eitaa logo
برای توجّه
455 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
7هزار ویدیو
30 فایل
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرّحیمِ لاحَولَ وَ لاقُوَّه اِلّا بِاللّهِ العلیِّ العظیم و صلّی اللهُ علی محمّد و الهِ الطّاهرین هدف کانال، نشر خوبیها، واقعیت ها و حقایق، بدون جهت گیری است. 💥حرف حقّ و مطالب متنوع و مفید را نشر دهید. #کپی آزاد @barayetvajoh
مشاهده در ایتا
دانلود
╲\╭┓ ╭‌ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ 🔴 جلسه 16 🔵 بخش پنجم اين همان «موتوا قبل ان تموتوا»(27) است يك انسان موحد قبل از اينكه بميرد مي‌بيند كه «إنْ كُلّ من في السماوات و الارض إلاّ آتي الرحمن عبداً»(28) هم اكنون . چون اگر هم اكنون ديد همه بنده‌اند، ديگر به غير خدا تكيه نمي‌كند. چون بنده چيزي را مالك نيست و اين عبوديت هم عبوديت مطلقه است نظير ربوبيت مطلقهٴ خداي سبحان است يعني اگر ثابت شد او رب العالمين است بالقول المطلق از اين طرف چيزي براي انسان نمي‌ماند الا مطلقه. تفاوت رابطه عبد و مولايِ عرفي با عبد و خدا اين عبوديت مطلقه فقط تنها رابطه بين خدا و غير خدا است و الا بين عبد و مولاي عادي اگر يك عبوديتي هست و يك مالكيتي، گذشته از اينكه يك مالكيت اعتباري است و نه تكويني، محدود هم است يعني عبد بسياري از اوصاف، بسياري از خصايص، بسياري از خاطرات دارد كه مولا از او خبر ندارد فضلاً از اينكه مالك او باشد. بعضي از كارهاي او را كه كارهاي اختياري اوست، مولا مالك است. اما بسياري از شؤون وجودي عبد را مولا مالك نيست. بنابراين بنده‌اي كه زرخريد مولا است، عبد طلق مولا نيست. زيرا مولا خاطرات او را مالك نيست، حيات او را مالك نيست، ممات او را مالك نيست، اوصاف او را مالك نيست، شؤون نفساني او را مالك نيست، ‌فقط افعال او را مالك است كه كجا برود، كجا نرود. چه كار بكند، ‌چه كار نكند. اما انسان كه عبد خداي سبحان است نظير عبد مالك دنيايي نيست كه از بعضي جهات عبد باشد و از بعضي جهات عبد نباشد. كه در كارهاي اختياري انسان بندهٔ خدا باشد و در كارهاي ديگر بندهٔ خدا نباشد. اين است كه دين در همه شؤون راه دارد. آنكه به اين رسيده است مي‌گويد: «إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّماوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفاً وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ»(29)، «إِنَّ صَلاَتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ»(30) يعني عبد است. نظير عبد مولاي عادي نيست كه بعضي از كارهاي او مال مولا باشد و بعضي از شؤون نفساني او مال مولا نباشد. اما اگر چنانچه انسان به اين پايگاه رسيد مي‌يابد كه حيات و ممات من ملك اوست، مربوب اوست. چيزي را انسان مالك نيست. اگر چيزي را مالك نيست بالقول المطلق مي‌گويد: نعبد، يعني من با همه شؤون وجوديم، ديگر موجودات با همه شؤون وجوديشان، به تعبير