eitaa logo
دعوت به نماز🇵🇸
1.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
590 ویدیو
184 فایل
بسم الله النور مطالب کانال: 🔰 شنبه: دعوت به نماز 🔰 ۱شنبه: نماز در دوره اول رشد 🔰 ۲شنبه: نماز در دوره دوم رشد 🔰 ۳شنبه: نماز در دوره سوم رشد 🔰 ۴شنبه: موانع نماز 🔰 ۵شنبه: اسرار نماز 🔰 جمعه: راهکارهای جذب به مسجد شناسه ارتباط: @namaznor
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💠 جاری کردن رکن قیام (نماز)، در زندگی فرزندمان : 🌟 یکی از مفاهیم سوره بلد این است که همه مقاصد و هدفهایی که انسان میخواهد به آن برسد، ساده و بسیط و دم دستی و راحت نیستند. برخی از این هدفها، اهداف دورتر و بلندتر و پیچیده تری هستند که لازم است گام هایی را برای آن طی کنیم. این گامها ارزش دارند که طی شوند تا به آنها برسند و این طبیعتا سختیهایی را هم به همراه دارد. از سوره بلد این را به بچه ها میگوییم که سوره بلد، سوره ای هست برای مقاصد پیچیده تر و مقاصدی که باید گام به گام به آنها رسید. این را در یک سیری به بچه ها آموزش میدهیم: 💦 پايه اول حرکت به سمت مقاصد پیچیده و مرحله ای در این پایه بخاطر نشاطی که دارند مطالب را باید با بازی به آنها یاد داد و نباید نشاط شان از بینبرود. در همین فضای شاد به آنها یاد میدهیم که ما میتوانیم به هدفهای بزرگتری هم برسیم وکارهای بزرگتری هم انجام دهیم. باید طوری این را توضیح دهیم که متوجه منظورمان بشوند. این سوره به ما یاد میدهید که با تلاشمان میتوانیم به چیزهای بزرگتر و بهتری برسیم. بعد فعالیتهایی برایشان طراحی کنیم که به مقاصد پیچیده تری برسند. 💫 پايه دوم درک تفصیلی از انواع مقاصد ساده و آسان يا پیچیده و سخت در پایه دوم تمرکز روی تفصیل و شناخت تفصیلی پیدا کردن، است. به بچه ها میگوییم: این سوره به ما یاد میدهد که بعضی اهداف، هدفهای مهمتری هستند، اهداف طولانیتری هستند که به همان نسبت باارزش تر و سخت ترند. باید یاد بگیرند که مقاصد مختلف را بشناسند. رسیدن به بعضی اهداف سریع است ولی انسان به بعضی اهداف با یک یا دو گام نمیرسد و باید مراحل مختلفی را طی کند تا به آن برسد. باید تمایز و تنوع انواع هدف را از نظر سخت و آسان بودن، از نظر ساده یا پیچیده بودن، یک یا چند مرحلهای بودن بفهمند. مراحل رسیدن به یک هدف را بدانند که این هدف انواعی از مراحل را دارد. بعضی از مراحل آسان و بعضی دیگر سخت اند. ❄️ پايه سوم مرحله بندی برای رسیدن به مقاصد پیچیده با کمك بزرگترها در پایه سوم باید دانش آموزان را وارد مراحل عملی کنیم البته یک کار کوچک. در این پایه باید یک هدفی را مشخص کنند، هدفی که کمی دور باشد و خودشان مرحله بندی کنند. ممکن است در این پایه نتوانند خودشان این کار را انجام دهند ولی باید به صورت عملی وارد شوند، ممکن است بزرگترها کمکشان کنند ولی دانش آموزان خودشان درگیر این کار شوند که یک هدف بلندی را مرحله بندی کنند و اقدام کنند برای رسیدن به آن. ✨ پايه چهارم توجه به مقاصد سختتر و پیچیده تر و افزايش تلاش برای رسیدن به آنها اگر اولین سال است که بچه ها سوره بلد را یاد میگیرند، باید مطالب پایه های قبل به آنها منتقل شود. در این پایه دانش آموزان مشخصا باید به هدفهای پیچیده تر بیشتر توجه کنند. دنبال هدفهای خوب و بزرگ و بلند