هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
✍ #تحریر_حم
#فرهنگ_عاشورایی
(گلچینی از گفتههای منبری و نوشتههای تبیینی #حسینی_منتظر در طی؛ قریب ۴۰ سال سخنرانی در انواع هیئات، مساجد و محافل و قریب ۲۰ سال مطلبنویسی در انواع فضاهای مجازی)
#فرهنگ_عاشورا = #فرهنگ_أکمل؛
(مقدمه):
#تاریخ و #تمدن #بشریت در طول ازمنه و دورانهای متنوع خود، دارای انواع گوناگون فرهنگها و سبکهای زندگی بوده است که نابترین و الهیترین و بالتبع، الهامبخشترین و أکمل آنها؛ #فرهنگ_عاشورا است که قرین اوج #ایثار و موج #اخلاص است.
آن جامعهای، متعالی است که بخواهد و بتواند به فرهنگ عاشورایی آراسته گردد و این فرهنگ أکمل را در تار و پود کار و زندگی خود تجلی بخشد وگرنه که اندر خم یک کوچه مانده است! ولو اینکه شکوه تمدنی آن، چشمها را خیره سازد و واأسفا که عقل مردم به چشمشان است و چشمشان کمسو!
اگر برای «فرهنگ عاشورائی»، پیکر و ساختاری در نظر بگیریم، بلارَیب روح آن، #حسین است و اساساً فرهنگ عاشورا، عجین با #امام_حسین علیهالسلام است و این کالبد بدون آنحضرت، معنا و مفهومی ندارد.
فلذا پیشنیاز #شناخت فرهنگ عاشورا، #معرفت به حسین است. #عرفان به آن حسینی که #قربان #خالق_متعال است.
شاید مناسبتر آن بود که از عنوان #فرهنگ_کربلا استفاده شود ولیکن بلحاظ احتمال خلط مبحث با فرهنگ اهالی ساکن شهر کربلا، از این عنوان معنیدار صرفنظر شد!
سخن امام صادق علیهالسلام مبنی بر اینکه؛ «کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا» (صرفنظر از تفاسیر مختلفی که توسط علمای انقلابی از آن بعمل آمده)، در واقع سخن از آرزوئی قابل تحقق است و برای شیعیان اهلالبیت (علیهمالسلام) یک #فریضه و امر «باید»ی است که صد البته تجلی أکمل آن بدست #صاحب_الامر (عج) امکانپذیر خواهد گشت إنشآءالله
یکی از قابلتأملترین تفسیرهای این عبارت از آنِ آیتالله خامنهای است که آن را چنین تفسیر کردند: «در هر دورهای انسانها نقشی دارند که اگر آن نقش را بهدرستی، در لحظه مناسب، در زمان خود ایفا کنند، همهچیز به سامان خواهد رسید، ملتها رشد خواهند کرد، انسانیت گسترده خواهد شد.»
(پایگاه اطلاعرسانی آیتالله خامنهای در گزارشی از بیانات معظمله در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع))
و اما #معرفت_حسینی:
اگرچه حسین مشهورترین امام از ۱۲ امام است ولیکن بقول صائب:
یک عمر میتوان سخن از «زلف یار» گفت
در بند آن مباش که؛ مضمون نمانده است
برای #شناخت_حسین، باید او را حداقل از سه زاویه ضروری، مورد نگرش قرار بدهیم وگرنه نگاه ما جامع نخواهد بود:
۱) #شخصیت_حسین
۲) #حماسه_حسین
۳) #علت_حسینیه
حماسهای که امام حسین (علیهالسلام) در کربلا آفرید، ریشه در ریشه و شاکله شخصیتی آنحضرت داشت ولیکن حماسهآفرینی شخصیتی مثل حسین، علل مختلفی داشت که در بین آنها باید علتالعلل آنرا هم جُست وگرنه قابل بهرهبرداری أکمل نخواهد بود.
فلذا ناچاریم مبحث خود را در سه مقاله پیوسته به هم دنبال نمائیم:
۱- شاکله شخصیتی
۲- نهضت و حماسه
۳- انگیزه و هدف
وگرنه بیبهره یا کمبهره خواهیم ماند. بدون این معرفت مثلثی یا نقصان در اضلاع و زوایای آن، هرگز به کنه مطلب و جوهره #گوهر_فروزان و #اختر_تابان و #کهکشان_معرفت فرهنگ عاشورائی، نائل نخواهیم گشت.
...ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
عاشورای ۱۴۰۲
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
بجز از #علی که آرد پسری ابوالعجائب
که علم کند به عالم، #شهدای_کربلا را
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از
🔰 طبری با اسناد جعلی، اعاده دادرسی و تبرئه را گرفت/ بخش اول: مقدمه(۱)
🔸افشاگری بیسابقه وکيل پشيمان طبری درباره بزرگترين پرونده فساد بعد از انقلاب در گفتگو با ۹دی
مقدمه گفتگوی ۹ دی
🔹اخبار اعصابخردکن مرتبط با قوه قضائیه چند وقتی است ذهن و روان مردم را به بازی گرفته است. از اوقاف تا خبر آزادبودن طبری با قید وثیقه و اخباری شبیه به این درباره امامی و هادی رضوی و مهدی هاشمی ونجفی. قوه قضائیه برای سر و سامان دادن به این وضعیت باید گزارش بدهد چه کرده؛ مگر رهبر انقلاب امسال هم همچون پارسال نفرمود که با عوامل بازی دهنده روان مردم برخورد شود؟ بالاخره تکلیف ماجرا باید روشن شود که آنچه از اوقاف به گوش می رسد درست است یا غلط؟ ماجرای این خبرهای آزادی مجرمین و متهمین پروندههای بزرگ چیست؟
🔹ذهنمان درگیر بررسی این اخبار بود که تبر نهایی را پرونده طبری بر روح و قلب و ذهنمان فرود آورد. بعد از آنکه به احتمال تبرئه طبری واکنش دادیم، وکیل سابقش هم حاضر شد با ما گفتگو کند و همه ماجرا را بریزد وسط دایره.
🔹هجده صفحه گزارش نوشته و اسناد جدید را پیوستش کرده و فرستاده برای دادستان و برخی مقامات قضایی؛ که طبری یک مجرم «خطرناک و قهار» است؛ تا اثبات کند این حرفش را که «من در عمر ۲۱ سال وکالتم چنین مجرمی با این حجم از جرم ندیده ام». می گوید برای اعاده حیثیت قوه قضائیه وارد این موضوع شدم؛ محمد علی داداشی معتقد است خودش و سابقه حرفه ای اش زیر سوال است به خاطر دفاعی که از این مجرم کرده است.
🔹کمی عجیب است اما واقعیت دارد. وکیل طبری در دادگاه حالا افتاده دنبال برگرداندنش به زندان. عجیبتر اینکه می گوید یک ریال حق الوکاله هم تا حالا به من نداده است حتی از من اموالی هم گرفته! البته از طبری عجیب نیست که به چنین ادمی پولی نداده باشد؛ از این وکیل کارکشته عجیب است که تازه اموالی را هم از دست داده؛ البته خودش در حین گفتگو توضیحات مفصلی در همین رابطه می دهد.
🔹حالا چرا مخالف طبری شده؟ در یک جمله که نمی شود پاسخ داد؛ اصلا موضوع بخش مهمی از گفتگوی ما همین است که باید بخوانید تا متوجه دلایلش بشوید.
