بانو امین
هویت زن و زیبایی او آیا تاکنون به این فکر کردهایم که چگونه جهانبینی مادی و گفتمان غرب موفق شده ا
محور شخصیت زن جمال است. میتواند این محور را سمت شکوفایی و جمال والاتری سوق دهد و در هر دو بعد جسم و روح حیاتی متعالی را در سایه حجاب و حیات عاطفی و قدرت معنوی رقم بزند و میتواند جمالش را سمت فرعونیت و جمالی فانی و اضطرابزا ببرد و موجب تباهی سرمایهها و استعدادهای خود و پیرامونش بشود.
#حیات_عاطفی
#زیبایی
@BanooAmin
🔳یتیمخانه اسباببازیها
دیشب دادگاه تفتیش زنبیلی بود که یک هفته است، همهجا دنبال خودش میکشه و میبره. همه را به صف چیدیم روی زمین و توضیح خواستیم که اینها چیاند؟ گلوله گلوله از چشمهای ۴ سالهاش اشک میریخت و داستان هرکدوم را تعریف میکرد که هرکدوم را کجا پیدا کرده و هرکدوم چون تنها بودند و برای اینکه غصه نخورند آورده توی زنبیلش، بعد هم شروع کرد بذل و بخشش به ما. اسم زنبیلش را گذاشتیم یتیمخانهی اسباببازیها. ازش خواستیم هر کدوم را به خانوادهشان برگردونه، ولی برخیشون واقعا خانواده نداشتند و داخل زنبیل یتیمخانه به سرپرستی سلمای ۴ ساله ماندند.
منشا رفتارهای انسان مونث از همان کودکی حیات عاطفی اوست. دیشب احساس کردم این دختر کوچک آمادگی یاری کودکان فلسطینی را دارد. قلبش برای موجودات ستمدیده میتپد، احساس مسئولیت میکند و برای حل مشکل راهکارهایی دارد و زندگیاش وسعت راهکارهایش را دارد. چنین قلبی ابدا حاصل تربیت مستقیم خانواده نیست، ما اگر هم میخواستیم چنین تعلیماتی داشته باشیم، هرگز در ۴ سالگی موفق به تاسیس یتیمخانه اسباببازیها نمیشدیم. این همان ژن انسان انقلاب اسلامی است https://eitaa.com/BanooAmin/86،
ژن زن انقلاب اسلامی. این همان الگوی سوم است که زیر پوست شهر جاری است و دارد زیست میشود
https://eitaa.com/BanooAmin/38
این حاصل اتمسفری است که امام و خون شهدا (زنان و مردان شهید) ساخته است، نه صرفاََ و تنها تربیت خرد و شخصی و زمانمند خانوادهها.
پ.ن: عکس، پس از دادگاه است.
#حیات_عاطفی
@BanooAmin
هدایت شده از کافه کتاب بانو امین
🔰پویش دانشآموزی دختران برنا
قلبمان برای کودکان فلسطینی پر از غم بود، جایی برای ابراز همدردی با کودکان فلسطینی میخواستیم، داستان و دلنوشته نوشتیم، نقاشی و تراکت کشیدیم، میزگفتوگو داریم و مسابقه هم طراحی کردیم.
پای خاطرات بتول علیق از لبنان هم مینشینیم.
کنارمان باشید...
حضورتان را خواهانیم...
زمان: شنبه ۱۳ آبان
ساعت ۱۱
مکان: کافه کتاب بانو امین، خیابان سجاد
"آغاز برنامه ساعت ۹ صبح در میدان امام"
@BanooAminlib
هدایت شده از دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
📝 #درسگفتار | تعمیق نظری در پروژهی الگوی سوم
🚹 مدرس: مهدی تکلو (پژوهشگر جامعهشناسی جنسیت)
🟢 آفلاین
🟢 سطح متوسط
⭕️ 11 جلسه
⭕️ 14 ساعت
⭕️ 300 مگابایت
🔰 عناوین بحث:
- «منطق حرکت» به عنوان چارچوب درست برای فهم الگوی سوم
- الهیات انقلاب اسلامی
- انسان انقلاب اسلامی
- روششناسی فهم و کشف الگوی سوم
- نظریه جنسیت
- نظریه تعادل جنسیتی
- هویت جنسیتی
- تفاوتهای متعادل زن و مرد
- صورتبندی الگوی سوم
- مقایسه تطبیقی با الگوی شرقی و غربی
- شبهات و پرسشهای رایج مربوط به الگوی سوم
- 12 خطای روشی و معرفتی در توضیح الگوی سوم
🔗 لینک سفارش:
https://gesostu.ir/product/sch002/
🚻 دفتر مطالعات جنسیت و جامعه
@gesostu_ir
www.GESOSTU.ir
🔰گزارش گردهمآیی دختران برنا
۱۳ آبان
دختران برنا از راهپیمایی آمدند. بتول علیق در بانو امین منتظر آنها بود تا روایت جریان مقاومت در فلسطین و لبنان را برایشان بگوید. با زبان قصه شروع کرد از دخترها خواست چشمانشان را ببندند و خود را در قصهای که میگوید تصور کنند. روح بچهها با روایت پیوند خورد... از دخترهای کشافه الامام المهدی برایمان گفت از جمعهاشان، لباسهایشان، فعالیتهایشان، سرودها و دورههای تربیتیشان، از شهدایشان.
