eitaa logo
✍️قلم زنی✒️
212 دنبال‌کننده
612 عکس
115 ویدیو
3 فایل
من خسی بی سر و پایم که به سیل افتادم ذره ای بودم و مهـــر تو مـرا بالا برد اینجا محفلی است، برای قلم زنی در عرصه‌ی نگارش دل‌نوشته‌های تحلیلی، تاریخی و ناگفته‌هایی از جنس افکار زن نگار ارادتمند #فاطمه_شکیب‌رخ دکتری تاریخ @Shakibrokh
مشاهده در ایتا
دانلود
014-Dua-Kumayl-www.Ziaossalehin.ir-Farahmand-Musawi-Fani.mp3
28.24M
دعای روحبخش کمیل با صدای علی فانی التماس دعا @Ghalamzanii
فرمود جوانان را به ولایت ما دعوت کنید چراکه سرعت آنان در پیمودن راه خیر بیشتر است، سپس تاکید نمود که آیه مودت فی القربی، درباره ما اهل بیت سلام الله نازل گشته و هر آنچه غیر او گفته شده دورغ است(۱) آری همان مودتی که سال هاست در بین ما شیعیان و امام حاضر جاری است، در حالی که نه به سردی گرائیده و نه حجاب غیبت یار، مانعی برای فراموشی این محبت واقع شده، همان ریسمان نا دیده ای که از پس ندیدن ها، اینچنین دل ها را ربائیده و اشکها را از سوز جان جاری ساخته، وای بر آن لحظه ای که پرده از رخ برگیرد، حال دلبستگان‌ را به چه حالی خواهد کشاند، خدا می داند… آن پیر فرزانه می گفت بر اعمال خویش مراقبت کنید، مبادا زمانی عملی از ما صادر بشود که موجب افسردگی امام زمان (عج) باشد(۲)، او که از حال معشوق خبر داشت چنین خبرمان داد… وای بر منی که حال پدر را به گناهی ناخوش کنم، الهی العفو برگرفته از؛ (۱) تفسیربرهان، ج۴، ص۸۱۵ (۲) صحیفه امام؛ ج 8، ص391 ✍🏻 فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
هدایت شده از  دانشکده تاریخ
در باب مطالعه تاریخ... ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ در قرآن کریم، در حدود ۱۳ بار، امر به سیر در زمین و بررسی اوضاع واحوال ملت ها و اقوام می کند، نشانگر اهمیت موضوع تاریخ است. درقرآن کریم درسوره هایی چون فاطر ، نحل و... به صراحت به مطالعه تاریخ تاکید شده است. هدف قرآن آن است که انسان به قوانین و سنن حاکم بر تاریخ آشنا شود و از آنچه اتفاق افتاده عبرت گرفته و جامعه خود را بر پایه اصول صحیح بنا کند.» سخنان بزرگان در اهمیت مطالعه تاریخ «تاريخ مجموعه تجارب همه انسانها را در تمام قرون و اعصار پيش روى مطالعه كنندگان مى گذارد. تاريخ پيوسته تكرار مى شود. امام علي(ع) مي فرمايد: «اى بندگان خدا! روزگار در مورد بازماندگان همان گونه جريان پيدا مى كند كه درباره گذشتگان جريان داشت!». لذا مي توان عوامل شكست و ناكامى ها، پيروزى و كاميابى ها، شكوفايى تمدّن ها، سقوط و انقراض را در آیینه تاریخ مشاهده کرد.» “ملتی که تاریخ می‌خواند، کودکانش همانند بزرگانش می‌اندیشند و برعکس، ملتی که اهل تاریخ نیست، بزرگانش همانند کودکان هستند”. « بدبخت ملتی که تاریخ خود را نداند، تیره بخت تر از آن ملتی که علاقه مند به دانستن تاریخ خود نباشد، شوربخت تر از همه ملتی است که تاریخ خود را به ریشخند بگیرد.» «اگر بتوانيم تجربيات همه انسان ها را كه در يك عصر زندگى مى كنند يك جا جمع كنيم، و از آن بالاتر تجارب همه انسان ها را در تمام قرون و اعصار، راستى چه حجم زيادى را تشكيل مى دهد؟» «اهميّت تاريخ از اين نظر روشن تر مى شود كه بدانيم كمتر حادثه‌ای در زندگى امروز مى توان يافت كه نمونه، يا نمونه هايى از آن در گذشته واقع نشده باشد؛ و اين كه مى گويند: تاريخ پيوسته تكرار مى شود يك واقعيت است.» «شما آدمی را منزوی در داخل یک حجره و یک پستو فرض کنید؛ آیا این فرد میتواند با آن آدمی که در سرتاسر دنیا سفر می‌کند، یکی باشد؟ آیا اصلاً امکان دارد که این دو نفر نسبت به دنیا و مسائل زندگی، یک بینش داشته باشند؟ همین فرق وجود دارد بین آن کسی که در زمان حال محصور است، و آن کسی که گستره‌ی تاریخ جلوی چشم اوست.» ‌‌🆔 @facultyofhistort | دانشکده تاریخ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
«مشتریان حجاب اختیاری» از مطالباتی که کمتر از یک قرن توسط برخی زنان تکرار شده، تقاضای حجاب اختیاری است، به راستی چرا حجاب اختیاری همیشه دغدغه بوده است؟! ‌جواب پرسش بالا را می توان از نمونه های تاریخی بیان کرد، چراکه اختیاری بودن حجاب، همیشه مسیری هموار برای بی حجابی همگانی قرار گرفته است! ‏مثلا صدیقه دولت آبادی که سال ها در طلب تلاش می کرد و از مبلغان بی حجابی، پیش از سلطنت رضاشاه بود، پس از کشف حجاب رضاخانی، تمام قد از بی حجابی عمومی حمایت می کرد! این مطالبه از دوران مشروطیت توسط با عنوان اختیاری شدن حجاب طراحی شد، در حالی که هدف اصلی بی حجابی عمومی بود چراکه، وقتی حجاب اختیاری شود، مخالفان حجاب با تبلیغ بی حجابی و شبهه افکنی درباره حجاب می توانند زنان را ابتدا نسبت به حجاب بی میل و سپس همرنگ و هم مسیر خودشان نمایند!!* تراژدی نامبرده که در دوران فعلی در حال اجراست، با همان مسیر طی شده، در نهایت نتیجه ای مشابه را در پی خواهد داشت، مگر آنکه بازیگران ناخواسته این تراژدی، خاصه قشر موافق و ، واقعیت اتفاقات اخیر را دریابند و با برنامه ریزی های کلان و خرد و نه صرف هم اندیشی و نشست های مکرر, در جهت خنثی نمودن برنامه بی حجابی عمومی گام های مدبرانه بردارند! * برگرفته از مقاله «سیر تحول اندیشه معترضان حجاب از عصر ناصری تا پایان پهلوی اول» ✍️ فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نورمن فینگلشتاین پرفسور و‌ نویسنده آمریکایی: ‏وقتی اروپاییها به آمریکای شمالی آمدند به بومیان آمریکا گفتند، چقدر شما عقب مانده اید؛ چراکه برخی ار آنان نیمه برهنه‌بودند در حالی که زنان اروپایی سه لایه لباس می پوشیدند! حالا ما برهنه راه می رویم و مسلمانان را عقب مانده می نامیم! @Ghalamzanii
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
📣 انجمن تاریخ معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری سرای حضرت خدیجه سلام علیها برگزار می کند: 🔰کارگاه «یادداشت نویسی مقدماتی» ✅استاد محترم: سرکار خانم نجمه صالحی (دبیر انجمن علمی پژوهشی تاریخ ) 🔸لینک ثبت نام در کارگاه http://forms.jz.ac.ir/f_25/ ⏳مهلت ثبت نام: دو شنبه ۱۸ اردیبهشت ⏰ شروع زمان برگزاری: سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ساعت: ۵-۷ عصر (فقط به صورت حضوری) مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها، سرای حضرت خدیجه (س)، بلوک حضرت آمنه (س) 🌐 معاونت پژوهش @HOWZAVIAN