🔹چهار مدرک ارشد و دکتری دارد که یکیاش حقوق است؛ مسئولیت ارشد در یک مرکز پژوهشی مهم حاکمیتی هم داشته است. خلاصه تا حدی سرد و گرم چشیده سیاست هم هست و از این وکیلها نبوده که سرش فقط به کار وکالتش گرم باشد. سابقه جانبازی هم دارد که یک جا گفت سر پرونده طبری وضعیت شنوایی ام بدتر هم شد. بیراه هم نمی گفت؛ برخی سوالات را باید یکی دوبار تکرار می کردیم تا دقیق متوجه منظورمان بشود.
🔹قبل از اینکه قصد رسانه ای کردن ماجرا را داشته باشد، اسناد و گزارشهایش را به صورت قضایی و حقوقی هم پیگیری کرده. ولی به نظر می رسد به نقطه ای رسیده که ناچار شده علنی هم مطرحشان کند. این را از فحوای کلامش می شد فهمید.
شاید هم دلیلش ترس از سوء قصد باشد؛ طبیعتا وقتی مخالفتش را رسانه ای کند احتمالش کمتر می شود. اگر شما این جمله را ناشی از توهم توطئه ما می دانید یا کمی به عقل ما شک می کنید و می خندید، پیشنهاد می کنم حتما متن گفتگو را بخوانید به ویژه آنجا که درباره قاضی منصوری و مرگش نکاتی را در حد اشاره بیان کرد. در همین جای گفتگو بود که از یک نفر سخن گفت ولی هر چه اصرار کردیم، اسمش را نبرد.
🔹نقطه اشتراک ما با او اعتراض به نقض حکم اولیه طبری است و اینکه او الان آزاد است. مدعی است اسناد جدیدی بعد از آزادی طبری از خود او گیرش آمده که طبق این اسناد، قوه قضائیه باید حکم ۱۲ سال که در دادگاه هم عرض صادر شده را نقض کند و اعاده دادرسی بدهد. همان حکمی را می گوید که آخر هفته قبل دیوان عالی کشور تاییدش کرد. همانکه ۹دی هم هفته قبل برای اولین بار خبرش را منتشر کرده بود.
🔹می گوید با این اسناد و اطلاعاتی که در طول ۲۹ ماه وکالتم به دست آوردم، مجموع اموال حاصل از فسادهای طبری که باید توسط دادگاه مصادره شود، نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان است. نه کل اموالش؛ فقط آن بخشی که منشأ فاسد مثل رشوه دارد می شود یک ۱۵ با ۱۲ تا صفر مقابلش!
ادامه در پست بعد👇👇
https://eitaa.com/5947/1187
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از
🔰 طبری با اسناد جعلی، اعاده دادرسی و تبرئه را گرفت/ بخش اول: مقدمه(۲)
🔸افشاگری بیسابقه وکيل پشيمان طبری درباره بزرگترين پرونده فساد بعد از انقلاب در گفتگو با ۹دی
مقدمه گفتگوی ۹ دی
🔹دوشنبه هفته قبل (۲۶ تیر) آمد دفتر نشریه و بیش از ۲۰۰ دقیقه با هم گفتگو کردیم. از اسناد جدید گفت و ماجرای پذیرش وکالت طبری و اینکه چطور با او به اختلاف رسید. از داداشی پرسیدیم غیر منطقی است که با طبری به اختلاف خورده باشی و فقط به خاطر دلایل انسانی و اخلاقی، علیهاش افشاگری کنی. انگیزه های مالی هم حتما در این ماجرا دخیل است. جوابهای متعددی داد اما یک جمله گفت که پاسخی برایش نداشتیم؛ گفت اگر پول می خواستم که طبری و دوستانش حاضر بودند نصف لواسان را هم به نامم بزنند. این را ولی با خنده گفت. منظورش این بود که هر چه می خواستم به من می دادند اگر تا انتها با آنها می ماندم.
🔹هر چه بود گفت و هر چه می خواستیم پرسیدیم و نتیجه قابل انتشارش، شد متنی که بیش از ۱۲ هزار و پانصد کلمه دارد و اینک پیش روی شماست. قضاوتش با خود شما.
🔹وظیفه ما هم پیگیری از قوه قضائیه برای اعاده دادرسی و نقض حکم ۱۲ سال است؛ حکمی که در واقع سند آزادی طبری از زندان می شود (توضیحش را در متن بخوانید) و همچنین به جریان افتادن بخشهای دیگری از پرونده طبری که هنوز مسکوت مانده مطالبه دیگر ماست. بخشی که اتهامات عجیب و غریبی دارد. این وسط پای شرکت محبوب ایران خودرو هم وسط کشیده می شود!
🔹حرف از وسط کشیده شدن پای این و آن شد این را هم بگویم اسم افرادی به میان آمد که عجیب بود. البته اینها ادعاهای آقای وکیل است؛ ولی خب ادعاهایی که سندهایش را هم بعضا رو می کرد و نشان می داد. بعضی اسامی را به لحاظ رعایت مسائل حقوقی نمی توانستیم بیان کنیم اما خیلی از اسامی ذکر شده در گفتگو کاملا صریح و شفاف در متن نهایی هم آمده است.
🔹بخشی از گفتگو به سخنان و ادعاهای آقای وکیل در مورد آقای غلامحسین اسماعیلی و نقشش در پرونده کلاک لواسان اختصاص یافت؛ طبیعتا ۹دی قضاوتی ندارد و همینجا اعلام می کند آماده است تا در همین رابطه و پاسخ به ادعاها و سوالات مطرح شده توسط داداشی، با آقای اسماعیلی گفتگو و توضیحات ایشان را هم منتشر کند.
🔹۹دی هفته قبل احتمال تبرئه شدن طبری و عدم بازگشتش به زندان را مطرح کرده بود. تحلیل هفته قبل ۹دی از وضعیت پرونده طبری با خبر تایید رای دادگاه هم عرض توسط دیوان عالی کشور عملا تایید شد.
با توجه به متن هفته قبل ۹دی و توضیحات وکیل طبری در گفتگوی پیش رو، از این ۱۲ سال تقریبا ۴۵ ماه آن اجرایی میشود که عملا طبری این میزان حبس را گذرانده و از الان آزاد است؛ بحث مصادره اموال هم منتفی است.
🔹گفتگوی ۹دی با وکیل سابق اکبر طبری، می تواند نقطه عطفی در روند رسیدگی به پرونده بزرگ طبری باشد. پرونده ای که بزرگترین پرونده فساد تاریخ انقلاب لقب مناسبی برایش هست. هر چند این پرونده و ماجراهای اخیرش لایه های عمیقتر و خطرناک تری هم دارد که فعلا قصد ورود به آن بخشهای مهم را نداریم و منتظر یم تا با توجه به اسناد جدیدی که افشا شده و بخشی از آنها در این گفتگو آمده است، از سوی مراجع قضایی و با اهتمام ریاست قوه قضائیه، عدالت اجرا و حق احقاق شود .اما درباره این پرونده بزرگ باز هم خواهیم نوشت.
