eitaa logo
دانشگاه امامت
4.4هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
633 ویدیو
68 فایل
تلگرام: https://t.me/Emamat_u110 https://t.me/Emamatu110 آرشیو تلگرام https://t.me/Emamat110u_archive یوتیوب @UniversityOfImamat" rel="nofollow" target="_blank">https://www.youtube.com/@UniversityOfImamat اینستاگرام http://instagram.com/emamatu110 گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/29491317Cc099f53892
مشاهده در ایتا
دانلود
❁﷽❁ طرفداری مولوی مسجد مکی از بی دین ها ✍️ مولوی عبدالحمید مدعی شده بود که اگر او اداره کشور را به دست بگیرد، مشکلات کشور را سریعا حل خواهد کرد! 🔻اما ببینید الگوی مدیریتی این مولوی برای اداره کشور چیست؟ او امروز در خطبه های نماز جمعه گفت: 🔹«شایستگی مهم است و حتی بی دین ها باید به کار گرفته شوند!» 🔸با این حساب، یک یهودی یا بت پرست یا کسی که عورت پرستی را افتخار خود می داند، می تواند رئیس جمهور و یا وزیر و استاندار در کشور اسلامی باشد!🧐🤨 این ها به کنار؛ تو که معتقد هستی بی دین و شیطان پرست هم مدیر شود اشکالی ندارد؛ چرا اینقدر انتقاد می کنی[به دروغ] که چرا از اهل سنت کسی مدیر نیست؟😎 ما نفهمیدیم چند چندی با خودت؟😕 ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام 🔹 یکی از ویژگی های همسر نمونه در اسلام مرافقت و خوش خلقی او با شوهر در تمام امور است. 🔻 تند مزاجی، عدم تمکین، انتقاد کردن به همراه تحقیر و تمسخر، دخالت در اموری_همانند مسائل مالی و اقتصادی_ که زن مسئولیتی ندارد، بد دهنی و نگاه های سرد و بی روح از ویژگی های زنان است که باید از آنها به خداوند پناه برد. 🔻به همین خاطر است که امام صادق علیه السلام می فرماید: 🔸«عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: كَانَ مِنْ دُعَاءِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله أَعُوذُ بِكَ مِنِ امْرَأَةٍ تُشَيِّبُنِي‏ قَبْلَ مَشِيبِي» 🔹«از دعاهای رسول الله صلی الله علیه و آله این بود: خداوندا! پناه می برم به تو از زن سليطه كه مرا پير كند پيش از رسیدن زمان پيرى من!‏» 📚 الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏5 ؛ ص326 ✅ پس خواهرم به گونه ای با همسرت زندگی کن که او از دست تو به خداوند پناهنده نشود! ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
═✧❁﷽❁✧═ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❁﷽❁ ✍️ قرینه شناسی حدیث غدیر بر اساس صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری ❇️ «صنعت ادبی تکرار» یکی از مهم ترین اسباب فصاحت یک کلام است. در ادبیات فصیح، اهداف تکرار را می توان در موارد زیر جستجو نمود: 1. تاکید و نشان دادن اهمیت فوق العاده مفهومی که گوینده در صدد رساندن آن به مخاطبین است. 2. تقریر و تثبیت یک معنا در ذهن مخاطب؛ بدین جهت در قرآن نیز بسیاری از داستان ها تکرار شده است. 3. زدودن تهمت ها و برداشت های غلطی که ممکن است پیرامون یک حقیقت در ذهن مخاطب وجود داشته باشد. 4. تجدید عهد و بیان مجدد یک حقیقت بسیار مهم که به دلیل گذشت زمان ممکن است از اهمیت آن کاسته شود و یا برخی از اذهان آن را به فراموشی بسپارند. 5. هشدار، انذار و ترساندن مخاطبین نسبت به کوتاهی در دستورات و بی توجهی به مراد متکلم 📚 رك: مدرس افغانى، محمد على، المدرس الأفضل فيما يرمز و يشار إليه في المطول، ج‏1 ؛ ص550، 7جلد، دار الكتاب - قم - ايران، چاپ: 1، 1362 ه.