جامع عالمين با همهٔ شؤون ، نعبد. تو را عبادت مي‌كنيم. اين مي‌شود «ألا لله الدين الخالص»(31)، «فأعبد الله مخلصاً له الدين»(32) كه ديگر انسان چيزي را در بين راه نگذارد، نگويد تو را عبادت مي‌كنيم براي اينكه به فلان مقام برسيم. چون فلان مقام هم موجودي است ممكن و مربوب و در تحت پوشش ربوبيت او. اگر همه و همه در پيشگاه خدا خاضع‌اند، نبايد انسان در اين خضوع همگاني يك عده را استثنا بكند. اين نعبد بالقول المطلق ناظر به آن است كه هر موجودي با همه شؤونش خداست
╲\╭┓ ╭‌ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ 🔴 جلسه 16 🔵 بخش ششم ديگر در مسأله عبادت، در مسأله اطاعت، در مسأله خالص، همه و همه زير پوشش معناي جامع عبادت خواهد بود. اين خضوع را مي‌گويند عبادت. آنگاه معلوم مي‌شود كه چرا انسان از غيبت به تكلم التفات كرده است، يعني به جايي رسيد كه خود را مي‌بينيد كه خطاب كند و اول هم مخاطب را مي‌بيند. سر التفات من الغيبه الي الخطاب روشن مي‌شود كه انسان از غيبت به حضور آمده است. قهراً سر تقديم اياك روشن مي‌شود. سر حصر هم روشن مي‌شود. سر توحيد ضمير در اياك كه اياكم گفته نشد هم روشن مي‌شود. ‌سر اينكه نعبد مي‌گوييم و اعبد نمي‌گوييم روشن مي‌شود. سر اينكه نستعين را در كنار نعبد ذكر مي‌كنيم اين هم روشن مي‌شود. سرّ تكرار اياك سر تكرار اياك هم روشن مي‌شود كه چرا نگفتيم (اياك نعبد و نستعين) بلكه هر دو جمله را مصدر كرديم به اياك، آن هم روشن مي‌شود. چون اگر گفته بشود (اياك نعبد و نستعين) يعني اين مجموع بما انه مجموع منحصر به هر دو است اما جميع را ثابت نمي‌كند كه عبادت هم منحصرا مال توست. استعانت هم منحصراً از توست. اگر گفتيم (اياك نعبد و نستعين) يعني اين مجموع منحصراً در اختيار توست اما جميع را ثابت نمي‌كند. وقتي جميع ثابت مي‌شود كه اياك تكرار بشود، بگوييم «اياك نعبد واياك نستعين»(33) با يك اياك دو تا حصر استفاده نمي‌شود اگر جمله تكرار شد دو جمله بود دو فعل بود «اياك»اي كه مقدم است حصر مجموع را افاده مي‌كند، نه حصر جميع را. براي اينكه حصر جميع را بفهماند به ما فرمودند بگوييد «اياك نعبد واياك نستعين»(34) يعني در اعانت هم تنها معين تويي در عبادت هم تنها معبود تويي و از اينكه گفته نشد (اياك نعبد و اعنا) ما را كمك بكن نظير )اياك نعبد و اهدنا الصراط المستقيم) كه بعد مي‌آيد، براي آن است كه روشن بشود كه ما در اين عبادت هم از او مي‌گيريم. اگر گفته بشود ) اياك نعبد واعنا و اهدنا الي الصراط المستقيم) اين معنايش اين است كه ما در عبادت مستقل هستيم. در كارهاي ديگر از تو مدد مي‌گيريم اما وقتي كه «اياك نعبد»(35) گفته شد و كنارش هم «اياك نستعين»(36) آمد معلوم مي‌شود كه ما در اين عبادت هم از تو مدد مي‌گيريم كه اگر توفيق الهي شامل حال ما نشود توان عبادت هم نداريم لذا در دعاي صحيفه سجاديه مسأله حمد و مانند آن آمده است كه: خدايا ما هر عبادتي كرديم