🔻به کانال هفتهنامه ۹دی بپیوندید🔺
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
روستای امامزاده علاءالدین
عاشورای ۱۴۰۲
آمایش برای پذیرائی از عزاداران حسینی و زوار امامزاده علاءالدین
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم:
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
💠
🆔 ble.ir/join/M2E3OGRlOT
💠
🆔 eitaa.com/SayyedAlaaddin
💠
🆔 eitaa.com/GonbadeFirozeh
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
#دستگاه_محاسباتی
#محاسبه_غلط
#جهت_خطا
در دیدار مسئولان:
... تطمیع، فقط تطمیع شخصى نیست؛ تطمیعهاى کلّى: «چنین میکنیم، چنان میکنیم»؛ بعد هم نمیکنند، دروغ میگویند؛ کار شیطان این است. همه این کارهایى که شیطان انجام میدهد - این اغوا، این تهدید و تطمیع - براى این است که دستگاه محاسباتىِ انسان مؤمن را از کار بیندازد تا محاسبه غلط انجام بدهد؛ وقتى دستگاه محاسباتى از کار افتاد، کار خراب میشود. محاسبه غلط، یکى از بزرگترین خطرها است؛ گاهى حیات انسان را تهدید میکند؛ گاهى سرنوشت انسان را تهدید میکند؛ چون توان انسان، نیروى انسان، توانایىهاى انسان، تحت سرپنجه اراده او است، و اراده انسان تحت تأثیر دستگاه محاسباتى او است: اگر دستگاه محاسباتى بد کار کرد، اراده انسان تصمیمى میگیرد و در جهتى میرود که خطا است؛ آنوقت نیروهاى انسان، همه توانایىهاى انسان در این جهتِ خطا به کار مىافتد؛ این آن چیزى است که باید مراقب آن باشید.
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ قال الرسول(ص):
«خیار الناس خیار العلماء
شرار الناس شرار العلماء»
پیامبر(ص): بهترینِ مردمان، بهترینِ علماء
و بدترینِ انسانها، بدترینِ علماء هستند.
⚠️ امام خمینی (ره): وقتی معمّم، ملّا، مهذّب نباشد، فسادش از همهکس بیشتر است!
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
💢ارتقاء پوشش اینترنتی روستاهای قزوین تا پایان سال جاری
مشروح خبر 👇
https://sobheqazvin.ir/n/364318
کانال اخبار رسمی قزوین 👇
@sobheqazvin
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم:
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
💠
🆔 ble.ir/join/M2E3OGRlOT
💠
🆔 eitaa.com/SayyedAlaaddin
💠
🆔 eitaa.com/GonbadeFirozeh
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:
💢بیشاز ۵۰۰ روستای استان قزوین با تنش آبی مواجه هستند
مشروح خبر 👇
https://sobheqazvin.ir/n/364320
کانال اخبار رسمی قزوین 👇
@sobheqazvin
💠 کانالهای اطلاعرسانی حم:
🆔 eitaa.com/chelcheraaqHM
💠
🆔 ble.ir/join/M2E3OGRlOT
💠
🆔 eitaa.com/SayyedAlaaddin
💠
🆔 eitaa.com/GonbadeFirozeh
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
(از سخنرانیهای مکرّر حم از سال ۱۳۶۴ تاکنون!):
جایگاه ابدی #روحانیت!
(بمناسبت سالیاد #شهادت #امام_صادق علیه و علی آبائه الثناء و السلام)
⁉️ اگر همه #روحانیون را جمع کرده و به #دریا بریزیم چه میشود؟!
جوابهای محتمل:
۱) همه آنها غرق میشوند زیرا اگر #شنا هم بلد باشند، لباسشان اجازه شناگری نمیدهد!
۲) این کار ثقیل، ناشدنی است زیرا نیازمند چنان «زمان+هزینه» و مدیریتی است که فقط یک #حکومت قدرتمند، قادر به انجام آنست!
۳) انجام این #فتنه نافرجام، اساسا امکانپذیر نیست. زیرا #پیامبر_اعظم (ص) فرمودند: «العلماء باقون ما بقی الدهر» یعنی تا روزگار برقرار است، #علماء هم باقی هستند. (ولو اینکه #جن و #إنس جمع شوند تا علماء را محو و نابود سازند. هرگز نخواهند توانست!) فلذا اقدامی کاملا عبث و پوچ است.
۴) بعد از امحاء کامل روحانیون فعلی، مجددا همانند اینها عینا و بلکه بصورت مضاعف جایگزین خواهند شد. زیرا ... (این مقاله در صدد توضیح همین بند از جواب است):
سال ۱۳۶۴ نقطه عطفی در کار و زندگی بنده بود. زیرا مأموریت یافتم که به شهرستان #خمین، عزیمت کرده و به #تعلیم و #تربیت #طلاب آن خطّه بپردازم. برای فراخوان #جذب_طلبه، دنبال عبارت مناسبی میگشتم که دوستان آیه ۳۹ از سوره #احزاب؛ «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَ يَخْشَوْنَهُ وَ لَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ ۗ وَ كَفَىٰ بِاللَّهِ حَسِيبًا» (كسانى كه پيامهاى الهى را #ابلاغ مىكنند و از #خدا مىترسند، و از هيچكس جز خدا بيم ندارند، و خداوند براى #حسابرسى كافى است.) را پیشنهاد دادند ولیکن بنده آیه ۱۲۳ از سوره بدون #بسمله را ترجیح دادم: «۞ وَ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً ۚ فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَ لِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ۞» (و سزامند نیست #مؤمنان همگی باهم #کوچ نمایند. پس چرا از هر قومی، طایفهای برای #فهم_دین #الله مهیا نباشند تا قوم خود را چون به نزدشان بازگشتند #هشدار دهند؟، باشد که #حذر کنند.)
زیرا این آیه شریفه (۱۲۲/توبه) به سه ضرورت #اجتماعی اشاره میکند که عبارتند از:
۱) «لِيَتَفَقَّهُوا» (ضرورت #فهم_دین خدا بصورت #گروهی و #تخصصی و #متمرکز)
۲) «لِيُنْذِرُوا» (وجوب هشدار به #مردمان همزبان ولو اینکه ترتیباثری ندهند!)
۳) «رَجَعُوا» (لزوم بازگشت «فقهآء منذر» بسوی مردمان همزبان خویش)
#تفقه (در دین خدا) و #رجعت (بسوی مردم) جهت #هشدار خطرات (أخروی و دنیوی) سه #مطالبه_الهی از #مؤمنان است که آنها را باید #واجب_کفائی تلقی کرد.
تا زمانی که این آیه شریفه برجاست، #نهضت و #نظام تشکیل و تشکل قشری در همه #جوامع_بشری (ولو بدون یونیفورم متحدالشکل) هم برپاست که آنرا باید #فقهآء_منذرون یا #فقهآء_راجعون نامید. فلذا اگر شخصی حقیقی یا حقوقی اراده کند که علماء و روحانیت (اعم از شیعه و سنی) را ریشهکن سازد باید ابتدائاً این آیه شریفه را محو یا #تحریف نماید که هیچکسی هرگز قادر به انجام آن نبوده و نیست و نخواهد بود. زیرا این آیه در #قرآن و کتابی ثبت شده که الی الابد #ماندگار است و خود #خالق_متعال از آن محافظت کردده و میکند و خواهد کرد. چنانکه فرمود: «إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّكْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» (آیه ۹ از سوره حجر)
بنابراین به فعالان خاماندیش عدم و محو روحانیت از جامعه باید گفت:
ای مگس! عرصه #سیمرغ نه جولانگه توست
عِرض خود میبری و زحمت ما میداری!
