eitaa logo
دارُ السَّلام🌴
254 دنبال‌کننده
365 عکس
141 ویدیو
20 فایل
✍️محقق در زمینه سبک زندگی و نظریات الگوی پیشرفت اسلامی/ مزاج شناسی و حجامت سختی امروز رو تحمل کن تا به دولت برسی/ روز رسیدن به دولت، یاد اون روز باش... که دور بر نداری!! جهت مشاوره، انتقادات و پیشنهادات👇 ۰۹۱۵۶۹۲۰۲۸۷ | @Montazeralmahdi77
مشاهده در ایتا
دانلود
های اول تا ششم👇👇 ✍ استعدادهای درخشان و سلامت جسم و روان کودک بدون دخالت والدین و آداب پنجگانه انعقاد نطفهhttps://eitaa.com/Darol_salam/1373عوامل سرطان زایی که مجوز مصرف هم دارند❗ «الگوی فقهی ارزیابی غذا یا الگوی پوزیتویستی کُدِکْس آلیمنتاریوس»⁉️ https://eitaa.com/Darol_salam/1375علاج های پلاستیکی برای معضل پلاستیکhttps://eitaa.com/Darol_salam/1379« بیداری فطرت ها» https://eitaa.com/Darol_salam/1392طرحِ نور آری؛ اما آیا کافی است⁉️ https://eitaa.com/Darol_salam/1412«أَصْحاب سَبْت»❗ https://eitaa.com/Darol_salam/1454 🌴@Darol_salam
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
Invitation.pdf
118.8K
📃 نامه ای به محضر حضرات آیات اعرافی، اراکی و میرباقری ▫️مسیری که از امروز تا قله باقی مانده و باید پیمود، نصب نرم افزار اسلامی روی سخت‌افزارهایی است که در این مدت به دست آورده‌ایم. چه، اگر روی سخت‌افزارهای خود، نظامات فکری منبعث از تمدن غرب را نصب کنیم، خروجی‌اش، بلاتردید یک انسان مطلوب غربی خواهد بود، نه یک انسان مطلوب اسلامی. ▫️در افق تمدنی انقلاب اسلامی، ساحات مختلف حیات بشری، صوری دارند که در طول 45 سال گذشته با اهتمام نخبگان حوزوی و دانشگاهی، بخشی طراحی شده‌اند و بخشی فرآیند تکوین خود را طی می‌کنند. لکن آنچه تحصیل شده، آنگونه که باید در دستور کار ساختارهای اجرایی کشور قرار نگرفته است. ▫️برای رقم زدن این تحول اساسی، کشور نیازمند شخصیتی در راس قوه مجریه است که ضمن شناخت دقیق نسخه‌های سرمایه‌داری، به نسخه‌های برآمده از انقلاب اسلامی اشراف و اعتقاد راسخ داشته باشد و با شجاعت و درایت درصدد اجرای آنها برآید. ▫️برخلاف آنچه معمول و رایج شده، مقام ریاست جمهوری مقام اجرا به معنی پیمانکاری نیست؛ چه، اساسا دولت طبق سیاست های کلی اصل 44 از فعالیت‌های پیمانکاری منع شده است! مقام ریاست جمهوری، مقام طراحی و تشخیص و تصمیم است و لذا فردی با این مختصات باید در راس قوه مجریه قرار گیرد. ▫️به همین جهت، به عنوان شاگردی کوچک در مکتب انقلاب اسلامی، از شما بزرگواران که عمری را صرف مبارزه فکری با نظام سرمایه‌داری و طراحی نظامات اسلامی کرده‌اید، تمنا دارم پا به عرصه بگذارید و در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، داوطلب شوید. ما نیازمند بازگشت فضیلت به عرصه رقابت هستیم. @syjebraily
هدایت شده از حوزه انقلابی