«حج ایرانیان قبل از اسلام» بنا به گفته مسعودی نگارنده کتاب مروج الذهب، ایرانیان قبل از اسلام به زیارت کعبه می رفتند و سر چاه ، زمزمه می کردند، مسعودی در این رابطه توضیحاتی نیز ارائه می کند و می گوید؛ جد ابراهیم علیه السلام و کعبه در نزد ایشان احترام داشت و بر آن طواف می کردند، وی آخرين نفر از ایرانیان را كه به حج رفته بود، ساسان پسر بابك جد اردشير بابكان سر ملوك ساسانى می داند و ادامه می دهد؛ چون به زيارت خانه کعبه مشرف می شدند طواف کرده و بر چاه اسماعيل زمزمه می کردند و به سبب زمزمه‌اى كه او و ديگر ايرانيان بر سر چاه انجام می دادند آن را زمزم نامیدند. وی سپس نتیجه می گیرد که باقی ماندن نام زمزم برچاه مشخص می کند كه زمزمه ایرانیان بر سر چاه مكرر و بسيار بوده است. نکته جالب توجه اینکه مسعودی از یک فرد ایرانی شعری آورده که در آن تفاخر به فرزند اسحاق و ابراهیم خلیل الله به چشم می خورد و بدین ترتیب زیارت خانه خدا را در نزد ایرانیان منطقی می شمارد*. پ.ن: علی بن حسین مسعودی، نگارنده مروج الذهب تاریخ نگار و جغرافی دان، اواخر قرن سوم هجرى است که با سفر به سرزمین های اسلامی و مصاحبت با بزرگان و علمای هم عصر خویش، همچون محمد بن جریر طبری و یا ابوالحسن اشعری به کسب علم و دانش همت گمارده است. وثاقت علمی مسعودی نزد مورخان بعدی مورد توجه بوده، چناچه ابن خلدون او را امام المورخین و محقق آلمانی «فن کریمر» وی را هرودت عرب نامیده است. لازم به ذکر است که مطلب مذکور در متون دیگر معاصر نگارنده نقل نشده و این امکان وجود دارد که نظر و یا برداشت نویسنده باشد. * ر.ک: مسعودی، مروج الذهب، ج ۱، ص ۲۳۶. ✍️ فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
«خواص جاه طلب» زمانی که معاویه حکومت را به دست گرفت و ناسزا گرفتن بر علی علیه السلام را آغاز نمود، برخی خواص اعتراض های خود را بر عمل شنیع معاویه بیان کردند. اما به راستی چه شد که نام علی (ع) که فضیلت های ایشان گوش خواص و عوام را پر کرده بود، محل دشنام واقع شد؟! پاسخ این سوال را از گفتگوی بین معاویه و سعد می توان دریافت نمود؛ چنانچه وقتی معاویه بالای منبر ناسزا گویی بر امام مظلومان (ع) را شروع کرد، سعد به اعتراض برخاست و گفت آرزو می کردم که تنها یک صفت از اوصاف علی را دارا بودم و آن را حتی با تمام ملک جهان عوض نمی کردم، علی (ع) فاتح خیبر بود و کسی که رسول خدا (ص) در شان او فرمود: فردا پرچم را بر کسی می دهم که خدا و پیمبرش او را دوست دارند، در جنگ تبوک نیز او را به منزله هارون برای موسی نامید، در این هنگام که سعد قصد ترک معاویه را داشت، معاویه برآشفت که ای سعد تو اگر علی (ع) را دوست داشتی چرا بیعت از او گسستی؟ چرا او را یاری نکردی؟! اگر من آنچه را که تو می گویی از رسول خدا(ص) شنیده بودم، به خدا سوگند تا آخر عمر خادم او بودم!!! و اینجا سعد پاسخ داد «بخدا حق من به خلافت، از تو بيشتر است»*. آری درد خواص، درد مقام و دنیا طلبی بود و نه حق گویی و حق طلبی! همان دردی که علی (ع) را در خلافت تنها گذاشت، حکومت مسلمانان را تسلیم ظالم فاسق کرد و اسلام را از جایگاه اصلی خارج و به دست مسلمانان ظاهری سپرد. *برگرفته از ر.ک: مسعودی، مروج الذهب، ج ۲، ص ۱۹. ✍🏻فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
