هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
❁﷽❁
✍️ قرینه شناسی حدیث غدیر بر اساس صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری
❇️ «صنعت ادبی تکرار» یکی از مهم ترین اسباب فصاحت یک کلام است. در ادبیات فصیح، اهداف تکرار را می توان در موارد زیر جستجو نمود:
1. تاکید و نشان دادن اهمیت فوق العاده مفهومی که گوینده در صدد رساندن آن به مخاطبین است.
2. تقریر و تثبیت یک معنا در ذهن مخاطب؛ بدین جهت در قرآن نیز بسیاری از داستان ها تکرار شده است.
3. زدودن تهمت ها و برداشت های غلطی که ممکن است پیرامون یک حقیقت در ذهن مخاطب وجود داشته باشد.
4. تجدید عهد و بیان مجدد یک حقیقت بسیار مهم که به دلیل گذشت زمان ممکن است از اهمیت آن کاسته شود و یا برخی از اذهان آن را به فراموشی بسپارند.
5. هشدار، انذار و ترساندن مخاطبین نسبت به کوتاهی در دستورات و بی توجهی به مراد متکلم
📚 رك: مدرس افغانى، محمد على، المدرس الأفضل فيما يرمز و يشار إليه في المطول، ج1 ؛ ص550، 7جلد، دار الكتاب - قم - ايران، چاپ: 1، 1362 ه.ش
❇️ «اقرار گرفتن از مخاطب» به عنوان«سید الادلة» و قوی ترین دلیل و سند برای اثبات یک حق، در تمام سیستم های حقوقی و فقهی دنیا، شناخته شده است.
در این میان، اخذ اقرار با صنعت استفهام تقریری، بر قوت اثبات کنندگی اقرار می افزاید زیرا این روش، مخاطب را وادار می کند به چیزی که بدان علم و آگاهی یقینی دارد، به شکلی که طرف مقابل و خصم از او می خواهد، اذعان و اعتراف کند. این نکته باعث می شود اقرار کننده نسبت به امری که بدان اقرار می کند، تعهد و مسئولیت بیشتری داشته باشد.
این امر زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می شود که اقرار گیرنده، با بیان ها و الفاظ متفاوت که گویای یک حقیقت هستند، از طرف مقابل خود اقرار بگیرد تا جایی که اقرار کننده هیچ توجیه منافی با اقرار خود، نتواند داشته باشد.
📚 رك: صبان، محمد بن على، حاشية الصبان على شرح الأشمونى على ألفية ابن مالك و معه شرح الشواهد للعيني، ج1 ؛ ص64، 4جلد، المكتبة العصرية - بيروت - لبنان، چاپ: 1
◀️ دقت در خطبه غدیر نشان می دهد که رسول خدا صلی الله علیه و آله از صنعت ادبی تکرار و صیغه استفهام تقریری، برای بیان مقصود خود استفاده کرده است. ابن عساکر از براء بن عازب روایت می کند:
🔸«... خرجنا مع رسول الله صلى الله عليه وسلم حتى نزلنا غدير خم بعث مناديا ينادي فلما اجتمعنا قال: ألست أولى بكم من أنفسكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم من أمهاتكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم من آبائكم؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: ألست أولى بكم؟ ألست؟ ألست؟ ألست؟ قلنا: بلى يا رسول الله! قال: فمن كنت مولاه فإن عليا بعدي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاداه فقال عمر بن الخطاب هنيئا لك يا ابن أبي طالب أصبحت اليوم ولي كل مؤمن»
🔹با رسول خدا صلی الله علیه و آله از مکه خارج شدیم تا به غدیر خم رسیدیم. آن حضرت کسی را فرستاد که ندا دهد [دیگران را که جمع شوند] وقتی که همگی جمع شدیم فرمود: آیا اقرار می کنید که من از شما به شما اولویت در تصرف دارم؟ همگی گفتیم: بلی! ای رسول الله صلی الله علیه و آله! سپس دوباره فرمود: آیا من از شما نسبت به مادران شما به شما، اولی در تصرف هستم؟ همگی گفتیم بلی ای رسول الله صلی الله علیه و آله! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله باز فرمود آیا من نسبت به شما از خود شما اولی و سزاوارتر نیستم؟ آیا من نیستم، آیا من نیستم، آیا من نیستم[اقرار گیری های متعدد با بیان های مفتاوت] همپی گفتیم بلی ای رسول الله صلی الله علیه و آله! آن حضرت در این هنگام فرمود: پس هر کس من مولای او هستم، همانا بی شک علی بعد از من مولای او است. خداوندا هر کس که او را دوست دارد دوست بدار و هر کس که او را دشمن می دارد دشمن بدار. عمر بن خطاب گفت: گوارا باد بر تو ای فرزند ابوطالب. تو امروز ولی هر مومنی شدی!