باشند و کاری به سختی و آسانی آن نداشته باشند. برایشان مهم باشد که به اهداف خوب و بلند برسند حتی اگر سخت باشد. وقتی هدفی انتخاب کردند که سخت است، برنامه ریزی بیشتری انجام دهند تا به آن برسند. ✨ پايه پنجم شناخت مقاصد ديگران و همكاری با آنها برای رسیدن به مقصد در پایه پنجم همانطور که بحث تعامل با دیگران مطرح است نوعا دانش آموزان که سوره بلد میخوانند شکل سوره خواندنشان باید طوری باشد که با رویکردهای سوره های مختلف، روابطشان با دیگران اصلاح شود و ارتقاپیدا کند و دیگران در زندگیشان نقش آفرین شوند. در پایه پنجم باید بجز اهداف خودشان، مقاصد دیگران را هم ببینند، یعنی باید به چیزهایی که بقیه باید برسند، هم توجه کنند. هم مقاصد دیگران را ببینم و هم همانطور که در پایه چهارم یاد گرفتم که برای اهداف بلند خودم تلاش کنم .برای اهداف دیگران هم تلاش کنم. حس "اهلکت مالا لبدا" ی سوره بلد را نداشته باشم. این ارزشمند است. 🔹پايه ششم پايداری و مهربانی در قالب همكاری گروهی برای رسیدن به مقاصد پیچیده در پایه ششم دانش آموزان باید گروه تشکیل بدهند، یعنی تواصی به صبر و مرحمت باید برایشان اتفاق بیافتد. باید برای اهداف بلندتر و پیچیده تر و مرحله دارتر گروه تشکیل بدهند. باپایداری و صبر و مهربانی کردن به همدیگر کار گروهی انجام دهند. 📚 فهم قرآن در دبستان شرح استاد آقای دژبخش (دبستان) در نماز @davat_namaz
راهکار های یک نماز شیرین... 😋
آداب صحیح نماز خواندن....
✍گفتیم که هدف اساسی و اصلی و سر طهارت (وضو و غسل و تیمم) رسیدن به آن طهارت باطن است. وطهارت باطن هم حاصل نمی شود مگر با اینکه آن مزاحم ها و آن موانعی که سد راه طهارت باطن هستند از میان برداشته شود و یکی از آن مزاحم های بسیار عمده حب نفس است. و برای رسیدن به این طهارت باید حب نفس را بشناسیم و بدانیم چرا مذموم است و بعد راههای مبارزه با آن را مطرح کنیم. ✍گفته شد که نفس اگر تحت امر حضرت تبارک و تعالی قرار بگیرد که خود آن از عالم امر است. نتیجه اش این می شود که آن از اضطراب و سر گردانی نجات پیدا می کند و در موطن و جایگاه اصلی خودش قرار می گیرد و در نتیجه می شود نفس مطمئنه و لیاقت خطاب الهی را پیدا می کند که خدای متعال با او حرف می زند و خطاب می کند. یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک این مرحله ی عالی است . ولی گفتیم گاهی نفس هنوز به مرحله ی اطمینان نرسیده ولی در موضع دفاع از نفس است. یعنی اگر لغزشی را ببیند آن را سرزنش می روا کند، دفاع می کند. از این حالت تعبیر می شود به نفس لوامه . فلا اقسم بانفس اللوامه. قرآن به نفس قسم خورده است چون این نفس، نفسی است که در صراط است. در موضع دفاع است. نمی گذارد آن عوارض و آن اموری که مزاحم اند پیش بیایند. آنها را دفعشون می کند. و مرحله سوم اگر نفس نه مطمئنه باشد و نه لوامه و برعکس دارد بر اساس مقتضیات شهوات و خواسته های مادی اش عمل می کند. این می شود نفس اماره. حب نفس از نفس اماره شروع می شود. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