🌹شاید مهدی (عجل الله تعالی فرجه) منتظر فرزند تو‌ باشد.🌹 پ.ن: این پوستر جذاب در بیمارستان علی بن ابیطالب شهر قم نصب شده بود😍 البته رو غلط نوشته بودند.🤭 @Ghalamzaniii
اَلسلامُ‌عَلی‌مَن‌جَعَلَ‌اللهُ‌الشِفاءفی تُربَتِه ‏سلام بر آن کسی که ‏خداوند شفا را در خاک ‏قبر او قرار داد... ‏اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ ‏وَعَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ‏وَعَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ‏وَعَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ ‏⁧‫‬⁩ @Ghalamzaniii
بلبلان از بوی گل مستند و ما از روی دوست🌹 دیگران از ساغر و ساقی و ما از یاد دوست🌹 عصر جمعه را معطر به دعا در یاد دوست کنیم، باشد که نگاه مصفایش، حال دلمان را به لطافت گل بنشاند... «صلوات بر امام زمان» اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى وَلِیِّكَ وَ ابْنِ أَوْلِیَائِكَ الَّذِينَ فَرَضْتَ طَاعَتَهُمْ وَ أَوْجَبْتَ حَقَّهُمْ وَ أَذْهَبْتَ عَنْهُمُ الرِّجْسَ وَ طَهَّرْتَهُمْ تَطْهِيرا اللَّهُمَّ آنْصُرْهُ وَ آنْتَصِرْ بِهِ لِدِينِكَ وَ آنْصُرْ بِهِ أَوْلِیَاءَكَ وَ أَوْلِیَاءَهُ وَ شِيعَتَهُ وَ أَنْصَارَهُ وَ اجْعَلْنَا مِنْهُم اللَّهُمَّ أَعِذْهُ مِنْ شَرِّ كُلِّ بَاغٍ وَ طَاغٍ وَ مِنْ شَرِّ جَمِيعِ خَلْقِكَ‏وَ احْفَظْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ وَ عَنْ یَمِينِهِ وَ عَنْ شِمَالِهِ وَ احْرُسْهُ وَ امْنَعْهُ أَنْ یُوصَلَ إِلَیْهِ بِسُوءٍ‌وَ احْفَظْ فِيهِ رَسُولَكَ وَ آلَ رَسُولِكَ وَ أَظْهِرْ بِهِ الْعَدْلَ وَ أَیِّدْهُ بِالنَّصْرِ وَ آنْصُرْ نَاصِرِيهِ وَ اخْذُلْ خَاذِلِيهِ وَ اقْصِمْ بِهِ جَبَابِرَةَ الْكُفْرِ وَ اقْتُلْ بِهِ الْكُفَّارَ وَ الْمُنَافِقِينَ وَ جَمِيعَ الْمُلْحِدِينَ‏ حَیْثُ كَآنُوا مِنْ مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا وَ بَرِّهَا وَ بِحْرِهَا وَ امْلَأْ بِهِ الْأَرْضَ عَدْلاً وَ أَظْهِرْ بِهِ دِينَ نَبِیِّكَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ السَّلاَمُ‏وَ اجْعَلْنِی اللَّهُمَّ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَآنِهِ وَ أَتْبَاعِهِ وَ شِيعَتِهِ‏ وَ أَرِنِی فِی آلِ مُحَمَّدٍ مَا یَأْمُلُونَ وَ فِی عَدُوِّهِمْ مَا یَحْذَرُونَ إِلَهَ الْحَقِّ آمِينَ‏ @Ghalamzaniii
فحوای خطبه ۱۲۸ نهج البلاغه، از علم خداوند متعال بر تمام امور جهان حکایت می کند، امیرالمومنین علیه السلام در این خطبه فرموده اند که بر خداوند هیچ چیزی پوشیده نیست... خداوند بر محل سقوط قطرات باران علم دارد، از مسیر کشیده شدن دانه ها توسط مورچه ها خبر دارد و غذاهای کوچک پشه ها را می داند... پ.ن: و او کسی است که بر تمام امور زندگی ما چه آنچه جاری ست و چه آنچه پایان یافته، آگاه است... و می داند خطاهایی را که ما از آن غفلت ورزیده ایم، در حالی که نه به سبب آن گناهان از رزق ما می‌کاهد و نه رسوایی کردارمان را به روزگارمان ابتلا می سازد... می بخشد بندگانی را که شایسته بخشش نیستند و عطا می کند بر مردمانی که سپاسگزار نخواهند بود. فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