📚ابن عساکر، ابی القاسم علی بن الحسن، تاريخ مدينة دمشق، ج42، ص: 220
✅ چنانچه روشن است، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بارها، با بیان های متعدد، از مخاطبین خود، نسبت به ولایت سیاسی و اولویت در تصرف خود اقرار گرفته است و سپس بلافاصله مولویت و ولایت حضرت علی علیه السلام را بر آن متفرع کرده است.
این تکرار ها و نوع اقرار گیری ها، نشان می دهد مراد از «مولا»، همان ولایت سیاسی مطلق است و الا صرف بیان لزوم دوست داشتن آن حضرت، نیازی به تکرار با الفاظ متعدد و استفاده از صیغه استفهام تقریری نداشت.
#امام_زمان
#ماه_رجب
#غدیر
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
May 11
هدایت شده از شبکه حضرت ولی عصر (عج)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستان باور نکردنی کارشناس وهابی !
💢 کارشناس #وهابی برای انکار اختلاف های بین صحابه، ماجرای #جنگ_جمل را به گونه ای نقل می کند که با تمام مسلمات تاریخی در تناقض است !
🔰 در این کلیپ، داستان باورنکردنی جنگ جمل را از زبان #ترشابی_وهابی و پاسخ به این قصه های بافتگی را بشنوید.
حجت الاسلام و المسلمین بهرامی زاد - استاد شریفی
#جمل #عایشه #صحابه #نقد_تاریخی #تاریخ_اسلام #تاریخ_جمل #وهابیت #ترشابی #قصه #انکار_تاریخ
#شبکه_جهانی_حضرت_ولیعصر_عج
وبسایت رسمی: (www.valiasr-aj.com)
ایتا: 🔻🔻🔻
https://eitaa.com/joinchat/2849767479C0d5e53a286
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
✍ حزب شیطان در سرزمین آذربایجان
◀️ محتوای ارکستر سمفونیک در تلویزیون دولتی مدنیت باکو:
"مناره ها فرو بریزند،صدای اذان بریده شود،نه مسجد لازم داریم، نه موعظه ملاها را،زنده باد آئتیسم بی خدایی"
دولت صهیونیستی باکو بعد۳۰سال غفلت ایران، دیگر خاک اسلام نیست بلکه سرزمین عفریته های ضد خدا است.
✅ هشدار می دهیم؛ جنگ فرهنگی اگر جدی گرفته نشود، دیر یا زود با ناقوس موشک ها و تانک ها بیدار خواهیم شد.
#امام_زمان
#دهه_فجر
#لبیک_یا_خامنه_ای
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
✍️ جواز بنای بر قبور
1️⃣ یکی از شبهاتی که وهابیت خبیث، مسلمانان را متهم به شرک و بدعت می کند، ساختن بنا و قبّه بر قبور اولیای الهی است:
📚 دعاوى المناوئين لدعوة الشيخ محمد ين عبد الوهاب، ج1، ص: 370
2️⃣ این در حالی است که ساخت بنا بر قبور صحابه و اولیای الهی امری رایج و مرسوم نزد سلف صالح و سیره متشرعه بوده است.