باز زيرا تو دادي كه تو را عبادت كرديم و اگر اين توفيق نبود كه تو را عبادت نمي‌كرديم پس اگر تو را حمد كرديم تو را كرديم يك دِين ديگري آمد. بايد حمد بكنيم كه تو را حمد كرديم. لذا هيچ راهي براي اداي حق تو نداريم. خداوند طلبكاري است كه هرگز حقش ادا نمي‌شود نعم ما قال سيدنا الاستاد (رضوان الله عليه) بعد از اينكه اين نكات را در الميزان ذكر كردند، فرمودند: كه يك نكات فراوان ديگري هم است كه در كتب ديگر احيانا هست
╲\╭┓ ╭‌ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ 🔴 جلسه 16 🔵 بخش هفتم آنگاه اين تعبير را دارد كه (والله سبحانه غريمٌ لا يقضيٰ دينه)(37) خداي سبحان آن طلبكاري است كه حقش نمي‌شود. هر چه ما اين نكات را بگوييم باز مي‌بينيم بدهكاريم چون بالاخره يك چيزي براي خود انسان در اين وسط مي‌ماند و اين با سازگار نيست. اگر انسان چيزي براي خود ديد ولو در يك مرحله اين ديگر با توحيد سازگار نيست اين با آن بحث معروف كلام كه آيا جزاء به تفضل است يا استحقاق، خيلي فاصله دارد. ديگر جا براي اين نمي‌ماند كه انسان توهم كند كه ما استحقاق بهشت داريم كه جزا به استحقاق است. آنگاه معلوم مي‌شود كه همه اينها به الهي است ولاغير (والله سبحانه غريم لايقضي دينه) كه اگر كسي حمدي كرد و عبادتي نمود بايد يك حمد ديگر و عبادت ديگر بكند كه اين توفيق را پيدا كرده است. اين است كه خداي سبحان به او داد چون «بل الله يَمُنّ عليكم أن هداكم للأيمان»(38) اين است كه انسان بهترين راهش اين است كه چيزي نكند و طلبكار نباشد و بداند كه طلبكار نيست .اين هستي را كه خدا به او داد اين كه خداي سبحان به او داد قابل حمد و قابل تقدير نيست يعني از انسان مقدور نيست كه بگويد حمد لذا كسي كه به اين پايگاه رسيده است و آن رسول خدا (عليه آلاف التحيه و الثناء) است مي‌گويد «لا احصي ثناء عليك»(39) آن را نداريم كه بر تو ثناي تو را احصا كنيم «انت كما اثنيت علي نفسك»(40)؛ تو بايد خودت را ثنا كني و الا آن قدرت در اختيار ما باشد كه تو را حمد بكنيم آنچنان نيست «لا احصي ثناء عليك، أنت كما اثنيت علي نفسك»(41)؛ اين يك سلسله از بحثها درباره آيهٔ كريمهٔ «اياك نعبد و اياك نستعين»(42) است كسي كه مي‌داند جهان به خداي سبحان مي‌رود اين دارد مي‌كند. كسي كه جهان به طرف خداي سبحان مي‌رود، اين استكبار است كه با عبادت نيست. «الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين»(43). سؤال ... جواب: بله هستند اما اين كه اينها تكويناً عبدند، اين توحيد است. اگر كسي باشد مع ذلك عبد است از عبادت كند اين عبد تكويني است و عبد تشريعي نيست. حقيقتش در قيامت ظهور مي‌كند كه بنده‌وار مي‌آيد استكبارش هم در آن روز دامن‌گير اوست. كسي كه بداند جهان در تحت قدرت خداست اين عبادت است كسي كه نداند و بپندارد كه جهان خود ساخته است يا در اختيار ديگران است اين استكبار است «الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين»(44) عبادت نه با سازگار است نه با . سؤال... جواب: بله ديگر تشريع معنايش اين است كه انسان معتقد باشد، چون تشريع و شريعت يك ايمان است و يك عمل صالح. ايمان به اينكه خداي سبحان آفريد و «رب العالمين» است، «الرحمن الرحيم»(45) است، «مالك يوم الدين»(46) است، اين ايمان. عمل را هم طبق دستور انجام دهد اين را مي‌گويند تشریع