ش ❇️ «اقرار گرفتن از مخاطب» به عنوان«سید الادلة» و قوی ترین دلیل و سند برای اثبات یک حق، در تمام سیستم های حقوقی و فقهی دنیا، شناخته شده است. در این میان، اخذ اقرار با صنعت استفهام تقریری، بر قوت اثبات کنندگی اقرار می افزاید زیرا این روش، مخاطب را وادار می کند به چیزی که بدان علم و آگاهی یقینی دارد، به شکلی که طرف مقابل و خصم از او می خواهد، اذعان و اعتراف کند. این نکته باعث می شود اقرار کننده نسبت به امری که بدان اقرار می کند، تعهد و مسئولیت بیشتری داشته باشد. این امر زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که اقرار گیرنده، با بیان ها و الفاظ متفاوت که گویای یک حقیقت هستند، از طرف مقابل خود اقرار بگیرد تا جایی که اقرار کننده هیچ توجیه منافی با اقرار خود، نتواند داشته باشد. 📚 رك: صبان، محمد بن على، حاشية الصبان على شرح الأشمونى على ألفية ابن مالك و معه شرح الشواهد للعيني، ج‏1 ؛ ص64، 4جلد، المكتبة العصرية - بيروت - لبنان، چاپ: 1 ◀️ دقت در خطبه غدیر نشان می دهد که رسول خدا صلی الله علیه و آله از صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری، برای بیان مقصود خود استفاده کرده است. ابن عساکر از براء بن عازب روایت می کند: 🔸«... خرجنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم حتى نزلنا غدير خم بعث مناديا ينادي فلما اجتمعنا قال: ألست أولى بكم من أنفسكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم من أمهاتكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم من آبائكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم؟ ألست؟ ألست؟ ألست؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: فمن كنت مولاه فإن عليا بعدي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه فقال عمر بن الخطاب هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن» 🔹با رسول خدا صلی الله علیه و آله از مکه خارج شدیم تا به غدیر خم رسیدیم. آن حضرت کسی را فرستاد که ندا دهد [دیگران را که جمع شوند] وقتی که همگی جمع شدیم فرمود: آیا اقرار می کنید که من از شما به شما اولویت در تصرف دارم؟ همگی گفتیم: بلی! ای رسول الله صلی الله علیه و آله! سپس دوباره فرمود: آیا من از شما نسبت به مادران شما به شما، اولی در تصرف هستم؟ همگی گفتیم بلی ای رسول الله صلی الله علیه و آله! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله باز فرمود آیا من نسبت به شما از خود شما اولی و سزاوارتر نیستم؟ آیا من نیستم، آیا من نیستم، آیا من نیستم[اقرار گیری های متعدد با بیان های مفتاوت] همپی گفتیم بلی ای رسول الله صلی الله علیه و آله! آن حضرت در این هنگام فرمود: پس هر کس من مولای او هستم، همانا بی شک علی بعد از من مولای او است. خداوندا هر کس که او را دوست دارد دوست بدار و هر کس که او را دشمن می دارد دشمن بدار. عمر بن خطاب گفت: گوارا باد بر تو ای فرزند ابوطالب. تو امروز ولی هر مومنی شدی! 📚ابن عساکر، ابی القاسم علی بن الحسن، تاريخ مدينة دمشق، ج42، ص: 220 ✅ چنانچه روشن است، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بارها، با بیان های متعدد، از مخاطبین خود، نسبت به ولایت سیاسی و اولویت در تصرف خود اقرار گرفته است و سپس بلافاصله مولویت و ولایت حضرت علی علیه السلام را بر آن متفرع کرده است. این تکرار ها و نوع اقرار گیری ها، نشان می دهد مراد از «مولا»، همان ولایت سیاسی مطلق است و الا صرف بیان لزوم دوست داشتن آن حضرت، نیازی به تکرار با الفاظ متعدد و استفاده از صیغه استفهام تقریری نداشت. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان باور نکردنی کارشناس وهابی ! 💢 کارشناس برای انکار اختلاف های بین صحابه، ماجرای را به گونه ای نقل می کند که با تمام مسلمات تاریخی در تناقض است ! 