@BanooAmin
🔰گزارش گردهمآیی دختران برنا
۱۳ آبان
دخترها کولهها را روی یک میز گذاشتند و با محتوای کولههاشون در کافه کتاب بانو امین برنامه اجرا کردند: نمایشگاه نقاشی مفهومی، پوستر، مسابقه، داستان، دلنوشته، سرود، رزق معنوی و دستسازهها گوشهای از فعالیتهای دختران برنایی در ابراز همدلی و همراهی با کودکان فلسطینی بود.
بتول علیق به بچهها قول داد پیام حمایت و مهرورزی آنها را به گوش بچههای کشافه برسونه. بتول علیق میگفت این مدل برنامهها خیلی به جریان مقامت امید میدهد و امید و حمایت عاطفی چیزی است که بچههای فلسطین و لبنان بیش از هرچیز بهش نیاز دارند.
@BanooAmin
نعمت امنیت، بتول علیق.m4a
720.3K
🔰سخن پایانی بتول علیق
در گردهمآیی دختران برنا
بتول علیق: "خیلیها به من میگویند، جوانان ایرانی دارند از ایران مهاجرت میکنند، تو چرا ایران را انتخاب کردی برای مهاجرت ولی من به شما میگم...." ادامه را در صوت بشنوید..
@BanooAmin
🔳شهادت سه دختر لبنانی
به نقل از بتول علیق سه دختر از کشافه الامام المهدی در لبنان دو روز پیش به شهادت رسیدند.
"بتاريخ ٠٥-١١-٢٠٢٣ الساعة ١٧:٠٠ ، قام العدو باستهداف سيارة مدنية في منطقة غدماثا بين بلدتي عيترون وعيناتا، حيث كانت سيارتين تمشيان على الشارع الاولى لصاحبها سمير عبد الحسين ايوب ( صحفي، من بلدة عيناتا )، والثانية تمشي خلفها وهي التي تم استهدافها وتقودها هدى عبد النبي حجازي (ابنة اخت سمير ، من بلدة بليدا، زوجها محمود شور مسافر من بلدة عيترون ) وبرفقتها والدتها واولادها الثلاثة ، مما ادى الى جرح سمير وهدى واستشهاد والدتها واولادها.
والدتها:
سميرة عبد الحسين ايوب
الاولاد:
ريماس محمود شور ١٤ سنة
تالين محمود شور ١٢ سنة
ليان محمود شور ١٠ سنوات"
@BanooAmin
هدایت شده از انتفاضه فلسطین، محسن فایضی
به لطف و همت دوستان خوبم در حسینیه هنر شیراز، مجموعه پادکست هایی تولید و به مرور منتشر شده؛ حالا همش رو میتونید با #پادکست_انتفاضه ببینید.
