلوزیون توسط عبدالرضا هلالی عامدانه یا جاهلانه رونمایی شد که ابتدا توسط در حضور هلالی خوانده شد و حالا خود هلالی در یک برنامه تلوزیونی، مجدد این بیت رو خواند. اولا؛ اینکه امام حسین(علیه السلام) به همه تعلق دارد، شکی نیست، ولی آیا امام حسین(علیه السلام) هم خریدار همه است؟! خداوند در وصف بهشتیان فرمود : ♦️﴿رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُم وَ رَضُوا عَنْهُ﴾ یعنی؛ هم خداوند از آنها خشنود است و هم آنها از خدا خشنودند.(مائده ۱۱۹) در قضیه امام حسین(علیه السلام) نیز، امر اینگونه است که ما باید به دنبال جلب رضایت اهل بیت(علیهم السلام) به خصوص امام حسین(علیه السلام) باشیم‌. بالاخره چه خوش بی، مهربونی هر دو سر بی! ثانیا؛ به صورت کلی، چرا باید برخی مادحین ما، برخی سخنرانان ما، در مورد اهل بیت(علیهم السلام) مروّج افکار فِرَق ضالّه ی «غُلات» و «مُرجئه» و «مفوّضه» باشند؟! به طوری که سخنانشان در اذهان شخص مستمع به گونه ای ترسیم می شود که اهل بیت(علیهم السلام) چیزی تقریبا در عرض خدا هستند و همه چیز دست اینهاست و خدا هم کاری به کار ما ندارد! در حالی که وقتی ما می گوییم فلانی مسلمان است و اسلام هم به تعبیر امام علی(علیه السلام) «الْإِسْلَامُ هُوَ التَّسْلِيمُ»(۱) یعنی تسلیم فرامین الهی بودن که در ادامه، حضرت(ع) این تسلیم بودن را در «عمل» ظهور و بروز می داند، پس انجام واجب و ترک محرّم باید در اولویت باشد. مسلما مسئله بی حجابی و مسئله شُرب خمر از مصادیق منکر است و قرار نیست به خاطر یک مسئله مستحب، از این امور حرام چشم پوشی کرد و به راحتی از کنار آنها گذشت. هیچ منکری و حق الناسی و هیچ ارتکاب حرامی، با امام حسین(علیه السلام) توجیه نمی شود. در تاریخ نقله؛ که در روز عاشورا مردی از اصحاب امام حسین(ع) به ایشان گفت : من حقّی از کسی(مالی یا غیر مالی) بر گردن دارم. امام حسین(ع) فرمود : ♦️«لاَ يُقَاتِلْ مَعِيَ مَنْ عَلَيْهِ دَيْنٌ» کسی که حقی بر گردن دارد همراه من در این جنگ نباشد.(۲) در روز قیامت اگر شفاعتی هم بخواهد از جانب اهل بیت(علیهم السلام) شامل حال ما شود، آن شفاعت به اذن خداست. ♦️﴿مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ؟﴾ کیست که در نزد خداوند، جز به فرمان او شفاعت کند؟!(بقره ۲۵۵) از طرفی هم در غالب آیات قرآن کریم، هرگاه کلمه «آمَنُواْ» آمده، به دنبال آن «عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» نیز آمده است و این یعنی اینکه شرط اساسی حیات طیبه، که همانا زندگی شایسته در دنیا و سعادتمندی آخرت است، در گرو «ایمان و عمل صالح» است. هر عقل سلیمی می پذیرد که صِرف «قول» برای امری مهم، کافی نیست و باید پشتوانه ای همچون «عمل» داشته باشد. در طول تاریخ کسانی بودند که قائل بودند، ايمان همان قول بدون عمل است و اگر انسانى مؤمن باشد، همین کافیست و آنان ايمان را اختيار كردند و عمل را كنار گذاشتند. از طرفی هم آنان سعی در تغلیب جانب «رحمانیت و رئوفیت» خداوند بودند، ولی در این مورد دچار افراط شدند، تا جایی که عذاب خداوند را انکار کردند و آن را از تمامىِ مسلمين ساقط دانستند. آنان همان گروه «مُرجِئِه» بودند که شعار و مشی خود را از آیه «وَ آخَروُنَ مُرْجَوْنَ لِأَمْرِ اللهِ» گرفته بودند. و از آن جایی که فعالیت این گروه در سده اول هجری شدّت گرفت، امام صادق(ع) درباره آنان فرمود : ♦️«بَادِرُوا أَوْلاَدَكُمْ بِالْحَدِيثِ قَبْلَ أَنْ يَسْبِقَكُمْ إِلَيْهِمُ اَلْمُرْجِئَةُ» جوانان خود را با حدیث اهل بیت(علیهم السلام) آشنا کنید، قبل از آنکه «مرجئه» بر شما سبقت بگیرند.(۳) حرف آنها این است که؛ معصيت و گناه به ايمان شخص ضرر نمى رساند، و خداوند اینقدر رئوف و مهربان است که از همه گناهان چشم پوشی می کند. امید و رجاء بد نیست، ولی نباید بدون عمل دل به آن بست تا جایی که حضرت امیرالمومنین(ع) در حدیثی می فرماید : ♦️«خَيْرُ اَلْأَعْمَالِ اِعْتِدَالُ اَلرَّجَاءِ وَ اَلْخَوْفِ» بهترین کارها، اعتدال در امید و بیم است.(۴) ثالثا؛ جناب هلالی! چرا حالا قسم میدی به لاک سیاه؟! مسلما بانوان چادری و عفیف ما که در این جامعه و با این شرایط، حجاب برتر و چادر حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را بر سر کرده اند، مصداق جهادگرانند که نباید از آنان غافل بود و شما جناب هلالی، به جای قسم دادن به این چادری که در مصیبت های سنگین و انواع بلاها از سر زینب کبری(سلام الله علیها) نیفتاد، قسم می خوری به یک چیز نزدیک به حرام و یک تبرّج زنانه که حتی به نظر فقها این عمل مانع وضو و غسل است! اصلا شما چه حقی داری که اینقدر به جزئیات آرایش یک زن اشاره کنی؟! 📚منابع : ۱)نهج البلاغه، حکمت ۱۲۵ ۲)سير اعلام النبلاء ذهبی، ج۳، ص۳۰۱ ۳)الکافی کلینی، ج۶، ص۴۷ ۴)نهج البلاغه، حکمت ۷۰ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️«جذب به چه قیمتی؟!!» 🎙خاطره جالب «سید ابراهیم قطب»(۱۹۶۶م) از نویسندگان اسلامگرای مصری در بیان در دیدار با مسئولین «صدا و سیما» جمهوری اسلامی ایران ✍«مقام معظم رهبری» پیش از انقلاب ۵۷، برخی تالیفات این نویسنده مصری را به زبان فارسی ترجمه کردند. @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍آخرین سفارش امام حسین(علیه السلام) به امام سجاد(علیه السلام) در کربلا!👇 👤امام محمد باقر(علیه السلام) می فرماید : هنگامی که لحظه شهادت پدرم، امام سجاد(علیه السلام) فرا رسید، مرا به سینه اش چسباند و فرمود : فرزندم! وصیتی به تو دارم که پدرم نیز هنگام شهادت مرا به آن سفارش کرد و فرمود : «يَا بُنَيَّ! إِيَّاكَ وَ ظُلْمَ مَنْ لَا يَجِدُ عَلَيْكَ نَاصِراً إِلَّا اللَّهَ» ♦️فرزندم! از ظلم کردن به کسی که در برابر تو یاوری جز خدا ندارد، بپرهیز!(۱) 🔹️🔷️«اِتَّقُوا دَعْوَةَ الْمَظْلُومِ»🔷️🔹️ از آه مظلوم بترسید.(۲) 📚منابع : ۱)الکافی کلینی، ج۲، ص۳۳۱ ۲)نهج الفصاحه، ح۲۸ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴 🎙روضه جانسوز با گریز به روضه و با نوای :👇 @AsnadolMasaeb
4_5963200926696080756.mp3
7.11M
♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️ @AsnadolMasaeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴♦️🏴 ✍ 9️⃣0️⃣1️⃣ 👤 @AsnadolMasaeb