و به آنها که پیوسته یا گسسته در صدد فریب روحانیون یا هواداران #روحانیت هستند باید گفت:
برو این دام بر مرغی دگر نِه
که عنقا را بلند است آشیانه
شاید بیهوده نباشد که عدهای هم میگویند: «العلماء باقون...بقیه درب و داغون»!!! 😇
👌 و صد البته که #روحانیت سه دستهاند:
۱) علمای ربّانی
۲) جاهلان متنسک
۳) عالمان متهتک
و در تعبیر شریعتی؛ «پاک، پوک و پلید»
فلذا اگرچه روحانیت (محصلین حوزات علمیه) آلوده به متنسکین جاهل (پوکها) و متهتکین عالم (پلیدها) هستند (که کمر اسلام ناب را میشکنند) ولیکن مفتخر به علمای ربّانی و پاک هم است.
نفرتپراکنی مطلق (عدم استثناء ربّانیّون) علیه روحانیت و حوزات علمیه، اگر ریشه در نطفه حرام نداشته باشد قطعا ریشه در لقمه حرام دارد که هر دو معمولاً به استخدام رسمی و غیررسمی صهیونیزم سفّاک و مفسد در میآیند و استفراغات آنها را نشخوار میکنند.
زیرا «علمای ربّانی پاک» از راسخین در علم و حلم هستند و تالیتِلوِ معصومین(ع) و مراد #امام_خمینی از روحانیت هم همین علمای ربّانی است که فرمود: اسلام بدون روحانیت، کشور بدون طبیب است. و مکلفند به اینکه ضمن حفظ #خشیت_الهی، «مبلّغین رسالات الله» باشند.
صهیونیزم سردسته دشمنان روحانیت است.
✍️سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۲
🆔 @chelcheraaqHM
پیامک دریافتی 👇
مالک گرامی، در صورت تعویض اسناد قدیمی و دفترچه ای با اسناد کاداستری (حدنگاری شده) موقعیت و حدود ملک شما به طور دقیق تعیین و تثبیت می گردد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بر احوال این اصولگراها و آن اصلاح طلبها باید گریست!
🔺رحمانی فضلی که خانه ۱۸۰۰ متری دولتی را بدون یک ریال اجاره تحت تملک داشت، حتی لامپ منزلش را از پشتیبانی بیت المال تهیه می کرد!
🔺شنیدهها حاکی است این فرد در حال تلاش برای فعالیت انتخاباتی در کنار علی لاریجانی و حسن روحانی است.
#هوشیار_باشیم
✅ @iransiasat_ir👈
#حروم_لقمه
#وزرای_حرامخوار
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
بسمه تعالی
#تحریر_حم
(پینوشتی به یک پیامی در ف.مجازی)
سلام
این متن زیبا را بارها دیدهام و بنظرم نتیجهگیری آن لازم به اصلاح و تکمیل است و آن مسئله «زاویه نگاه» است نه نوع نگاه!
متن مشابهی هم نسبت به آینه، گفته شده که اخیرا در یکی از گروهها لازم شد بمناسبتی چنین جوابیهای 👇 بدان بدهم:
👇
آینه یا طاس؟!
تشکیل «حلقههای سرپائی بحث آزاد سیاسی» در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی ایران که عمدتا در محوطه داخلی و پیرامونی دانشگاه تهران (و تا حدودی در بازار تهران) بود و چند نفر چند نفر (و مجموعا شاید ۱۰۰ و بعضا تا ۲۰۰ حلقه شناور) و عمدتا بعدازظهرها تا پاسی از شب تشکیل میشد و این عادت روزانه (نماد بارز کرسی آزاداندیشی!) تا دوره ترورهای منافقین و آغاز جنگ تحمیلی، تداوم داشت و تدریجا جمعآوری گردید. زیرا عمدتا محل جذب نیرو برای گروهکهائی (از قبیل سازمانهای منافقین و چریکهای فدائی و امثالهم) بود که بعضا در مقابل نظام، «آرایش براندازی» به خود گرفتند!
حضور پر شر و شور در آن حلقات بحث آزاد، از جمله خاطرات انقلابی بنده است!
بنده در آن دوران اگرچه نوجوانی ۱۹-۱۶ ساله بودم اما مرتبا در آن حلقههای ناهمگون شرکت میکردم و معمولا کارم با سمپاتهای گروهکهای ضدانقلاب به مشاجره میکشید و حلقات از هم میپاشید!
علت پویائی بنده به «مباحث عقیدتی-سیاسی» خاص اما فراگیری بر میگشت که از سال ۱۳۵۵ لغایت ۱۳۶۰ هر شب در خانه ما بین ابوی و اخوی برقرار بود. برادرم بعنوان یک «روشنفکر مدرن» (متأثر از افکار دکتر شریعتی و مدعی تشیع علوی!) و پدرم بعنوان یک «روحانی سنتی» (متهم به طرفدار تشیع صفوی!) هر شب و هر شب ۴ ساعت (از ساعت ۲۰ لغایت ۲۴) باهم بحثهای نسبتا تند و آتشینی داشتند!
اندوخته علمی بنده در آن مقطع عمدتا همین مباحث داغ آنها بود و نیز علاقه شدیدی که شخصا به مطالعات آزاد مذهبی-سیاسی پیدا کرده بودم.
در سال ۱۳۶۰ (۱۹سالگی) که از آن حلقههای روزمره جدا شده و داوطلبانه به رزمندگان اسلام پیوستم (۲ سال مداوم در مناطق جنگی کرمانشاه و ۵ سال متناوب در مناطق جنگی جنوب از هویزه و کرخه تا فاو و...) و اینک بعد از ۳۹ سال از زمان مجروحیت در خط مقدم، هنوز (۱۴۰۰) هم «پرونده جانبازی» خود را تکمیل نکردهام که علت اصلی آن هم تا حدودی تنبلی در پیگیری آن بوده است!! در این مدت هم همیشه یک جعبه کتاب با خود همراه داشتم و هیچ روزی (حتی زیر آتش سنگین دشمن!) بدون مطالعه بر بنده نگذشت!
الغرض؛ از همان چهل سال پیش در مباحث سیاسی و دینی خود و بعدها در مباحث طلبگی و حوزوی خود به این نتیجه رسیدم که همیشه یک طاس همراه خود داشته باشم!
مکعبی که در شش جهت آن، خالهای متعددی (از ۱ تا ۶ عدد) وجود دارد. وقتی آنرا وسط گروه قرار میدهم و از همه شرکت کنندگان میخواهم که تعداد آن نقاط سیاه را از منظر خود بگویند، قاعدتا عددهای مختلفی گزارش میکنند و بنده به آنها اعلام میکنم؛ «علیرغم آنکه هیچکدام دروغ نمیگوئید و بنده حتی حاضرم قسم بخورم که راست میگوئید! اما گزارش همه شما متاسفانه کامل نیست و لذا غلط است! زیرا از زاویه محدود خود به خالهای این طاس مینگرید و حال آنکه این مکعب مجموعا دارای ۲۱ خال است که فقط کسی میتواند از آن، گزارش دقیقی ارائه بدهد که بتواند از زاویه محدود خود فاصله گرفته و در اطراف فراخ این مکعب بطور کامل بچرخد و همه جوانب آنرا ملاحظه نماید، آنهم چندین بار، همچون یک حاجی که در مکه ۷ شوط به دور کعبه طواف میکند!
وگرنه در توهم واقعیتها هرگز به حقیقت پی نخواهد برد.»
حکایت واقعیت «آینه حقیقت» و اینکه هر کسی که بدان مینگرد خودش را میبیند و ادعای دیگران را تخطئه میکند و خودش را یا کاندیدای خودش را مظهر حقیقت و أکملیت میپندارد، مرا یاد ابزار کمکی خودم انداخت که معمولا برای مخاطبین بنده تاکنون قابل قبول بوده است!