«اسلام منهای روحانیت» بعد از صدور فرمان تاریخی «تحریم تنباکو» مرحوم آيت الله سيدحسن مدرس، زمانی که طلبه جوانی بودند به سامرا رفته تا با مرحوم ميرزاي شيرازي ملاقات کنند؛ ميرزاي شيرازي وقتی متوجه می شود که سید، اهل ايران است، از اوضاع و احوال ايران مي پرسد و شهيد مدرس در پاسخ مرحوم شيرازي، از تاثیر اعجاب انگیز فتوای تحریم تنباکو در ایران می گوید، ميرزاي شيرازي با شنیدن اين سخنان شروع به گريه مي کند که آيت الله مدرس از ايشان علت را جویا می شوند، ميرزاي شيرازي در پاسخ مي فرمايند؛ من از اهميت دادن مردم به سخن عالمان ديني ناراحت نيستم، بلکه گريه و ناراحتي من به اين دليل است که دشمنان اسلام که تا کنون نمي دانستند قدرت اسلام در کجاست از همين امروز براي شکستن قدرت اسلام کار خواهند کرد…* پ.ن: تاکنون پیش بینی عالم فرهیخته و گرانقدر اسلام در دو مقطع به وقوع پیوسته است، اولین بار در زمان کشف حجاب رضاخانی که برنامه تخریب علمای دینی و اسلام منهای روحانیت در صدر برنامه های دین زدایی دولت مرکزی پهلوی اول قرار گرفت و طی آن هتک حرمت به عالمان دینی و تخریب آرای سیاسی و دینی ایشان با جدیت پیگیری شد! و در مقطع دوم دوران کنونی را شاهد هستیم؛ چراکه شبکه های معاند نظام جمهوری اسلامی مانند و امثالهم، گاهی بیش‌از ساعت ها برنامه های خود را اختصاص به تمسخر بیانات سیاسی و غیره علمای ایران اختصاص داده و تمام همت خود را معطوف به نفرت پراکنی عمومی از این قشر می کنند، و باز اینجا این سوال مطرح می شود که در برابر برنامه های تخریب زای معاند علمای ایران، نظام جمهوری اسلامی چه برنامه هایی برای خنثی نمودن طرح های در دست آنان اجرا نموده و آیا توازن در اجرای چنین اموری فهم می شود؟! *برگرفته از کتاب سده تحریم تنباکو، ص ۱۳۸. ✍🏻فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
فتوای : اگر اجرای حدود الهی موجب بدبینی به اسلام شود ترک اجرای حدود واجب است😳 پ.ن: من که فکر کنم در فتوای بعدی باید منتظر اعلام پایان دیانت، آغاز قیامت و احتمالا حساب رسی اعمال توسط عالی جناب باشیم😐 بله آن فتوایی که از صادر شود به هم ختم خواهد شد… @Ghalamzaniii
هدایت شده از ✍️قلم زنی✒️
«اسلام منهای روحانیت» اختصاص ساعت ها برنامه ها در جهت تخریب و‌ تمسخر مواضع عالمان دینی، توسط شبکه معاند اینترنشنال @Ghalamzanii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الإمامُ الصّادِقُ، الَسَّـلامُ عَلَیْکَ اَیُّهَا الْوَصِیُّ النّاطِقُ وقتی در زمان امام صادق سلام‌الله علیه، قحطی غلات پدید آمد. امام به خادم خود فرمود: ذخایر گندم خانه را به بازار ببر و به مردم بفروش تا ما نیز مانند سایر مردم، نیاز روزانه خویش را از بازار تهیه کنیم. مضاف بر آن دستور داد، تا نانی که برای منزل تهیه می شود، نصف جو و نصف گندم باشد، یعنی همان نانی که اکثر مردم از آن استفاده می‌کردند. سپس فرمودند: من تمکن دارم به فرزندان خویش در این سختی و تنگدستی نان گندم بدهم، اما دوست دارم خداوند ببیند که من با مردم مواسات می‌کنم*. امثال چنین شواهدی از سیره جعفربن محمد(ع)، روشن کننده چرایی شاگردی موسسان مکاتب بزرگ جهان اسلام در پای مکتب ایشان است، او که حنفی را، حنبلی را، مالکی را بنیان نهاد، در پای مکتب عالم عادل آل محمد (ص) بنشسته بود و از چشمه علوم خاندان نبوت (س) و معدن رسالت نوشیده بود. *برگرفته از مجموعه آثار شهید مطهری، ج ۱۸، ص ۳۴.  @Ghalamzaniii