╲\╭┓ ╭‌ 🍃🌺﷽🌺🍃 ┗╯\╲ 🔴 جلسه 16 🔵 بخش هشتم سؤال... جواب: چرا ديگر، ‌ نعبد اين است كه انسان ببيند همه هستند اين است معناي آن. سؤال ... جواب: ايمان و عمل صالح. عبادت يك بعدش است كه داشته باشد خدا «رب العالمين» است، «الرحمن الرحيم»(47) است، «مالك يوم الدين»(48) است و بر اساس اين ايمان صالح داشته باشد، چون عبد چيزي از خود نيست كه بگويند من قانونم را خودم تنظيم مي‌كنم. اگر يك عبد محض شد، مي‌گويد حيات من وممات من، «لله رب العالمين» است. ديگر نمي‌تواند ديگر نمي‌گويد در اين كارها من تابع خدايم، در آن كارها به نظر خود يا شرق و غرب عمل مي‌كنم. اگر كسي ديد كل را خدا آفريد و كل جهان خاضع است يعني او بايد اداره كند و لاغير همين مي‌شود كامل. اين مي‌شود عبادت تشريعي. سؤال... جواب: إبليس يكون عبدا من عباده سبحانه مقهورٌ و مسخر لديه حيث قال سبحانه و تعالي: «انا جعلنا الشياطين اولياء»(49) حيث قال سبحانه: «انا ارسلنا الشياطين علي الكافرين تَؤزّهم أزّاً»(50) حيث قال سبحانه و تعالي: «فأخرج منها فأنّك رجيم و إنّ عليك لعنتي الي يوم الدين»(51) فهو مربوب فهو عبد، ذليل داخر الا انه لا يفهم انه عبد مربوب داخر كما ان المستكبر لا يفهم و الا ان الله سبحانه تعالي قال: فأخرج منها فان عليك لعنتي الي يوم الدين فخرج وصار رجيماً الي يوم الدين فهو عبد مربوب لا يملك لنفسي نفعاً و لا ضراً و لا موتاً و لا حياهً و لا نشورا الا انه لا يفهم انه عبدٌ مربوب و من لا يفهم فهو ابليس ان الذين يستكبرون عن عبادتي سيدخلون جهنم داخرين. استكبار با عبادت نيست. كسي كه است اين است. كسي كه بداند او و ديگر موجودات عبد محض هستند و اين است در مي‌كند، اين است. «و الحمد لله رب العالمين
1️⃣📆📖 متن و ترجمه دعای روز یکشنبه ☀️ بسمِ اللَّهِ الرَّحمَنِ الرَّحِيم ☀️ ❇️ بِسمِ اللَّهِ الَّذِي لاَ أَرجُو إِلاَّ فَضلَهُ 🔶 به نام خدايى كه جز به فضل و رحمتش به چيزى اميدوار نيستم ❇️ و لاَ أَخشَى إِلاَّ عَدلَهُ‏ 🔶 و غير از عدل و دادش از چيزى نمى ‏ترسم ❇️ وَ لاَ أَعتَمِدُ إِلاَّ قَولَهُ وَ لاَ أُمسِكُ إِلاَّ بِحَبلِهِ‏ 🔶 و جز به قول او (و كتاب او) به چيزى اعتماد ندارم و جز به رشته (اخلاص و محبت) اش به چيزى چنگ نمى ‏زنم ❇️ بِكَ أَستَجِيرُ يَا ذَا العَفوِ وَ الرِّضوَانِ مِنَ الظُّلمِ وَ العُدوَانِ‏ 🔶 به تو پناه مى‏ برم اى خداى صاحب عفو و خوشنودى از ظلم و تعدى خلق ❇️ وَ مِن غِيَرِ الزَّمَانِ وَ تَوَاتُرِ الأَحزَانِ وَ طَوَارِقِ الحَدَثَانِ‏ 🔶 و از تغيرات و حوادث روزگار و