ولیکن طاس هم همچون آینه، بنظرم ابزار مناسبی برای اخراج متوهمین از اوهام خودشان است. اینطور نیست؟!
این مطلب (آینه یا طاس) را با ابزار «گل و خار» هم میشود به اشتراک گذاشت:
👇👇
🔴 یکی گفت:
چه دنیای بدی!
حتی شاخههای گل هم، خار دارند!
🟢 دیگری گفت:
چه دنیای خوبی!
حتی شاخههای پر خار هم، گل دارند!
👌عظمت در تفکر و دقت و حکمت در «زاویه نگاه» است، نه در چیزی که میبینیم.
آیا زاویه نگاه ما محدود است یا جامع و کامل و همهجانبه؟!
فتأمل
#نگاه_درست
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۰
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
✍️ #تحریر_حم
بسمه تعالی
🤔 یک طاس چند نقطه دارد؟!
🔰 قسمت اول:
⁉️ کدامیک از این گزارشات مشاهدین طاس، غلط است؟!
(در بررسی مسائل مذهبی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی ووو... تابع کدام الگوی تحلیلی هستیم؟)
✅ همه این جوابها و گزارشات مستند با عکس و فیلم تماشاگران طاس، کاملاً صحیح است و هیچکدامشان نه دروغ میگویند و نه اشتباه میکنند ولیکن فقط از تعریف و زاویه نگاه خودشان!
👌 یعنی هر ۳۹ نفری که دنبال نقطه بودند (نه تار مو و پیچش مو!) از منظر خاص خود گزارش درستی میدهند اما گزارش هیچکدامشان باستثناء نفر #چهل، کامل نیست!
بعد از ملاحظه این جوابیهها، نظر نفر چهلم را هم مورد اشاره قرار خواهم داد:
👇👇👇
#طاس چند #نقطه دارد؟!
جواب ۰۱:
طاس هیچ نقطهای ندارد!
حالا اگر #تاس بود دو تا داشت ولی طاس هیچی ندارد!
(جوابگو منقوط بودن خود کلمات طاس و تاس را مد نظر قرار داده و اینکه در شکل نوشتاری نقطه دارد یا ندارد!)
جواب ۰۲:
سؤالتان غلط است زیرا باید میپرسیدی؛ طاس چند تا تار مو دارد؟ نه چند نقطه!
هیچی! چون او کچل است حتی اگر تاس باشد!
جواب ۰۳:
یک نقطه دارد.
جواب ۰۴:
دو نقطه دارد.
جواب ۰۵:
سه نقطه دارد.
جواب ۰۶:
چهار نقطه دارد.
جواب ۰۷:
پنج نقطه دارد.
جواب ۰۸:
۶ نقطه دارد.
(اینها ☝️ از شش جهت مختلف به نقاط طاس نگاه میکنند و لذا آمارهای متفاوتی ارائه میدهند!
اینها 👇 از جهات فیمابینی سطوح مختلف طاس آنرا میبینند و لذا جمع ترکیبی تعداد نقاط را گزارش میدهند!)
جواب ۰۹:
۶ نقطه (۲+۴)
جواب ۱۰:
۶ نقطه (۱+۵)
جواب ۱۱:
۶ نقطه (۳+۲+۱)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️ یکسان است اما از سه زاویه مختلف!)
جواب ۱۲:
۷ نقطه (۱+۶)
جواب ۱۳:
۷ نقطه (۲+۵)
جواب ۱۴:
۷ نقطه (۳+۴)
جواب ۱۵:
۷ نقطه (۱+۲+۴)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از چهار زاویه مختلف!)
جواب ۱۶:
۸ نقطه (۳+۵)
جواب ۱۷:
۸ نقطه (۲+۶)
جواب ۱۸:
۸ نقطه (۱+۲+۵)
جواب ۱۹:
۸ نقطه (۱+۳+۴)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از چهار زاویه مختلف!)
جواب ۲۰:
۹ نقطه (۴+۵)
جواب ۲۱:
۹ نقطه (۳+۶)
جواب ۲۲:
۹ نقطه (۱+۲+۶)
جواب ۲۳:
۹ نقطه (۱+۳+۵)
جواب ۲۴:
۹ نقطه (۲+۳+۴)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از پنج زاویه مختلف!)
جواب ۲۵:
۱۰ نقطه (۴+۶)
جواب ۲۶:
۱۰ نقطه (۱+۴+۵)
جواب ۲۷:
۱۰ نقطه (۲+۳+۵)
جواب ۲۸:
۱۰ نقطه (۱+۳+۶)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از چهار زاویه مختلف!)
جواب ۲۹:
۱۱ نقطه (۵+۶)
جواب ۳۰:
۱۱ نقطه (۲+۳+۶)
جواب ۳۱:
۱۱ نقطه (۱+۴+۶)
جواب ۳۲:
۱۱ نقطه (۲+۴+۵)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از چهار زاویه مختلف!)
جواب ۳۳:
۱۲ نقطه (۲+۴+۶)
جواب ۳۴:
۱۲ نقطه (۱+۵+۶)
جواب ۳۵:
۱۲ نقطه(۳+۴+۵)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از سه زاویه مختلف!)
جواب ۳۶:
۱۳ نقطه (۲+۵+۶)
جواب ۳۷:
۱۳ نقطه(۳+۴+۶)
(جواب ظاهراً صحیح اینها ☝️نیز یکسان است اما از دو زاویه مختلف!)
جواب ۳۸:
۱۴ نقطه(۳+۵+۶)
جواب ۳۹:
۱۵ نقطه(۴+۵+۶)
جواب ۴۰:
۲۱ نقطه دارد!
چند نکته قابل توجه:
۱) برخی از شاهدین طاس، با اینکه گزارش مشترکی میدهند ولیکن از منظرهای متفاوتی به نتیجه یکسانی رسیدهاند که قاعدتا هنگام استدلال و مراجعه به مدارک آنها، اختلافاتشان بروز پیدا میکند!
۲) این چهل نفر راستگویان صحنه هستند وگرنه با کوررنگها و دوبینها مشکلات بدتری داریم و متقاعد شدن از آنها یا متقاعد کردن آنها امر چندان آسانی نیست.
۳) عدهای هم هستند که با توسل به ترفندهایی، از روی شیطنت و شرارت و خباثت، صحنه را کاملا تغییر میدهند که متقاعد ساختن باورمندان آنها کاری بس دشوار است.
۴) به هیچ عنوان بدنبال توجیه #پلورالیسم و اباحهگری و تأیید نظریه موسی به دین خود، عیسی بدین خود نیستم و اصلا بر این مدار نیستم که همه راست میگویند و بر حق هستند. بلکه بر آنم که یافتن #بصیرت_أکمل و #قضاوت_أصحّ نیازمند اجتهاد و مجاهدت و نیز شجاعت است.
نظریه #پلورالیزم، «الاسلام یعلوا و لایعلی علیه» را برنمیتابد! و حال آنکه نظریه #تاس معتقد است، #چهلمین_نگاه، أکمل و أصحّ است و هیچکسی حق #طغیان علیه #میزان را ندارد.
۵) کسانی هم در معرکه پیدا میشوند که حوصله یا توان بررسیهای دقیق مسائل حتی ساده را ندارند و وجدان و تکلیف خود را با قرعهکشی مشخص میکنند!