🔴 امام جمعه محبوب سابق پردیسان قم در کنار بسیاری از شخصیت‌های دیگر حوزوی اصرار بر اصلحیت آیت الله اعرافی دارند ▫️آیت الله قوامی امام جمعه محبوب سابق پردیسان قم اصرار بر اصلحیت حضرت آیت الله اعرافی دارد و تمام تلاش ایشان، شرکت حضرت آیت الله اعرافی در انتخابات ریاست جمهوری است، ایشان در کنار بسیاری از شخصیت های دیگر حوزوی در حال فراهم نمودن حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به صحنه انتخابات هستند. جلسات تبیینی آیت قوامی برای تبیین اصلحیت آیت الله اعرافی در قم آغاز شده است. 🌹 حوزه انقلابی ╭┅───────────┅╮ 🕌 @howzehenghelabi ╰┅───────────┅╯
🔻آغاز طرح پخت نان کامل در کشور 🔹مجری طرح گندم وزارت کشاورزی: طرح نهضت احیای نان کامل آغاز شده و نانوایی‌های کشور از آرد کامل برای پخت نان استفاده می‌کنند. 🔹به ۱۰۰ کارخانه از ۴۵۰ کارخانۀ کشور مجوز داده شده آرد کامل تولید کنند و استان‌های مرکزی، قم و اصفهان پیش‌رو هستند. 🔹در آرد کامل تمام گندم آرد می‌شود و همۀ سبوس، مواد سلولزی، ویتامین‌ها، جوانه گندم و مواد غذایی موجود در آرد حفظ می‌شود. 🔹استفاده از آرد کامل برای جلوگیری از بیماری‌های دیابت، چربی مضر بدن، مشکلات دستگاه گوارشی و غیره بسیار مفید است. @PadDolat
الحمدلله🤲 خداوند بر درجات شهید رئیسی بیفزاید. إن شاء الله که علاوه بر ارائه آرد و نان کامل، مکمل های افزودنی آرد هم حذف گردد...
42.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزارش تصویری از ۹ سخنرانی مطرح شده در دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی / پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳/ مسجد جمکران ❓ حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی: برای حل مشکلات جامعه عاقلانه ترین مسیر مشورت و شنیدن حرف های مؤثر در حوزه های مختلف است... 🎙 پیشنهاد استماع تمام سخنرانی های اجلاسیه دوم + نقد هیئت عالی نقد و بررسی: https://eitaa.com/Tamadon_Islam/97 https://eitaa.com/Tamadon_Islam
⚡️پیشنهاد استماع صوت سخنرانان دومین اجلاسیه مشترک جریانهای تمدنی در روز ۳ خرداد ۱۴۰۳ + آراء هیئت عالی نقد و بررسی 🎙صوت سخنرانی افتتاحیه (حجت الاسلام رضا عزت زمانی): https://eitaa.com/Tamadon_Islam/88 🎙 صوت سخنرانی حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان با موضوع: تعریف جدید محله https://eitaa.com/Tamadon_Islam/89 🎙 صوت سخنرانی حجت الاسلام محمد صادق حیدری با موضوع: نگاهی نو به عوامل تورم و گرانی https://eitaa.com/Tamadon_Islam/90 🎙 صوت سخنرانی حجت‌الاسلام امیر جهانی با موضوع: نقش نظریات غربی روانشناسی در گسترش ناامنی https://eitaa.com/Tamadon_Islam/91 🎙 صوت سخنرانی حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زاده با موضوع: شیوه ارزیابی دانش آموز در مدارس آینده https://eitaa.com/Tamadon_Islam/92 🎙 صوت سخنرانی حجت الاسلام محمد رضا قدیری با موضوع: میزان طلای مورد نیاز برای تغییر واحد پول در ایران https://eitaa.com/Tamadon_Islam/93 🎙صوت سخنرانی حجت‌الاسلام اصغر قاسمی با موضوع: پیشگیری و درمان بیماری های مغز و اعصاب https://eitaa.com/Tamadon_Islam/94 🎙صوت سخنرانی حجت‌الاسلام امیر نادری با موضوع: ساختار دواء در طب اسلامی https://eitaa.com/Tamadon_Islam/95 🎙 صوت سخنرانی اختتامیه اجلاسیه دوم (حجت‌الاسلام علی رضا پناهیان) https://eitaa.com/Tamadon_Islam/96 https://eitaa.com/Tamadon_Islam