3️⃣ بنا به گزارشات تاریخی، آل عباس _ که در نزد اهل سنت از اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله هستند_ در زمان حاکمیت خود بر دنیای اسلام، بارگاه و قبه بسیار بزرگی را بر روی قبر جدشان عباس ساختند. ذهبی این امر را چنین گزارش می کند:
🔸وعلَى قَبْرِهِ اليَوْمَ قُبَّةٌ عَظِيْمَةٌ مِنْ بِنَاءِ خُلَفَاءِ آلِ العَبَّاسِ
🔹«و بر روی قبر عباس عموی رسول خدا صلی الله علیه و آله امروز بارگاه بسیار عظیم و باشکوهی است که خلفای بنی عباس آن را ساخته اند»
📚سير أعلام النبلاء، ج3، ص: 81
✅ آیا فرزندان صحابه از حرمت ساخت گنبد و بارگاه بر قبور صحابه و اولیای الهی خبر نداشتند؟ آیا صدها سال همه خلفای بنی عباس مشرک و بدعت گزار بوده اند؟ بر فرض ممنوعیت ساخت بنا بر قبور، چرا در طول صدها سال تا زمان ابن تیمیه، هیچ عالمی کوچک ترین اعتراضی به آن نکرد و در صدد تخریب قبور بقیع بر نیامد؟
#امام_زمان
#دهه_فجر
#زیارت
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
May 11
﷽
سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام
◀️ «ملا صالح مازندرانی» در شرح روایتی از امام صادق علیه السلام که شرایط فساد آخر الزمان را تبیین می کند، می نویسد:
🔸(... و رأيت النساء يتخذن المجالس كما يتخذها الرجال...)
🔹 ينبغى للنساء ان يسكن احفظ بيت من بيوتهن و لا يخرجن منه كما قال تعالى وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ فان فى خروجهن مفاسد كثيرة خصوصا اذا اتخذن مجالس معهن أو مع الرجال فان الصالحات منهن قل ما يتخلصن من الفساد فضلا عن الفاجرات و لذلك كان أهل العزة و الصلاح يمنعون الاجنبيات عن الدخول على نسائهم
🔻شایسته است بر زنان که در محفوظ ترین خانه های خود مسکن کنند. [خانه ای که هیچ نامحرمی بدان اشراف و دید نداشته باشد] و از خانه های خود خارج نشوند همانطوری که خداوند فرموده است «وَ قَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ» یعنی در خانه های خود بمانید و از آن خارج نشوید. زیرا در خروج زنان از خانه های خود مفاسد زیادی است خصوصا زمانی که با زنان دیگر و یا با مردان نامحرم، مجالس بگیرند. زیرا زنان صالح که از فساد در امان باشند قلیل هستند تا چه رسد به زنان فاجر. و به همین دلیل است که خانواده های دارای شرف و عزت و صلاح مانع می شدند که حتی زنان نامحرم و اجنبی بر زنان آنها وارد شود و با آنها نشست و برخواست داشته باشد.
📚 مازندرانى، محمد صالح، شرح الكافي، ج11، ص: 297
✅ سیاست اسلام در حراست حداکثری از حریم خانواده و زنان است. زیرا شیاطین و عفریته ها، کانون حملات خود را علیه حریم خانواده قرار داده اند.
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#سبک_زندگی
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
✍️تبیین ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در حدیث غدیر بر اساس قرینه رفتاری عمامه گذاری آن حضرت توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2633957649Cf109e5ca2d
May 11
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
❁﷽❁
واکاوی تمسک به اجماع در هجوم به خانه صدیقه طاهره سلام الله علیها
🔸یکی از مهم ترین تقابل های جریانی حزب سقیفه با اهل بیت علیهم السلام، ایجاد نهاد های شبه مذهبی در مقابل نهاد «ثقلین» _ یعنی قرآن و عترت رسول خدا صلی الله علیه و آله _ است.
🔸از مهم ترین این نهاد ها می توان به قرآن بسندگی در فهم حقایق دینی، حجیت سنت شیخین، عدالت و تقدس همه صحابه، خطاپذیری سنت نبوی در قالب مجتهد بودن آن حضرت، اشاره کرد.
🔹علاوه بر موارد فوق، یکی دیگر از مهم ترین نهاد های شبه دینی ایجاد شده «اجماع» است. اجماع مورد بحث دارای حجیت مستقل در عرض کتاب و سنت نبوی است که در اندیشه اهل سنت مفید اطمینان و قطع به حکم شرعی است!