۶) نفر چهلم، کاملترین جواب را میدهد. آیا کمال عدد ۴۰ (اربعین) و پختگی چهلسالگی از زوایای نگاه به نقاط این #مکعب اخذ شده است؟!
#نگاه_درست
... ادامه دارد.
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۰
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
#تحریر_حم
بسمه تعالی
🤔 یک #طاس چند #نقطه دارد؟
🔰 قسمت دوم:
👈 در باز تعریف حکایت #مولوی در قصه سه نفر فارس، عرب و ترکزبانی که دنبال انگور، عنب و اوزوم بودند، تعداد نقطههای یک طاس را شاهد مثال خود قرار دادیم تا در مسیر اثبات خطاکارانه بودن بسیاری از اختلافات و قضاوتهای متفاوت، گامی بر داریم و دیدیم که فقط راستگویان صحنه میتوانند #چهل فرقه باشند!
تا چه رسد به اغیار پلید و پلشتی که در کلام خطا و خلافشان هیچگونه راستی و درستی وجود ندارد.
😳 تعیین تکلیف با قرعهکشی!
در مواجهه دیدگاههای مختلف و نظریههای گوناگون پیرامون یک مسئله یا موضوع، بعضی افراد، عجولانه و سهلانگارانه به #قرعه_کشی متوسل میشوند!
گویا در دعوای کسی که فقط گلبرگهای لطیف یک گل را میبیند و میستاید و کسی که متقابلاً فقط #صلابت خارهای تیز و زهرآگین شاخه آنرا دیده و فرار را بر قرار ترجیح میدهد و بالتبع خود را از #لطافت زیبا و بوی خوش آن محروم میکند، تفاوت و تمایزی وجود ندارد!
بدون اندیشه در اینکه با قرعهکشی ایبسا نصیبی بجز خار گزنده نخواهد داشت.
اگرچه گاهی قرعهکشی هم کار چندان آسانی نیست.
خاطرم هست در سال ۱۳۸۶ در جایگاه مشاور معاونت هماهنگی #سازمان_فرهنگی هنری شهرداری، پرونده اختلافی (اختلافی بین فرهنگسرای سالمند و مؤسسه نشر شهر) برای کارشناسی و داوری به بنده ارجاع شد که بسیار حیرتانگیز بود.
هیچ پروندهای آنقدر وقت و دقت مرا بدنبال خود نکشید و در قضاوت مرا متحیر نساخت!
تا اینکه ناچارا جمعبندی خود را در دو صفحه متفاوت نوشتم و در کارتابل معاون وقت سازمان گذاشتم.
بگمانم فردای آنروز بود که فریاد او در معاونت پیچید که این دیگه چه رقمشه!؟!
حدس میزدم که قاطی کنه!
به دفترش رفتم و گفتم که این پرونده خیلی پیچیده است و هر دو طرف صاحب حق هستند ولیکن دقیقاً با سهم مساوی!
من خیلی سعی کردم که لااقل به یکطرف ۵۱٪ حق بدهم و به دیگری ۴۹٪ ولیکن هیچکدام بر دیگری برتری نداشت!
وی هم که علوم سیاسی خوانده بود، گیج شده بود و ضمن تأیید برداشت بنده، گفت: هر دو حکم صادره شما را مکررا و با دقت خواندم ولی آخرش نفهمیدم اینرا باید امضاء کنم یا این یکی را؟!
مگه میشه که در اختلاف دو مدعی، هر کدام ۵۰٪ حق داشته باشند؟!
گفتم: میبینید که شده!
گفت: اینجوری که دعوا حل و فصل نمیشود.
گفتم: ظاهراً چارهای بجز قرعهکشی نداریم!
اما او حتی جرأت نکرد خودش یکی را تصادفی انتخاب کند!
گفت: یکی از این دو تا را بگذارید جلوی من تا امضاء کنم!
منهم چشمانم را بستم و یکی را برداشته و گذاشتم جلویش و
او دومی را بنظرم پاره کرد و دور انداخت!
در اینجا با مرور این خاطره نمیخواهم شیرجه به قرعهکشی را توجیه کنم بلکه قصدم تذکر است که در ارزیابیها و قضاوتهای خود خیلی خیلی باید دقت و احتیاط بخرج بدهیم و هشدار به آنهائی که بدون هیچ دقت و تعمق و احتیاطی، براحتی در باره دیگران (از #مسئولین_نظام گرفته تا مردمان پیرامونی خود) قضاوتهای تند و عجیبی میکنند و دیگران را هم میخواهند بدون کمترین #استدلال_صحیح و مؤیدی با خود همراه سازند.
#نگاه_درست
... ادامه دارد.
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۰
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
✍️ #تحریر_حم
🤔 یک #طاس چند #نقطه دارد؟!
🔰 قسمت سوم:
جواب ۴۰:
#طاس یا #تاس؛ ابزار معمولا سفیدرنگی برای بازیهای کودکان، مکعبیست شش وجهی که هر وجه آن دارای نقاطی معمولا سیاه از یک تا شش عدد که مجموعه آنها ۲۱ نقطه است.
قاعدتا هر کسی از زاویه نگاه خودش میتواند گزارش مستندی ارائه بدهد که با گزارش ایضا مستند طرف مقابل در تعداد، همخوانی ندارد. فلذا معمولا شاهد اختلافات ششگانهای هستیم که گزارش همدیگر را غلط میدانند!
دعواها آنجائی افزایش پیدا میکند که از زوایای جدیدتری بدان نگریسته شود. زیرا یک مکعب را حداقل از ۲۶ زاویه مختلف میتوان مورد رصد قرار داد.
چرا گفتم «حداقل»؟! برای اینکه این زاویههای ۲۶گانه، ثابت هستند و زاویه نهائی، میتواند پویا باشد و در اطراف این #مکعب به حرکت و گردش در آید و گزارش دهد که این تاس مجموعا دارای ۲۱ نقطه است.
بنابراین گزارش ناظر ۲۷م با گزارش کلیه ناظرین اختلاف فاحشی دارد حتی با ناظر ثابتی که تعداد نقطهها را حداکثر ۱۵ نقطه گزارش کرده است.
مشکل آنجاست که هیچکدام هم دروغ نمیگویند و عکسها و گزارششان غلط و اشتباه نیست.
ولیکن مهم اینجاست که کدامیک با کدامیک بهتر میتواند کنار بیاید؟
کسی که فرضاً هم وجه شش نقطهای را میبیند و هم وجه یک نقطهای را و ادعا میکند این تاس ۷ نقطه دارد، قاعدتا با ۶ نقطهای راحتتر کنار میآید تا ۱ نقطهای.
حال تصور کنید بین ناظر ۲۷ که در این تاس ۲۱ نقطه میبیند با آن ناظری که فقط یک نقطه میبیند، چه دعوائی قابل وقوع است و اینکه هرگز با هم کنار نخواهند آمد!
این اختلافات زمانی غامضتر میگردد که نقطهها هم در صفحات ششگانه دائما جابجا شوند!
و قضیه آنجائی حیرتانگیزتر میشود که افراد کوررنگ (که هیچ نقطهای نمیبینند!) یا دوبین و چندبین (که هر نقطه را مضاعف میبینند!) وارد معرکه بشوند. چه شود!
🥵 در تحلیل مسائل #ملی و #حکومتی و #سیاسی و نیز مسائل #دینی و #فرهنگی و تقریبا همه چیز کار و زندگی با چنین صحنهای مواجهیم!