صمیمانه با استاد عزیزم حاج آقای اعرافی 🔺خدمت استاد بزرگوار حاج آقای اعرافی سلام علیکم، اینگونه شنیده ام که حضرتعالی بنای بر حضور در انتخابات ریاست جمهوری دارید. به نظرم رسید در این باره چند نکته را خدمتتان تقدیم کنم. این یادداشت را از این جهت علنی پخش میکنم چون بیش از همه طرز فکر بسیاری از طلاب و دوستان عزیزم مرا متوجه برخی کاستی های تحلیلی کرد، که به همین بهانه مناسب دیدم به نقد آنها بپردازم. 🔺اصل حضور شما در انتخابات پیامدها و پیام‌هایی به همراه دارد که توجه به آنها به نظر حقیر، احتمالا، در محاسباتتان لازم باشد. 🔺نکته اول آنکه حضور جنابعالی در انتخابات بنا است چه خلا و چه گرهی را باز کند؟ حتما حضرتعالی متوجه این نکته هستید که دولت موفق آقای رئیسی در سال سوم خود بود، تغییر ریل جدی آن باعث دست اندازهایی خواهد بود که به سود مردم نخواهد بود، آیا حضرتعالی مورد تفاهم و اتفاق نظر مجموع دولت فعلی و وزرای کلیدی آن هستید؟ یا بنای ساختن بنای جدیدی دارید؟ اگر این دومی است، با آن اشکالی که عرض شد چه خواهید کرد؟ 🔺نکته دوم حضور شما در این انتخابات بخواهید یا نخواهید به معنای حضور نماینده رسمی حوزه علمیه قم در انتخابات است، با این حساب رای نیاوردن شما در نگاه مردم و منظر بیرونی جهانی چه معنایی خواهد داشت؟ رای آوردن شما هم معنایش آن است که فشارهای اقتصادی و معیشتی که بر گرده مردم عزیز ما می‌آید توسط رسانه ها، به پای حوزه علمیه نوشته خواهد شد. چه لزومی برای چنین هزینه کردنی وجود دارد؟ 🔺نکته سوم آنکه بخواهیم یا نخواهیم، حضور یک فقیه عالی رتبه در این شرایط در این بستر، معنایش مهیا شدن برای سمت رهبری به نظر میرسد، من شک ندارم که حضرتعالی ذره ای چنین محاسباتی نداشته اید و نخواهید داشت، لکن این فهم از رفتار حضرتعالی به این راحتی قابل رفع نیست. همین تحلیل در پس ذهن بسیاری از جوانان انقلابی نوعی اشمئزاز و رنجش از حوزه علمیه ایجاد خواهد نمود. 🔺نکته چهارم اینکه حضرتعالی به خوبی مستحضر هستید که سطح مدیریت خرد و کلان و سطح امامت و رهبری اجتماعی که ذاتا کار حوزه های علمیه است با هم متفاوت است. حضور شما در این جایگاه به معنای آن است که خود را از بسیاری از مدیران کارکشته تربیت شده در دامان جمهوری اسلامی کارآمدتر میدانید، اینکه حضرتعالی در جایگاه یک عالم حوزوی توان رهبری اجتماعی داشته باشید( که به قول حضرت امام ره، ویژگی هر مجتهد حقیقی باید همین باشد) به معنای آن نیست که شما بهتر از دیگران توان مدیریت خرد و کلان را نیز داشته باشید. 