غم و اندوه پى در پى و پيش آمدهاى سخت ناگوار ❇️ وَ مِنِ انقِضَاءِ المُدَّةِ قَبلَ التَّأَهُّبِ وَ العُدَّةِ 🔶 و از اينكه عمرم بسر آيد و خود را مهيا و آماده سفر آن جهان نكرده باشم ❇️ و إِيَّاكَ أَستَرشِدُ لِمَا فِيهِ الصَّلاَحُ وَ الإِصلاَحُ‏ 🔶 و از تو مى‏ طلبم كه رهبرى به هر خير و صلاح و اصلاح امورم بفرمايى ❇️ وَبِكَ أَستَعِينُ فِيمَا يَقتَرِنُ بِهِ النَّجَاحُ وَ الإِنجَاحُ‏ 🔶 و از تو يارى مى‏ طلبم كه مرا با هر چه فتح و فيروزى و كامروايى است مقرون سازى ❇️ وَ إِيَّاكَ أَرغَبُ فِي لِبَاسِ العَافِيَةِ وَ تَمَامِهَا 🔶 و تنها از تو خواهانم كه مرا لباس عافيت كامل (از هر رنج و غم) بپوشانى ❇️ و شُمُولِ السَّلاَمَةِ وَ دَوَامِهَا 🔶 و سلامتى دائم (از هر درد و الم) عطا كنى ❇️ وَ أَعُوذُ بِكَ يَا رَبِّ مِن هَمَزَاتِ الشَّيَاطِينِ‏ 🔶 و به تو پناه مى ‏برم اى خدا از وسوسه ‏هاى شياطين ❇️ وَ أَحتَرِزُ بِسُلطَانِكَ مِن جَورِ السَّلاَطِينِ‏ 🔶 و در پناه سلطنت تواز ظلم و جور سلاطين امان مى‏ جويم ❇️ فَتَقَبَّل مَا كَانَ مِن صَلاَتِي وَ صَومِي‏ 🔶 پس تو نماز و روزه و طاعتم بپذير ❇️ وَ اجعَل غَدِي وَ مَا بَعدَهُ أَفضَلَ مِن سَاعَتِي وَ يَومِي‏ 🔶 و فردا و پس فرداى مرا نيكوتر از اين ساعت و اين روزم قرار ده ❇️ وَ أَعِزَّنِي فِي عَشِيرَتِي وَ قَومِي 🔶 و مرا در ميان خويش و قبيله و قومم عزيز گردان ❇️ و احفَظنِي فِي يَقَظَتِي وَ نَومِي‏ 🔶 و از هر شرى در خواب و بيدارى محفوظم بدار ❇️ فَأَنتَ اللَّهُ خَيرٌ حَافِظاً وَ أَنتَ أَرحَمُ الرَّاحِمِينَ‏ 🔶 كه تويى خداى بهترين نگهبان خلق و مهربانترين اهل عالم ❇️ اللَّهُمَّ إِنِّي أَبرَأُ إِلَيكَ فِي يَومِي هَذَا 🔶 خدايا به درگاه تو آمده و بيزارى مى‏ جويم از امروز ❇️ و مَا بَعدَهُ مِنَ الآحَادِ مِنَ الشِّركِ وَ الإِلحَادِ 🔶 و هميشه ايام بعد آن از يكايك شرك و كفر و كجروى ❇️ وَ أُخلِصُ لَكَ دُعَائِي تَعَرُّضاً لِلإِجَابَةِ 🔶 و به درگاهت به اخلاص دعا مى‏ كنم كه در معرض اجابت قرار گيرد ❇️ و أُقِيمُ عَلَى طَاعَتِكَ رَجَاءً لِلإِثَابَةِ 🔶 و عمرى بر طاعتت پايدارى مى ‏كنم به اميد ثواب تو ❇️ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَيرِخَلقِكَ الدَّاعِي إِلَى حَقِّكَ‏ 🔶 پس درود فرست بر محمد (ص) كه بهترين خلق تو و خواننده خلق بسوى معرفت و توحيد توست ❇️ وَ أَعِزَّنِي بِعِزِّكَ الَّذِي لاَ يُضَامُ 🔶 و مرا عزيز گردان به عزت ابدى خود كه ذلت از پى آن نيست ❇️ و احفَظنِي بِعَينِكَ الَّتِي لاَ تَنَامُ‏ 🔶 و محفوظ بدار به ديده خود كه خواب نخواهد داشت ❇️ وَ اختِم بِالاِنقِطَاعِ إِلَيكَ أَمرِي 🔶 و كارم را به بريدن از خلق و توجه كامل به تو به پايان آرم ❇️ و بِالمَغفِرَةِ عُمرِي إِنَّكَ أَنتَ الغَفُورُ الرَّحِيمُ‏ 🔶 و عمرم را به آمرزش و مغفرت خود ختم كن كه تو بسيار بخشنده و مهربانى ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸💠🌼═┄