بسیاری از پیامهای ارسالی در #فضای_مجازی، الزاما بمفهوم تأیید ۱۰۰٪ی مفاد آنها نیست بلکه عمدتا مقوله کنار آمدن و تحمل کردن در میان است وگرنه که تفاهمات اجتماعی کاملا رنگ خواهند باخت.
بنابراین بمحض ارسال متن، صدا، تصویر و فیلم و امثالهم، چنانچه جزئی از آن (و حتی کل آن) به مزاق ما خوش و صحیح نیاید، لزومی به متهم ساختن مُرسِل به بهتانهای عجیب و غریب نیست.
تفاهم یعنی تلاش برای فهم طرف مقابل نه دیکته کردن فهم خود بر دیگران که دیکتاتوری است.
و #علماء باید بیشتر مراقب باشند که اگر دیکتهکننده را #دیکتاتور مینامند، املاءکننده هم #ملاّ نامیده میشود!
ولو اینکه دیکتاتور مفهومی سیاسی دارد و ملاّ مفهوم علمی و فرهنگی و مذهبی.
ملاّ کسی است که احکام خدا را با قاطعیت بیان داشته و حتی اجراء میکند اما ممکنست در یک جامعه بیتربیت یا بدتربیت، دیکتاتوری تلقی گردد!
و رفع چنین افترائی ممکنست هزینهزائی بنماید.
به همین جهت است که #سیاست_اقناع نیازمند بسی #صبر و #بصر است و #حلم و حوصله. شاید علت اصلی چوپان بودن اکثر انبیآء الهی به همین مسئله (تمرین و ممارست حوصلهورزی و حلماندوزی) بر میگردد، آنهم بعد از #چهل سالگی.
اساسا کسی که صبر و حلم ندارد، بهتر است وارد عرصات امور اجتماعی و فرهنگی و بویژه مسائل سیاسی نگردد وگرنه خرابکاری و مفاسدش بیشتر از خدمت و مصلحت وی خواهد بود.
در قسمت اول این مبحث دیدیم که ۳۹ دیدگاه مختلف، واقعیت دارند ولیکن #حقیقت_اصلی در نزد چهلمین نفر است که #بصیرت_أکمل دارد و بالتبع #قضاوت_أصحّ.
شاید بعثت #خاتم_المرسلین بعد از چهل سالگی اشاره به أکمل بودن دعوت اوست.
و بارزترین سختافزار دین او، حج جهانیان است که تجلی چشمگیر آن #طواف_کعبه شش وجهی است!
تا #طواف نکنی و دورش نچرخی، هرگز به #راز_مطلب، نرسی ای #اعرابی!
بنابراین؛ #قضاوت در باره گفتههای دیگران، اصلاً امر آسانی نیست! همچنانکه اصرار بر گفتههای خویش، امر چندان صوابی نیست!
الرَّحْمَنُ ﴿۱﴾ عَلَّمَ الْقُرْآنَ ﴿۲﴾ خَلَقَ الْإِنْسَانَ ﴿۳﴾ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ ﴿۴﴾ ... وَ وَضَعَ الْمِيزَانَ ﴿۷﴾ أَلَّا تَطْغَوْا فِي الْمِيزَانِ ﴿۸﴾ وَ أَقِيمُوا الْوَزْنَ بِالْقِسْطِ وَ لَا تُخْسِرُوا الْمِيزَانَ ﴿۹﴾
فتأمل!
#نگاه_درست
✍️ سیدمحمدحسینی(منتظر)
بهار ۱۴۰۰
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
⁉️ یک طاس، چند نقطه دارد؟!
وای بحال آنها که خود را اسیر گزارشات و مستندات ناقص و ناتمام این ۳۹ نفر (ضعیفالنظر و الدقّة) بکنند و از ملاحظه و پذیرش دقیق و صحیح (أدق و أصح و أکمل) گزارش و مستندات نفر چهلم دریغ ورزند!
مطالعه دقیق و کامل این مقالات را از کف ندهید
👇👇👇👇
💠
مقدمه:
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1755
💠
قسمت اول:
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1758
💠
قسمت دوم:
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1759
💠
قسمت سوم:
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1760
👌 ضمناً حواسمان باشد که بسیاری از #مدعیان_پلورالیسم (تکثرگرائی در مفهوم تحملگرائی) همچون بسیاری از مدعیان چیزهای دیگر، در عمل، هیچگونه نسبت و سنخیتی با ادعاهایشان ندارند و هرگز بدنبال #نگاه_درست و #نگاه_أکمل و #نگاه_أصح نیستند و پلورالیزمی هم که زاویه بینقص را برنتابد، ارزش تمسّک ندارد ولو اینکه دم از #گفتگوی_تمدنها بزند.
نظریه #طاس_نگری شاید به ما کمک کند تا به مفهومی از #پلورالیزم_اسلامی برسیم، مفهومی که هیچ خدشهای به شعار و شعور بنیادین #اسلام_ناب_محمدی (لااله الاالله) نرساند.
💠 کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏 گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(مندرج در فضای مجازی)
👈 لیست اول:
✍0⃣1⃣
پیروزی ایران در اوکراین
از نان شب واجبتر است!
(قسمت اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/5
✍0⃣2⃣
پیروزی ایران در اوکراین
از نان شب واجبتر است!
(قسمت دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/7
✍0⃣3⃣
🌸 ثقلین فاطمة الزهراء(س)
👈 (قسمت اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/79
✍0⃣4⃣
🌸 ثقلین فاطمة الزهراء(س)
👈 (قسمت دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/82
✍0⃣5⃣
🌸 #ثقلین فاطمة الزهراء(س)
👈 (قسمت سوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/83
✍0⃣6⃣
🌸 ثقلین فاطمة الزهراء(س)
👈 (قسمت چهارم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/88
✍0⃣7⃣
🌸 ثقلین فاطمة الزهراء(س)
👈 (قسمت پنجم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/90
✍0⃣8⃣
عبرت از باخت
و نقش روستای ما در جام جهانی!
(قسمت ۰۰۱):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/57
✍0⃣9⃣
#عبرت از #باخت
و نقش روستای ما در #جام_جهانی!
(قسمت ۰۰۲):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/61
✍1⃣0⃣
روحانیت؛ بخشی از صورت مسئله یا حل آن؟
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/31
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
لیست بعدی 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1765
💠 کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏 گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(مندرج در فضای مجازی)
👈 لیست دوم:
✍1⃣1⃣
#هزاران_چاقو در #زمستان_داغ!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/9
✍1⃣2⃣
👽 لشگر سلیطهها 💩(بخش اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/250
✍1⃣3⃣
👽 لشگر سلیطهها 💩(بخش دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/251
✍1⃣4⃣
⁉️ محدوده حریم خصوصی و زندگی شخصی
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/246
✍1⃣5⃣
حجاب
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/285
✍1⃣6⃣
♣️ سه دسته پروازی!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/284
✍1⃣7⃣
موانع تحقق جمهوری اسلامی PDF
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/261
✍1⃣8⃣
⚖️ دو تا اسلام ⚖️ دو تا ایران!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/292
✍1⃣9⃣
⁉️ رضوان کجاست؟!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/287
✍2⃣0⃣
؟؟؟ مناظره
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/552
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1764
لیست قبلی ☝️
لیست بعدی 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1766
💠 کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏 گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(مندرج در فضای مجازی)
👈 لیست سوم:
✍2⃣1⃣
✅ «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام»
و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!
(بخش ۰۱):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/433
✍2⃣2⃣
✅ «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام»
و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!