🔺نکته پنجم، نتیجه نکته پیشین است. به نظر میرسد این حضور حضرتعالی خواه ناخواه همراه این پیام خواهد بود که شما شهید عزیز رییسی عالم مجاهد را نیز همینگونه قرائت می‌کنید. حتما مطلع هستید که بسیاری از نیروهای سیاسی علاقه دارند چنین تصویری از ایشان بسازند، یعنی یک عالم متخلق حوزوی که بدون توانمندی و کارآمدی لازم البته، لیاقت شهادت داشت، حال آنکه شما بهتر میدانید ایشان چنین نبود، ایشان تجربه مدیریت‌های خرد و کلان در سمت‌های مختلف و موفق داشت، او مدیری به شدت کار کشته و کارآمد بود، این را نتایج خیره کننده دولت ایشان نشان میدهد، به نظر میرسد این حضور همراه با تنقیص و تحریف ناخواسته ایشان باشد، اتفاقی که حضرتعالی نیز راضی به آن نیستید. 🔺نکته ششم آنکه برخی از دوستان ما توجیهاتی برای ورود شما به عرصه انتخابات می‌شمارند که انصافا تعجب آور است، مثلا ورود شما را با ابتدای دهه شصت که علمای ما وزیر و نخست وزیر و رئیس جمهور می‌شدند مقایسه می‌کنند. حال آنکه رهبری در جلساتی بارها گفته اند امروز انقلاب از این جهت با آن دوره قابل مقایسه نیست( بد نیست سخنان ایشان در جمع چهل نفر فعال جهادی را از این جهت دوستان ما ببینند) یا مثلا ورود شما به فقه تمدن ساز و رویکردهای تمدنی شما یا فقه تربیت و امثالهم را برای ریاست جمهوری از مهارت‌های لازم برای مدیریتی پیچیده و بغرنج در این شرایط لازمتر بدانند. شما خود بهتر میدانید این تحلیل‌ها تا چه اندازه فانتزی و تخیلی و دور از وادی است، به نظر من قطعا شما با این تحلیل‌ها به میدان نخواهید آمد، لکن اصل حضورتان این گونه معانی را به ذهن خواهد آورد که طلاب ما هنوز نه "زمان" را درست می‌شناسند و نه "مکان" را. 🔺خدا می‌داند هم به حضرتعالی و هم به دیگر دوستان خیرخواه شما علاقمندم ولی بر خود تکلیف دیدم نکاتی که به ذهن قاصرم رسید با حضرتعالی در میان بگذارم. خداوند بهترین نتایج را برای ایران عزیز و امت اسلام رقم بزند. برای حسن عاقبت این شاگرد کم سواد خود نیز دعا بفرمایید. والسلام علیکم و رحمه الله شیخ علی مهدیان
✍️ چند نکتهٔ برادرانه به آ شیخ علی مهدیان نسبت به پیام صمیمانه ایشان به آیت الله اعرافی «بخوانید» در حسن نیت جنابعالی تردیدی نیست. اما لازم دانستم چند نکته ای را خدمتتان یادآوری کنم: __
جمله:« به پای حوزه علمیه نوشته خواهد شد...» جمله آشنا و تکراری است!
این سطح از تحلیل نوعا در حوزه های دیگر هم وجود داشته و دارد خصوصا در حوزه طب اسلامی و معماری اسلامی و...
و حال آنکه اگر خطایی از علم پزشکی و مهندسیِ  نوین سر بزند، به پای اصل علم و تشکیلات آن نوشته نخواهد شد!
( بماند که پاسخ این تحلیل های سطحی قبلا داده شده).
بی عرضگی رسانه ای که نباید مانع ورود به عرصه شود! مگر دولتِ وقت، تمامی کارهایش رسانه ای شد؟! اگر بنا به ضعف و یا خباثت رسانه ای باشد، کمتر دولتی را میتوان سراغ گرفت که به اندازه دولت فعلی مورد هجمه قرار گرفته باشد!!