🔭🔮🔭🔮🔭🔮🔭🔮 🔮🔭 🔭 💎 تقویم نجومی 💎 ⬅️ اولین و پرطرفدارترین مجموعه کانال های تقویم نجومی ، اسلامی. ✴️ یکشنبه 👈11 تیر /سرطان 1402 👈13 ذی الحجه 1444👈2 ژوئیه 2023 🏛 مناسبت های دینی و اسلامی. 🌙معجزه شق القمر رسول خدا صلی الله علیه واله . 🐪 امام حسین علیه السلام در مسیر کربلا منزل پنجم وادی صفراء. ⭐️ احکام دینی و اسلامی 👼 مناسب زایمان نیست ✈️ مسافرت:مسافرت همراه صدقه باشد. 🔭 احکام نجوم. 🌓 امروز :قمر در برج قوس است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است : ✳️آغاز به تعلیم و تعلم ✳️و شروع کارها خوب است. 📛ولی خرید حیوان و چهارپایان 📛قرض و وام 📛و فروش جواهرات و طلا خوب نیست 👩‍❤️‍👨مباشرت امشب: فرزند به قسمت و روزی خود راضی باشد. ⚫️ طبق روایات ، (سر و صورت) ۰در این روز از ماه قمری ، خوب نیست 💉🌡حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن یا #زالو انداختن در این روز، از ماه قمری،سلامت افرین است. 😴😴تعبیر خواب. خوابی که شب " دوشنبه " دیده شود طبق آیه ی 14 سوره مبارکه "ابراهیم "علیه السلام است. و لنسکننکم الارض من بعد هم ... و چنین استفاده میشود که کسی دوست یا دشمن خواب بیننده به وی برسد. ان شاءالله. و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید. 💅 ناخن گرفتن یکشنبه برای ، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد. 👕👚 دوخت و دوز یکشنبه برای بریدن و دوختن روز مناسبی نیست . طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود‌( این حکم شامل خرید لباس نیست) ✴️️ وقت در روز یکشنبه: از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب. ❇️️ ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد . 💠 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 🌸بامید پرورش نسلی مهدوی ان شاءالله🌸 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 🌸زندگیتون مهدوی 📚 منابع مطالب کتاب تقویم همسران نوشته ی حبیب الله تقیان @taghvimehamsaran با این دعا روز خود را شروع کنید 🌟بسم الله الرحمن الرحیم🌟 ✨ *اللّهُمَّ اِنّی اَسأَلُکَ یا قَریبَ الفَتحِ وَ الفَرَجَ یا رَبَّ الفَتحِ وَ الفَرَج یا اِلهَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ عَجِّلِ الفَتحَ وَ الفَرَجَ سَهِّلِ الفَتحَ وَ الفَرَجَ یا فَتّاحَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا مِفتاحَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا* *فارِجَ الفَتحِ وَالفَرَجِ یا صانِعَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا غافِرَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا رازِقَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا خالِقَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ یا صابِرَالفَتحِ وَ الفَرَجِ یا ساتِرَ الفَتحِ وَ الفَرَجِ وَاجعَل لَنا مِن اُمُورِنا فَرَجاً* *وَمَخرَجاً اِیّاکَ نَعبُدُ وَ اِیّاکَ نَستَعینَ بِرحمتک یا اَرحَمَ الرّاحمینَ*✨ 🔭 🔮🔭 🔭🔮🔭🔮🔭🔮🔭🔮