📚العدة في أصول الفقه، ج4، ص: 1064 و المسودة، ج1، ص: 284
🔸در نظر مبانی اصولی و فقهی امامیه، اجماع حجیت مستقل و ذاتی ندارد و در صورتی می تواند حجیت داشته باشد که کاشف از سنت معصومین علیهم السلام باشد.
📚 تهذيب الأصول ؛ ج2 ؛ ص421
🔸جالب است بدانید: خلیفه دوم با استدلال به اجماع امت، حمله به خانه فاطمه سلام الله علیها را مشروعیت داد. ابن عبد ربه اندلسی می نویسد:
🔷«... فأقبل بقَبس من نار على أن يُضرم عليهم الدار، فلقيته فاطمةُ، فقالت: يا بن الخطاب، أجئت لتُحرق دارنا؟ قال: نعم، أو تدخلوا فيما دخلتْ فيه الأمة ...»
🔶 «عمر بن خطاب با پاره ای از آتش به خانه صدیقه طاهره سلام الله علیها روی آورد تا خانه آنها را به آتش بکشد! فاطمه زهرا سلام الله علیها با او روبرو شد و گفت: ای پسر خطاب آیا آمده ای خانه ما را به آتش بکشی؟ عمر گفت: آری! خانه را به آتش می کشم تا اینکه شما به آن چیزی که امت بدان وارد شده است، وارد شوید[و با ابوبکر بیعت کنید]»
📚العقد الفريد، ج2، ص: 73
✍️ این در حالی است که:
1️⃣ تمامی ادله مثبته عقلی، قرآنی و روایی حجیت اجماع نزد اهل سنت، دارای خدشه های جدی است.
📚 بحوث في علم الأصول ؛ ج9 ؛ ص428
2️⃣ با وجود مخالفت اهل بیت علیهم السلام، همه بنی هاشم و بسیاری از انصار و مهاجرین با خلافت ابوبکر، تحقق اجماع ناممکن است.
3️⃣ اجماع مورد ادعا در تعارض با نصوص صریح دال بر خلافت و ولایت امیرالمومنین علیه السلام _ مثل حدیث غدیر_ است لذا تمسک به اجماع اجتهاد در مقابل نص و بی ارزش است.
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
❁﷽❁
♨️آزادی نفر دوم گروهک مجذوباننور از زندان!
🔹«مصطفی عبدی» نفر دوم گروهک «مجذوباننور» و از گردانندگان سایت خبری دراویش گنابادی موسوم به «مجذوبان نور»، شب ۲۳ بهمنماه پس ازگذراندن ۵ سال از دوره ۲۶ساله حبس خود، مورد عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شد.
🔹وی یکبار دیگر نیز در تیرماه ۱۳۹۲ به دلیل ارتکاب اعمال مجرمانه، به ۳ سال زندان محکوم شده بود که در آذر ۱۳۹۴ آزاد شد.
🔹امّا دوباره اسفند ۱۳۹۶ در غائله خیابان گلستان هفتم به دلیل آشوبگری و اغتشاش دستگیر و در مرداد ۱۳۹۷ به ۲۶ سال زندان محکوم شد که شب ۲۳ بهمن مجدداً مورد عفو قرار گرفت و از زندان آزاد شد!
🔹شایان ذکر است که با آزادی عبدی، طی چند روز اخیر سه تن از ۴ نفر متهم اصلی فتنه گلستان هفتم تهران، مورد عفو قرار گرفته و آزاد شدند.
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
🔸طالبان در یک کیسه پلاستیکی ۵۰ هزار دلار به زلزلهزدگان ترکیه کمک کرد!
🔹براساس تصویری که جمعیت هلال احمر افغانستان منتشر کرده، طالبان در راستای کمک به زلزلهزدگان ترکیه کیسهای پلاستیکی با آرم یک نوشیدنی انرژیزا را که حاوی ۵۰ هزار دلار پول نقد بوده، تحویل سفیر آنکارا داده است!
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
﷽
منابع آگاه به بیبیسی گفتهاند که عصر امروز شماری از نیروهای طالبان به دفتر تلویزیون تمدن هجوم آوردند.