اگر حوزه علمیه به عنوان یک دستگاه کارشناسی در سطح مدیریت کلان( علاوه بر مدیریت خرد) قرار نگیرد، بالاخره الگوی اداره کشور به شیوه اسلامی چه زمانی باید عینیت و جنبه عملی پیدا کند؟! اینکه تصور کنیم با روی کار آمدن یک فقیه باعث اصلاح تمامی زیر ساخت ها و جمع شدن فساد و ناکارآمدی در مدت ۴ یا ۸ سال خواهد شد، خوش خیالی است!! اما حداقل فايده آن اینست که گفت و گو و تفاهم پیرامون نظریات الگوی پیشرفت اسلامی در تقابل با الگوی توسعه غربی( که مصداق بارزش اسناد بین المللی و سند ۲۰۳۰ است) در کشور بین نخبگان و مردم عزیز تسریع و هموار می‌شود. __ بسیاری از مدیران کارکشته تربیت شده کارآمد!! که در خوشبینانه ترین حالت، ناآگاهانه مجری الگوی توسعه غربی( بر اساس اسناد بین المللی) باشند...😏 __ چقدر شگفت آور است این سطح از تحلیل های برآمده از عقلِ شخصیِ سطحی نگر!! اینکه اگر یک فقیهی به میدان کارزار بیاید به معنی تنقیص و تحریف مدیر قبلی باشد، اساسا ربط بین اینها چیست؟؟!! شاید اگر نویسندهٔ این پیام صمیمانه! قدری بیشتر تأمل می‌کردند، چه بسا اینطور به نظر بیاید که حضور آیت الله اعرافی و دیگر فقهاءِ عظامِ تمدّن فهم، اتفاقا ( خاصّة نسبت به رئیس جمهور دولت سیزدهم) باعث ارتقاء جایگاه و منزلت مدیر قبلی باشد! مگر نه این است که خودش جزء علماء و آشنا به فقه و بر خوردار از فهم تمدنی بوده است؟! چه بسا حضور یک فرد ناآشنا به فقه و فقاهتی و فهم تمدنی، باعث تنزّل منزلت و شأن شهید رئیسی عزیز باشد نه حضور یک ! __ نویسنده محترم این پیامِ صمیمانه معتقد است که برخی تحلیلها از جمله؛ مؤلفه و رویکردهای تمدنی در جایگاه مدیریتی، یک تحلیل فانتزی و تخیلی و دور از وادی است!!! حال آنکه در نگاه وسیع مؤسس انقلاب اسلامی چنین نیست! حضرت امام ره فرمودند: «من قبلاً نیز گفته‌ام همه توطئه‌های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم...همه ترس استکبار از همین مسئله است که فقه و اجتهاد جنبه عینی و عملی پیدا کند...حکومت در نظر مجتهد واقعی فلسفه عملی تمامی فقه در تمامی زوایای زندگی بشریت است، حکومت نشان دهنده جنبه عملی فقه در برخورد با تمامی معضلات اجتماعی و سیاسی و نظامی و فرهنگی است، هدف اساسی این است که ما چگونه می‌خواهیم اصول محکم فقه را در عمل فرد و جامعه پیاده کنیم و بتوانیم برای معضلات جواب داشته باشیم. فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تاگور است.» ایشان در جای دیگر (علاوه بر اشاره به مجهز بودن مجتهد به احاطه علمی بر مسائل زمانهٔ خود و آشنایی و درک کافی با سیاست و سیاسیون و مسائل اقتصادی و اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان و الگوهای حکمرانی و و درک موقعیت و نقاط ضعف و قوت نظام سرمایه داری و یک کلام هدایت جامعه بزرگ اسلامی و حتی جامعه غیر اسلامی...) به بودن مجتهد نیز تصریح می‌کنند. 📎«صحیفه امام خمینی ره ج۲۱ ص۲۸۹_۲۹۰» رهبری معظم نیز به به عنوان یکی از آرمان های انقلاب اسلامی تصریح کردند... که طبیعتاً از عهده بر می‌آید و لاغیر. ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ✍ س.ق ۱۴۰۳/۰۳/۹ 🌴@Darol_salam
3.29M
❓چه لزومی داره رئیس جمهور باشه؟!