🔴آزادی های پهلوی ،فسادی را در بطن خانواده ایرانی رقم زد که تاریخ هزار ساله ایرانیان آن را ندیده بود.به راستی کدام ملت تاریخ نزدیک خود را فراموش می‌کند ودل به وعده های سلبریت ها می‌دهد، ما یک‌بار پیامد های نحس آزادی پوشش و رواج گناه را در ایران را به چشم خود دیده ایم بار دوم چرااین اشتباه را تکرار کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺شعرخوانی غرورانگیز و جالب این شاعر قمی را از دست ندهید 👌سیدحمیدرضا برقعی در مدح امام علی(علیه السلام) می‌خواند 👈 دیدن و نشر حداکثری این فیلم را به عاشقان مولا توصیه می‌کنیم
⭕️ انگار نون تو پلمپ شدنه! 🌀راهکار جدید برخی از افراد برای جذب مشتری... 🔻چند وقتیه هی خبر پلمپ این مغازه و اون قدپاساژ و آرایشگاه و کافه به گوش میخوره. ولی یه بار اثربخشی به این کار فکر شده؟ 🔻وقتی یک فروشگاه میتونه با یه کاغذ آچار مسخره ‌، به رأس اخبار تبدیل بشده و هزاران نفر فالور جدید بگیره و کل کشور بدونن چنین مغازه‌ای وجود داره ، چرا این کار رو نکنه! نهایتش میخواد چند روز پلمپ بشه؟ نهایتا یک هفته و کاملا از نظر اقتصادی براش می صرفه. پس 🔻بهتر نیست بجای پلمپ های غیربازدانده و معروف کردن مجموعه هایی که بویی از شرافت نبردن و با هنجارشکنی میخوان پول دربیارن ، اقدام جدی تر و بازدارنده تری انجام بشه؟ ✅ انگار این نوع پلمپ ها بیشتر براشون سودآور هست تا ضرراور🧐
⛔️ فیلترینگ حرفه‌ای فرانسه در توییتر 🔵همزمان با روز تشییع جنازه جوان 18 ساله ای که در فرانسه کشته شد ، بسیاری از کاربران توییتر که با لوکیشن کشورهای اروپایی به توییتر وصل میشوند با اختلال مواجه شدند. 🔵از مراسم تشییع جنازه و هم چنین اعتراضات امروز فرانسه هیچ تصویری در شبکه های اجتماعی موجود نیست! 👤 روز گذشته مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه، در پی گسترش اعتراضات گفته بود"رسانه‌های اجتماعی نقش قابل توجهی در دامن زدن به اعمال خشونت آمیز مشابه در ناآرامی های این هفته ایفا کرده‌اند" ⏺نکته قابل توجه اینکه استفاده از توییتر با لوکیشن دیگر کشورها با اختلال همراه نبوده است!
🔸 مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی: با دستور دادستان کل کشور و هماهنگی دستگاه‌های ذیربط، شماره گذاری و صدور پلاک برای موتورسیکلت صفرکیلومتر منوط به صدور بیمه نامه شخص ثالث شد. 🔹گفتنی است پیش از این اغلب موتورسیکلت‌ها در کارخانه‌ها بدون بیمه نامه شخص ثالث پلاک شده و در مراکز فروش عرضه می‌شدند.
🔴موافقت رهبر انقلاب با بخشش اضافه خدمت سربازان 🔹برابر اعلام معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه خدمت سنواتی کارکنان وظیفه و مشمولین غایب، مورد بخشش فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) قرار گرفت.