پس حب نفس از توجه به این مرحله‌ی نازله‌ی نفس شروع می شود. و انسان می خواهد بر اساس آن مقتضیات نفسانی و شهوانی اش عمل بکند پس رویکرد انسان می شود به عالم سفلی و پایین. آیه 12 سوره ی مبارکه‌ی سجده می فرماید: وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُءُوسِهِمْ عِندَ رَبِّهِمْ رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا فَارْجِعْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا إِنَّا مُوقِنُونَ ای پیامبر روزی که مجرمون را می بینی سر به زیر نداخته. نَاكِسُو عکس نیست. یک وقت سر منکوس است و یک وقت معکوس است. اگر معکوس باشد یعنی بر عکس، رو به پشت برگردانده شده است. این می شود معکوس. اما منکوس، سر پایین افتاده. می گوید وَلَوْ تَرَىٰ إِذِ الْمُجْرِمُونَ نَاكِسُو رُءُوسِهِمْ این سرهایشان به طرف پایین است. رَبَّنَا أَبْصَرْنَا وَسَمِعْنَا می گویند خدایا ما شنیدیم، ما دیدیم یعنی قول پیامبرانت را شنیدیم، انبیائت را دیدیم، آیات را دیدیم. اما عمل نکردیم. حالا فَارْجِعْنَا! (ما را برگردان.) إِنَّا مُوقِنُونَ! (ما الان یقین به قیامت داریم.) و جوابشان می آید: "وَلَوْ شِئْنَا لَآتَيْنَا كُلَّ نَفْسٍ هُدَاهَا" خدا می گوید: خیر! ما اگر می خواستیم بالاجبار برسرشتی مثل ملائکه خلق کنیم و همه اهل هدایت باشند میتوانستیم. وَلَٰكِنْ حَقَّ الْقَوْلُ مِنِّي ولی اراده‌ی من اینگونه تعلق گرفت که انسان با اختیار حرکت کند. این یک امر مسلم ما تعلق گرفت که انسان با اختیار حرکت کند و آنها که نیامدند لَأَمْلَأَنَّ جَهَنَّمَ مِنَ الْجِنَّةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ آنها که برگشتند و نگاهشان به سمت پایین شد، جهنم را از جن و انس از این طایف پر خواهم کرد. پس اگر انسان در دنیا توجهش به عالم سفلی شد. باطن این عمل که در قیامت ظهور می‌کند همین نَاكِسُو رُءُوسِهِمْ است. اینجوری محشور می شوند. چون در دنیا توجهشون نه به نفس مطمئنه بود و نه در دفاع. فقط در شهوات غرق شده بودند و نتیجه اش در قیامت این گونه ظهور پیدا می کند. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
نکته‌ی دیگری که یک راه و دستور العمل هم درش نهفته است. ما این سه حالت برای نفسمان هست: حالت اعلی، وسطی و اسفل. مهم این است که بتوانیم این حالت پایین و اسفل را تحت امر نفس مطمئنه در بیاوریم و ببریم در عالم بالا. یکی از مقاصد ریاضات شرعیه ( عبادات ) برای تحت فرمان در آوردن نفس اماره است. و یکی از دستور العمل‌هایی که اگر انسان به کار بگیرد موفق میشود نفس اماره را تحت فرمان نفس مطمئنه قرار بدهد زمانی است که عبادات مشفوع به فکر باشند. یعنی جفت با فکر. (مشفوع (شفع) یعنی جفت.) عبارت این است: مشفوعه بالفکره یعنی عبادت قرین و همراه با فکر بشود. گاهی ما عبادت را انجام می دهیم، ترک هم نمی کنیم ولی فقط برای اسقاط تکلیف است. من نماز می‌خوانم فقط یک تکلیف. روزه را می گیرم یک تکلیف حج را به جا می آورم یک تکلیف. فقط اسقاط تکلیف و دیگر مشفوع به فکر نیست! و این عبادت اثر خود را نخواهد داشت. قرآن برای هر کدام از عبادات یک اثر خاص را بیان کرده است. درباره ی نماز می فرماید: ان الصلوه تنهی عن الفحشاء والمنکر فحشا و منکر همین خواسته‌های نفس اماره است. و نماز شما را باز می دارد یعنی نفس شما را تحت فرمان نفس مطمئنه قرار می دهد. حالا اگر نمازم همراه با فحشا و منکر شد! نه تنها مقرب به درگاه خدای متعال نیست؛ تازه مرا دور هم می کند. یعنی شخص