(بخش ۰۲):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/434
✍2⃣3⃣
✅ «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام»
و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!
(بخش ۰۳):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/435
✍2⃣4⃣
✅ «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام»
و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!
(بخش ۰۴):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/441
✍2⃣5⃣
✅ «اسلامیت؛ قدر مشترک نهضت+نظام»
و خطر سهمگین عدم فهم این مطلب خطیر!!
(بخش ۰۵):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/442
✍2⃣6⃣
💠 دحوالارض؛ بابالورود به #صراط
👈 بابالقرب 👈 (قسمت اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/898
✍2⃣7⃣
💠 دحوالارض؛ بابالورود به صراط
👈 بابالقُرب 👈 (قسمت دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/903
✍2⃣8⃣
💠 دحوالارض؛ بابالورود به صراط
👈 بابالقُرب 👈 (قسمت سوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/904
✍2⃣9⃣
💠 دحوالارض؛ بابالورود به صراط
👈 بابالقُرب 👈(قسمت چهارم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/919
✍3⃣0⃣
💠 دحوالارض؛ بابالورود به صراط
👈 بابالقُرب 👈 (قسمت پنجم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/920
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1765
لیست قبلی ☝️
لیست بعدی 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1767
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(در فضای مجازی)
لیست چهارم:
✍3⃣1⃣
راز «انتظار فرج» و «نیمه خرداد»!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/760
✍3⃣2⃣
👌درسی که از عمو و دائی آموختم!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/827
✍3⃣3⃣
نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض
(بخش اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/883
✍3⃣4⃣
نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض
(بخش دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/884
✍3⃣5⃣
نقادی نحوه تبیین پدیده دحوالارض
(بخش سوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/885
✍3⃣6⃣
نقصان دیدگاهی #جواد_ظریف
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/892
✍3⃣7⃣
⚖️ ارزش #دیگران در نزد #ادیان؟
💠 نمازجماعت؛ بنیاد #حقوق_بشر
⁉️ اهلی یا وحشی؟ مسئله اینست!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/937
✍3⃣8⃣
دورخیز ۵ ساله (از ۱۳۹۵ برای ۱۴۰۰)؟!
عروس رئیس سازمان اوقاف و...
دم خروس مدیرکل اوقاف قزوین
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1057
✍3⃣9⃣
😳 چاقو دسته خود را برید!
(بخش اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1164
✍4⃣0⃣
جای خالی این تابلو در نانوائیهای کشور
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1201
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1766
لیست قبلی ☝️
لیست بعدی 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1768
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(مندرج در فضای مجازی)
👈 لیست پنجم:
✍️4️⃣1️⃣
#تکذیب_کذّابها!
🤔 سازمان اوقاف و امور خیریه (یا شرّیّه؟!)
(بخش اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1267
✍️4️⃣2️⃣
🤔 سازمان اوقاف و امور خیریه (یا شرّیّه؟!)
(بخش دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1268
✍️4️⃣3️⃣
معادلهای چندمجهولی یا شامورتیبازی؟!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1271
✍️4️⃣4️⃣
#ثمن_بخس
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1384
✍️4️⃣5️⃣
#ثمن_بخس
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1391
✍️4️⃣6️⃣
⚖️ عیدین «عرفان + قربان»
و مفاهیم تقارن زمانی آندو
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1301
✍️4️⃣7️⃣
جایگاه ابدی #روحانیت!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/605
✍️4️⃣8️⃣
دکتر #ابراهیم_رئیسی در محاصره خودیهای خودش!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/566
✍️4️⃣9️⃣
💠 عوامل مؤثر در شاکله شخصیتی
(قسمت 1):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/564
✍️5️⃣0️⃣
💠 عوامل مؤثر در شاکله شخصیتی
(قسمت 2):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/565
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1767
لیست قبلی ☝️
لیست بعدی 👇
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(مندرج در فضای مجازی)
👈 لیست ششم:
✍5⃣1⃣
معمای الأولی در زیارت جامعه
وجود جهانی مهمتر و بالاتر⁉️
(بخش اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/376
✍5⃣2⃣
معمای الأولی در زیارت جامعه
وجود جهانی مهمتر و بالاتر⁉️
(بخش دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/388
✍5⃣3⃣
🔥 جهنم؛ انتقامی جبّاریه یا ابزاری رمضانیه؟! (بخش اول):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/367
✍5⃣4⃣
🔥 جهنم؛ انتقامی جبّاریه یا ابزاری رمضانیه؟! (بخش دوم):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/394
✍5⃣5⃣
حضرت روح در حریم ممنوعه! (۱)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/299
✍5⃣6⃣
حضرت روح در حریم ممنوعه! (۲)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/304
✍5⃣7⃣
حضرت روح در حریم ممنوعه! (۰۳)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/306
✍5⃣8⃣
جایگاه مدارس پولکی در نظام اسلامی
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1741
✍5⃣9⃣
گرما بهانه، اربعین نشانه!
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1705
✍6⃣0⃣
🔥 #فقر + #فحشآء 💥
(= جنگ ترکیبی #شیطان علیه انسان)
🙄#گشت_ارشاد بدون #گشت_ملعونین😳
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1603
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1768
لیست قبلی ☝️
لیست بعدی 👇
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1770
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe
هدایت شده از حیفه نبینی/یک از هزاران
☫﷽☫
#تحریر_حم
مقالات تحریری حسینی منتظر
(مندرج در فضای مجازی)
👈 لیست هشتم:
✍️7️⃣1️⃣
🚩 عباس مغبوط الشهدآء!
✅ شاهکار عباس چیست؟
👈(بخش ۱): https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1596
✍️7️⃣2️⃣
🚩 عباس مغبوط الشهدآء!
✅ شاهکار عباس چیست؟
👈(بخش ۲):
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1598
✍️7️⃣3️⃣
#نقد_احزاب (مقدمه)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1519
✍️7️⃣4️⃣
نمادی از حرص و طمع بیپایان انسان
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1182
✍️7️⃣5️⃣
#مداهنه (روغنمالی)
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/508
✍️7️⃣6️⃣
غلامان پر شرر در معرض خطر
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/502
✍️7️⃣7️⃣
#لوطی_خوری_اوقاف
https://eitaa.com/GonbadeFirozeh/514
✍️7️⃣8️⃣
#تحمیق_ملت
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1221
✍️7️⃣9️⃣
#فرهنگ_عاشورایی = #فرهنگ_أکمل (مقدمه)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1627
✍️8️⃣0️⃣
#نگاه_درست (پینوشت)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1754
👌 این سلسله مقالات (نتیجه مطالعات و تأملات بنده بوده و) به قلم و تایپ اینجانب تحریر شدهاند. اگر در نگارش آنها عبارتی از جایی عاریه گرفته باشم، حتماً به منبع آن در همان متن اشاره کردهام. در هر حال مسئولیت مفاد همه آنها را بر عهده میگیرم.
برخی از آنها زنجیرهای هستند که متعاقباً تکمیل خواهند شد. إنشآءالله
✍ سیدمحمدحسینی(منتظر)
https://eitaa.com/chelcheraaqHM/1770
لیست قبلی ☝️
لیست بعدی 👇
💠کانال اطلاعرسانی
چلچراغ معارف و احکام حم 👇
eitaa.com/chelcheraaqHM
🙏گروه هماندیشی
چلچراغ معارف و احکام👇
https://eitaa.com/joinchat/3850895565Cc7624a74fe