و انشالله ادامه دار هم خواهد بود. سعی شده مطالبی پرداخته بشه که موضوعشان تاریخ انقضا نداشته باشه؛ در انتشار و دیده شدن کارها کمک کنید؛ مثل وداع با اسلحه❤️❤️
1️⃣به سوی آزادی
روایت تاریخی از رشد جریان مقاومت در غزه...
https://eitaa.com/Thirdintifada/1952
2️⃣اسیر فلسطینی، رویای آزادی
چرا آزادی اسرای فلسطینی یکی از دلایل طوفانالاقصی است؟
https://eitaa.com/Thirdintifada/2255
3️⃣ماجرای زمین، یکبار برای همیشه
آیا فلسطینیها، خودشان زمینها را به صهیونیستها فروختهاند؟
https://eitaa.com/Thirdintifada/2281
4️⃣پول ما را چرا میدهید عربها خونه بسازند
داستانی متفاوت از کمکهای ایران به گروههای مقاومت
https://eitaa.com/Thirdintifada/2358
5️⃣حماس و تونلهایی که در سوریه تمام نمیشود
بررسی نگاه حماس به بحران سوریه یکبار برای همیشه
https://eitaa.com/Thirdintifada/2690
6️⃣میارزید؟
چرایی شکلگیری طوفانالاقصی از نگاه انسان فلسطینی
https://eitaa.com/Thirdintifada/2683
#طوفان_الاقصی
@Thirdintifada
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخ میگوید؛
هرکجا دست ولی خدا و
دست مردهای مجاهد بسته میشود
خداوند پرچم مبارزه را به دوش زنان میگذارد.
وقتی دست مولایمان علی ع را بستند و ولایت مطلق را میان کوچه کشیدند، فاطمه زهرا س وارد میدان شد.
وقتی سرهای شهدای کربلا، بالای نیزههای دنیاخواهی و مظلوم کشی رفت، زینب کبری و لشکر زنان اسیر وارد میدان شدند.
وقتی دست امام علی بن موسی الرضا ع در عرصهی ارتباط با شیعیان و محبان بسته شد، فاطمه معصومه س وارد میدان شد...
هرکجا دست ولایت بسته شد،
هرکجا مردان مجاهد را قلع و قمع کردند،
خداوند پرچم جهاد را بر دوش زنان قرار داد، زنانی از جنس فاطمه و زینب و معصومه علیهم السلام.
بقول سید مقاومت
این روزها در غزه نگاهتان به میدان باشد... میدان عمل میکند.
این روزها نگاهتان
به میدان باشد که
زن برای زندگی و آزادی
دارد با تمام توان میجنگد،
پرستاری میکند
یتیم داری میکند.
بالای سر اطفال مجروح ذکر میگوید.
برای اطفال کفن پیچ لالایی میخواند.
از زیر آوار درنیامده روسری اش را سفتتر میکند.
بچه های مرده را با دست خودش به خاک میسپارد، اشک هایش را پاک میکند و با کودکان زنده بازی میکند.
لباسشان را میشوید و بوسه بارانشان میکند که اگر روز آخر زندگیشان بود از عاطفه مادری سیراب باشند و پر بکشند.
آه...
زن...
زن فلسطینی این روزها دارد با دست خالی و قلب محزون
با دست خالی و قلب با ایمان...
با دست خالی و گهواره خالی... استوار و مقاوم و با #حجاب جهاد میکند و شهید میشود...🇵🇸💔 #سحر_شهریاری
#طوفان_الاقصی #غزه
👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2498166786C7d2f4c5d56
#هوالشهـــــــیداینجـــاست 👆👆🌱
هدایت شده از فصلنامه اقلیـــــــــما
🔴 #گزیده_یادداشت
0️⃣ شماره صفر
🔰گذشتن از دو راهی خانه و جامعه
دوگانهی طبیعت-مدرنیته در آیینهی زنانگی-اشتغال
صفوراسادات امینجواهری / پژوهشگر علوم اجتماعی
دو راهی خانه-جامعه برای زن ایرانی در اولین لایهی معرفتی و حاصل درهمآمیزی دو جهانبینی است. خانه، ذیل جهانبینی متحجرانهی شرقی قرار گرفته است و زن در آن، خدمتگزار سایر اعضای خانواده و مسئول رتق و فتق همهی امور تعریف میشود . از سوی دیگر، تعریف جامعه به ساختارهای متجددانهی غربی سپرده میشود و انسان در آن یا ابزار است یا کالا و زن بیشتر کالاست تا ابزار. پس بهطور کلی زیست روزمرهی ایرانیان در لایهی هویت ملی و زیست روزمرهی زنان در لایهی هویت جنسیتی دچار در همآمیزی نامتجانسی از دو جهانبینی شده است و در زیربنا دچار تشتت است. در این تبیین زیربنایی از مسألهی تعارض خانه-جامعه با ادبیات دقیقترِ «خانهی تحجری-جامعهی تجددی» آیا دیگر میتوان ایدهی جمع بین نقشها را پیگیریکرد؟ چهطور میتوان دو پدیدهای را که از زیربنا تا روبنا متفاوت و متضادند جمع کرد و به خروجی مطلوب هم رسید؟
✓ برای مطالعه یادداشت کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید.
خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک
📝 فصلنامه اقلیما
مجله تخصصی زن، جنسیت و جامعه
📗 @Eqlima_Mag
بانو امین
همین ساعتها سه سال پیش خون مقاومت در رگهای سرزمین ما جاری شد. #جان_فدا @Safoora_AminJavaheri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خون مقاومت است که در رگهای فرزندان حاج قاسم جاری است...
@BanooAmin
#هفته_کتاب_و_کتابخوانی
مسابقه کتابخوانی ویژه ❣دختران❣
برای "دریافت کتاب" و "ثبت نام" در مسابقه به کتابخانه مراجعه فرمایید.
زمان:۲۳ الی ۲۷ آبان ماه
مکان:خ سجاد_خیابان شهید کیانی_کتابخانه بانو مجتهده امین
تاریخ قرعهکشی از طریق پیامک به شرکت کنندگان اعلام می گردد.
#فرهنگ_شهر۶
اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۶ شهرداری اصفهان
https://eitaa.com/joinchat/2719088861C895f823968
@banooaminlib
از زبان غزه؛
کدام راه را بسته ایی؟
وقتی ما در صراط مستقیم ایستاده ایم.
کدام آب را بسته ایی؟
وقتی آب از آسمان برایمان فرود می آید.
کدام زمین را چسبیدهای؟
وقتی روح ما به وسعت آسمانها نظر دارد.
کدام خانه را ساخته ایی؟
وقتی تارهای عنکبوتیات، تاب طوفان ما را ندارد.
کدام سلاح را آورده ایی؟
وقتی قدرتِ مرتبه ی ایمانِ ما، معادلات را تغییر می دهد.
کدام آینده را یافته ایی؟
وقتی از تقدیر تاریخی ما آگاه نیستی.
کدام حق را از ما دریغ کرده ایی؟
وقتی ما به حقیقت نزدیک شده ایم و تو خودت را محروم کردهای.
کدام حیات را از ما گرفته ایی؟
وقتی ما زنده تر و جاودان تر شده ایم.
تو خودِ فرصتی! که در مقاومت و ایستادگی در برابر ظلمَت تو، هویت حقیقی مان را، در نورِ حضرت حق یافته ایم.
سروده خانم فهیمه چنگیز
👉 @honarevojud
@BanooAmin
هدایت شده از فصلنامه اقلیـــــــــما
🔴 #گزیده_یادداشت
0️⃣ شماره صفر
🔰سیاست، میدانی زنانه یا مردانه؟
کنشگری سیاسی زنان در جامعه و جای خالی آنها در فضای ناکارآمد اسوهسازی از آنها
گفتگو با دکتر مصطفی غفاری ساروی/پژوهشگر جامعه شناسی سیاسی
مصاحبهکننده: فاطمه افراز/ خبرنگار و نویسنده فرهنگی اجتماعی
... ما با یکسری رسوبات ذهنی و مسائل عینی در مورد زنان و نقشآفرینی زنان روبهرو هستیم که این امر، متأسفانه نگرش غالبی در میان زنان نسبت به سیاست ایجاد کرده است. مطابق نتایج افکارسنجیها، خود زنان اغلب اینطور گمان میکنند که امر سیاست کار آنها نیست؛ یعنی اعتمادبهنفس سیاسی در بین زنان پایین است. خود این آسیب نیاز به کار فرهنگی بلندمدت دارد که طی آن زنان به یک خودباوری در عرصهی سیاست برسند و گمان نکنند که کار سیاسی حق و تکلیف آنها نیست. اما برای آنکه جامعهای پویا و حکومتی قوی داشته باشیم، در هیچ حالتی از نمایندگی زنان و کنشگری زنان در عرصه سیاست بینیاز نیستیم....
✓ برای مطالعه مصاحبه کامل به شماره صفر فصلنامه اقلیما مراجعه کنید.
خرید نسخه چاپی | خرید نسخه الکترونیک
📝 فصلنامه اقلیما
مجله تخصصی زن، جنسیت و جامعه
📗 @Eqlima_Mag