نماز بخواند، گناه هم بکند، روزه بگیرد، خلاف دیگر هم داشته باشد، این عبادت همراه با فکر نیست. و عبادت همراه با فکر همین بحث است. عبادت فقط نماز و روزه را نمی‌گوییم. خود وضو عبادت است. اگر وضویم همراه با فکربشود؛ این طهارت باید مرا به طهارت باطن برساند. این فقط یک شستن ظاهری شستن صورت و دست ها نیست. و اسرار خود نماز: سر رکوع: خضوع در برابر حضرت حق. من با رکوعم باید به خضوع در برابر حضرت حق نائل بشوم. سجده : فنا است تشهد : مجلس انس است. می بیند و شهادت می دهد. سلام : نیابت آن الله است قیام و حتی اعوذ بالله گفتن اول نماز اینها همه فکرت های عبادتند که باید بهش توجه بشود. شما در حج ببینید، فقط همین احرام پوشیدن است؟ یا این احرام اسرار دارد در طواف سعی و وقوف و حلق و تقصیر و رمی همه ی اینها سر دارند. پس توجه کنیم که: یکی از اهداف عبادات این است که نفس اماره تحت فرمان قرار بگیرد. اگر اسرار همراه عبادت بشوند نتیجه‌اش رساندن انسان است به اینکه نفس اماره تحت فرمان قرار بگیرد. راه خود سازی و تطهیر باطن این است. سوال می شود برای تطهیر باطن چه باید بکنیم؟ برای تزکیه ی نفس چه باید بکنیم؟ این دستور العمل است: سعی کنید عباداتتان همراه با فکر بشود عبادت و ریاضات شرعیه یکی از اهداف بلندشان، تطویع نفس اماره است. تطویع، طوع یعنی رام کردن و تسلیم کردن یعنی به تسلیم وادار کردن این نفس. 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
انسان باید در خودش این حالات را مشاهده کند. گاهی انسان یک گناه را مرتکب می شود، یک خواهش نفس را پاسخ می دهد، هیچ دفاعی هم ندارد یعنی نفسش دفاع نمی کند. کاری که اگر یک نفر ببیند بگوید چرا این کار را کردی؟ اما نفس شخص در برابر عمل انجام شده دفاعی که ندارد، ای بسا راضی و راغب هم هست! دوست هم دارد و دفعه‌ی دیگری هم او را دعوت می کند! اگر دیدم من این جور هستم باید به خودم بگویم که در مرحله‌ی اماره بودن نفس هستم. حتی گاهی شخص گناهی را قبلا انجام داده و با یاد آن هنوز لذت می برد. روایت داریم که خداوند می فرماید اگر ببینم عبدم هنوز از گناهی که کرده لذت می برد، اگر استغفار هم بکند و همه را هم شفیع خود قرار بدهد توبه اش را نمی پذیرم. چون هنوز ملتذ از گناه است. انسان باید خود را بشناسد. اما اگر گناه کرد و در مقام دفاع بر آمد و وجدان درونی به او حمله کند و بگوید چرا کردی؟ چرا این راه را رفتی؟ چرا این گناه را کردی؟ و.... اگر این طور شد باید خدا را شکر کند و بداند در ابتدای راه رسیدن به نفس لوامه است و بعد کم کم بالاتر می‌رود تا به نفس مطمئنه برسد. پس نتیجه اینکه: حب نفس توجه کردن و سر پایین انداختن و سر را بالا نگرفتن و توجه نکردن به خدای متعال است. فرمودند اعدی عدوک التی بین جنبک دشمن ترین دشمنان تو خودت هستی این خود، نفس اماره است. یعنی تمام مراتب؛ مراتب وجودی خود ماست. از من چیزی جدا نیست و همه‌ی اینها خود من هستم مطمئنه خودم هستم لوامه خودم هستم اماره خودم هستم همه‌ی اینها مراتب وجودی من است. اما یک مرتبه‌ای در عالم سفلی است. توجه داشته باشید که خدای متعال این عالم سفلی را قرار نداده که توجه من به اینها بشود. خدا اینها را به عنوان جنود نفس مطمئنه قرار داده است. اینها لشگر هستند و من نباید بد استفاده کنم. 