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ از روانشناسی تخصصیِ «پدر بزرگ و دایی جون» تا معضلِ دفاتر مشاوره❗ ✍️ در گذشته های نه چندان دور، نوعاً خانواده ها _ یعنی پدر بزرگ و مادر بزرگ، پدر و مادر، فرزندان، دایی ها و خاله ها،عموها و عمه ها _ بخاطر یکسری بسترها و مصالحی در کنار یا نزدیک به یکدیگر زندگی می‌کردند( اگر چه که الان هم در بعضی نقاط به صورت محدود چنین است). ای یا جمعی و ارتباطات گستردهٔ افراد با یکدیگر در این خانواده بزرگ، تا حد قابل توجهی حوائجشان را مرتفع می‌ ساخت. نیازهایی مانند؛ معرفی مورد مناسب برای زندگی مشترک، همفکری و مشورت در حوزه ازدواج، فرزندآوری و تربیت اولاد.( که متاسفانه امروزه، رفع این نیاز در درون خانواده ها تقریباً نیست!)... مثلا خانواده ها اگر قبلا در هفته یک یا چند مرتبه دور هم جمع شده و فریضهٔ حسنه «صله رحم» را بجا می‌آوردند، چه گره گشایی هایی که به این فریضه انجام می‌گرفت... و یا اگر نزاعی صورت می‌گرفت، در نهایت رفع آن به بزرگان و ریش سفیدان محوّل می‌شد.( رسول خدا فرمودند: اَلشَّيْخُ فِي أَهْلِهِ كَالنَّبِيِّ فِي أُمَّتِهِ. «پير در بين خانواده‌اش، همچون پيغمبر در بين امّتش مى‌باشد.»📚بحارالانوار ج۷۲ ص۱۳۷). یا برای ازدواج جوان ها، بزرگترهای خانواده پیش قدم شده و روی و دیدار برادران و خواهرانِ دختر و پسر تاکید جدی داشتند. ❓اما چه شد که این مسأله کم کم مورد غفلت واقع شد و جوانان امروزی دیگر مثل سابق روی اصالت خانوادگی تاکید نمی‌کنند؟! 👈 نهادهای اصلی در اسلام، پدر بزرگ و مادر بزرگ، دایی و خاله هستند! خصوصا دایی که در تربیت فرزند نقش ویژه ای دارد. امام صادق علیه السلام از پیامبر رحمت نقل فرمودند: اِخْتَارُوا لِنُطَفِكُمْ فَإِنَّ اَلْخَالَ أَحَدُ اَلضَّجِيعَيْنِ. (براى نطفه‌هاى خودتان (زن خوب) انتخاب كنيد؛ چرا كه «دايى» يكى از دو ملازم است.📚الکافي ج ۵، ص ۳۳۲. طبیعتا مشاوره دادن برای آدم های مختلف، نسخه واحدی ندارد و این امرِ تخصصی از عهده کسی بر می‌آید که از روحیات و ارتباطات خانوادگی و عاطفی فرد، حداقل یک شناخت نسبی داشته و امین و مورد اطمینان باشد.( که این شناخت جز با ارتباط و رفت و آمد مداوم خانوادگی میسّر نخواهد شد). بیخود نیست که می‌گویند؛ «!» و چه مشاوری بهتر از دایی یا خاله آدم؟! پیامبر خدا فرمودند: تَخَيَّرُوا لِنُطَفِكُم ، فإنَّ النساءَ يَلِدْنَ أشباهَ إخوانِهِنَّ وأخَواتِهِنَّ. «براى نطفه هاى خود گزينش كنيد(زن خوب انتخاب کنید) ؛ زيرا زنان بچه هايى همانند برادران و خواهران خود به دنيا مى آورند».(📚کنز العمّال ح ۴۴۵۵۷). آری آن حرفی که رابِرت مُرداک ملعون زد که؛ «برای نابودی ایران باید «مادر» را به لَجَن کشید، فقط در چنین حالتی است که جامعه به لجن کشیده خواهد شد"!»، صرفا به از بین بردن جایگاه زن و مادرِ خانواده محدود نمی‌شود؛ بلکه شامل روابط تمام اعضای خانواده می‌شود( البته به محوریت مادر). شاید بتوان یکی از عوامل موثر در اختلال روابط خانوادگی را، توسعه شهرها و آپارتمان(قَفَس) نشینی دانست! که به محدود شدن روابط خانوادگی و صله رحم، أُنس کمتر بین فرزندان و دایی ها و عموها... و فراگیر شدن دفترهای مشاوره به بهانهٔ پُر کردن خَلأِ یک در خانواده ها (جهت در میان گذاشتن مسائل عاطفی و أسرار افراد و...)، فراهم شدن زمینه بعضی از سوء استفاده ها، مشاوره های غلط و هزینه های بسیار بالا، ازدواج های ناموفق و بالا رفتن آمار طلاق( در کنار عوامل دیگر...) و افزایش افسردگی و بیماری های اعصاب و روان منجر شده است. 👈 «اینجا» بنابراین لازم است که مدیران شهری نسبت به مدیریت شهری تجدید نظر کرده و درباره «الگوی فقهی مدیریت شهری محله محور» گفت و گو و اقدام عملی انجام دهند و والدین محترم نیز در جمع های خانوادگی، مقام پدر بزرگ و دایی و خاله را در چشم فرزندان خود احیا نمایند. 🌴@Darol_salam