جابربن‌حیان دانشمند بزرگ ایرانی و ملقب به پدر علم شیمی، اولین کسی است که قواعد علم تجربی را کشف و تثبیت کرد و دستاوردهای بزرگ وی در زمینه‌های کیمیاگری، نجوم، پزشکی، فلسفه و فیزیک ثبت شده است. «‏جابر تنها یکی از چهار هزار شاگرد امام صادق (ع) بود». @Ghalamzaniii
«میراث کهن ایرانیان» توصیف پوشش ایرانیان در کتب تاریخی کهن ثابت می کند که ما ایرانیان مردمی ذاتا عفیف و باحیا هستیم؛ در این رابطه ویل دورانت نقل کرده که در زمان داریوش هخامنشی، زنان طبقات بالای اجتماع، باتخت روان و روپوش دار از خانه بیرون می آمدند و صورت هیچ زنی در نقشه ها کامل مشخص نمی باشد، استرابون هم معتقد است؛ ایرانیان اگر بخشی از بدنشان برهنه بود آن را «بی شرمی» می دانستند و همواره لباس بلند (تاساق پا) به تن داشتند*😐 با توصیفات مطرح شده، پوشیدگی و حیا از میراث کهن ایرانیان بوده که تمدن و تجدد غرب، به قصد تخریب آن گام برداشته است. *منبع تاریخ تمدن جلد ۱ صفحه ۵۵۲ و تاریخ پوشاک اقوام ایرانی پوشاک اقوام آریایی صفحه ۱۲۴ و ۱۲۳ پ.ن: عکس متعلق به دوران هخامنشیان نیست. فاطمه شکیب رخ @Ghalamzaniii
هدایت شده از یادداشت‌💌✍
. 🍃تولد ایده ✍نجمه صالحی در اتاق شیشه‌ای کنار در ورودی مستقر شدیم، برای جلسه اول مشاوره پژوهشی قرار گذاشته بودیم با هم برویم، دقایقی منتظر نشستیم و چون احتمال دادیم بخاطر تعطیلات و سفر دختران به شهرستان‌ها مراجعه‌کننده‌ای نداشته باشیم، مباحثه را شروع کردیم. بحث‌ در موضوعات مختلف، از آسیب‌شناسی متن‌های کانال افکار و اثرگذاری بیشتر و تبلیغ مجازی تا بحث پاراگراف نویسی و روش تحقیق، بحث که به انواع روش تحقیق رسید، بارش فکری شروع شد؛ ایده‌های مختلفی به ذهن‌مان رسید و تند تند مطالب را با هم رد و بدل کردیم وقتی به خودمان آمدیم دیدیم یک‌ساعت است بحث علمی مفید داشته‌ایم و کسی هم مراجعه نکرده! رزق علمی خوبی شد، فکرش را نمی‌کردم! برای کار دیگری رفته بودیم ولی ایده جدیدی متولد شد! با خنده به دوستم گفتم : "روی کاغذ بنویسیم آمدیم نبودید!" هنگام خروج از خوابگاه، یکی از مسئولین عذرخواهی کرد و گفت "بیشتر دختران شهرستان رفته‌اند و..."، گفتیم: "حدس می‌زدیم‌!" واقعا این حجم از اشتیاق به علم‌آموزی در نسل جوان نوبرانه‌ای است! در گذشته شاگرد دنبال استاد می‌دوید ولی اکنون... ! ـــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ @javal60
«میز پژوهش بود و یار قدیمی ام» با همان اشتیاقی که این سال ها در پی دانستن گام برداشته بودم، «سرساعت چهار» به اتاق رفتم، فارغ از هر خستگی و سرشار از امیدی که به دنبال پرداخت زکات اندک دانش این سال هایم جاری شده بود؛ به محوطه خوابگاه حضرت خدیجه (س) وارد شدم، پس از اندکی انتظار برای پاسخ به سوالات طلاب غایب، با دوستم قرار شد که از وقت پیش آمده استفاده کرده و ساختار نگارش مقالات پژوهشی را بار دیگر باهم مرور کنیم. مباحث و دریافت های علمی دیروز، آنقدر در ما اثر گذاشت که تصمیم گرفتیم، برنامه حضور یک هفته در میان در خوابگاه را، تبدیل به حضور هر هفته کنیم... هر چند که ما باشیم و میز مشاوره پژوهش😊 ✍️فاطمه شکیب رخ ! @Ghalamzaniii