🔰 در این کلیپ، داستان باورنکردنی جنگ جمل را از زبان و پاسخ به این قصه های بافتگی را بشنوید. حجت الاسلام و المسلمین بهرامی زاد - استاد شریفی وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com) ایتا: 🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ ✍ حزب شیطان در سرزمین آذربایجان ◀️ محتوای ارکستر سمفونیک در تلویزیون دولتی مدنیت باکو: "مناره ها فرو بریزند،صدای اذان بریده شود،نه مسجد لازم داریم، نه موعظه ملاها را،زنده باد آئتیسم بی خدایی" دولت صهیونیستی باکو بعد۳۰سال غفلت ایران، دیگر خاک اسلام نیست بلکه سرزمین عفریته های ضد خدا است. ✅ هشدار می دهیم؛ جنگ فرهنگی اگر جدی گرفته نشود، دیر یا زود با ناقوس موشک ها و تانک ها بیدار خواهیم شد. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️ جواز بنای بر قبور 1️⃣ یکی از شبهاتی که وهابیت خبیث، مسلمانان را متهم به شرک و بدعت می کند، ساختن بنا و قبّه بر قبور اولیای الهی است: 📚 دعاوى المناوئين لدعوة الشيخ محمد ين عبد الوهاب، ج1، ص: 370 2️⃣ این در حالی است که ساخت بنا بر قبور صحابه و اولیای الهی امری رایج و مرسوم نزد سلف صالح و سیره متشرعه بوده است. 3️⃣ بنا به گزارشات تاریخی، آل عباس _ که در نزد اهل سنت از اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله هستند_ در زمان حاکمیت خود بر دنیای اسلام، بارگاه و قبه بسیار بزرگی را بر روی قبر جدشان عباس ساختند. ذهبی این امر را چنین گزارش می کند: 🔸وعلَى قَبْرِهِ اليَوْمَ قُبَّةٌ عَظِيْمَةٌ مِنْ بِنَاءِ خُلَفَاءِ آلِ العَبَّاسِ 🔹«و بر روی قبر عباس عموی رسول خدا صلی الله علیه و آله امروز بارگاه بسیار عظیم و باشکوهی است که خلفای بنی عباس آن را ساخته اند» 📚سير أعلام النبلاء، ج3، ص: 81 ✅ آیا فرزندان صحابه از حرمت ساخت گنبد و بارگاه بر قبور صحابه و اولیای الهی خبر نداشتند؟ آیا صدها سال همه خلفای بنی عباس مشرک و بدعت گزار بوده اند؟ بر فرض ممنوعیت ساخت بنا بر قبور، چرا در طول صدها سال تا زمان ابن تیمیه، هیچ عالمی کوچک ترین اعتراضی به آن نکرد و در صدد تخریب قبور بقیع بر نیامد؟ ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام ◀️ «ملا صالح مازندرانی» در شرح روایتی از امام صادق علیه السلام که شرایط فساد آخر الزمان را تبیین می کند، می نویسد: 🔸(... و رأيت النساء يتخذن المجالس كما يتخذها الرجال...) 🔹 ينبغى للنساء ان يسكن احفظ بيت من بيوتهن و لا يخرجن منه كما قال تعالى وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ فان فى خروجهن مفاسد‌ كثيرة خصوصا اذا اتخذن مجالس معهن أو مع الرجال فان الصالحات منهن قل ما يتخلصن من الفساد فضلا عن الفاجرات و لذلك كان أهل العزة و الصلاح يمنعون الاجنبيات عن الدخول على نسائهم‌ 🔻شایسته است بر زنان که در محفوظ ترین خانه های خود مسکن کنند. [خانه ای که هیچ نامحرمی بدان اشراف و دید نداشته باشد] و از خانه های خود خارج نشوند همانطوری که خداوند فرموده است «وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ» یعنی در خانه های خود بمانید و از آن خارج نشوید. زیرا در خروج زنان از خانه های خود مفاسد زیادی است خصوصا زمانی که با زنان دیگر و یا با مردان نامحرم، مجالس بگیرند. زیرا زنان صالح که از فساد در امان باشند قلیل هستند تا چه رسد به زنان فاجر. و به همین دلیل است که خانواده های دارای شرف و عزت و صلاح مانع می شدند که حتی زنان نامحرم و اجنبی بر زنان آنها وارد شود و با آنها نشست و برخواست داشته باشد. 📚 مازندرانى، محمد صالح، شرح الكافي، ج11، ص: 297 ✅ سیاست اسلام در حراست حداکثری از حریم خانواده و زنان است. زیرا شیاطین و عفریته ها، کانون حملات خود را علیه حریم خانواده قرار داده اند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