🤲 ان شا الله خداوند با تفضل بر ما راه رام کردن و تحت فرمان در آوردن این نفس را به همه‌ی ما روزی بفرماید. 🤲🌸 📚 استاد سعادتفر @davat_namaz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با سعادته هر کسی زیر سایته لطف تو بی نهایته وقتی که دارمت تو رو خیالم آقا راحته سایه ی رو سرمه همه باورمه همه زندگی منو مادرمه کی گفته که بی حرمه دل و دلبرمه جای پاش خوبه رو سرمه تو که آخه کاری غیر از کرم نداری چجوری قبول کنم که حرم نداری چجوری قبول کنم که حرم نداری یا حسن میگم میون گریه من میگم بین سینه زدن میگم یه یا حسن به نیت ارباب بی کفن میگم سالروز تخریب بقیع تسلیت باد @davat_namaz
-5955837_-210383.opus
669.1K
راهکارهای سرکار خانم ادیب برای جذب نوجـوانان به کلاس های قرآن (مسجد) قسمت اول 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺 @davat_namaz
🌸 پیروزی مردم غیور فلسطین را تبریک عرض‌می‌نماییم. ✍ متن پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی را بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=47867 @davat_namaz
﷽ نکاتی در مورد آموزش احکام: - اولیا و مربیان باید با بچه ها بروتد وضو بگیرتد و بعد باهم نماز بخوانند. تاکید بر احکام و گذاشتن کلاس برای آن، مخرب است زیرا تکرار این امر در سالهای بعد، باعث دلزدگی فرزندان خواهد شد. باید به بچه ها اینطور گفت که شما باید درست وضو بگیرید. بروید رساله را نگاه کنید و انجام دهید. بچه ای که در منزل رساله ندارد، می تواند آنرا از کتابخانه مدرسه به امانت بگیرد. @davat_namaz
دعوت به نماز🇵🇸
﷽ نکاتی در مورد آموزش احکام: - اولیا و مربیان باید با بچه ها بروتد وضو بگیرتد و بعد باهم نماز بخوا
کتابهای مصور ویژه کودک و نوجوان خوبی در بازار موجود هست که می توانید آنها را در اختیار فرزندانتان قرار دهید.
﷽ 💠 آموزش عواطفِ (عطف ها: تمایل های همراه با رافت) طیب از طریق لحن و القا توجه به القا کنندگان فطرت: طبق آیات شریفه قرآن انسان از خداست و به خدا بازمیگردد. پس مسیر و رجوع اش مشخص است و این می شود اساس فطرت و خلقت او. پس هر عاملی که بتواند انسان را به اصل و ریشه و انتها و آخر کار و رجوع او، دلالت دهد، القا دهنده به فطرت اوست و حقیقت وجودی اش را برایش تداعی می کند. و این طور می شود که اسباب هدایت برایش فراهم و از ضلالت و گمراهی ها دور می شود. برخی از این القا کنندگان: 1- اذان و اقامه: در روایات متعدد آمده است که پس از تولد کودک بر گوش راستش اذان و بر گوش چپ اش اقامه خوانده شود. همچنین در روایات آمده که پدر اذان نماز ها را با صوت آشکار در خانه قرائت کند. 2- اقامه نماز: خواندن نمازهای واجب یا مستحب در خانه، القا کننده طهارت و عبودیت خالص در برابر خدای یگانه است. هرقدر این نماز ها باشکوه تر، با جلوه تر، زیباتر، و جذاب تر باشد، اثرات القایی بیشتر و ماندگارتری خواهد داشت. 3- قرائت قرآن: در روایات به خواندن قرآن با صدایی رسا و زیبا توصیه شده و آمده که «خانه های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید» . خانه ای که صوت قرآن بصورت مستمر و منظم وجود دارد، محل تردد ملائکه الهی بوده و رحمت الهی در آن جاری است و به اهل آن نازل می شود. 4- سلام و تحیت آشکار زیبا: یکی از آدابی که در روایات درباره خانواده ذکر شده، جاری شدن اخلاق حسنه بین اعضای خانواده است. از بین این آداب، نقش سلام، القا کننده روابط نیکو و بدون آسیب بوده و به آن توصیه اکید شده، تا جایی که اگر کسی هم درخانه نیست، در هنگام ورود، به آن خانه و اهلش سلام داده شود. 📚 ذیل کتاب با کودکان خود طیب سخن بگوییم (7سال اول) @davat_namaz
