eitaa logo
مدرسه فقه هنر
182 دنبال‌کننده
281 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط: @fegh_honar (حضرتی) 02537840071 سایت: https://isoa.ir/fh/
مشاهده در ایتا
دانلود
2️⃣8️⃣ 📌همه رقص‌ها، مصداق لهو، لعب و لغو نیستند 🎤هادی بابائی فلاح، رئیس پژوهشکده هنر 🟢لهو؛ عملی که بدون توجه به نتیجه و فقط از روی لذت انجام شود. 🔹دررابطه‌با رقص‌های آئینی و سنتی که عموماً برای ارتباط‌گیری با طبیعت (مثلاً در امور کشاورزی و یا شکار) به انجام می‌رسد، ... رقص آئینی و سنتی به‌راحتی در زمره رفتارهای لهو قرار نخواهد گرفت و امکان بحث در آن بسیار است. 🟣لعب در لغت، به معنای بازی بیهوده است؛ 🔸... به نظر نمی‌رسد که رقص به معنا و مصادیق کامل آن، نه به شکل جلف و همراه با موسیقی‌های مبتذل فعلی، بلکه به شکل آئینی و سنتی و بومی آن، به شکل کامل در زمره لعب که حکمی فقهی تندی دارد، قرار بگیرد. 🟡 لغو به معنای رفتار و کار بیهوده است. حکم فقهی آن در مواردی نیز به موسیقی و حرکات موزون تعمیم داده می‌شود. 🕺🏻لغو بودن همه حرکات موزون جای تردید دارد؛ بخصوص دررابطه‌با انواع سنتی و آئینی آن، مثل رقص دسته‌جمعی کُردی؛ چرا که این مراسم موجب افزایش وحدت میان افراد و گروه‌های اجتماعی می‌شود. ⭕️متن کامل گفتگو🔻🔻 🌐https://isoa.ir//?p=14007 ➖➖➖➖➖ 💢مدرسه فقه هنر 🆔@Feghehonar 🖥 https://isoa.ir/fh
📌ساختارشناسی موسیقی عاشورایی در میناب و مسقط 🖋بابک دهقانی -محمد عارف- پرناز گودرزپروری-حسن ریاحی 🔰چکیده یکی از موضوعاتی که اخیرا مد نظر پژوهشگران عرصه موسیقی است، توجه به موسیقی نواحی است. علاوه بر آن و با گذشت زمان حوادث و اتفاقات دینی و مذهبی جایگاه خاصی را میان این بخش از هنر برای خود باز کرده است. تا آنجا که کارکردهای متعددی را در دستور کار قرار داده است. 🥁موسیقی عاشورایی بخش پر اهمیت از موسیقی دینی و مذهبی است که در مناطق مختلف از جمله میناب و مسقط با استفاده از سازهای متعدد اجرا می شود. 🎷این نوع از موسیقی برای پیشرفت در عمل، نیاز به عوامل متعددی داشته که در این پژوهش از جنبه ساختارشناسی مورد بررسی و ارزیابی موشکافانه ای قرار می گیرد. 🔵حزن و اندوه آمیخته با موسیقی از جنبه مردم شناسی نیز حائز اهمیت است. بنابراین با توجه به جایگاه این هنر دیرینه وسعت دامنه موسیقی آئینی و سازشناسی نیز مورد تحلیل و توصیف واقع گردیده است. ✅نتایج برآمده از این پژوهش نشان می دهد که ساختارشناسی موسیقی مذهبی میناب و مسقط در دو موقعیت جغرافیایی مشابه با دو رویکرد سیاسی متفاوت می‌باشد که در زمانی خاص از تاریخ اسلام مورد توجه قرار گرفته است. 🔵این زمان خاص مربوط به روز عاشورا می‌باشد که تفاوت ها و تشابهات معانی و مفاهیم در اجرا را نیز بررسی می کند. 🌐https://B2n.ir/e57885 ➖➖➖➖➖ 💢مدرسه فقه هنر 🆔@Feghehonar 🖥 https://isoa.ir/fh
🕋عنِ الكاظِم عليه السلام: اِسْتَحْيـُوا مِنَ اللّه ِ فى سـَرائِـرِكُمْ كَما تَسْتَحْيُونَ مِنَ النّاسِ فى عَلانِيَتِكُمْ. 💠در پنهان هايتان از خداوند شرم كنيد، همـچـنان كـه در آشـكارِ خـود از مـردم خـجالت مى كشيد. 📗[تحف العقول، ص 394] ⚫️شهادت (علیه السلام) را محضر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) تسلیت عرض می کنیم.⚫️ ➖➖➖➖➖ 💢مدرسه فقه هنر 🆔@Feghehonar 🖥 https://isoa.ir/fh