❁﷽❁ ✍️تبیین ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در حدیث غدیر بر اساس قرینه رفتاری عمامه گذاری آن حضرت توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d
❁﷽❁ واکاوی تمسک به اجماع در هجوم به خانه صدیقه طاهره سلام الله علیها 🔸یکی از مهم ترین تقابل های جریانی حزب سقیفه با اهل بیت علیهم السلام، ایجاد نهاد های شبه مذهبی در مقابل نهاد «ثقلین» _ یعنی قرآن و عترت رسول خدا صلی الله علیه و آله _ است. 🔸از مهم ترین این نهاد ها می توان به قرآن بسندگی در فهم حقایق دینی، حجیت سنت شیخین، عدالت و تقدس همه صحابه، خطاپذیری سنت نبوی در قالب مجتهد بودن آن حضرت، اشاره کرد. 🔹علاوه بر موارد فوق، یکی دیگر از مهم ترین نهاد های شبه دینی ایجاد شده «اجماع» است. اجماع مورد بحث دارای حجیت مستقل در عرض کتاب و سنت نبوی است که در اندیشه اهل سنت مفید اطمینان و قطع به حکم شرعی است! 📚العدة في أصول الفقه، ج4، ص: 1064 و المسودة، ج1، ص: 284 🔸در نظر مبانی اصولی و فقهی امامیه، اجماع حجیت مستقل و ذاتی ندارد و در صورتی می تواند حجیت داشته باشد که کاشف از سنت معصومین علیهم السلام باشد. 📚 تهذيب الأصول ؛ ج‏2 ؛ ص421 🔸جالب است بدانید: خلیفه دوم با استدلال به اجماع امت، حمله به خانه فاطمه سلام الله علیها را مشروعیت داد. ابن عبد ربه اندلسی می نویسد: 🔷«... فأقبل بقَبس من نار على أن يُضرم عليهم الدار، فلقيته فاطمةُ، فقالت: يا بن الخطاب، أجئت لتُحرق دارنا؟ قال: نعم، أو تدخلوا فيما دخلتْ فيه الأمة ...» 🔶 «عمر بن خطاب با پاره ای از آتش به خانه صدیقه طاهره سلام الله علیها روی آورد تا خانه آنها را به آتش بکشد! فاطمه زهرا سلام الله علیها با او روبرو شد و گفت: ای پسر خطاب آیا آمده ای خانه ما را به آتش بکشی؟ عمر گفت: آری! خانه را به آتش می کشم تا اینکه شما به آن چیزی که امت بدان وارد شده است، وارد شوید[و با ابوبکر بیعت کنید]» 📚العقد الفريد، ج2، ص: 73 ✍️ این در حالی است که: 1️⃣ تمامی ادله مثبته عقلی، قرآنی و روایی حجیت اجماع نزد اهل سنت، دارای خدشه های جدی است. 📚 بحوث في علم الأصول ؛ ج‏9 ؛ ص428 2️⃣ با وجود مخالفت اهل بیت علیهم السلام، همه بنی هاشم و بسیاری از انصار و مهاجرین با خلافت ابوبکر، تحقق اجماع ناممکن است. 3️⃣ اجماع مورد ادعا در تعارض با نصوص صریح دال بر خلافت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام _ مثل حدیث غدیر_ است لذا تمسک به اجماع اجتهاد در مقابل نص و بی ارزش است. 《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》 🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
❁﷽❁ ♨️آزادی نفر دوم گروهک مجذوبان‌نور از زندان! 🔹«مصطفی عبدی» نفر دوم گروهک «مجذوبان‌نور» و از گردانندگان سایت خبری دراویش گنابادی موسوم به «مجذوبان نور»، شب ۲۳ بهمن‌ماه پس ازگذراندن ۵ سال از دوره ۲۶ساله حبس خود، مورد عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شد. 🔹وی یک‌بار دیگر نیز در تیرماه ۱۳۹۲ به دلیل ارتکاب اعمال مجرمانه، به ۳ سال زندان محکوم شده بود که در آذر ۱۳۹۴ آزاد شد. 🔹امّا دوباره اسفند ۱۳۹۶ در غائله خیابان گلستان هفتم به دلیل آشوبگری و اغتشاش دستگیر و در مرداد ۱۳۹۷ به ۲۶ سال زندان محکوم شد که شب ۲۳ بهمن مجدداً مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد! 🔹شایان ذکر است که با آزادی عبدی، طی چند روز اخیر سه تن از ۴ نفر متهم اصلی فتنه گلستان هفتم تهران، مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u