﷽ 💠 جاری کردن رکن قیام (نماز)، در زندگی فرزندمان : پیش به سوی مقصد الهی (یاد قیام) در توجه به توان اختیار: یکی از مسائلی که والدین برای تحقق قیام در فرزندان باید در نظر بگیرند، در نظر گرفتن توان و طاقت فرزند در برعهده گرفتن مسئولیتها و امور است. 💦خداونـــد رحمـــت کند کســـی را کـــه فرزندش را بـــر نیکی به خودش یاری کند. پرســـیده شـــد: چگونـــه میتواند ، او را یاری رســـاند؟ فرمـــود: کارهای کـــم او را بپذیرد؛ از او کارهای ســـخت نخواهـــد؛ او را به کاری که در تحمـــل او نیســـت، وادار نکند؛ به او نســـبت ناتوانی و خنگـــی ندهد. ✨همانطور که انسانها، هر یک با دیگری متفاوت هستند، کودکان نیز باهم تفاوتهایی دارند و لازم است والدین در واگذاری کارها وتکالیف، این تفاوتها را در نظر بگیرند. 🍀بر نقاط ضعف و قوت فرزند آگاه باشند و برنامهها و مطالبات را بر اساس نقاط قوت فرزند ارائه دهند و از مقایسه او با دیگران بپرهیزند. ❄️فرزنـد را نسـبت بـه داشـتن برخـی ویژگیهـا سـرزنش و تحقیـر نکـرده و بـه القـای صفـات مثبـت متناسـب بـا فهـم او بپردازنـد. 🌟در نظر گرفتن روایت فوق در رویارویی با فرزند میتواند او را برای پذیرش کارها ومسئولیتهای آینده متناسب با توانمندیها و ظرفیتش آماده کند و در حقیقت، بذر «قیام» را در وجودش به زیبایی و درستی بکارد. 👌والدین عزیز نیز میتوانند متناسب با توان و ظرفیت فرزندان برای تحقق اهداف الهی در آنها برنامه ریزی کنند: :books: کتاب زندگی من و فرزندم با یاد نماز نوشته خانم هنزایی (دبستان) در نماز @davat_namaz
مانـده بودنـد بچه هـای محـل را چطور به مسـجد بکشـانند. مسـجد تازه تأسـیس محل، خالـی از بچه ها، چند ماهـی بـود کـه راه افتـاده بـود. درگام اول، چنـد نفـری با هم قرار گذاشـتند لیگ فوتبال راه بیندازنـد. برای اینکه موتـور بچه هـای محـل را روشـن کنند، چند بازی هم خودشـان انجـام دادند. مدتـی بعـد، تعـداد قابـل توجهـی از پسـرهای محـل را شـناخته بودنـد. حـالا میدانسـتند چنـد نفـر از آنهـا اهـل ورزش انـد؛ میدانسـتند چنـد نفـری هـم اهـل آمـوزش فـن و حرفه ای ماننـد نجـاری و سـفالگری هسـتند؛ چند نفـری نیـز میتواننـد بـه آنهـا کـه درسهایشـان ضعیـف اسـت، کمـک کنند. متناسب با آنها برنامه ریزی کردند و خبرش را به اهل محل اعلام نمودند... . حیاط مسجد دیگر خالی نبود. شور و شوق بچه ها همه جا را پر کرده بود. 📚 کتاب زندگی من و فرزندم با یاد نماز نوشته خانم هنزایی (دبستان) در نماز @davat_namaz
احکام خوشمزه:😋 الاغ اوستا مراد مریض شده و دکترها نتونستند تشخیص بدن چش شده. همین مساله باعث شده نماز اوستا باطل بشه!!!!😳 ❓ به نظر شما چطوری میشه که اینطوری بشه؟ مریضی الاغ اوستا؟؟ باطل شدن نماز؟؟؟ *⏰ تا ساعت ۱۷ فردا، سه شنبه، منتظر نظرات قشنگ بچه های گل گلاب مومن‌مون هستیم:* @maedeh_mahsolat @davat_namaz