به گفته این منابع، نیروهای طالبان با زور و تهدید کارمندان تلویزیون تمدن را از دفاترشان بیرون کشیده و در یک سالن جمع کردند.
تلویزیون تمدن از رسانههای مطرح شیعیان در افغانستان است. این تلویزیون توسط آیتالله محسنی از علمای شناختهشده شیعه تاسیس شده است. نشرات این رسانه، اسلامی است.
به گفته کارمندان این تلویزیون، طالبان دلیل اقدامشان را توضیح ندادهاند.
یک کارمند تلویزیون تمدن در گفتوگو با بیبیسی ضمن تائید این خبر، گفته نیروهای طالبان با کارمندان «برخورد خشنی» داشتند و رفتارشان «بسیار عقدهمندانه» بوده است. به گفته این منابع لحن نیروهای طالبان «تهدیدآمیز» بوده است.
تعداد این نیروها حدود ده نفر و همه مسلح بودند. گفته شده که نیروهای طالبان وسایط نقلیه این رسانه را با خود بردهاند.
📸تلویزیون تمدن
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جهاد_تبیین
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
هدایت شده از 《یادداشت های فقهی_اجتهادی یک طلبه》
❁﷽❁
✍️تبیین ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در حدیث غدیر بر اساس قرینه رفتاری عمامه گذاری آن حضرت توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله
1️⃣ مبتنی بر جدید ترین نظریات روان شناسی ارتباطات؛ انتقال یک معنا و مفهوم به دیگری، در صورتی بیشترین موفقیت و اثرگذاری را دارد که «زبان رفتاری» با «زبان گفتاری» گوینده در هماهنگی کامل باشند.
متکلم علاوه بر انتخاب دقیق ترین واژگان، رفتارهایی باید از خود بروز دهد که گویایی مراد جدی و حقیقی واژه های خود است تا علاوه بر تاثیر گذاری عمقی بر ذهن مخاطب، هر گونه احتمال تحریف در مراد جدی خود را نیز از بین ببرد.
2️⃣ در نزد عرب زمان نزول وحی، عمامه گذاری _ همانند تاجگذاری پادشاهان _ نوعی از تشریفات بود که حکایت از مقام و منصب سیاسی و ریاست دنیوی داشت. برای اثبات این ادعا توجه به مستند زیر بایسته است:
🔻تفسیر «ابن ابی زمنین» از قدیمی ترین تفاسیر اهل سنت است که رویکردی ادبی در تفسیر واژگان و آیات قرآن دارد. او در شرح یکی از اشعار عرب فصیح جاهلی می نویسد:
🔹« ومن هذا قول الشاعر: وأشهد من عوف حلولاً كثيرة يحجون سب الزبرقان المزعفرا أي : يكثرون الاختلاف إليه ؛ لسؤدده ، وكان الرئيس يعتم بعمامة صفراء تكون علماً لرئاسته»
🔸« و از این باب است قول شاعر که می گوید: شاهد هستم که عوف رفت و آمد بسیاری با پادشاه و یا رئیس قبیله داشت و او از این رفت و آمد قصد این را داشت که رئیس قبیله به نام زبرقان که عمامه ای زرد رنگ به سر داشت را دشنام دهد. یعنی رفت و آمد آنها به سوی زبرقان زیاد بود زیرا او سید و رئیس قوم بود. و رسم و شیوه آنها بدین گونه بود که رئیس آنها عمامه ای زردرنگ به سرش می گذاشت تا اینکه این عمامه، علامت ریاست او بر مردمش باشد»
📚 ابن ابي زمنین، محمد بن عبدالله، تفسير القرآن العزيز، ج1، ص: 304
3️⃣ بر اساس گزارش های روایی شیعه و اهل سنت، رسول الله صلی الله علیه و آله در روز غدیر، بر سر امیرالمومنین علیه السلام عمامه سیاه رنگی قرار داد که برخی از موارد آن اشاره می شود:
🔷 ابن عدی جرجانی از علمای قدیمی رجالی و حدیثی اهل سنت است او با چند سند روایت می کند:
🔸«... عن أبي راشد الحبراني قال سمعت عليا يقول عممني رسول الله صلى الله عليه و سلم يوم غدير خم بعمامة سدل بين طرفيها على منكبي وقال ان الله أمدني يوم بدر ويوم حنين بملائكة معتمين بهذه العمة وقال ان العمامة حاجز بين المسلمين والمشركين ... ».