️⃣8️⃣ 📌برِیک، هیپ‌هاپ، و چند موضوع دیگر! 🖋حسین ادبی ❇️رقص بِرِیک که یکی از سبک‌های رقص میان جوانان آفریقایی‌تبار ساکن آمریکا بوده و هست، ⚫️در ابتدا نوعی نماد برای انتقال پیام از سوی سیاه‌پوستان آمریکایی آفریقایی به دیگران بود که خواهان یادآوری شکنجه‌هایی بودند که توسط سفیدپوستان به آنان تحمیل می‌شد؛ 🔵اما امروزه و به‌مرورزمان برای زیبایی بیشتر، حرکات موزون بسیار زیادی برای جذاب‌تر شدن به آن افزوده شده است. 💠مطالب مربوط به رقص را می‌توان این‌گونه جمع‌بندی کرد که: 1️⃣: باید رقص در ادبیات دینی باتوجه‌به وقایع فعلی، بازتعریف شود تا ماهیت آن کاملاً برای مخاطب روشن گردد؛ 2️⃣: بررسی پیامدهای اجتماعی و روان‌شناختی، هنگامی ممکن است که ماهیت رقص به طور دقیق روشن شده باشد و سپس با تفکیک انواع آن، پیامدهای مثبت و منفی آن تبیین شود؛ 3️⃣: برای رسیدن به نظر دقیق دینی اعم از نظر اخلاقی یا فقهی نسبت به رقص، نیازمند هر دو مقدمه بالا هستیم. 🟡بدون تعریف ماهیت دقیق رقص در دنیای امروز و بدون درنظرگرفتن پیامدهای رقص در سبک زندگی مردمان امروز، نمی‌توان از منابع دینی برداشت دقیقی برای پاسخ به مسائل مربوط به رقص داشت. ⭕️متن کامل یادداشت🔻🔻 🌐https://isoa.ir//?p=14011 ➖➖➖➖➖ 💢مدرسه فقه هنر 🆔@Feghehonar 🖥 https://isoa.ir/fh
🕋امام زمان ارواحنافداه : ✳️إنَّ اللَّهَ بَعَثَ مُحَمَّداً رَحمَةً لِلعالَمينَ و تَمَّمَ بِهِ نِعمَتَهُ؛ 🕋خداوند محمّد را برانگيخت تا براي جهانيان باشد و خود را تمام كند. 📗بحار الأنوار ، ج ۵۳ ، ص ۱۹۴ مبارک🌹 ➖➖➖➖➖ 💢مدرسه فقه هنر 🆔@Feghehonar 🖥 https://isoa.ir/fh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌ارزیابی مقایسه‌ای نظارت بر محتوایِ آثار نمایشی سینمایِ خانگی در حقوق ایران و اسناد بین‌المللی 🖋مهدی کوهیان - افشین عزیزی چکیده: 🛑اختلاف میان نهادهای متولی سینما در بخش خدمات چندرسانه‌ای بر سر نحوه اعطای مجوز فعالیت و نظارت بر بخش غیردولتی در حوزه صوت و تصویر؛ ازجمله سامانه ویدئو درخواستی در ایران سابقه‌ای چندین‌ساله دارد. ❎ هرچند شرح وظایف، ساختار سازمانی و قوانین و مقررات موجود نشان از آن دارد که صلاحیت قانونی نظارت بر نمایش فیلم‌ و سریال در بستر اینترنت به‌ سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سنگینی می‌کند؛ ⬅️ اما سازمان صداوسیما و وزارتخانة ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز به دلایلی خود را متولّی اصلی حوزة صدور مجوّز و نظارت بر فعالیت‌های حوزه صوت و تصویر؛ ازجمله نمایش برخط فیلم‌های سینمایی و سریال، شبکه‌های نمایش خانگی و ... می‌دانند. 🟣 به‌نظر می‌رسد هر سة این نهادها برخلاف رویة جاری بسیاری از کشورها و اسناد بین‌المللی حقوقی، قائل به پیاده‌سازی نظامِ تأمینی هستند که ضمن تباین با اصول حقوقی، با روح فعالیت‌های هنری‌-‌رسانه‌ای، فضای اینترنت و سرعت تحولات آن سازگار نیست و تسری رویّة جاری در مورد فیلم و سینما به فعالیت‌های ویدیویی اینترنتی می‌تواند به سدّی محکم در برابر پیشرفت این حوزه مبدل شود که ضمن محدودسازی حق‌های اساسی شهروندان، نمی‌تواند نظام نظارتی مؤثر و کارآمدی باشد. ✳️این پژوهش، بر آن است تا مرجع صالح نظارت بر آثار صوت و تصویر و محدودة نظارت چنین مرجعی را واکاوی کند. 🌐https://B2n.ir/d82264 ➖➖➖➖➖ 💢مدرسه فقه هنر 🆔@Feghehonar 🖥 https://isoa.ir/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا