#خبر
حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی
🔹سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو میکشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی پیمان معادی و یک شرکت فرانسوی نیز مبلغ ۳۰ هزار یورو در این فهرست حضور دارد.
🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#a_beautiful_day_in_the_neighborhood_2019 ❇️ ژانر: بیوگرافی، درام ❇️ محصول: آمریکا، چین ❇️ IMDb: 7
#تحلیل
#بخش_۱
✅ در صحنهای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولینبار برای دیدن مستر راجرز به داخل استودیو میرود برنامه در حال ضبط است اما راجرز با دیدن او از جلوی دوربین به پشت صحنه رفته و به وی خوشامد میگوید و گپی کوتاه میزند. طبیعی است که عوامل صحنه از این وقفه راضی نیستند و پیگیر بازآمدن راجرز میشوند اما به خوبی پیداست که با این منش او آشنایی دارند و تا حدی بدان عادت کردهاند.
این صحنه دو ویژگی از شخصیت یک «مجری-مربی» را به خوبی آشکار میکند:
📌 یک: برای مستر راجرز ایفای «نقش» تربیت و درمانگری همتراز و بلکه دلیل اصلی انتخاب و انجام «شغل» و وظایف کاری اوست، او که نقش و شغلش را تلفیق و در طول بیش از 30 سال اجرای برنامه هر دو معیار ضروری برای تبدیل شدن به الگوی «مجری-مربی» را در خود تقویت و حفظ نموده است.
📌 دو: با نگاهی دقیقتر به نوع خوشامدگویی در اولین دیدار و سایر ملاقاتهای مستر راجرز با لوید متوجه رازی مهم در توفیق او برای کیفیتبخشی به ارتباطات و زمینهسازیاش در کار تعلیم و تربیت میشویم...
🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#تحلیل #بخش_۱ ✅ در صحنهای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولینبار برای دیدن مستر ر
#تحلیل
#بخش_دو
📌در میان معلمین و مربیان قائدهای مورد تأکید است با این مضمون که تعلیم و تربیت عمیق جز با ارتباط نزدیک و «چهره به چهره» با دانشآموز و متربی امکان نمییابد. در حالی که تحقق این نوع ارتباط نهایت مطلوب بسیاری از ماست در این صحنه راجرز علاوه بر چهره به چهره شدن با لوید و البته فشردن دستهای او که امری معمول است دست دیگرش را بسان چتری روی ارتباطی که میانشان به وجود آمده میگذارد! گو اینکه به خوبی ارزش این رابطه را میداند و از آن محافظت خواهد کرد. و ما در ادامه این فیلم مستر راجرز را تماشا میکنیم که چگونه ایجاد علاقه میکند، چگونه دوست میشود و چگونه خشونت محیط و اطرافیانش را به مهربانی و همسایگی تبدیل میکند! شاید راز موفقیت و ماندگاری راجرز همین باشد؛ ارتباط «روح به روح».
🌿 @GeraFilm1
✅ از برنامه آقای مجری و کلاه قرمزی می توان به عنوان نمونهای موفق از سبک برنامه مستر راجرز در ایران یاد کرد.
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "سکسکه"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۱ دی ماه
🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#Hichki
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #کمدی
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 7.5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : سیدهارت پی. مالوترا
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : رانی موکرجی
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۱۶ دقیقه
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : هند
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ :
ناینا ماتور یک معلم است که به نشانگان توره مبتلاست و در مدرسه معتبر سنت نکتکر او را برای معلمی میپذیرند. او برای تدریس به کلاس ۹f فرستاده میشود، ناینا به خاطر بیماری اش مرتب سکسکه میکند و دانش آموزان صدای او را تقلید میکنند و او را مسخره میکنند...
🔴 فیلم " سکسکه" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " سکسکه "
🎬 Hichki (2018)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 شب یلدا مبارک
عزیزانِ عشقِ هر مراسم، این مدت خودتون رو به خونه منگنه کنید، باور کنید هیچکس از شما، هیچ انتظاری ندارد که ندارد هیچ، خوشحال هم میشوند.
@dirindirin
🍀 @cheshmejari
#چگونه_فیلم_ببینیم
#قسمت_2⃣1⃣
✅ انواع كشمكش و شخصيت
📌 در آثار سینمایی برخی از كشمكشهای مهم اصولاً فیزیكیاند، مثل دعوای تنبهتن یا تیراندازیها در آثار وسترن. البته كشمكشهای دیگری سراغ داریم كه تقریباً بهطور كامل روانی هستند، مانند آنچه كه اغلب در آثار فدریكو فلینی یا اینگمار برگمان شاهدیم. البته در خیلی از فیلمها، كشمكشها هم ابعاد فیزیكی دارند و هم روانی و اغلب خودِ آنها مشخص میكنند كه چه زمانی یكی متوقف شده و دیگری آغاز میشود. شاید راه سادهتر و بامعناتر برای دستهبندی كشمكشهای مهم و اساسی آن باشد كه تحت عنوان كلی كشمكشهای بیرونی و درونی از آنها یاد كنیم.
📌 سادهترین شكل یك كشمكش بیرونی میتواند مبارزهی فردی و شخصی بین شخصیت اصلی و یك شخصیت دیگر باشد. در این سطح، كشمكش و تضاد چیزی نیست مگر ستیزه و جدال بر سر خواستههایی كه همخوانی ندارند، مثل تصاحب یك جایزه، دوئل كردن یا دو نفر كه دلبستهی یك زن هستند. اما این كشمكشها كه ممكن است در ابتدا ساده به نظر برسند و نشانه هایی از تضادهای بشری باشند، چه بسا در ادامه پیچیده بشوند. كشمكشهای شخصی در سطح فرد یا افراد باقی نمیمانند و به جامعه تسری پیدا كرده و یا به نظامهای ارزشی و اخلاقی آدمها ربط پیدا میكنند. بنابراین چنین كشمكشهایی اغلب به نمادی از تضاد گروههای مختلف، نهادهای اجتماعی یا نظامهای ارزشی متفاوت بدل میشوند.
📌 نوع دیگری از كشمكش ها بیرونی هستند كه شخصیت اصلی یا دیگر شخصیتها را به مواجهه با مسائلی مانند تقدیر، طبیعت یا نظام اجتماعی میكشانند. چنین مسائلی شخصیتهای یك فیلم را اساساً درگیر مسائل غیرشخصی و غیربشری میكنند. جفرسون اسمیت (جیمز استوارت) در آقای اسمیت به واشنگتن میرود (۱۹۳۹) بر علیهی فساد سیاسی مبارزه میكند و با «نظام سیاسی» درگیری دارد. یك مثال درگیری و كشمكش فیزیكی بیرونی فیلم جدا افتاده (۲۰۰۰) ساختهی رابرت زمكیس است كه تام هنكس تلاش میكند تا اثبات كند كه توان ایستادگی در برابر نیروهای طبیعی را دارد.
📌 یك نوع دیگر كشمكش درونی بر روی تضاد درونی شخصیت با خودش متمركز است. گاهی درون یك شخصیت دو نیروی مخالف با یكدیگر وجود دارند. نمونهی واضح چنین شخصیتی شخصیت وودی آلن در فیلمهایی مانند دوباره بنواز سام (۱۹۷۲)، آنی هال (۱۹۷۷) و منهتن (۱۹۷۹) است كه درگیر تضادها و ناامنیهای درونی است. در فیلم نخست، شخصیت اصلی سعی دارد با قهرمان سینماییاش همفری بوگارت، رقابت داشته باشد تا بر تردید و ناامنی درونیاش غلبه كند.
✅ شخصیتپردازی
فرانك كاپرا كارگردان سرشناس سینما میگوید «نمیشود تماشاگران را فریب داد و با نماهای دوربین روی دست، زوم كردن و با چیزهای دیگری سرشان را گرم كرد كه برایشان هیچ اهمیتی ندارد. انسانیترین عنصری كه در یك فیلم وجود دارد و تماشاگر میخواهد بداند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد، شخصیتهای یك فیلم هستند.» شخصیتها برای این كه جذاب به نظر برسند باید واقعی، باورپذیر باشند؛ همانطوری كه داستان یك فیلم نیز باید اینگونه باشد. به عبارت دیگر شخصیتهای یك فیلم از قوانین احتمالات و الزامات پیروی میكنند، از برخی حقایق درونی اطاعت میكنند یا این كه طوری پرداخت شدهاند كه بر اساس هنر بازیگری یك بازیگر، واقعی جلوه كنند...
🔹برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «سکسکه»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ دوشنبه ۱ دی، ساعت ۱۵:۳۰
✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام میشود.
🌿 @GeraFilm1
#دیالوگ_ماندگار
بعد یه مدت فهمیدم که
فقط شکستن قوانین، کافی نیست؛
باید به قدری قوی باشی که
بتونی قوانین خودت رو بسازی!
🎥 Live by Night/2016
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن کوتاه و تأثیرگذار «Man»، اثر Steve Cutts، محصول ۲۰۱۲.
#فیلم_کوتاه
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدیو_جالب
✳️ به مناسبت فرا رسیدن فصل زمستان، وبسایت imdb میکس جالبی از لوکیشن های برفی سینما تهیه کرده است.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مزاح رهبر انقلاب با مهدی فخیمزاده: شما طاغوتی هستید؟
▫️فخیمزاده: من از سپاه یزید آمدهام
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "فراری"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۸ دی ماه
🕰 ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#Ferrari
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #اجتماعی
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : علیرضا داوودنژاد
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : محسن تنابنده، ترلان پروانه
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۰۵ دقیقه
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ایران
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ :
این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران میآید و تلاش میکند تا با خودروی «فِراری» چندین میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد . او چون جایی را ندارد شبها را در بیمارستانها و مکانهای عمومی میگذراند. در این حین بامردی مسافرکش با بازی محسن تنابنده، آشنا میشود. راننده پس از شنیدن داستان دختر قصد کمک و نصیحت دختر را دارد و در این میان حوادثی نیز اتفاق می افتد...
🔴 فیلم " فراری" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " فراری "
🎬 Ferrari (2018)
🌿 @GeraFilm1
◾️اصغر عبدالهی درگذشت.
همایون اسعدیان کارگردان سینما در گفتگو با مهر درباره درگذشت اصغر عبداللهی فیلمنامه نویس و داستان نویس شناخته شده ایرانی، گفت: اصغر عبداللهی صبح امروز یکشنبه هفتم دی ماه به دلیل ابتلا به سرطان در بیمارستان جم درگذشت.
این کارگردان سینما بیان کرد: به احتمال بسیار زیاد مراسم تشییع پیکر این هنرمند، فردا دوشنبه هشتم دی ماه خواهد بود.
«جهیزیه برای رباب»، «غریبانه»، «خواهران غریب»، «به خاطر هانیه»، «در کمال خونسردی»، «چتری برای دو نفر»، «دو نفر و نصفی»، «عینک دودی»، «آبی»، «خانه خلوت»، «بندر مه آلود» و ... برخی از فیلمنامه هایی است که زنده یاد عبداللهی به نگارش درآورده بود. وی سال ۹۵ فیلم سینمایی «یک قناری یک کلاغ» را نیز کارگردانی کرده بود.
روحش شاد و یادش گرامی🖤
🌿 @GeraFilm1
#چگونه_فیلم_ببینیم
#قسمت_3⃣1⃣
✅ جان گرفتن شخصیتها
📌 یك وسیلهی عالی برای شخصیتپردازی سینمایی آن است كه ببینیم دیگر شخصیتها چگونه به فرد دیگری مینگرند. گاهی پیش از این كه شخصیتی روی پردهی سینما ظاهر شود به این طریق حجم وسیعی از اطلاعات پیرامون او را میتوان ارائه داد. این اتفاقی است كه در نخستین سكانس هاد (۱۹۶۳) رخ میدهد. در این سكانس لونی (براندون ویوایلد) ساعت ششونیم صبح در یكی از خیابانهای شهر كوچكی در تگزاس قدم میزند و به دنبال عمویش، هاد (پل نیومن) میگردد. همینطور كه لونی از جلوی یك بار رد میشود، صاحب آنجا مشغول پاك كردن خرده شیشهها از جلوی پنجرهی بزرگ بار است. لونی متوجهی خرده شیشهها شده و میگوید «مثل این كه دیشب حسابی سرت شلوغ بوده» و صاحب بار جواب میدهد «دیشب هاد اینجا بود واسه همینه كه حسابی سرمون شلوغ بود» تأكید روی اسم هاد و لحن صاحب بار به وضوح نشان میدهد كه «هاد» معادل «دردسر» است. شخصیتپردازی پیچیده و زمینهسازی از طریق مكالمهی دیگران، همان چیزهایی است كه در كازابلانكا (۱۹۴۲) پیش از ورود ریك (همفری بوگارت) دربارهاش گفته میشود. در شین (۱۹۵۳) نیز یك چنین شخصیتپردازی منعكس شوندهای دیده میشود، آنجا كه ویلسن (جك پلانس) كه سراپا نمادی از شرّ است، میخواهد وارد باری بشود كه كسی آنجا نیست و زیر یك میز سگی مریض چمباتمه زده است. همین كه ویلسن وارد میشود، آن سگ گوشش را تیز كرده و دمش را بین پاهایش قرار داده و بیمناك نگاهی میاندازد.
📌شخصیتپردازی از طریق تضاد
یكی از مؤثرترین تكنیكهای شخصیتپردازی استفاده از تضاد رفتاری، نوع نگرش، عقاید، شیوهی زندگی و ظاهر شخصیتها در برابر شخصیتهای اصلی است. در فیلم بیلی باد (۱۹۶۲) به كارگردانی پیتر یوستینف، از یك سو بیلی (ترنس استامپ) را داریم، شخصیتی معصوم، بیتكلف و ساده و مطبوع كه به وضوح در تضاد با شخصیت كلاگارت (رابرت رایان) قرار دارد كه ترشروی و اهریمنی است. این تضاد تكان دهنده میان این دو شخصیت را در ظاهر و حالات صورتشان همچنین نوع لباس و شكل حرف زدنشان میبینیم. استامپ صورت بچگانهای دارد، ظاهری ملایم و آرام دارد، حركاتش مطبوع و تقریباً نوعاً زن صفتانه است؛ چشمانش آبی روشن، كاملاً بی شیلهپیله و معصوم است. چهرهی رایان، بالغ و كشیده است، دهان و فكهایش قوی و منقبضاند، از ظاهرش تلخی و بدگمانی میبارد، چشمان سیاه، تنگ و نافذ و بدنهادی دارد. موهای بیلی روشن است و پیراهن سفیدی بر تن كرده كه در تضاد با موها و لباس سیاه كلاگارت قرار دارد. صدای بیلی آرام و تا حدی آهنگین است اما كلاگارت لحنی سرد و زبانی چرب و نرم دارد.
📌 بازیگران برای این كه بتوانند به سرعت و بهطور عمیقی یك شخصیت را در ذهن و یاد ما قرار دهند؛ اغلب از اغراق در بازی استفاده كرده یا یكی دو خصیصه در شخصیتی را برتر جلوه داده و یا آن را به شكل تحریف شدهای به نمایش میگذارند كه این تمهید را كاریكاتوری كردن شخصیتها مینامند. وسواس شخصیت فلیكس انگر (جك لمون) و درهم و برهم بودن شخصیت اسكار مدیسن در یك زوج عجیب (۱۹۶۸) این گونه است.
📌 نكتهی مشابه دیگری كه در شخصیتپردازی به كار گرفته میشود «لایتموتیف» است. اصطلاحی كه از موسیقی وام گرفته شده و به تكرار یك حركت، یك عبارت یا یك ایده گفته میشود كه از یك شخصیت سر میزند و كم كم به وجه مشخصهی او بدل میشود. در كار خونین (۲۰۰۲) كلینت ایستوود كارگردان فیلم كه نقش تری مككالب، مأمور بازنشستهی اف.بی. آی را بازی میكند، عمل قلب انجام داده و بارها در طول فیلم قفسهی سینهاش را لمس میكند كه این لایتموتیفی سرشار از تعلیق و نشانی از آسیبپذیری قهرمان و پا به سن گذاشتن وی است...
🔹 برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «فراری»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ دوشنبه ۸ دی، ساعت ۲۰:۳۰
✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام میشود.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خاطره_بازی
مروری زیبا بر چهره هایی که خزان، آنها را از درخت هستی چید و خاطراتشان را برای شبهای سرد و طولانی، برای ما باقی گذاشت.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_کوتاه
مراقب خودت باش
کارگردان: سونِه سورنسن/Sune Sorensen
سفارش شرکت داروسازی دُوک مُوریس آلمان برای کمپین کریسمس این شرکت
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماهنگ | به وقت شهادت
🎙با اجرای گروه نسیم رحمت
🔰 بهمناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
🌿 @GeraFilm1