🔹ابوراشد حبرانی روایت می کند که شنیدم که حضرت علی علیه السلام می فرمود: رسول الله صلی الله علیه و آله در روز غدیر عمامه ای بر سر من نهاد که دو طرف آن تا بازوان من بود. سپس آن حضرت فرمود: همانا خداوند مرا در روز بدر و حنین با ملائکه ای کمک کرد که بدین شکل عمامه داشتند و فرمود: همانا عمامه جداکننده میان مسلمین و مشرکین است.
📚 ابن عدی جرجانی، عبدالله بن محمد، الكامل في ضعفاء الرجال، ج4، ص: 173
🔷 سید بن طاووس از علمای برجسته شیعه است. ویژگی این محدث بزرگ است بوده است که بسیاری کتب معتبر شیعه و سنی و اصول چهارصدگانه دسترسی داشته است. ویژگی دیگر کتب آن بوده است که مورد قبول اصحاب امامیه بوده و مستقیم از جلسات درسی ائمه علیهم السلام کتابت می شده است. سید بن طاووس در کتاب «الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان» خود روایت می کند:
🔸«وَ قَالَ فِي الْحَدِيثِ الْآخَرِ عَمَّمَ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيّاً يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ عِمَامَةً سَدَلَهَا بَيْنَ كَتِفَيْهِ وَ قَالَ هَكَذَا أَيَّدَنِي رَبِّي بِالْمَلَائِكَةِ ثُمَّ أَخَذَ بِيَدِهِ فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ وَالَى اللَّهُ مَنْ وَالاهُ وَ عَادَى اللَّهُ مَنْ عَادَاهُ»
🔹«... در حدیث دیگر وارد شده است که رسول الله صلی الله علیه و آله در روز غدیر خم حضرت علی علیه السلام را با عمامه ای معمم کرد که دو طرف آن تا کتف آن حضرت بود و سپس به آن حضرت فرمود: اینگونه پروردگار با ملائکه خودش، مرا کمک و نصرت نمود سپس آن حضرت دست حضرت را به دست خود گرفت و فرمود: ای مردم هر کس من مولای او هستم پس این علی مولای او است و خداوند هر کس که او را دوست بدارد دوست می دارد و هر کسی که با او دشمنی می کند او را دشمن می دارد»
📚ابن طاووس، على بن موسى، الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان، ص103
✅ مبتنی بر مقدمات فوق باید گفت: رسول الله صلی الله علیه و آله علاوه بر انتخاب دقیق ترین عبارت ها و واژه ها، با معمم کردن امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر، از زبان رفتاری نیز برای بیان ولایت سیاسی آن حضرت استفاده کرده است. قرین شدن این رفتار با الفاظ حدیث غدیر، یک قرینه بسیار مهم در تحلیل مراد واقعی کلمه «مولا» است.
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#غدیر
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
🆔 @Ijtihad_Jurisprudence
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
🎥 تیزر تلویزیونی مسلسل رمضانی معاویه بن ابی سفیان ۲۰۲۳
🔹 هنوز فیلمنامه این سریال منتشر نشده است و نمی توان گمانه زنی دقیقی در مورد محتوای این سریال ارایه داد.
⏺ منبع: کانال مسلمنا
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#معاویه
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u
❁﷽❁
✍️ بازداشت دو تن از اساتید مسجد مکی زاهدان توسط نیروهای اطلاعات
دو تن از اساتید مسجد مکی زاهدان توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، دو تن از اساتید مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند.
شبکه «کلمه» هویت این دو روحانی بلوچ را مفتی "رضا رخشانی" و مولوی "عبدالرئوف رخشانی" عنوان کرده است.
گفته می شود این دو روحانی بلوچ در یکی از خیابان های اطراف مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند.
از علت بازداشت، محل نگهداری و اتهامات انتسابی علیه این دو روحانی بلوچ تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نیست.
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#معاویه
✧❁دانشگاه امامت❁✧
🆔 @Emamat110u