👆
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ دیدار و گفتگو با حجت الاسلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و بجنورد درباره تعریف جدید محله و مدیریت شهری محله محور/ چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ ❓نیازمند ارایه یک تعریف دقیق از مفهوم محله هستیم/ کلی گویی درباره محله محوری مسئله مضری است. https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ گفتگو با اقشار مختلف مردم بجنورد با موضوع نقش مردم در ساخت تمدن اسلامی / چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ / بجنورد ❓تمدن مدرنیته در حوزه ایجاد امنیت، سلامت، عدالت و محیط زیست شکست خورده است؛ بنابراین قله ی جذابی برای مردم ایران نیست. ❓قله حرکت مردم ایران ساخت تمدن اسلامی است/ برای آشنایی با نقشه جامع حرکت به سمت تمدن اسلامی وقت کافی اختصاص دهید. ❓حرکت به سمت تمدن اسلامی از پنج موضوع : ۱- مدیریت شهری محله محور، ۲- اجرای مقررات فقهی ساختمان، ۳- تغییر در کتب درسی و تحول در آموزش و پرورش، ۴- آموزش پیشگیری از بیماری و ۵- آشنایی با جدول فقهی تسخیر ( شناخت خاصیت های اشیاء) آغاز می شود. https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی: تعریف جدید محله روز پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ در شهر بجنورد برگزار گردید. به فضل الهی ❓شهر اسلامی از دو حیث تقسیمات شهری و خدمات شهری با شهرهای مدرن تفاوت دارد. ❓تقسیمات شهری در شهر اسلامی، کوچک مقیاس (مفهوم محله) است و تقسیمات شهری بزرگ مقیاس (مفهوم منطقه) پذیرفته نیست. ❓ در شهر اسلامی، نه دسته خدمت در حوزه های: ۱- مدیریت و امامت، ۲- علم و روش تحقیق، ۳- تزکیه و پاکسازی، ۴- فرقان و ارزیابی، ۵- نفی سبیل و امنیت، ۶- بیان و شعر، ۷- مکاسب و تجارت، ۸- عبرت و میراث فرهنگی و ۹- نظم و زمان ارایه می شود. https://eitaa.com/olgou4
✅ دقت کنید بین دو نفر آدم خوب که در شرایط مساوی یکیشون عالم و مجتهد هست و یکیشون نیست قطعا اولویت با فرد مجتهد هست. کسی که مجتهد هست میتونه در شرایط مختلف در منابع دینی بگرده و بهترین دستورات اسلام رو در بیاره و اجرا کنه. 🔶 ولی کسی که مجتهد نیست یا از خودش باید نظریه بسازه یا پیرو نظریات غربی ها بشه. سعی کنید در این چند روز برید در خونه مجتهدین کشور و ازشون دعوت کنید که بیان برای نامزدی انتخابات ثبت نام کنند 🔹 @IslamlifeStyles
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
👌دیدار و گفت‌وگوی صمیمی اعضای مدرسه بینات با حجت‌الاسلام والمسلمین علی کشوری(دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) با موضوع کتابت 📌جمعه انتظار ۱۱ خردادماه ۱۴۰۳_مشهد مقدس https://eitaa.com/olgou_mashhad
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی روز شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ در شهر مبارک مشهد برگزار می گردد. ❓ مقایسه ساختار خدمت در دولت اسلامی و دولت مدرن https://eitaa.com/olgou4
درخدمت شرکت کنندگان محترم هستیم
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️تحول در سیستم ارزیابی دولت، نقطه آغازین حرکت به سمت تمدن اسلامی است. ❓متن و صوت کامل نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی به زودی منتشر می شود.. https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️اولین تفاوت دولت اسلامی و دولت مدرن، تفاوت در الگوی ارزیابی کشور است! ❓متن و صوت کامل نشست تخصصی: انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی به زودی منتشر می شود.. 🎙پرسش های جلسه انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی: https://eitaa.com/olgou4/6509 https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ نیازمند تحول در الگوی ارزیابی کشور هستیم؟! 👌 برای ساخت دولت اسلامی و حرکت به سمت تمدن اسلامی، نیازمند تحول در الگوی ارزیابی کشور هستیم. برای شروع تغییر در الگوی ارزیابی کشور، برنامه ریزی برای تغییر در پنج محور زیر لازم است: 👌اولین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی غذا است. ارزیابی غذا بر اساس مولکول های زیستی و مفهوم معیوب کیلو کالری غلط است. غذا را بر اساس مفهوم طیبات، مزاج و اخلاق ارزیابی می کنیم. 👌دومین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی ساختمان است. ارزیابی ساختمان بر اساس معیارهای مطرح در سیستم های رتبه دهی به ساختمان غلط است. معیارهای نه گانه مطرح در مقررات فقهی ساختمان را معیار رتبه دهی به ساختمان قرار می دهیم. رتبه دهی به ساختمان را بر اساس معیارهایی مانند: ۱- جانمایی صحیح، ۲- میزان تفریح خانگی، ۳- تزئینات داخلی و بیرونی، ۴- مشخصات فنی ۱۵گانه، ۵- مصالح سالم، ۶- نقشه ساختمان، ۷- حیوانات و گیاهان خانگی مفید و... انجام می دهیم. 👌سومین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی شهر است. ارزیابی شهر بر اساس معیارهایی مانند: شهر سبز، دوستداری کودک، حمایت از زنان باردار، هویت کالبدی، منظر شهری، سرزندگی شهر و... ناقص و غلط است. مهمترین شاخص ارزیابی شهر کاهش حمل و نقل در شهر است. کاهش حمل و نقل در شهر به معنای کاهش آلودگی صوتی، آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و رفع عدم توازن در این حوزه، کاهش هزینه های شهرداری در مدیریت حمل و نقل، ارتقای قدرت تنظیم وقت در افراد و... است. 👌چهارمین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی سیاست های پولی و مالی است. ارزیابی کارآمدی و اثر بخشی در سیاست های پولی و مالی بر اساس شاخص های مانند: نرخ بهره واقعی!!، اعتبارات مازاد، نوسانات پول، مانده حساب جاری تراز پرداخت ها و ... غلط است. شاخصه های اصلی برای ارزیابی موفقیت سیاست های پولی و مالی کشور، ارتقای قدرت ذخیره ارزش در پول، تبادل حداقلی و تبادل مستقل است. 👌 پنجمین اولویت تحول در الگوی ارزیابی؛ تحول در الگوی ارزیابی سلامت است. ارزیابی پیشرفت در حوزه سلامت بر اساس ارزیابی سلامت کشور بر اساس افزایش امکانات درمانی و دسترسی بیشتر به خدمات درمانی بسیار ناقص است. معیار اصلی ارزیابی بخش سلامت، مفهوم پیشگیری ساختاری از بیماری است. پیشگیری ساختاری از بیماری به چهار محور ۱- پیشگیری پایه (پیشگیری از بیماری های مادرزادی)، ۲- پیشگیری در بخش تولید و ساخت، ۳- پیشگیری در بخش مصرف و ۴- پیشگیری از عوامل غریب تقسیم می شود. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نشست تخصصی انتخابات و الگوی پیشرفت اسلامی / شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / مشهد مبارک https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
جدول فقهی تسخیر. دانشگاه رازی کرمانشاه.pdf
2.72M
🎙سومین گزارش مدرسه فقهی هدایت با موضوع چگونگی تسخیر و استفاده از جهان (معرفی جدول فقهی تسخیر در مقایسه با جدول تناوبی عناصر) - ۱۷۲ صفحه ❓ با استناد به ۷۶ آیه و حدیث ❓ ضعف های روشن علم شیمی و جدول تناوبی عناصر ❓الگوی جدید تصرف در جهان و استفاده از اشیاء ❓معرفي جدول فقهی تسخیر https://eitaa.com/olgou4
👌 پیشنهاد مطالعه به دوستان علاقه مندی که خواهان نگاه پیشرفته، صحیح و کاربردی به اشیاء عالم هستند.